Abdülmalik 0 Oluşturuldu: Mart 9, 2019 Raporla Share Oluşturuldu: Mart 9, 2019 Şems suresi. 11-Semud kavmi azgınlığından inanmadı. 12-O en yaramazları fırladığı zaman, 13-Allah´ın elçisi onlara: «Allah´ın devesini ve onun sulanışını gözetin!» demişti. 14-Fakat ona inanmadılar da onu (deveyi) devirdiler. Rableri de günahlarını başlarına geçiri geçiriverdi de o yeri düzleyiverdi! 15-Öyle ya, O, o işin sonundan korkacak değil ki! Bu surede 15. Ayet yanlış yerleştirilmiş, Allah semud kavmini cezalandırmaktan korkmaz biliyoruz, neyinden korkacak? İslam konseptiyle uyuşmayan bir anlam çıkıyor. 15.ayetin asıl yeri şurası olmalıydı. 11-Semud kavmi azgınlığından inanmadı. 12-O en yaramazları fırladığı zaman, 15-Öyle ya, O, o işin sonundan korkacak değil ki! 13-Allah´ın elçisi onlara: «Allah´ın devesini ve onun sulanışını gözetin!» demişti. 14-Fakat ona inanmadılar da onu (deveyi) devirdiler. Rableri de günahlarını başlarına geçiri geçiriverdi de o yeri düzleyiverdi! Böyle daha mantıklı değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Mart 9, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 9, 2019 gönderildi Bu pasajın şiirsel yapısı hemen göze çarpar, ki cümle sonları da kafiyelidir. Bilhassa mekki döneme ait oldukları söylenen kısa pasajlarda bu yapıyı gözlemlemek mümkün. Şiirler ile haşır neşir olanların, ilk etapta şairlerin olduğunu söylemeye gerek yok herhalde. Soru şu: Bu malum kitabın telif hakkını iddia eden malum tanrı, şairler hakkında ne düşünmektedir acaba? Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mart 9, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 9, 2019 gönderildi 21 dakika önce, kavak yazdı: Bu pasajın şiirsel yapısı hemen göze çarpar, ki cümle sonları da kafiyelidir. Bilhassa mekki döneme ait oldukları söylenen kısa pasajlarda bu yapıyı gözlemlemek mümkün. Şiirler ile haşır neşir olanların, ilk etapta şairlerin olduğunu söylemeye gerek yok herhalde. Soru şu: Bu malum kitabın telif hakkını iddia eden malum tanrı, şairler hakkında ne düşünmektedir acaba? Şems suresinde ki 13 ve 14. Ayetler surenin şiirselliğini bozuyor. Büyük bir ihtimalle bu ayetler 12 ve 15 numaralı ayetlerin arasına sonradan eklenmiş. Kuran redaktörü semud kavmi hakkında biraz bilgi verip daha etkileyici olmak istemiş olabilir. Fakat bunu yaparken teolojik olarak anlamsız bir sonuç ortaya çıkmış. “Allah o işin sonundan korkacak değil ki” diye bir anlamsızlık çıkıyor. O işin sonundan korkmayan Semud kavminden en öne fırlayan kafir olmalıdır, Adam Allah’a inanmıyor ve korku da duymuyor. Link to post Sitelerde Paylaş
HATEM 0 Mart 9, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 9, 2019 gönderildi 2 saat önce, Abdülmalik yazdı: Böyle daha mantıklı değil mi? DEĞİL... Sorduğun soruya uygun ve Kâfi cevap budur. Mâdem bir soru soruyorsun, Sıralamanın yanlışlığını iddiâ ediyorsun, Mantıksızlık nerde göster de biz de cevap verelim. Kimde mantıksızlık var bakalım. Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Mart 9, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 9, 2019 gönderildi Maide 3 Leş, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına kesilenler, -canları çıkmadan önce kesmemişseniz, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından süsülmüş, yırtıcı hayvan tarafından yenmiş olanları- dikili taşlar üzerine boğazlananlar ile fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı; bunlar fasıklıktır. Bugün, inkar edenler sizi dininizden etmekten umutlarını kesmişlerdir, onlardan korkmayın, Benden korkun. Bugün, size dininizi bütünledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım, din olarak sizin için İslam'ı beğendim. Açlıktan darda kalan, günaha kaymaksızın yiyebilir. Doğrusu Allah Bağışlayan'dır, merhametli olandır. Kopyala - yapıştır hatası Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mart 9, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 9, 2019 gönderildi 3 saat önce, HATEM yazdı: DEĞİL... Sorduğun soruya uygun ve Kâfi cevap budur. “Allah o işin sonundan korkacak değildi” demek ne demek bir açıklarmısın? Anlayasın diye daha geniş yazalım. “Allah, kendisinin mucize olarak gönderdiği deveyi kesmeleri ve bunun olası sonucundan korkacak değildi”, cümlesini mantıklı bir şekilde açıklayabilirmisin? Link to post Sitelerde Paylaş
HATEM 0 Mart 9, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 9, 2019 gönderildi (düzenlendi) 3 saat önce, Abdülmalik yazdı: “Allah o işin sonundan korkacak değildi” demek ne demek bir açıklarmısın? Anlayasın diye daha geniş yazalım. “Allah, kendisinin mucize olarak gönderdiği deveyi kesmeleri ve bunun olası sonucundan korkacak değildi”, cümlesini mantıklı bir şekilde açıklayabilirmisin? İlkönce senin, konu hakkındaki âyet-i kerîmeyi nasıl anladığın ve nasıl bir tutarsızlık gördüğünü yazman gerekirdi ki iddiânın ne olduğunu anlayabilelim. Fakat ben sana yine de cevap vereyim. Mu'cîze göstermek, doğru yola çağrılan insânlar için extra bir lütûftur. Bir sürü gâvur vardır bunlar, Peygamberlerin ve veliylerin yakınında değillerse mu'cîze, kerâmet görmemişlerdir. Extra lütuf ile karşılaşan gâvurlar, "îmân etmekten başka bir çıkış yolu bırakmayan" mu'cîze karşısında yine inkâr yolunu seçerlerse,, bu extra lutfûn külfeti olur. Bu daha ağır sonuçları sebebiyle hiçbir peygamber mu'cîze göstermek istemez. Muhatabların gâvurlukları kesinleşmesin ve cezâları şiddetlenmesin diye... Çünkü varlık düzeyi i'tibâriyle hayvândan aşağı olanların, mü'min olmaya müsâid olmayanların mu'cîze görmesi cezâlarını artırmaktan başka birşey değiştirmez. İmtihân ortamı sınırlı bir zamân dilimi içinde olsa da ve hayâlî bir vatan da tahakkuk etse de sonuçları hâkikî (hayâlî olmayan, gerçek) olduğu için muazzam (çok büyük) ve dehşetlidir. İmtihân sorumluluğunu yüklenmeye bu yüzden, gökler yer ve dağlar cesâret edememiş fakat câhil olan insân bu sorumluluğu yüklenmiştir. İmtihânın sâhibi olan Allah (c.c.) Bu kısa hayatın sonunda karşılaşacağımız dehşetli muazzam ve muhteşem ve ebedî sonuçlarından çekinmediğini âyet-i kerîmede beyân etmektedir. Ay ışığında yüksekten bakan ve yolun (sokağın) durumuna vâkıf bir adam düşün. Sokağın başında yürümeye başlayan adama, "Kardeş" diye sesleniyor. "Dikkat et, Çok Tehlikeli çukurlar var" diyor. Adam duyuyor cevap vermiyor. Tepeden bakan adam, tekrâr "Kardeş dikkat et çukur var, düşeceksin" diyor. Adam kızıyor. "Anladık be adam kör müyüz" diyor. Uyaran adam sürekli uyarılarına devâm ediyor, uyarılan adam egosundan sinir küpü olarak ve uyaran adama "sus artık" diye kızarak yoluna devâm ediyor. Sonuçta berbat bir çukura düşüyor ve Can çekişiyor. Can çekişirken, uyaran adam yanına geliyor. Uyarılan adam uyaran adamı yakasından tutarak çaresizce çekiyor. Ve diyor ki: "Neden, neden