Jump to content

Daha önce inanıp sonradan ateist olanlar bu süreci ve hikayelerini anlatabilirler mi?


Recommended Posts

Aşağılık, ilkel bir yobazsın. İster ateist ol ne olursan ol. Gerçek hayatta kimse sana yakın olmak istemez. Kendini bilen bir müslümân ile kendini bilen bir ateist, mantık ortak paydasında,, gerçek hayatta anlaşabilir, dost olmazlar ama anlaşabilirler. Meselâ bir ticârî faliyet içinde uyumlu olabilirler. Nitekim içinde bulunduğum bir ticârî faliyette,, bir ateistin benden kaynaklı zarârını karşıladığım için telefonla bizzat aranıp teşekkür aldığımı bilirim. Esnâflık anlamında, ba'zı ateistlerin dürüst bir profil çizdiğini hiç gocunmadan dile getirmekten çekinmemişimdir.

 

İnsân için karâkter,, İnançtan önce gelir. Karakter zâfiyeti olmayan her insân, inançları ne olursa olsun diyalog kurabilir. 

Karâkter zâfiyeti içinde olanlardan uzak durulması gerektiğini ise bilirim.

Karâkter zâfiyeti içinde olanlar, Alçak insânlar oldukları için, inançları ne olursa olsun muhâtablarını kirletirler.

O yüzden bu sitede tartışılamayacak karakterdeki mahlûklara engel koymuştum. Sonra gördüm ki, onlar benim yazılarımı görüyor ve küfür ediyor.

Fakat ben onları göremiyorum. Ya'ni site diyor ki, sen burda küfür yemeyi engelliyemezsin ben senin ancak kendine engel koymanı onaylarım.

Sonuçta ben kimi engellersem, aslında kendime engel koymuş oluyordum. Bu sebeble,, engellediğim mahlûkâtın engellerini kaldırdım.

Fakat şimdiden uyarayım, benimle tartışarak gâlib gelemeyenlerin Şahsıma küfür, inancıma hâkeret etmelerini bağışlamam.

 

Herâlde ben, Hayvandan aşağı düzeydeki mahlûkattan gelebilecek her soruyu cevaplarım. Bu bana çok kolay, ben insânım hayvânların azgınlığını kontrol edebilirim.

Bu bir kibir değil. Bunun bir gerçek olduğunu girdiğim tartışmaların hepsinde gösterdim. Şimdiye kadar bu sitede girdiğim hiç bir tartışmada mağlûb olmadım.

Allah'ın izni ve İnşAllah tevfîkiyle İlmen ve mantıken muhatablarımı dövdüm.

Tartışmalar ayna gibi ortadadır.
Dövdüm bayılttım geberttim dediğim tartışmalarımda söyleyecek sözü olan varsa buyursun kaçarsam sizin gibi nâmert olayım. 

Alçaklıkla ve karaktersizlikle bile îzâh edilemeyen durum ise tartışamayanların küfre başvurmasıdır.

 

Sen nasıl iğrenç bir mahlûksun ki, tartışılan konularda tartışılan konuya dâir argümanlar ortaya koymak yerine yalnız küfür etmek, sırf reddetmek, inkâr etmek sana yetebiliyor.

Şu forum sitesinde ve yazı arenâsında bile "tut tut hadi oğlum tut" ilkelliği içinde hareket ettiğin halde muhataplarını mantıksızlıkla suçlayabiliyorsun.

Bu derece kör ve yobazlar ancak ortadoğu coğrafyasından çıkarlar.

İğrençliğin dibi olduğunuz için Ortadağu coğrafyasında nice peygamber ve evliyâ, toplumda sizin gibi yobazların dengelenmesi için çıkmıştır.

Siz bu hâlinizle hangi işle iştigâl ederseniz edin o işi kirletirsiniz.

Sen ilkönce soru veyâ i'tirâz etmeyi öğren.

12 saat önce, sağduyu yazdı:

Şimdi bu put neden yakacağını bile bile insan yaratıyor, amaç ne, nasıl bir mantık var bunda?

 


Hiçbir put, İnsân yaratamaz. Düzgün soru sormayı öğren. Şöyle sorabilirsin:
"Sizin İnandığınız tanrı, hangi mantıkla bile bile yakacağı insânları yaratıyor.
Senin soru sormaya da kafan basmaz, bak soruyu genişleteyim:

Hani merhametlilerin en merhâmetlisi olduğunu iddiâ ettiğiniz Tanrı, hangi mantıkla bile bile yakacağı insânları yaratıyor?

Bu sorular Başka bir başlık altında cevaplanacak. Bu siteden banlanırsak Facebook sayfamda yayımlanacak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 133
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

26 dakika önce, HATEM yazdı:

Aşağılık, ilkel bir yobazsın. İster ateist ol ne olursan ol. Gerçek hayatta kimse sana yakın olmak istemez. Kendini bilen bir müslümân ile kendini bilen bir ateist, mantık ortak paydasında,, gerçek hayatta anlaşabilir, dost olmazlar ama anlaşabilirler. Meselâ bir ticârî faliyet içinde uyumlu olabilirler. Nitekim içinde bulunduğum bir ticârî faliyette,, bir ateistin benden kaynaklı zarârını karşıladığım için telefonla bizzat aranıp teşekkür aldığımı bilirim. Esnâflık anlamında, ba'zı ateistlerin dürüst bir profil çizdiğini hiç gocunmadan dile getirmekten çekinmemişimdir.

 

İnsân için karâkter,, İnançtan önce gelir. Karakter zâfiyeti olmayan her insân, inançları ne olursa olsun diyalog kurabilir. 

Karâkter zâfiyeti içinde olanlardan uzak durulması gerektiğini ise bilirim.

Karâkter zâfiyeti içinde olanlar, Alçak insânlar oldukları için, inançları ne olursa olsun muhâtablarını kirletirler.

O yüzden bu sitede tartışılamayacak karakterdeki mahlûklara engel koymuştum. Sonra gördüm ki, onlar benim yazılarımı görüyor ve küfür ediyor.

Fakat ben onları göremiyorum. Ya'ni site diyor ki, sen burda küfür yemeyi engelliyemezsin ben senin ancak kendine engel koymanı onaylarım.

Sonuçta ben kimi engellersem, aslında kendime engel koymuş oluyordum. Bu sebeble,, engellediğim mahlûkâtın engellerini kaldırdım.

Fakat şimdiden uyarayım, benimle tartışarak gâlib gelemeyenlerin Şahsıma küfür, inancıma hâkeret etmelerini bağışlamam.

 

Herâlde ben, Hayvandan aşağı düzeydeki mahlûkattan gelebilecek her soruyu cevaplarım. Bu bana çok kolay, ben insânım hayvânların azgınlığını kontrol edebilirim.

Bu bir kibir değil. Bunun bir gerçek olduğunu girdiğim tartışmaların hepsinde gösterdim. Şimdiye kadar bu sitede girdiğim hiç bir tartışmada mağlûb olmadım.

Allah'ın izni ve İnşAllah tevfîkiyle İlmen ve mantıken muhatablarımı dövdüm.

Tartışmalar ayna gibi ortadadır.
Dövdüm bayılttım geberttim dediğim tartışmalarımda söyleyecek sözü olan varsa buyursun kaçarsam sizin gibi nâmert olayım. 

Alçaklıkla ve karaktersizlikle bile îzâh edilemeyen durum ise tartışamayanların küfre başvurmasıdır.

 

Sen nasıl iğrenç bir mahlûksun ki, tartışılan konularda tartışılan konuya dâir argümanlar ortaya koymak yerine yalnız küfür etmek, sırf reddetmek, inkâr etmek sana yetebiliyor.

Şu forum sitesinde ve yazı arenâsında bile "tut tut hadi oğlum tut" ilkelliği içinde hareket ettiğin halde muhataplarını mantıksızlıkla suçlayabiliyorsun.

Bu derece kör ve yobazlar ancak ortadoğu coğrafyasından çıkarlar.

İğrençliğin dibi olduğunuz için Ortadağu coğrafyasında nice peygamber ve evliyâ, toplumda sizin gibi yobazların dengelenmesi için çıkmıştır.

Siz bu hâlinizle hangi işle iştigâl ederseniz edin o işi kirletirsiniz.

Sen ilkönce soru veyâ i'tirâz etmeyi öğren.


Hiçbir put, İnsân yaratamaz. Düzgün soru sormayı öğren. Şöyle sorabilirsin:
"Sizin İnandığınız tanrı, hangi mantıkla bile bile yakacağı insânları yaratıyor.
Senin soru sormaya da kafan basmaz, bak soruyu genişleteyim:

Hani merhametlilerin en merhâmetlisi olduğunu iddiâ ettiğiniz Tanrı, hangi mantıkla bile bile yakacağı insânları yaratıyor?

Bu sorular Başka bir başlık altında cevaplanacak. Bu siteden banlanırsak Facebook sayfamda yayımlanacak.

1-Kör veya topal mısınız? Sizi İslam farzı olan, emir cihad dan(Bakara- 193) alıkoyan, burada vakit öldürmenize cevaz veren delil nedir?

2-Ol dedi oldu. Ötesinin ilham bilgisinin tanrıdan olduğunun kanıtı nerededir? Felsefe- mantıkla izaha kalkışanların hali ortada değil mi(bkz: 3-)?

