Jump to content
tolg

Musa'nın BAHRı infilak ettirmesi ve kızıldeniz iddialarının geçersizliği

Recommended Posts

3 hours ago, tolg said:

 ama Kuran'da göl diye bir kavram olmadığını...bahr gölüde karşılıyor

 

Yani bu mal diyor ki benim putum o kadar mal ki göl diye bir kavram bilmiyor, denize de göle de bahr diyor. Böyle mal bir tanrıya da ancak böyle mal bir kul yakışır. Tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, tolg said:

gördüğünüz gibi hiç bir gerekçe getiremiyorlar.hiç bir gerekçe olmadığını itiraf edemiyor üstüne şuursuzca gelenekçi palavraları savunuyor xD açıklama yapamadıkları için ya şakaya vuruyor ya hakarete başlıyorlar.al yavrum sen o kadar haritaya meraklıysan biraz zoom yap oralara.Kuran'ı inkar edebilirsiniz ama Kuran'da göl diye bir kavram olmadığını eşşek gibi kabul edeceksiniz bahr gölüde karşılıyor. yok öyle olasılıkları azaltma çakallığına gitmek.akdeniz,ölüdeniz,berdawil,bitter lakes selfisi m%25C4%25B1s%25C4%25B1r+g%25C3%25B6ller+

 

Muho'nun bilmediği hiç birşey kuran'da olamaz çünkü kuran onun uydurmaları ve diğer dinlerden arakladıklarıdır. Bahar 'deniz' demektir. Exodus'da bahsi geçen de kızıl denizdir.  Aynı 'yam suph' üzerinde Süleyman gemi filosu inşa etmiş. Hangi mal gölün üzerine filo diker? Anca belki senin gibi mallar.

Ha bana ne bütün bunlardan? Hiiiççç!!!!! Biri andersen'den masallar, diğeri grimm kardeşlerden. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gördüğünüz gibi kızıldenize dair hiç bir gerekçe getiremiyorlar.1 tane hadis yok,eski tefsirlerde nasıl anlaşılmış gidip bakamıyorlar.çünkü bulabileceğiniz en eski tefsirde,kütübi sitteden önce (rivayetler henüz seçilmemiş durumda) yazılmış mukatil bin süleyman tefsirinde firavun Nil'de öldü yazıyor.hiç bir gerekçe olmadığını itiraf edemiyorlar üstüne şuursuzca gelenekçi palavraları savunuyor xD .

Kuran'ı inkar edebilirsiniz ama Kuran'da göl diye bir kavram olmadığını eşşek gibi kabul edeceksiniz bahr gölüde karşılıyor,okyanusuda.

bir tane iman ettiğini iddia eden gelip savunamıyor kızıldenizi ama bunlar yırtınıyor palavralara zarar gelecek diye xD.hani nerde bu iman edenler.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, tolg yazdı:

gördüğünüz gibi kızıldenize dair hiç bir gerekçe getiremiyorlar.1 tane hadis yok,eski tefsirlerde nasıl anlaşılmış gidip bakamıyorlar.çünkü bulabileceğiniz en eski tefsirde,kütübi sitteden önce (rivayetler henüz seçilmemiş durumda) yazılmış mukatil bin süleyman tefsirinde firavun Nil'de öldü yazıyor.hiç bir gerekçe olmadığını itiraf edemiyorlar üstüne şuursuzca gelenekçi palavraları savunuyor xD .

Kuran'ı inkar edebilirsiniz ama Kuran'da göl diye bir kavram olmadığını eşşek gibi kabul edeceksiniz bahr gölüde karşılıyor,okyanusuda.

bir tane iman ettiğini iddia eden gelip savunamıyor kızıldenizi ama bunlar yırtınıyor palavralara zarar gelecek diye xD.hani nerde bu iman edenler.

 

Bak ne diyeceğim...

Eğer ortada bir eşşek varsa, o da kesinlikle sizsiniz. Hem de en hasından, çünkü sana kaç kere söyledik ?

Daha kaç kere söyleyeceğiz ?

"Senin muhatabların burada değil. Zamanında bazı davarların uydurduğu masallara, mitlere senin gibi salaklar inanır. Bizi ilgilendirmez" diye, daha kaç kere söyleyeceğiz, pabucumun dindarı ?!

 

Alo...evet sen...aval aval bakmaya devam et, çünkü eşşekler bir anırmasını bir de kör inatçılığı iyi bilirler.

