Jump to content

Allah herşeyi hammaddesiz nasıl ve nerede yarattı?


Recommended Posts

9 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Haa? What did you say? İlaçlarını almıyomusun? 

Deistin Tanrı’sını kabul ediyom ben, Tanrı olmazsa bi bok olmaz da insanı niye maymun gibi yaratmış onu anlamıyom. İlacın buysa al da git hadi. İkile. Çöl argümanlarıyla anca halusinasyon görürsün, zavallı.

 

 

 

ediyonnn anlamıyonnn yapıyonnn ediyonnn..

 

.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 230
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

46 dakika önce, mr.jk yazdı:

 

 

ediyonnn anlamıyonnn yapıyonnn ediyonnn..

 

.

 

Senin gibi çarıklı köy kurnazlarının konuştuğu dil bu. Siz islamcılara özellikle böyle hitap ederim. Anlıyonmu.

3 kuruşluk aklıyla ateizmi çökertip insanları islama yönlendirecek miş, peh!

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 03.05.2019 at 15:54, Karabiber yazdı:

stephan hawking  itibar edilecek bilim adamı değildir.

 

Kendisi teorik fizikçi bugün a dediğine yarın b der.

 

Nasrettin hoca gibi ya tutarsa diye sallamış.:)

 

"Nothing existed before big bang" bilimsel verilere dayanarak söylenmiş bir söz. Daha ötesini açıklayabilecek kadar veri yoksa elinde ve bunu aciklayamiyorsan eğer bu o anki zaman için yok demektir. Belkilerle is yürümez. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 02.05.2019 at 23:22, Karabiber yazdı:

Allah herşeyi hammaddesiz nasıl ve nerede yarattı?

Hristiyan olanlarda   Creatio ex nihilo ne demek onu cevaplasınlar?:)

 

Bu başlığa yazılanları tamamıyla okuyamadım. Bu sabah bu konuda benim de kalbime bir şeyler gelmişti. Baktım başlık ta uygun, buraya yazayım dedim. Öncelikle bu konu İslam'ın varlık görüşü çerçevesinde cevaplanabilecek oldukça zor ve uzmanlık isteyen(seçkinlerin de seçkinlerinin idrak edebileceği) bir konu ve beni çok aşar ama inşallah ucundan gerçeğe biraz işaret edebilirim diye ümit ediyorum.

 

"Ol der olur ya da oluverir" diyor ama hiç bir şey de öyle olmuyor. Mesela evren 14 milyar yılda, insan bilmem kaç milyar yılda oluşmuş falan. Demek ki ol der olur saçmalık diyorsunuz. Bu sizin görüşünüz. Ben ise bizim görüşümüzü yazacağım. Aslında bu yazacaklarım görüş sayılmaz. Zihni şeyler değil,  Daha çok kalbi ve ruhi tecrübeler.

  

Bu konuyu anlamada ayetlerde geçen bir kelime kilit öneme sahip. Bu ayetlerden birisi şöyle:

 

İnnemâ emruhu iżâ erâde şey-en en yeqûle lehu kun feyekûn(u)

Bir şeyin olmasını mı istedi, O'nun emri bu konuda sadece “Ol” demektir. O da hemen oluverir.

 

Bu kelime Emir kelimesidir. Emir kelimesi başka bir ayette şöyle geçer:

Veyes-elûneke ‘ani-rrûh(i)(s) quli-rrûhu min emri rabbî vemâ ûtîtum mine-l’ilmi illâ qalîlâ(n)

Sana ruhtan soruyorlar. De ki: "Ruh Rabbimin emrindendir. Size ilimden ancak az bir şey verilmiştir."

 

Emir diye bir varlık alanı var ve Ruh bu varlık alanına aittir diyor. Peki emir nedir ve gerçeklikteki yeri nedir?

 

Cevaplaması zorun zoru bir soru ama şöyle basitleştirmeye çalışayım:

Bizim ulaşabileceğimiz gerçeklik sadece beş duyu organlarıyla idrak edebileceklerimizden ibaret değildir. Biz yukarıdan aşağıya doğru içe içe geçmiş bir çok alemi aynı anda dikey olarak kesiyoruz ve eş zamanlı yaşıyoruz.

En yukarıda her şeyle birlikte biz de Allah'ta ve Allah'layız. Belki ruhumuzun, ruhunun ruhu Allah ile. En aşağıda da en yukarıdaki yansımamızın yansımasının yansıması olarak biz tezahür ediyoruz. Bu yukarıdaki alemlerden birisi Emir alemi. Aşağıdaki tecrübe ettiğimiz alem ise Halk alemi. Emir alemi zamansızdır. Kudretin tecellisidir. Halk alemi ise zamanla kayıtlıdır ve sebeplerin(hikmetin) tecellisidir.

Emir alemi zamansız olduğu için orada olanlar geçmişte herhangi bir tarihte olmuş değildir. Orada olanlar derken, cennet, cehennem, yaratılış, insanın halife seçilmesi, kalu bela, ilk günahı işlemesi vb. şeyleri kast ediyorum. Yaratılmış her şeyin hakikati Allah'la beraber, ezeli ve ebedi olarak dün, bugün, yarın hep vardır. Bunlar zamanı ve mekanı geldiğinde bir tür ayrılık yaşar ve halk aleminde görünür, sonra fena bulur ve tekrar Allah'a döner.

 

Emir alemi zamansız demek aynı anda şu manaya gelir: insan çabalarsa(nefsini tezkiye edip kalbini saflaştırırsa)  dünya hayatında da emir alemine yükselebilir ve hazır olduğunda orada ezelde olanlara şahitlik edebilir. Örneğin Kalu belaya şahitlik edebilir.

 

Ol emrinin ait olduğu alem ile(emir alemi) oluşun tezahür ettiği alem(halk alemi) farklı alemler yani. Zaten ol emri de zamana bağlı bir emir değil. Zamansız olarak ve ezelde ol dedi ve her şey oldu. Şimdi de zamanı gelince, sebeplere, hammaddeye bağlı olarak halk aleminde yaratıyor (görünür kılıyor).

 

Bu belki bir yazılıma benzetilebilir. Pek uzmanlık alanım değil ama hani diyorlar ya aslında yazılım dili en temelde iki durumdan oluşuyor. Var, yok. Ama program çalışmaya başladığında sadece bu iki emirden doğan bir sürü olgu ve olaya şahitlik edebiliyoruz. Yazılımın kendi varlık alanıyla bizim ekrandan gördüklerimizin varlık alanı farklı. İşte emir alemi ile halk alemi de böyle farklı. Emir aleminde sadece emir ve komut var. Halk aleminde de o emir ve komutun hayat olarak yaşanması.

tarihinde Yeni Üye tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Yeni Üye said:

 

Bu başlığa yazılanları tamamıyla okuyamadım. Bu sabah bu konuda benim de kalbime bir şeyler gelmişti. Baktım başlık ta uygun, buraya yazayım dedim. Öncelikle bu konu İslam'ın varlık görüşü çerçevesinde cevaplanabilecek oldukça zor ve uzmanlık isteyen(seçkinlerin de seçkinlerinin idrak edebileceği) bir konu ve beni çok aşar ama inşallah ucundan gerçeğe biraz işaret edebilirim diye ümit ediyorum.

 

"Ol der olur ya da oluverir" diyor ama hiç bir şey de öyle olmuyor. Mesela evren 14 milyar yılda, insan bilmem kaç milyar yılda oluşmuş falan. Demek ki ol der olur saçmalık diyorsunuz. Bu sizin görüşünüz. Ben ise bizim görüşümüzü yazacağım. Aslında bu yazacaklarım görüş sayılmaz. Zihni şeyler değil,  Daha çok kalbi ve ruhi tecrübeler.

  

Bu konuyu anlamada ayetlerde geçen bir kelime kilit öneme sahip. Bu ayetlerden birisi şöyle:

 

İnnemâ emruhu iżâ erâde şey-en en yeqûle lehu kun feyekûn(u)

Bir şeyin olmasını mı istedi, O'nun emri bu konuda sadece “Ol” demektir. O da hemen oluverir.

 

Bu kelime Emir kelimesidir. Emir kelimesi başka bir ayette şöyle geçer:

Veyes-elûneke ‘ani-rrûh(i)(s) quli-rrûhu min emri rabbî vemâ ûtîtum mine-l’ilmi illâ qalîlâ(n)

Sana ruhtan soruyorlar. De ki: "Ruh Rabbimin emrindendir. Size ilimden ancak az bir şey verilmiştir."

 

Emir diye bir varlık alanı var ve Ruh bu varlık alanına aittir diyor. Peki emir nedir ve gerçeklikteki yeri nedir?

 

Cevaplaması zorun zoru bir soru ama şöyle basitleştirmeye çalışayım:

Bizim ulaşabileceğimiz gerçeklik sadece beş duyu organlarıyla idrak edebileceklerimizden ibaret değildir. Biz yukarıdan aşağıya doğru içe içe geçmiş bir çok alemi aynı anda dikey olarak kesiyoruz ve eş zamanlı yaşıyoruz.

En yukarıda her şeyle birlikte biz de Allah'ta ve Allah'layız. Belki ruhumuzun, ruhunun ruhu Allah ile. En aşağıda da en yukarıdaki yansımamızın yansımasının yansıması olarak biz tezahür ediyoruz. Bu yukarıdaki alemlerden birisi Emir alemi. Aşağıdaki tecrübe ettiğimiz alem ise Halk alemi. Emir alemi zamansızdır. Kudretin tecellisidir. Halk alemi ise zamanla kayıtlıdır ve sebeplerin(hikmetin) tecellisidir.

Emir alemi zamansız olduğu için orada olanlar geçmişte herhangi bir tarihte olmuş değildir. Orada olanlar derken, cennet, cehennem, yaratılış, insanın halife seçilmesi, kalu bela, ilk günahı işlemesi vb. şeyleri kast ediyorum. Yaratılmış her şeyin hakikati Allah'la beraber, ezeli ve ebedi olarak dün, bugün, yarın hep vardır. Bunlar zamanı ve mekanı geldiğinde bir tür ayrılık yaşar ve halk aleminde görünür, sonra fena bulur ve tekrar Allah'a döner.

 

Emir alemi zamansız demek aynı anda şu manaya gelir: insan çabalarsa(nefsini tezkiye edip kalbini saflaştırırsa)  dünya hayatında da emir alemine yükselebilir ve hazır olduğunda orada ezelde olanlara şahitlik edebilir. Örneğin Kalu belaya şahitlik edebilir.

 

Ol emrinin ait olduğu alem ile(emir alemi) oluşun tezahür ettiği alem(halk alemi) farklı alemler yani. Zaten ol emri de zamana bağlı bir emir değil. Zamansız olarak ve ezelde ol dedi ve her şey oldu. Şimdi de zamanı gelince, sebeplere, hammaddeye bağlı olarak halk aleminde yaratıyor (görünür kılıyor).

 

Bu belki bir yazılıma benzetilebilir. Pek uzmanlık alanım değil ama hani diyorlar ya aslında yazılım dili en temelde iki durumdan oluşuyor. Var, yok. Ama program çalışmaya başladığında sadece bu iki emirden doğan bir sürü olgu ve olaya şahitlik edebiliyoruz. Yazılımın kendi varlık alanıyla bizim ekrandan gördüklerimizin varlık alanı farklı. İşte emir alemi ile halk alemi de böyle farklı. Emir aleminde sadece emir ve komut var. Halk aleminde de o emir ve komutun hayat olarak yaşanması.

 

1400 yıl önceki arap sallamalarını akla, mantığa oturtacağım, bilime uyduracağım diye bu kadar kasmana gerek yok. Mızrak çuvala girmiyor işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

islam 1400 senelik din değildir.ilk insan hz adem den itibaren gelen dinin adıdır islam.

Kur'an adeta diğer tüm müktesebatı mevzuatı adeta temizleyip düzeltip son halini mühürlüyor.

Kur'an da hz adem de var oğulları da var cenneteki yaşamları da var.hz nuh d var hz ibrahim musa isa da var .bu bir zincirdir.Kur'an adeta ilk halka ile son halkayı birleştirip mühürlüyor kapatıyor.1400 olan şey neden  hz ademden bahsetsin

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, nogodbutAllah said:

islam 1400 senelik din değildir.ilk insan hz adem den itibaren gelen dinin adıdır islam.

Kur'an adeta diğer tüm müktesebatı mevzuatı adeta temizleyip düzeltip son halini mühürlüyor.

Kur'an da hz adem de var oğulları da var cenneteki yaşamları da var.hz nuh d var hz ibrahim musa isa da var .bu bir zincirdir.Kur'an adeta ilk halka ile son halkayı birleştirip mühürlüyor kapatıyor.1400 olan şey neden  hz ademden bahsetsin

 

 

Hadi be palavracı herif, palavra sıkacağına ortaya bir tane kanıt koysana İslam'ın insanlık tarihi boyunca var olduğuna dair. Elinde bir arap bedevisin sıktığı palavralardan başka ne var?

 

Bu Adem, Nuh, İbrahim, Musa ve İsa palavraları ortadoğu yahudileri ve arabistan arapları dışından hangi millette, hangi kültürde var?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 10 months later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...