Jump to content
tolg

Musa'nın BAHRı infilak ettirmesi ve kızıldeniz iddialarının geçersizliği

Recommended Posts

Şuara 63'te bahsi geçen olay.genel kanı bu bahr'ın kızıldeniz olduğu yönünde ancak konu bütünlüğü açısından diğer ayetlere bakıldığında bu iddianın doğru olması mümkün değil.çünkü firavun ve ordusu bahr'da değil yemm'de ölüyor.

 

Peki bu yemm nedir? Kuran'da geçen diğer yemm kullanımlarına bakıldığında Musa'nın bebekken sandık içinde bırakıldığı suya da yemm denildiğini görüyoruz.yemm'e bırakılıyor ve firavunun ailesi onu bulup yetiştiriyor. bu yemm'in nil nehri olduğu konusunda bir şüphe yok.yani Kuran nil nehri tipindeki suya yemm diyor.

 

bahr,kara kelimesinin karşıtı bol su demek yani bugün bizim okyanus,göl,gölet vs dediğimiz şeye araplar 1400 yıl önce bahr diyordu.

 

özetle;

1)Musa "bahr"ı "infilak" ettiriyor.(şuara 63)

2)firavun ve ordusu "yemm"de ölüyor.(tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40)

3)Musa'nın bebekken bırakıldığı suya da "yemm" deniliyor.(tâ-hâ 39)(kasas 7)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şuara 60-63. Firavun ve adamları gün doğarken onları takibe koyuldular. İki topluluk birbirini görünce Mûsâ’nın arkadaşları, “Eyvah yakalandık” dediler. Mûsâ, “Hayır! Rabbim şüphesiz benimledir, bana yol gösterecektir” dedi. Bunun üzerine Mûsâ’ya, “Asan ile denize vur” diye vahyettik. Deniz derhal yarıldı. Her parçası koca bir dağ gibiydi.

6.el bahra: deniz

Şuara 64.-66. Ötekileri de oraya yaklaştırdık. Mûsâ’yı ve beraberindekilerin hepsini kurtardık. Sonra ötekileri boğduk.

 

Bu ayetlere göre Firavun ve adamlarını bahr'da boğmuş işte put.

 

Kuran'da Şuara 63'de denizi yardık, 66'da boğduk diyor ya.

 

Bakara 50. Ve sizin için denizi yarmış, böylece sizi kurtarıp firavun ailesini boğmuştuk. Ve siz de (bunu) görüyordunuz.

4.el bahre: deniz

 

Yunus 90. İsrailoğullarını denizden geçirdik. Firavun da, askerleriyle birlikte zulmetmek ve saldırmak üzere, derhal onları takibe koyuldu. Nihayet boğulmak üzere iken, “İsrailoğulları’nın iman ettiğinden başka hiçbir ilâh olmadığına inandım. Ben de müslümanlardanım” dedi.

3. el bahre: deniz

 

Duhan 24. “Denizi açık hâlde bırak.” Çünkü onlar boğulacak bir ordudur.

2.el bahre: deniz

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Denizi nehiri boşverin de Allah putu niye torpil geçiyor.  Eşit imkanlar sağlayarak iyi ile kötüyü ayırmiyor. Firavuna saltanat verip diğer fakirleri ezdiriyor sonra da firavunun öldürdükleri insan değilmiş gibi sadece bir Musa ugruna denizi yarip Yahudileri kurtarıyor.

 

Ha bir de torpil sadece Yahudi olanlara yapılmış. Bakın Kur'an'a bütün torpiller Yahudilere çekilmiş. 

 

Bence put niye Yahudileri kayirmis? Musa ile dalga geçsinler , zekeriyyayi kessinler , şit'i öldürdüler diye mi..

 

Ayrıca geçmişte çin imparatoru nun firavun dan daha beter katliamları olmuş. Pardon ama onlar el ilaha tapmıyorlardi. Bu yüzden bakmamız onlara.

tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, tolg said:

Şuara 63'te bahsi geçen olay.genel kanı bu bahr'ın kızıldeniz olduğu yönünde ancak konu bütünlüğü açısından diğer ayetlere bakıldığında bu iddianın doğru olması mümkün değil.çünkü firavun ve ordusu bahr'da değil yemm'de ölüyor.

...

 

Peki hepsini bir yana bırakalım.

 

Şimdi sen kalkıp, yemm'de "boğduk" demediği yerde, bahr'da "boğmadık" demediği yerde, baraj maraj lafı vb. geçmediği yerde; kesin olarak "bu hadise böyle değil, şöyledir" deyip, allah adına karar verebilir, ne kast ettiğine ve neyi etmediğine dair nihai hükmü yine sen verebilir misin? İşin ucunda küfre düşmek de varken hem de..Ha Allah babaya bu mevzuyu direk sorup da, teyidi oradan yaptıysan eğer, onu da bilelim.

 

Kendi elinle kuranda bir çelişki bulmuşsun, bi de üstüne kalkıp sanki bu matah birşeymiş gibi getirip gözümüzün önüne, ortaya seriyorsun. Sana öğretmediler mi, bu tip çelişkili ve kurana zarar verebilecek muğlak mevzularla ilgili ketum olmayı?  :) bir ayet kalk gidelim diyor, öbürü pok yeme otur diyor. Aferim kuran.

 

40 tane müslümana sorsan, kırkı da ayrı cevap verir bu mevzuyla ilgili. Hal böyleyken öznel yorumlarınızı, getirip buraya bir hakikatmiş gibi sallıyorsunuz. Nerde boğduysa boğdu, bize ne! Bu çelişkiyi çözmek, o kitabın inanırı olan sizlere düşer. Sorunca ama "apaçık kitap"(!) Yersen tabii..

 

..Sonra böye dimağınız şaşar, mühkem müteşabih diye üfürmeye başlarsınız işte.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bahrı infilak ettirdik sonra onları boğduk demek onları bahr'da boğduk demek değildir.kuran'da bahrda boğduk,bahra attık diye bir ifade yok aksine 3 tane yemm'e atıldılarına dair ayet var.

 

Firavun hemen ordusu ile onların ardına düştü. Derken YEMMden üzerlerine kapanan kapandı.taha 78

Sonra onu ve askerlerini yakalayıp YEMMe gömdük. Bak bakalım, zalimlerin sonunun nasıl olduğuna! kasas 40

Sonra onu ve ordularını yakaladık veYEMMe attık. Kendi kendini kınıyordu.zariyat 40

 

olayın kızıldenizde gerçekleştiğini iddia eden,inanan arkadaşların bu durumu açıklamaları gerekir.kızıldeniz infilak ettiyse firavun niye  yemm de ölüyor.firavun söz konusu olunca yemm kızıldeniz/deniz oluyor,musanın bebekliği söz konusu olduğunda nil nehri oluyor?bu bahrın kızıldeniz olduğuna dair bilgi nereden geliyor,hadis mi var?

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, tolg said:

bahrı infilak ettirdik sonra onları boğduk demek onları bahr'da boğduk demek değildir.kuran'da bahrda boğduk,bahra attık diye bir ifade yok aksine 3 tane yemm'e atıldılarına dair ayet var.

 

Firavun hemen ordusu ile onların ardına düştü. Derken YEMMden üzerlerine kapanan kapandı.taha 78

Sonra onu ve askerlerini yakalayıp YEMMe gömdük. Bak bakalım, zalimlerin sonunun nasıl olduğuna! kasas 40

Sonra onu ve ordularını yakaladık veYEMMe attık. Kendi kendini kınıyordu.zariyat 40

 

olayın kızıldenizde gerçekleştiğini iddia eden,inanan arkadaşların bu durumu açıklamaları gerekir.kızıldeniz infilak ettiyse firavun niye  yemm de ölüyor.firavun söz konusu olunca yemm kızıldeniz/deniz oluyor,musanın bebekliği söz konusu olduğunda nil nehri oluyor?bu bahrın kızıldeniz olduğuna dair bilgi nereden geliyor,hadis mi var?

 

Bunları bu ayetleri yüzlerce yıldır o şekilde anlayan kendi islam alimlerine soracaksın. Bize değil. Arada ayetler arasındaki çelişkiyi çözen olursa haber edersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
58 minutes ago, tolg said:

bu bahrın kızıldeniz olduğuna dair bilgi nereden geliyor,hadis mi var?

 

Sen bahr, barajda biriken su derken neye göre bunu diyorsun? Hadis mi var, ayet mi var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da berri vel bahr ifadesi sık sık kullanılır.berri ,kara demek bahr da karşıtı oluyor:

sizi karada ve bahrda gezdiren O'dur...(Yunus 22)

karada ve bahrın karanlıklarında size yol gösteren....(neml 63)

...karada ve bahrda fesat ortaya çıktı...(Rum 41)

günümüzdeki coğrafi kavramları 1400 yıl önceki insan algısında aramak ne kadar mantıklı bir davranış oturup düşünmek gerek.

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
14 minutes ago, tolg said:

Kuran'da berri vel bahr ifadesi sık sık kullanılır.berri ,kara demek bahr da karşıtı oluyor:

sizi karada ve bahrda gezdiren O'dur...(Yunus 22)

karada ve bahrın karanlıklarında size yol gösteren....(neml 63)

...karada ve bahrda fesat ortaya çıktı...(Rum 41)

günümüzdeki coğrafi kavramları 1400 yıl önceki insan algısında aramak ne kadar mantıklı bir davranış oturup düşünmek gerek.

 

 

 

 

Kuran'ı araplar yazdı, o yüzden saçmalıklar, çelişkiler, cahillikler olabilir diyorsun, sorun yok, fakat her boku bilen bir tanrı yazdı diyorsan o zaman da putu cahil ve aptal yerine koymuş oluyorsun, bu da uyar bize.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 minutes ago, tolg said:

1400 yıl önce araplar çok suya  tatlı veya tuzlu bahr diyor üzgünüm...

 

Yani arapçada göl, deniz, baraj gibi coğrafya terimlerinin hepsine bahr diyorlar ha? Bir de arapça çok zengin bir dildir diyenler var.

 

Kuran’da anlatılan bazı toplumlarla ilgili bilgiye Tevrat’ta ve İncil’de de rastlarız. Kuran’da bahsedilen barajın taşmasıyla oluşan sel felaketinin tarihi ise milattan sonraki yıllarda olduğu için, Tevrat ve İncil sonrası olan bu olaydan sadece Kuran’da bahsedilir. Bir çok çeviride “barajın seli” diye çevirdiğimiz ifadenin “arim seli” diye çevrildiğine tanık olabilirsiniz. Arapça’da “arim” kelimesi “baraj, set” anlamlarına gelmektedir. “arim” kelimesinin “baraj” olduğu bilinmesine rağmen bu kelimenin çevrilmeme nedeni, ayette neyin kastedildiğinin anlaşılamaması sebebiyle bu kelimenin aynen bırakılmasıdır. Bu kelimenin Arapça’sı “bir barajı, bir seti” ifade etmektedir ve ayetler, Sebeliler’in güzel bahçelerinin bir baraj taşması sonucu gördüğü zararı anlatmaktadır. Bu ayetin bu anlamı kastettiğini, bu kelimenin anlamının incelenmesinden çıkaran Kuran düşünürleri de olmuştur. Bunlardan biri olan Mevdudi şöyle demektedir: “Metindeki ‘seylül arim’ ifadesinde kullandığı gibi ‘arim’ kelimesi ‘baraj, set’ anlamına gelen ve Güney Arapça’sında kullanılan  “arimen” kelimesinden türemiştir. Yemen’de yapılan kazılarda ortaya çıkarılan harabelerde bu kelime sık sık bu anlamda kullanılmıştır. Mesela Yemen’in Habeşli hükümdarı Ebrehe’nin büyük Marib Seddi’nin tamirinden sonra yazdırdığı MS 542 ve 543 tarihli bir kitabede bu kelime tekrar tekrar baraj(set) anlamında kullanılmıştır. O halde “seylül arim” bir set yıkıldığında meydana gelen sel felaketi anlamına gelir.”

