Jump to content

KİMLERE NEKADAR VERGİ


Recommended Posts

İşte böyleee,

                     HALKI  düşünen AKP

 

Görüntünün olası içeriği: yazı
Gemilerin YAKITLARINA vergi yok.
Pırlanta alanlarada yok
Yatlarada yok
 
Suya 5 çeşit vergi
Elektrige 7 çeşit vergi
İnternetede 7 çeşit vergi
 
Soralım AKP ye oy verenlere
Bu kazıklar kime
HALKAMI
SOSYETEYEMİ?
 
Koyunlar  ve dindarlar atlar ortaya sosyeteye.
 derler(yani varlıklılara).
 Bende yarasın deyim bari.
Dedeniz
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 weeks later...

Arabadan %100vergi alan devlet akaryakıttan %100vergi alan devlet ne zaman yerli araba üretecek ve ne zaman elektrikle çalışan araba üretecek bekliyoruz.

 

Pazarcılar terörist diyenler o patatesin yarı fiyatından fazlasının nakliye ücreti olduğunu niye söylemezler ki

tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 minutes ago, Düşünen Hayvan said:

Arabadan %100vergi alan devlet akaryakıttan %100vergi alan devlet ne zaman yerli araba üretecek ve ne zaman elektrikle çalışan araba üretecek bekliyoruz.

 

Pazarcılar terörist diyenler o patatesin yarı fiyatından fazlasının nakliye ücreti olduğunu niye söylemezler ki

 

Ocak ayında araba satışları %50 düşmüş. Yani, o tatlı vergi gelirleri nanay olmuş. Tabi dahası da var.

 

Şubat ayına girdik ama, kış daha yeni geliyor, hem de baya sağlam geliyor... Anlayana...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, anibal yazdı:

 

Ocak ayında araba satışları %50 düşmüş. Yani, o tatlı vergi gelirleri nanay olmuş. Tabi dahası da var.

 

Şubat ayına girdik ama, kış daha yeni geliyor, hem de baya sağlam geliyor... Anlayana...

 

Bu yıl dolar 7.5 8 i görür diyenler var tabi kimse buna güvenerek dolar almasın ama ben bir miktar aldım ve elime geçen parayla almaya devam edip yıl sonunda tl ye çevireceğim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, adalet123 said:

 

Bu yıl dolar 7.5 8 i görür diyenler var tabi kimse buna güvenerek dolar almasın ama ben bir miktar aldım ve elime geçen parayla almaya devam edip yıl sonunda tl ye çevireceğim.

 

Acayip bir sansür, acayip bir herşeyi saklama olgusu içinde yaşıyoruz. Bu durumdayken, herhangi bir kestirmede bulunmak mümkün değil. Fakat devlet, tanzim satış açıp bomates patlıcan satmaya çıkmışsa, önümüz çok aydınlık olamaz diye düşünmek gerekiyor. 

 

Evet, gaziosmanpaşa belediyesi açmış, biberin kilosu 8 TL'den satılan tanzim satış kamyonu. Eh, sabah migrostan 7.35'e aldım ben biberi, hani nerde ucuzluk?

 

Sen kimi görüyorsun, pazardaki satıcıyı. İyi de nerde bunun membaı, antalyada mesela. Aradaki hiç kimseyi görmüyorsun ya, hah, günah keçisi olarak onları ilan etmek elbette çok kolay. Bizim millette salak zaten, onları günah keçisi ilan ediyor: Komisyoncular. 

 

Bir komisyoncu, kira verecek, adam çalıştıracak, kamyona mal yükleyecek, risk alacak, ya kamyon devrilirse? Dahası, gidip öyle 50kg alayım diyemeyecek. Bu işe bir sürü sermaye bağlayacak üstüne. Elbette bu durumda, parada kazanacak, ama havadan falan değil, öyle yok yoğurdun bolluğu. Adam, atıyorum, 2 milyon TL çevirecek senede. Bu da günümüz türkiyesi için en az bir 500 bin TL yıllık kazanmayı gerektirecek bir sermaye. Günümüz derken, bugünden bahsetmiyorum, kriz öncesi için söylüyorum. Burada, "çevrilecek" sözünü iyi anlayın, adamın yıl içinde 30-40 milyon TL gibi bir para akışı, cirosu olacaktır. Bu kadar sermaye, o kadar risk, makul bir kazanç. 

 

Fakat şimdi fatura onlara kesildi, deniyor ki, amanda tarlada 1 TL, hale gelince oluyor 8 TL. Yok böyle bir şey, nerdeymiş o 1 TL'ye atıyorum domates olan tarla? Ben göremedim de.

