Jump to content

Peygamberin günah işlemesine dair ayetlerin değerlendirmesi


Recommended Posts

13 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Neden işlemiyorlarmış?

 

İmansız kitapsız olmak günah değil mi? Masum bir çocuğu öldürmek günah değil mi? Masum bir çocuk öldürülürken seyirci kalmak, bununla da yetinmeyip o katilin peşine takılmak, katile yalakalık yapmak günah değil mi?

hz.Muhammed  ayetlerine  ne  dersiniz  peki  yorumunuzu  merak  ettiğim  kısım  orası  yani  fetih  suresi  1 veya  diğerleri 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 79
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

saçma  olmuş  maalesef  ayete  baktım  kötülük  ve  iyilik  yönünü  veren  Allahtan  bahsediliyor  ayette.Ki  öyle  zaten 

neresi saçma?

Herşeyi yaratan Allah değil mi?

Yoksa başka tanrıların mı var?

Evreni yöneten   herşeyin hakimi ALlah' tır.

Bu ayetler kuranda en mantıklı ayetlerdir.Diğerleri çöptür.

Allah ın dilemesi ile gerçekleşmiyorsa Allah tan başka tanrıların varlığını kabul etmiş olursun.Yada kendini tanrılaştırmış olursun.:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

dediğiniz  ayete  baktım  enfal  67-68 sesleniş  oradaki  sahabeye  ayette.Yani  cümlenin  baş  kısmı  peygambere  esir  almak  yakışmaz  dedikten  sonra  azap  dokunabilecek olan  kişiler  ganimete  sarılanlar.

 O ayette Muhammed "hayır esir almayın durun ! " mu dedi de sahabeler Muhammed'ı dinlemedi ve esir aldı ? Madem öyle sahabelere hitaben niye "peygamberin emrine niye  itaat etmiyorsunuz ?! " Tarzında bir uyarı yok ? "Size azap dokunurdu " derken "Muhammed hariç" diye bir vurgu yok.cümle kapsayıcı.  Genel bir ifade. Muhammed 'i ayrı tutup " suçlama sadece sahabeleridir " demek için bir delil yok. Ayet bu ayrıcalığı vermiyor.Tamamiyle sizinki niyet okuma.eğer sahabeler Muhammed'in emrini dinlemeyip esir almışlarsa, ayette sahabelere peygamber sözünü dinlemedikleri için özel uyarı yapılması gerekirdi.yapılsaydı, Muhammed'in olayda suçu olmadığı açıkça anlaşılırdı.fakat Allah böyle özel bir uyarıya ihtiyaç duymamış. Duymaması ve genel bir ifadeyle " size azap edilirdi" demesi Muhammedinde suça dahil olduğunun kanıtı olabilir bana göre.kanıtı zayıfta olsa  "hitap sadece sahabeleridir " deme ayrıcalığına engeldir.

 

"Daha önce iman nedir bilmezdin " ayetine göre Muhammed islamdan önce imansızdı. Müslüman değildi. Bunun ayette üstüne basa basa söylenmesi "seninde diğerlerinden farkın yoktu" manasına gelir.ayrıca Adem peygamber her zaman imanlıydı. Topraktan yaratıldığı günden beri .Muhammed ise 40 yaşında imanla tanıştı. Bu Ademin Muhammed'den üstün olduğunun kanıtıdır Kurana göre. İsa içinde aynı şey geçerli. Beşikte konuşan İsa her zaman özeldi , imanlıydı, yüksek mertebeye sahipti.30 yaşlarda bile imansız olan Muhammed mi üstün , yoksa Beşikte konuşan,kuşlara hayat veren,ölüleri dirilten , göğe yükselen İsa mı ? 

40 yaşına kadar iman nedir bilmeyen Muhammed 23 sene günah işlemeden yaşamış olabilir mi ? Madem mükemmeldi ayette niye imansızliğı yüzüne vuruluyor ve herkese ifşa ediliyor ? Sen mükemmel olduğunu bildiğin birine kalabalık içinde  " daha önce sen kafirdin " dermisin? Allah'ın yaptığı bu.mükemmel birine böyle hitap edilir mi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, fezadabirtürk yazdı:

 O ayette Muhammed "hayır esir almayın durun ! " mu dedi de sahabeler Muhammed'ı dinlemedi ve esir aldı ? Madem öyle sahabelere hitaben niye "peygamberin emrine niye  itaat etmiyorsunuz ?! " Tarzında bir uyarı yok ? "Size azap dokunurdu " derken "Muhammed hariç" diye bir vurgu yok.cümle kapsayıcı.  Genel bir ifade. Muhammed 'i ayrı tutup " suçlama sadece sahabeleridir " demek için bir delil yok. Ayet bu ayrıcalığı vermiyor.Tamamiyle sizinki niyet okuma.eğer sahabeler Muhammed'in emrini dinlemeyip esir almışlarsa, ayette sahabelere peygamber sözünü dinlemedikleri için özel uyarı yapılması gerekirdi.yapılsaydı, Muhammed'in olayda suçu olmadığı açıkça anlaşılırdı.fakat Allah böyle özel bir uyarıya ihtiyaç duymamış. Duymaması ve genel bir ifadeyle " size azap edilirdi" demesi Muhammedinde suça dahil olduğunun kanıtı olabilir bana göre.kanıtı zayıfta olsa  "hitap sadece sahabeleridir " deme ayrıcalığına engeldir.

 

"Daha önce iman nedir bilmezdin " ayetine göre Muhammed islamdan önce imansızdı. Müslüman değildi. Bunun ayette üstüne basa basa söylenmesi "seninde diğerlerinden farkın yoktu" manasına gelir.ayrıca Adem peygamber her zaman imanlıydı. Topraktan yaratıldığı günden beri .Muhammed ise 40 yaşında imanla tanıştı. Bu Ademin Muhammed'den üstün olduğunun kanıtıdır Kurana göre. İsa içinde aynı şey geçerli. Beşikte konuşan İsa her zaman özeldi , imanlıydı, yüksek mertebeye sahipti.30 yaşlarda bile imansız olan Muhammed mi üstün , yoksa Beşikte konuşan,kuşlara hayat veren,ölüleri dirilten , göğe yükselen İsa mı ? 

40 yaşına kadar iman nedir bilmeyen Muhammed 23 sene günah işlemeden yaşamış olabilir mi ? Madem mükemmeldi ayette niye imansızliğı yüzüne vuruluyor ve herkese ifşa ediliyor ? Sen mükemmel olduğunu bildiğin birine kalabalık içinde  " daha önce sen kafirdin " dermisin? Allah'ın yaptığı bu.mükemmel birine böyle hitap edilir mi ?

Şu halde 52. âyetin "Sen kitap nedir, iman nedir bilmiyordun,.." diye çevrilen kısmını bu olgu ışığında şöyle açıklamak uygun olur: Sen daha önce sana verilen kitabın içeriğini ve bütün iman konularını bilmiyordun, bunların hakikatini idrak etmiş değildin. Nitekim bazı âyetlerde iman kelimesi "İslâmiyet, Allah'ın buyruklarına uygun olarak yapılan ameller ve yaşanan Müslümanlık" anlamında kullanılmıştır. (Meselâ bk. Bakara 2/143) Ayrıca, âyette "mümin değildin" denmemiş, "iman nedir bilmiyordun" buyurulmuştur. Burada geçen "bilme" anlamındaki "derâ" fiili, sıradan bir bilgiye sahip olmayı değil, bir konunun hakikatine vâkıf olmayı ve inceliklerini idrak etmeyi ifade eder. (Râgıb el-Isfahânî, el-Müfredât, "dry" md.)

 

 

Seni yol bilmez halde bulup, yol göstermedi mi?" (Duha, 93/7) Ayette geçen “DÂLL”, bilindiği gibi yitik, hangi yola gireceği hususunda şaşkın, yahut yanlış yola giden sapık mânâlarına gelir. "Sizin arkadaşınız şaşırmadı, azıtmadı da."(Necm, 53/2) buyurulmuş olan Resulullah (a.s.m.) hiçbir zaman akıl ve dinde sapık mânâsına "dâll" olmamıştır. Allah'ın birliğine inanarak yetişmiş, hiçbir puta secde etmemiş, Allah'tan başka ilâh tanımamış, ahlâkı temizdi, hiç bir kötü fiil işlememişti. Her hususta güvenilir kişi olarak tanınmıştı. Dolayısıyla şirk sapıklığı, heva ve hevese göre amel etme sapıklığı onun yüce zatından uzak idi. Yüce Allah onu ta baştan itibaren o gibi sapıklıklardan uzak kılmış, ona sağlam bir bakış ve görüş bahşetmişti.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Şu halde 52. âyetin "Sen kitap nedir, iman nedir bilmiyordun,.." diye çevrilen kısmını bu olgu ışığında şöyle açıklamak uygun olur: Sen daha önce sana verilen kitabın içeriğini ve bütün iman konularını bilmiyordun, bunların hakikatini idrak etmiş değildin. Nitekim bazı âyetlerde iman kelimesi "İslâmiyet, Allah'ın buyruklarına uygun olarak yapılan ameller ve yaşanan Müslümanlık" anlamında kullanılmıştır. (Meselâ bk. Bakara 2/143) Ayrıca, âyette "mümin değildin" denmemiş, "iman nedir bilmiyordun" buyurulmuştur. Burada geçen "bilme" anlamındaki "derâ" fiili, sıradan bir bilgiye sahip olmayı değil, bir konunun hakikatine vâkıf olmayı ve inceliklerini idrak etmeyi ifade eder. (Râgıb el-Isfahânî, el-Müfredât, "dry" md.)

 

 

Seni yol bilmez halde bulup, yol göstermedi mi?" (Duha, 93/7) Ayette geçen “DÂLL”, bilindiği gibi yitik, hangi yola gireceği hususunda şaşkın, yahut yanlış yola giden sapık mânâlarına gelir. "Sizin arkadaşınız şaşırmadı, azıtmadı da."(Necm, 53/2) buyurulmuş olan Resulullah (a.s.m.) hiçbir zaman akıl ve dinde sapık mânâsına "dâll" olmamıştır. Allah'ın birliğine inanarak yetişmiş, hiçbir puta secde etmemiş, Allah'tan başka ilâh tanımamış, ahlâkı temizdi, hiç bir kötü fiil işlememişti. Her hususta güvenilir kişi olarak tanınmıştı. Dolayısıyla şirk sapıklığı, heva ve hevese göre amel etme sapıklığı onun yüce zatından uzak idi. Yüce Allah onu ta baştan itibaren o gibi sapıklıklardan uzak kılmış, ona sağlam bir bakış ve görüş bahşetmişti.

 

 

 

"Bazı ayetlerde iman kelimesi "İslamiyet...uygun ameller....yaşanan müslümanlık anlamında kullanılmıştır..." 

 

Bazı ayetlerde ki mana seçilip.,diğerleri niye safdışı ediliyor ? Vahiy mi geldi ki o bazı ayetlerdeki gibi anlaşılmak isteniyor "iman nedir bilmezdin" deki iman kelimesi ? 

 

Putlara kurban sunulması  araplar arasında yaygındı.Muhammed bu putlara tapmadı , adaklardan yemedi demek , müşrik değildi demektir.gerçeği sadece onun bilmesi diğerlerinin bilmemesi mümkün olabilir mi ? Olamaz..en azından ailesi,yakınları ,bir çok kimsenin Muhammedin inancını benimsemiş olması gerekir..

halbuki islam geldiğinde Muhammed'e ve ilk müslümanlara şiddetli muhalefet edildi.akrabaları da dahil.haklarında özel ayet bile indi ( ebul lehebin eli kurusun....karısıda odum hamalı....) demekki Muhammedin getirdiği islam en yakınları üzerinde bile şok etkisi yaratmış.islamdan önce muhammedin inancının  ebu lehebin inancına ne kadar yakın olduğunu anlayın ...islam sadece akrabaları arasında değil bölgede de  şok etkisi yaratmış.Hicretin nedenide buydu.

 

islamdan önce tek tanrı inancı , hanif dini vardı diyorlar. bu islamiyetin kolayca benimsenmesi demektir.madem hanifler ve müşrikler bir arada sevgi dolu ,lay lay lom yaşadılar , geçiş niye sancılı oldu ? Kuranda müşriklere karşı sert ayetlerin olması inanç farkının ne kadar derin olduğunun kanıtıdır.o ayetlerde büyük bir öfke var..demekki bölge ki araplar islamiyete çok zıt bir inanca sahipti.islam gelince uyumsuzluk yaşandı, önce hicret edildi sonra müşriklerin öldürülmesini emreden ayetler geldi..

 

"Babaları uyarılmamış gafil kalmış bir kavmi uyarman için gönderildin" yasin suresi 6

 

İşte kapsayıcı bir ayet.Muhammedin içinde yaşadığı kavmin hepsini kafir ,müşrik ,yoldan sapmış ilan eden ayet.

islamdan önce sadece Muhammed tek hanifti yani müşrik değildi denilemez...

Muhammed inancında ketum muydu ? Ser verip sır vermezmiydi ? İnancından kimse etkilenmedi mi ? Gerçek bu kadar gizlendi mi ? Bu nasıl peygamber adayı ? 

 

 

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

 

"Bazı ayetlerde iman kelimesi "İslamiyet...uygun ameller....yaşanan müslümanlık anlamında kullanılmıştır..." 

 

Bazı ayetlerde ki mana seçilip.,diğerleri niye safdışı ediliyor ? Vahiy mi geldi ki o bazı ayetlerdeki gibi anlaşılmak isteniyor "iman nedir bilmezdin" deki iman kelimesi ? 

 

Putlara kurban sunulması  araplar arasında yaygındı.Muhammed bu putlara tapmadı , adaklardan yemedi demek , müşrik değildi demektir.gerçeği sadece onun bilmesi diğerlerinin bilmemesi mümkün olabilir mi ? Olamaz..en azından ailesi,yakınları ,bir çok kimsenin Muhammedin inancını benimsemiş olması gerekir..

halbuki islam geldiğinde Muhammed'e ve ilk müslümanlara şiddetli muhalefet edildi.akrabaları da dahil.haklarında özel ayet bile indi ( ebul lehebin eli kurusun....karısıda odum hamalı....) demekki Muhammedin getirdiği islam en yakınları üzerinde bile şok etkisi yaratmış.islamdan önce muhammedin inancının  ebu lehebin inancına ne kadar yakın olduğunu anlayın ...islam sadece akrabaları arasında değil bölgede de  şok etkisi yaratmış.Hicretin nedenide buydu.

 

islamdan önce tek tanrı inancı , hanif dini vardı diyorlar. bu islamiyetin kolayca benimsenmesi demektir.madem hanifler ve müşrikler bir arada sevgi dolu ,lay lay lom yaşadılar , geçiş niye sancılı oldu ? Kuranda müşriklere karşı sert ayetlerin olması inanç farkının ne kadar derin olduğunun kanıtıdır.o ayetlerde büyük bir öfke var..demekki bölge ki araplar islamiyete çok zıt bir inanca sahipti.islam gelince uyumsuzluk yaşandı, önce hicret edildi sonra müşriklerin öldürülmesini emreden ayetler geldi..

 

"Babaları uyarılmamış gafil kalmış bir kavmi uyarman için gönderildin" yasin suresi 6

 

İşte kapsayıcı bir ayet.Muhammedin içinde yaşadığı kavmin hepsini kafir ,müşrik ,yoldan sapmış ilan eden ayet.

islamdan önce sadece Muhammed tek hanifti yani müşrik değildi denilemez...

Muhammed inancında ketum muydu ? Ser verip sır vermezmiydi ? İnancından kimse etkilenmedi mi ? Gerçek bu kadar gizlendi mi ? Bu nasıl peygamber adayı ? 

 

 

o  toplumda  birkaç tane  daha  hanif  var. Toplumla  içiçe  yaşayabilmesi  inançlarını  gizledikleri  için  olabilir bence.Ya  da  biliyorlardı  müşrikler  ses  cikarmiyorda olabilir  bir  örgütlenme  gibi  olmadığı için  yani  kendi  hallerinde  yaşadıkları  için 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Neden işlemiyorlarmış?

 

İmansız kitapsız olmak günah değil mi? Masum bir çocuğu öldürmek günah değil mi? Masum bir çocuk öldürülürken seyirci kalmak, bununla da yetinmeyip o katilin peşine takılmak, katile yalakalık yapmak günah değil mi?

kısacası  peygamberler  öncesinde  ve  sonrasında  gunahtan  muafdirlar  islemezler  ama  hata  yapabilirler  insan  olarak

Link to post
Sitelerde Paylaş
54 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

kısacası  peygamberler  öncesinde  ve  sonrasında  gunahtan  muafdirlar  islemezler  ama  hata  yapabilirler  insan  olarak

Nereden biliyorsun? Gözünle gördünmü?

Davud zina yapmış, Kuran’da bunu onaylıyor, Zina günah değil miydi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

şaka  herhalde  bu  zaten  öncesi  ayetlerde  dünya da  halife  yaratacağım  diyor.Seytan  secde  olayı  daha  sonra  olan  bir şey 

islamda şaka  zaten  gerçek değil keyfine bak....:lol: (sınavın mantığını sorguluyorum, mantıksız geliyor, biz ne alaka? allah gitsin

ademle havvayı sınasın bizi direk cennete atsın biz masumuz..

biz günah işlemedikki, günah işleyen havva değiilmi? bir havva uğruna bizi ateşe atan allaha inanmak istemem saygılarımla. 

gelelim şeytana şeytanın özgür iradesi yoktur, bu yüzden sınavıda yoktur, sınavı olan her canlı ölümü tadıcaktır.

ve bu dünyada sınanıcaktır ayetinden ne anladın? eğer ciddi anlamda birşey anladıysan senin çoktan deist olman  gerekiyordu..ama sen hiiç birşey anlamamışsın yada seni öyle yetiştirmişler..yada IQ çok düşük.

 

en saçma ve en garibi ne biliyormusun? sayın müslüman arkadaş, iradesi allahın elinde paspas olan bir şeytanın

 ilk insan ademe secde etmemesidir neden biliyormusun? çünkü o şeytan kötü yaratılmıştır, neden secde etsinki

 kanında kötülük var şimdi şeytanmı? suçlu oldu , burdak iasıl suçluyu göremiyorsunuz çünkü IQ nüz çok zayıf.

sizin mantıgınıza göre yorumluyorum ..

 

sana çok basit bir örnek vericem, ben bir yapay zeka yarattım, ve kodlamaya onuı kötülükle programladım, ve ona dedimki şimdi git , bu klavyeye tap sence o klavyeye taparmı? verdiğim örnekleme ile şeytanın

 kaderi arasında bir fark göremiyorum saygılar.

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

nerede  onaylıyor??

Burada..Davut niye tövbe etmiş? Söyle bakalım. İnsan niye tövbe eder ki?

 

38: 22.O zaman Davud'un yanına giriverdiler de onlardan telaşa düştü. Ona " Korkma!" dediler, biz iki davacıyız , birimiz diğerinin hakkına tecavüz etti. Şimdi sen aramıza doğrulukla hükmet ve aşırı gitme de bizi doğru yolun ortasına çıkar. 

 

23."Şu benim kardeşim, onun doksan dokuz kişi koyunu var, benim ise bir tek dişi koyunum var, böyle iken; "Onu da bana bırak" dedi. Ve beni söyleşmede yendi." diye anlattı. 

 

24.dedi ki: "Doğrusu senin bir koyununu kendi koyunlarına katmak istemesiyle sana zulmetmiştir. Gerçekten karışıkların çoğu biribirlerine haksızlık ediyorlar. Ancak iman edip de salih amel işleyenler başka. Ama onlar da pek az. Davut kendisini imtihan ettiğimizi sanmıştı. Hemen Rabbinden mağfiret diledi , rüku ederek yere kapandı , tevbe ederek yöneldi. 

 

25.Biz de bu hatasını kendisine bağışladık. Gerçekten ona, yanımızda bir yakınlık ve akibet  güzelliği vardır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

o  toplumda  birkaç tane  daha  hanif  var. Toplumla  içiçe  yaşayabilmesi  inançlarını  gizledikleri  için  olabilir bence.Ya  da  biliyorlardı  müşrikler  ses  cikarmiyorda olabilir  bir  örgütlenme  gibi  olmadığı için  yani  kendi  hallerinde  yaşadıkları  için 

 

müşriklerin ses çıkarmaması ancak haniflerin   iyi geçinmesiyle olur .iyi geçinmek için itiraz etmemek gerekir. demek ki muhammed onlara itiraz etmiyordu .buda suça ortaklık demek .  Allaha hakaret ediyor,şirk koşuyorlar ama muhammed çıt çıkarmıyor.ebu leheple arası gayet iyi . hatta     ebu leheple aralarının iyi olduğuna dair  rivayetler var  .ebu lehep muhammedi savunuyor.demekki putperest,müşrik ebu leheple aralarından su sızmıyordu.bu günahsiz ,imanlı bir insanın yapacağı  şeyse sorun yok .

 

Kurana göre haniflik ibrahimden beridir vardı .öyleyse araplar bu inanca yabancı olmamalı . hatta Kuran ibrahim'in kabeyi inşa etmesinden bahsederek bu düşünceyi desdekler .  araplar Allah'ı da tanıyorlardı . bir tarafta Allah inancı ,diğer tarafta hanifler .islam bu ikisini birleştirmiş. olay bu .ama araplar ,muhammedin akrabaları islama şiddetli tepki göstermişler. 

 

İbrahim peygamber hanifti . Allah  İbrahim'e   '' iman nedir bilmezdi'' demez, bilakis över ,göklere çıkarır ve İbrahim'i örnek alın der . 

 

''İbrahim, ne yahudi idi, ne hıristiyandı: ancak, O hanif (muvahhid) bir müslümandı, müşriklerden de değildi.'' Âl-i İmrân Suresi 67. Ayet

muhammed  müşrik değilse hanifdi.hanifse müslümandı. öyleyse   Allah niye  '' iman nedir bilmezdin'' diyor..o bilmiyorsa  İbrahim 'de bilmiyordu . 

Link to post
Sitelerde Paylaş

TEVRAT'TA "MELEK,ŞEYTAN ve CİN" 

TEVRAT'TA MELEK

Melekler, gözle görülmeyen ışıktan yaratılmış, Yüce Yaratıcı' nın isteklerini yerine getiren şuurlu varlıklardır. Özgür iradeleri yoktur. 
Yakup yoluna devam ederken, Tanrı'nın melekleriyle karşılaştı. 
(Yaratılış 32 / 1)
Ama biz (Musa ve yanındakiler) Rab'be yakarınca yakarışımızı işitti. Bir melek gönderip bizi Mısır'dan çıkardı.(Sayım 20/16) 

Melekler birçok işlerin yanında koruma görevi de yapıyordu. Kâhin Hezekiel kitabında, kutsal şeyleri koruyan 

 

melek Keruvları şöyle tanımlamıştı. 10 /20,21 : «...Bunlar Keruvilerdi. Her birinin dört yüzü ve her birinin dört kanadı. Kanatlarının altında da insan elinin benzeri vardı. » 

Melek Cebrail.
Bir insan sesinin Ulay Kanalı'ndan : “ Ey Cebrail! Rüyanın ne anlama geldiğini şuna açıkla ” diye seslendiğini duydum. Cebrail durduğum yere yaklaşınca korkudan yere yığıldım. Bana “ Ey İnsanoğlu! ” dedi. “ Bu rüyanın sonla ilgili olduğunu anla. ” (Daniel 8 / 16,17)
 

Link to post
Sitelerde Paylaş

incile bakmaya gerek yok zaten ezbere biliyoruz , kuranda diyorki şeytan ateşten yaratılmış cinlerdendir.cinlerin başı o zaman.

ama özgür iradesi olmuyan bir baş diyelim. özgür iradesı yok ama onun yüzünden sınanıyormuşuz yerseniz tabi. :lol:

Hani biz meleklere, "Âdem’e secde edin" demiştik; İblîs’ten başka hepsi secde ettiler. O cinlerdendi, rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da onu ve onu izleyenleri mi dost ediniyorsunuz? Oysa onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler adına bu ne kötü bir tercih!

 

sen tut özgürce karar vermekten aciz!! birinin yüüznden sınan ,şaka gibi islam şaka zaten ..

 

şimdi teistlere soruyorum sınavı olmayan aklı bile olmuyan köle bir yaratığı allah neden? zorla secde ettirmek

 

istedi ademe ,mantıklı cevap gelicekmi? bekliyelım.

 

diyanetten email gelmiş ofisime demişlerki bu işleri fazla kurcalıyorsun, şeytanın sınavı bu zaten demiştir.

 

vahhhh vahhhh acıdım bu şeytana gerçekten zavallıcık böyle kadermi? olur...ne zavallıcabir kader. bu.:lol:

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında muhammedin ana dili yahudi dili olan farscaydı, mektep zamanında öğrendi arapçayı, ama arapçaya tam hakim değildi, bu yüzden  kuranın orjinalı parşomentlere farsca yazılmıştır, bunu çok az insan bilir, ayrıca muhammed zamanında matbaa olmadıgı için kitap olarak değilde parşomentlere yazıldığı için bana göre çok büyük bir olasılıkla kuranda % 100 tahrif olmuştur.. tıpkı incil ve tevrat gibi

 ayrıca bir dipnot düşelim muhammedin tüm akrabaları anne ve babası kendiside dahil arap  kökenli yahudiydi..

 

müşriklerin ve sahabelerin tamamıda aslında yahudi kökenli araplardan oluşuyordu, altını çizelim

kuran ayetlerinde müşriklerden bahsederken aslında kafir sözcügünü kullanması bana göre dogru değildir.

 

gerçekten kafirin anlamı, inanmıyan dinsiz demektir, fakat müşrikler puta taparken putun bir aracı oldugunu

 düşünüyorlardı, arkasındakı tanrılara iannıyorlardı sadeceislamla arasındakı tek fark biri teklı tanrı digerleride 

 çoklu tanrılara iannıyordu egerrrrrrrrrr müşrikler kafirse müslümanlarıın tamamıda kafirdir..

 

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

 

 

 

 

''İbrahim, ne yahudi idi, ne hıristiyandı: ancak, O hanif (muvahhid) bir müslümandı, müşriklerden de değildi.'' Âl-i İmrân Suresi 67. Ayet

muhammed  müşrik değilse hanifdi.hanifse müslümandı. öyleyse   Allah niye  '' iman nedir bilmezdin'' diyor..o bilmiyorsa  İbrahim 'de bilmiyordu . 

iyi günler arkadaşım ibrahimin,  yaşadığı dönem m.ö. 2000 nasıl oluyorda müslüman oluyor, islamın gelişi bellidir. 1400 yıl olmuş.

ayetin gelişi 1400 yıl önce nasıl oluyorda allah 1400 yıl önce sinin 2000 yıl öncesinden haber veriyor kim? haber veriyor ortada kitapmı? var .bu nasıl bir sacmalık..

 

diyanet diyorki: ademde ilk peygamber ve ilk müslümandır dogru ayet var ama o dönemde allah henüz karar vermemiş 1400 yıl karar vermiş ve muhamnmedi göndermiş , burda mantıksız bir olagan üstü durum var sezdinmi? bu saçmalıga çocuklar bile inanmaz, ilk peygamber adem ama bundan ademın bile haberi yok çünkü dil bilmez yol bilmez zavallı bir ilk insan aklı ve mantık yoksunu..havayyla çırılçıplak gezer tıpkı hayvanlar gibi yaşar, daha nasıl? ispatlimkı bu saçmalıkları hala anlamadıızmı? siz ikiniz ..

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
40 dakika önce, fezadabirtürk yazdı:

 

müşriklerin ses çıkarmaması ancak haniflerin   iyi geçinmesiyle olur .iyi geçinmek için itiraz etmemek gerekir. demek ki muhammed onlara itiraz etmiyordu .buda suça ortaklık demek .  Allaha hakaret ediyor,şirk koşuyorlar ama muhammed çıt çıkarmıyor.ebu leheple arası gayet iyi . hatta     ebu leheple aralarının iyi olduğuna dair  rivayetler var  .ebu lehep muhammedi savunuyor.demekki putperest,müşrik ebu leheple aralarından su sızmıyordu.bu günahsiz ,imanlı bir insanın yapacağı  şeyse sorun yok .

 

Kurana göre haniflik ibrahimden beridir vardı .öyleyse araplar bu inanca yabancı olmamalı . hatta Kuran ibrahim'in kabeyi inşa etmesinden bahsederek bu düşünceyi desdekler .  araplar Allah'ı da tanıyorlardı . bir tarafta Allah inancı ,diğer tarafta hanifler .islam bu ikisini birleştirmiş. olay bu .ama araplar ,muhammedin akrabaları islama şiddetli tepki göstermişler. 

 

İbrahim peygamber hanifti . Allah  İbrahim'e   '' iman nedir bilmezdi'' demez, bilakis över ,göklere çıkarır ve İbrahim'i örnek alın der . 

 

''İbrahim, ne yahudi idi, ne hıristiyandı: ancak, O hanif (muvahhid) bir müslümandı, müşriklerden de değildi.'' Âl-i İmrân Suresi 67. Ayet

muhammed  müşrik değilse hanifdi.hanifse müslümandı. öyleyse   Allah niye  '' iman nedir bilmezdin'' diyor..o bilmiyorsa  İbrahim 'de bilmiyordu . 

diyorum  ya  imanı  doğrulayacak  tasdik  edecek  bir  vahye muhatap  değildi.Dolayisiyla  kitap  nedir  de  bilmiyordu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...