 

Peki buna ne diyeceksin?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 hours ago, tolg said:

bahrı infilak ettirdik sonra onları boğduk demek onları bahr'da boğduk demek değildir.kuran'da bahrda boğduk,bahra attık diye bir ifade yok aksine 3 tane yemm'e atıldılarına dair ayet var.

 

Firavun hemen ordusu ile onların ardına düştü. Derken YEMMden üzerlerine kapanan kapandı.taha 78

Sonra onu ve askerlerini yakalayıp YEMMe gömdük. Bak bakalım, zalimlerin sonunun nasıl olduğuna! kasas 40

Sonra onu ve ordularını yakaladık veYEMMe attık. Kendi kendini kınıyordu.zariyat 40

 

olayın kızıldenizde gerçekleştiğini iddia eden,inanan arkadaşların bu durumu açıklamaları gerekir.kızıldeniz infilak ettiyse firavun niye  yemm de ölüyor.firavun söz konusu olunca yemm kızıldeniz/deniz oluyor,musanın bebekliği söz konusu olduğunda nil nehri oluyor?bu bahrın kızıldeniz olduğuna dair bilgi nereden geliyor,hadis mi var?

 

 

 

 

Hani bozmayayım, laf etmeyeyim diyorum ama, cehaletiniz ayyuka çıkıp böyle bilmiş bilmiş kıçından sallamanız bir yere kadar çekilebiliyor.

 

Bizim zamanımızda sen gibi çıkıntı laflar edenlere zirzop, dombili falan denirdi, şimdi ne deniyorsa artık...

 

YEMM, arapça bir kelime değil. YEMM, kıptice bir kelime ve tam olarak deniz demek. Ve sen daha arapçadan gram falan anlamayan bir cahil, birde cahil olduğunu anlamayan bir salaksın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

türkçe set kelimesi arapça sedd kelimesinden geliyor.arapçada arim baraj falan demek değildir.arim yer ismidir.o yüzden sebe halkının yeri bilinmektedir.kuranda sadece bir ayette geçiyor diye kelimelere istediğiniz anlamı veremezsiniz.mevdudi 1900lü yıllarda yaşamış bir pakistanlı çok merak eden nasıl birisi olduğunu araştırabilir.bir hükümdar bir yerde sel olursa onu selin niteliği ile mi tanımlar yoksa yerini mi tanımlar??bir yerde baraj seli oldu başka bir yerde yağmur seli oldu şimdi siz hükümdar olsanız bunları kayda nasıl geçirirsiniz yer ismimi verirsiniz yoksa selin tipini mi yazarsınız! Marib Seddi diye kopyalayıp yapıştırıyorsun arim kelimesi hangisine benziyor marib'e mi sedde mi!

Kuranda BAHR ve YEMM kullanımı çok açık,arada bir fark var.adam gibi tartışmasını bilmiyorsanız plastik kovanızı küreğinizi alın kumda oynayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, tolg said:

türkçe set kelimesi arapça sedd kelimesinden geliyor.arapçada arim baraj falan demek değildir.arim yer ismidir.o yüzden sebe halkının yeri bilinmektedir.kuranda sadece bir ayette geçiyor diye kelimelere istediğiniz anlamı veremezsiniz.mevdudi 1900lü yıllarda yaşamış bir pakistanlı çok merak eden nasıl birisi olduğunu araştırabilir.bir hükümdar bir yerde sel olursa onu selin niteliği ile mi tanımlar yoksa yerini mi tanımlar??bir yerde baraj seli oldu başka bir yerde yağmur seli oldu şimdi siz hükümdar olsanız bunları kayda nasıl geçirirsiniz yer ismimi verirsiniz yoksa selin tipini mi yazarsınız! Marib Seddi diye kopyalayıp yapıştırıyorsun arim kelimesi hangisine benziyor marib'e mi sedde mi!

Kuranda BAHR ve YEMM kullanımı çok açık,arada bir fark var.adam gibi tartışmasını bilmiyorsanız plastik kovanızı küreğinizi alın kumda oynayın.

 

Yahu sana kaynak veriyoruz, bu adam gibi tartışmak değil mi? Madem arapçada "sedd" diye bir kelime var, o zaman neden put aynı "Sadd el-Kafara ("Dam of the Infidels")" da olduğu gibi "Sadd el-Nil" gibi bir şey dememiş de "bahr" demiş?

 

Sen diyorsun ki put "yemm" demekle Nil nehrini kastediyor, Madem Nil nehrini kastediyor neden "nehir" anlamına gelen "neheren" kelimesini kullanmamış? Yoksa put Nil nehrinin nehir olduğunu bilmiyor mu?

 

Ayrıca senin neden kelimelere takıldığını da anlamıyorum. Putun hangi denizi veya nehri yardığının ve firavun ve adamlarını hangi deniz ya da nehirde boğduğunun ne önemi var? Ha denizi yarmış, ha nehri ve ha denizde boğmuş, ha nehirde. Ne fark eder? Burada asıl anlatılan put bir suyu yarmış ve Firavun ve adamlarını da suda boğmuş işte. Olayın özü bu aslında.

 

6 yaşındaki bir çocuk gibi bir oyuncak bulmuşsun, oynayıp duruyorsun onunla. Acaip önemli bir şey bulmuş gibi bir de konu açmışsın, neredeyse tüm mesajların bu büyük(!), hayati(!) keşif üzerine.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1)Musa "bahr"ı "infilak" ettiriyor.(şuara 63)

2)firavun ve ordusu "yemm"de ölüyor.(tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40)

3)Musa'nın bebekken bırakıldığı suya da "yemm" deniliyor.(tâ-hâ 39)(kasas 7)

olayın kızıldenizde gerçekleştiğini iddia eden,inanan arkadaşların bu durumu açıklamaları gerekir.kızıldeniz infilak ettiyse firavun niye  yemm de ölüyor.firavun söz konusu olunca yemm kızıldeniz/deniz oluyor,musanın bebekliği söz konusu olduğunda nil nehri oluyor?bu bahrın kızıldeniz olduğuna dair bilgi nereden geliyor,hadis mi var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, tolg said:

1)Musa "bahr"ı "infilak" ettiriyor.(şuara 63)

2)firavun ve ordusu "yemm"de ölüyor.(tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40)

3)Musa'nın bebekken bırakıldığı suya da "yemm" deniliyor.(tâ-hâ 39)(kasas 7)

olayın kızıldenizde gerçekleştiğini iddia eden,inanan arkadaşların bu durumu açıklamaları gerekir.kızıldeniz infilak ettiyse firavun niye  yemm de ölüyor.firavun söz konusu olunca yemm kızıldeniz/deniz oluyor,musanın bebekliği söz konusu olduğunda nil nehri oluyor?bu bahrın kızıldeniz olduğuna dair bilgi nereden geliyor,hadis mi var?

 

İnfilak ne demek?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, sağduyu said:

 

İnfilak ne demek?

 

On iki yol, on iki felek, on iki yörünge anlamında bir arapça kelimeden geliyor. Parçalanıp, parçaların sağa sola yayılması, yani patlama gibi durumları ifade eden bir deyim arapçada, ama sözlük karşılığı, on iki yol. Felek, yol demek ama, topraktaki yoldan biraz daha fazlası, ayın gökte izlediği hat falanda felek tanımına girer.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...