aşağı inip elimden tutup beni götürmedin nedeeen?" diyor. Adam gerekeni yapmıştır. Yola inse "ver elini kardeş klavuzluk yapayım sana" dese, Ego numûnesi adamlardan her çeşit tepkiyle karşılaşabilir. Mart 9, 2019 tarihinde HATEM tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mart 9, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 9, 2019 gönderildi 1 hour ago, HATEM said: Ay ışığında yüksekten bakan ve yolun (sokağın) durumuna vâkıf bir adam düşün. Sokağın başında yürümeye başlayan adama, "Kardeş" diye sesleniyor. "Dikkat et, Çok Tehlikeli çukurlar var" diyor. Adam duyuyor cevap vermiyor. Tepeden bakan adam, tekrâr "Kardeş dikkat et çukur var, düşeceksin" diyor. Adam kızıyor. "Anladık be adam kör müyüz" diyor. Uyaran adam sürekli uyarılarına devâm ediyor, uyarılan adam egosundan sinir küpü olarak ve uyaran adama "sus artık" diye kızarak yoluna devâm ediyor. Sonuçta berbat bir çukura düşüyor ve Can çekişiyor. Can çekişirken, uyaran adam yanına geliyor. Uyarılan adam uyaran adamı yakasından tutarak çaresizce çekiyor. Ve diyor ki: "Neden, neden aşağı inip elimden tutup beni götürmedin nedeeen?" diyor. Adam gerekeni yapmıştır. Yola inse "ver elini kardeş klavuzluk yapayım sana" dese, Ego numûnesi adamlardan her çeşit tepkiyle karşılaşabilir. Bu hikayede uyaran dinsiz, uyarılan dinci, çukur da din oluyor. Böyle düşününce çok doğru bir örnek. Link to post Sitelerde Paylaş
HATEM 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi (düzenlendi) 2 saat önce, sağduyu yazdı: Bu hikayede uyaran dinsiz, uyarılan dinci, çukur da din oluyor. Böyle düşününce çok doğru bir örnek. Rollerin değişmesi hayâlinde, ahlâkınız buna engeldir. Mart 10, 2019 tarihinde HATEM tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi (düzenlendi) 21 saat önce, Ebu Kafir yazdı: Maide 3 Leş, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına kesilenler, -canları çıkmadan önce kesmemişseniz, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından süsülmüş, yırtıcı hayvan tarafından yenmiş olanları- dikili taşlar üzerine boğazlananlar ile fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı; bunlar fasıklıktır. Bugün, inkar edenler sizi dininizden etmekten umutlarını kesmişlerdir, onlardan korkmayın, Benden korkun. Bugün, size dininizi bütünledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım, din olarak sizin için İslam'ı beğendim. Açlıktan darda kalan, günaha kaymaksızın yiyebilir. Doğrusu Allah Bağışlayan'dır, merhametli olandır. Kopyala - yapıştır hatası En´ăm 151´de bundan geri kalmaz. De ki: Gelin, rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: O’na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Anne babaya iyilik edin. Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin; biz, sizin de onların da rızkını veririz. Kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın. Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın yasakladığı cana kıymayın. İşte bunları Allah size emretti; umulur ki düşünüp anlarsınız. Mart 10, 2019 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 7 dakika önce, kavak yazdı: En´ăm 151´de bundan geri kalmaz. De ki: Gelin, rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: O’na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Anne babaya iyilik edin. Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin; biz, sizin de onların da rızkını veririz. Kötülüklerin açığına da gizlisine de yaklaşmayın. Haklı bir sebep olmadıkça Allah’ın yasakladığı cana kıymayın. İşte bunları Allah size emretti; umulur ki düşünüp anlarsınız. https://sorularlaislamiyet.com/ona-hicbir-seyi-ortak-yapmayin-anneye-babaya-iyi-davraninenam-6151-ayetin-akisinda-zahiri-bir bir arama yapmanız yeterli idi arapça diliyle alakalı durum sadece sorum yok yani Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 21 saat önce, Ebu Kafir yazdı: Maide 3 Leş, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına kesilenler, -canları çıkmadan önce kesmemişseniz, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından süsülmüş, yırtıcı hayvan tarafından yenmiş olanları- dikili taşlar üzerine boğazlananlar ile fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı; bunlar fasıklıktır. Bugün, inkar edenler sizi dininizden etmekten umutlarını kesmişlerdir, onlardan korkmayın, Benden korkun. Bugün, size dininizi bütünledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım, din olarak sizin için İslam'ı beğendim. Açlıktan darda kalan, günaha kaymaksızın yiyebilir. Doğrusu Allah Bağışlayan'dır, merhametli olandır. Kopyala - yapıştır hatası https://sorularlaislamiyet.com/maide-suresinin-3-ayetinde-mana-butunlugunun-olmadigi-iddiasina-nasil-cevap-vermek-gerekir hemen cevabı yok sanmayın buyrun Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 4 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: https://sorularlaislamiyet.com/ona-hicbir-seyi-ortak-yapmayin-anneye-babaya-iyi-davraninenam-6151-ayetin-akisinda-zahiri-bir bir arama yapmanız yeterli idi arapça diliyle alakalı durum sadece sorum yok yani Taptığın tanrıyı ne hallere düşürdüğünün farkında değilsin galiba. Arapça ile alakalıymış, yemişim Arapçayı ! Artı ne idüğü belirsiz yerlere takılmaya hălă bıkmadınız mı ? Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mart 10, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi (düzenlendi) Mekke döneminde indiği iddia edilen ayetler pre-islamik hristiyan ilahileri, şiirleri ve kıyamet kehanetleridir. Bu kehanet, şiir veya ilahilerin ve bütünselliğini bozan, araya iliştirilmiş uzun uzadıya ayetler sonradan eklemedir. Şiirde ne anlatıldığını anlatma veya yönlendirme çabasıdır. Örnek verelim. 1.Ey o örtünen, 2.gece kalk, pek azı hariç, 3.yarısı, yahut ondan biraz eksilt 4.veya artır ve Kur'an'ı ağır ağır, güzel güzel oku! 5.Çünkü Biz sana ağır bir söz vahyedeceğiz; 6.Çünkü gece neşesi, hem daha dokunaklı hem de deyişçe daha sağlamdır. 7.Çünkü sana gündüzün uzun bir yüzüş vardır 8.Rabbinin ismini an ve herşeyden kesilerek O'na çekil 9.O doğunun ve batının Rabbi'dir. O'ndan başka tanrı yoktur. O halde yalnız O'nu vekil tut! 10.Başkalarının sözlerine sabret ve onları güzel bir terkedişle terket 11.Refah ve zevk sahibi o inkarcıları bana bırak ve onlara biraz mühlet ver! 12.Çünkü Bizim yanımızda bukağılar ve ateş var, 13.Boğazda kalan bir yiyecek ve acı bir azap vardır. 14.0 gün yer ve dağlar sarsılacak, dağlar erimiş bir kum yığınına dönecektir! 15.Haberiniz olsun Biz size üzerinize şahit olacak bir peygamber gönderdik, tıpkı Firavun'a peygamber gönderdiğimiz gibi; 16.Firavun o peygambere isyan etti de Biz onu vahim bir tutuşla tuttuk alıverdik! 17.halde eğer inkar ederseniz, çocukları ak saçlı kocalara çevirecek olan o günde nasıl korunursunuz? 