Jump to content

Tanrı iyi insanları sever, kötü insanları sevmez.


Recommended Posts

  • İleti 248
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

8 minutes ago, Nuri Kara said:

Tanrı iyi insanları sever, kötü insanları sevmez. Tanrının varlığına inananları ve inanmayanları tanrının böyle olduğunu sorgulamaya davet ediyorum. Bu düşünceyi doğru bulanları ise tanrının böyle oluğuna inanmaya davet ediyorum.

 

Nereden biliyorsun?

 

Tanrı kötü insanları sevmezse neden yarattı onları peki?

 

Bu arada bir peygamber adayı daha ortaya çıkmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Tanrı iyi insanları sever, kötü insanları sevmez. Tanrının varlığına inananları ve inanmayanları tanrının böyle olduğunu sorgulamaya davet ediyorum. Bu düşünceyi doğru bulanları ise tanrının böyle oluğuna inanmaya davet ediyorum.

Hangi Tanrı’dan bahsediyorsun? Biliyorsun piyasada bir sürü Tanrı var. Bahsettiğin Tanrı’nın adını söyle de ona göre cevap yazalım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğerki islamın tanrısından bahsediyorsan , hayatı boyunca iyilik yapmış insanları sırf dinine inanmadı diye sonsuza kadar cehennemde işkence yapacağını söylüyor. Aynı şekilde müslüman bir kişide hayatı boyunca kötülük yapsın sırf müslüman olduğu için cennetin kapısı ona açıktır deniliyor ! Hatta hacca gidenlerin bütün günahları siliniyor !

 

“Kim Allah için hacceder de kötü söz ve davranışlardan sakınır ve günahlara sapmazsa -kul hakları hariç- annesinin onu doğurduğu günkü gibi günahlardan arınmış olarak döner.” (Buhari, Hac, 4)

"Makbul haccın karşılığı cennetten başka bir şey değildir. Umre de diğer bir umre ile arasındaki günahları siler."(Nesai, Menasik,3-5; Müslim, Hac, 437; İbn-i Mace, Menasik, 3)"

"Haccedenler ve umre yapanlar Allah’ın misafirleridir. Kendisine dua ederlerse, dualarını kabul eder, bağışlanma dilerlerse onları bağışlar." (İbn-i Mace, Menasik, 5)

"Hac ve umreyi art arda yapınız. Çünkü bu ikisi, körüğün demir, altın ve gümüşün pasını giderdiği gibi fakirliği ve günahları yok eder." (Tirmizi, Hac, 2; Nesai, Menasik, 6; İbn-i Mace, Menasik, 3)

 

Kadir geceside günahların affolacağı söylenir

(Sevabını Allah’tan umarak, Kadir Gecesi’ni ihya edenin geçmiş günahları affolur.) [Buhârî]

(Kadir Gecesi’nde, bir kere Kadir suresini okumak, başka zamanda Kur’an-ı kerimi hatim etmekten daha sevabdır. Kadir Gecesi’nde bir Sübhanallah, bir Elhamdülillah, bir La ilahe illallah söylemek 700 bin tesbih, tahmid ve tehlilden kıymetlidir. Bu gece koyun sağımı müddeti kadar [az bir zaman] namaz kılmak, ibadet etmek, bir ay bütün geceleri sabaha kadar ibadet etmekten daha kıymetlidir.) [Tefsir-i Mugni]

(Kadir gecesi üç defa “La ilahe illallah” söyleyen müslümanın, birincisinde bütün günahları bağışlanır. İkincisinde Cehennemden kurtulur, üçüncüsünde Cennete girer.) [Tefsir-i Mugni]

tarihinde lawrenceKrauss tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
26 minutes ago, Nuri Kara said:

Tanrı iyi insanları sever, kötü insanları sevmez. Tanrının varlığına inananları ve inanmayanları tanrının böyle olduğunu sorgulamaya davet ediyorum. Bu düşünceyi doğru bulanları ise tanrının böyle oluğuna inanmaya davet ediyorum.

 

En başından bir zemini yok ki bu söylemin, gerisini sorgulayalım..