 

Burada sorun göremediğimiz ama varlığını bildiğimiz üreticinin ne halde olduğunu bilmek gerekiyor, ama bilemiyoruz. bunu tüm sektörlere yayalım, hangi üretici şu an hangi durumda. Tanıdığım bir müteahhit, borçlarını yazmış kağıda, sonra da kafasına sıkmış geçen. Kaç kişinin haberi oldu?

 

Önümüz karanlık. Belki daha iyi, belki daha kötü, bilemiyoruz. Ama gidişat, kötü görünüyor. Şöyle diyeyim, bir otobüsün içindeyiz, son sürat gidiyoruz, gecenin karanlığında ama farlarımız yok. Görünen bu.

 

Bu durumda, tedbirli olmak, nakitte kalmak en mantıklı seçim, öyleki kağıt havlu alırken bile düşünmeyi gerektiriyor. Ve bu hal, TL'yi zerre kadar güvenilmez yapıyor. 

 

Ha, işler düzelir, iyi olursa, ne gam, ne keder... bizde düzeliriz haliyle. Ama tersi olursa, çok, gerçekten çok zor günler bizi bekliyor olacak. Strateji değişikliğine hazır olun, her türlü, işinize, mesleğinize falan güvenmeyin, olası alternatifleri hep aklınızda tutun.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

istanbul belediyesi nin kamyonları mersin den 40 ton salatalık getirmiş, onları satıyorlar 4 liraya. 1 kamyon 10 ton yükü mersin den istanbul a 2500 liraya getirir, 40 ton yükü 10bin liraya getirir ama tanzim satışta 4 liralık salatalık fiyatına nakliye ücreti dahil edilmemiş. diğer meyve sebzelerin ücretine de nakliye ücretini dahil etmiyorlar, yani tanzim satış zararına satış yapıyor. 

vergi vermediği halde tanzim satış zararına satış yapıyor. nakliye ücreti, belediye pazar yeri harç vergisi, esnaf kurum ve gelir vergisi ödemediği halde tanzim satış zarar ediyor ve bu zararı sübvanse ediyor akp çünkü 2 ay sonra seçim var mecburen sübvanse ediyor. akp namuslu esnafı kaybediyor bu sefer. yukarı tükürse bıyık aşağısı sakal hesabı. tanzim satışın zararına satış yaptığını bileceğimiz bir denetleme kurumu olmadığı için akp tanzim satışın zararını sır olarak tutacaktır ve 31 mart seçiminden sonra kaldıracaktır.  

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 hours ago, onesihi said:

istanbul belediyesi nin kamyonları mersin den 40 ton salatalık getirmiş, onları satıyorlar 4 liraya. 1 kamyon 10 ton yükü mersin den istanbul a 2500 liraya getirir, 40 ton yükü 10bin liraya getirir ama tanzim satışta 4 liralık salatalık fiyatına nakliye ücreti dahil edilmemiş. diğer meyve sebzelerin ücretine de nakliye ücretini dahil etmiyorlar, yani tanzim satış zararına satış yapıyor. 

vergi vermediği halde tanzim satış zararına satış yapıyor. nakliye ücreti, belediye pazar yeri harç vergisi, esnaf kurum ve gelir vergisi ödemediği halde tanzim satış zarar ediyor ve bu zararı sübvanse ediyor akp çünkü 2 ay sonra seçim var mecburen sübvanse ediyor. akp namuslu esnafı kaybediyor bu sefer. yukarı tükürse bıyık aşağısı sakal hesabı. tanzim satışın zararına satış yaptığını bileceğimiz bir denetleme kurumu olmadığı için akp tanzim satışın zararını sır olarak tutacaktır ve 31 mart seçiminden sonra kaldıracaktır.  

 

Bu bir şeyi çözmez. 

 

40 Ton salatalık 15 milyonluk şehrin nesine yetecek? 

 

Neyse. Olayın aslını farketmiyorsunuz. Yarın deterjan falan da satacakmış bu tanzimler. Pek güzel, pek ala... Ne olacak, enflasyon kalemleri tanzim fiyatlarından hesap, çıkacak eksi 30, ama gerçekte enflasyon olacak %100... Sonra seyret sen neler dönecek, neler.  

Link to post
Sitelerde Paylaş

meyve fiyatlarını nakliye ücretleri artırıyor en çok. nakliyeyi aradan çıkarmak ise imkansız çünkü istanbul'a meyve - sebze 500 km ötelerden geliyor, bursa izmir antalya adana mersin güzergâhı boyunca illerden falan. meyve - sebze taşımacılığı için ayrı bir tren hattı kurup bu hattan taşımacılık yapmak  meyve - sebze fiyatlarını düşürür çünkü  mazot 6 lira türkiye'de, tren elektrik harcayacak ve yarısını devlet karşılayacak yani sübvanse edecek olursa fiyatlar düşer. 6 lira 1 litre mazotun menzili boş kamyonda ortalama 10 km X 500 km menzil, 50 litre mazot 300 lira para yapıyor. dolu kamyon'un 1 litre mazot menzili 5 km yani 500 km menzil, 100 litre mazot 600 lira para yakıyor ki bu sebep, yerli meyve - sebzeyi ithal meyve den daha pahalı duruma getiriyor. sebze yerli ama akaryakıt yerli değil. hakmar kamyonlarının herbiri haftada 2 gün bursa'ya giderler örneğin, hakmarın 1 kamyonu 1 haftada 2000 lira mazota harcarsa elmayı 8 liradan satması doğal olur tabiki.

 

tarihinde onesihi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, onesihi said:

meyve fiyatlarını nakliye ücretleri artırıyor en çok. nakliyeyi aradan çıkarmak ise imkansız çünkü istanbul'a meyve - sebze 500 km ötelerden geliyor, bursa izmir antalya adana mersin güzergâhı boyunca illerden falan. meyve - sebze taşımacılığı için ayrı bir tren hattı kurup bu hattan taşımacılık yapmak  meyve - sebze fiyatlarını düşürür çünkü  mazot 6 lira türkiye'de, tren elektrik harcayacak ve yarısını devlet karşılayacak yani sübvanse edecek olursa fiyatlar düşer. 6 lira 1 litre mazotun menzili boş kamyonda ortalama 10 km X 500 km menzil, 50 litre mazot 300 lira para yapıyor. dolu kamyon'un 1 litre mazot menzili 5 km yani 500 km menzil, 100 litre mazot 600 lira para yakıyor ki bu sebep, yerli meyve - sebzeyi ithal meyve den daha pahalı duruma getiriyor. 

 

 

 

Mazot parası detay, devede en fazla kulağı, hadi olsun başı kadar yer tutar. 

 

O kamyonun tekeri eskiyecek. Debriyaj, fren balatası eskiyecek. Sekman isteyecek, aks bilyası isteyecek. Bunların yanına varılmıyor şu anda. 

 

Zamanında, BMC'ler vardı, Ford'lar vardı en fazla. BMC kamyon, kara şanzıman, malzemesi ucuzdu. Ford'un şanzıman parçaları pahalı olsada nispeten daha ucuzdu. Ama şimdi son model mercedesler falan. Bunlar bilgisayar kontrollü vs. olarak çok daha pahalı parçaları. Dahası, mecburen gidip yetkili servise kazıklanmak durumundasınız. 

 

Daha dahası, bu kamyonların kaç para olduğu belli. Bu para bir şekilde o kamyondan kazanılacak, amortismanı mevzusu yani. 

 

Hepsinin üstüne o kamyoncu da kazanmak zorunda, evine ekmek... Ne ekmeği yahu, o adamın hakkı yok mu, maldivlerde bir on beş gün tatile, hafta sonu diyelim, ailesiyle güzel bir restoranda akşam yemeği yemeye? 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Akp öncesi gıda nakliyatı büyük oranda deniz yoluyla sağlandığı için hem maliyet ucuz hemde fire vermiyorfu.

 

Şimdi ise ithal marka kamyonlar tasiyor ürünü dolayısı ile tavan yapan mazot fiyatlarının üzerine birde geçmek zorunda olduğu paralı yollar eklendi.

Kamyoncular la konuştum bu durumu dedikleri şey şuydu, Torosların geçerken sıcaklık sıfıra yaklaşıyor sonra İzmir'e geldiğimizde 20 derece yükseliyor. Kamyondaki ürünlerin ust kısmı zarar görüyor ve atılıyor. Bu yüzden maliyetler artıyor. Dediler. Tabiki yolda yedikleri trafik cezaları da cabası.

 

Ayrıca demiryolu da faal olarak kullanılıyordu.

 

Eskiden çiftçinin mahsulü ile kooperatifler ilgilenir. Genel ilaçlama yapılırdı. Şimdi ilaç fabrikaları da yabancıya satılınca 1 kullanımlık ilacı senede 4 kez kullanacaksınız diyerek çiftçiye yanlış bilgi veriyorlar.

 

Devlet her köye bir traktör tahsis eder ve mahsulü ile ilgilenirdi.

 

İşte bütün bunları niye bıraktık derseniz cevabi siz tahmin edin.

 

Kamyon aldık , ilaç aldık , tohum aldık , yol yaptık daha ne olsun demi

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, Düşünen Hayvan said:

Akp öncesi gıda nakliyatı büyük oranda deniz yoluyla sağlandığı için hem maliyet ucuz hemde fire vermiyorfu.

 

Şimdi ise ithal marka kamyonlar tasiyor ürünü dolayısı ile tavan yapan mazot fiyatlarının üzerine birde geçmek zorunda olduğu paralı yollar eklendi.

Kamyoncular la konuştum bu durumu dedikleri şey şuydu, Torosların geçerken sıcaklık sıfıra yaklaşıyor sonra İzmir'e geldiğimizde 20 derece yükseliyor. Kamyondaki ürünlerin ust kısmı zarar görüyor ve atılıyor. Bu yüzden maliyetler artıyor. Dediler. Tabiki yolda yedikleri trafik cezaları da cabası.

 

Ayrıca demiryolu da faal olarak kullanılıyordu.

 

Eskiden çiftçinin mahsulü ile kooperatifler ilgilenir. Genel ilaçlama yapılırdı. Şimdi ilaç fabrikaları da yabancıya satılınca 1 kullanımlık ilacı senede 4 kez kullanacaksınız diyerek çiftçiye yanlış bilgi veriyorlar.

 

Devlet her köye bir traktör tahsis eder ve mahsulü ile ilgilenirdi.

 

İşte bütün bunları niye bıraktık derseniz cevabi siz tahmin edin.

 

Kamyon aldık , ilaç aldık , tohum aldık , yol yaptık daha ne olsun demi

 

 

Nakliye mevzusu, evet bir maliyet kalemi, ama fiyatların tek sebebi değil genel anlamda.

 

Bilinmeyen şey, ürünlerin tarlada zaten pahalıya mal olduğu. Tarlada, 2 TL olan şey, pazarda 3 TL oluyor hepsi bu. Farkedilmeyen şey, türkiye'de genel olarak pahalılık olduğu. Ve o noktada gözden kaçan şey, birilerinin sarayda ejder meyveli smothie yemesi için, kazandığın paranın en az %20'sini, harcadığın paranın da en az %60'ını vergi olarak vermek zorunda olduğun. gözden kaçan, bilinmeyen şey bu. Sen, her bir lirana karşılık, 2 TL''yi en az, vergi olarak devlete veriyorsun.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çiftçinin de anası ağlıyor bir yandan.

 

Analarını alıp gidecek yerleri de yok.

 

Sanki tarlada 1 kilo domatesi 1 TL'ye mal etmek mümkün de pazarda 8 TL olunca pahalı deniyor.

 

Türkiye kötü yönetiliyor.

 

Yönetimde olanlar kendi çıkarları için uyguladıkları yanlış politikalarla Türkiye'yi gün be gün batağa sokuyorlar.

 

Fikir özgürlüğünün, bilimsel eğitimin, adaletin, üretimin olmadığı bir ülkenin refaha ulaşması mümkün değildir.

 

Bu yüzden bu kafa iktidarda olduğu sürece işler hep daha kötüye gidecek.

 

Sen 1 TL kazanabilmek için yazın öğlen güneşinin altında canını dişine takarak toprakla boğuşuyorsun beyefendi halktan 10 kuruşa aldığı araziye devlet imkanlarını kullanarak bir altyapı götürüyor, bir iskan çıkarıyor ediyor arazinin değeri 100 TL. Bir de yandaş müteahhitine proje diktiriyor üstüne oluyor 1.000 TL. 

 

Eeeee müteahhit de eşek değil ya, kazandığının yüklü bir kısmını vakıflara bağışlıyor elbette.

 

Vakıflar da adamın sahibi olduğu toptancılardan, adamın istediği fiyata kömür, makarna vs alıp halka yardım yaparak hem iyilik meleği oluyorlar, hem de parayı sahibine teslim ediyorlar.

 

Hani derler ya, karıncayı seveceksin ama belini incitmeyeceksin diye işte burada karınca halk oluyor.

 

Halk da bunlar kendilerine yardım etti sanıyor halbuki ekonomi oluk oluk bunlara akıyor. Bir cebine koyduğu 5 TL'yi diğer cebinden 10 TL olarak alıyor zaten.

 

Garibim ne yapsın Allah, kitap, peygamber dendimi alıyor afyonu, kıçından donunu alsan haberi olmuyor.

 

Kendi parasıyla besledikleri imamıydı, trolüydü de bunları uyutmakla meşgül, arada da gelip burada bize satmaya çalışıyorlar dinlerini.

tarihinde Sundance tarafından düzenlendi
adalet
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...