Jump to content
akılsızşuursuzatom

Size göre bir Tanrının olmadığının veya düşünülen şekilde bir Tanrının olmadığının delili

Recommended Posts

Tanrının  olmadığını  destekleyen  delilller  sizce  nelerdir.Tanrinin  olmadığını  destekleyen  deliller  varsa  Tanrının  olduğunu  destekleyecek  deliller  de  var  mıdır ? Yani  bir  tanrıya  inanmıyorsanız  neden  inanmıyorsunuz bunu  delillendirme  şansınız  var  mı?

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanri yoktur diye delil sunulmaz, varsa delil gösterilir derler. Biri tanri var diyorsa delil göstermeli, yoktur diyenin delile ihtiyaci yoktur. Ben bunu gözardi edecegim. Benim delilim evrenin hala genisliyor olmasi mesela. Artik durdursun tanri bunu. Bir skvaryumda balik gibi yasatabilir bizi. Akvaryumun cami genislemez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, deadanddark yazdı:

Tanri yoktur diye delil sunulmaz, varsa delil gösterilir derler. Biri tanri var diyorsa delil göstermeli, yoktur diyenin delile ihtiyaci yoktur. Ben bunu gözardi edecegim. Benim delilim evrenin hala genisliyor olmasi mesela. Artik durdursun tanri bunu. Bir skvaryumda balik gibi yasatabilir bizi. Akvaryumun cami genislemez.

 

Biraz zorlama bir cevap olmuş bence.

 

Tanrının varlığını kanıtlayamıyorsunuz öyleyse tanrı yoktur ben ateistim demek ile, Tanrının yokluğunu kanıtlayamıyorsunuz öyleyse ben Tanrıya inanıyorum demek arasında hiç bir fark yok bence.

 

Yani dogmatik bir yapı olarak dini eleştirip, yerine dogmatik bir ifade ile ateistlik secimi bana gerçekci  gelmemektedir.

tarihinde fatihkara tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrı dediğiniz şeyi tanımlayabiliyorsanız, yokluğu ya da varlığı üzerine yargıya da varabilirsiniz.

eğer tanım kendi içinde tutarsız ise, tanrı yoktur. vardır diyebilmeniz için de tanıma uygun en az 1 tane varlık gösterebilmeniz gerekir.

 

genel ve bilindik tanımlarından yola çıkarak kolayca  tanrı diye bir şey yoktur diyebiliriz:

 

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/66354-din-ve-korku/&do=findComment&comment=1397115

 

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/66469-evrenin-ba%C5%9Flang%C4%B1c%C4%B1-ve-pozitif-ateistlerin-%C3%A7eli%C5%9Fkisi/&do=findComment&comment=1399585

 

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/67214-tanr%C4%B1-veya-tanr%C4%B1lar-var-m%C4%B1d%C4%B1r/&do=findComment&comment=1422790

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@akılsızşuursuzatom @deadanddark

 

Tanrının karakterini ve varlığını sorgulamak farklı şeylerdir. "canlıların birbirini yemesi" karakterinin sorgulanmasıdır. "tanrı yoktur diye delil sunulmaz, varsa delil gösterilir." tanrı bu evreni yarattı diye bir iddia size sunuluyorsa: Hayır, evreni tanrı yaratmadı, çünkü bu şekilde evren oldu demeniz gerekir. Bilmiyorsanız tanrıya yoktur demek bir inançtır.

 

Benim şöyle bir iddiam var: Entropi yasası gereği madde ezelden beri var olamaz. Ezelden beri var olmayan bir şey, varsa, başlangıcı olmak zorundadır. Bu başlangıç ancak maddeden bağımsız ve bilgili bir varlıkla mümkündür.

tarihinde Nuri Kara tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

- tanrı mükemmel varlıktır.

- mükemmel varlık eksiksizdir.

- eksiksiz varlık eylemsizdir -çünkü hiçbir ihtiyacı yoktur-

- eylemsiz varlık hiçbir şey yaratmaz, yaratamaz.

- bu durumda bizi tanrı yaratmamıştır

- bu durumda tanrı diye bir şey yoktur

 

Gönderdiğiniz ilk linkte sanırım en elle tutulur bir bilgi bu satırlarda, yalnız ne yazıkki kendi önerme ve kendi tespitleri arasında kendi kısır döngüsüne girmiş. Tanrının yokluğunu belirleyebilmek için siz böyle diyorsunuz , siz böyle dediğiniz tanrı yoktur a gelmiş iş. Yani kendi bağımsız bilgi dağarcığından değil zaten eleştirdiğimiz kısıtlı dogmatik din görüşlerini baz alarak yok denmiştir. Benim acımdan somut bir bakış acısı değildir.

 

2.link te ise yüzlerce teorem okudum, boşlukta kalan şu böyle ise bu böyle olmalıdır  denilen 100 lerce teorem. Eğer o başlıkta somut bir bilgi var ise bulamadığım yardımcı olursanız sevinirim.

anltıyor

3.link ise zenciye kadar gayet iyi gitmiş ama zenciden sonra işler biraz karışmış :)

 

Sizler ile bir anımı paylaşayım.

 

Bir gün mahaleden arkadaşlar tutturdular akşam bir yere gideceğiz diye. yaşım daha 16 falan. Neyse akşam oldu bir evden iceri girdik bir sürü insan oturmuş karşıdada birisi anlatımda. Söylediği her şey onu dinleyen grup tarafından onaylanarak, tasdik edilerek dinleniyor.

 

Neyse hoca Allah birdir dedi,

 

Herkes kafa sallarken ben bir değildir dedim. Herkes durdu bi an bana döndü. Hoca gene Allah birdir dedi ben değildir dedim. Ortam fena gerildi baktım bana dalacaklar :). Dedimki siz şimdi bana baktığınızda bir tane fatih görüyorsunuz ama bende bir değilim dedim. Kafalar gitti. Dedimki beni tanıyan kac tane insan varsa o kadar fatih vardır dedim. Allaha inanan ne kadar insan varsada o kadar Allah vardır dedim. Hoca dediki insanlar Allah mı demek istiyorsun dedi . Bende hayır dedim şöyleki beni tanıyan kac tane insan varsa o kadar fatih vardır dedim ya dedim. 

Biri benden borç istemiştir vermemişimdir ona göre ben cimri fatihtimdir.

Birine borc vermişimdir onun icin çömert fatihimdir.

Birini yolda dövmüşümdür zorba fatihimdir.

Birine bir şey öğretmişimdir bilge fatihimdir.

 

Yani beni tanıyan ve değerlendirebilecek ne kadar bilinc var ise o kadar fatih vardır dedim.

 

Aynı Şekilde de Allahı düşünüp değerlendirebilecek ne kadar bilinç var ise de o kadar Allah vardır dedim.

Yani birine göre Allah mükemmeldir.

Birine göre çömerttir.

Birine göre adil değil değildir.

Birine göre cezalandırıcıdır birine ödüllendiricidir dedim.

Ama sizin Allahınız kendi kafanızdaki kendi ihtiyaclarınıza göre şekillendirdiğinizdir.

Gerçek Allahın ne olduğu ise umurunuzda değildir, çünkü siz kendi ihtiyaçlarınıza göre Allahınızı zaten kendi kafanızda kendiniz şekillendiriyorsunuz. Gerçek Allahı aramak ihtiyacında bile değilsiniz dedim.

 

Ortam iyice gerildi tabi neyse. bir keç şey daha söylendi ben oturdum. sohbet devam ediyor, Hoca bir yerde Allahın hiçbir şeye ihtiyacı yoktur,  Allah her şeye gücü yetendir dedi.

Kalktım ayağa Allahın ihtiyacı vardır dedim. Hocanın gözlerinden ateş cıktı bir an sandım :)

Şöyleki dedim Allahın en önemli sıfatlarından biri yaratıcılıktır. Yaratmak bir eylemdir. Yaratıcı sıfatı alabilmeniz için yaratmak zorundasınızdır. Yani yaratmazsanız Allah olamasınız dedim. Beni 4-5 arkadaş kapıya kadar cıkardı bir daha gelme dediler.

