Jump to content

Kuran`da sadece nefsi müdafaya izin vardır


Recommended Posts

2 dakika önce, sağduyu yazdı:

Bir tane yaz, bakalım. Ben hiç göremedim, tam tersine köeliği resmileştiren sürüyle ayet var.

 

 

11 - Fakat o, o sarp yokuşa göğüs veremedi.

12 - Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir?

13 - Köle azat etmek,

14 - Veya salgın bir kıtlık gününde yemek yedirmektir,

15 - Yakınlığı olan bir yetime,

16 - Veya hiçbir şeyi olmayan yoksula.

17 - Sonra da iman edip de sabrı tavsiye eden ve merhamet tavsiye edenlerden olmaktır.

18 - İşte bunlar, amel defterleri sağlarından verilenlerdir.

 

BELED SURESİ

tarihinde marechal1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 99
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

8 minutes ago, marechal1 said:

 

 

11 - Fakat o, o sarp yokuşa göğüs veremedi.

12 - Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir?

13 - Köle azat etmek,

14 - Veya salgın bir kıtlık gününde yemek yedirmektir,

15 - Yakınlığı olan bir yetime,

16 - Veya hiçbir şeyi olmayan yoksula.

17 - Sonra da iman edip de sabrı tavsiye eden ve merhamet tavsiye edenlerden olmaktır.

18 - İşte bunlar, amel defterleri sağlarından verilenlerdir.

 

BELED SURESİ

 

Burada kölelik yasaktır diye bir ifade göremedim, kölelik tanınıyor, köle azat etmek iyi bir eylem olarak gösteriliyor sadece.

 

Nur 33. Sahip olduğunuz kölelerden “mükâtebe” yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

 

Bu ayete göre köle hürriyetini satın almak zorunda, o da sahibi ancak kendisinde bir hayır görürse. Hayır görmezse köle, köle olarak kalmaya devam ediyor, yani kölenin hürriyeti tamamen sahibinin insafına bırakılmış. Hele bir de "iffetli olmak isteyen" cariyeleri fuhuşa zorlamayın diye bir ifade var ki tam bir skandal. Bu ifadeden "iffetli olmak istemeyen" cariyeleri fuhuşa zorlayabilirsiniz anlamı çıkıyor.

 

Ayrıca Nur Suresi Beled Suresi'nden daha sonra yazıldığı için, Beled Suresi ile çelişiyorsa nesh edilen yani yürürlükten kaldırılan Beled Suresi'dir, Nur Suresi değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlamak istemiyorsun...

1 dakika önce, sağduyu yazdı:

Sahip olduğunuz kölelerden “mükâtebe” yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın.

Ayet gayet açık. Mallarınızdan verin diyor köle sahiplerine. Aklı başında bir insan fuhuş yapar mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, marechal1 said:

Anlamak istemiyorsun...

Ayet gayet açık. Mallarınızdan verin diyor köle sahiplerine. Aklı başında bir insan fuhuş yapar mı?

 

Evet gayet açık. Köle sahibi, kölede ancak bir hayır görürse ve köle bedelini öderse ancak hür olabiliyor. Ve iffetli olmak istemeyen cariyeler fuhuş yapmaya teşvik ediliyor.

 

Quote

Aklı başında bir insan fuhuş yapar mı?

 

Sen kadını cariye yaparsan ve özgürlüğü için ücret talep edersen, bir de buna zorlarsan o kadından ne yapmasını bekliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, marechal1 said:

Yalnız bedeli sahibi veriyor.

 

Köle köle gibi çalışıyor be, sahibi ne bok veriyor? Bedelini sahibi veriyormuş, herif köleyi yıllarca kullandığı yetmiyormuş gibi bir de serbest bırakmak için ücret talep ediyor, o da ancak kölede bir hayır görürse.

 

O değil de şu rezil, kepaze, insanlığın yüz karası ayeti hangi mantıkla savunabiliyorsun, bunu bir sor kendine.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hımmmm...

 

Aydınlandım şimdi...

 

Eğer kurandan birileri cımbızlama falan yaparak, kafasına göre anlam çıkarabiliyorsa, bu kuranın sadece ve sadece bir bedevi zortlamasından ibaret olduğunun ispatıdır. 

