Jump to content
adalet123

Kanatlar yerçekimine nasıl karşı koyuyor?

Recommended Posts

Uçak kanatlarında hava akışı altta ve üstte farklı bu nedenle kaldırma kuvveti oluşturuyor.Ama bu sitede farklı yazılmış sizce tam olar kanatlarda olan nedir?

 

http://www.freepist.com/temel-aerodinamik-bilgileri

 

Bana sorarsanız Coanda Etkisi ve Circulation teorilerinin her ikisi de mantıklı, her ikisi de işin içinde. Düşük bir katkıyla da olsa Bernoulli Prensibi'nin de toplam kaldırma kuvveti içerisinde yeri var. Özetle, kaldırma kuvveti, birçok etkenin bir bileşkesi. Hatta belki henüz bilmediğimiz başka faktörler de kaldırma kuvveti oluşumunda rol oynuyor ve bu nedenle gelecekte yeni lift teorileri duyarsak şaşırmamalıyız.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, adalet123 yazdı:

Uçak kanatlarında hava akışı altta ve üstte farklı bu nedenle kaldırma kuvveti oluşturuyor.Ama bu sitede farklı yazılmış sizce tam olar kanatlarda olan nedir?

 

http://www.freepist.com/temel-aerodinamik-bilgileri

 

Bana sorarsanız Coanda Etkisi ve Circulation teorilerinin her ikisi de mantıklı, her ikisi de işin içinde. Düşük bir katkıyla da olsa Bernoulli Prensibi'nin de toplam kaldırma kuvveti içerisinde yeri var. Özetle, kaldırma kuvveti, birçok etkenin bir bileşkesi. Hatta belki henüz bilmediğimiz başka faktörler de kaldırma kuvveti oluşumunda rol oynuyor ve bu nedenle gelecekte yeni lift teorileri duyarsak şaşırmamalıyız.

 

 

Ben hücum açısına göre hesaplıyorum.zaten deneysel biriyim.

Kanat profilinide tek taraflı bombeli yapmıyorum.Simetrik yapıyorum.

Kaldırma kuvvetini flaplar ile ayarlıyorum.

Akrobasi gösterilerinde uçaklar baş aşağı  gidiyor  tek taraflı bombeli olanların yere çakılması gerekirdi.:)

zaten verdiğin linkte yazmışlar.

 

 

tarihinde priest of nature tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeterince güçlü bir motorun varsa, tuğlayı bile uçurursun.

 

O yüzden, oturup hesaplarsan, F-16'nın aerodinamik olarak uçamayacağını görürsün. O yüzden de uçan tuğla denir zaten.

 

Yani, kanat profili falan, kaldırma kuvveti, hız ve yakıt mevzusunun bir optimizasyonudur. F-16 gibi uçaklarda, aerodinamik ve kaldırma kuvvetinin kötü olması, manevra yeteneğini artırır mesela. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, anibal yazdı:

Yeterince güçlü bir motorun varsa, tuğlayı bile uçurursun.

 

O yüzden, oturup hesaplarsan, F-16'nın aerodinamik olarak uçamayacağını görürsün. O yüzden de uçan tuğla denir zaten.

 

Yani, kanat profili falan, kaldırma kuvveti, hız ve yakıt mevzusunun bir optimizasyonudur. F-16 gibi uçaklarda, aerodinamik ve kaldırma kuvvetinin kötü olması, manevra yeteneğini artırır mesela. 

 

Yüzdeli olarak hesaplarsak;

 

Sadece kanatlar uçağını havada durması için yüzde kaç etkilidir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
23 minutes ago, adalet123 said:

 

Yüzdeli olarak hesaplarsak;

 

Sadece kanatlar uçağını havada durması için yüzde kaç etkilidir?

 

A380'de %100 falan, ama F-35'te yüzde sıfır bile olabiliyor. 

 

Temel olarak, uçağın havada durmasına kanatlar yetebilir. Ama, olay kalkabilmesi. Bu konuda da kanat kadar motorlar önemli. 

 

İki tür motor var, diyebiliriz, ileri hareket sağlayıp, kanatların kaldırmasını sağlayan ve direk kalkış gücünü kendi üretip uçağı havada tutan. 

 

Teknik açıdan, savaş uçakları ikinci tip diyebiliriz. Basitçe, iş kanatlara bindikçe, manevra, hız gibi özellikler kötüye giderken, motora bindikçe yaktı, ses, sürüş güvenliği falan azalıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, anibal yazdı:

 

A380'de %100 falan, ama F-35'te yüzde sıfır bile olabiliyor. 

 

Temel olarak, uçağın havada durmasına kanatlar yetebilir. Ama, olay kalkabilmesi. Bu konuda da kanat kadar motorlar önemli. 

 

İki tür motor var, diyebiliriz, ileri hareket sağlayıp, kanatların kaldırmasını sağlayan ve direk kalkış gücünü kendi üretip uçağı havada tutan. 

 

Teknik açıdan, savaş uçakları ikinci tip diyebiliriz. Basitçe, iş kanatlara bindikçe, manevra, hız gibi özellikler kötüye giderken, motora bindikçe yaktı, ses, sürüş güvenliği falan azalıyor.

 

Anibal peki kanatlar tam olarak nasıl kaldırma kuvveti oluşturuyor?

 

Yani mesele sadece,alttan hızlı üstten yavaş hava akımıyla mı alakalı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 hours ago, adalet123 said:

 

Anibal peki kanatlar tam olarak nasıl kaldırma kuvveti oluşturuyor?

 

Yani mesele sadece,alttan hızlı üstten yavaş hava akımıyla mı alakalı?

 

Hızlı şeyin, basıncı düşüktür. Borunun içindeki su mesela, ne kadar hızlı akarsa, basıncı o kadar düşük olur. 

 

Bu yüzden, iki gemi, tekne vs. her neyse, yanyana giderlerse, birbirlerine itilirler, zira aradaki su akıyor olur, basıncı düşer, dış taraftaki su tekneleri birbirine iter.

 

Kanadın üstü bombeli olursa, boyu daha uzun olur. Bu da kanadın üstünden geçen havanın aynı zamanda daha çok yol katetmesi demektir ki, kanadın üstünde hava daha hızlı olur. O zaman kanadın altındaki hava daha yavaştır, bu da kanadın altındaki havanın basıncının daha yüksek olması demek olur. İşte o basınçta, kanadı yukarı kaldırır. 

 

Angutun biri vardı, devridaim makinesi yapmaya çıkan bir şapşal. Bir türlü anlatamamıştık. Kaldırma kuvveti diye bir kuvvet yok. Uçağın kanadı içinde, sudaki taş içinde, mevzu basınç farkı mevzusu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
21 saat önce, anibal yazdı:

 

Hızlı şeyin, basıncı düşüktür. Borunun içindeki su mesela, ne kadar hızlı akarsa, basıncı o kadar düşük olur. 

 

Bu yüzden, iki gemi, tekne vs. her neyse, yanyana giderlerse, birbirlerine itilirler, zira aradaki su akıyor olur, basıncı düşer, dış taraftaki su tekneleri birbirine iter.

 

Kanadın üstü bombeli olursa, boyu daha uzun olur. Bu da kanadın üstünden geçen havanın aynı zamanda daha çok yol katetmesi demektir ki, kanadın üstünde hava daha hızlı olur. O zaman kanadın altındaki hava daha yavaştır, bu da kanadın altındaki havanın basıncının daha yüksek olması demek olur. İşte o basınçta, kanadı yukarı kaldırır. 

 

Angutun biri vardı, devridaim makinesi yapmaya çıkan bir şapşal. Bir türlü anlatamamıştık. Kaldırma kuvveti diye bir kuvvet yok. Uçağın kanadı içinde, sudaki taş içinde, mevzu basınç farkı mevzusu. 

Bunun icin asagidaki iki videoyu onerebilirim.

 

   

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On Fri Apr 12 2019 at 09:58, anibal yazdı:

 

Hızlı şeyin, basıncı düşüktür. Borunun içindeki su mesela, ne kadar hızlı akarsa, basıncı o kadar düşük olur. 

 

Bu yüzden, iki gemi, tekne vs. her neyse, yanyana giderlerse, birbirlerine itilirler, zira aradaki su akıyor olur, basıncı düşer, dış taraftaki su tekneleri birbirine iter.

 

Kanadın üstü bombeli olursa, boyu daha uzun olur. Bu da kanadın üstünden geçen havanın aynı zamanda daha çok yol katetmesi demektir ki, kanadın üstünde hava daha hızlı olur. O zaman kanadın altındaki hava daha yavaştır, bu da kanadın altındaki havanın basıncının daha yüksek olması demek olur. İşte o basınçta, kanadı yukarı kaldırır. 

 

Angutun biri vardı, devridaim makinesi yapmaya çıkan bir şapşal. Bir türlü anlatamamıştık. Kaldırma kuvveti diye bir kuvvet yok. Uçağın kanadı içinde, sudaki taş içinde, mevzu basınç farkı mevzusu. 

 

Anibal bu bahsettiğim kanat formu olmazsa olmaz mıdır? 

 

Linkini verdiğim sitede düz olsada basınç farkı oluşur yazıyor.

 

Üstü ve altı düz olması durumunda ne olurdu?

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, adalet123 said:

 

Anibal bu bahsettiğim kanat formu olmazsa olmaz mıdır? 

 

Linkini verdiğim sitede düz olsada basınç farkı oluşur yazıyor.

 

Üstü ve altı düz olması durumunda ne olurdu?

 

 

 

Basınç farkı falan olmaz, kaldırma kuvveti de oluşmaz. 

 

Ama bu uçurtma etkisini gözardı etmeyi gerektirmez. Bu, basitçe yelken mevzusudur, uçak içinde geçerlidir, ama uçağın ana uçuş prensibi bu değildir. Yelken etkisi ile, sürekli yükselmek durumunda kalırsın falan. O yüzden uçurtma bir ipe bağlıdır.  Eski bazı çift kanatlı uçaklarda, bir tür düz  kanadın bu yelken etkisi kaldırma kuvveti yerçekimi ile dengelenir, uçak irtifasını korur. Bu sebeple de, manevralara ve abes pozisyonlarda uçmaya çok daha elverişli olurlar. Ama iki kanat, daha çok sürüklenme ve sürtünme, daha düşük hız, daha çok yakıt harcama anlamına gelir. 

 

Kanat kesidi, çok farklı şekillerde olabilir. Her birinin de kendince bir takım avantajları vardır. Ve daha önce de dediğimiz gibi, bir tuğlayı bile uçurabilirsiniz. Elinizdeki motor, yakıt tüketimi, manevra beklentisi falan kanat yapısını belirler. Velakin, uçma işi için, en temel kanat yapısı, üstü bombeli olan kanattır. BU, kanat illa böyle olacak demek değil, ama en verimli şekilde kaldırma kuvvetini bu kanat sağlar demektir. Bir uçakta, her zaman her şey kaldırma kuvvetinden ibaret olmayabilir, başka gerekler için bundan fedakarlık edilir, o kuvvet başka şekilde sağlanmaya çalışılabilir.

 

Kanatların bir kaç parametresi vardır, pitch momenti, kaldırma katsayısı, sürükleme katsayısı, hücum açısı falan gibi. Düz bir tahta bile bu değerleri bir şekilde sağlar. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...