Jump to content

Kuran'da çok eşlilik yok.


Recommended Posts

Hasan Bey siz istiyorsunuz ki ayetleri yarıştıralım, karıştıralım, çarpıştıralım! Yani elbette arzunuz bu olmamalı ama yaptığınız kesinlikle bu! Amerika'yı yeniden keşfe çıkalım! Ben niyet okumuyorum. Yaptığınıza bakıyorum. Sizinkisi kısır bir döngü. Nice ilahiyat profesörünün hemfikir olduğu bir konuda onları taşa tutarken ben sizinle nasıl ayet yarıştırayım! O yüzden diyorum deneyin sonucu belli! 

 

Kuran'ın vahyedilip vahyedilmediğini tartışmayalım. Doğru, ben inanmıyorum siz ise inanıyorsunuz. Tam da bunu söylüyorum, diyorum ki vahye inanan aklını değil vahyi referans alır. Bir de örnek veriyorum. Domuz eti yasaklandığı için inanırlar yemezler. Ama siz illa diyorsunuz ki ben aklımı kullanırım, o halde domuz etinin yasaklanması için mantıklı sebepler olmalı. Şundan şundan şundan kaynaklı olabilir.. demeye getiriyorsunuz. Oysa bir müslüman için durum basit ve nettir. Haram. Bitti gitti! Siz ise bütün Kur'an tefsirlerinin tersine, bütün ilahiyatçıların aksine ve bütün İslam tarihini yok sayarak diyorsunuz ki Kuran'da çok eşlilik yoktur! Sizin bu dediğinize müslümanlar bile inanmaz! Arkadaşların paylaştığı videoda Pelin Çift'in yüz ifadesini gördünüz değil mi! Bu şaşkınlık "İslam hoşgörü dinidir, İslam sevgi dinidir, İslam'da kadın erkek eşittir" diye düşünen bir kadının gerçek İslam'ı öğrenince saklayamadığı yüz ifadesidir!!!

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 66
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ahzâb 52'yi,

Arapça metne bakarak,

bir daha yazıyorum:

 

Kadınlar bundan sonra sana helal değil (Lâ yahıllu leken nisâu min ba’d), 

ve güzellikleri hoşuna gitse bile onlarla eşlerini değiştirmen de (ve lâ en tebeddele bihinne min ezvâcin velev a’cebeke husnuhunn)

ama kendi "mâ meleket yemîn"in başka (illâ mâ meleket yemînuk)...

 

Bundan sonra

nebinin

mevcut eşlerinden birinin YERiNE başka bir kadını nikahına almak suretiyle eş değiştirmesi de haram

çünkü nebi çok eşlidir, bir eşini boşasa bile hala eşlere sahiptir yani bekar kalamıyor;

dolayısıyla nebinin eş değiştirmesi eş üstüne eş almak olur. Bu HARAM. Eş değiştirmek çok eşli nebiye haram.

 

Oysa eş değiştirmek tek eşli hiç bir mümine haram değil (Nisâ 20)

çünkü tek eşli mümin o eşinden boşanınca bekar hale geliyor,

dolayısıyla onun, eksilen eşinin YERiNE, başka bir kadını nikahına almak suretiyle eş değiştirmesi eş üstüne eş almak olmuyor.

 

Çok eş edinmeyi

bundan sonra yasaklayan Ahzâb 52'den başka ayetler de var;

çok eş edinmek helaldir diyen bir tek ayet var mı?

 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hasan Bey , Pelin Hanımın yer aldığı videoda ki , konuk katılımcıların iddiaları nihai derecede açık ve net , ilginç olan ise sizin iddialarınız ile taban tabana zıt olmaları! Şahsen bilmek istediğim şeye gelince o da şu  : Sizin savunduğunuz İslam Dini ise Bu Katılımcı Beylerin savunduğu hangi din acaba? 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Duru akıl,

 

Bu müzakere konusunun başlığı

"şu ya da bu videoda çok eşlilik var" değil

"Kuran'da çok eşlilik yok"tur.

 

Herkes her istediği videoyu üretebilir ve o videoda istediği ahkamı kesebilir

ama Kuran'ı zerrece bağlamaz bu.

Başlığı saptırmayalım, çarpıtmayalım. 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, democrossian yazdı:

33/52 "tamam şimdiye kadar aldığın kadınlar yeter, bundan sonra başka kadın isteme, vermeyiz artık, boşan da semerini ye bari, gelinini istedin onu bile verdik, tamam yettin artık sen" anlamındadır! :D

 

 

 Gözü kara eslerden birinin zorlamasiylada inmis olabilir o ayet. Peygamberde iyice yaslandi, esler daha henüz diri ve güclü, son zamanlari, son günleri izdirap icinde gecebilir, izdiraba dönebilir.. Herseyi düsünmek lazim. Insan güzel temiz bir ölüm ister.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Duru akıl,

 

Laf dalaşı bana göre değil,

görüş alıp vermek istiyorum

uygarca. Lütfen!

 

Bir daha:

 

Çok eş edinmek

bundan sonra haramdır diyen Ahzâb 52'den başka ayetler de var;

çok eş edinmek helaldir diyen bir tek ayet var mı?

 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Cariyeler islam beldelerine savaş ganimeti olarak gelirdi. Müslüman erkekler, ganimet düşmüş cariyelerden birkaç tane satın aldıklarında nikahlı zevceler miras kaygısına kapılmazlardı çünkü cariyelerin miras hakları yoktu, zevcun - koca öldüğünde miras zevcelerin olurdu, cariyeler de bu kalan mirasa dahil edilirdi. zevcun mirasından cariyeler pay alamadığı için zevceler bu konuda avantajlı idiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

@Hasan Akçay o videodaki adamlar İslam hukukuna ve tarihine yıllarını vermiş, profesörlüklerini de öyle çarşıda pazarda almamışlar...

 

Pelin Çift keşke sizi çağırsaymış! Sahi Pelin Çift'in karşısında siz olsaydınız... İslam hukukunda sınır dörttür dediğinde, ne münasebet efendim birdir mi diyecektiniz? Bir ayeti kendinizce yorumlayıp o ayetle bütün İslam hukukunu ve tarihini çöpe mi atacaktiniz?  

 

Pelin Çift, peki cariyeler deseydi.. Pelin Hanım onun için lütfen ayrı bir başlık açalım! Burda konuşmayalım mı derdiniz!.. 

 

Hoşunuza gitmeyen ya da yersiz bulduğunuz her sorusuna konuyu saptırmayalım, çarpıtmayalım diyerek Pelin Çift'e posta mı koyacaktınız!

 

Lütfen gerçekleri görün. İslam'ı yeniden yazmaktan vazgeçin! Çünkü sizin anlattığınız İslam değil! Ya inanırsınız ya da inanmazsınız! 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Kanıt getirmeyecek misiniz?

 

Kanıt, 14 asır boyunca yaşanan islam dininin kendisidir.

Bu iddianızla kuran'ı uygulamasından bağımsız olarak ele almaktasınız.

 

Yani bu durumda size göre herşeyi bilen ve dolayısıyla yazdıklarının sonuçlarını da baştan bilen Allah, bu şekilde anlaşılacağını bilemedi...!

Bu durumda zaten Allah, bir tanrı olamaz.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hasan bey;

 

Allah'ın çok eşliliği yasakladığını söylüyorsunuz.

 

Çok eşliliğin helal olduğuna dair ayet söyleyin diyorsunuz.

 

Nisa-3'te geçen "2 - 3 - 4 kadın alabilirsiniz" ifadesini ise kabul etmiyorsunuz.

 

Nisa-129'da geçen "karılarınızdan birine kapılıp da diğerini geride bırakmayın" ifadesini de kabul etmiyorsunuz.

 

Yetim kızlarla evlenmekten çekinen müslümanlara hür kadınlarla istedekileri kadar evlilik yapabileceklerini, güçleri bu kadınların mehirlerini vermeye yetmiyorsa, peygamberin yanında savaşarak elde edecekleri (bedava) kölelerle evleneceklerini ifade eden bu ayeti "yetim kızlarla evlenmeyecekler, yetim kızları başkaları ile evlendirecekler, aynı anda 2 - 3 - 4 yetim kız evlendirecekler, eğer güçleri yetmiyorsa 1 yetim kız evlendirmekle yetinecekler" şeklinde aşırı zorlama bir çeviriyle çeviriyorsunuz.

 

Biz bu müslümanlar yetim kızlarla da evlenmiş, 2 - 3 - 4 kadınla da evlenmiş, sayısız cariye de edinmiş dediğimizde ve size gerek İslam tarihinden, gerekse İslam'ı oluşturan peygamber, hukuk, hadis gibi kanallardan örnekler verdiğimizde bunları da geçersiz bulup "aklına saygı gösteren böyle anlar" diyerek sınırı da siz çiziyorsunuz.

 

Peki Allah gerçekten çok eşliliğe karşı mı, değil mi?

 

Ahzab-50'de peygamber çok eşli olduğu halde, çok eşli olmasının yanında bizim cariye manasına geldiğini bildiğimiz, sizin ise farklı manalar yüklediğiniz "ma meleket eymanları" olduğu halde, peygambere "Sen daha doymamışsındır, al halanın kızı da helal, amcanın kızı da helal, dayının kızı da helal, teyzenin kızı da helal, mehir vermeden sana kendini vermek isteyen kadınlar da helal" diyor mu, demiyor mu?

 

Madem Allah çok evliliğe bu kadar karşı, en başta Hatice döneminde tek eşli bir yaşam süren peygamberine nasıl oluyor da Hatice öldükten sonra çok eşliliğe geçişte dur diyeceğine "onu da al, bunu da al, hatta bunu da ben verdim, evlatlığının eski karısı da eksik kalmasın onu da verdim" diyerek destek oluyor?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mealler üzerinde oynayan adamların rahatlığı düşünüldüğünde, Kur'an' da çok eşlilik yoktur diyenlerde bana şaşırtıcı gelmedi... "Arap " ı,Bedevi diye değiştirir.."faydalanmak istediğinizde ücretlerini ödeyin" i "mehirlerini ödeyip isteyin "diye değiştirir."Allah katletsin" i ,Allah kahretsin diye değiştirir..Kur'an' ı biraz soft gösterecekya..sen Allah'ın avukatımısın,ne zannediyorsun kendini ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, fezadabirtürk said:

Mealler üzerinde oynayan adamların rahatlığı düşünüldüğünde, Kur'an' da çok eşlilik yoktur diyenlerde bana şaşırtıcı gelmedi...

"Arap"ı, Bedevi diye değiştirir..

"faydalanmak istediğinizde ücretlerini ödeyin" i "mehirlerini ödeyip isteyin "diye değiştirir.

"Allah katletsin"i, Allah kahretsin diye değiştirir.. Kur'an' ı biraz soft gösterecekya.. sen Allah'ın avukatı mısın, ne zannediyorsun kendini?

 

 

Bu söylediğinize katılıyorum.

 

"Kuran'da ne yazıyorsa o" denmesi gerekir,

herkesin yazılanı örneğin içeriğe bakarak ve AKLINI kullanarak okumakta özgür olması gerekir,

hiç kimsenin meal diye kendi tercihini dayatmaması gerekir.

 

Hiç kimse  

başkalarının avukatı değil,

Allah'ın avukatı hiç değil. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, Sundance said:

Hasan bey;

... Nisa-3'te geçen "2 - 3 - 4 kadın alabilirsiniz" ifadesini ise kabul etmiyorsunuz.

 

 

Niçin kabul edeyim?

 

Gözlerim var,

görüyorum:

 

O kadınları

nikahlayın* yazıyor Nisâ 3,

alabilirsiniz yazmıyor.

 

AKLIM var,

anlıyorum:

 

Nikahlayın emrinin muhatabı KADINLAR dahil herkestir;

emri kadınlar da yerine getirecek... 

kadınlar kadınları kendilerine eş almazlar; başkalarına nikahlarlar, başkalarıyla evlendirirler.

 

_____________________________________

 

*İlk satırın sonundaki kelime:

 

2mcglj6.jpg

 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Niçin kabul edeyim?

 

Gözlerim var,

görüyorum:

 

O kadınları

nikahlayın* yazıyor Nisâ 3,

alabilirsiniz yazmıyor.

 

AKLIM var,

anlıyorum:

 

Nikahlayın emrinin muhatabı KADINLAR dahil herkestir;

emri kadınlar da yerine getirecek... 

kadınlar kadınları kendilerine eş almazlar; başkalarına nikahlarlar, başkalarıyla evlendirirler.

 

 

 

 

 

Ayetin muhatabı erkeklerdir Hasan bey

 

Ardından gelen ayette de "Kadınlara mehirlerini verin" diyor.

 

Aynı mantıkla "Kadınlar kadınlara mehirlerini verir mi hiç? O halde mehiri babasına vereceksiniz" diyebilir misiniz?

 

Siz kendiniz ön şartı "ayetin kadınlara da hitap ettiğini" öne sürerek en baştan çıkarmak istediğiniz sonucu çıkarmaya yöneliyorsunuz.

 

"Yetimlere adaletli davranmayacağınızdan korkuyorsanız HELAL OLAN, HOŞUNUZA GİDEN kadınlardan 2 - 3 - 4 nikahlayın. Eğer onlara da adaletli davranmayacağınızdan korkuyorsanız 1 adet kadınla veya cariyeler ile yetinin" 

 

Muhammed diyor ki, eğer bu yetimlerle evlenme meselesinden rahatsız oluyorsanız, benim gelinimi aldığımda midem bulanmadığı halde sizin mideniz bulanıyorsa o zaman 2 - 3 - 4 Allah ne verdiyse normal kadınlarla evlenmeniz serbest. Bunu da istemiyorsanız "Ben tek eşliyim" diyorsanız o zaman 1 kadınla evlenin. Ona da verecek mehir paranız yoksa gelin benim yanımda savaşıp, sağı solu yağmalayın, elde ettiğiniz esir kadınlarla mehir parası vermeden, bedava evlenin.

 

Bu anlam tarihsel gerçeklerle uyuşuyor mu? 

 

Uyuşuyor.

 

Hadislerle uyuşuyor mu?

 

Uyuşuyor.

 

Peki siz ne diyorsunuz?

 

Yetimlere bakmakla yükümlü olan insanlar eğer yetimlerle evlenmekten rahatsız oluyorlarsa o yetimleri başkaları ile aynı anda 2 - 3 - 4 yetimi toplu nikah şeklinde nikahlayacaklar. Toplu nikah sırasında adaletli olmayacaklarından korkuyorlarsa 1 tane yetim nikahlayacaklar. VEYA YETİMLERLE YETİNECEKLER.

 

Uyuyor mu? 

 

Ortaya yetimlerle evlenmekten rahatsız olup başkalarıyla toplu nikah yapmalıyım diye düşünen abuk sabuk veliler çıkıveriyor. Üstelik tüm dertleri yetimleri evlendirmek olmayınca yine yetim evlendirmeleri gerekiyor. 

 

Soruyor adam: - Bakımını üstlendiğim bir yetim var. Evlendiremiyorum, ne yapayım?

Cevap: Yetim evlendir!

Adam: !?!?!?!?!?

 

Yani olmuyor işte, istediğiniz kadar uğraşın mızrak çuvala girmiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Hasan Bey inandığı şeyle vicdani kanaatleri noktasında tutarlı olabilmek için , psikolojik  savunma mekanizmalarının birden fazlasını devreye koyarak , meseleye görmek istediği açıdan bakıyor ve o doğrultuda yorumlayıp -tevil sanatını kullanıyor , siz de aynı şekilde , kanaatimce burada asıl mühim olan kim ikna konusunda daha çok istekli , başarılı ..saygılar selamlar 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...