 

Ateistliğime daha bir ateistlik kattı bu ispatınız, teşekkürler sayın iman sahipleri.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, marechal1 said:

Kanıtlasana yahudi palavrasını.

 

Kanıt apaçık ortada duruyor, bunu göremeyen sadece siz dincilersiniz.

 

Yunanlılar da bir zamanlar Zeus, Apollon gibi tanrılar olduğunu iddia ediyorlardı,senin mantığına göre kıçlarından tanrı uyduran her kavme inanmalıyız, ha?

 

Ben bu yaşa kadar ortada hiç bir tanrı görmedim, hiç bir tanrı benimle iltişime falan da geçmedi, ya sen? Elinizde yahudi ve arap zırvalarından başka ne var?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, marechal1 yazdı:

 

 

11 - Fakat o, o sarp yokuşa göğüs veremedi.

12 - Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir?

13 - Köle azat etmek,

14 - Veya salgın bir kıtlık gününde yemek yedirmektir,

15 - Yakınlığı olan bir yetime,

16 - Veya hiçbir şeyi olmayan yoksula.

17 - Sonra da iman edip de sabrı tavsiye eden ve merhamet tavsiye edenlerden olmaktır.

18 - İşte bunlar, amel defterleri sağlarından verilenlerdir.

 

BELED SURESİ

Bu saçma ayette,

O sarp yokuş, köle azat etmek değildir. Böyle bir anlamı yoktur, bunu sizleri uyutmak isteyen mealciler söyler..

Gerçek anlamı şudur: O sarp yokuş , bir kölenin özgürlüğüne kavuşabilmesi gibi zorlu bir süreçtir..

Ayrıca bu ayet eski ve yeni ahitten araklamadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Rasûlüllah (s.a.s): "Mü'min bir köle azad eden bir kimseyi Allah, kölenin her uzvuna karşı bir uzvunu cehennem ateşinden koruyarak mükafatlandıracaktır. Eline karşılık el, ayağına karşılık ayak, fercine karşılık ferc" (Buhari, Keffaret, 6; Müslim, Itk, 22-23)

 

İslam'ın köleliğe bakış açısını gösteren bir hadis.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Açık açık diyor ki, "Mümin bir köle müşrik birinden daha hayırlıdır." Köleliği yasaklayan kitapta böyle bir cümle olur mu?

 

Azat edilmesini söyleyenle bunu söyleyen aynı mı?

 

Bu şu anlama da geliyor, mümin olmayan bir köle bir müşrikten daha aşağı biridir...

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
41 minutes ago, sağduyu said:

Rasûlüllah (s.a.s): "Mü'min bir köle azad eden bir kimseyi Allah, kölenin her uzvuna karşı bir uzvunu cehennem ateşinden koruyarak mükafatlandıracaktır. Eline karşılık el, ayağına karşılık ayak, fercine karşılık ferc" (Buhari, Keffaret, 6; Müslim, Itk, 22-23)

 

İslam'ın köleliğe bakış açısını gösteren bir hadis.

 

Dinleri anlamak için, dinlerin ne zaman, nasıl çıktığına bakmak gerekir.

 

İslamın ortaya çıkışı, 535 yılı civarı gerçekleşen büyük kuraklık dönemi ile başlar. Bu dönmede ciddi bir kuraklık yaşanır, çok insan açlıktan ölür. Uzun uzun yazmanın alakası yok, basitçe, okyanusyadaki bir volkan, iklimi tarumar eder geçer. Bu şu açıdan önemlidir, okyanusyadaki bir volkan, uzak doğu ve hindistan gibi asyanın göbeğine yakın bölgeleri, orta doğu ve avrupadan daha çok etkileyecektir. Ki, bu da o bölgelerden göçleri ortaya çıkarır. 

 

Peki bu göç edenler ne olur? Evet, pek çokları köle olur. Buna razıdır hatta çoğu. 

