Jump to content

allah anında yaratması, kuran ayetinin mantık hatasıdır.


Recommended Posts

allah ol deyince anında oluyorsa, yaratılış.
1: bebekler neden anında dogmuyorda 9 ay sonra doğuyor.
2: evren anında yaratıldı ise neden hala genişliyor. ve şekil değilştiriyor.
3: allah ol deyince oluyorsa, sebze ve meyveler neden kendi kendine olmuyorda insanlar tohum ekince aylar sonra gelişerek oluşuyor...
4: allah evrenı anında yarattıysa neden 6 günde yarattıgını anlatıyor.5..: allah ol deyince oluyorsa neden herşey aynı anda yaratılmıyor? çünkü allah zamandan bagımsız ise verdiği yaratma komutuda zamansız olucagı için anlık olucaktır.
buda yarattıgı herşeyın anında olması anlamına gelir. ama hala insanlar hayvanlar ve bitkiler dogup büyümeye devam ediyor....demekkı bu allah anında yaratamıyor.
 
ama ayet anında yarattıgını iddia ediyor..
 
enam süresi 73...O'dur ki "Ol" dediği gün (an) hemen olur;
 
 
Link to post
Sitelerde Paylaş
20 minutes ago, karamsarhuman said:
allah ol deyince anında oluyorsa, yaratılış.
1: bebekler neden anında dogmuyorda 9 ay sonra doğuyor.
2: evren anında yaratıldı ise neden hala genişliyor. ve şekil değilştiriyor.
3: allah ol deyince oluyorsa, sebze ve meyveler neden kendi kendine olmuyorda insanlar tohum ekince aylar sonra gelişerek oluşuyor...
4: allah evrenı anında yarattıysa neden 6 günde yarattıgını anlatıyor.5..: allah ol deyince oluyorsa neden herşey aynı anda yaratılmıyor? çünkü allah zamandan bagımsız ise verdiği yaratma komutuda zamansız olucagı için anlık olucaktır.
buda yarattıgı herşeyın anında olması anlamına gelir. ama hala insanlar hayvanlar ve bitkiler dogup büyümeye devam ediyor....demekkı bu allah anında yaratamıyor.
 
ama ayet anında yarattıgını iddia ediyor..
 
enam süresi 73...O'dur ki "Ol" dediği gün (an) hemen olur;
 
 

bebekler neden anında doğmuyorda 9 ay sonra mı doğuyor?  :) gülüyorum ama sinirimden bir insan bu kadar mı beyinsiz olur yahu

forumun seviyesini iyice düşürdünüz

ateist olmak farklı bir şey akıllı ve seviyeli olmak farklı bir şey

forumda 3-5 kişinin kalması sanırım senin gibi beyin yoksunu üyelerin yüzündedir

tüm forumu mantıksız alakasız başlıklarla ÇÖPE ÇEVİRDİN

Link to post
Sitelerde Paylaş

3:59:"إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِندَ ٱللَّهِ كَمَثَلِ ءَادَمَ ۖ خَلَقَهُۥ مِن تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُۥ كُن فَيَكُونُ"

"Şüphesiz Allah katında (yaratılışları bakımından) İsa’nın durumu, Âdem’in durumu gibidir: Onu topraktan yarattı. Sonra ona “ol” dedi. O da hemen oluverdi."

 

Yaratma halake dir. topraktan yarattı der. ancak insan olması hareket eden canlı olması için ruh üflenmesi gerekir.o ruh üfleme kısmı ol der oluverir ile anlatır.

burda bebek doğum 9 ay yoktur.kaldı ki bebeğin bedenen gelişmesi halakeye yaratmaya verilir.ruh üflenmesi anidir elektirik gibidir şimşek gibidir rüzgar gibidir.

kun feykun oluvermek demektir.kevn kökündedir.adeta nasıl buğday toprağa atılır tarlada büyür  gelişir  ama hareketi için ani rüzgar eser tüm tarla aniden sağa sola sallanmaya başlar

 

halake fadare kevn inşa gibi fiilerin yaratma manasıda var ancak kevn de kun da oldurma anlamı daha çoktur.

