Jump to content
Tengiz

Diyet Programım

Recommended Posts

Öncelikle söyleyeyim, diyetisyen falan değilim.

 

Sporla uğraştığım için kilo benim için önemli. Normalde boyuma oranla 4-5 kilo daha azım yani kilolu bir insan da değilim ancak kilo vermeye karar verdim. 70'e kadar düşmeyi düşünüyorum. Her neyse

 

Kendime bir diyet programı çıkardım ama öyle "lahana, tavuk, brokoli" şeklinde değil. İlk günler günde 500 gr kadar verdim. İlerleyen günlerde yoğunluk sebebiyle programa sadık olamadığım zamanlar da oldu ama neticede 2 haftada 5 kilo kadar verdim.

 

Bu başlığı oluşturma amacım hem bu konuda tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak hem de nasıl kilo verilir merak edenler olursa bilgilendirmek.

 

-Öncelikle uzun zamandan beri şeker ve ekmek kullanmıyorum. Eskiden kiloluydum ve şeker ile ekmeği kesmeden kilo veremedim. O zaman da spor yapıyordum ama şeker ve ekmek kesilmeden sağlıklı kiloma gelemedim. Yanı sıra börek, simit, pasta, hamburger, kurabiye... vs. hepsi buna dahil.

 

-Bir süre önce çok fazla meyve tüketiyordum. Bunlarda mandalina, portakal nevinden şekerli meyveler olunca kilo yaptı. Bu tür meyveleri miktarınca tüketiyorum. 1 tane 2 tane en fazla.

 

-Meşhur bir "akşam 6'dan sonra yeme!" kuralı vardır. Ben sabaha kadar ayakta olduğum için pek mümkün değil o yüzden en son akşam 9 gibi yiyorum. Gecede çok acıkınca bir kase yoğurt, o kadar.

 

Günde, en az 4 saat aralıklar iki öğün yiyorum. Yani uyandım ve yedim, 4-5 saat sonra -spordan sonra- bir daha yedim ve bitti. Yediğim porsiyonlar ise normal ve az arası diyebilirim. Tek ekstrası gece yediğim bir kase yoğurt.

 

Açlık bastırdığında birazcık elma sirkesi yudumluyorum suyla karışık ve açlık hissini alıyor. Genelde bunu sabah kahvaltıdan önce veya sonra yapıyorlar ama sabahları uyuyor olduğum için ben kendime göre uyarladım.

 

Böylece oruç benzeri bir diyet programım var ve bu sanırım "16 hours fasting" benzeri programlara benziyor. Ben 4-5 saat aralıklarla yediğim için yemediğim süreç 20 veya 19 saati buluyor. Çok sağlıksız gözükebilir böyle deyince ama etkileri öyle değil. Kendimi çok daha dinç hissediyorum, performansım arttı. Aç olduğum zamanlar öyle halsiz, bitkin falan da değilim. Bu diyet programı ile kendimi çok daha sağlıklı hissediyorum ve hızlıca da kilo veriyorum. Tabi kasta veriyorum ama bir müddet programı devam ettirip define olduktan sonra yoğunluğu kas olarak kaybedilenleri geri almak niyetindeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de uzun süredir bu takip ettiğin diyetle ilgili bir şey yazacaktım. Sağlığa etkilerini bilemem, ben de doktor değilim. Ancak kendimi çok daha iyi hissettiğimi söyleyebilirim.

Hamur, şeker neredeyse hiç yok. Fazla meyve yok. Zaten uzun zamandır düzenli kahvaltı yapmıyordum, onu da kestim. Öğünlerde yalnızca doyarsam duruyorum. Sağlıklı bir şey yediğim sürece sınır yok. Zaten insan şekeri kestiği zaman açlık dalgalanmaları geçiyor. Uzun zamandır çok acıktım dediğim bir zaman olmadı.

Sporla birlikte bir ayda 5-6 kilo verdim. Endomorf bir yapıdayım ve yediğimden kısarak kilo verdiğimde halsizlik hissediyordum. Şimdiyse sporla beraber yaptığım için(ki bu spor fitness değil) daha enerjik ve güçlü hissediyorum. Bu süreçte sigarayı da kestiğimi, 1-1,5 paketten neredeyse hiç içmeyecek bir duruma geldiğimi de ekleyeyim. Normalde sigarayı azalttığım anda dahi kilo alırdım. Şimdi ayda 1-2 defa içiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Bir Buçuk yazdı:

Ben de uzun süredir bu takip ettiğin diyetle ilgili bir şey yazacaktım. Sağlığa etkilerini bilemem, ben de doktor değilim. Ancak kendimi çok daha iyi hissettiğimi söyleyebilirim.

Hamur, şeker neredeyse hiç yok. Fazla meyve yok. Zaten uzun zamandır düzenli kahvaltı yapmıyordum, onu da kestim. Öğünlerde yalnızca doyarsam duruyorum. Sağlıklı bir şey yediğim sürece sınır yok. Zaten insan şekeri kestiği zaman açlık dalgalanmaları geçiyor. Uzun zamandır çok acıktım dediğim bir zaman olmadı.

Sporla birlikte bir ayda 5-6 kilo verdim. Endomorf bir yapıdayım ve yediğimden kısarak kilo verdiğimde halsizlik hissediyordum. Şimdiyse sporla beraber yaptığım için(ki bu spor fitness değil) daha enerjik ve güçlü hissediyorum. Bu süreçte sigarayı da kestiğimi, 1-1,5 paketten neredeyse hiç içmeyecek bir duruma geldiğimi de ekleyeyim. Normalde sigarayı azalttığım anda dahi kilo alırdım. Şimdi ayda 1-2 defa içiyorum.

1,5 paket mi! :o

 

Sen de vucuduna baya yukleniyormussun. Alkol, sigara, vs... Birakman iyi olmus. Arada sirada alkol icsen bile zararini goruyorsun, unutma. Yani arada sirada aliyorum, bir sey olmaz deme.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Boyum 183 cm idi yaşlılıktan dolayı 180cm oldum.:)

 

psikiyatrik ilaç kullanmadan önce 67.5kg idim.Bir ayda 90 kg oldum.

 

Yetersiz beslendiğim halde nasıl kilo aldığıma şaşırıyorum.

 

Sizin diyetiniz benim diyetimin üç katı filandır.:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Bir Buçuk

 

Biraz daha bilgi verebilir misin? Ben de denemek istiyorum. Ekmegi filan kesince ne yiyecegimi sasiriyorum. Sanki yiyecek bir sey yokmus gibi geliyor.

 

Bir diet programi var mi? Gunluk kac kalori aliyorsun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dediğim gibi, kalori saymıyorum. Ne kadar istersem o kadar yiyorum. Şu an ütopik gelebilir ama vücut kendini dengeye getiriyor. Çok açlığın aslında kan şekerini zıplatmaktan kaynaklandığını anlıyorsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
27 dakika önce, Bir Buçuk yazdı:

Dediğim gibi, kalori saymıyorum. Ne kadar istersem o kadar yiyorum. Şu an ütopik gelebilir ama vücut kendini dengeye getiriyor. Çok açlığın aslında kan şekerini zıplatmaktan kaynaklandığını anlıyorsun.

Cogu seyin icinde seker var. Peki ne yiyorsun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeker içerebilir. Pilav ve makarna az da olsa yerim. Ama en çok tükettiğim şeker biradandır.

Şöyle söyleyeyim, az şeker içeren şeyi yemenin sınırı yoktur. Tavuk, et, balık, çoğu sebze...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Bir Buçuk yazdı:

Şeker içerebilir. Pilav ve makarna az da olsa yerim. Ama en çok tükettiğim şeker biradandır.

Şöyle söyleyeyim, az şeker içeren şeyi yemenin sınırı yoktur. Tavuk, et, balık, çoğu sebze...

 

Proteinin fazlası glukoza dönüştürülüyor. Şeker almış gibi oluyorsun. Ketocuların az protein yemesinin bir sebebi bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×