Jump to content

HRİSTİYAN REFORM HAREKETİ


Recommended Posts

Bilhassa İslam dünyasındaki gelişmeleri, çağa zoraki ve ayak sürterek ayak uydurma olarak görüyorum. Kutsal kitaplarındaki kuralların, hükümlerin uygulanabilmesi için tamamen totaliter bir sistemin olması yeterli. Bunun sebebi kutsal kitaba olan bakış açılarından geliyor. Diyorlar ki, "Bu kitabın her bir kelimesi tanrının kelamı". Bu nedenle, köklü değişiklikler hep başka bahara kalmıştır. Türkiye´ye her ne kadar müslüman bir ülke denilse de, konumu çok farklıdır. Diğer müslüman ülkelerle kıyas edilemez.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Pratik edilen İslam çıktığı zamana ne kadar yakınsa, aslına o kadar yakındır. Her ne kadar pratik edilen İslam'ın zamanla aslından uzaklaşması normal evrimsel bir süreçse de, yukarda değindiğimiz gibi reform olarak kabul edilmeyebilir. Ama bu değişiklikler kısa zamanda gerçekleşirlerse onları reform olarak nitelendirmek zorunluğu vardır. Martin Luther farkında olmadan Hristiyanlıkta reforma neden olmuştur. Eğer reformu hızla gelişen sosyal hareket olarak kabul edersek, İslam'da da reform hareketinden bahsedilebilir. Şiiliğin Sünnilikten kopması hiç kuşkusuz böyle bir harekettir. Dört büyük mezhep için de aynı şeyleri iddia edebiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Alevilik İslam'da reformu simgelemez. Ritüellerini hem şiilikten hem de sünnilikten alan bir dindir. Bazıları Aleviliğin bir din olduğunu bile kabul etmez ve bir yaşam tarzı olduğunu savunur.

Bir yaşam tarzı olsa bile alevilik din olarak kabul edilmelidir. Çünkü hemen her yaşam tarzı (çok az istisnası ile) bir dindir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 hours ago, haci said:

Şiilik ve Sünniliğin ve dört büyük mezhebin (hanefi, şafi, hambeli ve maliki) ortaya çıkış nedeni İslam'da reform hareketi olarak yorumlanamaz mı?

 

 

Elbette. 

 

Fakat dediğim gibi, bunlar sözlük anlamı olarak reform. Hristiyanlıkta olan da öyle tabi. Basitçe, yeniden yapılanma. Sonuç olarak bir şeyler yeniden yapılanıyor, ama bu, şu mezheplerle olan reformun, hristiyanlıkta bilinen reform ile aynı olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. 

 

Dinlerde reform kaçınılmazdır. Çünkü, dinden nemalanan ve nemalanmak isteyenlerin profilleri değişir. O zaman mezhepler çıkar, tarikatlar çıkar falan, sürekli bu işler olur durur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Martin Luther reform yapmadı .İncil'in aslına döndü.İncil'de ne yazıyorsa o dedi.gerisini yozlaşma olarak kabul etti.

bildiğim kadarıyla hristiyanlığın doğuşundan 2,3 asır sonra Meryem ana aracı yapılmaya,(İsa heykelide dahil) kiliselerde heykellerine yer verilmeye başlandı.(bazı kiliserde Meryem ana baş köşededir) .halbuki İncil'de Pavlus  İsa tek aracıdır, iman edenlerin ve edeceklerin günahlarının bağışlanması için canını fidye vererek aracılık  yapmıştır der.İncil'de Meryem ana 'nın aracılığından bahsedilmediği gibi,

İsa annesine bir çok kez sıradan insan muamelesi yapar,hatta önemsemez,tepki gösterir .iman edenleri annesiyle eşit gördüğünü söyler.Pavlus dahada ileri gider ve (İncil'i kastederek) melekte olsa yazdıklarımızı değiştirenler,eklemeler,çıkarmalar yapanlara lanet olsun der.