 

tefsirciler bu ayetlerin açklamasında Allahın ol lafzınada ihtiyacı yoktur.yani her şey onun ilminde ve kudretinde.

ölme dirilme gibi konularda bu kunfeyekun ekseriyetle geçer.sur üfleme gibi yerlerde geçer.ruh üfleme olayıda böyledir.ruh zaten emirdir denilir.

rüzgar ile ruh aynı köktür.

halake ve kunfeyekuna şöyle misal verilebilir:

 

bir çok  vantilatör veya fan yapıldı. yapılmaları belli zaman alır kalıba dökme aksamları filan

ancak yüzlerce fana  direk elektirik verildi(düğmesiz) aynı anda hepsi dönmeye çalışma üflemeye başlar

veya milyon yel değirmeni yapıldı yapılması belli aşama ancak çalışması rüzgarın ani esmesi ile dönmeye başladı

 

öldürme ve diriltme de böyledir.

 

bir komutanın rütbesi büyüdükçe emrin sahası genişler:ordu komutanı kendi ordusunu harekete geçirir ken genel kurmay tüm orduları askeriyeyi harekete geçirir.

Allah umum kainatın canlıların yaratanı komuta edenidir

tek dön emri ile atomda dönmeye başlar kalbte atmaya başlar güneşler yıldızlarda dönmeye başlar

tek dur komutu ile her şey durur ölür.

 

şayet biz kalbleri akılları okuyabilsek konuşmaya hacet kalmaz

konuşma sözle sesle iletişim mecburiyettir

zaman alır

ama düşünceler okunsa kalbler bilinse buna hacet kalmaz iletişim hızlanır

Allah umum kalbleri bilir her şeyi yaratan olduran O 

söze de sese de ihtiyacı yok

 

bu gün teknik artıkça cihazların çalıştırılması kolaylaşıyor oldurma o şeyin fonsiyone hale gelme kendini gayesini gerçekleştirmedir maddi yaratılma değildir

eskiden tv elle açılırdı

sonra kumanda ile açılır

şimdi sesle açlılıyor

sonra bunada gerek kalmaz düşünce ile açılır yani tv yi açma dşüncesi beyninde belirdiğinde tv açılır

cahil beşerde bile bu böyle iken

Allah tüm her şeyin alimi hakimi kadiri basir ve semi

sebebleri de ortadan kaldırır direk oldurur da öldürürde diriltirde

zaman mahluktur yaratılmıştır.Allah zamana tabii değil.Kur'an a geçen 6 gün meselesi de dünya zamanı değildir.Kur'an da saate geçer  dünya saati değildir kıyamet demektir

 

nasıl ki çığ olma potansiyeline gelmiş yamaçtaki kar kütlesi 

en ufak  seste diyelimki düş sesi ile seslense o kar çığ olur yuvarlanır

tüm her şey potansiyel kuvve fiil olarak Allahın emrinde neden olmasın.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, sahin3 said:

Ayette Kırpma yapmışsın. Mumun yatsıya kadar yanmış.. 

 

Enam 73. Ve semaları ve arzı (yeryüzünü) hak ile yaratan O'dur. Ve “Ol!” dediği gün (herşey) olur. O'nun sözü haktır, mülk O'nundur. O gün sur'a üfürülür (sur'a üfürüldüğü gün hükümranlık O'nundur). Bilineni (görüneni) ve bilinmeyeni (gaybı) bilen O'dur. Ve O, hüküm sahibidir, haberdar olandır.

 

Al, ayetin tamamı, değişen ne oldu? Başka bir ayette bilmediğimiz başka büyülü sözler mi söylüyormuş, elleri ile garip hareketler mi yapıyormuş  yoksa put?

Link to post
Sitelerde Paylaş

yaratma ile oluverme farklıdır.

biri halake ye diğeri kun(kevn) e karşılık gelir.

 

 

tefsirciler diyorlar ki: kun fe yekun bir emirdir. bir hitaptır. o halde muhatab  kimdir. yani muhatap varmıdır  yoksa yokluktan mı yaratılmaya işaret ediliyor.

diyorlar ki: hayır önce zaten halake ile yaratıldı yani muhatap var. yani topraktan adem kalıbı halake ile yaratıldı var ortada .yokluğa hiçliğe komut verilmiyor

sonra kun fe yekun ile ruh üfleniyor o canlanıyor yürüyor yani insan oldu oluverdi.oluverdi hızlı olan şeyler içindir.kuş uçuverdi.yani hızlıca kaşla göz arasında oldu

hatta nasıl oldu anlamadık görmedik birden oldu derler.

feyekun daki fe zaten ol dedikten  sonra hemen oluverdi aralıksız hızlıca demektir

misal: öğretmen sınıfa girer girmez öğrenciler ayağa kalktı. işte bu iki  peşi sıra hemen aniden olur. yani hoca girer girmez kalkıverdiler

ama bazıları da der ki fe  derece derece gelişmeyi de  anlatır  geniş zamana hastır hepsini kapsar  veya zmaan üstüdür derler

1. olanı daha mutabıktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

siz teistler bilmsel düşünemiyorsunuz, ayet bilmsel yazılmış, ol der ve olur. anında olur. anında ne  demek? anlık demektir.

 ama gerçekte, hiç bir yaratılış anlık oluşmaz bunun ilk varoluş sonrada gelişşim ve en sonundada yaşlanıp yok olma süreçleri

 takip eder.

 siz teistler bu kafayla teist olmayı hakettiniz.. tebrik ederim...... 

bir teistten daha fazlasını beklemek aptallık olurdu.

 

yaratma ile oluverme aynı şey zaten,, sayın teist....

 

hızlıca oluşuyor zaten, allah ademı 20.000 yıl önce yaratır. anlık ... ya sonrakıler anlıkmı oluyor?

 

deve sidiğinin yan etkileri..

 

arap ruhunun eşiz zekası . mantıgın içine etmiş..

 

insanları  robotmukı allah aynı anda 8 milyarı  yaratsın, bu iş için ademle havvayı göndermış ben uğraşamam  siz halledin demış

yaratılış zamanınıda onlara bırakmış sizin arap tanrısı.

 anında yaratırsa o gün neden 8 milyar insan yaratılmıyor anlıkya o bakımndan.

Ve “Ol!” dediği gün (herşey) olur....:0_80cbc_37a71a73_L:

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

-Ve o Gökleri, Yeri yaradan hakkıyle o,

 

hem ol! diyeceği gün o da oluverir. Hak onun dediği, Sur üfürüleceği gün de mülk onun, hem gaybe âlim hem şehadete, hakîm odur, habîr o Elmalılı

 

-Ve O, o Zât-ı Kibriyâ'dır ki, gökleri ve yeri hakkıyla yaratmıştır.

 

Ve O'nun «Ol!» diyeceği gün (herşey) hemen oluverir, kelâmı haktır ve sûra üfürüleceği gün mülk O'nundur. Gaip olanı da müşahede olanı da bilendir. O hakîmdir, habîrdir.

Nasuhi Bilmen

 

Burada kıyamet gününe, insanların ol(kalk-diril- oluş) denilmesine atıf vardır. Karıştırıyorsunuz sapı samanı birbirine..

Evet anlık bir olay ama hangi oluştan  bahsediliyor.. 

 

Fazla müteşabih peşinde gezinmeyin gari.. Yolunuzu şaşırırsınız..

 

**********************

 

Tanrı bu mantıkla yeri göğü 6 güne yaymayabilir ol diyip de olmadının cevabını arıyorsunuz. Cevap bende yok. Tanrı varmı- yok mu gibi, bunun cevabıda yok olabilir! de olmayabilir de...

İyi tevrattan bakmıyor da, tanrı yorulmuş dinlenmeye 7. günü göğe çıkmış demiyorsunuz? 

 

 

tarihinde sahin3 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 minutes ago, sahin3 said:

Fazla müteşabih peşinde gezinmeyin gari.. Yolunuzu şaşırırsınız..

 

1. Müteşabih ayetlerin ne anlama geldiğini sadece Allah biliyorsa tüm insanlığa hitap ettiği iddia edilen kitapta ne işi var?

2. Cahil, yağmacı ve sahtekar bir çöl bedevisinin gösterdiği yoldan ancak senin gibiler gider.

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, sahin3 yazdı:

Tanrı bu mantıkla yeri göğü 6 güne yaymayabilir ol diyip de olmadının cevabını arıyorsunuz. Cevap bende yok. Tanrı varmı- yok mu gibi, bunun cevabıda yok olabilir! de olmayabilir de...

İyi tevrattan bakmıyor da, tanrı yorulmuş dinlenmeye 7. günü göğe çıkmış demiyorsun

Kuranda da 6-8 gün arası çelişkili yaratılma  ifadeleri var. Allah hafıza kaybına uğramış olabilir. Ne yaptığını hatırlamıyor.

Sen de ne dediğini bilmiyon., kuranı okumadın mı? Sende mi salaksın? Bence Allah’ından daha salaksın. 

Aziz nesin resmini niye koydun? Yakamadık diye hayıflanıyon mu? Çöl faresi.!

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, sahin3 yazdı:

Ve O, o Zât-ı Kibriyâ'dır ki, gökleri ve yeri hakkıyla yaratmıştır

Bok hakkıyla yaratmış, götünde abse toplasın bakalım,  rahmanından boku çıkarma diye hakkını istersin, aşağılık herif.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşlerim bir yerde biri bayılsa doktor olan :çekilin ben doktorum dese kimse itiraz edemez çekilir ve uzmanına müdahele hakkı zamanı verir
Kur'an gibi 1,5 -2 milyar müslümanın kitabının dilini bilmeden ahkam kesmek akıl karı değildir

bu kadar kolay olmamalıdır

madem eleştireceksiniz bu kitabın önce dilini öğrenin

ben arapça biliyorum.bu kitabın dilini biliyorum.mealden ayet getirip ahanda hata buldum demekle bu iş olmaz

bana itiraz eden kişi arapça bilmiyor dediğime yanlış diyor. neye göre  canı sağolsun küfürde ediyorlar ne yapalım

yaratma ile oluverme aynı şey değildir


halake yaratma demektir halık yaratan mahluk yaratılan demektir.

kelime kökü olarak halake bir şeyi ölçüp biçmek sonra yapmak demektir

arapça da terzilerin kumaşı ölçüye kalıba modele göre ölçüp çizip sonra çizilen yerden kesip  kesilen kumaşları üst üste koyup dikmeleri elbise yapmaları tamda halake ile verilir.

kalıba göre oranlayıp ölçüp biçip dikmek demek.

takdir demektir. takdir kader kökündedir mikdar demektir.bir şeyi  hesaplama ölçme demektir,


misal: yağmur belli bir kader ile mikdar ile indiriliyor denilir.

misal insan uzuvları hep aynı oranda büyür gözler biri küçük biri büyük değil parmaklar aynı şekilde
kullağın biri uzun biri kısa değil eller ayaklar yine  aynı oranda büyür gelişir.bu kader ile halake iledir.
insan bedeni simetriktir.dengelidir.bunların hepsi ölçü hesap kalıb iledir.

nasıl ki bir bina yapılmadan tüm ölçüleri planı projesi yapılır  sanal olarak sonra maket yapılır sonra gerçek hali inşa edilir. halake bir nevi böyledir.ölçü ile plan ile kalıb ile olur.
hz isa:3:49: "{ وَرَسُولاً إِلَىٰ بَنِيۤ إِسْرَائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ أَنِيۤ أَخْلُقُ لَكُمْ مِّنَ ٱلطِّينِ كَهَيْئَةِ ٱلطَّيْرِ فَأَنفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ ٱللَّ "
meali:﴾49﴿  Onu İsrâiloğulları’na elçi kılacak ve o şöyle diyecek: "Kuşkuya yer yok, işte size rabbinizden bir mûcize ile geldim; size çamurdan kuş biçiminde bir şey yapar ona üflerim, Allah’ın izni ile derhal kuş oluverir"
bakın çamurdan kuş sureti heykeli yapması "halake" ile verilir.üfleyip kuş olup uçması "feyekun dayren" ve kuş olup uçu verdi. daha önce kuş örneğini vermiştim.

ancak ilginçtir halake yani kuş heykeli yapma hz isaya isnad edilmiş ama üfleme ile kuş olması Allahın iznine verilmiş. yani insanda belli ölçüler ile kalıbla belli şeyler yapar ama can verme sadece Allaha aittir.o yüzden islamda heykel suretler yapma bu yüzden caiz değildir.zira sadece ölü donuk  taştan bir heykel yaparsın can veremezsin.

özel de anlamı tam mükemmel ölçülü kusursuz yaratılış yaratma demektir. 

kevn yekun tekun kun ise oluverme demektir.
hz meryem bana bir beşer dokunmadan nasıl çocuğum olur der ken  ve yekul liyveleden veya   hz zekeriye
"Zekeriya, “Ey Rabbim! Bana ihtiyarlık gelip çatmış iken ve karım da kısır iken benim nasıl çocuğum olabilir?” dedi. Allah, “Öyledir, ama Allah dilediğini yapar” dedi." 
 yine  inni yekun liy ğulamen yani yine benim çocuğum nasıl olabilir der? nasıl yaratılır demiyor 
biz de türkçemiz de aslında aynı şeyi kullanırız. filanın çoğucu olmuyor filanın çocuğu oldu burda
oldurma fiil düzeyindedir hareket manasındadır canlılık manasındadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

@nogodbutAllah

 

Muhterem
 

Neden kör ve sağırları oynuyorsunuz ?

Harbiden bu tek yönlü nutuk seansları baydı artık, birazcık imajınızı değiştirseniz fena olmaz hani.

 

Bak ne diyecegim...
Yahu en azından cümlelere büyük harfle başlayıp sonlarını nokta işareti ile bitirmeye çabalarsanız, alın size yeni bir imaj.

 

Bir de yanlış görmediysem, karman çorman nutuğunuzdaki Meyrem´i gördüm galiba, ama ne demek istediğinizi tam anladım denemez.

 

Ben size 10 puanlık bir soruyu sorayım bari:

Bu Meyrem Hanı´mefendinin heeç cümbüş yapmadan hamile kaldığına harbiden inanıyormusunuz ?

"Evet inanıyorum" yada "Hayır inanmıyorum" yanıtı yeterlidir efendim, ki bu noktada nutuk atmak yasaktır.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

misal: yağmur belli bir kader ile mikdar ile indiriliyor denilir.

 

İslamın allahı doğa olaylarını özel olarak oluşturur,yönetir.Bulutlar oluşturur,rüzgarlar oluşturur.Onları yönlendirir.Dolu tanelerini dilediğine isabet ettirecek,dilediğinden uzak tutacak kadar doğa olaylarının içindedir.Yıldırımlar oluşturup,onları yönlendirip,dilediğini yıldırımla çarpacak kadar doğa olaylarının içindedir.

 

Gök gürültüsü O´na hamd ile, melekler de O´nun korkusundan dolayı O´nu tesbih ederler. O yıldırımlar gönderir, onunla dilediğini çarpar. Onlar Allah hakkında mücadele edip duruyorlar. Oysa Allah´ın çarpması pek çetindir.Rad 13

 

Görmedin mi ki, Allah bulutları sürer, sonra onları bir araya getirir, sonra onları üst üste yığın yapar. Böylece yağmurun onların arasından çıktığını görürsün. Gökten içinde dolu bulunan dağlar indirir de onu dilediğine isabet ettirir ve dilediğinden de uzak tutar. Onun şimşeğinin parıltısı neredeyse gözleri götürecektir.Nur 43

 

Yaklaşan rahmetinin önünde, müjdeci olarak rüzgarları gönderen O'dur. Yağmur yüklü bulutlar toplandıklarında, onları çorak bölgeye doğru sürükleyip, bu yolla su indirelim ve böylece her türlü ürünün yeşerip boy vermesini sağlayalım diye. Ölüleri de, işte böyle dirilteceğiz. Belki düşünür ders alırsınız.Araf 57

 

Allah O'dur ki rüzgarları gönderir, onlar bir bulutu kaldırırlar, ardından onu gökte dilediği gibi yayar ve onu parça parça eder. Böylece yağmurun onların arasından çıktığını görürsün. Sonunda onu kullarından dilediğine uğrattığında onlar hemen sevinirler.Rum 48

 

Su bidonları boş, su gelecek gibi de görünmüyor. Etiyopya'da aylardır yağmur yağmadı. İnsanlar son 30 yılın en kötü kuraklığını yaşıyor. BM'nin verilerine göre 10 milyondan fazla insan acil gıda yardımı bekliyor. Bu rakam çok kısa süre içinde iki katına çıkabilir. Afrika'nın diğer ülkelerinde de durum parlak değil.

Etiyopyalıların büyük bölümü tarım ve hayvancılıktan geçimini sağlıyor. Hayvanlar bazen bütün ailenin hayatta kalmasını sağlayabiliyor. Afar bölgesinden bir çiftçi, 'Son yağmur damlasını Ramazan ayında gördüm. O zamandan beri hiç yağmur yağmadı. Su yok, ot yok, hayvanlarımız ölüyor' diye konuşuyor. Ramazan ayı geçen yıl temmuz ayındaydı.

 

Zimbabve'de de mahsul yetersiz. Başkent Harare'deki bu tarlada dolu dolu mısır koçanları yerine tek tük kurumuş mısır taneleri yetişiyor. Bunun en büyük nedeni Büyük Okyanus'un orta ve doğusunda, okyanus yüzeyinde oluşan olağan dışı ısınmalar olarak tanımlanan El Nino'nun yol açtığı hava. Bu kez etkisini daha şiddetli gösterdi. Sonuç Zimbabve'deki gibi şiddetli bir kuraklık. El Nino dünyanın başka yerlerinde ise sel felaketlerine yol açabiliyor.

Gücünün sonuna yaklaşan bu inek ayaklarının üzerinde bile duramıyor. Zimbabve'nin Masvingo kentindeki bu çiftçiler ineği hareket ettirmeye çalışıyor. 2015 yılında Zimbabve'de bir önceki yıla oranla yüzde 50 daha az yağmur yağdı. Tarlalar, tarım alanları tamamen kurumuş durumda.

 

https://www.dw.com/tr/afrikada-öldüren-kuraklık/a-19052206

 

 

Yağmur bulutları oluşturan,rüzgarlar oluşturan,ben rüzgarı durdurursam gemileriniz gitmez diyen,doğa olaylarını özel olarak oluşturup,yöneten,dolu tanelerine etki edecek,onları dilediğine isabet ettirecek,dilediğinden uzak tutacak,yıldırımlar oluşturup,yıldırımları yönlendirip dilediğini yıldırımlarla çarpacak kadar doğa olaylarının içinde olan allah neden buraya yağmur bulutları oluşturup göndermemiş,toprağın susuzluktan kurumasına,yerden otun bitmemesine ve canlıların ölmesine neden olmuştur?Neden yağmurlar göndererek onları sevindirmemiştir?

