Sundance 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 9 dakika önce, strawbale yazdı: Hem tanrının hemde maddenin kendi kendine varolma seçeneklerini elersek( @akılsızşuursuzatom elemiş) Madde tanrının özeliklerini(akıl zeka farkındalık gibi) taşıyorsa madde tanrıdır. Madde tanrının özelliklerini taşımıyorsa madde tanrı değildir.Madde dışında tanrı vardır ve madde tanrı tarafından programlanmış tasarlanmış olur. Madde tanrının özelliklerini taşımıyorsa madde tanrı değildirden sonra madde dışında tanrı vardır nereden icap ediyor? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 5 dakika önce, Sundance yazdı: Madde tanrının özelliklerini taşımıyorsa madde tanrı değildirden sonra madde dışında tanrı vardır nereden icap ediyor? maddenin tanrının özelliklerini taşımadığı zaten belli buna güce ve bilgiye sahip olması diyebiliriz. Maddede bu yok sanırım . Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: maddenin tanrının özelliklerini taşımadığı zaten belli buna güce ve bilgiye sahip olması diyebiliriz. Maddede bu yok sanırım . Onu sormuyorum. 1- Madde tanrının özelliklerini taşımaz. (Tamam biz de bunu söylüyoruz zaten) 2- O halde tanrı vardır. (Burada tanrının var olması sonucunu çıkaran şey nedir? Arada bir adım daha gerekiyor doğru olabilmesi için) Yani şu şekilde: 1- Tanrının var olması için maddenin tanrı özelliklerini taşımaması gerekir. 2- Madde tanrının özelliklerini taşımaz 3- O halde tanrı vardır. Ancak bu yukarıdaki mantık dizisi de kurtarmaz çünkü bu kendi kendini doğrulayan bir mantık dizisidir ve yanlıştır Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi Şimdi, strawbale yazdı: Olmayan özellikler sonradan ortaya çıkmazlar. Mesela zarın üstünde 7 sayısı yok.sonsuza kadar zarı at 7 gelmez. Evrim olasılıkların belli bir tekrar sayısında olabileceğini söyler.Olmayacakların olacağını değil. Başlangıçta farkındalık içermeyen maddenin zamanla farkındalık oluşturmasının olasılık dışı olduğunu gösteren şey nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi Yazıları okurken aklıma geldi Madde=Anti-madde Tanrı=Anti-tanrı (var mı acaba?) Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 14 dakika önce, poiuz yazdı: Yazıları okurken aklıma geldi Madde=Anti-madde Tanrı=Anti-tanrı (var mı acaba?) her şey çok o tektir. Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 24 dakika önce, strawbale yazdı: Maddenin başlangıçta farkında özelliğinin olmaması olasılığın olmadığı anlamına gelmez.Hatta rastgele devinen olan ortamlarda olasılık taşısa bile gerçekleşmeyebilir. satranc programları mesela tüm olasılıkları gerçekleştirebilir.Ama rakibin o olasılığın gerçekleşmesi gereken ortamı bir şekilde sağlaması gerekir. Bir at bir fil bir şahı mat etme olasılığı vardır.Ama o şartlar oluşmadığı sürece gizli kalır.Farkındalıkda böyle bir şey olabilir. Buna maddenin farkındalığı yok ancak farkındalık oluşturabilme özelliği var diyebilir miyiz? Mesela maddenin komedi özelliği yoktur, ancak komedi oluşturabilme özelliği vardır gibi. Veya maddenin kıskançlık özelliği yoktur, ancak kıskançlık oluşturabilme özelliği vardır gibi. Sonuçta insan beyni maddeden oluşuyor. Farkındalık, akıl, zeka, komedi, kıskançlık, vs insan beyninin işleme şekli sonucunda ortaya çıkan özellikler. Dolayısıyla her ne kadar madde bu kavramları içermese de bu kavramların temeli (beynimize bağlı olduğu için) maddesel. Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi (düzenlendi) 7 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: her şey çok o tektir. ...Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir! Kuran 23:14 Seni kandırmışlar Ocak 15, 2019 tarihinde poiuz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 1 dakika önce, poiuz yazdı: ...Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir! Kuran 23:14 Seni kandırmışlar sorularla islamiyet yaraticilarin en güzeli deyip aratirmisiniz rica ediyorum sizden önyargısız okurmusunuz gerçekten sizi tatmin edecek mi merak ettim doğrusu. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 8 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: sorularla islamiyet yaraticilarin en güzeli deyip aratirmisiniz rica ediyorum sizden önyargısız okurmusunuz gerçekten sizi tatmin edecek mi merak ettim doğrusu. Seni güdenler bu sitedekiler mi? Koyun musun sen? .Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir Bu kadar basit bir cümleyi bile anlayabilmek için gidip bu şarlatanların ağzının içine mi bakıyorsun? Beynin, aklın yok mu senin? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 9 dakika önce, sağduyu yazdı: Seni güdenler bu sitedekiler mi? Koyun musun sen? .Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir Bu kadar basit bir cümleyi bile anlayabilmek için gidip bu şarlatanların ağzının içine mi bakıyorsun? Beynin, aklın yok mu senin? ya arkadaş bi kere bakiver yardım almak için belki yanlış bir şey vardır anladigimizda.Aciklamasini bulacam diye korkmayın belki bulmazsiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 11 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: ya arkadaş bi kere bakiver yardım almak için belki yanlış bir şey vardır anladigimizda.Aciklamasini bulacam diye korkmayın belki bulmazsiniz. Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir Bu kadar basit bir cümlenin ne açıklaması olacak? Şu cümleyi bile anlayamayacak kadar geri zekalı mısın? Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi 37 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: sorularla islamiyet yaraticilarin en güzeli deyip aratirmisiniz rica ediyorum sizden önyargısız okurmusunuz gerçekten sizi tatmin edecek mi merak ettim doğrusu. Senin için okudum, siz de okuyun Evvela, bu gibi ifadelerden, başka ilahların varlığını düşünmek tabii ki mümkün değildir. diye başlıyor. Ve özetle şöyle diyor İşte bu konuyu Risale-i Nur Külliyatındaki bilgilere göre, birkaç madde halinde açıklamaya çalışacağız. - Allah'ın yaratıcılık mertebelerinin en güzelinde varlığı yaratan bir yaratıcı olduğunu vurgulamak içindir. her şeyi, her şeye lâyık bir tarzda, en güzel bir mertebede halk eder bir Hâlıktır/yaratan bir yaratıcıdır. (Tartıştığımız konuya da değinmiş. kardeş kardeşi yiyor, anne yavrusunu yiyor diye ağlaşmayın "en iyisi" bu. Nokta. diyor) - "halk"/“yaratma” kelimesi Arapça’da yoktan var etmek anlamında kullanıldığı gibi, "güzelce ölçüp biçmek, yapmak, inşa etmek" anlamında da kullanılır. İşte Kur'an, kullandığı bu gibi ifadelerle, o gibi insanlara ders veriyor ve Allah'ın yaratması ile insanların ustalığı arasında yerden göğe kadar fark olduğunu bildiriyor Kur'an'ın durumu da bundan farklı değildir. Aynı kelime ve harfleri insan kullandığı zaman normal bir söz olur, bir kafiye olur. Ancak Allah'ın kullandığı kelime ve harflerden ise, mucizeli Furkan ve Kur'an meydana gelir. - Bazı kâfirler, kendi itikatlarınca Allah'tan başkasının da yoktan var edebildiğini iddia ediyorlardı ve adeta şöyle diyor: "Farz edin ki, sizin kendi hayalinizde tasavvur edip iddia ettiğiniz gibi, bir Allah'tan başka yaratıcılar vardır. Böyle de olsa, Allah'ın