Jump to content

Muhammed yaşamadıysa, hadisler nasıl var ?


Recommended Posts

10 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

Hz peygambere ilk inananların çoğu gariban köle fakir güçsüz kimselerdi.bilali habeşi siyahi bir köle idi.islamla şereflendi  hür oldu.hz zeyd bin harise köle idi islam ile hür oldu.savaş esirleri okuma yazmaöğretmen karşılığında serbest bırakıldılar.islam  her kesin aynı özden yaratıldığına renk ve dil ve makam ve servetin değilde iman ve takvanın esas olduğunu söyler.

hz nuha gelen münkirler  bu sefil bayağı cahil fakirleri kov biz sana inanalım derler.kibir gösterirler.hz nuh onları asla kovmaz.

Müslüman olmayan köleler özgür oluyor muydu? Olmuyorlarsa bu dine zorlama olmaz mı, özgür olmak istedikleri için?

 

5 dakika önce, Sundance yazdı:

Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen ve başkasının malı olan bir köle ile, kendisine verdiğimiz güzel rızıktan gizli ve açık olarak Allah yolunda harcayan kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olur mu? Hamd Allah’a mahsustur, fakat onların çoğu bilmezler.

Taberi'ye göre burada Allah yolunda harcamayan ve Şeytan'ın emri altında olan kâfirler haksız kölelere benzetiliyorken müminler de özgür ve malı olan birisine benzetiliyor. Sadece bu ayetten köleliğin olduğu çıkartılamaz bence.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 126
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

islamda kölelik olsa  islamdan önce müşriklerin kölesi olan bilal habeşi islama geçtikten sonra köle olarak kalması icab ederdi.ama bedeli ödenip hürr oluyor.

şayet köle ile hürr islam nazarında eşit olmazsa idi  o zaman kölelerin imanı da eksik denirdi.böyle bir şey yok.islam imanda hür iradeyi esas alır.zorla cebren baskı altında iman esas değildir.

ama bilali habeşi hzleri ölüm pahasına efendisi olan müşrikten korkmayıp Allaha açıkça iman etti. diğer yandan öldürülme korkusu ile  ammar bin yasir  dili ile inkar etti ancak kalben iman ettiği için o iman esas sayıldı.kalbe kimsenin eli yetişmez.o bakımdan iman esasen her şartta hür bir seçimdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hürre karşı hürr köleye karşı köle ayetinin arapça tefsirlerinde : cahiliye döneminde kabileler arası savaşta bir kabileden köle biri diğer kabileden köle birini öldürdüğünde o kabile karşılık olarak o kabileden istediği bir kişiyi seçip öldürmek için  alırdı.bu adaletsizlik oluşturduğu için hür ise hür köle ise köle erkek ise erkek deniliyor.

 

kaldı ki diğer kısas ayetlerinde zaten nefse karşılık nefs göze karşılk göz  diyerek umumi mana hakim kılınıyor.kısas makas kelimesi ile aynıdır. makas ta malum eşit iki kol vardır.bir nevi terazi denge yani adalet mantığıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

islamda kölelik olsa  islamdan önce müşriklerin kölesi olan bilal habeşi islama geçtikten sonra köle olarak kalması icab ederdi.ama bedeli ödenip hürr oluyor.

Müslüman olduğundan olabilir mi?

 

18 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

hürre karşı hürr köleye karşı köle ayetinin arapça tefsirlerinde : cahiliye döneminde kabileler arası savaşta bir kabileden köle biri diğer kabileden köle birini öldürdüğünde o kabile karşılık olarak o kabileden istediği bir kişiyi seçip öldürmek için  alırdı.bu adaletsizlik oluşturduğu için hür ise hür köle ise köle erkek ise erkek deniliyor.