Eşşekliği bırakıp, ineklik falan yapmaya da yeltenme. Yetti gayrı...

Sen ineklik nedir bilirmisin, nereden bileceen ?

 

Şimdi zamanım yok; müsait bir zamanda bizim şu meşhur tavuk meselesine devam edeceğim.

Haberin olsun, ki dua et, çünkü sayemizde ufkunuz genişliyor.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gördüğünüz gibi kızıldenize dair hiç bir gerekçe getiremiyorlar.1 tane hadis yok,eski tefsirlerde nasıl anlaşılmış gidip bakamıyorlar.çünkü bulabileceğiniz en eski tefsirde,kütübi sitteden önce (rivayetler henüz seçilmemiş durumda) yazılmış mukatil bin süleyman tefsirinde firavun Nil'de öldü yazıyor.hiç bir gerekçe olmadığını itiraf edemiyorlar üstüne şuursuzca gelenekçi palavraları savunuyor xD .

Kuran'ı inkar edebilirsiniz ama Kuran'da göl diye bir kavram olmadığını eşşek gibi kabul edeceksiniz bahr gölüde karşılıyor,okyanusuda.

bir tane iman ettiğini iddia eden gelip savunamıyor kızıldenizi ama bunlar yırtınıyor palavralara zarar gelecek diye xD.hani nerde bu iman edenler.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, tolg yazdı:

gördüğünüz gibi kızıldenize dair hiç bir gerekçe getiremiyorlar.1 tane hadis yok,eski tefsirlerde nasıl anlaşılmış gidip bakamıyorlar.çünkü bulabileceğiniz en eski tefsirde,kütübi sitteden önce (rivayetler henüz seçilmemiş durumda) yazılmış mukatil bin süleyman tefsirinde firavun Nil'de öldü yazıyor.hiç bir gerekçe olmadığını itiraf edemiyorlar üstüne şuursuzca gelenekçi palavraları savunuyor xD .

Kuran'ı inkar edebilirsiniz ama Kuran'da göl diye bir kavram olmadığını eşşek gibi kabul edeceksiniz bahr gölüde karşılıyor,okyanusuda.

bir tane iman ettiğini iddia eden gelip savunamıyor kızıldenizi ama bunlar yırtınıyor palavralara zarar gelecek diye xD.hani nerde bu iman edenler.

 

 

1 saat önce, kavak yazdı:

Bak ne diyeceğim...

Eğer ortada bir eşşek varsa, o da kesinlikle sizsiniz. Hem de en hasından, çünkü sana kaç kere söyledik ?

Daha kaç kere söyleyeceğiz ?

"Senin muhatabların burada değil. Zamanında bazı davarların uydurduğu masallara, mitlere senin gibi salaklar inanır. Bizi ilgilendirmez" diye, daha kaç kere söyleyeceğiz, pabucumun dindarı ?!

 

Alo...evet sen...aval aval bakmaya devam et, çünkü eşşekler bir anırmasını bir de kör inatçılığı iyi bilirler.

Eşşekliği bırakıp, ineklik falan yapmaya da yeltenme. Yetti gayrı...

Sen ineklik nedir bilirmisin, nereden bileceen ?

 

Şimdi zamanım yok; müsait bir zamanda bizim şu meşhur tavuk meselesine devam edeceğim.

Haberin olsun, ki dua et, çünkü sayemizde ufkunuz genişliyor.

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu boş tenekeleri biraz fazla tokmakladım galiba şuurlarını yitirdiler.ayılın lan.

1  tane hadis olmadığı gerçeğini itiraf edemiyorlar.birilerinin yaşını sorsam sünni külliyatı yığarlar buraya xD

eski tefsirleri kurcalamaya yürekleri yetmiyor bi tanesinde bile kızıldenizden bahsetmiyor

mukatil bin süleyman tefsirinde firavun Nil'de öldü yazıyor.(el yemm,musanın bebekken sepet içinde bırakıldığı su)

kuranda göl diye bir kavram olmadığı gerçeğini kabul edemiyorlar.1400 yıllık metindeki kavramı sonradan terimleşmiş coğrafi kavrama indirgeme çakallığının peşindeler.

araştıran yabancı ateistler bu olayın bir çeviri hatası olduğunun farkındalar ama bu ortadoğulu sünni ateistler inananlar yerine kızıldenizi savunuyor, yahudilerde bu çeviri hatasını inkar etmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, tolg said:

bu boş tenekeleri biraz fazla tokmakladım galiba şuurlarını yitirdiler.ayılın lan.

