Jump to content

Kuranda Çocuk Hakları Niye Yok?


Recommended Posts

Konuyu kuranı kötülemek için açmıyorum sadece ben çocuklarla ilgili pek bir şey bulamadım.  Sadece anası babası ölmüş çocukların yani yetimlerin mal varlıkları üzerinde birkaç ayet var. Yani yetimin malına yaklaşma diyor da yetimin malı yoksa ne yapacğız demiyor. Yada bir çocuk yetim olmayınca hak sahibi olamıyor mu? Kuranda Baba ibrahim ve oğlu ismail  anlatılıyor. Bir de ibrahimin kendi babasına hitap şeklinin çok güzel olduğu anlatılıyor. 

 

İbrahim ve ismail ikisi de peygamber olarak geçiyorlar. Babası oğluna ben seni allah için adadım ve keseceğim diyor çocuk  ismail ise babacım en iyisini yaparsın tarzında cevap veriyor. Yani çocuklara bu örnek midir?

 

Yürüyüs suresinde (İsra) Eğer Ana baba yaşlanırsa  üf bile demeyin diyor. Burada yaşlılık hali ayrı tutulmuş bu konu hep karıştırılır sanki hiçbir zaman üf denmeyecekmiş gibi anlatılır. 

 

Bunun dışında ben ayrıca bir çocuk hakları konusu göremiyorum.  Bir de herşey para ve güç ile ölçülmüş örneğin büyüklere itaat edin diyor.

 

Sizin fikirleriniz nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 40
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Cihad emriyle savaşta ailesini yitiren muslümanların ve kafirlerin çocuklarına ne olacak ? 

 

Evlatlık edinmek kısmen veya tamamen yasaklanmadı mı? 

 

Cariyeden doğan çocuğun annesi eğer müşrikse , efendisi onu nikahlayamayacağı için, cariyede satılabileceği , değiş tokuş yapılmaya devam edileceği için çocuğun durumu ne olacak  ? Psikolojisinden bahsediyorum..

 

Kocası müşrik veya ehli kitaptan olan bir kadın eğer müslüman olursa, kocasıyla evli kalması artık haram olacağı için ayrılmaları gerekir.

Eğer çocukları varsa ne olacak ? 

 

Önce Bu sorulara cevap verilmesi gerekmez mi? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, Düşünen Hayvan yazdı:

büyüklere itaat edin diyor

 

Sorduğunuz soruların bam teli burasıdır, "büyüklere itaat edin".

 

İslamda büyükler sürüleşmede ehlileşmiştir, sadece çocukları değil kendi çocuklarını da kandırmada ustalaşmışlardır, büyüklere saygı yerine "İtaat" emredilmiştir.

İslam ortamında daha çocuk doğduğunda onu sürüye katmak için ilk icraat kulağına ezan okumakla başlar. Yedi yaşına kadar sağ ayak sokmak, sol el çıkarmak, şükür etmek gibi ilk hamleler yapılır. Yedi yaşından sonra açlığa alıştırılır, kuran kursu hocaların cinsel zevkine emanet edilir. Baş, ayak, kıç güzel bir yalama olduktan sonra artık o da "İtaat" sahibi olur, kendinden küçükleri kandırma faslına başlar.

Anlaşılacağı gibi İslam fırsatı ganimet üzerine kurulmuştur, kendinden zayıfı ezmek, sömürmek, bedeninden, emeğinden yararlanmak haktır, gerisi ise düşmandır.

Böylesi bir dinin çocuk hakları ancak bu kadar olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara Suresi 233.

Anneler, çocuklarını, emzirmenin tamamlanmasını isteyenler için tam iki yıl emzirirler. Çocuk kendisine ait olan babaya da emzirenlerin yiyecekleri ve giyecekleri geleneklere uygun olarak bir borçtur. Bununla beraber herkes ancak gücüne göre mükellef olur. Çocuğu sebebiyle bir anne de, çocuğu sebebiyle bir baba da zarara sokulmasın. Varise düşen de yine aynı borçtur. Eğer ana ve baba birbirleriyle istişare edip, her ikisinin de rızasıyla çocuğu memeden ayırmak isterlerse kendilerine bir günah yoktur. Eğer çocuklarınızı başkalarına emzirtmek isterseniz vereceğinizi güzel güzel verdikten sonra bunda da size bir günah yoktur. Bununla beraber Allah'tan korkun ve bilin ki, Allah yaptıklarınızı görür.

