Jump to content

RUM SURESİ MUCİZESİ VE KANITLAR


Recommended Posts

Roma İmparatorluğu ve Sasani İmparatorluğu... Yüzyıllardır hem ataları hem de kendileri bizzat birbirleriyle savaştılar, tarihin en büyük savaşlarını yaptılar..Kimi zaman biri kazandı kimi zaman öteki..Savaşlar çok yıkıcıydı..Lakin hiçbir savaş 602-628 yılları arasında yapılan, tam 26 yıl sürüp de her iki ülkeyi kaosa sürükleyen bu savaş gibi değildi.

 

savaş öncesi durum

Sasaniler ile Romalılar 591'de ilk defa müttefik oldular. Olay kısaca şöyle:

 

Tahtta hak iddia eden II.Hüsrev'e, İmparator Marcius yardım ediyor ve tahtını almasını sağlıyor. Böylece yüzyıllar süren savaş sona eriyor ve dostluk ortamı oluşuyor.

 

Nitekim doğudaki savaşlar sona ermiş olsa bile Balkan diyarındaki barbar kabileler dur durak bilmeyen akınlarla ülkeyi harap ediyorlardı. İşte, Maurcius da Balka Seferi'nin acı sonunu görmüş oldu. Artan maaliyetleri düşürmek için giriştiği birtakım düzeltmeler orduda hoş karşılanmamıştı. Hele de önemli bir general olan Phocas tarafından. Nitekim ordu da, darbe yaparak Phocas'ı tahta oturtacak ve Maurcius'u öldüreceklerdi.

 

 

savaş başlıyor!

Maurcius'un tahttan inmesini bir savaş sebebi sayan II.Hüsrev, anı yakalayıp Roma'ya savaş ilan etti. Nitekim ordunun büyük bir kısmının Balkanlarda oluşu iyiden iyiye bir fiyaskoydu. Dönemin birçok önemli İranlı komutanı [bkz.Şahin,] hızla Roma topraklarına saldırdı. Mısır, Anadolu, Şam, Kudüs, Halpe ve Erzurum gibi dönemin ticari ve ekonomik merkezleri tek tek düştü. Mısır ayrıca bir tarım kaynağı olduğu için ülkede kıtlıklar başladı. En sonunda Heraklius adında genç ve gözü pek bir komutan işi ele aldı ve darbe gerçekleştirdi.

 

[Phocas ile Heraklius arasındaki konuşma:

 

"Bu mudur?", Herakleios sordu, "böyle mi imparatorluk idare edilir?"
"Sanki sen", diyerek Phokas yanıtladı beklenmedik bir ruhla, "daha iyi mi idare edeceksin?" ]

 

İşte heralde tüm olayı açıklayan cümleler bunlardı..

 

Ülkede bunlar olurken, müşrik liderler de müslümanları kışkırttılar. Bu olaylar üzerine Rum Suresi indi:

 

''Elif, lam, mim. Rumlar yakın bir yerde mağlub oldular. Onlar, bu mağlubiyetlerinin ardından galip gelecekler, 3 ile 9 yıl arasında...''

 

Tam da denilen oldu. Genç Heraklius ilginç bir kişilik olma özelliği gösterdi. Bizzat ordusunun başında sefere çıktı. O zamanlar Roma'nın çaresiz ve acı durmunu ispat eden Heraklius'un bastırdığı paralarda ''Tanrı Roma'ya yardım etsin!'' yazıyordu..

 

Hatta II.Hüsrev şöyle bir mektup gönderdi, mektup aslında birebir ultimatomdur:

 

[Hüsrev, Tanrıların en büyüğü ve yeryüzünün ustasından Herakleios'a, onun aşağılık ve haksız kölesine. Neden hâlâ hükmümüze uymayı reddediyorsun ve kendine bir kral diyorsun? Yunanları yok etmedim mi? Tanrıya güvendiğinizi söylüyorsunuz. Caesarea, Kudüs ve İskenderiye'yi elime teslim etmedin mi ki? Konstantinopolis'i de yok etmeyecek miyim? Ama benden aman dilersen, karın ve çocuklarınla birlikte gelirsen, hatalarını affederim; Sana toprak, üzüm bağları ve zeytin bahçeleri vereceğim ve nazik bir şekilde bakacağım. Onu bir çarmıha gererek öldüren Yahudilerden kurtulamayan İsa ile kendinizi boş umutlara kaptırmayın. Denizin derinliklerine sığınsanız bile elimi uzatacağım ve sizi alacağım, isteyin ya da istemeyin.]

 

Heraklius, ülkeyi gerçekten de teslim etmeyi düşünmüştü. Lakin sonra bu fikrinden vazgeçti. Yeğeniyle olan ensestine rağmen kilise onu destekledi ve birnebi ''Haçlı Seferi'' başlamış oldu. 627'de de nihayet Heraklius Ninova'da galip geldi..

 

neden bu kadar önemli?

 

Bu savaşı bu kadar önemli yapan şey, İskender'den sonra ilk defa bir Pers İmparatorluğu'nun Ahameniş sınırlarına yaklaşması ve eşi benzeri görülmemiş bir istilaya kalkışmaları ve hatta bunu az kalsın başaracaklarıdır. Bu sureyi mucize yapan şey, ülkenin en önemli şehirlerinin kaybedildiği ve halkın perişan olduğu bir zamanda zaferden bahsetmesidir. 

 

sonradan konulmuş olamaz mı?

 

Bu sureden ne zaman bahsetseniz bu soruyu sorarlar hemen. 

 

1] Değişmiş olsa ve bunu da sonraki kişilere mucize olarak yutturmak isteseler neden ''üç ile dokuz yıl arasında'' ifadesi olur? Neden ''Ninova'da, hicri bilmem kaçıncı yılda galip gelecekler'' diye yazılmamış? İsterseniz cevap alayım..[ki bu Kur'an'ın Muhammed dönemindeki orjinali olduğunu kanıtlar]

2]Kur'an zaten korunuyor. Eğer bana değişmiş ve eski döneme ait bir Kur'an nüshası getirirseniz iddiamdan vazgeçerim vesselam!

 

tarihinde marechal1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 453
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Aklınıza gelen her konu için başlık açmanıza gerek yok, bu konular zaten defalarca tartışıldı forumda, önce zahmet edip eski başlıkları bir inceleyin, bu arada rum suresi diğer sözde mucizeler gibi zorlama bir mucizedir;

 

Alıntı

Aslında gerçekleşmiş olan sadece Bizans’ın İran karşısında askeri bir başarı kazanacağı iddiasıdır. Evvelâ mevzûyu doğru algılama adına, biraz iredeleyelim. Bakalım âyet ve meali ne demekte ?

 

1- Elif, Lâm, Mîm.
2- Rum (orduları) yenilgiye uğradı.
3- Yakın bir yerde. Ama onlar, yenilgilerinden sonra yeneceklerdir.
4- Birkaç yıl içinde…

Âyette ne kadar zamanda Bizans’ın gâlip geleceğine dâir net bir kehanet yok. “Birkaç yıl içinde” diye verilmiş. Mâdem, mülkün sâhibi Allah’tır. Neden kesin zaman vermez de, insanların tahmin yapması gibi, olacakları geniş bir zamâna yayarak muğlâk konuşur?

Bakınız Mevdudi’nin Tehfimu’l Kur’an adlı eserinde konu ile alâkalı şu bilgi var.

“Bu ayetler nazil olduğunda, Mekkeli müşrikler bunlarla çok alay ettiler ve Ubeyy bin Halef, Hz. Ebu Bekir’le (r.a) Romalılar üç sene içinde zafer kazanması şartıyla on deve üzerinde bahse tutuştu.
Hz. Peygamber (s.a) bu bahsi duyunca şöyle dedi: “Kur’an, Bid’i Sinin- ifadesini kullanıyor. Arapça “Bid” kelimesi, ona kadar olan sayıları kapsar. O halde bahsi on seneye, develerin miktarını da yüze çıkarın.” Bunun üzerine Hz. Ebu Bekir (r.a) , Ubeyy’le tekrar konuştu ve bahis on yıl ve yüz deve üzerinden yapıldı.”

Bakalım Türkçeye ‘birkaç yıl’ olarak çevrilen kelime hangisi ve anlamı ne ?

Fî bıd’ı sinîn(sinîne), lillâhil emru min kablu ve min ba’d(ba’du), ve yevme izin yefrahul mu’minûn(mu’minûne).

1. fî : içinde
2. bıd’ı : birkaç (3 ila 9 arası)
3. sinîne : seneler, yıllar
4. lillâhi (li allâhi) : Allah’a aittir
5. emru : emir
6. min kablu : önce
7. ve min ba’du : ve sonra
8. ve yevme izin : ve izin günü
9. yefrahu : ferahlayacak, sevinecek
10. el mu’minûne : mü’minler

Görüleceği üzere bıd’ı kelimesi, birkaç demek iken, parantez açıp (3 ilâ 9 arası) deniyor.
Parantezlerden ya da arapça bir kelimenin birden fazla anlamlar taşımasından faydalanıp, vaziyete göre anlam icâd ederek ‘mûcize’ üretiliyor.

Evvelâ Ebubekir’in iddiaya girmesini ele alalım.

Ebûbekir ile iddiaya giren müşrik Ubeyy bin Halef Arap değil mi ?
Arapça’yı bilmez mi ?
Ebubekir Arap değil midir ?
Arapçada yer alan bıd’ı kelimesinin ne kadar zamanı kasdettiğini bilmez mi ?
Kelimenin anlamından şüphede olsa, iddiaya girmeden evvel İslâm peygamberine danışmaz mıydı ?
Muhammed bakmış ki iş ciddi, duruma müdâhele edip “On’a kadar” demiş.

Hadiste “On’a kadar sayılar” diye yine muğlâk bir ifâde var.
On’a kadar denince on rakamı bu sürenin içine girmez.
Ama Mevdudi mucize üretmek için ‘on yıl içinde’ diyor.

“Mûcize” edebiyatına dikiz.

Hâdise nasıl gelişmiş; Mevdûdi’nin bu hususdaki açıklamalarını özetleyelim.

Pers kralı Hüsrev Bizans’a 603 yılında saldırmış ve Bizans ilk yenilgisini bu yıl almış. Persleri durdurmak için Kastantinapolis’e gelen ve hükümdar olan Herakliyus da muvaffak olamamış. 613 teb Şam düşmüş. 614’te Parsler Kudüs’e girmişler. 617’de, bu günki Istanbul sınırları içerisnde olan Kadıköy’ü ele geçirip, 619 da Mısır’ı fethetmişler. Pers saldırı ve fetihleri 603 den 619′ kadar geniş bir zaman dilimine yayılmış. Bizans imparatoru Herakliyus ise, karşı saldırıya 623’te başlamış. 624’te Azerbaycan’a girmiş.627 tarihinde Perslerin başkentine kadar yaklaşmış.

İki ülke arasındaki savaşlar 627-603= 24 yıl sürmüş
Hâdiseyi ‘3 ilâ 9 arası’na sıkıştırmak için hangi tarihi ölçü almaktasınız ?
Eğer âyetin indiği zaman kasdedilmekte ise, bu zamanla alâkalı olarak bakın Mevdûdi ne diyor ?

Adı: Sure, Rum adını, içinde “ğulibet’ir-Rum” ifadesi geçen ikinci ayetten alır.
Nüzul Zamanı: Bu surenin nüzul zamanı, surenin başlangıcında değinilen tarihsel olaylar gözönünde bulundurularak tespit edilebilir. Surede “Rumlar en yakın bir yerde yenildiler” denilmektedir. O günlerde Arabistan’a yakın Bizans yönetimindeki ülkeler Ürdün, Suriye ve Filistin’di ve bu ülkelerde MS. 615’de Bizanslılar İranlılar’a yenilmişlerdi. ”

Dikkat edilirse ilgili âyet’in nüzûl zamanı bile bilinmiyor. İşâret ettiği hadiseler esas alınarak bir tahmin yürütülüyor. Âyetin nüzûl zamanı bir tahmine dayandırılarak, bu tahminden ‘Mûcize’ üretilmekte. “Yakın yerde yenilme” denince, 613’te Antakyanın düşmesinden tutun, 619’daki Mısır’ın Persler tarafından ele geçirilmesine kadar altı yıllık bir zaman dilimi var. Bu süre içierisnde 615 târihinin ölçü alınmasının dayanağı nedir ?

Eğer bu tip zorlama yorumlardan ‘mucize’ üretirseniz; spor toto kuponu doldurup 13+1 tutturanların, altılı’yı tutturanların bu yaptığını betimleyecek kelime bulamazsınız.

Persler, 613 ‘te Bizanstan Antakya ve Şam’ı alıyorlar. Heraklius karşı saldırıya 623’te başlıyor; 624’te Azerbaycan’a giriyor. Yâni Herakliyus’un net bir başarısı 624’te. Süreyi on’a tamamlayıp ‘mûcize’ üretmek için, Perslerin Antakya ve Şam şehrlerini ele geçirmesi ölçü alınırken; Herakliyus’un 623’te karşı saldırıya başlaması dikkate alınmakta. Halbuki Herakliyus esaslı bir fütuhat’ı 624’te Azerbaycan’ı alarak gerçekleştirmiş. Yâni arada tam 11 yıl var.

Kaldı ki İmparator’un Persler üzerine hareket tarihi olan 623’ü eas alsak bile, 623-613= on yıl çıkıyor.

Ben burada bir mucize göremiyorum da, ‘sinekten yağ çıkarma’ hesabı, ‘mûcize’ üretme gayeretlerini takdir’le karşılıyorum

Yeri gelmişken bir Nasreddin Hoca fıkrasıyla işi tatlıya bağlayalım.

Anadolu’yu işgâl eden Timur, Nasreddin Hoca’nın medhini duyup yanına çağırtmış.
Hoca huzûra çıkınca, biraz da lâtife kabilinden;
– “Hoca, sen eşeklere bile okuma yazma öğretirmişsin öyle mi ?” demiş

Nasreddin Hoca hiç istifini bozmayıp;
– “Söylenenler doğrudur hünkârım lâkin; bu biraz müşkil iştir. Bana on yıl mühlet verin. Bu süre zarfında sarayınızın mutfağında ne pişer ise, aynısı bizim eve de gelmeli”

Timur iddiayı kabul etmiş.
Nasreddin hoca ise pek keyifli vaziyettte ağzı kulaklarında eve gelmiş.
Haberi duyan hanımı;
– “Allah canını alsın herif!… Sen aptal mısın; hiç eşek okuma yazma öğrenir mi ? On sene sonunda kellenin gideceğini hiç düşünmedin mi ?

Hoca hanımının bu telâşını görmezden gelerek cevaplamış.
– “Amaaan hanım; korktuğun şeye bak. On sene içinde ya Timur ölür, ya ben ölürüm, ya da eşek ölür”

Konu mucize görülemez %50 tutma ihtimali olan bir iddadır eminolun bu ayet tutmasaydı muhammed bir mazeret ayeti döşer allah rumları şu, şu nedenle cezalandırdı der konuyu kapatırdı.

Kuran mucizeyse edebi yönden daha tutarlı, gerçekci ve öğretici olan Cin Ali serisi nobel edebiyat ödülüne layık eşsiz bir eser demektir…

Kuran kitap bile değildir karma karışık keyfi uydurulmuş sayfaları düzensiz toplanmış, konu, anlam ve mana bütünlüğü olmayan çıkar için yazılmış sayfalar bütünüdür… Kitap süsü verilmiş müsvetteler bütünü demek daha doğru olur..

“Kuranı takip etmeyin çünkü o muhammed ve ekibinin çıkar sofrasıdır”

 

https://islamingercekleri.wordpress.com/2016/10/15/rum-suresi/

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nesnel kanıtlar olmadan bir şeyin doğru olduğuna ancak aptallar inanır.

Tam olmasada en eski  Kuran Pers-Bizans savaşından sonrasına ait, bu ayetlerin mucize olduğuna dair tek kanıt savaş öncesine ait bir Kuran bulmaktır, öyle bir Kuran var mı?

Ruslar, Almanları yenecek bunu 1945’den  3-9 yıl kadar önce şu adam söylemişti desem, kanıtsız bana kim inanır? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, marechal1 yazdı:

Dediklerimi okumuyorsun..Tezime cevap veremeyince ''değişmiştir, sonra eklenmiştir. vs.vs.'' yani bu sureye verebileceğiniz mantıklı bir karşı tez yok :)

Allah’ın gönderdiği kitabı Muhammed’e yazdırmamasına ne diyorsun? Böyle bir ahmaklık olabilir mi sence?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 minutes ago, marechal1 said:

Dediklerimi okumuyorsun..Tezime cevap veremeyince ''değişmiştir, sonra eklenmiştir. vs.vs.'' yani bu sureye verebileceğiniz mantıklı bir karşı tez yok :)

Sen bize 600 lu yillarda yazildigi bilimsel olarak kanitlanan bir sure getir. Ben bir kitap yazsam icinde son 10 yilin tum sayisal loto sonuclari olsa, sen bunun bu kitabimin 10 yildan daha onceki bir tarihte yazmis oldugumu ispat etmemi istemez misin? Yoksa hemen vay adam kahinmis mi dersin? Bizim reddetmeye calismak gibi bir derdimiz yok. Ortada ispat yok. Insanlar tonla yalan soyler hele de araplar. Bizden ispatsiz bir seye inanmamizi bekleyemezsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, marechal1 yazdı:

Burada en önemli ayrıntı söylenmiyor, ne biliyormusun? 

Burada tarihlenen şey o Kuran’ın yazım tarihi değil, parşömenin yani derinin yani kuzu, keçi, inek her ne ise yaşadığı tarihler.

Bizim kuzu ya da keçi % 95 olasılıkla 585-645 yılları arasında yaşamış. Üzerindeki mürekkep tarihlenemez.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, Melon şapka yazdı:

Burada en önemli ayrıntı söylenmiyor, ne biliyormusun? 

Burada tarihlenen şey o Kuran’ın yazım tarihi değil, parşömenin yani derinin yani kuzu, keçi, inek her ne ise yaşadığı tarihler.

Bizim kuzu ya da keçi % 95 olasılıkla 585-645 yılları arasında yaşamış. Üzerindeki mürekkep tarihlenemez.

 

Artı Birmingham´da bulunan sadece 2-3(!) sayfadan ibaret ve bunlarda 18. ( Kehf ), 19.(Meryem) ve 20. (Taha) surelerin bazı pasajlarından oluşuyor.

Hepsi bu. Bilmeyenlerin dikkatine. :D

Burada bulunanların içerisinde Rum suresi de bulunmadığından, konu başlığına kanıt teşkil etmekten çok uzaktadır.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...