3- Saidi Kürdi yecüc -magokun ortaasyalılar kavmi olduğunu, çin seddinin  ise, bunlara karşı iskenderin inşaa ettiği set olduğunu, sizin gibi böyle felsefe-i ilhamla mı(adem in yaratılışına cevap vermişsiniz ya) açıklamıştır?

tarihinde sahin3 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, HATEM said:

Hiçbir put, İnsân yaratamaz. Düzgün soru sormayı öğren. Şöyle sorabilirsin:
"Sizin İnandığınız tanrı, hangi mantıkla bile bile yakacağı insânları yaratıyor.
Senin soru sormaya da kafan basmaz, bak soruyu genişleteyim:

Hani merhametlilerin en merhâmetlisi olduğunu iddiâ ettiğiniz Tanrı, hangi mantıkla bile bile yakacağı insânları yaratıyor?

Bu sorular Başka bir başlık altında cevaplanacak. Bu siteden banlanırsak Facebook sayfamda yayımlanacak. 

 

Hala dansöz gibi kıvırmaya devam ediyorsun arap kıçı yalayıcısı. Adam olsan kıvırıp duracağına şimdiye kadar elli kere cevap vermiş olurdun ama kıvırmayı bir türlü bırakamıyorsun.

 

1 hour ago, HATEM said:

Aşağılık, ilkel bir yobazsın. İster ateist ol ne olursan ol. Gerçek hayatta kimse sana yakın olmak istemez. Kendini bilen bir müslümân ile kendini bilen bir ateist, mantık ortak paydasında,, gerçek hayatta anlaşabilir, dost olmazlar ama anlaşabilirler. Meselâ bir ticârî faliyet içinde uyumlu olabilirler. Nitekim içinde bulunduğum bir ticârî faliyette,, bir ateistin benden kaynaklı zarârını karşıladığım için telefonla bizzat aranıp teşekkür aldığımı bilirim. Esnâflık anlamında, ba'zı ateistlerin dürüst bir profil çizdiğini hiç gocunmadan dile getirmekten çekinmemişimdir.

 

İnsân için karâkter,, İnançtan önce gelir. Karakter zâfiyeti olmayan her insân, inançları ne olursa olsun diyalog kurabilir. 

Karâkter zâfiyeti içinde olanlardan uzak durulması gerektiğini ise bilirim.

Karâkter zâfiyeti içinde olanlar, Alçak insânlar oldukları için, inançları ne olursa olsun muhâtablarını kirletirler.

O yüzden bu sitede tartışılamayacak karakterdeki mahlûklara engel koymuştum. Sonra gördüm ki, onlar benim yazılarımı görüyor ve küfür ediyor.

Fakat ben onları göremiyorum. Ya'ni site diyor ki, sen burda küfür yemeyi engelliyemezsin ben senin ancak kendine engel koymanı onaylarım.

Sonuçta ben kimi engellersem, aslında kendime engel koymuş oluyordum. Bu sebeble,, engellediğim mahlûkâtın engellerini kaldırdım.

Fakat şimdiden uyarayım, benimle tartışarak gâlib gelemeyenlerin Şahsıma küfür, inancıma hâkeret etmelerini bağışlamam.

 

Herâlde ben, Hayvandan aşağı düzeydeki mahlûkattan gelebilecek her soruyu cevaplarım. Bu bana çok kolay, ben insânım hayvânların azgınlığını kontrol edebilirim.

Bu bir kibir değil. Bunun bir gerçek olduğunu girdiğim tartışmaların hepsinde gösterdim. Şimdiye kadar bu sitede girdiğim hiç bir tartışmada mağlûb olmadım.

Allah'ın izni ve İnşAllah tevfîkiyle İlmen ve mantıken muhatablarımı dövdüm.

Tartışmalar ayna gibi ortadadır.
Dövdüm bayılttım geberttim dediğim tartışmalarımda söyleyecek sözü olan varsa buyursun kaçarsam sizin gibi nâmert olayım. 

Alçaklıkla ve karaktersizlikle bile îzâh edilemeyen durum ise tartışamayanların küfre başvurmasıdır.

 

Sen nasıl iğrenç bir mahlûksun ki, tartışılan konularda tartışılan konuya dâir argümanlar ortaya koymak yerine yalnız küfür etmek, sırf reddetmek, inkâr etmek sana yetebiliyor.

Şu forum sitesinde ve yazı arenâsında bile "tut tut hadi oğlum tut" ilkelliği içinde hareket ettiğin halde muhataplarını mantıksızlıkla suçlayabiliyorsun.

Bu derece kör ve yobazlar ancak ortadoğu coğrafyasından çıkarlar.

İğrençliğin dibi olduğunuz için Ortadağu coğrafyasında nice peygamber ve evliyâ, toplumda sizin gibi yobazların dengelenmesi için çıkmıştır.

Siz bu hâlinizle hangi işle iştigâl ederseniz edin o işi kirletirsiniz.

Sen ilkönce soru veyâ i'tirâz etmeyi öğren.

 

Ne olduğunu anlatıp durma, şimdiye kadar çoktan öğrendik ne olduğunu. 9 yaşındaki bir çocukla evlenen, evlatlığının karısına sulanan, esir aldığı kadınların çaresizliğinden faydalanıp onlarla evlenen, cariye hediye alıp hediye eden, insanların mallarını mülklerini yağamalayan, çoluk çocuk, yaşlı genç demeden köleleştirip kullanan bir arap bedevisini kutsayan, örnek alan senin gibi birisi hangi mantıkla, hangi hakla karakterden söz ediyor? Sende biraz karakter, onur, haysiyet, gurur olsa böyle bir adamın peşine takılmaz, iğrenç, rezil, aşağılık dinini savunmazdın.

 

Sen herhalde beni senin dininin ne kadar iğrenç, aşağılık, rezil olduğunu bilmeyen saf, cahil insanlarla karıştırıyorsun, karşındaki insan senin dinini senden çok daha iyi biliyor, bunu unutma araptapar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, sağduyu yazdı:

Sen herhalde beni senin dininin ne kadar iğrenç, aşağılık, rezil olduğunu bilmeyen saf, cahil insanlarla karıştırıyorsun, karşındaki insan senin dinini senden çok daha iyi biliyor, bunu unutma araptapar.


Yazdığım cevap yazıları yerinde  duruyor,, sen hiçbir konuyu, konu içinde kalıp, küfür etmeden tartışamayacak kadar cahilin, ahlaksızın dibisin.

tarihinde HATEM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

@HATEM,

 

fena kaptirmissin kendini islama, alimlik edasina. Mehdilik gibi vasiflari kendinde hissediyormusun?

 

Her soruya bende cevap var demen zaten inandigin kitabin ögretisine aykiri. Hani muhammede gelen sorulara yönelik ayet geliyorya güya; Hosunuza gitmeyecek sorular sormayin. Kuran indirilirken sorarsaniz size aciklanir diye. Sorulmayan binlerce soru var ortada ama SEN her soruya islam cercevesinde bende cevap var diyebiliyorsun.

 

"Ey iman edenler! Açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek olan şeylerden sormayın. Eğer onları Kur'ân indirilirken sorarsanız size açıklanır. Halbuki Allah onlardan geçmiştir. Allah çok bağışlayan ve çok yumuşak davranandır."

"Sizden önce gelen bir kavim bunları sormuştu da sonra inkâr etmişti."

 

Vahiyde sona erdiya insan merak ediyor bu bizim aklimizla ve islamla dalgami geciyor diye.

 

Size islamin yeni peygamberi diyebilirmiyiz? Yoksa nedir bu bilmislik taslamalari. "ALLAHÜ ALEM" de gitsin be mübarek. Zaten inandiginiz allah isteseydi, gerek görseydi herseyin cevabini kuranda bildirirdi degilmi. Lokal beldenin tanrisindan bugünün gelindigi, ilerde gelinecegi bilgi cagina dair cevaplar beklemek deli sacmasi olurdu zaten. Bu yüzden sizin gibi kücük tanriciklar türemedimi piyasada. Herseyi bilen müslüman demek, esittir tanri demege gelir. Iddiaya göre iman ettiginiz muhammed bile vahiy gelmeden cevap vermekten kacinmis. Siz yoksa islamin tanrisindan gelen ete, kemige bürünmüs halimisiniz? Oldu olacak hakkinda cok az bilgi verildi denen ruh konusunuda aciklayin ? Eminim bunu basaracak hayal gücüne sahipsiniz. Masal tadinda okuruz sorun yok ?

 

Hic kusura bakmayacaksiniz sizin yaptiginiz tam anlamiyla idiot ´luk.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, HATEM said:


Yazdığım cevap yazıları yerinde  duruyor,, sen hiçbir konuyu, konu içinde kalıp, küfür etmeden tartışamayacak kadar cahilin, ahlaksızın dibisin.

 

Ne cevabı verdin be, tek yaptığın kıvırıp durmak. Ahlaksızlığı ahlak olarak benimsemiş olan sana ahlaksız görünmem de gayet normal. Senin ahlaktan anladığın şey cahil, yağmacı arapların sana ahlak diye yutturduğu rezillikler, pislikler sadece. Sizlerin ahlakı yalan, dolan, sahtekarlık, dolandırıcılık üzerine kurulu.

 

https://twitter.com/aklingozu/status/1122977131129069569?s=09

 

Al, senin ahlakından bir örnek. İşte senin ahlak dediğin şey bu iğrençlikler.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 23.04.2019 at 01:46, HATEM yazdı:


Yukarıda da belirttim. Senin bakışın çok bozuk. Bakışında âdâlet yok. Denge yok.
Sen bu bakış ile nereye bakarsan bak hangi kitabı okursan oku faydadan çok zarâr görür ve zarârlı olursun.
İnsânlar Kötülükten uzaklaşmak ve daha iyi bir insân olmak için, daha fedâkâr bir insân olmak için Dîndâr olurlar.
Dîndârlık yolunu seçmek baştan fedâkârlığı kabul etmektir çünkü tercîh zordan yana kullanılmıştır.
Kolay olanı seçmek ise sizin gibi dînsizlerin işidir. Sizin Dîndarlara çamur atmanız da sizin için çok kolaydır. Bu yüzdem bizim cevaplarımız uzun sizin konuşmalarınız kısadır. 

Son iki bin yıllık Dünyâ târihinde hiç hristiyânlar ve müslümânlar olmasaydı sizin gibi dînsizler her yerde hâkim olsaydı. İnan bana İlk çağdan hiç çıkamazdınız.
Hz. Âdem'den bu yana Dünyâda sırf sizinkiler hâkim olsaydı şu ânda hâlâ mağaralarda yaşıyor olurdunuz.
Osmanlının veyâ müslümânların veyâ hristiyânların, artılarının eksilerinden çok fazla olduğunu göremeyecek kadar gözünüz kanlanmış, şuurunuz bozulmuş durumdadır..

 


Bak ben sana aşağıda dînin apaçık olmasının âyetlerin apaçık indirilmesinin ne anlama geldiğini anlatacağım.
Bana bu konu hakkında mantıklı bir i'tirâz da yapamayacaksın ama yine bu cevabı unutup sen bildiğini okuyacaksın emînim

 

Bir Dersi çok açık bir dille ve çok açıklayıcı bir üslûb ile anlatmanın, anlamak isteyene fayda vereceği bir gerçektir fakat Hocanın Dersi ap-açık anlatmasının,  Her tembel ve zayıf öğrencinin o dersi anlamasına yeteceğini düşünmek ve bu düşünceyle en güzel şekilde dersi anlatmış hocayı suçlamak tâmm bir eşşekliktir.

Anlamak Bir çocuktur. Söyleyen ile işitenin bir çocuğu... Söyleyeni işiten yoksa çocuk olmaz. Her söyleyen ve işitenden de anlama çocuğu doğacak diye bir kaide yoktur. 

Hoca dersi çok açık çok güzel anlatabilir,, sen o sınıfa kopya çekerek soru çalarak gelmiş olabilir hocayı anlamayabilirsin, sınıftaki bir öğrencinin misâfiri olarak sınıfta bulunuyor olabilir ve hocayı anlamayabilirsin, konuyu az biliyorsundur temelin zayıftır anlamayabilirsin, uykusuzsundur, hastasındır anlamayabilirsin, gözün bi kıza takılmaktadır hocayı tâkip etmemişsindir anlamayabilirsin. İlâ âhir...

Hoca dersi ap-açık anlattığı zamân herkes konuyu mükemmel anlar-anlamalı diye sürekli iddiâ etmek,
"Ben kendime eşşek diyemiyorum benim eşekliğimi bu verdiğim hükümden anlayın"  Ben ârızanın tekiyim demektir.

Eşşeklik derken de  eşşek ile alay ettiğimizi düşünerek ikinci bir eşeklik yapacaklara  anlayabilirlerse şu açıklamayı yapayım.
Eşşek, İnsân gibi duyu ve uzuv donanımına sâhip olsaydı veyâ ateistlerin donanımına sâhip olsaydı, doğru yazılan kitapları (Hocayı) anlardı eşeklik yapmazdı, yapamazdı.
Fakat bir insân, Doğru bilgiler veren gerçek bir hocayı aynı dilden konuşmasına rağmen aynı duyulara sâhip olmasına rağmen anlamıyorsa ve buna rağmen yüksek sesle hocaya i'tirâz ediyorsa onun sesi eşşek sesinden daha çirkindir. Kendisi de Hayvandan daha aşağıdır. (Bak burda kendisi hayvândan daha aşağıdır dedim, Sesini kötülemedim. Âyet-i kerîmede ise Eşşek Kötülenmiyor, sesinin çirkinliği ifâde ediliyor. Eşşeğin sesi güzel mi?) Hayvândan daha aşağı olmasına sebeb,, İnsânî duyu ve uzuvlarına rağmen Hocayı anlamamış olmasıdır. Eşşeği de sınıfa koysan oda Hocayı anlamaz fakat onun kınanacak bir hâli bir suçu yok. Çünkü onun donanımından anlama kâbiliyeti beklenmez. Bu yüzden Kur'ânda, Hayvânlar gibi anlamazlar belki hayvândan daha aşağıdırlar buyrulur. İnsân donanımında oldukları halde anlayamadıkları için hayvândan aşağıdırlar. Buradaki Belki; Dış yüzleriyle insân İç yüzleriyle hayvândan aşağı olmalarının belirsizliğine vurgudur. Bir de Bu aşağılık mertebelerden kurtulacak olanlar olacağı için bu noktada bir belirsizlik olduğu için "belki" buyrulmuştur.

Kur'ân Hayvanları aşağılıyor diye sürekli sayıklamanıza rağmen, hiçbir müslümân size cevap verirken "Evet , Kur'ân hayvanları aşağılıyor, biz hayvanları sevmeyiz, hayvânlara eziyet ederiz" dediklerine,, sizin  eşşekçe anlayışınızın paralelinde hayvânları hor gören bir savunma yaptıklarına şâhit oldunuz mu? Olmamışsınızdır... Niye? Çünkü müslümânlar  Hem dış yüzden hem de iç yüzden "insân" oldukları için, Kur'ânı eşekce anlamazlar.

Sizin probleminiz inanıp inanmama gibi bir tercîh problemi değildir. Anlayıp anlamama problemidir. Varlık düzeyiniz Allah'ı anlamaya müsâit değil. Mantıksız hırrlamalara müsâittir.
Müslümân ve mü'minlerin çoğunda da anlama problemi vardır. Fakat onlar, Allah'ın ve Peygamberinin güzelliğini ve doğruluğunu  (Veyâ ders anlatan Hocanın gerçek bir hoca olduğunu) sezmiş durumdadırlar: Dersi anlamadıklarını i'tirâf etseler de Hocalarının kadrini kıymetini bilir seslerini yükselterek i'tirâz etme eşekliğini icrâ etmezler.


"Biz sana her şeyi ap-açık beyân eden kitâbı indirdik" (Nahl, 89)
(O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. İnsanlara, kendilerine indirileni 
açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik. (Nahl 44)

Demek ki apaçık indirmek herkesin anlamasını sağlamakta yeterli olamayacağı için anlamayanlar da anlayabilsin diye ilâve açıklamalar yapılması gerekiyormuş. Bunu ben söylemiyorum Kur'ân söylüyor.


 


Ateistlerin Işid ağzıyla konuştuklarına, Bu sitedeki tartışmalarımda çok şâhid olmuşumdur. 
Bek sen burda doğrudan bunu ifâde ettin. Öyle bir ifâde ettin ki, İslâmı bir siz anlıyorsunuz bir de Işid, kaide, vahhâbî kafası...
Ya bu, senin dediğin doğru. Ya da benim dediğim...
Benim dediğim ne?
Siz Gâvur olduğunuz için Kur'ânı anlayamassınız. Kur'ândan anlayacaklarınız sınırlıdır. Hangi işlerin çirkin görüldüğünü hangi işlerin güzel göründüğünü, anlarsınız. Nesnel anlatımları anlarsınız. Işîd selefî kafası da Münâfık değillerse İslâmın en kabuk kısmı oldukları için size komşu oldukları için anlamazlar. Onların ve sizin Kur'ânı anladığınızı düşünmek zâten Allah'ı inkâr etmek anlamına gelir. 

Ne sizin ne onların ilk anlamı doğru anladıkları falan yok. 
Teymiyeci Müslümânlar, Ancak bir Peygamber veyâ bir Evliyânın emri altına girerlerse kıymetli bir insân olabilirler.
Kendi basmayan kafacıklarına uyarlarsa zâlim olurlar kendilerine yazık ederler.
 

 


Öldürmek, boğaz kesmek her zamân kötü değil ki, beslenmek için öldürmeyi herkes kabul eder.
Bir câninin öldürülmesini herkes kâbul eder. Bir savaşta Düşmân askerini öldürmek suç değil ki...
Ben niye, öldür emirinden veyâ nerden bulduysan boğazını kes emrinden sev veyâ alnından öp gibi bir anlam çıkarayım ki.
Kim bunu yapıyorsa git onlarla bunu tartış, ben böyle bir şey yapmam. 
Kur'ânda hangi sınırlar içersinde kâfirleri öldürün diyorsa ben tutup ta kâfirleri okşayın anlamı çıkarmam. 
Beni kendi yazdıklarımla eleştir. Başkasının çıkarımlarıyla beni eleştirmen, dangalaklık, soytarılık olur.
Işid'in İlk anlam diye anladıklarını veyâ sizin ilk bakışta anladığınız anlamın doğru olduğu, Allah'ın yokluğu iddiânızda ancak geçerli olur.
Allah vârdır ve sizler de Allah'ın açıklamasıyla beyinsiz olduğunuz için ilk anlamı bile doğru dürüst anlayamıyorsunuz.
 

 


Ne oldu korktun mu tartışmaktan. Benim seni iknâ etmek gibi bir derdim yok ki. Lâyık olduğunuz konumdasınız. Sonsuza kadar da lâyık olduğunuz konumlarda kalın. 
Ben Bu tartışmaları okuyan saf (temiz) beyinlere ve gerçeği arayanlara sizin seviyenizi gösteriyorum. Sizin gibi câhillere, yobazlara aldanmasın gençler.

 

E şimdi kim kalkacak işi gücü, kariyi, çocuğu bırakacak, bide üstüne cesareti olacak ölüme meydan okuyacak. Siz de haklısınız.. Da hakiki Müslümanların niye hakkını yiyip haksızlık yapıyorsunuz? Ayıp değil mi? ısıd denilen kullanılıp kandırılanların içerisinde bir çok samimi insan vardır. Yani onlar anlamamışlar bi siz mi anladınız bu son 200 yılda yeni ılımlı islamin versiyonun yeni  türetisini?? O zaman Sultan Mehmed in Avrupa da elinde kılıç, dilinde tekbirle işi ne? Eyüp de yatttığı rivayet olan ve burada elinde kılıçla şehid düştüğü söylenen EbaEyyup el Ensari nin ta mekkkeden medineden bu constantinlerde işi ne?

 

De get işine demiyelim mi şimdi sana.. 

 

Bir dini anlama metodolojisi o dil öğreniminden önce tarihi ve olayları gözlemlemekten geçer. 

Orj. İslam din tarihi: Kısaca ve basitçe malum insana/peygambere parça parça ayetler- hükümler iniyor.. Ve oda bunların tek olan bir tanrıdan buyruk olduğunu söylüyor. İnsanlara tebliğ ediyor.. Tebliğle kalmıyor.. Devlet -toplum oluyor. Ve insanlara bu anayasa ile dünyaya yeryüzünde zulm- fesad kalmayasıcaya kadar, bu kitap altında boyunduruk yaşanasıcaya kadar savaş ediniz diye tebliğde bulunuyor. Ve hayatta iken de savaşıyor.. Sonrasında halifelerce kılıçla veya güzellikle buna boyun eğmeye yaymaya devam olunuyor.. Ve bu arada kim kafir, kim Müslüman onunda çerçevesi maide 44-45-46 da belirtiliyor.. Bu kitapla hükmetmeyenin zalimler /fasıklar olduğu yani yukarda da belirttiğimiz üzre yeryüzünde fitnecc-i oldukları dolayısı ile öldürülmeleri tastikleniyor..

 

Siz kalkmış halen doğru olmayan ve gerçekten anlamadığınız halde sırf arapça biliyorsunuz diye dinlisi-dinsizi-imansızı burada halt edebileceğinizi sanıyorsunuz demek!

 

Şakamı bu?? 

 

Alsana Ders:

 

 

Demek ıısıdci Erbakan :)

tarihinde sahin3 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

başka kişiler de ayet ve hadisler var mı bu konuda diye yazdıkları için genel bir cevap yazdım.

açıkça ayetlerde  kafirlerin halidine fiya ebeden ebedi kalacaklar hitabı var.

cennetlikler içinde aynen bu ifade var.

dolayısı ile cehennem azabından  azabı elim şedid harik kebir azim gibi sıfatlar ile pekiştirilmiş 

 

münkir 

münafık

kafir 

müşrik

kazib 

gibi sıfatlar var.

yani münkir inkar eden tanımayan cehalet  gaflet gibi nedenler ile olur

ama kafir örten gizleyen demektir çiftçilere tohumu toprakla gizlediği örtüğü için kafir denir

küfürde bilmeme inanmama yoktur gizleme vardır

münafık ise içi inanmadığı halde  dili ile inanır

kazib ise yalancıdır

yalancı demek içinde gerçeği bilir dili ile yalan söyler.

münafık ile karıştırılmasın

münafık içinde gerçeği bilmez batıl şeyi gerçek sanır

gerçeğe inanmaz ama dili ile söyler

 

bu sınıfların hepsinin cezaları ayrıdır 

misal ashabı nar diye ifadeler geçer cennet içinde geçer

ashab arkadaş demektir dost demektir sahabe demektir

ashabı nar ateşin  arkadaşları cehennemin arkadaşları demek

onlar için halidine fiya denmiş ebeden denmemiş

ebeden ebedi sonsuz demek

ama halid ebedi manada kullanılmışsa da uzun süre demektir zira 

ebedi ile halid aynı olsa idi aynı ayette bazen sadece halidine bazısında halidine fiya ebeden denmezdi

 

ashabı narda halidine denmiş

belki uzun süre sonra çok uzunda olsa ateşten çıkabilecekleri manası var

 

bir müfessir şöyle yazmış:el ezher ulemasıdır tefsirle ünlenmiş biridir :

 

" وقال جل جلاله: { أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ ٱلنَّارِ } [البقرة: 39] والصاحب هو الذي يألف صاحبه، ويحب أن يجلس معه. ويقضي أجمل أوقاته. فكان قوله تعالى: { أَصْحَابُ ٱلنَّارِ } [البقرة: 39]. دليل على عشق النار لهم. فهي تفرح بهم، عندما يدخلونها. كما يفرح الصديق بصديقه. ولا تريد أن تفارقهم أبداً.. ولذلك اقرأ قول الحق سبحانه وتعالى:{ يَوْمَ نَقُولُ لِجَهَنَّمَ هَلِ ٱمْتَلأَتِ وَتَقُولُ هَلْ مِن مَّزِيدٍ } [ق: 30]. وهكذا نرى مدى العشق، بين النار والكافرين. إن النار تصاحبهم في كل مكان، وهي ليست مصاحبة كريهة بالنسبة للنار، ولكنها مصاحبة تحبها النار. فالنار حين تحرق كل كافر وآثم ومنافق تكون سعيدة، لأنها تعاقب الذين كفروا بمنهج الله وكذبوا بآياته في الحياة الدنيا.. وكذلك الحال بالنسبة للجنة، فإن الجنة أيضاً تحب مصاحبة كل مَنْ آمن بالله وأخلص   "

 

hatemin dediğine uyuyor.

oda ateşle ülfet peyda eder diyor.

onunla oturmayı konuşmayı ever

güzel zaman geçirir zamanını güzelleştirir

nar ateş adeta onlara aşık olmuş diyor

 

cehenneme :doldun mu  doydun mu manasında sorulur

oda daha fazla sı yok mu diyor

adeta obur şişman birinin çokça yemek yiyip  doydunmu denmesi üzerine daha yemek yok mu gibi

yemeğe aşık  yemeyi seven manasında söylemesi gibi

 

hulud kelimesi sonsuz olarak alanlar da var ama uzun süre olarak alanlarda var

cehennem sonsuzmudur yoksa belli süre sonra kalmayacak mıdır bunlar uzun süre tartışılmış hala devam ediyor

نرى مدى العشق، بين النار والكافرين. إ

kafilerler ile ateş(cehennem) arasında uzun süreli bir aşk sevgi olduğu muhakkak

ancak sadece cehennemin onları tek taraflı sevmesi de baskındır:)

kurdun kuzuyu sevmesi gibi sadece yemek için sever.

ama bir çocuk kuzuyu alır sahiblenir besler  alışır ona

desenki büyüdü kuzu haydi keselim etini yiyelim kurban edelim desen ağlayabilir izin vermeyeyebilir

hangi sevgi çeşididi bu.

 

s-h-b kelimesinin deriyi yüzmek manası ayrılmamamk daima bitişik olmak manasıda var

malum derilerin yandıkça düştükçe değişmesi olayı

 

şunuda belirtelim bir çok ayette onlar orda ne diri ne de ölüdürler ikisi arası bir halde bulunurlar 

denir ki sanki sarhoş yarı uyanık baygın gibi hallerden bahsedilir ki belli  buda azabı hissetmeme hafifletme gibi manalara gelir

Allahu alem

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 23.04.2019 at 22:35, ellectra yazdı:

 

Yaşadığın süreç son derece doğal. Gerçeği sonradan öğrenen çoğu ateist bu süreçten geçmiştir. Var mı yok mu bilmiyorum dediğin sürece bu zihniyetten kurtulamazsın. Kesinlikle olmadığını, olamayacağını nedenleriyle birlikte tam olarak kavramalısın. Bunun için de bol bol bilimsel makaleler okumalısın. Evrim ağacı sitesinde bol bol gez mesela. Evrim konusunu çok iyi öğren. Bu konuyu öğrendikten sonra ilk insan diye bir şeyin olamayacağını anlayabilirsin mesela. Bunu anlayınca da her şey çorap söküğü gibi gelir. Son olarak bilimin açıklayamadığı bir konuda hemen teizme yönelme. Zira bilimden öğreneceğin en uçuk kaçık fikrin bile doğru olması dinlerinkinden binlerce kat olasıdır.

değerli yanıtınız için teşekkürler siteye bir bakim dedim sloganı tam beni aradığım şey :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...