 

İslami anlayışta çocuklar zenginlik ve sevinç kaynağı olarak aynı zamanda sorumluluk ve sınav olarakta görülür. Haklarıda kendi ayakları üzerinde duruncayakadar yetiştirilme üzerine diye özetlene bilir. Diğer yandan yetişkinlere tanınan haklardanda marum değilerdir.

 

(Daha düzgün bir cevap vere bilmek isterdim ama sınav haftasındayım. Sadece bakmadığın yerler olduğunu söylemek istedim)

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 28.12.2018 at 10:44, Düşünen Hayvan yazdı:

Konuyu kuranı kötülemek için açmıyorum sadece ben çocuklarla ilgili pek bir şey bulamadım.  Sadece anası babası ölmüş çocukların yani yetimlerin mal varlıkları üzerinde birkaç ayet var. Yani yetimin malına yaklaşma diyor da yetimin malı yoksa ne yapacğız demiyor. Yada bir çocuk yetim olmayınca hak sahibi olamıyor mu? Kuranda Baba ibrahim ve oğlu ismail  anlatılıyor. Bir de ibrahimin kendi babasına hitap şeklinin çok güzel olduğu anlatılıyor. 

 

İbrahim ve ismail ikisi de peygamber olarak geçiyorlar. Babası oğluna ben seni allah için adadım ve keseceğim diyor çocuk  ismail ise babacım en iyisini yaparsın tarzında cevap veriyor. Yani çocuklara bu örnek midir?

 

Yürüyüs suresinde (İsra) Eğer Ana baba yaşlanırsa  üf bile demeyin diyor. Burada yaşlılık hali ayrı tutulmuş bu konu hep karıştırılır sanki hiçbir zaman üf denmeyecekmiş gibi anlatılır. 

 

Bunun dışında ben ayrıca bir çocuk hakları konusu göremiyorum.  Bir de her şey para ve güç ile ölçülmüş örneğin büyüklere itaat edin diyor.

 

Sizin fikirleriniz nedir?

 

Kuran bir YAŞAM FİHRİST değildir. Bazı konuları tek bir ayetle anlatır, bazı konular ise Kuran bütünlüğüyle anlatır. Kuran erkek, kadın, çocuk, hayvan ayrımı yapmaz. Tüm canlıları kapsayan genel anlatımlar yapar. "Savaş şartlarında bile düşmana karşı acımasız olunmamasını, esir alınması halinde artık kendilerine merhamet gösterilerek gerektiği gibi davranılmasını söyleyen bir kitap da bir çocuğa karşı haksızlığın yapılmayacağı bariz anlaşılabilmektedir.

* İbrahim'in oğlunu Allah'a adanan bir kurban olarak sunulma hadisesi sanıldığının aksine mecaz bir anlatımdır. 

* Büyüklere itaat edin değil de yetkililere kanunlara itaat edin anlamında bir itaat.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed kanunlara kendi de itaat etmemiştir. Yaşadığı toplumun adet ve örfüne isyan edip büyüklerine itaat etmeyenler islam peygamberleridir.

 

Musa , isa , harun , yahya, meryem , nuh , muhammed , ibrahim... Hepsi itaatsizdir. Hepsi içinde doğdukları sistemin ateistidir ,  Kafiridir.

 

Kuran yaşam fihristi değilse bize doğru yolu nasıl gösterecek? İnsanlar için en önemli yaşam evresi çocukluktur. Böyle önemli bir konuyu görmezden gelip ''Arapların ramazan gecelerinde sevişebilmesi'' için ayet indirilmiş olması sence mantıklı mı? 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı:

Muhammed kanunlara kendi de itaat etmemiştir. Yaşadığı toplumun adet ve örfüne isyan edip büyüklerine itaat etmeyenler islam peygamberleridir.

 

Musa , isa , harun , yahya, meryem , nuh , muhammed , ibrahim... Hepsi itaatsizdir. Hepsi içinde doğdukları sistemin ateistidir ,  Kafiridir.

 

Kuran yaşam fihristi değilse bize doğru yolu nasıl gösterecek? İnsanlar için en önemli yaşam evresi çocukluktur. Böyle önemli bir konuyu görmezden gelip ''Arapların ramazan gecelerinde sevişebilmesi'' için ayet indirilmiş olması sence mantıklı mı? 

