Jump to content
adalet123

Neden buluşları olan insanlarla alay ediliyor

Recommended Posts

Çevremde,projem var ve patent alacağım ve bu yolla hayallerimi gerçekleştireceğim dediğim için,

 

Çok az insan bana destek oldu.

Ancak bir kısmı benimlen alay edip,ancak şirketler.mühendisler buluş yapar diyerek küçümsedi.Dışarda görüp alaycı tavırlarla yaklaşan bile oldu.Hepsine ağzının payını verdim ve bir çoguyla iletişimimi kestim.Patent başvurusunu yaptım.TPE tescil verirse sırada Uluslararası başvuru var.3-4 yıllık bir süreç bu.

 

Kimse,bir uzman değilsen buluş yaptığını zannetmen olası,bu nedenle birisinin buluşunu görüp onaylaması lazım yoksa yanılıyor olabilirsin demedi.Asla yapamayacağımı,imkansız olduğunu söyledi.Fakat ne acı ki bu kişilerin hepside,ileride zengin olmayı,lüks arabalara binip villalarda yaşamayı hayal ediyor.

 

Kendileri hiç çabalamadığı için,aşağılık kompleksiyle bana yaklaşıyorlar.

 

Eğer ki buluşum,işe yayaramayn bir şeyse,bu beni kesinlikle üzmeyecek,çünkü denemeye devam edeceğim.

 

İyi forumlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir önceki hararetli giden konu başlığında şunları yazmıştım ama bir şekilde boşa gitmiş :D

 konu açıldı; yine ekleyeyim, belki başkasının işine yarar.

 

buluşlarınızı bulaşıcı açık kaynaklı ve ticari linsanslı olarak çifte lisans ile dünyaya açabilirsiniz.

ticari lisanslama derdinde olmayanlar sizin buluşunuzu / ürününüzü istedikleri gibi kullanırlar.

ticari lisanslı olarak kullanmak isteyenler, sizinle anlaşmak zorundalar.

 

eğer ticari kullanmak isteyen fakat sizinle anlaşmak istemeyen olursa, bulaşıcı açık kaynak lisansı ile onlar da yine sizin ürünüzü temel alarak ürettikleri her ne ise  açık kaynaklı yapmak zorundalar.

yapmıyorlarsa, avukat ordusu ile tepelerine binersiniz.

 

patentten çok daha kolay, ucuz ve çok daha caydırıcıdır. küçük vur-kaç firmalarını zaten patentle bile caydıramazsınız, harcadığınız paraya yazıktır.

 

ben patent alacağım falan filan peşide koşarsanız da, biliniz ki: elinizdeki patent yalnızca tam olarak sizin yaptığınızı yapmalarını engeller.patentin etrafından dolaşmanın bin yolu vardır. 

 

bununla birlikte, illa patent almak istiyorsanız, açık kaynaklama süreci size zaman kazandırır. başvurunuzu istediğiniz zaman yaparsınız. çünkü önce siz açtınız ve hiçbir şey olmasa bile, başkası artık zaten aynı modeli patentleyemez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

Bir önceki hararetli giden konu başlığında şunları yazmıştım ama bir şekilde boşa gitmiş :D

 konu açıldı; yine ekleyeyim, belki başkasının işine yarar.

 

buluşlarınızı bulaşıcı açık kaynaklı ve ticari linsanslı olarak çifte lisans ile dünyaya açabilirsiniz.

ticari lisanslama derdinde olmayanlar sizin buluşunuzu / ürününüzü istedikleri gibi kullanırlar.

ticari lisanslı olarak kullanmak isteyenler, sizinle anlaşmak zorundalar.

 

eğer ticari kullanmak isteyen fakat sizinle anlaşmak istemeyen olursa, bulaşıcı açık kaynak lisansı ile onlar da yine sizin ürünüzü temel alarak ürettikleri her ne ise  açık kaynaklı yapmak zorundalar.

yapmıyorlarsa, avukat ordusu ile tepelerine binersiniz.

 

patentten çok daha kolay, ucuz ve çok daha caydırıcıdır. küçük vur-kaç firmalarını zaten patentle bile caydıramazsınız, harcadığınız paraya yazıktır.

 

ben patent alacağım falan filan peşide koşarsanız da, biliniz ki: elinizdeki patent yalnızca tam olarak sizin yaptığınızı yapmalarını engeller.patentin etrafından dolaşmanın bin yolu vardır. 

 

bununla birlikte, illa patent almak istiyorsanız, açık kaynaklama süreci size zaman kazandırır. başvurunuzu istediğiniz zaman yaparsınız. çünkü önce siz açtınız ve hiçbir şey olmasa bile, başkası artık zaten aynı modeli patentleyemez.

 

Hocam tam olarak ne yapmam lazım ?

 

Benimkisi hava araçlarının motorları ile ilgili.

 

Şimdi bunu koruma altına alıp şirketlere satmak istiyorum.

 

tarihinde adalet123 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, adalet123 yazdı:

 

Hocam tam olarak ne yapmam lazım ?

 

Benimkisi hava araçlarının motorları ile ilgili.

 

Şimdi bunu koruma altına alıp şirketlere satmak istiyorum.

 

Ortalıkta gezen 8 milyar tane fanjet tasarımı var. 

 

Düşük yakıt harcaması, kolay bakım yapılabilir olması ve en azından eşit güç üretmesi gerekli.... Aksi durumunda çöpe gidecektir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Sütlü Kase yazdı:

Ortalıkta gezen 8 milyar tane fanjet tasarımı var. 

 

Düşük yakıt harcaması, kolay bakım yapılabilir olması ve en azından eşit güç üretmesi gerekli.... Aksi durumunda çöpe gidecektir. 

 

Hocam bazı denemeler yaptım,hem verimli hemde uygulanabilir.Tabi bu benim düşüncem.Zaten şirketler gereken değerlendirmeyi yapar.

 

 

tarihinde adalet123 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Koruma altına alabilsem herkese duyaracagım ama çalınır diye korktuğum için kimseye anlatamıyorum.

 

TPE ne yaptığım proje sadece bir tane.

Daha bir projem daha var çöp değerinde belki ama yinede koruma altına almak istiyorum.

 

tarihinde adalet123 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ingilizceniz varsa şurayı iyice inceleyip, anlamaya çalışın

 

https://tldrlegal.com/

 

örneğin bir donanım tasarladınız. bu donanımın tasarımlarını bulaşıcı bir açık kaynak lisansı ile  internette herkesin erişebileceği bir yere koyarsınız.

örneğin github.com'a  yine örneğin gplv2 lisansı ile koyabilirsiniz. ayrıca ticari kullanım için de ticari bir lisans düzenlersiniz, örneğin: bu ürününün ticari kullanımı için ürün başına 10kuruş pay ödenmelidir, isim hakkı, cisim hakkı şudur vb konulu ayrıntılı bir ticari lisans.

 

ürününüz açık kaynaklı olduğu için herkes erişip, kopyalayabilir. ama ticari kullanım için üretenler olduğunda, ticari lisans söz konusu olacağından, büyük firmalar bu tür sorunlar yaşamak istemediklerinden anlaşma/lisanslama yoluna giderler. küçük firmaları ise şimdilik unutun, ta ki dişinize değecek kadar büyüyene kadar.

 

bu basit bir iş modelidir ama patentten daha etkilidir; çünkü hem hızlı, hem masrafsızdır hem de ürününüzü başkasının patentlemesini de engeller.

 

burada tekil kullanıcılar ve küçük şirketlerden vazgeçmeniz gerekiyor. herkesi hedefleyeceğim, herkesten para kazanacağım derseniz de öncesinde sizin patent ve diğer konulara dağ gibi para yığmanız gerekiyor.

 

diğer olasılık ise, girişiminizi şirketleştirip, yatırımcılar alırsınız tüm patent vb yasal süreçleri oturtabilmek adına. bu da bir başka macera elbet.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, adalet123 yazdı:

 

Hocam bazı denemeler yaptım,hem verimli hemde uygulanabilir.Tabi bu benim düşüncem.Zaten şirketler gereken değerlendirmeyi yapar.

 

 

 

Yapmazlar, senin ölçmen gerekli.. Ne kadar yakıt harcıyor ? Hangi malzemeden üretildi ? Ne kadar ömrü var ? Hangi koşullarda kullanılanilir, ne kadar güvenli ? Zilyon tane durum var.... Bunlarım hepsini tek tek belgeleyip sayman gerek.. Yoksa güler geçerler. İşte o yüzden mühendis olman gerek diyorlar Çünkü bunu öğretiyorlar sana. 

 

Belki gerçekten değer bir şey yaptın.. Ama ciddiye alınma şansın çok düşük, kimse  " lan belki iyi bir şeydir " diyip uğraşmaz. Çünkü ortalık böyle şeylerle ilgili çöplük zaten.

tarihinde Sütlü Kase tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Sütlü Kase yazdı:

 

Yapmazlar, senin ölçmen gerekli.. Ne kadar yakıt harcıyor ? Hangi malzemeden üretildi ? Ne kadar ömrü var ? Hangi koşullarda kullanılanilir, ne kadar güvenli ? Zilyon tane durum var.... Bunlarım hepsini tek tek belgeleyip sayman gerek.. Yoksa güler geçerler. İşte o yüzden mühendis olman geriyorlar. Çünkü bunu öğretiyorlar sana. 

 

Belki gerçekten değer bir şey yaptın.. Ama ciddiye alınma şansın çok düşük kimse " lan belki iyi bir şey " diyio uğraşmaz. Çünkü ortalık böyle şeylerle ilgili çöplük zaten

 

Hocam koruma altına alabilirsem bir mühendislen anlaşıp,tüm ölçümleri ona yaptırıp,belgelerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bir_akil_insan yazdı:

ingilizceniz varsa şurayı iyice inceleyip, anlamaya çalışın

 

https://tldrlegal.com/

 

örneğin bir donanım tasarladınız. bu donanımın tasarımlarını bulaşıcı bir açık kaynak lisansı ile  internette herkesin erişebileceği bir yere koyarsınız.

örneğin github.com'a  yine örneğin gplv2 lisansı ile koyabilirsiniz. ayrıca ticari kullanım için de ticari bir lisans düzenlersiniz, örneğin: bu ürününün ticari kullanımı için ürün başına 10kuruş pay ödenmelidir, isim hakkı, cisim hakkı şudur vb konulu ayrıntılı bir ticari lisans.

 

ürününüz açık kaynaklı olduğu için herkes erişip, kopyalayabilir. ama ticari kullanım için üretenler olduğunda, ticari lisans söz konusu olacağından, büyük firmalar bu tür sorunlar yaşamak istemediklerinden anlaşma/lisanslama yoluna giderler. küçük firmaları ise şimdilik unutun, ta ki dişinize değecek kadar büyüyene kadar.

 

bu basit bir iş modelidir ama patentten daha etkilidir; çünkü hem hızlı, hem masrafsızdır hem de ürününüzü başkasının patentlemesini de engeller.

 

burada tekil kullanıcılar ve küçük şirketlerden vazgeçmeniz gerekiyor. herkesi hedefleyeceğim, herkesten para kazanacağım derseniz de öncesinde sizin patent ve diğer konulara dağ gibi para yığmanız gerekiyor.

 

diğer olasılık ise, girişiminizi şirketleştirip, yatırımcılar alırsınız tüm patent vb yasal süreçleri oturtabilmek adına. bu da bir başka macera elbet.

 

Hocam kusura bakmayın,ama yine anlayamadım.Ticari lisanslama nasıl oluyor?

 

Nerden yapabilirim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, adalet123 yazdı:

 

Hocam kusura bakmayın,ama yine anlayamadım.Ticari lisanslama nasıl oluyor?

 

Nerden yapabilirim?

 

kendiniz hazırlayabilirsiniz ya da hazır lisanslardan biri/birkaçını kullanabilir/harmanlayabilirsiniz. lisansın bir şablonu bulunmuyor. içine siz ne yazarsanız odur.

açık kaynak / çifte lisanslama  konularında  epeyce türkçe bilgi de bulabilirsiniz.

 

özetle şudur durum: gençler ben bir şey yaptım. tasarımımı kendisi için kullanmak isteyen herkes alsın kullansın fakat benim tasarımımdan ürettiğiniz her şeyin tasarımını da yine tüm dünya ile açık biçimde paylaşmak zorundasınız. benim tasarımımdan yola çıkarak ürettiği şeyi satmak  veya kendi tasarımını gizli tutmak isteyen herkes bana pay ödeyecek. uygun mudur?

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

kendiniz hazırlayabilirsiniz ya da hazır lisanslardan biri/birkaçını kullanabilir/harmanlayabilirsiniz. lisansın bir şablonu bulunmuyor. içine siz ne yazarsanız odur.

açık kaynak / çifte lisanslama  konularında  epeyce türkçe bilgi de bulabilirsiniz.

 

özetle şudur durum: gençler ben bir şey yaptım. tasarımımı kendisi için kullanmak isteyen herkes alsın kullansın fakat benim tasarımımdan ürettiğiniz her şeyin tasarımını da yine tüm dünya ile açık biçimde paylaşmak zorundasınız. benim tasarımımdan yola çıkarak ürettiği şeyi satmak  veya kendi tasarımını gizli tutmak isteyen herkes bana pay ödeyecek. uygun mudur?

 

 

 

 

Hocam şimdi ben,ben hava araçlarını verimli yapacak bir tasarım yaptım Bunu herkesle açık biçimde paylaşmak zorundasınız ama satmak isterseniz bana,her ürün  başına  100 $ vereceksiniz.

 

Yazsam oluyor mu?

 

Bu kadar mı?

 

Kimse bu sayde benim üzerimden benden onaysız para kazanamaz mı?

 

 

tarihinde adalet123 tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

kendiniz hazırlayabilirsiniz ya da hazır lisanslardan biri/birkaçını kullanabilir/harmanlayabilirsiniz. lisansın bir şablonu bulunmuyor. içine siz ne yazarsanız odur.

açık kaynak / çifte lisanslama  konularında  epeyce türkçe bilgi de bulabilirsiniz.

 

özetle şudur durum: gençler ben bir şey yaptım. tasarımımı kendisi için kullanmak isteyen herkes alsın kullansın fakat benim tasarımımdan ürettiğiniz her şeyin tasarımını da yine tüm dünya ile açık biçimde paylaşmak zorundasınız. benim tasarımımdan yola çıkarak ürettiği şeyi satmak  veya kendi tasarımını gizli tutmak isteyen herkes bana pay ödeyecek. uygun mudur?

 

 

 

 

Hocam her şeyi geçtim,sadev DJİ firması bile bana para verse yeterli.Çünkü benim aile yapım berbat durumda 1 kuruş destek alamıyorum.Babamın oteli var ama yeri geliyor bana maaş vermeyip 50,100 tl harçlık veriyor.Bu yüzden projelerimden para kazanıp kendi hayatımı kurmak istiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, adalet123 yazdı:

 

Hocam şimdi ben,ben hava araçlarını verimli yapacak bir tasarım yaptım Bunu herkesle açık biçimde paylaşmak zorundasınız ama satmak isterseniz bana,her ürün  başına  100 $ vereceksiniz.

 

Yazsam oluyor mu?

 

Bu kadar mı?

 

Kimse bu sayde benim üzerimden benden onaysız para kazanamaz mı?

 

özü budur. ama bu konuda epeyi bir çalışma ve araştırma yapmanızda yarar var. gönderdiğim linki çok iyi inceleyin. verdiğim anahtar sözcükleri çok iyi araştırın ve sonrasında lisanslarınızı oluşturup / seçip, yolunuzu belirleyin. bu işi ilk yapan siz değilsiniz, bu yüzden sizden öncekilerin yaptıkları üzerine devam etmek en iyi yoldur. mevcut açık kaynak lisanslarının önemli bir kısmını iyice anlayarak okumanızda yarar var, eğer bu yola girecekseniz.  yukardaki yazı da sonuçta bir lisans yazısı olabilir ama üzerine çokça düşünülmüş ve yıllardır milyonlarca kere denenmiş lisansları kaynak almak çok daha iyi olacaktır.

 

diğer alternatifleri  de araştırın. yatırımcı vb konuları da eğer uygun anlaşmaları sağlayabiliyorsanız, işinizi kolaylaştırır.

 

son kez yeniden uyarı: yukarda verdiğimi linkteki lisansların önemli bir kısmını anlayıp sindirmeden lisanslama konusuna girmeyin. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

özü budur. ama bu konuda epeyi bir çalışma ve araştırma yapmanızda yarar var. gönderdiğim linki çok iyi inceleyin. verdiğim anahtar sözcükleri çok iyi araştırın ve sonrasında lisanslarınızı oluşturup / seçip, yolunuzu belirleyin. bu işi ilk yapan siz değilsiniz, bu yüzden sizden öncekilerin yaptıkları üzerine devam etmek en iyi yoldur. mevcut açık kaynak lisanslarının önemli bir kısmını iyice anlayarak okumanızda yarar var, eğer bu yola girecekseniz.  yukardaki yazı da sonuçta bir lisans yazısı olabilir ama üzerine çokça düşünülmüş ve yıllardır milyonlarca kere denenmiş lisansları kaynak almak çok daha iyi olacaktır.

 

diğer alternatifleri  de araştırın. yatırımcı vb konuları da eğer uygun anlaşmaları sağlayabiliyorsanız, işinizi kolaylaştırır.

 

son kez yeniden uyarı: yukarda verdiğimi linkteki lisansların önemli bir kısmını anlayıp sindirmeden lisanslama konusuna girmeyin. :)

 

Tamam hocam gerekirse bunun için avukat tutacağım.Binlerce kere teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, adalet123 yazdı:

Çevremde,projem var ve patent alacağım ve bu yolla hayallerimi gerçekleştireceğim dediğim için,

 

Çok az insan bana destek oldu.

Ancak bir kısmı benimlen alay edip,ancak şirketler.mühendisler buluş yapar diyerek küçümsedi.Dışarda görüp alaycı tavırlarla yaklaşan bile oldu.Hepsine ağzının payını verdim ve bir çoguyla iletişimimi kestim.Patent başvurusunu yaptım.TPE tescil verirse sırada Uluslararası başvuru var.3-4 yıllık bir süreç bu.

 

Kimse,bir uzman değilsen buluş yaptığını zannetmen olası,bu nedenle birisinin buluşunu görüp onaylaması lazım yoksa yanılıyor olabilirsin demedi.Asla yapamayacağımı,imkansız olduğunu söyledi.Fakat ne acı ki bu kişilerin hepside,ileride zengin olmayı,lüks arabalara binip villalarda yaşamayı hayal ediyor.

 

Kendileri hiç çabalamadığı için,aşağılık kompleksiyle bana yaklaşıyorlar.

 

Eğer ki buluşum,işe yayaramayn bir şeyse,bu beni kesinlikle üzmeyecek,çünkü denemeye devam edeceğim.

 

İyi forumlar.