Bunun anlamı İncil'de ne yazıyorsa harfiyen uygulanmalıdır,ekleme eksiltme 

yapılamaz demektir.(en azından ben öyle anlıyorum.İncil'i fiziksel tahrif etmek manasınada gelir ama İsa yer gök ortadan kalkacak ama sözlerim asla yok olmayacak demişti.İncil tahrif olursa İsa'nın sözlerinin kutsallığı kalmaz.Pavlus ise mektuplarını Kutsal Ruh esinlenmesi ile yazdığını söyler.Kutsal Ruh Tanrı olduğuna göre,Pavlus' un mektuplarıda Tanrı sözü olmalıdır )

İşin garip tarafı bu gün İncil'in aslına dönmekle övünenler Pavlus'un başörtüsü,kiliselerde kadınların vaiz olamayacağı,sadece dinleyici olması  ,erkeklerin başını örtmemesi gerektiği emirlerini veya tavsiyelerini 

reddeder.

Papa bile başına o sivri devesa külahları takıyorsa gerisini varın siz düşünün.

(İsa gösterişli kıyafetler giyerek havralarda dolaşan, kendisini teşhir edercesine açıkta dua eden,baş köşeye kurulan, etek öptüren din adamlarına karşı çıkar ve böyle yapanların dünyada ödüllerini aldığını ,ahirette mahvolacaklarını söyler.Papa ya yapılan muameleye göre kıyaslayın.)

bu son değişiklikler Martin Luther 'den sonra Papanın emriyle gerçekleşmiştir.sanırım Papanın Tanrıyla iletişim kurduğuna inanılması bu radikal değişimin nedeni.İncil'de peygamberliğin son bulmayacağı,vahiy almaya devam edileceği yazar.

Papa vahiy almıyorsa,niçin papadır ? (mantık yürütüyorum)

Papanın sözünün dinlenirliliğinin nedeni heralde bu.İsa Petrus'a tam yetki vermişti.sen kayasın,kilisemi senin üzerine kuracağım demişti.papalar Petrus 'u temsil ediyor diye biliyorum.Petrus kafasına külah geçirip ,tahta kurulup etek öptürmüyordu.o da diğer havariler gibi aç susuz zindanlarda hayatını geçirmek pahasına İncil'i tebliğ etti ve sanırım İsa'nın kaderini paylaşarak  çarmıha gerildi.Zengin vatikan yaşamıyla bir benzerliği var mı ?

Kur'an' da ki emirlerin bir kısmını iptal ederek reform gerçekleştirmenin , Martin Luther 'in İncil'in aslına dönmesiyle yaptığı reformla hiç bir benzerliği olamaz.Luther İncil'de yazılanları tek doğru kabul etmişti.İncil'i tercüme ettirip,herkesin kendi ana diliyle dua edebilmesini sağlamıştı.daha önce İncil'i herkes okuyamazdı.kendi dilinde dua edemezdi.işte Luther 'in yaptığı bu.reformcuların yaptığı şey açık Kur'an ayetlerini,hükümlerini yok sayarak,islamın yaşanmasının tek nedeni hadisleri güvenilmez kabul edip,inkar ederek insanları aptal yerine koymak.buna reform denmez,islama ihanet denir(Kur'an bakış açısıyla konuşuyorum.insan farkında olmayarakta islama ihanet edebilir).ikisini karıştırmayalım.

Hadisler olmadan İslam yaşanmaz.yok olur gider.hadisleri yok saymak islamı yok saymaktır.hristiyanlıkta hadis kültürü yoktur.bütün hadisler İncil'de dir.İncil'e  göre Hadisler İsa sözüdür ve İsa Tanrıdır.Muhammed beşerdir.

İslamda reform Kur'an' ın özüne dönmekse mezhepler son bulmalı.cariye ,ganimet,el kesme,kısas emri öpüp başa konulmalıdır.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, adalet123 yazdı:

 

Alevilerde yobazdır.Bir inancı savunupta yobaz olmamak imkansız.Aralarına yabancıları almazlar mesela.

Ben hiç kara çarșafıyla gizem yaratan bir alevi tanimadim. Humanist insanlar, sunniler dișinda baska hic bir dine mensup insana düsman gözüyle bakmazlar ve cehenneme gideceklerini iddia etmezler. Bu da güzel.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...