 

 

Önce bununla başlayalım mı "Hangi ayette geçiyor bu sevişme ?"

 

Hz. Muhammed elbette kanunlara itaat etmemiştir. Çünkü senin bugüne bakarak anladığın kanun ilkeleriyle o günün şartlarında ki kanun ilkeleri çok farklıydı. Kendi elleriyle hazırladıkları putlara inanan insanların koyduğu kanunlara değil kendisine vahiy gelmesiyle elbette sadece Allah'a itaat etmeyi seçti.

 

Olmadığını düşündüğünüz Allah ve peygamberleri söz konusu olduğunda ne kadar çabuk hiddetleniyorsunuz. Biz olduğuna inandığımız bir yaratıcının sizler tarafından inkar edilmesini bile anlayabiliyoruz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı:

Bakara 187 , ramazan geceleri kadınlarınızla sevişebilirsiniz diyor.

 

Ben hiddetlenmiyorum sana gerçeği anlatıyorum. Gerçekler acı olduğu için sendeki tesiri yüksek oluyor demek ki.

 

Ramazan gecelerinde belli saatler içinde evli kişilerin sevişmesi neden tuhaf geldi anlamadım ? Bende bıraktığı etki aslında "körü körüne olan inançsızlığınız"

 

BU MUDUR YANİ ? "Oruç günlerinizin gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helaldir: Onlar sizin elbiseleriniz, siz de onların elbiselerisiniz. Sizin kendinizi zor duruma düşüreceğinizi Allah gördü; işte bu yüzden size affıyla muamele etti ve zorluğu üzerinizden kaldırdı: Şimdi artık onlara yaklaşın ve Allah'ın size meşru kıldığından yararlanın! Fecir vakti, gecenin karanlığından tan yerinin aydınlığı sizin için belirgin hale gelinceye kadar yiyin için! Sonra orucu geceye kadar tamamlayın! Mescidlerde itikafa girdiğinizde de hanımlarınıza yaklaşmayın! İşte bunlar Allah'ın cizdiği sınırlardır, sakın bunlara yaklaşmayın! Allah ayetlerini insanlığa böylece açıklıyor ki, sorumluluk bilincini kuşanabilsinler."

Link to post
Sitelerde Paylaş
31 minutes ago, Keyhole said:

 

Ramazan gecelerinde belli saatler içinde evli kişilerin sevişmesi neden tuhaf geldi anlamadım ? Bende bıraktığı etki aslında "körü körüne olan inançsızlığınız"

 

BU MUDUR YANİ ? "Oruç günlerinizin gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helaldir: Onlar sizin elbiseleriniz, siz de onların elbiselerisiniz. Sizin kendinizi zor duruma düşüreceğinizi Allah gördü; işte bu yüzden size affıyla muamele etti ve zorluğu üzerinizden kaldırdı: Şimdi artık onlara yaklaşın ve Allah'ın size meşru kıldığından yararlanın! Fecir vakti, gecenin karanlığından tan yerinin aydınlığı sizin için belirgin hale gelinceye kadar yiyin için! Sonra orucu geceye kadar tamamlayın! Mescidlerde itikafa girdiğinizde de hanımlarınıza yaklaşmayın! İşte bunlar Allah'ın cizdiği sınırlardır, sakın bunlara yaklaşmayın! Allah ayetlerini insanlığa böylece açıklıyor ki, sorumluluk bilincini kuşanabilsinler."

 

Kuran bir yaşam fihristi değildi ya hani(!), mevzu uçkur olunca fihristliğin dibine vurmuş görünüyor.

 

Mevzu çocuk hakları falan olunca, kuran fihrist mi canım, o daha önemsiz bir konu, genelinden çıkarın(!)

Mevzu tecavüz ve sübyancılık falan olunca mesela tık yok, onu genelinden çıkar. Yersen..

Gerçi kuranın ne olduğu da belli değil ya..İşe gelince yol gösterici, gelmeyince telefon rehberi..İşe gelince zamanlar üzeri son "rehber", gelmeyince "o günün şartları" vb. vb...

Ha 1400 senedir tüm bir islam aleminin dahi hem fikir olmadığı kitabı, ben neden yol gösterici olarak seçeyim o ayrı..