 

Yani sizlerden ricam şudur anlatmaya çalıştığım, eğer bir Allahı yok etmek istiyorsanız bunu önce kendi bilincinizde ki Allahı yok etmeye başlayarak çalışın, forumlarda okuduğum kadar herkes başkasının Allahını yok edip Allah yoktur demenin peşinde, Boşverin Arapların, hırıstiyanların, yahudilerin Tanrılarını, siz sizin Allahınızın peşine düşün. Bulabilirseniz yok edin. Bulamadığınızı yok edemezsiniz. Sizin bulamamanız yok olduğunu anlamına gelebileceği gibi , sizin erişememiş olduğunuz anlamınada gelebilir. 

 

Lütfen karşınızdakilerden beklediğiniz samimiyeti kendi icinizde göstererek daha somut bilgiler eşliğinde tartışalım.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

   Akla ilk gelen kanıtları aşağıda sıralıyorum, örnekler çoğaltılabilir.

Durum aslında aklı, vicdanı hür insanlar için kristal kadar berrak ama Carl Sagan üstadın dediği gibi "Tarihin en acı derslerinden biri şudur: Yeterince uzun zamandır aldatılmışsak, aldatmacayı ortaya koyan her türlü kanıtı reddederiz. "

 

-Tanrı savının hiçbir şeye cevap olmaması, bilakis açıkladığı iddia edilen hususlardan daha büyük soru işaretleri üretmesi.

-Kötülük problemi

-Tanrıya atfedilen sıfatların birbiriyle çelişmesi.

-Gözlem ve mantıkla uyuşmaması (doğada her şey basitten karmaşığa gider, en karmaşık yapı en başta bulunmaz)

-Tanrıyı işaret eden en ufak bir somut kanıt bile olmaması.

-belirsizlik ilkesi gereği “hiçlik” diye bir durumun imkansız oluşu, madde & enerji’ nin ezeli olması, dolayısıyla varlığın zorunlu olması ve ilahi bir dokunuşa ihtiyaç bulunmaması.

-Bilim tarafından evrenin ve yaşamın ortaya çıkışına dair güçlü açıklamalar olması, bu açıklamalarda tanrı’ya ihtiyaç bulunmaması.

-Tanrı savının cehaletle özdeşleşmesi, “bilmiyorum” demenin diğer adı olması ve bilim bilinmezlikleri aydınlattıkça başka bilinmezlere doğru geri çekilmesi.

Vs.

Vs.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Piyasadaki tüm tanrılardan hangisi sahiymiş ?

Çekinmeyin, ismini söyleyin de bilelim !

Konu sahibi her zaman olduğu gibi, güya uyanıklık yapacak...

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Nuri Kara yazdı:

@akılsızşuursuzatom @deadanddark

 

Tanrının karakterini ve varlığını sorgulamak farklı şeylerdir. "canlıların birbirini yemesi" karakterinin sorgulanmasıdır. "tanrı yoktur diye delil sunulmaz, varsa delil gösterilir." tanrı bu evreni yarattı diye bir iddia size sunuluyorsa: Hayır, evreni tanrı yaratmadı, çünkü bu şekilde evren oldu demeniz gerekir. Bilmiyorsanız tanrıya yoktur demek bir inançtır.

 

Benim şöyle bir iddiam var: Entropi yasası gereği madde ezelden beri var olamaz. Ezelden beri var olmayan bir şey, varsa, başlangıcı olmak zorundadır. Bu başlangıç ancak maddeden bağımsız ve bilgili bir varlıkla mümkündür.

Bu bahsettigin varlik tanri olmak zorunda mi? Kaza sonucu ortaya ciktiysa bu evren. Devrilen bir deney tüpü icindeki maddeyi reaksiyona soktu ve aniden genisledi. Ben sana bu evreni tanri yaratti diye bir iddia ile gelmem. Bu tamamen farkli bir durum, sana bir iddia ile geleceksem elimde saglam delillerim olmali. Sen bana tanri diye bir iddiada bulunmassan bende sana yoktur demek zorunda kalmam, belki hadi ispatla derim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, fatihkara yazdı:

 

Sizler ile bir anımı paylaşayım.

 

 

 

 

Oradan tek basina ayrilmak zorunda olmak cok üzücü. Cogunluk tek bir tanriya inaniyor ama herkes zihninde farkli bir tanri hayali kuruyor. Islamin tanrisida böyle, eminim iclerinde tanriyi nasrettin hoca ya da noel babaya benzetenlerde vardir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden-sonuç ilişkisi içinde olan şeyler vardır, olmayanlar ise yoktur.

Tanrının nedeni nedir? , nedeni olan da zaten Tanrı olamaz.

Neden-sonuç ilişkisinin dışında kalması  nedeniyle Tanrı yoktur ve hiç bir zaman. olmayacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, fatihkara yazdı:

- tanrı mükemmel varlıktır.

- mükemmel varlık eksiksizdir.

- eksiksiz varlık eylemsizdir -çünkü hiçbir ihtiyacı yoktur-

- eylemsiz varlık hiçbir şey yaratmaz, yaratamaz.

- bu durumda bizi tanrı yaratmamıştır

- bu durumda tanrı diye bir şey yoktur

 

Gönderdiğiniz ilk linkte sanırım en elle tutulur bir bilgi bu satırlarda, yalnız ne yazıkki kendi önerme ve kendi tespitleri arasında kendi kısır döngüsüne girmiş. Tanrının yokluğunu belirleyebilmek için siz böyle diyorsunuz , siz böyle dediğiniz tanrı yoktur a gelmiş iş. Yani kendi bağımsız bilgi dağarcığından değil zaten eleştirdiğimiz kısıtlı dogmatik din görüşlerini baz alarak yok denmiştir. Benim acımdan somut bir bakış acısı değildir.

 

2.link te ise yüzlerce teorem okudum, boşlukta kalan şu böyle ise bu böyle olmalıdır  denilen 100 lerce teorem. Eğer o başlıkta somut bir bilgi var ise bulamadığım yardımcı olursanız sevinirim.

anltıyor

3.link ise zenciye kadar gayet iyi gitmiş ama zenciden sonra işler biraz karışmış :)

 

Sizler ile bir anımı paylaşayım.

 

Bir gün mahaleden arkadaşlar tutturdular akşam bir yere gideceğiz diye. yaşım daha 16 falan. Neyse akşam oldu bir evden iceri girdik bir sürü insan oturmuş karşıdada birisi anlatımda. Söylediği her şey onu dinleyen grup tarafından onaylanarak, tasdik edilerek dinleniyor.

 

Neyse hoca Allah birdir dedi,

 

Herkes kafa sallarken ben bir değildir dedim. Herkes durdu bi an bana döndü. Hoca gene Allah birdir dedi ben değildir dedim. Ortam fena gerildi baktım bana dalacaklar :). Dedimki siz şimdi bana baktığınızda bir tane fatih görüyorsunuz ama bende bir değilim dedim. Kafalar gitti. Dedimki beni tanıyan kac tane insan varsa o kadar fatih vardır dedim. Allaha inanan ne kadar insan varsada o kadar Allah vardır dedim. Hoca dediki insanlar Allah mı demek istiyorsun dedi . Bende hayır dedim şöyleki beni tanıyan kac tane insan varsa o kadar fatih vardır dedim ya dedim. 

Biri benden borç istemiştir vermemişimdir ona göre ben cimri fatihtimdir.

Birine borc vermişimdir onun icin çömert fatihimdir.

Birini yolda dövmüşümdür zorba fatihimdir.

Birine bir şey öğretmişimdir bilge fatihimdir.

 

Yani beni tanıyan ve değerlendirebilecek ne kadar bilinc var ise o kadar fatih vardır dedim.

 

Aynı Şekilde de Allahı düşünüp değerlendirebilecek ne kadar bilinç var ise de o kadar Allah vardır dedim.

Yani birine göre Allah mükemmeldir.

Birine göre çömerttir.

Birine göre adil değil değildir.

Birine göre cezalandırıcıdır birine ödüllendiricidir dedim.

Ama sizin Allahınız kendi kafanızdaki kendi ihtiyaclarınıza göre şekillendirdiğinizdir.

Gerçek Allahın ne olduğu ise umurunuzda değildir, çünkü siz kendi ihtiyaçlarınıza göre Allahınızı zaten kendi kafanızda kendiniz şekillendiriyorsunuz. Gerçek Allahı aramak ihtiyacında bile değilsiniz dedim.

 

Ortam iyice gerildi tabi neyse. bir keç şey daha söylendi ben oturdum. sohbet devam ediyor, Hoca bir yerde Allahın hiçbir şeye ihtiyacı yoktur,  Allah her şeye gücü yetendir dedi.

Kalktım ayağa Allahın ihtiyacı vardır dedim. Hocanın gözlerinden ateş cıktı bir an sandım :)

Şöyleki dedim Allahın en önemli sıfatlarından biri yaratıcılıktır. Yaratmak bir eylemdir. Yaratıcı sıfatı alabilmeniz için yaratmak zorundasınızdır. Yani yaratmazsanız Allah olamasınız dedim. Beni 4-5 arkadaş kapıya kadar cıkardı bir daha gelme dediler.

 

Yani sizlerden ricam şudur anlatmaya çalıştığım, eğer bir Allahı yok etmek istiyorsanız bunu önce kendi bilincinizde ki Allahı yok etmeye başlayarak çalışın, forumlarda okuduğum kadar herkes başkasının Allahını yok edip Allah yoktur demenin peşinde, Boşverin Arapların, hırıstiyanların, yahudilerin Tanrılarını, siz sizin Allahınızın peşine düşün. Bulabilirseniz yok edin. Bulamadığınızı yok edemezsiniz. Sizin bulamamanız yok olduğunu anlamına gelebileceği gibi , sizin erişememiş olduğunuz anlamınada gelebilir. 

 

Lütfen karşınızdakilerden beklediğiniz samimiyeti kendi icinizde göstererek daha somut bilgiler eşliğinde tartışalım.

 

 

 

herkesin kendi tanrısı vardır ve bu tanrılar da sürekli olarak değişir. bu yargıyı eski yazılarımda bulabilirsiniz. tanrınızı tanımlayın ona göre değerlendirelim sözlerini de yine eski yazılarımda bulabilirsiniz.  yalnızca kendi yazılarıma bağlantılar verdim, başlıkların tümünü merak eden elbette okuyabilir. kendi yazılarım da aynı düşüncenin farklı anlatımlarıdır. mükemmel varlığın olamazlığının nedenlerinden bir kısmını, mükemmel varlık kavramı çelişkilerle doludur gerçekliğine örnek olarak gösterirler.

 

eğer tanrı mükemmel varlık ise, genel geçer olarak eksiksiz/kusursuzdur. kişi tanrısına başka özellikler de ekleyebilir, bu bağlamda önemsizdir. kusursuz tanrıyı her şekilde sorgulayabilirsiniz ve elinizde daima olanaksız olan varlık kalır. kusursuz varlık, olanaksız varlıktır. yani yoktur.

 

bu durumda, kişisel tanrılar mantığın alanına mükemmel olarak girdiklerinde, yok olurlar. kişisel tanrılar mükemmel olmayan varlıklar olarak ele alınırlarsa da, bir yaratıcıya ihtiyaç duyar hale gelirler ve yine ya "o zaman onu kim yarattı" temalı sonsuz döngüde önemsizleşirler ya da yine bir mükemmel nihai yaratıcıya ihtiyaç duyarlar ki, o da zaten ilk nedenden yoktur.   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Ebu Kafir yazdı:

   Akla ilk gelen kanıtları aşağıda sıralıyorum, örnekler çoğaltılabilir.

Durum aslında aklı, vicdanı hür insanlar için kristal kadar berrak ama Carl Sagan üstadın dediği gibi "Tarihin en acı derslerinden biri şudur: Yeterince uzun zamandır aldatılmışsak, aldatmacayı ortaya koyan her türlü kanıtı reddederiz. "

 

-Tanrı savının hiçbir şeye cevap olmaması, bilakis açıkladığı iddia edilen hususlardan daha büyük soru işaretleri üretmesi.

-Kötülük problemi

-Tanrıya atfedilen sıfatların birbiriyle çelişmesi.

-Gözlem ve mantıkla uyuşmaması (doğada her şey basitten karmaşığa gider, en karmaşık yapı en başta bulunmaz)

-Tanrıyı işaret eden en ufak bir somut kanıt bile olmaması.

-belirsizlik ilkesi gereği “hiçlik” diye bir durumun imkansız oluşu, madde & enerji’ nin ezeli olması, dolayısıyla varlığın zorunlu olması ve ilahi bir dokunuşa ihtiyaç bulunmaması.

-Bilim tarafından evrenin ve yaşamın ortaya çıkışına dair güçlü açıklamalar olması, bu açıklamalarda tanrı’ya ihtiyaç bulunmaması.

-Tanrı savının cehaletle özdeşleşmesi, “bilmiyorum” demenin diğer adı olması ve bilim bilinmezlikleri aydınlattıkça başka bilinmezlere doğru geri çekilmesi.

Vs.

Vs.

"kötülük problemi, tanrıya atfedilen sıfatların birbirleriyle çelişmesi" kötü olan ve kendiyle çelişen bir tanrı, var olabilir. 

 

"bilim tarafından evrenin..." düzensizliğe doğru giden bir madde yapısı söz konusu. Böyle bir maddenin başlangıcı olmak zorundadır.

 

"gözlem ve mantıkla uyuşmaması" tanrıya maddeye muhtaç bir varlık değildir. Bizim gibi duymak için bir kulağa, beyine ihtiyacı yoktur. Bu düşünce aynı zamanda "tanrıyı kim yarattı?" sorusuna da bir cevaptır, maddenin yaratılmaya ihtiyacı vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

tanrınızı tanımlayın ona göre değerlendirelim sözlerini de yine eski yazılarımda bulabilirsiniz.

Benim inandığım tanrı: Kutsal kitaplarda olsa dahi anlamadığım bir şeyi kabul etmememi söylüyor(böylelikle kandırılmayacağım); insanları dinlerine göre değil, iyi veya kötü olup olmadıklarına göre yargıladığını söylüyor. Ben de iyi ve kötünün ne olduğunu arayıp, iyi olanı yapıyor, kötü olandan uzak duruyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, deadanddark yazdı:

Bu bahsettigin varlik tanri olmak zorunda mi? Kaza sonucu ortaya ciktiysa bu evren. Devrilen bir deney tüpü icindeki maddeyi reaksiyona soktu ve aniden genisledi. Ben sana bu evreni tanri yaratti diye bir iddia ile gelmem. Bu tamamen farkli bir durum, sana bir iddia ile geleceksem elimde saglam delillerim olmali. Sen bana tanri diye bir iddiada bulunmassan bende sana yoktur demek zorunda kalmam, belki hadi ispatla derim.

Maddeden bağımsız bir yaratıcı olmak zorunda

tarihinde Nuri Kara tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İki çelişkili ifadeyle örnek vereyim: Kırk yıl sonra öleceğim ama bir başlangıcım yok, sonsuzdan beri varım. Sonsuza kadar yaşayabilirim ama her an ölebilirim de, duruma göre değişir ama bir başlangıcım yok, sonsuzdan beri varım.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
45 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

"kötülük problemi, tanrıya atfedilen sıfatların birbirleriyle çelişmesi" kötü olan ve kendiyle çelişen bir tanrı, var olabilir. 

 

Anlaşılan deist inançtasınız,

Kötü ve güvenilmez bir tanrının olmasının kimseye bir faydası yok, zira böyle bir tanrı adaletsiz ve insanlık düşmanı bir varlık olacağından insanlığın baş düşmanı olurdu, yani iyi ki yok..

 

45 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

"bilim tarafından evrenin..." düzensizliğe doğru giden bir madde yapısı söz konusu. Böyle bir maddenin başlangıcı olmak zorundadır.

 

"gözlem ve mantıkla uyuşmaması" tanrıya maddeye muhtaç bir varlık değildir. Bizim gibi duymak için bir kulağa, beyine ihtiyacı yoktur. Bu düşünce aynı zamanda "tanrıyı kim yarattı?" sorusuna da bir cevaptır, maddenin yaratılmaya ihtiyacı vardır.

 

  Maddenin başlangıcı olabilir ama enerjinin başlangıcı yoktur, enerji asla kaybolmaz sadece faz değiştirir, kullanılabilirliği azalsa bile yok olmaz böylece enerji yok olmadığı için evrenimizin termodinamik ölümü gerçekleşse dahi tekrar bir false vacuum yeni bir evren ortaya koyabilir.  

Einstein E=M*C^2 formülü ise bize madde’nin aslında enerji’nin bir formu olduğunu gösteriyor ve enerji - madde dönüşümü ise Higgs bozonu üzerinde yapılan çalışmalarda (LHC – Cern) ispatlanmıştır.

Yukarda değindiğim gibi “hiçlik” imkansızdır, boş uzayda her an quantum mekaniksel alan dalgalanmaları Heisenberg belirsizlik ilkesi neticesinde ortaya çıkıp kaybolmaktadır, bu durum laboratuvarda gözlemlenebilir (casimir effect)

Yoktan bir evren oluşumuna dair matematiksel bir kanıt

tarihinde Ebu Kafir tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Etki bir tepkinin sonucudur. Tepkinin, yani olağan durumun bir değişiminin olabilmesi icin bir etki gerekir. Eğer etki ve tepkiyi başlangıca kadar sürdürürseniz geleceğiniz sonuc hicliktir. Hiçlikten bir etki oluşturularak bir tepki tetiklenmiş ve bugünkü noktaya gelinmiştir. İnanan insan ile inanmayan insan bu hiclik noktasına kadar aynı yargılarda (fizik ve matematik kanunları ) uzlaşabilir. Ayrılan nokta ise inanan insan bu etkinin Allah tarafından yapıldığına, inanmayan insan da kendi kendine oluştu demesidir.

 

Zaten varcılar(her şey zaten mevcuttu diyenler)  ise fizik ve matematik kurallarının dışında , kendi dogmatik felsefeleri oluşturma cabasındadırlar.

tarihinde fatihkara tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, fatihkara yazdı:

Etki bir tepkinin sonucudur. Tepkinin, yani olağan durumun bir değişiminin olabilmesi icin bir etki gerekir.

 

Her zaman değil, örneğin kuantum alan dalgalanmaları hiç yoktan ve sebepsiz ortaya çıkabilir.

 

1 saat önce, fatihkara yazdı:

Eğer etki ve tepkiyi başlangıca kadar sürdürürseniz geleceğiniz sonuc hicliktir. Hiçlikten bir etki oluşturularak bir tepki tetiklenmiş ve bugünkü noktaya gelinmiştir.


Tekrar ediyorum, belirsizlik ilkesi yanlış olması durumunda çelişki üreten ifadelerdendir. Yani belirsizlik ilkesi mantıksal bir zorunluluk olduğundan "hiçlik" durumu mümkünsüzdür. 

 

1 saat önce, fatihkara yazdı:

Zaten varcılar(her şey zaten mevcuttu diyenler)  ise fizik ve matematik kurallarının dışında , kendi dogmatik felsefeleri oluşturma cabasındadırlar.

 

Fizik ve matematik kuralları tamamen geçerli, yukarıda bu durumun matematiksel ispatını da verdim, konuyla ilgili ileri bilgi almak isterseniz buyurun, parçacık fiziği ve teorik fizik konularında otorite ve önde gelen akademisyenler & bilim insanları:  


- Henry Margenau ve Roy Abraham Varhese, Cosmos, Bios, Theos (Open Court, 1992), s.11
- Sezen Sekmen, Parçacık Fiziği, ODTÜ Yayınları s.59-60
- Brian Greene, Evrenin Zarafeti, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, s. 489
- Brian Greene, Evrenin Zarafeti, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, s. 146
- Michio Kaku, Big Think Konuşması
-Hiç Yoktan Bir Evren, Lawrence Krauss
-Einstein'dan Ötesi, Michio Kaku
-Karadelikler ve Bebek Evrenler, Stephen W. Hawking
-Büyük Tasarım, Stephen W. Hawking

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...