1  tane hadis olmadığı gerçeğini itiraf edemiyorlar.birilerinin yaşını sorsam sünni külliyatı yığarlar buraya xD

eski tefsirleri kurcalamaya yürekleri yetmiyor bi tanesinde bile kızıldenizden bahsetmiyor

mukatil bin süleyman tefsirinde firavun Nil'de öldü yazıyor.(el yemm,musanın bebekken sepet içinde bırakıldığı su)

kuranda göl diye bir kavram olmadığı gerçeğini kabul edemiyorlar.1400 yıllık metindeki kavramı sonradan terimleşmiş coğrafi kavrama indirgeme çakallığının peşindeler.

araştıran yabancı ateistler bu olayın bir çeviri hatası olduğunun farkındalar ama bu ortadoğulu sünni ateistler inananlar yerine kızıldenizi savunuyor, yahudilerde bu çeviri hatasını inkar etmiyor.

 

Al şu kemiğini de köşede kemir, mal herif. Hadi yallah! Bu foruma çok mal geldi ama hiç birisi mallıkta senin eline su dökemez. Ayrıca Kızıldeniz de götüne girsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, tolg said:

 

mukatil bin süleyman tefsirinde firavun Nil'de öldü yazıyor.(el yemm,musanın bebekken sepet içinde bırakıldığı su)

 

Eeeee? Neden bahr demiyor o zaman? Nil'e yemm diyor ama Süleyman gemileri yam suph'a (kızıldeniz'e) yapıyor. Tırt.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadim arapça sözlüklerda bahr yarık yarılma bölünme boyuna enine genişleme manasına gelir.
deniz veya büyük nehir anlamına gelir.çünkü deniz veya nehirler bir nevi yerin yarılmış hendek kanal çukur manasına gelir.misal :araplar deve keçi veya koyunun kulaklarını boyca veya ence yarmalarına bahru derler.
bazı yerlerde tatlı suyun tuzlulanmasına da deniyor.ancak büyük nehir veya deniz manası kesindir.
suların göllendiği  durgunlaştığı  gibi çokça biriktiği bol olduğu yerlere de  ibharetil ardi denir.
kök manadı yarık yarma kanal hendek çukur gbi manalara gelir özel manada suyun çokça genişçe olduğu deniz nehirler gibi manalara gelir.
tebaher ifadesi b-h-r den türemiş bol çok geniş manasına gelir.ilimde deniz gibi veya malda deniz gibi deyimler türkçeye dahi geçmiştir.
çokluk büyüklük genişlik  bolluk manasıda vardır.
wikipedia da nil ile ilgili olarak:
" "Nil" sözcüğü (Arapça: النيل‎, an-nīl) Yunanca "nehir yatağı" anlamına gelen Neilos (Νειλος) sözcüğünden gelmektedir. Antik Mısır Dili'nde, nehir iteru diye adlandırılmıştır. İteru, "büyük nehir" anlamına gelir (Sağdaki çerçevede hiyerogliflerle de gösterilmiştir. Sözcüğün aslı "İtrw"dur)[2] Kıpti dilinde nehrin adı piaro ya da phiarodur ve yine "nehir" anlamına gelir (tam tercüme: p(h).iar-o "-.kanal-büyük")."

büyük nehir ifadesi ilginçtir.

arapça sözlüklerde bahr için deniz veya büyük nehir dedkikten sonra büyük nehirlere örnek olarak
fırat dicle ve nil  verilmiştir.
" قال الأَزهري: كل نهر لا ينقطع ماؤه مثل دِجْلَةَ والنِّيل وما أَشبههما من الأَنهار العذبة الكبار، فهو بَحْرٌ."
bu ifade tercümesi:" ezheri der ki:suyu daima akan kesilmeyen dicle ve nil  gibi ve buna benzer tatlı sulu nehirlere bahr(deniz) denilmektedir. "

nile bahr bahri nil de denilmiştir.
bahr iın bir manasıda çokça veren çömert manasındadır. kaç ülkeyi sullayıp bereketlendiridiği görünürse olay anlaşılır.
yine bahriyi kelimesi mısırlılarca kuzeydeki manasında akdeniz için ibranicede israilde batı manasında akdeniz için kulllanılır.birinde akdeniz kuzeyde diğerinde batıdadır.
yine buhrani çokça kırmızı olan kan manasıda vardır.
berr kara yeryüzü toprak manasında bahrın karşıtı olduğu gibi suyun olmadığı kuru yer olan çöl manasıda vardır. nasıl ki bahr suyun bol oluğu yer ise berr de suyun az olduğu veya olmadığı yerdir diye ifade edilmektedir.
22:65:" Görmüyor musun ki, Allah bütün yerdekileri ve emri uyarınca denizde akıp gitmekte olan gemileri sizin hizmetinize vermiştir. İzni olmaksızın yerin üzerine düşmesin diye göğü O tutuyor. Şüphesiz ki Allah, insanlara karşı çok esirgeyici, çok merhametlidir."
burda bahr deniz manasında karşılığı berr değil ard veya arz olarak   verilmiştir.malum ard daha çok göğün karşıtıdır.
yer-gök-deniz birbiri ile iletişim halinde kopuk değiller.
ingilizce de de land earth ground ayrımı vardır.
land yani arapçada berr su ile kaplanmamış suyun dışında kalan deniz seviyesinden yüksek yer demektir
earth yani arz ard hem gökten ayrılmış yerküre gezegen manasında hemde yer toprak anlamıda vardır.
********
benim yorumum:
Cenabı Hakk suyu özel olarak istisna yaratmış.katısı sıvısında yüzen tek sıvı.
yani bazen boğazlar nehirler donar kalın buz tabakası olur ve insanlar yol gibi köprü gibi o buz üzerinden karşıya geçerler.nil veya deniz olsun fark etmez.Cenabı Hakk pek ala onun üzerinde o suyu buzlandırıp ilmen ve rasyonel olarak dahi  o iman edenleri karşıya geçirir.zira firavun aynı yolda geçmeye çalışınca kapanıyor veya buzlar eriyip suya karışıp yol yok oluyor.veya mucize babında bambaşka bir ilahi kanunla o iman edenleri karşıya geçirir.

şu dünya dahi bir gemi gibi boşluk denizisinde ipsiz zincirsiz göremediğimiz çekim itim kuvveti ile yolunu şaşırmadan aynı elipsi çizip duruyor düşmüyor şaşmıyor.
boşlukta havada uzayda hayali bir yol çizip o küreyi orda gezdiren su üzerinde neden bir yol çizmesin ve düşürmeden karşıya geçirmesin.
veya karaları  adeta denizlerden yükseltip ayıran  bizi orda yaşatan kudret  ve bazen bir çok denizde kara parçaları adaları bırakan kudret neden bir kara parçası ile yol yapıp o iman edenleri geçirmesin.

nil veya kızıl deniz ne fark eder.
bazılarıda derki neden yer vermemiş özel olarak koordinat belirtmemiş
Kur'anın uslubunu bilen biri olarak söylüyorum ki Kur'an özele girmez:
hamr der bütün aklı gideren her şeyi içine alır malumdur ki anayasa geneldir umumidir teferuatı şeriatta olur.yani peygamber uygulamasında görülür.
bahr der su ile ilgili her şeyi içine alır doğal olrak denizi de içine alır gölü de nehiri de.veya su ile ilgili her şeyi
berr der kara toprak he rşeyi içine alır
iyiliik der salih amel der her şeyi içine alır
iman der küfür der aydınlık der karanlık der ölüm der hayat der her şeyi içinde toplar
özele giremez.girmesi degereksizdir.
mühim olan iman edenlerin kurtulması kafir olanların boğulması cezalarını bulmasıdır.
hz yusuf iftirya uğradı kuyuya atıldı sonunda zindana adıldı adım adım hepsinden kurtarıldı diğerleri mahçub oldular
Cenabı Hak hz nuhu gemi ile kurtarır cudiye indirir diğerlerini suda boğar.zira hz nuh tek bir kişi bile bırakma demişti
hz musayı suyun üzerinden geçirir firavunu boğar
bazı kafirlerin üzerine yıldırımla taşlar yağar bazılarına fırtına rüzgar sarar bazılarını başka şekilde mağlub eder.
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, nogodbutAllah said:

Kur'anın uslubunu bilen biri olarak söylüyorum ki Kur'an özele girmez:

 

Bok girmez, işiniz gücünüz palavra sıkmak.

 

Tebbet Suresi, Ahzab Suresini falan hiç okumadın herhalde. Put Ebu Leheb'e beddua ederken, Zeyd'in karısını Muhammed'e peşkeş çekerken, Muhammed'e amca, hala, dayı ve teyze kızlarını bir de sadece Muhammed'e özel olarak kendini bedava veren kadınları helal ederken özele girmiyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
24 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

şu dünya dahi bir gemi gibi boşluk denizisinde ipsiz zincirsiz göremediğimiz çekim itim kuvveti ile yolunu şaşırmadan aynı elipsi çizip duruyor düşmüyor şaşmıyor.
boşlukta havada uzayda hayali bir yol çizip o küreyi orda gezdiren su üzerinde neden bir yol çizmesin ve düşürmeden karşıya geçirmesin.

Neden karşıya geçirsin ki? Dünyanın güneşi elips şeklinde dönmesi Kütleçekimi ve Kinetik Enerji'den ibaret. Fakat suyu öyle tutmanız için büyük, gerçekten büyük bir kaba ve yerçekimin yenmek için gereken işi sağlayacak enerjiye ihtiyacınız var. Kabı yaratmadan onu tutmak için buza dönüştürseniz de yerçekimi var. Suyu kaldırırken de suyun kinetik enerjisi olacak, eğer onu engellemezseniz o zaman bu su savrulacak.

 

Eğer Fizik kuralları içerisinde kalacaksak:

A.) Bu enerji nereden geliyor? Allah'tansa zaten hiç doğal bir olay değil ve üzerinde durulmasına gerek olmayan bir konu.

 

B.) Kim bu enerjiyi böyle bir iş için kullanıyor?

 

C.) Suyun kinetik enerjisi tam olarak nasıl sıfıra indiriliyor?

 

Ç) Su hangi kabın şeklini alıyor? Buza dönüşüyorsa:

Ç1) Bu enerji nereden geliyor?

Ç2) Ne kadarı buza dönüşüyor ve bunun sudaki hayat üzerindeki etkisi ne oluyor, neden?

Ç3) Düşen buzun kazandığı kinetik enerjiye ne oluyor? Orada büyük bir etkisi olması lazim değil mi?

 

"mucize" demek yeterli bence, yoksa Fizik kuralları yerle bir ediliyor.

tarihinde Natüralist Ateist tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:)))))))))) yahu özel derken ben aile manasında demedim magazin gibi anladılar.

hz peygamberden bahseder zira o özel biri değil evrensel biri kitab ona gelmiş ve o her şeyi ile örnek  tabii ki bahseder

leheb alev demektir ebu leheb alevin babası demektir. ebu cehil gibi cehaletin babası bunlar simge isimler bir nevi firavun nemrut gibi adamlardır tabii k, bahsedecek

tebbet başka ayette :Seyaslâ nâran zâte leheb.

yani bir ateşe yaslanacak ki o ateş alevlidir.

yani ebu leheb bir nevi sanki firavun gibi cehennemin babasıdır ki alevin ateşin babası dır ki bir tek o olsa her kes inansa cehennem ateş yine sırf onun için yaratılacaktı.

zeyd ve eşinin ismi yoktur.

cahiliye arapları evlatlık aldıkları kişilere bizzat kendi oğlu yerine koyar  ve miras bırakırlardı

Kur'an bu adeti yıkıyor.hz peygamber kimsenin babası değildir  diyerek bu cahiliye adetini yıkıyor.

kaldı ki hz zeyd ile hz zeyneb kendi akrabasıdır isterse evlenirdi  ama çok sevdiği hz zeyd ile nikahlanmasını ister.malum hz zeyd köle olrak hz haticeye verilmiş oda hz peygambere vermiş oda onu evlatlık olarak almıştır.hz zeyd malum yolda giderken eşkiyalarca kaçırılır köle pazarında satılır yani ailesi anne babası vardır.onu almaya mekkeye gelirler

hz peygamber hz zeydi serbest bırakır kimi seçersen onunlasın der hz zeyd ailesi yerine hz peygamberi tercih eder.

oda onu biraz yaşı geçmiş bir mümin kadınla evlendirir hz usame doğar

sonra kadın yaşlı olduğu için bakımı için hz zeynebi önerir hz zeynep ta ilk başta gönülsüzdür biraz da hz zeyd kölelikten geldiği için hz peygamber bu cahiliye adetini adeta yıkıyor

 

yani hz zeynebin zeyd ile evlenmesi bir cahiliye adetini yıkarken hz peygamber ile evlenmesi de ayrı bir cahiliye adetini yıkıyor.

ta ilk evlilik yılında hz zeyd gelip boşanmak istediğini söyer hz peygamber bunu engeller sonra da tamamen boşanırlar.

burda öyle dile dolancak bir şey yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

pardon eksik tercüme olmuş:

kibarı yeni gördüm.

 قال الأَزهري: كل نهر لا ينقطع ماؤه مثل دِجْلَةَ والنِّيل وما أَشبههما من الأَنهار العذبة الكبار، فهو بَحْرٌ."
bu ifade tercümesi:" ezheri der ki:suyu daima akan kesilmeyen dicle ve nil  gibi ve buna benzer tatlı sulu nehirlere bahr(deniz) denilmektedir. "

yeni tercüme :


 

"ezheri der ki: dicle  ve nil  ve bu ikisine benzeyen suyu kesilmeyen daima akan tatlı sulu bütün büyük nehirlere bahr denilir"

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
22 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

:)))))))))) yahu özel derken ben aile manasında demedim magazin gibi anladılar.

hz peygamberden bahseder zira o özel biri değil evrensel biri kitab ona gelmiş ve o her şeyi ile örnek  tabii ki bahseder

leheb alev demektir ebu leheb alevin babası demektir. ebu cehil gibi cehaletin babası bunlar simge isimler bir nevi firavun nemrut gibi adamlardır tabii k, bahsedecek

tebbet başka ayette :Seyaslâ nâran zâte leheb.

yani bir ateşe yaslanacak ki o ateş alevlidir.

yani ebu leheb bir nevi sanki firavun gibi cehennemin babasıdır ki alevin ateşin babası dır ki bir tek o olsa her kes inansa cehennem ateş yine sırf onun için yaratılacaktı.

zeyd ve eşinin ismi yoktur.

cahiliye arapları evlatlık aldıkları kişilere bizzat kendi oğlu yerine koyar  ve miras bırakırlardı

Kur'an bu adeti yıkıyor.hz peygamber kimsenin babası değildir  diyerek bu cahiliye adetini yıkıyor.

kaldı ki hz zeyd ile hz zeyneb kendi akrabasıdır isterse evlenirdi  ama çok sevdiği hz zeyd ile nikahlanmasını ister.malum hz zeyd köle olrak hz haticeye verilmiş oda hz peygambere vermiş oda onu evlatlık olarak almıştır.hz zeyd malum yolda giderken eşkiyalarca kaçırılır köle pazarında satılır yani ailesi anne babası vardır.onu almaya mekkeye gelirler

hz peygamber hz zeydi serbest bırakır kimi seçersen onunlasın der hz zeyd ailesi yerine hz peygamberi tercih eder.

oda onu biraz yaşı geçmiş bir mümin kadınla evlendirir hz usame doğar

sonra kadın yaşlı olduğu için bakımı için hz zeynebi önerir hz zeynep ta ilk başta gönülsüzdür biraz da hz zeyd kölelikten geldiği için hz peygamber bu cahiliye adetini adeta yıkıyor

 

yani hz zeynebin zeyd ile evlenmesi bir cahiliye adetini yıkarken hz peygamber ile evlenmesi de ayrı bir cahiliye adetini yıkıyor.

ta ilk evlilik yılında hz zeyd gelip boşanmak istediğini söyer hz peygamber bunu engeller sonra da tamamen boşanırlar.

burda öyle dile dolancak bir şey yok.

 

Okuyacan ama anlamayacan...

O beğenmediğiniz Cahiliye Arapları insanlık bakımından sizlerden daha üstün olmasınlar ?!

 

Artı şu evrensel bir kitap ne demektir, anlat bir hele !

Bekliyoruz...öyle her zamanki gibi kaytarmak yok.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, nogodbutAllah said:

:)))))))))) yahu özel derken ben aile manasında demedim magazin gibi anladılar.

hz peygamberden bahseder zira o özel biri değil evrensel biri kitab ona gelmiş ve o her şeyi ile örnek  tabii ki bahseder

leheb alev demektir ebu leheb alevin babası demektir. ebu cehil gibi cehaletin babası bunlar simge isimler bir nevi firavun nemrut gibi adamlardır tabii k, bahsedecek

tebbet başka ayette :Seyaslâ nâran zâte leheb.

yani bir ateşe yaslanacak ki o ateş alevlidir.

yani ebu leheb bir nevi sanki firavun gibi cehennemin babasıdır ki alevin ateşin babası dır ki bir tek o olsa her kes inansa cehennem ateş yine sırf onun için yaratılacaktı.

zeyd ve eşinin ismi yoktur.

cahiliye arapları evlatlık aldıkları kişilere bizzat kendi oğlu yerine koyar  ve miras bırakırlardı

Kur'an bu adeti yıkıyor.hz peygamber kimsenin babası değildir  diyerek bu cahiliye adetini yıkıyor.

kaldı ki hz zeyd ile hz zeyneb kendi akrabasıdır isterse evlenirdi  ama çok sevdiği hz zeyd ile nikahlanmasını ister.malum hz zeyd köle olrak hz haticeye verilmiş oda hz peygambere vermiş oda onu evlatlık olarak almıştır.hz zeyd malum yolda giderken eşkiyalarca kaçırılır köle pazarında satılır yani ailesi anne babası vardır.onu almaya mekkeye gelirler

hz peygamber hz zeydi serbest bırakır kimi seçersen onunlasın der hz zeyd ailesi yerine hz peygamberi tercih eder.

oda onu biraz yaşı geçmiş bir mümin kadınla evlendirir hz usame doğar

sonra kadın yaşlı olduğu için bakımı için hz zeynebi önerir hz zeynep ta ilk başta gönülsüzdür biraz da hz zeyd kölelikten geldiği için hz peygamber bu cahiliye adetini adeta yıkıyor

 

yani hz zeynebin zeyd ile evlenmesi bir cahiliye adetini yıkarken hz peygamber ile evlenmesi de ayrı bir cahiliye adetini yıkıyor.

ta ilk evlilik yılında hz zeyd gelip boşanmak istediğini söyer hz peygamber bunu engeller sonra da tamamen boşanırlar.

burda öyle dile dolancak bir şey yok.

 

Bol bol bir arap bedevisinin yediği naneleri aklama çabası. İnsan kılavuz olarak bir arap bedevisini seçip ona tapınırsa böyle saçmalaması kaçınılmaz oluyor haliyle.

 

Ebu Leheb Muhammed'in özbeöz amcasıdır, Muhammed onu kendi tarafına çekemeyince Ebu Leheb lakabını yakıştırmış. İki kızını Ebu Leheb'in oğullarına verirken hiç de öyle dememiş ama.

 

Nasıl bir insan halihazırda 5-6 karısı varken bir de evlatlığını karısına göz koyar, nasıl bir insan bu rezilliği savunur, onu da sen düşün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi Kur'anda hem iman edenleri en üst temsilcileri peygamberlerdir onların isimlerini verir

hemde karşı tarafta inkr edenlerin en üst temsilcilerini verir firavun musa nemrut ibrahim hz peygamber ebu leheb melek şeytan şeytan adem v.s

bunlar özel değil seçilmiş en önde olan örneklerdir..yani umumidirler

nasıl bir ara antony flew ateizmi temsil ediyordu  veya mekke kabe islamı akla getirir sembol şeyler  umumi manası vardır

bizim bayrağımız bir semboldür ezan bir semboldür bir milleti veya dini sembolize eder hilal haç vb şeylerde böyledir.

Kur'an karınca örümcek bal arısı sivri sineği  deveyi vb hayvanları sembol oldukları için misal verir bunlar özel bireysel şeyler değildir.

sembollerin umumi manası vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

şimdi Kur'anda hem iman edenleri en üst temsilcileri peygamberlerdir onların isimlerini verir

hemde karşı tarafta inkr edenlerin en üst temsilcilerini verir firavun musa nemrut ibrahim hz peygamber ebu leheb melek şeytan şeytan adem v.s

bunlar özel değil seçilmiş en önde olan örneklerdir..yani umumidirler

nasıl bir ara antony flew ateizmi temsil ediyordu  veya mekke kabe islamı akla getirir sembol şeyler  umumi manası vardır

bizim bayrağımız bir semboldür ezan bir semboldür bir milleti veya dini sembolize eder hilal haç vb şeylerde böyledir.

Kur'an karınca örümcek bal arısı sivri sineği  deveyi vb hayvanları sembol oldukları için misal verir bunlar özel bireysel şeyler değildir.

sembollerin umumi manası vardır.

 

Farkında olmadan resmen taptığın tanrıya hakaret ediyorsun.

Sembollermiş..miş, temsilcilermiş..miş, manalarmış..mış falan filan.

Bence bu menem kitabı hiç kimse okumasın, ki içinde yazılanların tümünün ırzına geçiyorsunuz.

Herkes kafasına göre birşey uyduruyor !

 

Artı yaz şunu bir kenara; Antony Flew meselesinde sap gibi ortada kaldın. Utanmadan sıkılmadan onu kendi dinine mal etmeye kalktın. Baktın iş yürümedi, başka birini araya sokuşturmaya kalktın. İnsan bir utanır. Benden uyarması, böyle tutarsızlıklar bu  diyarda hemen göze batar. Haberin olsun.

 

Şu salakça temsil lafını ağzına dolamışken, hadi anlat bakalım sen kimi ve neyi temsil ediyorsun ?

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

değerli ateist kardeşlerimi öyle üstün körü yada ergenlikten doğan protest bir mantıkla veya sağda solda dindarlardan gördüğü  davranışlarla yaşadığı travmalar ile hemen isyan edip

hıncını inkarda veya Allaha sövmede bulmasınlar

akıllarını fikirlerini geliştirsinler

çok okuyup çok düşünsünler zamanla taşlar yerine oturur

 

adım gibi eminim ki tüm düşünceleri değişecektir

 

edindiğim intiba sanki böyle moda gibi mevsimsel bir rüzgara hevese kapılma  gibi bir akım gördüm burda

gelir geçer hakikatler er geç kendini gösterir

 

geçici inanmayan kardeşlerimden ricam

küfür ve hakaret bir şey kazandırmaz

ne karşındakini yıkar nede seni yükseltir

tam tersi kötü gösterir nefret ettirir

 

biz aynı ülkenin evlatlarıyız

aynı gemideyiz

aynı dili konuşup aynı  türkülerde oynamakta veya ağlamaktayız

düşman değiliz

kardeşiz

 

bu kadar ayrışma öteleme katı kalplilik insanı

şefkat ve merhametten koparır kendi annesi babası kardeşini dahi düşman gibi görmeye

aileden toplumdan koparmaya kadar götürür

kavga kaos oluşturur

 

farklılığımız renkliliğimizdir

 

gerçekten samimi şekilde inanmamaya inanmışsan buna ancak saygı gösterilir

yarın samimi şeklilde düşüncen değişirse onada aynen saygı gösterilir

dinde zorlama olmaz

inançta ccebir olmaz

akıl kalb irade serbest hür olacak ki kendi bilinçli tercihi olacak ki

ona göre ceza veya mükafat olsun

 

bir kişiye cebren silahı eline verip filanı öldür dense

oda mecburen öldürse asıl büyük ceza azmetirene gider zira kendi aklı iradesi kuvveti ile yapmıyor

 

ama öldürme kasti ile birine silah uzatıp tetiğe bassan silah tutukluk yapsa adam ölmezse yine öldürmüş gibi tam ceza alır

zira öldürmemesi kendi iradesi ve kastı ile değil kendi iradesi dışında tutukluk olmuştur

 

beşeri cezalarda dahi durum bu iken

ilahi sevap ve cezada hür irade hür akıl ve kalb esastır.

 

daha çok fikir ile konuşulması bu küfürleri azaltacaktır diye düşünüyorum.

iyi yazışmalar.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Musa el BAHRı İNFİLAK ettiriyor (şuara 63) 

ancak firavun ve ordusunun el YEMMde ölüyor (tâ-hâ 78)(kasas 40)(zâriyât 40) 

Musa'nın bebekken bırakıldığı suya da el YEMM deniliyor. (tâ-hâ 39)(kasas 7) 

 

el bahr ve el yemm farklı yerler.el yemm,musanın bebekken bırakıldığı su yani Nil dolayısıyla firavun da burada ölüyor.bu tespiti Mukatil bin küsür sene önce yapmış zaten.şimdi bize firavun ve ordusunu Nil'e fırlatacak/atacak(kasas ve zariyat 40) bir el bahr lazım,bu da Sadd el Kafara.Anladın mı şimdi set niye Nil üzerinde değil.

Musa seddi sabote ediyor firavun ve ordusu,Musa'nın bebekken bıcı bıcı yaptığı Nil'de boğulmuş oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...