18.Gök onun dehşetiyle çatlamıştır ve O'nun va'di yerine getirilmiştir. 19.İşte bu, bir öğüttür; artık dileyen Rabbine bir yol tutar! 20.Gerçekten Rabbin biliyor ki sen, muhakkak gecenin üçte ikisine yakınını, yarısını ve üçte birini ibadetle geçiriyorsun, beraberinde bulunan bir grup da . Oysa geceyi, gündüzü Allah takdir eder. Sizin bundan ötesini başaramayacağınızı bildiği için size lütuf ile muamelede bulundu. Bundan böyle Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun; O, içinizden hastaların olacağını, diğer bir kısmının Allah'ın lütfundan bir kar aramak üzere yeryüzünde yol tepeceklerini, diğer bir kısmının da Allah yolunda çarpışacaklarını bilmektedir; O halde ondan kolayınıza geleni okuyun; namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a karz-ı hasen verin! Kendi hesabınıza hayır olarak ne yapıp gönderirseniz, onu Allah yanında daha hayırlı ve karşılık olarak daha büyük bulacaksınız. Allah'tan bağışlanma dileyin! Şüphesiz ki Allah, çok bağışlayan, çok merhamet edendir. 20. Ayet bariz olarak sonradan eklemedir. Ayetin gidişatı, yani ölçüsü ve düzeni ile uyumsuzdur ve bu ayette 1-5.ayetler açıklanmaya çalışılmış, kılıf aranmıştır. Amma velakin, orijinalinde, 1-5. Ayetlerde ilahi, kehanet, şiir yazanlara, gece dinginliğinde yazdıklarını eksilt, arttır, daha optimal hale getir ve oku diye nasihat verilmektedir. Muhtemelen kilise babasının rahiplerine bir vaazı olabilir. Kuran okumak eksiltilmez ki neyi eksilteceksin? Daha az oku diye veya eksilt diye ilahi mesaj mı olur? Mart 10, 2019 tarihinde Abdülmalik tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 6 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: https://sorularlaislamiyet.com/maide-suresinin-3-ayetinde-mana-butunlugunun-olmadigi-iddiasina-nasil-cevap-vermek-gerekir hemen cevabı yok sanmayın buyrun Yahu bir tanrı bu kadar zavallı olabilir mi? Ayetlerinde derdini anlatmaktan bile aciz, ne dediğinin anlaşılması için illa birkaç sakallı kafa kafaya verip derin anlamcılık yapacaklar öylemi? Hani apaçık indirildiğine dair verdiği sözlere ne oldu? Verdiği sözlerden dönmeye de kadir olduğu için vazgeçti galiba? Bence siz al-ilah'ı bırakıp Baal'e tapın, sünepe al-ilah tan bir cacık olmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 3 dakika önce, Ebu Kafir yazdı: Yahu bir tanrı bu kadar zavallı olabilir mi? Ayetlerinde derdini anlatmaktan bile aciz, ne dediğinin anlaşılması için illa birkaç sakallı kafa kafaya verip derin anlamcılık yapacaklar öylemi? Hani apaçık indirildiğine dair verdiği sözlere ne oldu? Verdiği sözlerden dönmeye de kadir olduğu için vazgeçti galiba? Bence siz al-ilah'ı bırakıp Baal'e tapın, sünepe al-ilah tan bir cacık olmaz. ne oldu oradaki dininizi kemale erdirdim konusunun anlamı yazıda açıklandığı için mi böyle sinirlendiniz. Din; en başta hüküm koyan demektir zaten. Dininizi yani emir ve yasaklarınizı kemale erdirdi.Deyip aynı konuya devam etmiş sorun nerede ayette? Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 4 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: ne oldu oradaki dininizi kemale erdirdim konusunun anlamı yazıda açıklandığı için mi böyle sinirlendiniz. Din; en başta hüküm koyan demektir zaten. Dininizi yani emir ve yasaklarınizı kemale erdirdi.Deyip aynı konuya devam etmiş sorun nerede ayette? Sorun şu; Neden kendin okuduğunda bir cevap veremedin ve gidip sorularla islamiyet sitesindeki şarlatanlara başvurdun? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 29 dakika önce, Ebu Kafir yazdı: Sorun şu; Neden kendin okuduğunda bir cevap veremedin ve gidip sorularla islamiyet sitesindeki şarlatanlara başvurdun? ilmini bilmiyordum tam net bilgim yoktu Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 30 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: ilmini bilmiyordum tam net bilgim yoktu Aşağıdaki kanun maddesi bu konuda ehil olan insanlar tarafından yazılmış. Anlamadığın, ilmim yetmiyor dediğin bir nokta var mı? Alıntı HAYVANLARI KORUMA KANUNU MADDE 14. - Hayvanlarla ilgili yasaklar şunlardır: a) Hayvanlara kasıtlı olarak kötü davranmak, acımasız ve zalimce işlem yapmak, dövmek, aç ve susuz bırakmak, aşırı soğuğa ve sıcağa maruz bırakmak, bakımlarını ihmal etmek, fiziksel ve psikolojik acı çektirmek. b) Hayvanları, gücünü aştığı açıkça görülen fiillere zorlamak. c) Hayvan bakımı eğitimi almamış kişilerce ev ve süs hayvanı satmak. d) Ev ve süs hayvanlarını onaltı yaşından küçüklere satmak. e) Hayvanların kesin olarak öldüğü anlaşılmadan, vücutlarına müdahalelerde bulunmak. f) Kesim hayvanları ve 4915 sayılı Kanun çerçevesinde avlanmasına ve özel üretim çiftliklerinde kesim hayvanı olarak üretimine izin verilen av hayvanları ile ticarete konu yabani hayvanlar dışındaki hayvanları, et ihtiyacı amacıyla kesip ya da öldürüp piyasaya sürmek. g) Kesim için yetiştirilmiş hayvanlar dışındaki hayvanları ödül, ikramiye ya da prim olarak dağıtmak. h) Tıbbî gerekçeler hariç hayvanlara ya da onların ana karnındaki yavrularına veya havyar üretimi hariç yumurtalarına zarar verebilecek sunî müdahaleler yapmak, yabancı maddeler vermek. ı) Hayvanları hasta, gebelik süresinin 2/3’ünü tamamlamış gebe ve yeni ana iken çalıştırmak, uygun olmayan koşullarda barındırmak. j) Hayvanlarla cinsel ilişkide bulunmak, işkence yapmak. k) Sağlık nedenleri ile gerekli olmadıkça bir hayvana zor kullanarak yem yedirmek, acı, ıstırap ya da zarar veren yiyecekler ile alkollü içki, sigara, uyuşturucu ve bunun gibi bağımlılık yapan yiyecek veya içecekler vermek. l) Pitbull Terrier, Japanese Tosa gibi tehlike arz eden hayvanları üretmek; sahiplendirilmesini, ülkemize girişini, satışını ve reklamını yapmak; takas etmek, sergilemek ve hediye etmek. Kitabının apaçık indiği iddiasında olan, kadir-i mutlak & alim-i mutlak olduğu söylenen bir tanrı neden iki lafı bir araya getirip bu kadarını yapamıyor? Neden bir takım kerameti kendinden menkul hoca efendilerin sürekli olarak kıçını toplamasına ihtiyaç duymakta? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mart 10, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 10, 2019 gönderildi 21 dakika önce, Ebu Kafir yazdı: Aşağıdaki kanun maddesi bu konuda ehil olan insanlar tarafından yazılmış. Anlamadığın, ilmim yetmiyor dediğin bir nokta var mı? Kitabının apaçık indiği iddiasında olan, kadir-i mutlak & alim-i mutlak olduğu söylenen bir tanrı neden iki lafı bir araya getirip bu kadarını yapamıyor? Neden bir takım kerameti kendinden menkul hoca efendilerin sürekli olarak kıçını toplamasına ihtiyaç duymakta? Konu açık zaten din hukumdür maide suresi son inen surelerden dolayısıyla artık din kemale ermiş. Ayriyetten aşağıdaki bilim ve mucize iddiasina ne dersiniz? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts