Abdülmalik 0 Oluşturuldu: Mart 18, 2019 Raporla Share Oluşturuldu: Mart 18, 2019 (düzenlendi) Bu ayetler Muhammed’in ölümünden hemen önce 632 yılında iniyor ve Araplar ay takvimine geçiyor. 9:36 Doğrusu Allah katında ayların sayısı, gökleri ve yeri yarattığı günkü Allah yazısında on iki aydır; bunlardan dördü haram aylardır. Bu, işte en doğru dindir; onun için bunlar hakkında kendinize zulmetmeyin; müşrikler sizinle topyekün savaştıkları gibi siz de topyekün savaşın ve bilin ki Allah, korunanlarla beraberdir. 9: 37.O nesi denilen sıvış adeti (haram ayları geciktirmek) ancak küfürde ileri gitmektir ki, bununla kafirler şaşırtılır; Allah'ın haram kıldığının sayısına uydurup da Allah'ın yasakladığını helal kılmak için onu bir yıl helal, bir yıl haram sayarlar. Bu şekilde onların kötü işleri kendilerine süslenip güzel gösterildi. Allah ise, kafirlerden ibaret bir topluluğu doğru yola erdirmez. Bu ayetler öncesi Araplar 3 yılda bir artan ayı o yıla ekleyip 13 ay yapıyorlardı. Muhammed’in 22 yıllık peygamberlik kariyeri boyunca 7 kere bu döngünün tekrarlamış olması lazım. İşin önemli kısmı şu: Hakkında binlerce hadis yazılan Muhammed’in, 22 yıl içinde tam 7 kez gerçekleşen 13. aylarda hiçbir vukuatı olmamış, bu aylarla ilgili bir hadis yok. Neden? Muhammed biyografisi ya da masalını yazan İbn İshak ve İbn Hişam bu gerçeği unutmuş olabilirler mi? Mart 18, 2019 tarihinde Abdülmalik tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi 12 hours ago, Abdülmalik said: Bu ayetler öncesi Araplar 3 yılda bir artan ayı o yıla ekleyip 13 ay yapıyorlardı. Muhammed’in 22 yıllık peygamberlik kariyeri boyunca 7 kere bu döngünün tekrarlamış olması lazım. İşin önemli kısmı şu: Hakkında binlerce hadis yazılan Muhammed’in, 22 yıl içinde tam 7 kez gerçekleşen 13. aylarda hiçbir vukuatı olmamış, bu aylarla ilgili bir hadis yok. Neden? Muhammed biyografisi ya da masalını yazan İbn İshak ve İbn Hişam bu gerçeği unutmuş olabilirler mi? 13 ay konusunda söylenmesi gereken her şey Kuran'da söylenmiş; hadisin lüzumu yok. Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi (düzenlendi) haram ayları geciktirme olarak çevrilen kısım aslında an-nasi'den söz ediyor. arap takvimi öncesinde eklenen fazladan ayın adı an-nasi yani geciktirme, erteleme. bugünkü meallerde haram ayları ertelemek olarak anılan kafirlik eylemi, aslında haram ayları ertelemekle ilgili olmayabilir, yalnızca 12ciler ile 13çüler arasındaki bir kavganın yansıması olabilir. elbette uyduruk peygamberin ağzından fetvalar da bu kavgayı kazanmanın yollarından biri olabilir. 12ciler ve 13çülerin kavgası vardıysa, bunun nedenini ticarette aramak uygun bir başlangıç olabilir. Mart 19, 2019 tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi (düzenlendi) Sevgili bir_akil_insan, "12ciler ve 13çüler"in iddiaları nedir; 12ciler ve 13çüler, iddialarını ayetlere mi dayandırıyor hadislere mi? Mart 19, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi 5 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Sevgili bir_akil_insan, "12ciler ve 13çüler"in iddiaları nedir; 12ciler ve 13çüler, iddialarını ayetlere mi dayandırıyor hadislere mi? 12ciler ve 13çüler - eğer vardıysalar- zaten bu hadis ve ayetlerin ortaya çıkma nedenleridir. dolayısı ile savlarını herhangi bir hadis / ayete dayandırma olasılıkları da oldukça düşüktür. bu hadis/ayetler 12-13 kavgasını sona erdirmek üzere ortaya atılmış görünüyor. 12ciler ve 13çüler arasındaki temel sorun, büyük olasılıkla ticaret sorunudur. bu ticaret, din ticareti de olabilir. 13. ayın eklenmesi ile haram aylar ya da diğer zamanların aşağı yukarı her yılın aynı dönemine denk gelmesi sağlanır. eklenmediği durumda, bu dönemler yıl içinde gezinir durur. 13.ayın eklenmesi ya da eklenmemesi, dönemsel pazarlarda rekabeti kazanma ya da kaybetmeye yol açıyor olabilir. diğer türlü, din açısından haram ayların ertelenmesi bahanesi ancak ahmakça bir bahanedir; çünkü haram aylar asıl 13.ayın eklenmesi ile ortalama olarak her yıl gerçek zamanlarına denk gelmektedir. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mart 19, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi 12 saat önce, Hasan Akçay yazdı: hadisin lüzumu yok. Niye yok? Hadis olmadan kuranı anlıyormusun? Hadis yazarı, yani, bir bakıma islamı gerçek anlamda oluşturan ve Muhammed masalını yazanlar nesi yöntemini hesaba katmamışlardır? Yahu bu olabilir mi? Muhammedin hayatı “nesi” olmadan nasıl anlatılır. Nesi aylarında Muhammed ne yaptı? En büyük problemlerin bu ayda çıkmış olması gerekir, Muhammed bu duruma ne dedi? itiraz etmedi mi? Niye bilgi yok? Artçı bilgi: İslam alimleri de 632 ‘den önce nesi yi kabul eder. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi (düzenlendi) 6 hours ago, bir_akil_insan said: 12ciler ve 13çüler - eğer vardıysalar- zaten bu hadis ve ayetlerin ortaya çıkma nedenleridir. dolayısı ile savlarını herhangi bir hadis / ayete dayandırma olasılıkları da oldukça düşüktür. bu hadis/ayetler 12-13 kavgasını sona erdirmek üzere ortaya atılmış görünüyor. 12ciler ve 13çüler arasındaki temel sorun, büyük olasılıkla ticaret sorunudur. bu ticaret, din ticareti de olabilir. 13. ayın eklenmesi ile haram aylar ya da diğer zamanların aşağı yukarı her yılın aynı dönemine denk gelmesi sağlanır. eklenmediği durumda, bu dönemler yıl içinde gezinir durur. 13.ayın eklenmesi ya da eklenmemesi, dönemsel pazarlarda rekabeti kazanma ya da kaybetmeye yol açıyor olabilir. diğer türlü, din açısından haram ayların ertelenmesi bahanesi ancak ahmakça bir bahanedir; çünkü haram aylar asıl 13.ayın eklenmesi ile ortalama olarak her yıl gerçek zamanlarına denk gelmektedir. 9:36'nın deyimiyle, Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı günden beri, 13'cü ay gökte zaten var ve o var olduğu için gökte aylar (örn dolunaylar) mevsim bakımından vakten SABiTTiR. Eğer o 13'ncü ay kağıt üzerinde* ötelenirse aylar sürekli 11 gün erken gelirler ve o mevsim senin bu mevsim benim GEZERLER. 12 aylı kamerî yılın ayları öyle yaparlar çünkü 12 aylı kamerî yıl icad olsun diye 13'ncü ay ötelenmiştir ve öteleme otomatiğe bağlanmıştır. Kamerî yıl "mevsim"i, dolayısıyla "zaman"ı o yüzden bildiremez. Allah'ın gökte kurmuş olduğu düzen bu fesada uğramasın diye nesî denen öteleme, 9:37 vahyedilerek, haram kılınmıştır: nesî küfürde kesinlikle ziyadeliktir - innema en nesî ziyadetun fîl kufr. ____________________________________________________________________________ *Ötelemeyi yapan beşer bunu yalnızca kağıt üzerinde yapabiliyor; gökteki ayları öteleyemiyor çünkü gökteki aylara ulaşıp onları öteleyecek bir ele sahip değil. Gökte öteleme yok. Mart 19, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi 12 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: 9:36'nın deyimiyle, Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı günden beri, 13'cü ay gökte zaten var ve o var olduğu için gökte aylar (örn dolunaylar) mevsim bakımından vakten SABiTTiR. Eğer o 13'ncü ay kağıt üzerinde* ötelenirse aylar sürekli 11 gün erken gelirler ve o mevsim senin bu mevsim benim GEZERLER. 12 aylı kamerî yılın ayları öyle yaparlar çünkü 12 aylı kamerî yıl icad olsun diye 13'ncü ay ötelenmiştir ve öteleme otomatiğe bağlanmıştır. Kamerî yıl "mevsim"i, dolayısıyla "zaman"ı o yüzden bildiremez. Allah'ın gökte kurmuş olduğu düzen bu fesada uğramasın diye nesî denen öteleme, 9:37 vahyedilerek, haram kılınmıştır: nesî küfürde kesinlikle ziyadeliktir - innema en nesî ziyadetub fîl kufr. ____________________________________________________________________________ *Ötelemeyi yapan beşer bunu yalnızca kağıt üzerinde yapabiliyor, gökteki ayları öteleyemiyor çünkü gökteki aylara uzanıp onları öteleyecek bir ele sahip değil. Gökte öteleme yok. bu ay ve yemin altındakiler konuları favorileriniz, biliyoruz. fakat çok açık bir gerçekliği göz ardı ediyorsunuz: sizin anlattıklarınızın karşılığı tarihte bulunmuyor. bu yüzden, istediğiniz kadar ay hesabına oturun, konu 12 aylık ay takvimi ve +1 aylık düzeltmeli takvim çatışmasıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi (düzenlendi) 20 minutes ago, bir_akil_insan said: bu ay konusu ve yemin altındakiler konusu favorileriniz, biliyoruz. fakat çok açık bir gerçekliği göz ardı ediyorsunuz: sizin anlattıklarınızın karşılığı tarihte bulunmuyor. bu yüzden, istediğiniz kadar ay hesabına oturun, konu 12 aylık ay takvimi ve +1 aylık düzeltmeli takvim çatışmasıdır. Kamerî aylar konusunu araştırdığım için özür mü dilemeliyim? Güzel kardeşim, anlattıklarımın karşılığı tarihte bulunuyor çünkü tarih 12 aylı kamerî yılı fiilen reddeder. 12 aylı kamerî yıl tarihte hiç kullanılmadı. 12 aylı "kamerî yıl"ı düzenleyenler ona zaman zaman 13'ncü bir ay eklediler ve onu 365 gün süren yıl yapıp çıktılar. O zaman da yıl "kamerî-şemsî" olup çıktı ama aslında bal gibi "şemsî yıl"dır o. 12 aylı kamerî yıl olmaz, tarihte de olmadı. Mart 19, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi 19 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: Kamerî aylar konusunu araştırdığım için özür mü dilemeliyim? Güzel kardeşim, anlattıklarımın karşılığı tarihte bulunuyor çünkü tarih 12 aylı kamerî yılı fiilen reddeder. 12 aylı kamerî yıl tarihte hiç kullanılmadı. 12 aylı "kamerî yıl"ı düzenleyenler ona zaman zaman 13'ncü bir ay eklediler ve onu 365 gün süren yıl yapıp çıktılar. O zaman da yıl "kamerî-şemsî" olup çıktı ama aslında bal gibi "şemsî yıl"dır o. 12 aylı kamerî yıl olmaz, tarihte de olmadı. bu konuları pek çok kere siz anlattılar, yinelemenin bir anlamı bulunmuyor. özetle: geciktirme-erteleme konusunun kökenini ticarette aramanın sonuca ulaştıracağını düşünüyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
Tengrizm18 0 Mart 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 19, 2019 gönderildi (düzenlendi) Muhammed'in yaşadığına dair kanıt yoktur.Dolayısı ile tüm hadislerde uydurmadır.Yani Muhammed yaşamamıştır,ve yaşadığına dair arkeolojik kanıtta yoktur. Mart 19, 2019 tarihinde Tengrizm18 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Mart 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi (düzenlendi) Git bunları islamî sitelerde anlat diyordunuz, anlattım; alıntılıyorum: Benzetme yapmak gerekirse kamerî yıldaki Şehru Rramazan, saat kadranındaki akrep kolu gibidir, sürekli GEZER; gökteki ramazan ise saat kadranındaki 1 rakamı gibi hep aynı yerdedir, SABiT. Akrep kolu, yolunun üzerindeki 1'e nasıl uğrarsa kamerî yılın gezen Ramazanı da gökteki Ramazana uğrar; örneğin şu tarihlerde uğradı: 29 Haz 1950; 25 Haz 1983, 579; 2 Tem 2015, 619. https://www2.diyanet.gov.tr/DinHizmetleriGenelMudurlugu/Sayfalar/RamazanveKurban.aspx Yani gökteki Şehru Ramazan en uzun gündüzden sonraki ilk dolunay olup 21 Haziran - 21 Temmuz arasında görünür. Kanıt, gezen ramazanın sabit ramazana (kadrandaki 1'e) 21 Haziran - 21 Temmuz arasında uğramasıdır. Köz gibi sıcak günlerin habercisidir Şehru Ramazan; onun için Kavuran Dolunay anlamına gelir. Miladî 500, 600'lerde öteki kamerî ayların adları ne idi emin olunamaz ama bilinen şudur: شهر - şehr gökteki "ay"dır, "yıl"ın 12'de "1'i değildir. Çünkü dolunayların 12'si, 13'ü gökte DiZiLiRLER. Şehru ramazan o "dizi"nin bazan 13'te 1'idir. 13 ve 12 aynı şey midir ki gökteki ay ve kamerî yıldaki ay aynı olsun? Gökteki aylara Zilhicce, Zilkâde, Muharrem… denmiş olması da elbet muhtemeldir. Buna göre Muhammed (sav) 9 yaşındayken vakten SABiT dolunaylar dizisi Şehru Rramazan ile başladı ve şöyle devam etti: 01 -> (Rama) -> 24 Haz. 579 02 -> (Zhicc.) -> 24 Tem 03 -> (Zkâde) -> 22 Ağu 04 -> (Muhar) -> 21 Eyl 05 -> (Cevvel) -> 20 Eki 06 -> (Cahir..) -> 19 Kas 07 -> (Şaban) -> 19 Ara 08 -> (Şevval) -> 18 Oca 580 09 -> (Receb.) -> 16 Şub 10 -> (Revvel) -> 17 Mar 11 -> (Rahir..) -> 15 Nis 12 -> (Sâfer..) -> 15 May 13 -> (....……..) -> 13 Haz 580 01 -> (Rama) -> 12 Tem 580 02 -> (Zhicc.) -> 11 Ağu 03 -> (Zkâde) –> 09 Eyl 04 -> (Muhar) -> 08 Ekim … "Kavuran Dolunay"ı oruç ile karşılamak farz değildi henüz; o, Muhammed (sav)'ın peygamber yapılıp 2:185'in vahyedilmesinden itibaren farz olacak. Haram aylar ise elbet vardı ve sizin, o ayların içinde bulunup dururken, av hayvanı öldürmeniz yasaktı; "Cahiliye"de uymuyordunuz o yasağa ki İslam gelince uyarıldınız: Lâ taktulus sayde ve entum hurum (5:95). Biyolojik takvim denen "sünnetullah"ın gereği odur ki avlanma yasağı vakten sabittir çünkü av hayvanları yavrularını sabit vakitlerde doğurup emzirirler; dolayısıyla avlanmanın yasak-haram olduğu HARAM AYLAR vakten sabittir. Saat kadranındaki 1'dir, 2'dir, 3'tür, 4'tür erbaatun hurum. Mart 20, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Mart 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi Müşrikler 9:37'de nesi diye geçen "öteleme"yi yaparlardı ki Allah'ın haram kıldığını helal gösterebilsinler, yahıllû mâ harrem allah. Örneğin "dizi"nin son dolunayı helal aydı, ilk dolunay ise haram. O haram ayda avlanmak istediğinizde helal dolunayı bir sonraki "dizi"nin baş tarafına ötelerdiniz; bir sonraki dizinin ilk dolunayı helal görünüverirdi. 01 -> (Rama) -> 24 Haz. 579 02 -> (Zhicc.) -> 24 Tem 03 -> (Zkâde) -> 22 Ağu 04 -> (Muhar) -> 21 Eyl 05 -> (Cevvel) -> 20 Eki 06 -> (Cahir..) -> 19 Kas 07 -> (Şaban) -> 19 Ara 08 -> (Şevval) -> 18 Oca 580 09 -> (Receb.) -> 16 Şub 10 -> (Revvel) -> 17 Mar 11 -> (Rahir..) -> 15 Nis 12 -> (Sâfer..) -> 15 May 13 -> (....……..) -> 13 Haz 580 01 -> (Rama) -> 12 Tem 580 ... Ötelenmiş dizi: 01 -> (...........) -> 13 Haz 580 02 -> (Rama) -> 12 Tem Bu 9:37'de "Ötelemek küfürde ileri gitmektir" denerek yasaklandı yani yavrularını emziren anaları öldürmeniz yasaklandı. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Mart 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi 11 hours ago, Hasan Akçay said: Müşrikler 9:37'de nesi diye geçen "öteleme"yi yaparlardı ki Allah'ın haram kıldığını helal gösterebilsinler, yahıllû mâ harrem allah. Örneğin "dizi"nin son dolunayı helal aydı, ilk dolunay ise haram. O haram ayda avlanmak istediğinizde helal dolunayı bir sonraki "dizi"nin baş tarafına ötelerdiniz; bir sonraki dizinin ilk dolunayı helal görünüverirdi. 01 -> (Rama) -> 24 Haz. 579 02 -> (Zhicc.) -> 24 Tem 03 -> (Zkâde) -> 22 Ağu 04 -> (Muhar) -> 21 Eyl 05 -> (Cevvel) -> 20 Eki 06 -> (Cahir..) -> 19 Kas 07 -> (Şaban) -> 19 Ara 08 -> (Şevval) -> 18 Oca 580 09 -> (Receb.) -> 16 Şub 10 -> (Revvel) -> 17 Mar 11 -> (Rahir..) -> 15 Nis 12 -> (Sâfer..) -> 15 May 13 -> (....……..) -> 13 Haz 580 01 -> (Rama) -> 12 Tem 580 ... Ötelenmiş dizi: 01 -> (...........) -> 13 Haz 580 02 -> (Rama) -> 12 Tem Bu 9:37'de "Ötelemek küfürde ileri gitmektir" denerek yasaklandı yani yavrularını emziren anaları öldürmeniz yasaklandı. Herşey bitti, devenin kuyruğunun ucundaki bir kıl yamukmuş, onun derdine düşmüşsünüz. İslamın neresi doğru ki, bir tarafı eğri olmasın. Ne boş adamlarsınız ki böyle... Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mart 20, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi Bu ayetler gelmeden önce nesi yöntemini kim nasıl uyguluyordu? Müşrikler uyguluyorsa; Muhammed’de buna uyuyormuyordu? Diyelim ki, Müşrikler Muharrem ayını bir ay , haccı da bir yıl öteledi, Muhammed buna en başından itibaren niye itiraz etmedi? Ya da Allah neyi bekledi? Nesi ayı, yılın sonuna mı ekleniyordu? Yoksa istenilen bir yere mi ekleniyordu? Muhammed uyguluyorsa; Nesi ayını Allah’dan bu konuda vahiy gelmediği için nasıl kullanıyordu ? Haram ayı helal kılıyormuydu? Nesi yapıp, hac yapmayı bir yıl erteliyormuydu? Allah, olası kafa karışıklığını baştan niye engellemedi? Bu olasılıklar nedeniyle, Müslimlerin kendi arasında veya müşriklerle binlerce çatışma içerikli hadis olması gerekirken bir tane bile yok. Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Mart 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi (düzenlendi) Allah neden güneş takvimini kabul etmiyor da ay takviminde ısrar ediyor. Üstelik bolca karışıklık yapacağını bildiği halde? Mart 20, 2019 tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mart 20, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi 33 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı: Allah neden güneş takvimini kabul etmiyor da ay takviminde ısrar ediyor. Üstelik bolca karışıklık yapacağını bildiği halde? Aslında 9:36-37 ‘de güneş takviminin kullanılmasından bahsediliyor olabilir ki büyük ihtimal öyle. Bu çok daha mantıklı. Allah yarattığı normal yılı niye yanlış anlatsın, karışıklık yaratsın? Allah olmayan bir yılı dikte eder mi? Allah yoksa insan aklı var. Öyle değil mi? Şöyle anlatayım. Kuranı kimin yazdığı belli değildir, Toplama bir kitaptır. Kuran’da diğer dinlerin apokrif kitaplarından alıntılar çoktur. Örneğin, Yahudilerin apokrif jübileler kitabı 6.bölümde bu konudan bahsedilir, http://www.pseudepigrapha.com/jubilees/6.htm Bu apokrif metinde, yahudilerin bazı kesiminin ay takvimi kullanması, dolayısıyla ibadetleri, festivalleri ertelediği, unuttuğu bahsedilir, bunu engellemek amacıyla güneş takvimi önerilir. Kuran’da ki 9:36-37 ayetleri bu apokrif metini anlatıyor olabilir, büyük ihtimalle de öyle. Dolayısıyla bu ayetler Araplar tarafından ya yanlış anlaşılmış ya da fazladan yıllık vergi toplamak için anlamı değiştirilmiş olabilir. Söz konusu Araplar olunca pozitif bir sonuç beklemek imkansızdır. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Mart 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi 1 hour ago, Abdülmalik said: Aslında 9:36-37 ‘de güneş takviminin kullanılmasından bahsediliyor olabilir ki büyük ihtimal öyle. Bu çok daha mantıklı. Allah yarattığı normal yılı niye yanlış anlatsın, karışıklık yaratsın? Allah olmayan bir yılı dikte eder mi? Allah yoksa insan aklı var. Öyle değil mi? Kavramları karıştırmasak iyi olur; takvim başkadır yıl başka ama 9:36-37'de "şemsî yıl"a atıf var; bu konuda haklısınız. 10:5'e göre ise, açık net ve kesin, GEÇERLi olan yıl "şemsî"dir: Allah inişler ölçüverendir kamere (kaddere hu menâzil) yılların sayısını bilin diye (li ta'lemû aded es sinîn). Burada sözü edilen yıl "şemsî yıl"dır. Açıklaması kısaca şöyle: Kamerin doluluk oranı % 100 olan hali de dolunaydır %99'a inmiş hali de çünkü aynı gecenin içinde oluyor bunlar. Eğer çölde yaşayan bir insan belli bir dolunayı, örneğin öteki dolunaylardan daha büyük ve parlak olan "Şehru Ramazan"ı, her gördüğünde değneğine bir çentik atar da sonra çentikleri sayarsa çölde geçen yılların sayısını öğrenir. Dolunayların sayısı = yılların sayısı. Dikkat "şemsî yı"ların sayısını öğrenir, "kamerî yıl"ların değil. Çünkü dolunayların sayısı örneğin 33 ise 33 dolunay dizisinin 12 tanesi 13 dolunaya sahiptir; ki 12 aylı kamerî yıl onları öteler. Ötelenen 12 ay fazladan 1 kamerî yıl eder. O yüzden 33 dolunay = 34 kamerîyıl. FARK 1 yıl Ve dolunayların sayısı arttıkça Fark artar: 33 dolunay = 34 kamerî yıl, 66 dolunay = 68 kamerî yıl, 99 dolunay = 102 kamerî yıl... Kısacası dolunayların sayısı kamerî yılların sayısını göstermez; şemsî yılların sayısını gösterir: 33 dolunay = 33 şemsî yıl, 66 dolunay = 66 şemsî yıl, 99 dolunay = 99 şemsî yıl... Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Mart 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi (düzenlendi) Yine mi bu ay dede teranesi ?! Herşeye gücü yeten bu malum Arap tanrısının düştüğü hallere bir bakar mısınız ?! Güya kitabın telif hakkı kendinde ama açıklamaya gelince, pııırrrr diye kaybol... Haliyle meydan boş olunca, bu açıklama seansları da sittin sene daha devam eder. Mart 20, 2019 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mart 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mart 20, 2019 gönderildi 40 minutes ago, Hasan Akçay said: Kavramları karıştırmasak iyi olur; takvim başkadır yıl başka ama 9:36-37'de "şemsî yıl"a atıf var; bu konuda haklısınız. 10:5'e göre ise, açık net ve kesin, GEÇERLi olan yıl "şemsî"dir: Allah inişler ölçüverendir kamere (kaddere hu menâzil) yılların sayısını bilin diye (li ta'lemû aded es sinîn). Burada sözü edilen yıl "şemsî yıl"dır. Açıklaması kısaca şöyle: Kamerin doluluk oranı % 100 olan hali de dolunaydır %99'a inmiş hali de çünkü aynı gecenin içinde oluyor bunlar. Eğer çölde yaşayan bir insan belli bir dolunayı, örneğin öteki dolunaylardan daha büyük ve parlak olan "Şehru Ramazan"ı, her gördüğünde değneğine bir çentik atar da sonra çentikleri sayarsa çölde geçen yılların sayısını öğrenir. Dolunayların sayısı = yılların sayısı. Dikkat "şemsî yı"ların sayısını öğrenir, "kamerî yıl"ların değil. Çünkü dolunayların sayısı örneğin 33 ise 33 dolunay dizisinin 12 tanesi 13 dolunaya sahiptir; ki 12 aylı kamerî yıl onları öteler. Ötelenen 12 ay fazladan 1 kamerî yıl eder. O yüzden 33 dolunay = 34 kamerîyıl. FARK 1 yıl Ve dolunayların sayısı arttıkça Fark artar: 33 dolunay = 34 kamerî yıl, 66 dolunay = 68 kamerî yıl, 99 dolunay = 102 kamerî yıl... Kısacası dolunayların sayısı kamerî yılların sayısını göstermez; şemsî yılların sayısını gösterir: 33 dolunay = 33 şemsî yıl, 66 dolunay = 66 şemsî yıl, 99 dolunay = 99 şemsî yıl... Bu kadar gereksiz bilgiden bize ne? Bu kadar zırvalık kimin ne işine yarayacak? Herifin takıldığı noktaya bak! Bu salak da Ne kadar gereksiz, boş şey varsa onun üzerine kafa yoruyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts