Jump to content

VİCDAN SAHİPLERİNE SESLENİYORUM!!


Recommended Posts

7 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

deistik  Tanrı. Dine  bağlamayın  çok  çok  rica  ediyorum.(Hayır  eylemi  yapmayı  düşündüğü  an  eylem  gerçekleşir  ekstra  bir  zamansal  bir  duruma  gerek  kalmaz.

 

düşünebilen tanrı kendi içinde bir çelişkidir.

tanrı düşünebiliyorsa, bilgisizdir. çünkü düşünmek, bir sonuca varmak üzerine gerçekleşir. fikir yürütmek, karar almak, farkına varmak vb üzerinedir; her durumda, tanrı o an bilmediği şeye ulaşmak için düşünür.   tanrı bilgisizse, tanrı değildir.

ya da: düşünmek ihtiyaç doğrultusunda kendiliğinden gerçekleşir. tanrı muhtaç ise, tanrı değildir. 

ya da: düşünmek, kendiliğinden gerçekleşir. tanrı eğer düşünceye maruz kalıyorsa, demek ki tanrı değildir.

ya da: düşünmeye maruz kalmıyor, kontrollü olarak gerçekleştiriyorsa, öncelikle düşünmeyi istemesi gerekir. isteyebilmesi için ya arzu / isteğe maruz kalmalı -ki yine  maruz kaldığı için tanrı değildir- ya da istemeyi düşünmesi / istemesi gerekir ki bu da sonsuz bir döngüdür. 

 

ve daha bir çok nedenden dolayı: tanrınız eğer düşünüyorsa,  tanrı değildir.

 

eğer tanrınız maruz kalıyorsa ve hala tanrıdır diyorsanız, demek ki bir başka çevre ile birlikte varolan bir tanrıdır. bu durumda onu yaratan kimdir?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 322
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

10 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

deistik  Tanrı. Dine  bağlamayın  çok  çok  rica  ediyorum.(Hayır  eylemi  yapmayı  düşündüğü  an  eylem  gerçekleşir  ekstra  bir  zamansal  bir  duruma  gerek  kalmaz.

 

deizm 
isim, din b. (***) Fransızca déisme

isim, din b. (***) Tanrı'yı yalnızca ilk sebep olarak kabul eden, evreni bir Tanrı'nın yarattığına inanmakla beraber yaratıcının evrene hiçbir müdahalesi olmadığını ve olmayacağını savunan, vahyi reddeden görüş

 

 

 

Deizmde tanrı evreni yaratmış sonrasında ise evrene hiç müdahelesi yok.

 

Evren kendiliğinden eylem halinde.

 

Evrenin tanrıdan bağımsız  eylem yaptığına mı inanıyorsun?:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, bir_akil_insan yazdı:

 

düşünebilen tanrı kendi içinde bir çelişkidir.

tanrı düşünebiliyorsa, bilgisizdir. çünkü düşünmek, bir sonuca varmak üzerine gerçekleşir. fikir yürütmek, karar almak, farkına varmak vb üzerinedir; her durumda, tanrı o an bilmediği şeye ulaşmak için düşünür.   tanrı bilgisizse, tanrı değildir.

ya da: düşünmek ihtiyaç doğrultusunda kendiliğinden gerçekleşir. tanrı muhtaç ise, tanrı değildir. 

ya da: düşünmek, kendiliğinden gerçekleşir. tanrı eğer düşünceye maruz kalıyorsa, demek ki tanrı değildir.

ya da: düşünmeye maruz kalmıyor, kontrollü olarak gerçekleştiriyorsa, öncelikle düşünmeyi istemesi gerekir. isteyebilmesi için ya arzu / isteğe maruz kalmalı -ki yine  maruz kaldığı için tanrı değildir- ya da istemeyi düşünmesi / istemesi gerekir ki bu da sonsuz bir döngüdür. 

 

ve daha bir çok nedenden dolayı: tanrınız eğer düşünüyorsa,  tanrı değildir.

 

eğer tanrınız maruz kalıyorsa ve hala tanrıdır diyorsanız, demek ki bir başka çevre ile birlikte varolan bir tanrıdır. bu durumda onu yaratan kimdir?

 

ezelde  zaten  her  şeyi  bildiği  için yarattığı  zamandan  (sonra) irade  etmiştir  düşünmek  biraz  sığ  kaldı  özür  dilerim. Yani  zamanın  bir  başlangıcı  vardır  o  da  evrenledir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Deistik bir tanrıya inanıyorsan o şöyledir, böyledir, onu yapar, bunu yapmaz gibi yargılarda bulunamazsın. Onun için zaman yoktur, zamanın dışındadır da diyemezsin. Tek yapabileceğin var olduğuna inanıyorum demektir.

 

Öyle eylemi düşündüğü anda eylem gerçekleşir de diyemezsin.

bunu  uyduuyorum ki mantık  ilkeleri  söylüyor.zamana  tabi  ise  sonu  gelebilir  sonu  gelirse  tanrı  olmaz  evren  gibi  bir şey olur. Fiziksel  olamaz  ki  fiziksel  şeyler  yokluğa  gidebilir  tanrı  gidemez.Gucu  olmalıdır çünkü  her yapılan  eylem  bilgi  ve  güç  gerektirir 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

bunu  uyduuyorum ki mantık  ilkeleri  söylüyor.zamana  tabi  ise  sonu  gelebilir  sonu  gelirse  tanrı  olmaz  evren  gibi  bir şey olur. Fiziksel  olamaz  ki  fiziksel  şeyler  yokluğa  gidebilir  tanrı  gidemez.Gucu  olmalıdır çünkü  her yapılan  eylem  bilgi  ve  güç  gerektirir 

 

 

Kendi zihninde yarattığın bir tanrıya istediğin özellikleri atayabilirsin, sorun yok, sonuçta o senin üretimin. Ama bilmediğin, görmediğin sadece var olduğuna inandığın bir tanrı hakkında o şöyledir, böyledir demek boş laftan başka bir şey değildir, hiç bir anlamı yoktur.

 

Ama ben İslam tanrısı hakkında konuşuyorum dersen onun özellikleri Kuran'da belirlenmiş, sen sadece Kuran'daki özellikleri tekrarlarsın, ilave veya eksiltme yapamazsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Kendi zihninde yarattığın bir tanrıya istediğin özellikleri atayabilirsin, sorun yok, sonuçta o senin üretimin. Ama bilmediğin, görmediğin sadece var olduğuna inandığın bir tanrı hakkında o şöyledir, böyledir demek boş laftan başka bir şey değildir, hiç bir anlamı yoktur.

 

Ama ben İslam tanrısı hakkında konuşuyorum dersen onun özellikleri Kuran'da belirlenmiş, sen sadece Kuran'daki özellikleri tekrarlarsın, ilave veya eksiltme yapamazsın.

Yani  siz  bir  makine  yapsanız  ben  neyi  anlarım  bunu  yapanda  güç  ve  bilgi  olmalı  ki  yapsın  ve  de  yaptığın  makineden  önce  olmalısınız  ki  sizden  sonra  makine  olur  siz  ondan  öncesinizdir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
28 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Yani  siz  bir  makine  yapsanız  ben  neyi  anlarım  bunu  yapanda  güç  ve  bilgi  olmalı  ki  yapsın  ve  de  yaptığın  makineden  önce  olmalısınız  ki  sizden  sonra  makine  olur  siz  ondan  öncesinizdir. 

 

Belki planları başkasından aldım, bilgi milgi yok bende, gücü de şehir şebekesinden aldığım elektrikten sağlıyorum, sadece aldığım planlara göre makineyi yapan bir robotum

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Tanrının  birbiriyle  çelişen  sıfatları  nedir mesela  sonsuz  ilim  sonsuz  kudret  mi?

 

Bunlar kırk kere yazıldı. Alıntıladığın mesajda bile var neredeyse.

 

19 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Görmek isteyen için onlarca delil var.Doğar doğmaz annenin süt vermesi, bal yapan arılar, yumurtlayan tavuklar. Çeşit çeşit nimetler. Sanatını bu gezegende göstermiş işte .

 

Bunlar kırk kere yazıldı. Artık ağır bir küfürü hak etme noktasına geliyorsun.

 

19 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

İlla adı mı olması gerekiyor yaratıcının tasarlayıcının. Bir tanrı fikri size mantıklı geliyor sanırım. Yani evrenin kendiliğinden patlayıp bu hale gelemeyeceğini anlamışsınızdır.

 

Sen manyak mısın? Ne demek kendiliğinden patlayıp bu hale gelemeyeceğini anlamışsınızdır? İlk alıntıladığın mesajda yazdık ya bunu. Nerde ne yazdınız ki anlayalım?! Tersi ise bin defa yazıldı.

 

19 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Bende biliyorum ki dine inanmıyorsunuz.Tamam da bir tanrı veya her şeyi idare eden bir doğaüstü güç neden olmasın ?

 

Bkz: Alıntıladığın ilk mesaj. Bunlar 40 kere yazıldı.

 

2 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Zamanın  dışında  olan  bir  varlık  zamanı  neden  yaratamaz ?

 

Zamanın dışında demek, yok demektir zaten. Varoluş ve zaman birbirine içkin olup, her türlü fiil zamanla tanımlıdır. Bizim anlayışımız, mantık ilkelerimiz ve bilime göre başka türlüsü olamaz. Mümkünsüzdür. Senin .ıçından zamanın dışında olan bir varlık diye atıp tutman hiçbirşey ifade etmiyor bu bağlamda. Ben de zamanın sağında olan bir varlık diyeyim mesela, ne anladın bundan? Ama senin kafaya göre bu da olabilir. Yöntemin şu: Ben uydurdum= Şimdi o gerçek oldu. Nah oldu!

 

1 hour ago, akılsızşuursuzatom said:

deistik  Tanrı. Dine  bağlamayın  çok  çok  rica  ediyorum.(Hayır  eylemi  yapmayı  düşündüğü  an  eylem  gerçekleşir  ekstra  bir  zamansal  bir  duruma  gerek  kalmaz.

 

Deistik tanrı tanımsız olması itibariyle boştur ve yoktur. Her aklına esenin salladığı afaki tanrılarla uğraşacak halimiz yok. 

 

58 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

bunu  uyduuyorum ki mantık  ilkeleri  söylüyor.zamana  tabi  ise  sonu  gelebilir  sonu  gelirse  tanrı  olmaz  evren  gibi  bir şey olur. Fiziksel  olamaz  ki  fiziksel  şeyler  yokluğa  gidebilir  tanrı  gidemez.Gucu  olmalıdır çünkü  her yapılan  eylem  bilgi  ve  güç  gerektirir 

 

 

Her eylem için bilgi ve güç değil, potansiyel gereklidir. Evrende ve varoluşta bu potansiyelin kendisi mevcut zaten. 40 kere yazıldı bu ve ben sıkılmaya başladım artık. Biraz zeka emaresi göster ya da artık defol git vallahi.

 

35 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Yani  siz  bir  makine  yapsanız  ben  neyi  anlarım  bunu  yapanda  güç  ve  bilgi  olmalı  ki  yapsın  ve  de  yaptığın  makineden  önce  olmalısınız  ki  sizden  sonra  makine  olur  siz  ondan  öncesinizdir. 

 

Ulen elin şuncacık makinesi bile güç gerektiriyorken, tanrı için gereken gücü hangi rahatlık ve aymazlıkla, nerenize sokuyorsunuz da bunu sorabiliyorsunuz?!!

Evren ezeli ve bu güç dediğin potansiyele karşılık gelen şey onda var. O da ezeli olarak. Bu da hiçbir mantık kuralını ihlal etmediği gibi, mevcut bilimsel verilerle de olabileceği kadar uyuşuyor. Tanrının aksine!!! 

Link to post
Sitelerde Paylaş
24 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Belki planları başkasından aldım, bilgi milgi yok bende, gücü de şehir şebekesinden aldığım elektrikten sağlıyorum, sadece aldığım planlara göre makineyi yapan bir robotum

anladım  siz  tanrı  değilsiniz  Onu  yapan  gerçek  Tanrı  aslında  x  diyordunuz.size  planlari  öğreten  vs.

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, teflon yazdı:

Ulen elin şuncacık makinesi bile güç gerektiriyorken, tanrı için gereken gücü hangi rahatlık ve aymazlıkla, nerenize sokuyorsunuz da bunu sorabiliyorsunuz?!!

Evren ezeli ve bu güç dediğin potansiyele karşılık gelen şey onda var. O da ezeli olarak. Bu da hiçbir mantık kuralını ihlal etmediği gibi, mevcut bilimsel verilerle de olabileceği kadar uyuşuyor. Tanrının aksine!!! 

peki  teistlerin  söylediği  mekandan  munezzeh  ne  kadar  anlamlı sizce?

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

peki  teistlerin  söylediği  mekandan  munezzeh  ne  kadar  anlamlı sizce?

 

Yahu sence ne kadar anlamlı olabilir? Laf ola beri gele, ucunun nereye gideceği dahi hesap edilmeden atılıp tutulmuş bir lakırdı bu sadece. Zaman ve mekandan münezzeh demek, aslen yok demektir. Zamandan ve mekandan münezzeh ibarelerini kullanınca, böyle birşeyi mümkün kılmış ya da var etmiş olmuyorsunuz. Sadece uydurmuş oluyorsunuz. 

 

Uydur uydur salla o zaman. Zamanın sağ ön köşesinde, mekanın ve sonsuzluğun hipotenüsünde..ne anlam ifade ediyor bunlar senin için? Allah değil zallah var ve o senin aslen aklını kullanmanı,  ateist olmanı istiyor. Kanıtı da zamanın sağ köşesinde, mekanın ve sonsuzluğun hipotenüsünde olması. Al çıkar bu topu şimdi. Kapı gibi kanıt verdim sana..

 

Olmazsa bir de süper zenciyi deneriz. Sen yelleniyor musun? İşte bu süper zencinin en büyük kanıtı. Çünkü evren onun yellenmesinden oluştu. Öyle olmasaydı, neredeyse tüm canlı ve insanları yellenecek şekilde yaratmazdı değil mi? Al sana inkar edilemez bir kanıt verdim. Kafirlik yapma bundan sonra. Çünkü şu an tam arkanda ve seni bafiliyor. Yokluğunu kanıtlamayı bir dene istersen. Eğer kanıtlayamazsan ve buna rağmen ona inanmamaya devam edersen bafilemeye devam edecek.

 

Tanrınızı mantık sınırları içerisinde kalarak izah edebiliyorsanız izah edin. mantık dışına çıktığınız anda zaten mantıksız bir şey ileri sürmüş oluyorsunuz. Zaman ve mekandan münezzehlik de mantık dışı. Yani mantıksız. Yatacak yeri yok bunun!

 

Mantık dışı. Anlayın şunu artık. Yani mantıksız. Yani yok, olamaz ve olmamalı. 

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, teflon yazdı:

 

Yahu sence ne kadar anlamlı olabilir? Laf ola beri gele, ucunun nereye gideceği dahi hesap edilmeden atılıp tutulmuş bir lakırdı bu sadece. Zaman ve mekandan münezzeh demek, aslen yok demektir. Zamandan ve mekandan münezzeh ibarelerini kullanınca, böyle birşeyi mümkün kılmış ya da var etmiş olmuyorsunuz. Sadece uydurmuş oluyorsunuz. 

 

Uydur uydur salla o zaman. Zamanın sağ ön köşesinde, mekanın ve sonsuzluğun hipotenüsünde..ne anlam ifade ediyor bunlar senin için? Allah değil zallah var ve o senin aslen aklını kullanmanı,  ateist olmanı istiyor. Kanıtı da zamanın sağ köşesinde, mekanın ve sonsuzluğun hipotenüsünde olması. Al çıkar bu topu şimdi. Kapı gibi kanıt verdim sana..

 

Olmazsa bir de süper zenciyi deneriz. Sen yelleniyor musun? İşte bu süper zencinin en büyük kanıtı. Çünkü evren onun yellenmesinden oluştu. Öyle olmasaydı, neredeyse tüm canlı ve insanları yellenecek şekilde yaratmazdı değil mi? Al sana inkar edilemez bir kanıt verdim. Kafirlik yapma bundan sonra. Çünkü şu an tam arkanda ve seni bafiliyor. Yokluğunu kanıtlamayı bir dene istersen. Eğer kanıtlayamazsan ve buna rağmen ona inanmamaya devam edersen bafilemeye devam edecek.

 

Tanrınızı mantık sınırları içerisinde kalarak izah edebiliyorsanız izah edin. mantık dışına çıktığınız anda zaten mantıksız bir şey ileri sürmüş oluyorsunuz. Zaman ve mekandan münezzehlik de mantık dışı. Yani mantıksız. Yatacak yeri yok bunun!

 

Mantık dışı. Anlayın şunu artık. Yani mantıksız. Yani yok, olamaz ve olmamalı. 

benim  idrak  edemediğim  şu (ki  çok  varda  bir  tanesi diyeyim) uzay  zaman  vs.olmasa  geriye  kalan  hiç  midir  yoksa  hala  maddeye  dair  bir  şeyler  var  mıdır ? Kısacası  hiclikte  tanrı  var  mı ya da  hiçlik  fizikte  kuantum  kurallarını  mı  ifade  eder  neyi  ifade  eder? şimdiden  sağolun. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Türk Ateist yazdı:

ok öyle bir güç. Her şey kendiliğinden oldu. 

çok çok güzel anlatıyor durumu bu karikatür, sokakta bir kardan adam görsek ve bu kardan adam kendiliğinden oldu desek bu cümle kulağa nasıl gelirse ! işte kainatın ,dünyanın,bizlerin kendiliğinden olduğunu söylemek bundan bin beter geliyor .

indir.jpg

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Türk Ateist yazdı:

 

 

Boşverin karpuzun kabağın evrimini, doğayı falan. Siz anladığınız dilden, bildiğiniz meyvelerden devam edin, ötesi size şimdilik ağır. Hatta ben de size yardım edeyim.

 

Sıradaki ayet ikiniz için gelsin...

 

16/67- Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden hem içki, hem de güzel bir rızk edinirsiniz. Elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır. 

 

Selam ve dua ile.

 

sıradaki parça için teşekkürler bu arada bu ayet ile ne anlatmak istendi acaba 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, Duru akıl yazdı:

Syn acizlerden biri , kardeş siz bu dini savunuyor musunuz yoksa insanları dinden soğutmaya mı çalışıyorsunuz anlamadım ?

mutlaka birini yapıyorumdur, siz hangisini anlıyorsanız  öyledir diyeyim. siz dini savunduğuma ve soğuttuğuma dair örnekler verirseniz çok sevinirim aslında

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah zaman ce mekandan münezzeh ise...

Bunlar ne???

 

Ve azabı senden acele istiyorlar. Ve Allah, asla vaadinden dönmez. Ve Rabbinin katındaki bir gün, sizin saydığınız bin sene gibidir. 22:47


Gökten arza kadar emri (Allah’tan gelen ve Allah’a dönen herşeyi) tedbir eder (düzenler). Sonra bir günde O’na yükselir ki, (o bir günün) süresi, sizin (dünya ölçülerine göre) saymanızla 1000 senedir. 32:5

 

 

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, poiuz yazdı:

Allah zaman ce mekandan münezzeh ise...

 Rabbimiz zaman ve mekana bağlı değildir, o kısıtlamalar içinde değildir anlamındadır bu sözler.

O zaman ve mekan yokken de vardı. Onun için zaman diye bir olgu yoktur,zaman nedir bilmez diyemeyiz,zamandan münezzehtir,mekandan münezzehtir ,geçmiş ,şu an,gelecek hepsine hakimdir, bütün mekanlara hakimdir, bir yerde bulunduğunda bir başka mekanda ne olduğunu bilmez değildir.zaten bir ismi HAKİM olan bir yaratıcının zamana,mekana bağlı olması,kısıtlamalar içinde olması düşünülemez.

Bizim için şu kadar zaman,onun katında şu kadar zaman şeklinde bir söz var, bu onun zamana bağlı olduğunu göstermez,zamandan münezzeh olmadığı anlamına da gelmez.

 

şimdi iki farklı ayette zamanların farklı söylenişine bakalım, buna bakmadan önce şunu da bir sorgulayalım,eğer kuran bir insan tarafından yazıldıysa neden bu hatayı düzeltmedi bu kitabı yazan. biz bile bir yazı yazdığımızda dönüp tekrar okuyoruz, bu kişi hiç mi okumadı bu yazdıklarını? 

neyse cevaba bakalım;

 

“Gün (yevm)” kelimesi Kuran’da sadece 24 saatlik zaman dilimi için kullanılmaz. Bu kelime “gün” anlamının yanı sıra “dönem, devir” anlamına da gelmektedir. Secde Suresi’nin 5. ve Mearic suresinin 4. ayetleri “yevm” kelimesinin anlamını açıklamaktadır. Şimdi bahsi geçen ayetlere bakalım:

Gökten yere her işi çekip çevirir. Sonra sizin saymakta olduğunuz bin yıla denk bir günde (dönemde) O’na yükselir. (32-Secde-5)

Melekler ve Ruh, süresi elli bin yıl olan bir günde (dönemde) O’na yükselirler. (70-Mearic-4)

Görüldüğü gibi Allah Kuran’da “gün/dönem” kelimesini farklı zaman aralıklarına karşılık olarak kullanmaktadır. Burada önemli olan “gün/dönem” kelimesinin farklı bağlamlarda, farklı zaman aralıklarına denk olmasıdır. Zira burada farklı iki olaydan bahsedilmektedir ve bu farklı olaylar farklı zaman aralıkları ile ifade edilir. Buradan yapılacak basit bir çıkarım, olayın özelliğine göre bir “günün (dönemin)” farklı zaman aralıklarına karşılık geleceğidir. Yani Allah, Evreni 6 günde yarattığı söylendiğinde, yukarıdaki ayetlerle paralel bir düşünce ile, bu sürenin 6×24 saat anlamına gelmediğini, yani burada kelimenin “dönem” anlamının kastedildiğini anlayabiliriz.

Burada Kuran’ın ilginç bir yönü daha öne çıkmaktadır. İnsanlık tarihi boyunca zamanın, gerek Evren’de, gerekse mümkün olabilecek her ortamda her varlık için aynı şekilde işlediği tahmin edilmiştir. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda Kuran’ın yukarıdaki ayetlerinin insan zihni için ne kadar köklü bir anlayış değişikliği getirdiği ortadadır. Kuran, değişik durumlarda “gün” kavramının değişeceğini, bir “günün” elli bin yıla eşit olabileceğini söylemiştir. Yüzlerce yıl muhtemelen “Acaba böyle bir şey nasıl olabilir?” itirazlarıyla karşılaşmış olan bu ayetlerin, aslında ne kadar önemli gerçeklere işaret ettiği son yüzyılda anlaşılmıştır.

Einstein’ın en meşhur keşiflerinden birisi İzafiyet Teorisi’dir. Fizikle ciddi bir şekilde ilgilenmeyen birçok kişi hâlâ bu teorinin ne demek istediğini anlayabilmiş değildir. Kuranancak bu teoriyle anlaşılabilen gerçeklere 1400 yıl önce işaret etmektedir. Einstein, izafiyet ile ilgili açıklamalarını “Özel İzafiyet Teorisi” ve “Genel İzafiyet Teorisi” diye iki çalışmada toplamıştır.Einstein’a göre ışık hızına yakın bir hızla hareket eden bir araca binen kimse için zaman daha yavaş akmaktadır. Dünya’daki bir kişi için 100 gün geçtiği bir ortamda, ışık hızına yakın hareket eden kişi için 50 gün geçmektedir. Bu bulgu “Özel İzafiyet Teorisi”nin en ilginç sonucudur. Evren’de hız arttıkça zaman daha yavaş geçmektedir. Demek ki zaman aynı Kuran’ın işaret ettiği gibi izafi bir kavramdır. Her ortamda, her yerde, her hızda saatler farklı işlemekte, günler farklı algılanmaktadır.

“Genel İzafiyet Teorisi” ise zamanın izafiliği konusunda hızı bir kenara bırakıp, çekim alanlarını ele almakta ve zamanın büyük çekim alanlarında daha yavaş geçtiğini göstermektedir. Demek ki Güneş’in üzerinde bir kişinin yürümesi mümkün olsa bu kişinin saati de, biyolojik, anatomik yapısı da, atomlarının düzeyindeki hareketlerin hepsi de yavaşlayacaktır. Son yıllarda yapılan bir deney de bu bulguyu doğrulamaktadır. Bu deneyi İngiliz Ulusal Fizik Enstitüsü yapmıştır. Araştırmacı John Laverty zamanı mükemmele yakın bir şekilde doğru gösteren (300 bin yılda sadece 1 saniye hata yapan) iki saati senkronize etti. Saatlerden biri Londra’daki laboratuvarda tutuldu, diğeri ise Londra’dan Çin’e gidip gelen bir uçağa kondu. Uçak yüksekten uçtuğu için, Dünya’daki çekim gücünden daha düşük bir çekimde hareket etmektedir. Yani zamanın uçakta daha hızlı geçmesi beklenmektedir.(Genel İzafiyet Teorisi’ne göre). Yeryüzündeki bir kişiyle, uçaktaki kişinin maruz kaldıkları çekim farklılıkları aslında çok ufaktır. Bu çok ufak fark ancak bu kadar hassas bir saatle tespit edilebilirdi. Nitekim uçaktaki saatin saniyenin 55 milyarda biri kadar hızlı hareket ettiği tespit edildi. Böylece zamanın izafiliği deneysel olarak da onaylanmış oluyordu. Oysa zaman hakkındaki genel önyargıya göre iki saatin arasında hiçbir farkın olmaması gerekirdi. Bu deney Kuran’ın zaman hakkındaki önyargıyı kırışını desteklemektedir.

Böylece Kuran’ın “yevm” kelimesini kullanış tarzı Yahudilerin, Hıristiyanların da altı günde yaratılmadan neyi anlamaları gerektiğini açıklamakta, onların da anlayışlarına katkıda bulunmaktadır. Uzay fiziğindeki tüm bulgular, Evren’in ve Dünya’mızın ayrı devirlerden, aşamalardan geçip yaratıldığını ortaya koymaktadır. Gaz bulutlarından galaksilere, Dünya’mızda ilk atmosferin oluşumundan, suların, madenlerin oluşumuna kadar hep değişik aşamalar, değişik devreler geçmiştir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Serttir, kıllıdır ve vücuda girer.
Şimdi bu cümlede ne kastedilmektedir ?

 

Bunun cevabını, olsa olsa safkan müslümanlar bilir, çünkü kelimelere takla attırmada, basit 3 kelimelik cümlelere bile derin mi derin mănălar yüklemede ve neredeyse çarşaf çarsaf savunmalar, açıklamalar yapmada üstlerine yoktur. İsterseniz tek kelimelik bir açıklama yapın, isterseniz sayfalar dolusu roman yazın.

Farketmez; sahi, nedir bu cümlenin anlamı ?!

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
8 minutes ago, kavak said:

Serttir, kıllıdır ve vücuda girer.
Şimdi bu cümlede ne kastedilmektedir ?

 

Bunun cevabını, olsa olsa safkan müslümanlar bilir, çünkü kelimelere takla attırmakta, basit 3 kelimelik cümlelere bile derin mi derin mănălar yüklemede ve neredeyse çarşaf çarsaf savunmalar, açıklamalar yapmakta üstlerine yoktur. İsterseniz tek kelimelik bir açıklama yapın, isterseniz sayfalar dolusu roman yazın.

Farketmez; sahi, nedir bu cümlenin anlamı ?!

 

 

Diş fırçası mı? Gerçi safkan müslüman değilim ama bildiğim için herhalde bir kaç huriyi hakkettim.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...