 

Doğru söylüyorsun adalet123. Üretmediğimiz gibi üretenleri de eleştiriyoruz.

Ama karşımıza öyle fikirlerle çıkıyorlar ki insanlar, dalga geçmemek mümkün olmuyor bazen. Hem fikrin sağlamlığını öğrenmek için çoğu zaman paylaşmak gerekir. Zaten çoğu insanın cesaret edemeyeceği bir fikirdir. Saklamak çoğu zaman körleştirir.

Beni rahatsız eden bir ise bambaşka. Herkesin her şeyi bilmesi durumu.

Yıllardır okumuş, işin içine girmiş, matematiğini ve o mühendisliğin her katmanını görmüş adama inat etmek. Her şeyi daha iyi bildiğini düşünmek.

Yahu, bir şey bulduğunu veya bulduğunu zanneden kişi bana gelip istediğini sorabilir. Ona, onun anlayacağı şekilde yaptığı şeyin teknik olarak mümkün olup olmadığını, eğer biliyorsam söylerim. Hatta bunun neden mümkün olmadığı kafasına yatmıyorsa daha ayrıntılı anlatırım. Bilmiyorsam da bilmiyorum derim. Bu iş tutar mı, yurtdışında var mı, iyi satar mı gibi konular da ilgi alanıma girmekle beraber bu konularda otorite değilim. Görüşüme katılmıyor olabilir, bunu da tartışırız.

Ancak hayatında bu işe elini sürmemiş adamlar gelip, "Yok yav anlamadın sen." , "Biraz açık görüşlü ol, çok sığ bakıyorsun." , "Üniversite bir şey öğretmiyor, bence mümkün."  gibi laflar ediyorsa işte orada durmalıdır. Sana o işin mümkün olmadığını söyleyip yardımcı olmuşuz. Kendini çok dahi zannediyor ve aslında o kadar aptal ki, herkesin onun dandik fikrini çalmaya çalıştığını ve onu dibe çekmeye çalıştığını düşünüyor. Zaten sormasının sebebi de mümkün olup olmadığını öğrenmek değil. Kendini onaylattırmak. Olumsuz bir cevap alınca da üstte yazdığım bahanelerle kendini kandırıyor.

Elbette bunlar senin için geçerli değil. Zaten buluşunla ilgili bir soru da sormadın. Umarım başarılı olursun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, adalet123 yazdı:

 

Tamam hocam gerekirse bunun için avukat tutacağım.Binlerce kere teşekkür ederim.

Para kaybedersin.

 

Avukatlara  patentlere harcayacağın parayı  direk buluşunun  üretimine harca.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Bir Buçuk yazdı:

 

Doğru söylüyorsun adalet123. Üretmediğimiz gibi üretenleri de eleştiriyoruz.

Ama karşımıza öyle fikirlerle çıkıyorlar ki insanlar, dalga geçmemek mümkün olmuyor bazen. Hem fikrin sağlamlığını öğrenmek için çoğu zaman paylaşmak gerekir. Zaten çoğu insanın cesaret edemeyeceği bir fikirdir. Saklamak çoğu zaman körleştirir.

Beni rahatsız eden bir ise bambaşka. Herkesin her şeyi bilmesi durumu.

Yıllardır okumuş, işin içine girmiş, matematiğini ve o mühendisliğin her katmanını görmüş adama inat etmek. Her şeyi daha iyi bildiğini düşünmek.

Yahu, bir şey bulduğunu veya bulduğunu zanneden kişi bana gelip istediğini sorabilir. Ona, onun anlayacağı şekilde yaptığı şeyin teknik olarak mümkün olup olmadığını, eğer biliyorsam söylerim. Hatta bunun neden mümkün olmadığı kafasına yatmıyorsa daha ayrıntılı anlatırım. Bilmiyorsam da bilmiyorum derim. Bu iş tutar mı, yurtdışında var mı, iyi satar mı gibi konular da ilgi alanıma girmekle beraber bu konularda otorite değilim. Görüşüme katılmıyor olabilir, bunu da tartışırız.

Ancak hayatında bu işe elini sürmemiş adamlar gelip, "Yok yav anlamadın sen." , "Biraz açık görüşlü ol, çok sığ bakıyorsun." , "Üniversite bir şey öğretmiyor, bence mümkün."  gibi laflar ediyorsa işte orada durmalıdır. Sana o işin mümkün olmadığını söyleyip yardımcı olmuşuz. Kendini çok dahi zannediyor ve aslında o kadar aptal ki, herkesin onun dandik fikrini çalmaya çalıştığını ve onu dibe çekmeye çalıştığını düşünüyor. Zaten sormasının sebebi de mümkün olup olmadığını öğrenmek değil. Kendini onaylattırmak. Olumsuz bir cevap alınca da üstte yazdığım bahanelerle kendini kandırıyor.

Elbette bunlar senin için geçerli değil. Zaten buluşunla ilgili bir soru da sormadın. Umarım başarılı olursun.

 

Kesinlikle haklısın.Benim buluşumun çöp değerinde olma ihtimali,işe yarar bir şey olma ihtimalinden kat be kat yüksek.Ama önemli olan yapabilmek için azim göstermeye devam etmek.Ticari bir ürün ve kabul görmeme ihtimaline de hazırım.Kendini kandırmak galiba en büyük sorunlarımızdan biri.Her gün onlarca iş adami batarken,onlarcası daha da zengin oluyor.Çünkü ticaret böyle bir şey.Bir işte batarsın başka bir işte çıkarsın hayat böyle.

 

Bu start up,girimcilik mevzularının suyu çıktı zaten.Adam dronea basit bir aparat takıyor,girişimciyim diye ortalıkta geziyor.KICKSTARTER ve Indiegogo sözde teknoloji geliştirip destek toplayan sahtekarlarla dolu.

 

Buraya ikide bir bu konuları açtığım için kusura bakmayın.Sözde kurumsal patent firmaları bile çok cahiller.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, Sütlü Kase yazdı:

 

Yapmazlar, senin ölçmen gerekli.. Ne kadar yakıt harcıyor ? Hangi malzemeden üretildi ? Ne kadar ömrü var ? Hangi koşullarda kullanılanilir, ne kadar güvenli ? Zilyon tane durum var.... Bunlarım hepsini tek tek belgeleyip sayman gerek.. Yoksa güler geçerler. İşte o yüzden mühendis olman gerek diyorlar Çünkü bunu öğretiyorlar sana. 

 

Belki gerçekten değer bir şey yaptın.. Ama ciddiye alınma şansın çok düşük, kimse  " lan belki iyi bir şeydir " diyip uğraşmaz. Çünkü ortalık böyle şeylerle ilgili çöplük zaten.

 

Benim sayfalarca anlattığımı çok güzel özetlemişsin, lakin bir türlü anlatamıyoruz, anladım diyor, sonradan yine aynı soruları soruyor.

Senin dediğin gibi kimse ilgilenmez, uğraşmaz, kendin bir şeyler yaparsan yaptın.

Benim de bir buluşum vardı, kapı kapı zenginleri dolaşıyordum, hangisine gittiysem hepsinin cevabı aynıydı " Buluşun çok güzel ama zaten zenginiz, böyle bir riske niye girelim?" diyorlardı.

Elbette haklılardı, oturmuş düzenlerini neden riske atsınlar, dolayısıyla bu gibi durumlar tamamen kendi mücadelenle olursa oluyor.

Zamanında ABD gibi gelişmiş ülkeler mucitlerine değer veriyordu, çünkü gün görmemiş icatlara ihtiyaçları vardı, o zaman yükünü tutan tuttu.

Bir de bu işe sadece çıkar amaçlı bakıyorlar, Nikola Tesla gibi bir mucudin yoksulluk içinde ölmesi bundandı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×