 

Ekonomi, yani o günün mantalitesi ile geçim derdi, karın doyurma derdi artınca, insanlar mevcut dinlerine daha sıkı sarılır. Hani denir ya, düşen uçakta ateist olmaz diye, buna benzer, tepkisel bir harekettir. Fakat, bu tanrıların/dinlerin oturmuş olması, onlardan nemalanabilecekleri uzak tutar, gökten yiyecek yağmayınca, altta kalan o aç tayfa, kendine yeni bir tanrı bulmaya daha yatkın olur. 

 

Kabaca özetlediğimiz bu halde, sen çıkıp, amanda zöttürü diye bir din sayıklasaydın, emin ol bugün silam yerine ya da en azından islam kadar geniş bir zöttürü dini "semavi din" olarak sayıklanıyor olurdu. 

 

Bu halde, yeni bir dinin, birazcık parlaması dahi, bir umut ışığı yaratır ve öncelikle en düşük seviye organizmalar, tıpkı sinekler gibi bu ışığa yönelir. Bu bir aşağılama lafı falan değil, unutmayalım ki, sineklerle de bir ortak atamız var. Biyolojimiz böyle. Sonra o sineklerden beslenmek isteyen çeşitli yırtıcılar halyile kümelenir ve bir ekosistem oluşur gider. 

 

Fakat, görülmesi gereken işte bu ilk aşamadır, sineklerin ışığa toplanması aşaması. Bu noktada, yeni dine geçenler, eski dinlerin kaymağını yiyemeyen, onlara mama kalmayan tipler olacaktır. Dönemi düşündüğünüzde, bu iki sonuca yol açar, birisi, mevcut kölelerin içersinde o dinin yayılması, diğeri, zaten zayıf olanların bu dine tabi olup, güçlüler tarafından "o başka tanrıya tapıyooo" diyerek köle edilmekte mahzur görülmemesi.

 

Sonuçta, ilk dönem müslümanlarının yoğun şekilde kölelerden oluşmasını beklemek gerekir. Unutmayın ki, yöredeki pek çok insan, kendi özgün dininin kaynaklarından uzaktır, malum kıtlık ve yarattığı göçler. Basitçe, mecusinin biri mekkeye geldiyse, orada kendine tapınacak bir tapınak bulamaz, kendini uyuşturacak bir rahip bulamaz, sonuçta dininin afyonundan mahrum kalır ki, yeni bir dine geçmeye daha eğilimli olacaktır. 

 

İşte islam ilk yayılma döneminde, özellikle bu köleler ve diğer aç açık insanlar arasında gelişir. Fakat hakimiyet sağlayınca, kendisi bu kez ötekileri soyup soğana çevirip köle eden bir yapıya döner. Başlangıçta amanda köleleri kurtaralım diyen, ardından önüne geleni, yurtlarını basıp köle edip, götürüp şamda satmaktan hiç geri kalmaz. 

 

İslamın köleliği yasakladığı falan bir martavladır. Osmanlıda dahi, kölelik, ingilizlerin baskısı ile kaldırılmıştır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, marechal1 yazdı:

Köleliğin kaldırılmasıyla ilgili onlarca ayet var. İlki Muhammed 4.

"Artık bundan sonra (esirleri) ya karşılıksız ya da fidye karşılığı salıverin. "

Baya büyük bir ayetmiş.. Kölelik yasak değildir, köleliğe izin verilir. Kıvırma. Keşke şeriat gelse de senin gibi düşünenler bir köle olup her gün tecavüze uğrasa.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, marechal1 yazdı:

 

 

11 - Fakat o, o sarp yokuşa göğüs veremedi.

12 - Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir?

13 - Köle azat etmek,

 14 - Veya salgın bir kıtlık gününde yemek yedirmektir,

15 - Yakınlığı olan bir yetime,

16 - Veya hiçbir şeyi olmayan yoksula.

17 - Sonra da iman edip de sabrı tavsiye eden ve merhamet tavsiye edenlerden olmaktır.

18 - İşte bunlar, amel defterleri sağlarından verilenlerdir.

 

BELED SURESİ


Köle azat etmek, malını harcamak olarak görülüyor. Kölelik kesinlikle yasaktır, kölesini azat etmeyen kafir olur demeliydi gerçek tanrı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...