yaratmasıyla, onların o mevhum yaratmaları arasında benzerlik bile yoktur. Allah, o mevhum yaratıcıların en güzelidir." - Cenâb-ı Hakk'ın mevcut sıfât ve fiilleri ile, bu sıfat ve fiillerin küçük örneklerine sahip olanlarla bir muvazene/karşılaştırma değildir. Meselâ, nasıl ki bir asker, onbaşısına karşı kemâl-i itaat ve hürmeti gösteriyor, bütün iyilikleri ondan biliyor ve öyle görüyor; padişahı ise çok az düşünür. Onu düşünse bile, yine teşekkürlerini onbaşıya veriyor. İşte, böyle bir askere karşı denilir: "Yahu, padişah senin onbaşından daha büyüktür. Yalnız ona teşekkür et." Ve şüphesiz, şu sözle, padişahın bir realite olarak var olan haşmetli hakikî kumandanlığıyla, onbaşısının gerçekte olmayan o görünürdeki küçük kumandanlığı arasında bir karşılaştırma yapılmamıştır. Çünkü böyle karşılaştırma manasızdır. Bilakis yapılan şey, söz konusu askerin bakış açısına göre şekillenen ve onbaşıyı padişahtan daha üstün gören yanlış anlayışını düzeltmektir. - Söz konusu muvazene/karşılaştırma ve üstünlük vasfı, mevcut varlıkların için geçerli olduğu gibi, varlığı mümkün, hattâ farazî eşyalar için dahi olabilir - Meselâ, nasıl bir padişahın -fakat velî bir padişahın- ki, umum memurları ve kumandanları sırf bir perde olup, bütün hüküm ve icraat Onun elinde farz ediyoruz. O padişahın tasarrufları ve icraatı iki çeşittir: Birisi, umumî bir kanunla, zâhirî memurların ve kumandanların suretine/şekline/durumuna ve makamların kabiliyetine göre verdiği emirler ve gösterdiği icraatlardır. İkincisi, umumî kanunla değil ve zâhirî memurları da perde yapmayarak, doğrudan doğruya yaptığı şahane ihsân ve harika icraatıdır. Bu ikincisi daha güzel, daha yüksek bir icraat tarzıdır, denilebilir. İşte bunun gibi, Ezel ve Ebed Sultanı olan Hâlık-ı Kâinat/Kâinatın yaratıcısı, her ne kadar sebep ve vasıtaları icraatına perde yapmak suretiyle, rububiyetinin/yaratıcılık ve yöneticiliğinin haşmetini göstermiş. Fakat, kullarının kalbinde hususî bir telefon bırakmış ki, sebepleri arkada bırakıp, doğrudan doğruya o kalp telefonuyla Ona teveccüh edip yönelsinler. Seni bu cevap tatmin ediyor mu? Bak ben sana gerçeği yazayım. Bal'e yalvarıp yakarıyor, yaratıcıların en güzelini bırakıyor musunuz?" Saffat 125 Bal, diğer tanrılardan biri Anlayana sivrisinek saz ... Link to post Sitelerde Paylaş
Hubble_ 0 Ocak 15, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 15, 2019 gönderildi (düzenlendi) Sen her cümleyi anlamak istediğin gibi bir anlama çekersen bu tanrı sözü diye iman ettiğin bir kitap olmaktan çıkar tamamen kendi hayal gücünle yarattığın bir kalıba girer. Müslümanlara göre allah ne dediğini tam anlatamamış o yüzden her seferinde bir insan oğlunun yardımına muhtaç kalıyor. Orda öyle demek istememiş miş! Hayırdır nerden biliyorsun? allah senle konuştuda orda aslında öyle demek istemediğini mi söyledi sana? Nahl, 16/89) "Biz sana her şeyi apaçık beyan eden kitabı indirdik." Kitabın indiğin falan da yok da neyse. Allah peygamber seçiyor ama adamın ömrü yetmiyor kitap haline getirmeye ve hastalanıp ölüyor, başkaları yazmak zorunda kalıyor... Allah'ın gücü yokmuş herhalde en sevdiği peygamberine biraz daha müddet vermeye. Gece gece yine gülme krizine girdim. Bir kitabın heryeri çelişki olur mu arkadaş yav Ocak 15, 2019 tarihinde lawrenceKrauss tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ocak 16, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 16, 2019 gönderildi 8 saat önce, poiuz yazdı: Senin için okudum, siz de okuyun Evvela, bu gibi ifadelerden, başka ilahların varlığını düşünmek tabii ki mümkün değildir. diye başlıyor. Ve özetle şöyle diyor İşte bu konuyu Risale-i Nur Külliyatındaki bilgilere göre, birkaç madde halinde açıklamaya çalışacağız. - Allah'ın yaratıcılık mertebelerinin en güzelinde varlığı yaratan bir yaratıcı olduğunu vurgulamak içindir. her şeyi, her şeye lâyık bir tarzda, en güzel bir mertebede halk eder bir Hâlıktır/yaratan bir yaratıcıdır. (Tartıştığımız konuya da değinmiş. kardeş kardeşi yiyor, anne yavrusunu yiyor diye ağlaşmayın "en iyisi" bu. Nokta. diyor) - "halk"/“yaratma” kelimesi Arapça’da yoktan var etmek anlamında kullanıldığı gibi, "güzelce ölçüp biçmek, yapmak, inşa etmek" anlamında da kullanılır. İşte Kur'an, kullandığı bu gibi ifadelerle, o gibi insanlara ders veriyor ve Allah'ın yaratması ile insanların ustalığı arasında yerden göğe kadar fark olduğunu bildiriyor Kur'an'ın durumu da bundan farklı değildir. Aynı kelime ve harfleri insan kullandığı zaman normal bir söz olur, bir kafiye olur. Ancak Allah'ın kullandığı kelime ve harflerden ise, mucizeli Furkan ve Kur'an meydana gelir. - Bazı kâfirler, kendi itikatlarınca Allah'tan başkasının da yoktan var edebildiğini iddia ediyorlardı ve adeta şöyle diyor: "Farz edin ki, sizin kendi hayalinizde tasavvur edip iddia ettiğiniz gibi, bir Allah'tan başka yaratıcılar vardır. Böyle de olsa, Allah'ın yaratmasıyla, onların o mevhum yaratmaları arasında benzerlik bile yoktur. Allah, o mevhum yaratıcıların en güzelidir." - Cenâb-ı Hakk'ın mevcut sıfât ve fiilleri ile, bu sıfat ve fiillerin küçük örneklerine sahip olanlarla bir muvazene/karşılaştırma değildir. Meselâ, nasıl ki bir asker, onbaşısına karşı kemâl-i itaat ve hürmeti gösteriyor, bütün iyilikleri ondan biliyor ve öyle görüyor; padişahı ise çok az düşünür. Onu düşünse bile, yine teşekkürlerini onbaşıya veriyor. İşte, böyle bir askere karşı denilir: "Yahu, padişah senin onbaşından daha büyüktür. Yalnız ona teşekkür et." Ve şüphesiz, şu sözle, padişahın bir realite olarak var olan haşmetli hakikî kumandanlığıyla, onbaşısının gerçekte olmayan o görünürdeki küçük kumandanlığı arasında bir karşılaştırma yapılmamıştır. Çünkü böyle karşılaştırma manasızdır. Bilakis yapılan şey, söz konusu askerin bakış açısına göre şekillenen ve onbaşıyı padişahtan daha üstün gören yanlış anlayışını düzeltmektir. - Söz konusu muvazene/karşılaştırma ve üstünlük vasfı, mevcut varlıkların için geçerli olduğu gibi, varlığı mümkün, hattâ farazî eşyalar için dahi olabilir - Meselâ, nasıl bir padişahın -fakat velî bir padişahın- ki, umum memurları ve kumandanları sırf bir perde olup, bütün hüküm ve icraat Onun elinde farz ediyoruz. O padişahın tasarrufları ve icraatı iki çeşittir: Birisi, umumî bir kanunla, zâhirî memurların ve kumandanların suretine/şekline/durumuna ve makamların kabiliyetine göre verdiği emirler ve gösterdiği icraatlardır. İkincisi, umumî kanunla değil ve zâhirî memurları da perde yapmayarak, doğrudan doğruya yaptığı şahane ihsân ve harika icraatıdır. Bu ikincisi daha güzel, daha yüksek bir icraat tarzıdır, denilebilir. İşte bunun gibi, Ezel ve Ebed Sultanı olan Hâlık-ı Kâinat/Kâinatın yaratıcısı, her ne kadar sebep ve vasıtaları icraatına perde yapmak suretiyle, rububiyetinin/yaratıcılık ve yöneticiliğinin haşmetini göstermiş. Fakat, kullarının kalbinde hususî bir telefon bırakmış ki, sebepleri arkada bırakıp, doğrudan doğruya o kalp telefonuyla Ona teveccüh edip yönelsinler. Seni bu cevap tatmin ediyor mu? Bak ben sana gerçeği yazayım. Bal'e yalvarıp yakarıyor, yaratıcıların en güzelini bırakıyor