Jump to content

Allah önce Ademi yarattı


Recommended Posts

  • İleti 49
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

2 saat önce, HATEM yazdı:


Kadın İslâm da çok değerlidir. İslâm-ı yaşayan toplumlarda hürmet ve saygı görür.
Batı toplumlarında Kadın  çok değersizdir. 

Bati toplumunun gözünde kadin degersiz degildir, degersizlik tercih meselesidir. Kadinin kendi secimidir. Bu durumda görecelidir, kadinin kendisine göre degersizlik degil tam bir özgürlüktür. (cinsellikte )Bedenini özgürce kullanmaktir, hakkini vermektir. Bir digerine göre ise bedenine saygi duymaktir , fazla abartmamaktir.

Senin arap dünyanda tercih degildir , kadin direk erkekten sonra gelir. Erkegin arkasinda durur. Erkek sic der sicar, erkek yat der yatar.

tarihinde deadanddark tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, HATEM yazdı:

Evet YY için de yaşama şansı yok.

Ama YY imkansız bir kromozom yapısı zaten. Anneden Y gelmesi lazım. 

 

22 saat önce, HATEM yazdı:

Ben aslında bilimin gelmiş olduğu seviye çerçevesinde konuşmuyorum. Yazdıklarım Bilimin şu ândaki seviyesiyle çok alâkalı değil.
Âdemde dişiliğin mevcûd olmasından ve Âdemdeki dişilikten ve Edilgenlikten bahsediyorum.
Bu yazdıklarım 800 sene önce de yazılmıştı. Bunu yazan veliyler nerden biliyordu Erkekte x kromozomunun varlığını... Çok ilginç değil mi?

Erkekteki  X kromozomu ile dişiliğin ne alakası var? Kaldı ki, dişiliğin mevcut olmasının ne anlama geldiği sözlerinizden anlaşılmıyor. Bedensel olarak daha da kadınsı bir görünümden mi bahsediyorsunuz?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Natüralist Ateist yazdı:

Ama YY imkansız bir kromozom yapısı zaten. Anneden Y gelmesi lazım. 

 

YY kromozomlu bir bebeğin dünyaya gelmesi mümkün mü?

Cinsiyet kromozomları cinsiyet dışındaki bilgiler de taşır. Bu ayrıntıya girmeden önce kromozomların ne olduğunu özetleyelim: Kromozomlar hücrelerimizin genetik materyalidir. Kromozomlarda bilgi taşıyan yapılar olan çok sayıda gen bulunur.

erkekler_neden_x_kromozomuna_ihtiyac_duy

Cinsiyet kromozomları, cinsiyetin yanı sıra başka bilgiler içeren genler de taşırlar. X kromozomunun yaklaşık 800-900 geni varken, Y kromozomunun 60-75 geni vardır. X kromozomu fetüsün hayatta kalması için zorunlu olan genler ihtiva eder. Bu yüzden fetüsün hayatta kalması için en az bir X kromozomu taşıması şarttır. Yani YY kromozomlu bir bebek, süper bir erkek değil, yaşama şansına sahip olmayan bir bebek demektir.

 

1 saat önce, Natüralist Ateist yazdı:

Erkekteki  X kromozomu ile dişiliğin ne alakası var?


Dişiliğin erkekten gittiğini gösteriyor.
Çünkü XX ile dişi olunuyor.

 

1 saat önce, Natüralist Ateist yazdı:

Kaldı ki, dişiliğin mevcut olmasının ne anlama geldiği sözlerinizden anlaşılmıyor.


Cevabını araman gereken konu budur. Ama sen ısrarla kromozomlara takılıyorsun. Çelişki arama derdindesin.
Dişiliğin Edilgenlik olduğunu söylemiştim. Veyâ münfâil lik diye bilinir.
Erkeklik te Etkinlikte sivrilmedir. Fail lik diye bilinir.
Edilgenlik, teslîmiyet demektir. Edilgenlikte kâmil olanlar, teslîmiyyette ve itâatte başarılıdır. Teslîmiyet ve İtâat. Yaratma ve üretmenin temelidir.
Meselâ çirkin kadınlar, Edilgenliklerindeki başarısızlıkları sebebiyle çirkindir.
Erkeğin Edilgenliğindeki başarının ölçüsü, Allah'a Teslîmiyyet oranıncadır.
Kadın, Erkekten yaratıldığı gibi, Erkek Te Allah'tan yaratılmıştır. (Yanlış anlaşılmasın, hiç bir şey Allah'ın parçası olamaz)

tarihinde HATEM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 

24 dakika önce, HATEM yazdı:

Dişiliğin Edilgenlik olduğunu söylemiştim. Veyâ münfâil lik diye bilinir.
Erkeklik te Etkinlikte sivrilmedir. Fail lik diye bilinir.
Edilgenlik, teslîmiyet demektir. Edilgenlikte kâmil olanlar, teslîmiyyette ve itâatte başarılıdır. Teslîmiyet ve İtâat. Yaratma ve üretmenin temelidir.
Meselâ çirkin kadınlar, Edilgenliklerindeki başarısızlıkları sebebiyle çirkindir.
Erkeğin Edilgenliğindeki başarının ölçüsü, Allah'a Teslîmiyyet oranıncadır.
Kadın, Erkekten yaratıldığı gibi, Erkek Te Allah'tan yaratılmıştır. (Yanlış anlaşılmasın, hiç bir şey Allah'ın parçası olamaz)

Anladım, sağolun. Bu konuyu daha fazla tartışmaya gerek duymuyorum, zira dediğinizi anladım ve ana konudaki sorular bu anlayış için bir problem oluşturmuyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Natüralist Ateist yazdı:

 

Anladım, sağolun. Bu konuyu daha fazla tartışmaya gerek duymuyorum, zira dediğinizi anladım ve ana konudaki sorular bu anlayış için bir problem oluşturmuyor.


Evet, Ana konudaki soruları soran kişi, Algısındaki Âdem, Algısındaki Havvâ ve Algısındaki Tanrıyla didişiyor.
Fakat gerçekler,, Algısında gördüklerinden farklı...
Sende sağol.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, bilgivehis yazdı:

 

Sorulara verilen cevaplarda bir problem görmüyorsan o halde müslüman olman gerekir, ateist adını taşımakla günah işlersin.


Açıklamalarımda bir problem, bir tutarsızlık görüyorsan buyur ne problem varsa sen göster. Boş boş konuşma.
Havvâ'nın,, Âdem'in içinden koparılan bir parçası olması,, Âdem ile Havvânın birbirinden bağımsız müstakill varlıklar olmaması, senin anlamsız sorularını buharlaştırdı.

Havvâ neden Âdem'in parçası oluyormuş niye kadını küçümsüyorsun diye yine bilgisizce yapabileceğin i'tirâza karşılık,
Kadının üstünlüğü ile ilgili sana dört husûsu belirteyim de belki susarsın. 

-Kadınsız Erkek, yarımdır. Çünkü parçasından uzaktır. Kadın ise yarım olmaz, o her zamân bütündür.
-Vâroluşta son (hâtem) olan, İlk gelenden üstündür. Kadın, varoluşta hâtemdir.
-Âdem Allah'tan (Allah'ın sûretinden) yaratıldığı için, Kadında Âdem'den yaratıldığı için, Kadının Hakk'ı müşâhedesi daha tâmmdır.
Çünkü Kadın, Hakk'ı maddî olarak müşâhede eder, Erkek ise Hakk'ı ma'nevî olarak müşâhede etme imkânına sâhiptir.
-Kadın, Erkeğin Edilgen kısmı olduğu için, Kadın erkeğin İtâat ve teslîmiyetinin açığa çıkmış şekli olduğu için,

Erkekte ortaya çıkması mümkün olmayan yaratıcılık, kadında ortaya çıkmaktadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, HATEM yazdı:


Açıklamalarımda bir problem, bir tutarsızlık görüyorsan buyur ne problem varsa sen göster. Boş boş konuşma.
Havvâ'nın,, Âdem'in içinden koparılan bir parçası olması,, Âdem ile Havvânın birbirinden bağımsız müstakill varlıklar olmaması, senin anlamsız sorularını buharlaştırdı.

Havvâ neden Âdem'in parçası oluyormuş niye kadını küçümsüyorsun diye yine bilgisizce yapabileceğin i'tirâza karşılık,
Kadının üstünlüğü ile ilgili sana dört husûsu belirteyim de belki susarsın. 

-Kadınsız Erkek, yarımdır. Çünkü parçasından uzaktır. Kadın ise yarım olmaz, o her zamân bütündür.
-Vâroluşta son (hâtem) olan, İlk gelenden üstündür. Kadın, varoluşta hâtemdir.
-Âdem Allah'tan (Allah'ın sûretinden) yaratıldığı için, Kadında Âdem'den yaratıldığı için, Kadının Hakk'ı müşâhedesi daha tâmmdır.
Çünkü Kadın, Hakk'ı maddî olarak müşâhede eder, Erkek ise Hakk'ı ma'nevî olarak müşâhede etme imkânına sâhiptir.
-Kadın, Erkeğin Edilgen kısmı olduğu için, Kadın erkeğin İtâat ve teslîmiyetinin açığa çıkmış şekli olduğu için,

Erkekte ortaya çıkması mümkün olmayan yaratıcılık, kadında ortaya çıkmaktadır.

 

Her zamanki gibi kendini tatmin ediyorsun, hayal ve kurguyla gelme, biz de en kral hayal kurarız, bize kanıtla gel, binlerce yıl uydurulmuş masallara tokuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Islamin senaryosuna göre en yakin olani su sekilde.

 

Allah en basdan insan irkini dünya ´ya gönderecegini bildigi, istedigi icin önce ademi yaratiyor, sonra ademin üreme isteginin olustugu asamadan, sürecten sonra esini yani "havvayi" yaratiyor. Islama göre hem ebedi hem ezeli olan allah? dolayisiyla herseyi önceden kurgulamis, biliyor olmali.

 

Zaten ademin adi anilir bir sahisiyet olasiya kadar aradan uzun bir zaman gecti der kuran. Bu uzun zamandan kasit ademin üremeye elverisli hale gelmeside dahildir. Adem esinden cokca üstündür, zira ademe bütün esyalarin ismi allah tarafindan ögretilmis. Havvanin sonradan yaratilmasindaki tek amac cocuk dogurmasiyla alakali. Pilanin islemesi icin disi bir varlik sart yani. Bu yüzden hem bu dünyada hemde öteki dünyada mükafaat fazlaligi bariz erkeklere vaad ediliyor.

 

Adem allahtan aldigi bilgiyle zaten yeryüzünde her isi cekip cevirecek olandir ayni zamanda. Havvada ademden cocuk yapmasi icin, yani üremenin devami icin yademin hizmetine verilmis. Bu yüzden kuran; erkekler kadinlarin üzerinde gözetici, yöneticidir der. Adem ise lokomotiv görevi yapmaktadir. Ademi ismiyle, cismiyle anan allah esi icin sadece "esi" demistir. Havvanin ademe es olmaktan baska bir deger tasimadigi burada bile ortaya cikmakda.

 

Tanri katinda öyle X, Y kronomozonu filan hikaye. Istese binlerce insani ol demesiyle yaratabilir kurguya göre. Al eline topragi, suyu karistir sekil ver, üfle, istedigin kronomozunlu havvayi yarat, adame ne gerek var. Yorulmazsin, malindan birsey eksilmez. Kolayina kacmak denir bu ise. Var olandan farkli sekilde yaratmaktir bunun adi. Insan gibi tasarrüflü davraniyor :) Dinleri icat edenler her nekadarda tanriyi sonsuz, üstün, görünmez, bilinmez bir varlik olarak lanse etmeye calissalarda insani düsünceden kopmayi basaramadiklarini bariz tanri izahinda görebiliyoruz. Yoktan var eden tanri yok ortalikda. 

 

Hikaye güzel. Dünyada erkek var, kadin var, üreme var, iyilik var, kötülük vs. var, geriye nasil oldugunu aciklamak kaliyor. Yazanlarda bir hikaye yazmislar bu konu adina ama eksigi bir hayli fazla hikaye. Insanin bilmedigi ama uydurdugu tanri kavramindan cikacak sonuc anca bukadar eksik, tutarsiz olabilir.

 

Tanri sonsuz güc sahibi filan olamaz. Öyle olsaydi topraga, suya, ikisinin karisimi balciga, sekil vermeye, üflemeye gerek duymazdi. Bu islemler insanlarin birseyler ürettigi islerde gerek duyulan durum. Görüldügü üzere allahinda insani herhanki birsey yaratmasi icin bir takim maddeye, sürece ihtiyaci var. Peki, topragi yaratmasi icin hanki maddeye ihtiyaci var? bu böyle devam eder giderde en son madde nasil kendiliginden ol deyince oldu sorusu kalir ortada. En basit, kücük maddeyi ol degince olduran tanri büyügünüde haydi haydi ol demesiyle oldurabilir. Durum tam tersi oysa, ol demesiyle olduramiyor görüldügü üzere.

 

Ol degince "HEMEN" olan hic birseyin allah katinda ´da olmadigini yine kurandan okuyoruz. Allahda maddeye, sürece muhtac.

 

Bu senaryo icin seytani bile kendine uzun süre iyiler safinda hizmetkar yaratip, sonrasinda kendisine bas kaldiracagini bile bile melekler kategorisinde barindiriyor. Adeta seytani bicilen görevi icin yetistiriyor yaninda. Burada seytanin suclu oldugunu söylemek aptallik olur. Basdan bu proceye uygun yaratilan bir varlik bu seytan / iblis. Allah gelecegi bildigine göre herseyin sorumlusuda kendisi. Insanlari yaratmak isteyip baska varliklarin hata yapma garantisinide kendisi saglamasi gerekiyor. Seytan hata yapmasa, allah insani bu dogrultuda yaratamayacak, dolayisiyla imtihan procesi cöpe gidecek. Zaten kuranda seytan andolsun beni azdirdigin icin bende senin kullarini azdiracagim diye yemin ediyor. Seytanin bu zerzenisine allah,; ben seni azdirmadim demiyor. Bu tavir ayni zamanda kabulün teyyididir. Allahda seytani azdirdigini kabul ediyor. Mantiken allah bunu kabul etmek zorunda kaliyor. Yoksa seytan zaten allahin hizmetinde duran üstün bir varlik.

 

Zaten bu kurguda hata, celiski olmasi gayet dogal bir sürec. Baska türlü gelismeleri izah etme imkani yok. Gel gelelim bu durumda bir tane günah kecisi sart. Tanrinin sonsuz bilgiyle yarattigi insan nasil olurda hata, yanlis, kötülük yapar, buda tanrinin tanriligina ters düsecektir. Tanri sonsuz iyidir, merhametlidir, adaletlidir bu yüzden kötülügün en üst mertebesini sergileyen insani yaratmasi ona yakismayacakti. Günah kecisi lazimdi, tanrinin iyiligine karsi kötülügü simgeleyen bir baska güclü varlik, oda rolü önceden bicilmis olan seytan olacak.

 

Bu baglamda her kötülügün mimarida tanridir. Seytan allahin emelleri icin kurban edilmis karekter. Yaratma hikayesinde sorulmasi gereken önemli sorulara cevap niteliginde yanitlar verilmeye calisilmis. Insani kim yaratti? sonsuz güc sahibi allah. Insanlar niye kötü? seytanin yüzünden. Neden yaratildik? Imtihan icin. Bu 3 sorudan ilerisini düsünmeyenler icin doyurucu aciklamar.

 

Bu olaylara neresinden bakarsak bakalim, en iyimser düsünceyle olaylari iyiyede yorsak, gelecegimiz son nokta yine tanrinin kendisidir. Iyide, kötüde, insanda, seytanda, melekde tanrinin bizzati kendisidir. Herseyin baslangici ve sonunda tanri varsa arasindaki hersey yine tanridir, onun dilemesiyle gerceklesenlerdir. Dinlere göre hersey bir senaryonun parcasi. Yazan belli, oynayan belli.

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...