Jump to content
Nuri Kara

Tanrı iyi insanları sever, kötü insanları sevmez.

Recommended Posts

1 dakika önce, sağduyu yazdı:

İnsanların iyi olup olmadıkları neye göre belirlenecek?

 

Bir tanrının neyi iyi, neyi kötü olarak değerlendireceğini nereden bileceğiz?

 

Tekrar başa döndük. Erdemler ile belirleyeceğiz. İyi bir davranış hiç bir erdem ile çelişmez. Daha az iyi olanlar erdemlerin önem sırasına göre daha az önemli olanlarıyla çelişiyorsa bu daha az iyi bir davranıştır. Bir çoğuyla yada hepsiyle çelişiyorsa kötü bir davranıştır. Tanrı iyi olanları sever.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

bir şey  kötü  diye  tanrı  onu  emrediyorsa  yine  kendi  yarattığı  nesne  veya  eylem üzerinden  komut  verdiği  için  sahte  ikilem  gibi  duruyor. 

 

Aşağıdaki linkte ikilemin basitçe analizini görebilirsiniz

 

https://www.philosophyexperiments.com/euthyphro/Default.aspx

 

Bu ikilemin tek çıkış noktası tanrının olmamasıdır.

tarihinde Sundance tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, John_Ahmet said:

 

Tekrar başa döndük. Erdemler ile belirleyeceğiz. İyi bir davranış hiç bir erdem ile çelişmez. Daha az iyi olanlar erdemlerin önem sırasına göre daha az önemli olanlarıyla çelişiyorsa bu daha az iyi bir davranıştır. Bir çoğuyla yada hepsiyle çelişiyorsa kötü bir davranıştır. Tanrı iyi olanları sever.

 

1. Tanrının iyi olanları sevdiğini hangi bilgiyle iddia ediyorsun?

 

2. İyi olanları kendimiz belirliyorsak, tanrının ne işlevi var? Yine papağan gibi sevmek deme, onun gibi bir sapık bir karakterin sevgisine ihtiyacım yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

İnsanları iyi olup olmadıklarına göre yargılayan tanrıdan bahsediyorum.

Böyle bir tanrı kesinlikle kötüdür, bahsettiğin prensiple yargılama ehliyeti yoktur. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, sağduyu yazdı:

1. Tanrının iyi olanları sevdiğini hangi bilgiyle iddia ediyorsun?

 

9 dakika önce, sağduyu yazdı:

2. İyi olanları kendimiz belirliyorsak, tanrının ne işlevi var? Yine papağan gibi sevmek deme, onun gibi bir sapık bir karakterin sevgisine ihtiyacım yok

 

Tüm dinler, tasavvuf, panteizm ruhun tekâmülü ile ilgili öğretiler, tüm dünya klasikleri, insana odaklı tüm felsefî görüşler vb. İnsan seviyorsa tanrı da sevebilir. Erdemlerimiz zamansız ve bakî kalacak özelliklerimizi tanımlar. Tanrı bizi bu özelliklerimize göre sever.

tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Sundance yazdı:

 

Bu ikilem Sokrates 2500 yıl önce ortaya çıkardığından beri çözülebilmiş değil.

 

Çözümü de yok zaten.

 

İyi ve kötü tanrıya bağlıdır derseniz, tanrının şeytan olduğunu, mutlak ahlak diye bir şey olmadığını, bugün iyi olanın yarın keyfi olarak kötü olabileceğini, örneğin tanrının sırf keyfi için çocuklarımızı öldürmemizi iyi bir şey yapabileceğini söylersiniz.

İyi ve kötünün tanrıdan bağımsız olduğunu söylerseniz, ahlakın temelinin tanrı olmadığını, tanrının kısıtlı olduğunu, tanrının özgür iradesi olmadığını söylemiş olursunuz.

 

 

Tanrı  örneğin; hırsızlık  gibi  kötü  eylemi  men  ediyorsa  ve  bu  hırsızlığın  kötü  bir şey  olmasına  ve  insanlarin  arasını  bozmasını  sağlayan  bir  eylemse  Tanrı  bunu  eylemin  bizahiti  kötü  olmasından  ötürü  men  etmiştir  diyorsunuz  ama  tanrının  doğasında  iyilik  olduğu  için  O  eylem  Tanridan  bağımsız  değildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, teflon yazdı:

 

En başından bir zemini yok ki bu söylemin, gerisini sorgulayalım..

 

 - Bir şey tanrı öyle dediği için mi iyidir, yoksa iyi olduğu için mi tanrı öyle demiştir...?

 - Evrensel ahlak yasası var mıdır ki, iyi ve kötüyü böylesine "yegane" bir zemin olarak alalım?

 

İpucu ve tefsilatı için Bkz: Euthypron ikilemi  / Sokrates

 

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:8Dxn2fluhvsJ:https://tr.wikipedia.org/wiki/Euthyphron_ikilemi+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr&client=opera

Bir şey tanrı emrettiği için iyi olmaz, tanrı iyiyi emreder. @Sundance

 

Ahlak evrenseldir. Ahlaklı olanı belirlemede iki ölçüt vardır: Gerçekler ve hisler. Kadın erkeğe eşittir, bu bir gerçektir. Bu yüzden kadınları hor görmek kötüdür. Tecavüz kötüdür, azıcık iyi hissetmek için karşı tarafın travmaya yol açacak kadar kötü hissetmesine sebep olunmamalıdır. Tecavüz için: Her insan kendi vücudunun sahibidir(bunun hislerle mi, yoksa gerçeklerle mi ilgili olduğunu bilemiyorum.), bu yüzden karşı tarafın izni olmadan onunla cinsel ilişkiye girilmemelidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 minutes ago, John_Ahmet said:

 

 

Tüm dinler, tasavvuf, panteizm ruhun tekâmülü ile ilgili öğretiler, tüm dünya klasikleri, insana odaklı tüm felsefî görüşler vb. İnsan seviyorsa tanrı da sevebilir. Erdemlerimiz zamansız ve bakî kalacak özelliklerimizi tanımlar. Tanrı bizi bu özelliklerimize göre sever.

 

Bu dediklerinin hepsi bazı şarlatanların, safların ortaya çıkıp kendi uydurdukları tanrıya yüklediği özellikler, sen hiç bir tanrının ortaya çıkıp ben şünü istiyorum, bunu istiyorum dediğini gördün mü?

 

Ayrıca dinlerin neyi erdem sayıp saymadığını da tarih boyunca gördük.

 

Erdem erdem deyip duruyorsun, koy bakalım şu dinlerin kaynaklarından örnekler, pasajlar, görelim bakalım hangi din neyi erdem sayıyormuş. Öyle serbest sallama yok, dediklerini kaynaklarla destekleyeceksin.

 

Kehf 74, 80. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

 

Al bakalım dinin birisinden bir pasaj. Şimdi söyle bakalım bu ayetlerde nasıl bir erdem görüyorsun? Yok öyle kaynaksız, desteksiz sallamak.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, Nuri Kara said:

Bir şey tanrı emrettiği için iyi olmaz, tanrı iyiyi emreder. @Sundance

 

Ahlak evrenseldir. Ahlaklı olanı belirlemede iki ölçüt vardır: Gerçekler ve hisler. Kadın erkeğe eşittir, bu bir gerçektir. Bu yüzden kadınları hor görmek kötüdür. Tecavüz kötüdür, azıcık iyi hissetmek için karşı tarafın travmaya yol açacak kadar kötü hissetmesine sebep olunmamalıdır. Tecavüz için: Her insan kendi vücudunun sahibidir(bunun hislerle mi, yoksa gerçeklerle mi ilgili olduğunu bilemiyorum.), bu yüzden karşı tarafın izni olmadan onunla cinsel ilişkiye girilmemelidir.

 

Yani iyiliği tanrı değil başkaları belirliyor. Tanrı başkaları tarafından belirlenen bu değerlere boyun eğmek zorunda sana göre.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Tanrı  örneğin; hırsızlık  gibi  kötü  eylemi  men  ediyorsa  ve  bu  hırsızlığın  kötü  bir şey  olmasına  ve  insanlarin  arasını  bozmasını  sağlayan  bir  eylemse  Tanrı  bunu  eylemin  bizahiti  kötü  olmasından  ötürü  men  etmiştir  diyorsunuz  ama  tanrının  doğasında  iyilik  olduğu  için  O  eylem  Tanridan  bağımsız  değildir.

 

Bak kardeşim burada ne diyorsun?

 

İyilik ve kötülük tanrıdan bağımsız olarak bellidir, tanrı iyi olmaya mahkum olduğu için kötülüğü yasaklamaktadır diyorsun.

 

E madem tanrıdan bağımsız olarak iyi ve kötü var, o halde tanrının iyiyi ve kötüyü söylemesine ne gerek var? Biz de biliyoruz zaten neyin iyi olup neyin kötü olduğunu.

 

Ayrıca kadiri mutlak, mutlak iyi dediğin tanrının iyi ve kötüye esir olduğunu, bunlara göre hareket etmek zorunda olduğunu, kendi özgür iradesi olmadığını söylüyorsun.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekte neden erdemli olunması gerekiyor ve tüm bunların tanrı ile olan ilişkisi tamamen içsel bir bakışla algılanabilen öznel deneyimlerden oluştuğu için sizin gerçeklere bakışınızı ve iç huzurunuzu da simgeler. Bu nedenle bunları ifade eden Kur'an ayetleri, İncil'den seçme metinler yada Tasavvufî metinler sizler için çok bir anlam ifade etmeyebilir. Bu nedenle erdemler, insan ve tanrı kavramları arasında siz ne tür ilişkiler kurabilirsiniz burası daha önemli. Bizim daha önce hiç fark edemediğimiz belki çok daha önemli olan bir şey keşfedeceksiniz. Bunun için tüm bunları insana ve insanlığa olan faydalarıyla derin şekilde düşünüp, içsel bir bakış kazanmanız gerekiyor.

 

tarihinde John_Ahmet tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
42 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Böyle bir tanrı kesinlikle kötüdür, bahsettiğin prensiple yargılama ehliyeti yoktur. 

Hukuk sistemi de insanları yargılıyor, sence hukuk sistemi kötü müdür? Sen de insanları yargılıyorsun(ben de yargılıyorum, herkeste yargılıyor), nefret ettiğin özellikleri olan insanlarla arkadaşlık kurar mısın, yargılamadan bir insanı nasıl tanıyabilirsin? Biz kötü müyüz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaratılış mitine göre şeytan,Adem ile Havvayı tuzağa düşürmüş,sınanmak üzere yeryüzüne sürülmelerine neden olmuştur.

Çocuk yapmak,varoluşa zorlamaktır,yaşamı dayatmaktır.Çocuk yapılmasını bu pencereden değerlendirecek olursak,çocuk yapanlar,birçok Adem ile Havvayı tuzağa düşürüp,onların sınanmak üzere yeryüzüne sürülmelerine neden olurlar.Yani çocuk yapmak,Adem ile Havvaların tuzağa düşürülüp,yeryüzüne sürülmesi anlamına gelir.Ebeveynlerince varoluşa zorlanan kişiler zorla bu sınava sokulurlar.Bu şeytani bir eylemdir.İnsanı Adem ile Havvaları tuzağa düşürecek şekilde tasarlayan,onların yapısına bu şeytanlığı yerleştiren ise Allahtır.

Yine aynı şekilde,çocuk yapmak o kişiyi sınava sokmak bir başkasının canı ile cennete mi cehenneme mi gidecek kumarı oynamaktır.

 

İşte müslüman Adem ile Havvayı tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürülmelerine neden olan şeytana sallayıp,kin ve nefret kusar.Sonra çocuk yapmak Allahın buyruğu diyip çocuk yapar.Yaptıkları kişiyi tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürülmesine neden olurlar.Şeytana sallar,ama insanı Adem ile Havvaları tuzağa düşürecek şekilde tasarlayan,insanın yapısına bu şeytanlığı yerleştiren Allahın yalaka ve yancılığını yapar,ona yaranmaya çalışır.Doğumu övüp ve yüceltir.Yani Adem ile Havvaların tuzağa düşürülmesini.

Müslüman,sınav yapan,insanların çoğunu cehennem için yarattım,benden cehennemi insanlarla dolduracağıma dair bir söz çıktı diyen bir tanrı profiline inanır.Ama çocuk yapmaktan geri de kalmaz.Sözüm ona müslüman kumara da karşıdır ya hani.Ama bir başkasının canı ile cennete mi,cehenneme mi gidecek kumarı oynamaktan çekinmez ve bunda bir sıkıntı görmez.Müslüman kumarı büyük oynar,ama bir başkasının canı ile.


İşin özü,çocuk yapmaktan daha büyük kötülük mü var?Yaratılış masalına göre değerlendirirsek bu şeytani bir eylem.Adem ile Havvaların tuzağa düşürülüp,yeryüzüne sürülmesi demek çocuk yapmak.Hani senin,üreme içgüdüsü verdiği insanlara cehennemi için yakıt ürettiren El İlahın şeytana karşıydı.Neden insanı Adem ile Havvaları tuzağa düşürecek bir şekilde tasarladı ve insanın yapısına bu şeytanlığı yerleştirdi?Senin o inandığın Allah çok büyük bir şeytan.İnsanın yapısına bu özelliği yerleştirecek kadar büyük bir şeytan hemde.

 

Son olarak;Müslüman,çocuk yapıp,varoluşa zorladığı kişiye Allah seni sınamak için yarattı diyen kişidir.Ama müslüman öyle bir hava oluşturur ki,sanki o kişi yedi katlı göğün üstünde oturan bir Allah tarafından yapıldı ve sınanmak üzere yeryüzüne sürüldü.Şeytana karşı ama Adem ile Havvaları tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürülmelerine neden olur.Kumarı karşı,ama bir başkasının canı ile cennete mi,cehenneme mi gidecek kumarı oynar.Kuşkusuz,müslüman kumarbaz bir şeytandır.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, John_Ahmet yazdı:

Gerçekte neden erdemli olunması gerekiyor ve tüm bunların tanrı ile olan ilişkisi tamamen içsel bir bakışla algılanabilen öznel deneyimlerden oluştuğu için sizin gerçeklere bakışınızı ve iç huzurunuzu da simgeler. Bu nedenle bunları ifade eden Kur'an ayetleri, İncil'den seçme metinler yada Tasavvufî metinler sizler için çok bir anlam ifade etmeyebilir. Bu nedenle erdemler, insan ve tanrı kavramları arasında siz ne tür ilişkiler kurabilirsiniz burası daha önemli. Bizim daha önce hiç fark edemediğimiz belki çok daha önemli olan bir şey keşfedeceksiniz. Bunun için tüm bunları insana ve insanlığa olan faydalarıyla derin şekilde düşünüp, içsel bir bakış kazanmanız gerekiyor.

 

 

Yani hiçbir şey demeden bir şeyler demenin mümkün olduğunu kanıtlıyorsunuz burada.

 

sağduyu bak bakalım dinlerde ne erdem buluyorsun diyor, senin verdiğin cevaba bak.

 

Ahzab-﴾50﴿

 Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verip de elinin sahip olduğu kadınları, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını, kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar da peygamber de onunla evlenmek isterse böyle bir mümin kadını -ki sonuncusu diğer müminlere değil, zatına mahsustur - sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları kadınları hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir.

 

Anlat bakalım bu yukarıdaki ayette içsel bakışımızla mı Allah cariye hediye etmiş peygamberine? O yüzden mi anlam ifade etmemiş? Allah peygamberine, onu da yap, bunu yap demesinin bizim içsel bakışımızla ne alakası var?

 

Böyle ipe sapa gelmez cevaplarla tartışmanın manası yok.

 

Sen hem ben müslüman değilim, İslam yalandır diyorsun, hem de İslam'ın yalan olduğunu söylediğiniz için kızıyorum size diyorsun.

 

Yanar döner bir şeysin.

 

Yandaki masaya ikram edilenden.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Bir şey tanrı emrettiği için iyi olmaz, tanrı iyiyi emreder. @Sundance

 

Ahlak evrenseldir. Ahlaklı olanı belirlemede iki ölçüt vardır: Gerçekler ve hisler. Kadın erkeğe eşittir, bu bir gerçektir. Bu yüzden kadınları hor görmek kötüdür. Tecavüz kötüdür, azıcık iyi hissetmek için karşı tarafın travmaya yol açacak kadar kötü hissetmesine sebep olunmamalıdır. Tecavüz için: Her insan kendi vücudunun sahibidir(bunun hislerle mi, yoksa gerçeklerle mi ilgili olduğunu bilemiyorum.), bu yüzden karşı tarafın izni olmadan onunla cinsel ilişkiye girilmemelidir.

 

@Nuri Kara madem ahlak evrensel o halde tanrıya ne hacet?

 

Ahlakı tanrı ile temellendiremiyorsunuz o zaman.

 

İyi ve kötü tanrıdan bağımsız olarak var olabiliyorsa o halde tanrı her şeyin yaratıcısı değil.

 

Tanrı iyi ve kötüye tabii ise, bunlara göre hareket etmek zorunda ise o halde tanrı her şeye kadir değil.

 

Tanrı iyi olmak zorunda ise, neyin iyi olduğuna göre hareket etmek zorunda ise, o halde kendi iradesi yok.

 

Ne oldu?

 

Her şeyi yaratan, her şeyin sebebi dediğiniz tanrı kavramı çöpe gitti.

 

Yok eğer canım, her şeyi tanrı yaratmadı, her şeyin sebebi tanrı değil diyorsanız demek ki bu evrenin de yaratıcısı, bir sebebi olmak zorunda değil.

 

Ne oldu?

 

En başta bu evreni yaratan bir güç olmalı, o da tanrı olmalı diye uydurduğunuz tanrı kavramı yine çöpe gitti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi müslümanlar,insanı adem ile havvaları tuzağa düşürecek şekilde tasarlayan,insanın yapısına bu şeytanlığı yerleştiren allaha karşı çıkınız.Çocuk yapınca,yaptığınız kişiye sınavı dayatıyorsunuz.Onun canı ile cennete mi,cehenneme mi gidecek kumarı oynuyorsunuz.Hadi bu dayatmayı,kumarı eleştirin ve allahınıza karşı çıkın.Aslında çıkıyorsunuz,şeytana söverken,sövdüğünüz allahtan başkası değil.Yalnızca siz bunun farkında değilsiniz.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Buzul yazdı:

Hadi müslümanlar,insanı adem ile havvaları tuzağa düşürecek şekilde tasarlayan,insanın yapısına bu şeytanlığı yerleştiren allaha karşı çıkınız.Çocuk yapınca,yaptığınız kişiye sınavı dayatıyorsunuz.Onun canı ile cennete mi,cehenneme mi gidecek kumarı oynuyorsunuz.Hadi bu dayatmayı,kumarı eleştirin ve sizin yapınıza bu şeytanlığı yerleştiren allahınıza karşı çıkın.Aslında çıkıyorsunuz,şeytana söverken,sövdüğünüz allahtan başkası değil.Yalnızca siz bunun farkında değilsiniz.

 

@Buzul çok iyi noktadan yakalamışsın.

 

Şeytan diye sövdüklerinin aslında Allah olması gibi, Allah diye bildikleri de aslında kendi egoları.

 

Burada deist argümanları savunup "Benim tanrım, benim tanrım" diye sayıklayanlar da aslında kendi egolarını savunuyorlar.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Sundance yazdı:

 

@Buzul çok iyi noktadan yakalamışsın.

 

Şeytan diye sövdüklerinin aslında Allah olması gibi, Allah diye bildikleri de aslında kendi egoları.

 

Burada deist argümanları savunup "Benim tanrım, benim tanrım" diye sayıklayanlar da aslında kendi egolarını savunuyorlar.

 

 

Aynen öyle.Şeytan da Allah da insanın kendisinden başkası değil.Şeytan,yani insan tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürdürecek ki,Allah yeryüzünde yaratabilsin.Allah yani insan yeryüzünde yaratsın ki,şeytan yani insan tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürdürmüş olsun.İşte müslüman buradaki yaratan Allahın yalaka ve yancılığını yapıyor.Ama tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürdüren şeytana sallayıp,kin ve nefret kusuyor.Halbuki Allahın yaratması demek,şeytanın tuzağa düşürüp,yeryüzüne sürülmeye neden olması anlamına geliyor.Müslüman,şeytana kin ve nefret kusarken,kin ve nefret kustuğunun kendi olduğunun bilincinde bile değil.

 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Hukuk sistemi de insanları yargılıyor, sence hukuk sistemi kötü müdür? Sen de insanları yargılıyorsun(ben de yargılıyorum, herkeste yargılıyor), nefret ettiğin özellikleri olan insanlarla arkadaşlık kurar mısın, yargılamadan bir insanı nasıl tanıyabilirsin? Biz kötü müyüz?

Kötülüğü yaratan kötüdür..Nokta..Tecavüzü yaratıp, tecavüz etmeyenleri aklayan bir Tanrı samimi değildir, kötüdür.

Hukuk sistemi de, biz de var olanı sorgularız, konu ile alakası yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...