musunuz?" Saffat 125 Bal, diğer tanrılardan biri Anlayana sivrisinek saz ... lafı döndürmüş gibi geldi bana padişah asker diyerek Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Ocak 16, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2019 gönderildi 15 hours ago, strawbale said: Hem tanrının hemde maddenin kendi kendine varolma seçeneklerini elersek( @akılsızşuursuzatom elemiş) Madde tanrının özeliklerini(akıl zeka farkındalık gibi) taşıyorsa madde tanrıdır. Madde tanrının özelliklerini taşımıyorsa madde tanrı değildir.Madde dışında tanrı vardır ve madde tanrı tarafından programlanmış tasarlanmış olur. ............ 14 hours ago, strawbale said: Olmayan özellikler sonradan ortaya çıkmazlar. Mesela zarın üstünde 7 sayısı yok.sonsuza kadar zarı at 7 gelmez. Evrim olasılıkların belli bir tekrar sayısında olabileceğini söyler.Olmayacakların olacağını değil. Ten Ten sen misin? Sensin. Başka kim yazacak bunları.. Eski tas, eski hamam. Sen televizyonun her bir parçasında, televizyon özelliği arıyor musun peki? Hidrojenin her parçasında su olma özelliği, suyun her parçasında okyanus olma özelliği.. Zar örneği ilgisiz ve ilişiksiz. Evrimle ilgili dediğinden bir şey anlayan beri gelsin. Tanrının ise daha bu mevzunun içine girmeye yeterli sertifikası bile yok. Nerden çıktı tanrı? Nedir bu "tanrı"? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ocak 16, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2019 gönderildi İnananlar maddeyi herhalde yekpare yani tek bir parça sanıyorlar herhalde. Madde sayılamayacak kadar çok farklı parçadan ve enerjiden oluşan karmakarışık bir şey, bu kadar çok parça, enerji, uygun şartlarda farklı kombinasyonlarda bir araya gelip sayısız kararlı yapı oluşturuyorlar. Her kararlı yapıda farklı davranışlar ve özellikler ortaya çıkıyor. Sonsuza giden bu farklı kombinasyonlarda oluşan yapılarda ortaya çıkan özelliklerden birisi de canlılık ve bilinç. Peki tek olan ve tek bir parçadan oluşan tanrı denen şeyden bu kadar karmaşık varlıklar nasıl çıkıyor? Tek bir varlıkta nasıl tüm bilgi olabiliyor? Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Ocak 16, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) Aslında zar örneği bile ilişkili hale getirilebilir. Safsatayı da görmek açısından faydalı olur. Öncelikle zar değil, "zarlar" vardır. İşte bu zarlardan birinde 6 var, başka bir zarda ise "bir", ve bu zarlar "birleşebiliyor". Bunlar bir araya gelir ve "7"yi oluşturur. Ama herifçioğlunun biri çıkar gelir: hiç olur mu öyle şey!! Tek zarda 7 yoksa, 7 diye bir şey olmaz, olamazz.." der, beyin zehirlenmesine bizi de alet eder. Beyin "zarımızı" örseler. Ocak 16, 2019 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ocak 16, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2019 gönderildi 7 minutes ago, strawbale said: @administrator her kimsen( @Türk Ateist @Magnesia @Kenopsia ) beni atabilirsin. Neden atılmak istiyorsun? Kendini bir çeşit şehit falan mı hissedeceksin birisi seni atarsa? Kendi iradenle burada yazmama kararı alamıyor musun? İlle de birilerinin atması mı lazım? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ocak 16, 2019 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2019 gönderildi 1 minute ago, strawbale said: şehit filan hissetmiyorum.Atılmak isteyen ben değilim atmak isteyenler onlar.İletileri bile siliyorlar.sözde forumkuralalrına göre iletiler silinmez. Atmak isteseler atarlardı, kim engel olacak? Hangi iletini sildiler? Bir örnek alayım. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts