Jump to content

Kutsal Kitap Kuran piyasadaki sahte Tevrat'ın bir hatasını daha düzeltiyor


Recommended Posts

5 saat önce, anibal yazdı:

 

Kuranın o kitaplardaki doğruları bozduğu konular olmasın onlar?

 

İlk insandan beri hep aynı din geldi , İslam.

 

İnanç temelleri, uygulamaları hep aynıydı.

 

Sadece arada örneğin ceza amaçlı bazı ufak tefek  geçici yaptırımlara gidildi. Mesela bir yahudi kavmine has cezai haramlar, yasaklar getirildi. Ama hemen sonra Musa'nın yeğeni İsa ile o cezai yasaklar kaldırıldı kısa sürede:

 

http://emre1974tr.blogspot.com/2018/03/isa-peygamber-musa-ve-harun.html

 

İslam ilk kuldan beri hep aynı. Kıyamete kadar da aynı kalacak. Tüm inanç ve uygulamaları ile ilahi din aynı ve tek, tarih boyunca.

 

Senin bahsettiğin sahte Tevrat ve sahte inciller ise insan yazımı hadis kitapları olarak yanlış  ve hata okyanusu sunar suna.

 

Ruhçuluğun hakim olduğu pagan öğretiyi... Reforme edilmiş, değiştirilmiş dini.

 

Buna karşılık şu an elimizdeki tek kutsal kitap olan Kuran ise dinin ilk orjinal formunu, gerçek islam'ı sunar.

 

Senin gibi misyonerler için , hele ki Celal Şengör taklidi yapanlar için bu acı gerçek zor geliyor biliyorum.

 

Ama senin elinden gelen birşey yok. Gerçek bu.

 

Selam

 

 

 

 

tarihinde Emre Karaköse tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 173
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

@Emre Karaköse

 

Israrlarına dayanamadım tekrar dine dönüyorum kardeş, ilk cumaya gidip bütün dünyaya avaz avaz şunları haykıralım ;

 

Muhammed'in geliniyle evlenebileceğini(Ahzab 37),karılarıyla istediği sırayla sex yapabileceğini (Ahzab 51),evine gelen misafirlerin çok oturmaması gerektiğine (Ahzab 53),kızlarını boşayan dünürü Leheb'in elleri kuruması gerektğini, hafsa'nın gününde, hafsa'nın yatağında maria ile yakalanan muhammed'in "bir daha maria ile yatmayacağım" diye yemin ettiği halde bu yemini bozabileceğine (Tahrim 2) itiraz eden herkes KAFİRdir. Sonsuza dek cehennemde yanacaktır...

Link to post
Sitelerde Paylaş
46 dakika önce, Ebu Kafir yazdı:

Israrlarına dayanamadım tekrar dine dönüyorum kardeş, ilk cumaya gidip bütün dünyaya avaz avaz şunları haykıralım ;

 

Muhammed'in geliniyle evlenebileceğini(Ahzab 37),karılarıyla istediği sırayla sex yapabileceğini (Ahzab 51),evine gelen misafirlerin çok oturmaması gerektiğine (Ahzab 53),kızlarını boşayan dünürü Leheb'in elleri kuruması gerektğini, hafsa'nın gününde, hafsa'nın yatağında maria ile yakalanan muhammed'in "bir daha maria ile yatmayacağım" diye yemin ettiği halde bu yemini bozabileceğine (Tahrim 2) itiraz eden herkes KAFİRdir. Sonsuza dek cehennemde yanacaktır...

 

Keşke Ahzab ayetlerinin açıklamalarında penis kıskançlığından değil de Bakara 178 gibi daha insan onuruna yakışır nedenlerden dinini terk etseydin. Bence hangi nedenlerden olduğu seni çok fazla ele verir, bunları ihmal etmeyin.

tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, John_Ahmet yazdı:

 

Keşke Ahzab ayetlerinin açıklamalarında penis kıskançlığından değil de Bakara 178 gibi daha insan onuruna yakışır nedenlerden dinini terk etseydin. Bence hangi nedenlerden olduğu seni çok fazla ele verir, bunları ihmal etmeyin.

178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, rabbinizden bir hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem verici bir azap vardır.

179. Kısasta sizin için hayat vardır, ey akıl sahipleri, umulur ki sakınırsınız.

 

İlk olarak bunun "penis kıskançlığıyla" ne alakası var? Kıskandığından değil de saçma, yanlış bulduğundan dillendirme ihtimali çok çok daha muhtemel.

 

İkinci olarak bakara 178 deki sorun ne? "Kısasta sizin için hayat vardır" Ölüm korkusu birçok insanı cinayetten alıkoyar, böylelikle birçok hayat kurtulur.

 

Birçok insan içinden geldiği için değil, cezadan korktuğu için suç işlemiyor. Cezalar bazı insanları caydırmak için vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Hüre hür, köleye köle

 

Bu sizi rahatsız etmiyor mu? Ahzab ayetlerindekiler için penis kıskançlığı demek çok doğru bir ifade olmadı farkındayım. Daha çok hatun kıskançlığı olabilir. Daha doğrusu peygamberin kendisinin ayrıcalıklı biri olmasının altının çizilmesi bakımından da Bakara 178' e yapılan itirazın aynı da yapılabilir fakat niyetler burada çok önemlidir.

tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, Nuri Kara said:

178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, rabbinizden bir hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem verici bir azap vardır.

179. Kısasta sizin için hayat vardır, ey akıl sahipleri, umulur ki sakınırsınız.

 

İlk olarak bunun "penis kıskançlığıyla" ne alakası var? Kıskandığından değil de saçma, yanlış bulduğundan dillendirme ihtimali çok çok daha muhtemel.

 

İkinci olarak bakara 178 deki sorun ne? "Kısasta sizin için hayat vardır" Ölüm korkusu birçok insanı cinayetten alıkoyar, böylelikle birçok hayat kurtulur.

 

Birçok insan içinden geldiği için değil, cezadan korktuğu için suç işlemiyor. Cezalar bazı insanları caydırmak için vardır.

 

Bakara 178'de hiç bir sorun görmüyorsan nasıl bir insan olduğunu sorgulamaya başla.

 

Ayette köleliğe onay var, kadın-erkek ayrımı var, adaleti tek bir insanın eline bırakmak var.

 

Gerçi dinci kafa bunu nasıl görsün, o bunları görmemeye programlanmış bir robottur. Kendisi düşünmez, sadece kendisine verilen komutlara uyar.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Nuri Kara yazdı:

 İkinci olarak bakara 178 deki sorun ne? "Kısasta sizin için hayat vardır" Ölüm korkusu birçok insanı cinayetten alıkoyar, böylelikle birçok hayat kurtulur.

 

Birçok insan içinden geldiği için değil, cezadan korktuğu için suç işlemiyor. Cezalar bazı insanları caydırmak için vardır.

Ama mesela bir erkek bir kadını öldürürse nasıl ceza verilecek? "kadına kadın" ifadesi var ayette, erkeği öldüremezsiniz bu yüzden.

Link to post
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, John_Ahmet yazdı:

Keşke Ahzab ayetlerinin açıklamalarında penis kıskançlığından değil de Bakara 178 gibi daha insan onuruna yakışır nedenlerden dinini terk etseydin. Bence hangi nedenlerden olduğu seni çok fazla ele verir, bunları ihmal etmeyin.

 

Ne oldu ameliyatlı yerine mi denk geldi ^_^

Bakıyorum da diyecek bir şey bulamayınca konuyu kişiselleştirip saldırı safsatalarına (Argument Against the Man) sarıldın?

Senin gibi nice troller geldi geçti bu forumdan hepsi de rezil olup gitti, pişkinlik ve arsızlık yaparak ancak kendini küçültürsün, tabi daha küçültecek yer kalmışsa..

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, Ebu Kafir yazdı:

Ne oldu ameliyatlı yerine mi denk geldi ^_^

Bakıyorum da diyecek bir şey bulamayınca konuyu kişiselleştirip saldırı safsatalarına (Argument Against the Man) sarıldın?

Senin gibi nice troller geldi geçti bu forumdan hepsi de rezil olup gitti, pişkinlik ve arsızlık yaparak ancak kendini küçültürsün, tabi daha küçültecek yer kalmışsa..

 

Bugüne kadar hiç Kur'an savunusu yapmadım forumda ve benim derdim elde yeterli argüman olmadan ve nedenselliğin ilkeleri bakımından tanrı kavramının zatını tümden yok saymaya yöneliktir. Dolayısıyla eylemlerim, içeriğinden çok da emin olmadığım bir konuda savunu yapmaktan ziyade ateistlerin tanrı yoktur derken hangi argümanlarla bunu düşündüğünü öğrenmeye yönelikti ki bu konuda tamamınıza yakınının düşünceleri bu konuda boş beleş desteksiz savunulardan ibaretti. Fakat Kur'an ayetlerini incelemeye başlayıp bunun ahlaki değerlendirmelerini yapmak konusunda çekincelerim vardı. Çünkü inanca sahip insanların diğerlerine göre daha temiz daha saf insanlar olduğunu düşündüğümden bunu yapmaktan hep geri durdum. Ayrıca ateistlerin çirkef ve ahlaksız hayatlarına olan kinim buna yapmama engeldi. Fakat kırk yılın başı doğru düzgün ateistlerin hatırına kendi düşüncelerimi daha çekinçesiz bir şekilde dile getirmek istedim. Ne oldu zoruna mı gitti?

tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, John_Ahmet yazdı:

 

Bu sizi rahatsız etmiyor mu? Ahzab ayetlerindekiler için penis kıskançlığı demek çok doğru bir ifade olmadı farkındayım. Daha çok hatun kıskançlığı olabilir. Daha doğrusu peygamberin kendisinin ayrıcalıklı biri olmasının altının çizilmesi bakımından da Bakara 178' e yapılan itirazın aynı da yapılabilir fakat niyetler burada çok önemlidir.

Niyetler her yerde önemlidir, bu şekilde bir niyet okumayı yanlış buluyorum sadece. Rahatsız ediyor.

 

 

5 dakika önce, Natüralist Ateist yazdı:

Ama mesela bir erkek bir kadını öldürürse nasıl ceza verilecek? "kadına kadın" ifadesi var ayette, erkeği öldüremezsiniz bu yüzden.

Haklısınız, insana insanı savunurum ama "kadına kadın" ifadesini savunmam. Ben öldürürüm. :)

 

Kurana ve diğer kutsal kitaplara öğüt kitabı olarak bakıyorum. Kısas konusunu onayladığım için uygularım; "kadına kadın" ifadesini onaylamıyorum, bu yüzden uygulamam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, John_Ahmet said:

Çünkü inanca sahip insanların diğerlerine göre daha temiz daha saf insanlar olduğunu düşündüğümden.

 

İnanmıyor ve/veya kendi inandığı gibi inanmıyor diye insanları kesen, düşman olan, kin ve nefret duyan, tek doğrunun kendi inancı, diğer herkesin yanlış olduğuna inanan sabit fikirli, dar kafalı insanlar -saf (kolayca kandırılabilir anlamında) oldukları kesin de- daha mı temiz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Niyetler her yerde önemlidir, bu şekilde bir niyet okumayı yanlış buluyorum sadece. Rahatsız ediyor.

 

Bu niyetler sizi daha çok ilgilendirmeli diyorum beni değil. Ayrıca Ebu Kafir'in hangi nedenle yada sure/ayet ile ilgili olarak ateizmi tercih ettiğini öğrenmek isteseydim bunu ona direk sorardım. Burada daha çok ahlakını tartışmanın daha doğru olduğunu düşündüğümden buna niyet okuma diyemezsin. Ayrıca bana göre dinlerin yalan olduğuna kanaat getirmiş olmak ateist olmak için yeterli ve geçerli sebep sayılamaz.

tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, Nuri Kara said:

Kurana ve diğer kutsal kitaplara öğüt kitabı olarak bakıyorum. Kısas konusunu onayladığım için uygularım; "kadına kadın" ifadesini onaylamıyorum, bu yüzden uygulamam.

 

Daha önce ayette hiç bir sorun görmemiştin, ne oldu? Senin gibi mallara ille de birilerinin göstermesi lazım değil mi bazı şeyleri? Kendi başına bazı şeyleri fark edemiyorsun, değil mi? Eminim köleye köle ifadesini de fark edememişsindir, o da sana çok normal gelmiştir. İşte din denen meret insanı böyle aptallaştırır, gözünün önündeki yanlışları, pislikleri göremez hale getirir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, John_Ahmet yazdı:

Bugüne kadar hiç Kur'an savunusu yapmadım forumda ve benim derdim elde yeterli argüman olmadan ve nedenselliğin ilkeleri bakımından tanrı kavramının zatını tümden yok saymaya yöneliktir. Dolayısıyla eylemlerim, içeriğinden çok da emin olmadığım bir konuda savunu yapmaktan ziyade ateistlerin tanrı yoktur derken hangi argümanlarla bunu düşündüğünü öğrenmeye yönelikti ki bu konuda tamamınıza yakınının düşünceleri bu konuda boş beleş desteksiz savunulardan ibaretti. Fakat Kur'an ayetlerini incelemeye başlayıp bunun ahlaki değerlendirmelerini yapmak konusunda çekincelerim vardı. Çünkü inanca sahip insanların diğerlerine göre daha temiz daha saf insanlar olduğunu düşündüğümden bunu yapmaktan hep geri durdum. Ayrıca ateistlerin çirkef ve ahlaksız hayatlarına olan kinim buna yapmama engeldi. Fakat kırk yılın başı doğru düzgün ateistlerin hatırına kendi düşüncelerimi daha çekinçesiz bir şekilde dile getirmek istedim. Ne oldu zoruna mı gitti?

 

Bende kuran'ın savunması sıkıntılı ayetleri gündeme getirildiği için saldırganlaştın, bir anda masken düştü müslümlüğünü tutamadın sanmıştım. Neyse ki iki yüzlü ve kıt zekalı bir trol değilmişsin, tamam o zaman sorun yok gözüm.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara 178 kan davası'nın da dayanağıdır. Bu ayet sebebiyle nice canlara kıyılmıştır.

Ayrıca bu ayete göre hür bir adam kadın öldürdüğünde kısas edilmiyor, yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım, ilahi adalet böyle oluyor demek ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Ebu Kafir yazdı:

Bakara 178 kan davası'nın da dayanağıdır. Bu ayet sebebiyle nice canlara kıyılmıştır.

Ayrıca bu ayete göre hür bir adam kadın öldürdüğünde kısas edilmiyor, yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım, ilahi adalet böyle oluyor demek ki.

"yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım" sen uydurdun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

"yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım" sen uydurdun.

 

Hüre hür, köleye köle, kadına kadın.

hür bir adam ancak hür bir adamı öldürmüşse kısas edilebilir,  aksi takdirde kadına kadın denmemesi gerekirdi, sadece hüre karşılık hür denmeliydi.

Bu haliyle ayetten  başka bir anlam çıkmıyor, 

tarihinde Ebu Kafir tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Natüralist Ateist yazdı:

Ama mesela bir erkek bir kadını öldürürse nasıl ceza verilecek? "kadına kadın" ifadesi var ayette, erkeği öldüremezsiniz bu yüzden.

 

13 dakika önce, Ebu Kafir yazdı:

 

Hüre hür, köleye köle, kadına kadın.

hür bir adam ancak hür bir adamı öldürmüşse kısas edilebilir,  aksi takdirde kadına kadın denmemesi gerekirdi, sadece hüre karşılık hür denmeliydi.

Bu haliyle ayetten  başka bir anlam çıkmıyor, 

Kısas kelimesinin anlamı: Bir suçluya ceza olarak, başkasına yaptığı kötülüğün aynısını verme. "yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım" bu ise senin dediğin. Bir kadına kocasının vs. yaptığı suçun cezası yüklenir, denildiğini söylüyorsun. Natüral Ateist'in yazdığı anlam var, bende aynı anlamı çıkarıyorum, makul olan anlam da bu.

tarihinde Nuri Kara tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Nuri Kara yazdı:

 

Kısas kelimesinin anlamı: Bir suçluya ceza olarak, başkasına yaptığı kötülüğün aynısını verme. "yerine başka bir kadın öldürülmesi lazım" bu ise senin dediğin. Bir kadına kocasının vs. yaptığı suçun cezası yüklenir, denildiğini söylüyorsun. Natüral Ateist'in yazdığı anlam var, bende aynı anlamı çıkarıyorum, makul olan anlam da bu.

Ben daha çok Ebu Kafir'in bahsettiği anlatımı çıkardım, ama bence olası olarak neyden bahsettiğini anlamak için hadislere ve o zamandaki uygulamalara bakmak gerek. Ama sadece Hammurabi tarzı kısastan bahsettiğini düşünmek zor benim için, zirâ hürler, köleler ve dişilere özellikle değiniyor, ki zaten ahiretteki cezada da Müslüman-kâfir ayrımı var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...