 

 - Bir şey tanrı öyle dediği için mi iyidir, yoksa iyi olduğu için mi tanrı öyle demiştir...?

 - Evrensel ahlak yasası var mıdır ki, iyi ve kötüyü böylesine "yegane" bir zemin olarak alalım?

 

İpucu ve tefsilatı için Bkz: Euthypron ikilemi  / Sokrates

 

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:8Dxn2fluhvsJ:https://tr.wikipedia.org/wiki/Euthyphron_ikilemi+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr&client=opera

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazmayayım diyorum ama rahat durmuyorsunuz ki...

Buna benzer zibil gibi konu başlığı var, ama illa yeni bir konu açıp burayı çöplüğe çevireceksiniz.
Aslında konu sahibi gibilerini de bizim şu anaokullu  @Emre Karaköse´nin gözüne sokmak lazım, ki acaba burada kendisi de dahil kimler din bezirgănlığı ve misyonerliği yapıyormuş, görsün millet.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, teflon yazdı:

 

En başından bir zemini yok ki bu söylemin, gerisini sorgulayalım..

 

 - Bir şey tanrı öyle dediği için mi iyidir, yoksa iyi olduğu için mi tanrı öyle demiştir...?

 - Evrensel ahlak yasası var mıdır ki, iyi ve kötüyü böylesine "yegane" bir zemin olarak alalım?

 

İpucu ve tefsilatı için Bkz: Euthypron ikilemi  / Sokrates

 

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:8Dxn2fluhvsJ:https://tr.wikipedia.org/wiki/Euthyphron_ikilemi+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr&client=opera

Tanrı  istediği  hem  de  o  şey  kötü  olduğu  için  Tanrı  onu  seçer  örneğin; zina  hırsızlık  kötüdür  hem  özünde  kötüdür  hem  de  tanrı  istediği için 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Tanrı  istediği  hem  de  o  şey  kötü  olduğu  için  Tanrı  onu  seçer  örneğin; zina  hırsızlık  kötüdür  hem  özünde  kötüdür  hem  de  tanrı  istediği için 

 

Bir şeyin özünde kötü olduğunu neye göre belirleyeceğiz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Tanrı iyi insanları sever, kötü insanları sevmez. Tanrının varlığına inananları ve inanmayanları tanrının böyle olduğunu sorgulamaya davet ediyorum. Bu düşünceyi doğru bulanları ise tanrının böyle oluğuna inanmaya davet ediyorum.

 

Tanrı iyi insanları sever ve kötü insanları sevmez ise tanrı iyidir.

 

Tanrı iyi ise kötülüğü engellemek ister.

 

Tanrı kötülüğü engellemek isteseydi ve gücü yetseydi kötülüğü engellemişti.

 

Kötülük engellenmiş değildir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Tanrı  istediği  hem  de  o  şey  kötü  olduğu  için  Tanrı  onu  seçer  örneğin; zina  hırsızlık  kötüdür  hem  özünde  kötüdür  hem  de  tanrı  istediği için 

 

Bir şeyin özünde kötü olması tanrı istediği için midir yoksa tanrıdan bağımsız olarak mı özünde kötüdür?

 

Euthyphro ikilemi.

 

Bu ikilem iyi - kötü ayrımının tanrısal bir temeli olmadığını kanıtlamaktadır.

 

Hani hep diyorlar ya, tanrı olmadan anlamı olmaz, tanrı olmadan temeli olmaz diye.

 

Tam tersi asıl tanrı olduğu zaman ahlakın temeli diye bir şey kalmıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, sağduyu yazdı:

Bir şeyin özünde kötü olduğunu neye göre belirleyeceğiz?

 

Erdemler ve onun tanımları ile belirleyeceksin. İyi bir davranış hiç bir erdem ile çelişmez. Bunun için erdemler sözlüğü vardır. Satın alıp inceleyebilirsin. 

 

https://www.nadirkitap.com/erdemler-sozlugu-derleme-kitap6474695.html

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, John_Ahmet yazdı:

 

Erdemler ve onun tanımları ile belirleyeceksin. İyi bir davranış hiç bir erdem ile çelişmez. Bunun için erdemler sözlüğü vardır. Satın alıp inceleyebilirsin. 

 

https://www.nadirkitap.com/erdemler-sozlugu-derleme-kitap6474695.html

 

Yukarıyı okudunuz mu?

 

Erdemler tanrıdan bağımsız mıdır, yoksa tanrı tarafından mı belirlenmiştir?

 

https://www.philosophyexperiments.com/euthyphro/Default.aspx

 

Yoksa cevapsız mı kalacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Hangi Tanrı’dan bahsediyorsun? Biliyorsun piyasada bir sürü Tanrı var. Bahsettiğin Tanrı’nın adını söyle de ona göre cevap yazalım.

 

47 dakika önce, lawrenceKrauss yazdı:

Eğerki islamın tanrısından bahsediyorsan , hayatı boyunca iyilik yapmış insanları sırf dinine inanmadı diye sonsuza kadar cehennemde işkence yapacağını söylüyor. Aynı şekilde müslüman bir kişide hayatı boyunca kötülük yapsın sırf müslüman olduğu için cennetin kapısı ona açıktır deniliyor ! Hatta hacca gidenlerin bütün günahları siliniyor !

İnsanları iyi olup olmadıklarına göre yargılayan tanrıdan bahsediyorum. İyinin ve kötünün ne olduğu konusunda sadece kuranı baz alanları da, Müslümanlar cennete; hristiyanlar, ateistler... cehenneme gidecek diyenleri de davet ediyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Sundance yazdı:

 

Bir şeyin özünde kötü olması tanrı istediği için midir yoksa tanrıdan bağımsız olarak mı özünde kötüdür?

 

Euthyphro ikilemi.

 

Bu ikilem iyi - kötü ayrımının tanrısal bir temeli olmadığını kanıtlamaktadır.

 

Hani hep diyorlar ya, tanrı olmadan anlamı olmaz, tanrı olmadan temeli olmaz diye.

 

Tam tersi asıl tanrı olduğu zaman ahlakın temeli diye bir şey kalmıyor.

bir şey  kötü  diye  tanrı  onu  emrediyorsa  yine  kendi  yarattığı  nesne  veya  eylem üzerinden  komut  verdiği  için  sahte  ikilem  gibi  duruyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, John_Ahmet said:

 

Evet mümkün mertebe tanrıya ihtiyaç duymadan problemlerimizi çözelim. Belki tanrının bunlarla uğraşacak vakti yoktur. 

 

Evet, o sapık şimdi kimbilir ne pislikler planlamakla meşgul, rahatsız etmeyelim ki sapık bize sarmasın.

 

Gelelim konuya, mümkünse tanrı denen hayali karakteri işin içine neden sokuyoruz? Onun burada işlevi nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 minutes ago, Nuri Kara said:

 

İnsanları iyi olup olmadıklarına göre yargılayan tanrıdan bahsediyorum. İyinin ve kötünün ne olduğu konusunda sadece kuranı baz alanları da, Müslümanlar cennete; hristiyanlar, ateistler... cehenneme gidecek diyenleri de davet ediyorum.

 

İnsanların iyi olup olmadıkları neye göre belirlenecek?

 

Bir tanrının neyi iyi, neyi kötü olarak değerlendireceğini nereden bileceğiz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

bir şey  kötü  diye  tanrı  onu  emrediyorsa  yine  kendi  yarattığı  nesne  veya  eylem üzerinden  komut  verdiği  için  sahte  ikilem  gibi  duruyor. 

 

Bu ikilem Sokrates 2500 yıl önce ortaya çıkardığından beri çözülebilmiş değil.

 

Çözümü de yok zaten.

 

İyi ve kötü tanrıya bağlıdır derseniz, tanrının şeytan olduğunu, mutlak ahlak diye bir şey olmadığını, bugün iyi olanın yarın keyfi olarak kötü olabileceğini, örneğin tanrının sırf keyfi için çocuklarımızı öldürmemizi iyi bir şey yapabileceğini söylersiniz.

İyi ve kötünün tanrıdan bağımsız olduğunu söylerseniz, ahlakın temelinin tanrı olmadığını, tanrının kısıtlı olduğunu, tanrının özgür iradesi olmadığını söylemiş olursunuz.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...