 Taberi ve birçok diğer müfessir de bunu destekliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

abd kul anlamına geldiği gibi esir anlamınada gelir.esir edilmiş kişinin iradesi yok.hür kişi ile bir olmaz manasındadır.kaldı ki aynı abd kul manasında peygamberler içinde kullanılmıştır.

bu köleliği meşrulaştırma manası taşımaz.araplarda hakim olan durum hakkında misal verir.islamın esası tevhiddir.sadece Allaha imandır diğer her ortağı redd etmektir.islam bu kaide üzerine oturur.hem kula kul olup hem Allaha kul olmak imkansızdır. ontolojik olarak  tevhidi esas alanve şirki redd üzerine bina edilmiş dinin köleliği meşrulaştırma iddiası ateşin üzerine koyduğunuz suyun buz kesilmesi gibi muhaldir.ateşin zatında yakıcılık vardır donma yoktur.Kur'an uslub olarak misaller verir ve zıtları ile verir.bu  belağattır.misal :kökü yerde sağlam bir ağaç ile kökten sökülmüş rüzgarda savrulan bir ağacıda aynı şekilde örnek verir.bu 2. ağacı kötülediği için değil.misal emsaldir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Natüralist Ateist yazdı:

Müslüman olmayan köleler özgür oluyor muydu? Olmuyorlarsa bu dine zorlama olmaz mı, özgür olmak istedikleri için?

 

Taberi'ye göre burada Allah yolunda harcamayan ve Şeytan'ın emri altında olan kâfirler haksız kölelere benzetiliyorken müminler de özgür ve malı olan birisine benzetiliyor. Sadece bu ayetten köleliğin olduğu çıkartılamaz bence.

 

Sadece bu ayet değil ki. 

 

Rum 28’de de açık açık geçiyor.

 

Ayetler dışında hadislerde geçiyor.

 

Veda hutbesinde geçiyor.

 

Ben müslümanım diyen milyarlarca insanın kabul ettiği kutsallar bunlar.

 

Yahu hiçbir şeyi dikkate alma İslam’ın göbeğinde köleliğin yasaklanma tarihi 1960. O da batılıların zoruyla. Bu bile yeter İslam’da kölelik var diye kanıtlamak için.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
46 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

islamda kölelik olsa  islamdan önce müşriklerin kölesi olan bilal habeşi islama geçtikten sonra köle olarak kalması icab ederdi.ama bedeli ödenip hürr oluyor.

şayet köle ile hürr islam nazarında eşit olmazsa idi  o zaman kölelerin imanı da eksik denirdi.böyle bir şey yok.islam imanda hür iradeyi esas alır.zorla cebren baskı altında iman esas değildir.

ama bilali habeşi hzleri ölüm pahasına efendisi olan müşrikten korkmayıp Allaha açıkça iman etti. diğer yandan öldürülme korkusu ile  ammar bin yasir  dili ile inkar etti ancak kalben iman ettiği için o iman esas sayıldı.kalbe kimsenin eli yetişmez.o bakımdan iman esasen her şartta hür bir seçimdir.

 

Geçiniz bunları. 

 

İşine geleni azat etmekle kölelik yasaklanmış olmaz.

 

Uygulama devam ettikten sonra Bilal Habeşi azat olmuş olmamış ne fayda.

 

İslam mı cebren baskıyla iman ettirmemiş?

 

Kılıçla iman etmeyenleri kesmek şahsınız için cebren baskı yöntemi sayılmıyor mu?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

kölelik sadece zahiri manada  birini satın alıp çalıştırma değildir.külli manada insan üzerine makam mevki servet  ilim güç vb parametreler ile senden aşağıda olanlar üzerine tahakküm kurmaktır.ne yazık ki bu gün modern kölelik vardır.kadınların güzelliği sömürülüp köleleştiriliyor.fakirler bir nevi zenginlerin altında eziliyor.cahil olanlar ilmi kullananlar tarafından istismar ediliyor.kölelik şekil ve form değiştirerek devam ediyor.

faiz nedir para ile köleleştirmedir.zekat nedir. fakire karşılıksız helal malından vermedir.islamca faizin yasaklanması ve zekatın emri dahi köleliğe meydan okumadır.

modern emperyalist kapitalist sistem fakiirin hakkı olanı bile elinden alır.zekat ile sen kendi hakkından vermektesin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
50 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

hürre karşı hürr köleye karşı köle ayetinin arapça tefsirlerinde : cahiliye döneminde kabileler arası savaşta bir kabileden köle biri diğer kabileden köle birini öldürdüğünde o kabile karşılık olarak o kabileden istediği bir kişiyi seçip öldürmek için  alırdı.bu adaletsizlik oluşturduğu için hür ise hür köle ise köle erkek ise erkek deniliyor.

 

kaldı ki diğer kısas ayetlerinde zaten nefse karşılık nefs göze karşılk göz  diyerek umumi mana hakim kılınıyor.kısas makas kelimesi ile aynıdır. makas ta malum eşit iki kol vardır.bir nevi terazi denge yani adalet mantığıdır.

 

Zaten problem bu ayrımı yapıyor olmasında.

 

Köle insan değil mi? 

 

Bir köle yerine bir insan öldürmenin adaletsiz olduğunu düşünmek, buna uygun hüküm vermek en büyük problem en başta.

 

Terazi adaletin terazisi olsa cahiliye döneminde uygulanan köleliğin kesin bir dille uygun olmadığı ve yasaklandığı söylenirdi bu köleliğe düzenleme getiren ayetlerde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

müşrikler güçlü oldukları mekkede iman edenleri ölüme sürgüne hicrete mecbur etmişler. hz peygamberide öldürecekleri zamanda hicret etmiştir.ancak aynı peygamber güçlü ve kuvvetli geldiği mekkede kimseye dokunmamıştır.

""Size karşı konulmadıkça, size saldırılmadıkça hiç kimseyle çarpışmaya girmeyeceksiniz! Hiç kimseyi öldürmeyeceksiniz!" .

 

cebren iman olmaz.kişiyi münafıklığa sevk eder.

nitekim usame bin zeyd  teslim olan ve şehade getiren birisini öldürür

hz peygambere: ölüm korkusundan iman etmiş göründü dediğinde

 

kalbini yarıp ta mı baktın demiştir.

islam zahire göre hüküm verir kalbe mutali olamaz.o iş Allahın işi.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, nogodbutAllah yazdı:

 

ama bilali habeşi hzleri ölüm pahasına efendisi olan müşrikten korkmayıp Allaha açıkça iman etti. diğer yandan öldürülme korkusu ile  ammar bin yasir  dili ile inkar etti ancak kalben iman ettiği için o iman esas sayıldı.kalbe kimsenin eli yetişmez.o bakımdan iman esasen her şartta hür bir seçimdir.

 

1 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

 

nitekim usame bin zeyd  teslim olan ve şehade getiren birisini öldürür

hz peygambere: ölüm korkusundan iman etmiş göründü dediğinde

 

kalbini yarıp ta mı baktın demiştir.

islam zahire göre hüküm verir kalbe mutali olamaz.o iş Allahın işi.

 

 

Duruma göre, şekile göre

 

Bulunduğun kabın şeklini alabilmek önemli tabii

 

Muhammed’in katliamları diye araştırın görürsünüz cebren neler yapmış Muhammed.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

kölelik sadece zahiri manada  birini satın alıp çalıştırma değildir.külli manada insan üzerine makam mevki servet  ilim güç vb parametreler ile senden aşağıda olanlar üzerine tahakküm kurmaktır.ne yazık ki bu gün modern kölelik vardır.kadınların güzelliği sömürülüp köleleştiriliyor.fakirler bir nevi zenginlerin altında eziliyor.cahil olanlar ilmi kullananlar tarafından istismar ediliyor.kölelik şekil ve form değiştirerek devam ediyor.

faiz nedir para ile köleleştirmedir.zekat nedir. fakire karşılıksız helal malından vermedir.islamca faizin yasaklanması ve zekatın emri dahi köleliğe meydan okumadır.

modern emperyalist kapitalist sistem fakiirin hakkı olanı bile elinden alır.zekat ile sen kendi hakkından vermektesin.

İslam görüşe göre bir kölenin kölelikten kurtulabilmesi niye şartlara bağlanmıştır?

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

kölelik sadece zahiri manada  birini satın alıp çalıştırma değildir.külli manada insan üzerine makam mevki servet  ilim güç vb parametreler ile senden aşağıda olanlar üzerine tahakküm kurmaktır.ne yazık ki bu gün modern kölelik vardır.kadınların güzelliği sömürülüp köleleştiriliyor.fakirler bir nevi zenginlerin altında eziliyor.cahil olanlar ilmi kullananlar tarafından istismar ediliyor.kölelik şekil ve form değiştirerek devam ediyor.

faiz nedir para ile köleleştirmedir.zekat nedir. fakire karşılıksız helal malından vermedir.islamca faizin yasaklanması ve zekatın emri dahi köleliğe meydan okumadır.

modern emperyalist kapitalist sistem fakiirin hakkı olanı bile elinden alır.zekat ile sen kendi hakkından vermektesin.

 

Vah vah, İslam faizi yasaklayıp, zekat emrederek köleliğe meydan oluyor ama açık açık hiçbir şart altında bir insan diğerinin kölesi olamaz, bütün insanlar eşittir diyememiş.

 

Bu forumda defalarca insan haklarının ilgili maddesi yazıldı.

 

Köleliğin yasak olduğu kesin bir ifadeyle yazılabilmiş. Sizin Allah niye bunu becerememiş de, kölelikle nücadelesi hep kıyısından, ucundan şeklinde gerçekleşmiş?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'anda tedrici bir durum hakimdir.ilk başta sarhoş iken namaza yaklaşma der.sonra tamamen hamr haram kılınmıştır.23 sene boyunca gelmesi tenzildir.adım adım uygulayarak gelme.

köleye karşı köle ayeti dışındaki ayette:

"Hem ondan üzerlerine şöyle yazdık: cana can, göze göz, buruna burun, dişe diş, carhler birbirine kısastır, kim de bu hakkını sadakasına sayarsa o, ona keffaret olur ve her kim Allahın indirdiği ahkam ile hukmetmezse onlar hep zalimlerdir"

 

burda nefs diye geçer. yani can taşıyan her kimse veya nefes alıp veren her kişi.aynen her nefis ölümü tadacaktır ayeti gibi genel bir hükme varmıştır.

 

evlilik sayısıda böyledir.araplarda var olan bir adeti önce 2şer üçer dörder der sonra biri daha iyidir deyip bağlar

cımbızlama ile genel resim görülmez.

kitabın tümüne bakmak elzemdir derim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

insan hakları kağıt üzerinde kalmıştır.hangi derde derman olmuştur.sayısız insan aç sussuz .petrol için para için masumlar savunmasızlar katlediliyor.bir bomba ile binler masumlar ölüyor.

bosnada ırakta afganistanda müşrik ve münafık batı katliam yapmıştır.dünyada fuhuşa zorlanan çalışmayazorlanan çocuklar kadınlar hadd safhadadır.abd nin atom attıüı japonyada hala sakatlar doğar vietnamda neler yaptı gördük. bunlar medeni elbisesine bürünmüş sırtlanlardır. ne insan hakkından bahsedersin 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

modern batı şeklen kavlen kağıt üzerinde hakk der ama uygulamada hakkı hakk getire.

islam hayvanlara dahi ne kadar yük vurulacağı yemi dinlenmesini dahi ayarlamış

göçmen hasta hayvanlar için barınaklar şifahaneler yaptırmış

 

islamın hayvana gösterdiği merhameti ,batı insana zerresini gösteremiyor ama sözde demokrat medeni ve insan hakklarına saygılı

abd mi demokrat .zayıf tüm ulusları parçaladı parya eyledi. darbe yaptırıp kendi kuklalarını getiriyor

ama kağıt üzerinde demokrat yemezler 

biz uygulamaya bakarız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

köle insan değil mi?

Allah Allah Kur'anda ey köleler diye ayrı fırka duymadım. insan der beşer der nas der  müminler der münkirler der insan suresi diye sure var. 

kaldı ki  Kur'an bırak köleyi minnacık karıncanın ismin, sureye vermiş. o surede süleyman peygamberde geçer ama süleyman suresi denmemiş.neml denmiş.arı için nahl suresi var .

islama geçen kişi sadece Allaha kul olur.kula kul olmaz.bu zıttır.müşriklerden kafirlerden köle alan müslüman  varmı acaba?

hiç bir yerde de kafirler köledir köleleştirmeli denmez.tam tersi onların dini onlar denir.serbet bırakır. çoğu yerde kafir mümin ayrımı yapmadan insan der ademoğlu der beşer der 

demek zatında ayrım yapmıyor.itikadında ayrım var.o yüzden hz ali: bir kişi inanmıyorsa insan kardeşim inanıyorsa aynı zamanda din kardeşim der.

islamda bakış budur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanların yazılarını gördükçe hep gülesim geliyor. Anasını satayım, hep "benim dinin en doğrusu ve benim tanrım en yakışıklışı.." teranesinden başka bir şey duymuyoruz. Azıcık bir öz eleştiri hak getire...

"Hüre hür, köleye köle, kadına kadın."
Sıralama aynen böyledir ve aynı zamanda İslamın kısa özeti de budur.
Müslümanların hepsi bir araya gelse dahi, kitaplarındaki bu sıralamayı değiştiremezler. Zamanında birileri "bu sözler malum tanrının sözleridir" iddiasında bulunduğunda, ileride nasıl müşkül bir duruma düşüleceğini kestirememişler. Dolayısıyla çarşaf çarşaf savunmalar, beyhude uğraşlardan öteye geçemez. Hal böyle olunca "yok efendim o cümlede aslında şu söylenmek isteniyor, o kelimenin anlamı öyle değil böyle olmalıdır, kitabın tümüne bakmak lazım, ălimlerin yorumları da okunmalı, o tercüme tü kaka, şu tercüme en doğrusu..." gibi binbir bahane hazır. Bununla da yetinmeyenler başlarlar, "dinsiz imansızlar şöyledir böyledir, geçmişte şunları yapmışlardır" minvalinde gazel okumaya. Bunu yaparken inandıkları tanrının sicilini temize çıkaracaklar güya.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an  bir nefsi(kişiyi) öldüren tüm insanları öldürmüş gibidir.bir nefsi ihya eden tüm insanları ihya etmiş gibidir. der.bunu diyen bir kitap efendim köle ile hürrü bir saymıyor denilmez herhalde.Zira aynı kitap hepinizi nefsi vahid den yani tek nefisten yani aynı tek öz ve kökten yarattık demezdi.yine tüm insanların diriltilmesi tek nefsin(kenefsin vahid) diriltilmesi yada yaratılması gibidir hükmü her şeyi ortaya koyar.adeta nasıl bir ağaç tek kök ve gövde üzerinde beslenir,o tek gövde sallandımı tüm dallar meyveler yaprakla sallanır  insan neslini bir ağaç gibi tek kökve gövde üzerinde görür gösterir. nefs şahıs kişi zat demektir.can demektir.bir kişiyi öldüren diğerinide öldürebilir kendisinide öldürebilir zira zat olarak aynıdır. hiç birini öldürmeyen kendinide öldürmez.o yüzden intiharda katldir haramdır başkasını öldürmede aynı hükümdür.kaldı ki karınca da candır ve öldürülmez.burda külli bir hüküm var. köle hür zengin fakir kafir mümin ayrımı yoktur nefs ile hepsi birlenmiştir.

iyi yazışmalar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...