 

Kapı gibi aklım, kaya gibi bilim, sahih bir vicdanım da var benim. Birilerinin yukarıdan sopa göstermesine binaen sahte bir ahlaka tamah edecek de değilim.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, teflon yazdı:

 

Kuran bir yaşam fihristi değildi ya hani(!), mevzu uçkur olunca fihristliğin dibine vurmuş görünüyor.

 

Mevzu çocuk hakları falan olunca, kuran fihrist mi canım, o daha önemsiz bir konu, genelinden çıkarın(!)

Mevzu tecavüz ve sübyancılık falan olunca mesela tık yok, onu genelinden çıkar. Yersen..

Gerçi kuranın ne olduğu da belli değil ya..İşe gelince yol gösterici, gelmeyince telefon rehberi..İşe gelince zamanlar üzeri son "rehber", gelmeyince "o günün şartları" vb. vb...

Ha 1400 senedir tüm bir islam aleminin dahi hem fikir olmadığı kitabı, ben neden yol gösterici olarak seçeyim o ayrı..

 

Kapı gibi aklım, kaya gibi bilim, sahih bir vicdanım da var benim. Birilerinin yukarıdan sopa göstermesine binaen sahte bir ahlaka tamah edecek de değilim.

 

Tamam işte değerli kardeşim. Sen kendine iyi gelen tercihi bulmuşsun. Zaten asıl mesele bu. Siz bu tercihi inançsızlık üzerine kurmuşsunuz. Bende inanç üzerine kurmuşum. İnananları örnek gösterecek değilim. Ya da yanlış çevirilerin olduğu Kuran meallerini.

Sizinde yazdığınız gibi benimde kapı gibi aklım, kaya gibi Kuran'ım ve sahih bir vicdanım var. Ayrıca hiç kimsenin sopa göstermesine ihtiyaç yok. Her şey ortada. Saygılar

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Keyhole said:

Tamam işte değerli kardeşim. Sen kendine iyi gelen tercihi bulmuşsun. Zaten asıl mesele bu. Siz bu tercihi inançsızlık üzerine kurmuşsunuz. Bende inanç üzerine kurmuşum. İnananları örnek gösterecek değilim. Ya da yanlış çevirilerin olduğu Kuran meallerini.

Sizinde yazdığınız gibi benimde kapı gibi aklım, kaya gibi Kuran'ım ve sahih bir vicdanım var. Ayrıca hiç kimsenin sopa göstermesine ihtiyaç yok. Her şey ortada. Saygılar

 

Şimdi ne oldu? Kuranla ilgili tüm yazılanları yalayıp yuttunuz mu afedersiniz?! Daha az önce kup üstüne kulp yetiştirmeye çalışıyordunuz oysa ki?

 

Mesele bu değil. Senin meselenin üzerine örterek bitirip uzamaya çalıştığın yer, aslen meselenin tam da başlangıç noktası. 

Bizim tercihimizi kurduğumuz inanç noktası üzerinden, bir kazanda sonsuza değin kaynatabileceğimiz, bu inançsızlığın küfürlerin en büyüğü olduğu yazıyor kitabın birinde(!)

Hal böyleyken bu söyleminiz ya da, bir nevi attığınız geri adım tam da inancınız ve kitabınızın kendisi ile en net çelişkiyi oluşturuyor.

Her şey bir çeşit tercihten ibaretse eğer, biz neden suçlu günah keçileri olarak addediliyoruz? İnanmak neden iyi, inanmamak neden kötü?

Hele hele ortada o inanca dair bir önceki mesajda saydığım tonca açmaz mevcutken? Siz bunları nasıl sindiriyorsunuz ben ona şaşıyorum asıl.

 

Bu kitapta sübyancılıkla ilgili bir yaptırım yok. bu kitapta tecavüz yok, çocuk hakları yok..yok yok..Ama ramazanda nasıl seks yapılacağı var! Yemişim ramazanda seksini. Madem o kadar inanmış, otursun bir ay uçkuruna sahip olsun. Sen de kitapta onu yazacağına, diğerlerini, yani asıl meseleleri yaz. Yaz ki, ondan sonra sübyancı hacıları hocaları, kan ağlayan çocuk evilikleri kangrenine istinaden, yok efendim yanlış anlaşılan yorumlanan kuran diye ağlamak zorunda kalma.

 

Ayrıca ne demek yanlış çeviri?! Apaçık değil mi bu kitap? Son mesaj değil mi? İnsana değil de über hocalara mı indi bu bir tek? Ha über hocalar, türlü islam alimleri dahi hemfikir olamamış ya bu kitapla ilgili, türlü mezhebi şusu busu çıkmış. Ortalık arapsaçına dönmüş..Über hocaya inse ne yazar?! 

 

Kuranın yanlış meali çevirisi falan olmaz. Apaçık kitabın anlamı, onu okuyan kişi ne anlıyorsa odur. Seni hacıya hocaya çeviriye meale muhtaç bırakan kitabın apaçıklığı mı kalır? Zaten kenidisi itiraf etmiş işin içinden çıkamayınca, "ayetlerin kimi muhkem, kimi müteşabih" diyerek. Hangi aklıevvel, bu kitap size yönelik yazıldı, ama bi kısmı açık bir kısmı değil diye yazar ki? 

 

Tanrısal bir kitap nasıl yanlış anlaşılmaya mahal verebilir? Bu, şimdiye kadar cevabını alamadığım ve hiçbir zaman da alamayacağımı bildiğim bir soru. Kuran için her tür niteleme yapılabilir belki, ama kapı gibi?! İşte o olmaz. Geçiniz. Kaya gibi aklınız ve sahih bir vicdanınız varsa, kurana zaten gerek yok demektir. Bu konuda hem fikir(!) olduğumuza sevindim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran tamamen para ve seks kurallarının düzenlendiği bir dindir. Bunun için fesat çıkaran allahtır diyorum. İşin içinde para ve kadın olan bütün olaylarda en ince detaya kadar ayet gelmiş. Ama çocuk hakları konusunda neredeyse hiçbir düzenleme yok. Sadece yetimlere miras kalan paralar hakkında ayet var.  Fıkıhçılar bu konuda kuranda bir şey bulamadıklarından çocuklar hakkında arapların örfüne göre hukum vermişler ve demişler ki , çocuk babasının malı sayılır , çocuk çalışsa bile geliri babasına aittir..

 

Bir de kuranda ibrahimin allahla girdiği iddiada çocugunu bahis aracı olarak kullanması var. Kazanırsam çocuğumu keseceğim diyor ne kadar vicdan ve onurlu bir davranış değil mi?  Kendini kesseydi keşke..

 

Buradan çok rahat anlıyoruz ki kurana göre  baba  çocuğunu hertürlü kullanabilir , çocuk buna itiraz edemez hakkı yok çünkü.   Eğer babanın her yediği halta ''Babacım sen en iyisini bilirsin'' diye cevap verirse  çok salih mübarek bir kul olacaktır. Biz kurandan bunu anlıyoruz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Düşünen Hayvan yazdı:

Kuran tamamen para ve seks kurallarının düzenlendiği bir dindir. Bunun için fesat çıkaran allahtır diyorum. İşin içinde para ve kadın olan bütün olaylarda en ince detaya kadar ayet gelmiş. Ama çocuk hakları konusunda neredeyse hiçbir düzenleme yok. Sadece yetimlere miras kalan paralar hakkında ayet var.  Fıkıhçılar bu konuda kuranda bir şey bulamadıklarından çocuklar hakkında arapların örfüne göre hukum vermişler ve demişler ki , çocuk babasının malı sayılır , çocuk çalışsa bile geliri babasına aittir..

 

Bir de kuranda ibrahimin allahla girdiği iddiada çocugunu bahis aracı olarak kullanması var. Kazanırsam çocuğumu keseceğim diyor ne kadar vicdan ve onurlu bir davranış değil mi?  Kendini kesseydi keşke..

 

Buradan çok rahat anlıyoruz ki kurana göre  baba  çocuğunu hertürlü kullanabilir , çocuk buna itiraz edemez hakkı yok çünkü.   Eğer babanın her yediği halta ''Babacım sen en iyisini bilirsin'' diye cevap verirse  çok salih mübarek bir kul olacaktır. Biz kurandan bunu anlıyoruz.

 

 

İnsanın fikri neyse zikri de odur. Sizin nasıl bir fantezi dünyanız var anlamakta güçlük çekiyorum. Sürekli olmayan şeyler üzerinden bir fantezi üretmeye çalışıyorsunuz. Bahsettiğiniz gibi bir Allah ya da din varsa bana ait değil. Ben kendi inandığım din anlayışını anlatıyorum. Siz yok hayır senin inandığın din öyle değil böyledir diye örnekler vererek beni farklı bir inanışa çekmeye gayret ediyorsunuz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

@ keyhole  Dünyada en çok rüşvet Kur'an okuyan Müslümanlar arasında olmasaydı , tecavüz , yolsuzluk , kafa kesme , mülke çökme , gasp , şiddet gibi olaylar Kur'an'ı referans alan  İslam ülkelerinde normal karşılanmıyor olsaydı sen haklı olacaktın. Ve Kuran'dan anladıklarım benim geniş fantezi anlayışımdan kaynaklanıyor diyebilirdik. Ama kazın ayağı öyle değil..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, teflon yazdı:

 

Şimdi ne oldu? Kuranla ilgili tüm yazılanları yalayıp yuttunuz mu afedersiniz?! Daha az önce kup üstüne kulp yetiştirmeye çalışıyordunuz oysa ki?

 

Mesele bu değil. Senin meselenin üzerine örterek bitirip uzamaya çalıştığın yer, aslen meselenin tam da başlangıç noktası. 

Bizim tercihimizi kurduğumuz inanç noktası üzerinden, bir kazanda sonsuza değin kaynatabileceğimiz, bu inançsızlığın küfürlerin en büyüğü olduğu yazıyor kitabın birinde(!)

Hal böyleyken bu söyleminiz ya da, bir nevi attığınız geri adım tam da inancınız ve kitabınızın kendisi ile en net çelişkiyi oluşturuyor.

Her şey bir çeşit tercihten ibaretse eğer, biz neden suçlu günah keçileri olarak addediliyoruz? İnanmak neden iyi, inanmamak neden kötü?

Hele hele ortada o inanca dair bir önceki mesajda saydığım tonca açmaz mevcutken? Siz bunları nasıl sindiriyorsunuz ben ona şaşıyorum asıl.

 

Bu kitapta sübyancılıkla ilgili bir yaptırım yok. bu kitapta tecavüz yok, çocuk hakları yok..yok yok..Ama ramazanda nasıl seks yapılacağı var! Yemişim ramazanda seksini. Madem o kadar inanmış, otursun bir ay uçkuruna sahip olsun. Sen de kitapta onu yazacağına, diğerlerini, yani asıl meseleleri yaz. Yaz ki, ondan sonra sübyancı hacıları hocaları, kan ağlayan çocuk evilikleri kangrenine istinaden, yok efendim yanlış anlaşılan yorumlanan kuran diye ağlamak zorunda kalma.

 

Ayrıca ne demek yanlış çeviri?! Apaçık değil mi bu kitap? Son mesaj değil mi? İnsana değil de über hocalara mı indi bu bir tek? Ha über hocalar, türlü islam alimleri dahi hemfikir olamamış ya bu kitapla ilgili, türlü mezhebi şusu busu çıkmış. Ortalık arapsaçına dönmüş..Über hocaya inse ne yazar?! 

 

Kuranın yanlış meali çevirisi falan olmaz. Apaçık kitabın anlamı, onu okuyan kişi ne anlıyorsa odur. Seni hacıya hocaya çeviriye meale muhtaç bırakan kitabın apaçıklığı mı kalır? Zaten kenidisi itiraf etmiş işin içinden çıkamayınca, "ayetlerin kimi muhkem, kimi müteşabih" diyerek. Hangi aklıevvel, bu kitap size yönelik yazıldı, ama bi kısmı açık bir kısmı değil diye yazar ki? 

 

Tanrısal bir kitap nasıl yanlış anlaşılmaya mahal verebilir? Bu, şimdiye kadar cevabını alamadığım ve hiçbir zaman da alamayacağımı bildiğim bir soru. Kuran için her tür niteleme yapılabilir belki, ama kapı gibi?! İşte o olmaz. Geçiniz. Kaya gibi aklınız ve sahih bir vicdanınız varsa, kurana zaten gerek yok demektir. Bu konuda hem fikir(!) olduğumuza sevindim. 

 

Değerli teflon,  ben toplumda iyi işler yapmaya gayret eden, insanlara saygı gösteren, ona buna boyun eğmeyen, haksızlık etmekten kaçınan, haksızlığın karşısında duran yani kısacası sizlerinde bu değerlere inandığınızı düşünerek sizler gibi biriyim. Aramızda belki de yaşamsal değerler anlamında çok fazla fark yok. İnanç farklılığımız bizlerin tercihinde olan bir şey. Ben sizi inanmıyor olmanızdan dolayı suçluyor muyum? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı:

@ keyhole  Dünyada en çok rüşvet Kur'an okuyan Müslümanlar arasında olmasaydı , tecavüz , yolsuzluk , kafa kesme , mülke çökme , gasp , şiddet gibi olaylar Kur'an'ı referans alan  İslam ülkelerinde normal karşılanmıyor olsaydı sen haklı olacaktın. Ve Kuran'dan anladıklarım benim geniş fantezi anlayışımdan kaynaklanıyor diyebilirdik. Ama kazın ayağı öyle değil..

 

Hakim savcı olup adaletsizlik yapan rüşvet yiyen çok. Bu insanlar böyle diye adalet'in yanlış olduğu düşünülemez. Kuran'ın da mesajı bellidir. Kişilerin ne yaşadığı kişiyi bağlar. Tabi sizin anladığınız Kuran nedir onu da anlamış değilim. İçinde var olduğunu söylediğiniz şeylerin benim okuduğum Kuran'da asla yeri yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

(Tartışmadan biraz geri kaldım bu yüzden biraz geriden başlıyacağım kusura bakmayın.)

6:151 De ki: Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin, sizin de onların da rızkını biz veriyoruz. Kötülüklerin açığına da, gizlisine de yaklaşmayın. Haksız yere Allah'ın haram kıldığı cana kıymayın.  Düşünesiniz diye Allah size bunları emretti.

En temel şeyleri yardımsız bir şekilde cahil toplumların yapa bileceğini söylemişsin.  Söylediginin doğru olmasını dilesemde gerçek hiçbirzaman böyle olmadı. En medeni! toplumların bile gerçekleştirdiği ve gerçekleşen  olaylar malum
 
Diğer taraftan semavi dinler (ve diğer dinlerin birçoğu) sağlam bir toplumlara değil bozulmuş toplumlarda çıkmıştır. Ve islamiyette gelen ayetlerde yapılan kötü şeylere karşı uyarı olarak gelmiştir.
 
Üstteki ayette olan olayı yapanlar vardı ki temel bir hakta olsa bununla ilgili bir ayet var.

Diğer yandan örneğin 300 spartalı filmindeki gibi çocukları değerlendirip kusurluları öldürme üzerine bir adetleri olsaydı bunun üzerine bir örnekle bir ayet olurdu.

Çocukların ergenliğe girenekadar herangi bir sorumlulukları veya günahları yoktur. Bu yüzdende heran gibir hüküm ayeti yoktur.
Ergenliğe girdikleri andan itibarende yetişkin sayılırlar. Yetişkin olduktan sonrada anne babaları kötü birşey yaptırmak isterlwrse redede bilirler. Veya normal olarak kendi hayatlarınada atıla bilirler.

(Konu islamın doğruluğu ve kuranıkerimin doğtuluğu gibi yan dalara uzanmaya başlamış. Tekrar ana konuya odaklamaya çalışmanızı taktir ettim. Kesinlikle bu konuların tartışıldığı bir başlık vardır eminim.

Genede bir iki cümle sarf edeyim. Din en kolay sömürülen şeylerden biri. Bu yolda bir çok çıkarcının çıktığı bir gerçek.  Diğer yandan cidden din üzerinede uzmanlaşıla bilecegi bir gercek.)

Link to post
Sitelerde Paylaş

@keyhole Hakimlere haksızlık yaptıran nedir peki?

Tecavüzcüye tecavüz ettirten nedir peki?

 

Bu kadar din ahkâmı bir işe yaramamissa sorun nerede  ateistler de mi?

 

Din eksenli yaşamayan gelişmiş laik ülkelerin hakimleri rüşvet almıyor Onların yöneticileri yolsuzluk yapmiyorsa , onların toplumları rüşvetçi den hesap soruyorsa İslam onların karşısında tam bir fiyaskodur diyorsun o zaman...

 

Üstelik onların inançları kari kız vaadi etmiyor.

 

@sogukespiri

 

Madem çocuklar yükümlü değil o zaman ne halt etmeye çocuk yaşta din öğretiyorlar. Çocuk çocukluğunu yaşasın büyüdüğü zaman kendi karar versin daha iyi olmaz mı yoksa bir oy eksilir mi sen ne dersin bu işe.

 

Diyorsun ki çocuk İslam'a göre hükümsüzdür öyle ise İslam da  analık babalık nasıl yapılıyor.

 

tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...