 

Neden mi?Çünkü doğa olayları denkleminde,doğa olaylarını özel olarak oluşturup,yöneten,doğa olaylarında etkin rol oynayan bir tanrı profiline yer yoktur.Allahın doğa olaylarını nedenlere,koşullara bağladığı da bir müslüman yalanıdır.

 

 

 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah c.c. belli bir kalıb ve kanun ile kısıtlı değildir kanunları yaratan da O dur her şeye gücü ilmi yeten istediği şeyi yaratır

 

biri dese ki insan ağzı ile burnu ile oksijeni ciğerine çekmeden  yaşayabilir mi  ? hayır belli bir süre nefes almazsa ölür

ama ben desem ki ana rahmideki bebek akciğeri ile değilde adeta  kan ile gelen oksijeni kullanılıyor. yani yemek yemeden de ölürüz ama ağzı dişleri sindirim sistemi hatta ciğeri kasları gelişmemiş  daha dokuları organları sistemleri dahi belirginleşmemiş nokta kadar  o cenin kan ile annesinden hem besin hem oksijeni alır beslenir hemde atıkları aynı yolla geri yollar ve beslenmesin de de hiç bir sindirim atığı olmaz.tertemiz doğar sonra kendi sistemi ile beslenmeye nefes almaya başlar 

Allah yerine göre kudreti ile ilmi iradesi ile aynı kişiye farklı zamanlarda dahi farklı kanunlar uygularken farklı kişilere farklı zamanlarda neden farklı kanun uygulamasın

az geniş açıyla bakış.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

her şeye gücü ilmi yeten istediği şeyi yaratır

Rabbin başka kuşların yuvalarındaki yumurtaları atıp,kendi yumurtalarını yuvaya koyan guguk kuşunu bu üçkağıtçılığı yapacak bir şekilde tasarlayarak mı yarattı?Şurada 1000 tane guguk kuşu var olsun dedi,bu kuşlar birdenbire mi var oldular?Sorum oldukça açık.Evet ya da hayır diyebilirsin.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Rabbin doğa olaylarını özel olarak oluşturup,yönetiyor diyip,ayetleri gösterdikçe adam hala diyor ki doğa olayları kurallara,koşullara,nedenlere bağlanmıştır.Ne koşulu,ne nedeni?Dolu tanelerine etki edip,yönlendiren,yıldırımlar oluşturup,yönlendiren bir tanrı profili var karşımızda.Kurana göre müslüman olmayan,kuranla ters düşen,ama kendini müslüman sanan,kendi dinini islam diye pazarlayan tipler var.Bunun nedeni de tabi kuranın içeriğinin akıldışı,bilim karşıtı,mantıksız,saçma ve tutarsız söylemlerle dolu olması.Kuran insanları bu yola itiyor.Kuranı değiştirmeye,kuranla ters düşmeye.Gerçek islam bu değil söylemi de bu zihnin bir ürünü zaten.İslama inanmaya programlanmış,islama duygusal olarak bağlı olan ve islamdan çıkıp,boşluğa düşmek istemeyen kişiler islamda kalabilmek için islamı benimseyebilecekleri bir biçime getirmeye çalışıyorlar.Bunu yaparak da müslüman olarak kaldıklarını sanıyorlar.Ama kuranla ters düştükleri,ayetleri değiştirdikleri için yine islamdan çıkıyorlar.İslamdan çıkmak da oldukça kolaydır.Kurana ekleme yaptığın an islamdan çıkarsın.Örnek olarak.

 

Elif, Lam, Ra.Ayetleri muhkem kılınmış, sonra hüküm ve hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından birer birer açıklanmış bir Kitap'tır.Hud 1

 

Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondaki bir kısım ayetler Kitab'ın temelini oluşturan kesin anlamlı muhkem ayetlerdir. Diğerleri ise müteşabih ayetlerdir. Kalplerinde bir eğrilik bulunanlar, bozgunculuk yapmak ve kendilerine göre yorumlamak amacıyla müteşabih olan ayetlerin üzerine düşerler. Onların yorumunu Allah'tan başka kimse bilemez. İlimde derinleşmiş olanlar ise 'Bunlara iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır' derler. Şu var ki, akıl sahiplerinin dışındakiler bunlardan ibret almazlar.Ali İmran 7

 

https://sorularlaislamiyet.com/kuran-apacik-bir-kitap-ise-o-zaman-kuran-da-bizim-bilmedigimiz-gizemler-var-midir

 

Hud 1 de diyor ki,kuran ayetleri muhkem kılınmış ve allah tarafından birer birer açıklanmış bir kitaptır.Ama ali imran 7 de diyor ki,kuranda mütaşabih ayetler vardır ve bunların yorumunu allahtan başkası bilemez.Hani açıklanmış bir kitaptı.Yorumunu,anlamını allahtan başkasını bilemeyeceği ayetler varmış.Bunların ikisi çelişik.Peki kendine müslüman diyen ne yapıyor.Hud 1de kuranın nazım örgüsü ve harika üslup bakımından muhkem olduğu söyleniyor diyor.Ayette nazım örgüsü ve harika üslup nerede yazıyor?Ayetin yeni hali şu oluyor.

 

Elif, Lam, Ra.Ayetleri harika üslup ve nazım örgüsü bakımından muhkem kılınmış, sonra hüküm ve hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından birer birer açıklanmış bir Kitap'tır.Hud 1

 

Çelişki var deseler,islamdan çıkacaklar.Bu çelişkiyi ortadan kaldırmak için kurana ekleme yapıp kuranı değiştiriyorlar ve yine dinden çıkıyorlar.Ayeti değiştirmek de,burada çelişki var demek anlamına gelir zaten.Sürekli kuran değişmedi diyorlar ya hani birde.Kuranı kendiniz değiştiriyorsunuz.İşte gerçek mucize bu.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, sahin3 yazdı:

-Ve o Gökleri, Yeri yaradan hakkıyle o,

 

hem ol! diyeceği gün o da oluverir. Hak onun dediği, Sur üfürüleceği gün de mülk onun, hem gaybe âlim hem şehadete, hakîm odur, habîr o Elmalılı

 

-Ve O, o Zât-ı Kibriyâ'dır ki, gökleri ve yeri hakkıyla yaratmıştır.

 

Ve O'nun «Ol!» diyeceği gün (herşey) hemen oluverir, kelâmı haktır ve sûra üfürüleceği gün mülk O'nundur. Gaip olanı da müşahede olanı da bilendir. O hakîmdir, habîrdir.

Nasuhi Bilmen

 

Burada kıyamet gününe, insanların ol(kalk-diril- oluş) denilmesine atıf vardır. Karıştırıyorsunuz sapı samanı birbirine..

Evet anlık bir olay ama hangi oluştan  bahsediliyor.. 

 

Fazla müteşabih peşinde gezinmeyin gari.. Yolunuzu şaşırırsınız..

 

**********************

 

Tanrı bu mantıkla yeri göğü 6 güne yaymayabilir ol diyip de olmadının cevabını arıyorsunuz. Cevap bende yok. Tanrı varmı- yok mu gibi, bunun cevabıda yok olabilir! de olmayabilir de...

İyi tevrattan bakmıyor da, tanrı yorulmuş dinlenmeye 7. günü göğe çıkmış demiyorsunuz? 

 

 

Muhammed, Musa'nın devamidir. Onun kurallarıni devam ettirir. Müslümanlik bir nevi Yahudiliktir benim kanaatimce. İsa da bir yahudidir ki bence en büyükleridir. ve hatta Allah kelimesi de Yahudicedir, yehova dir.  Kısacası,.isevilikte yahudilikte ve müslümanlikta tanrının temel özelliği şudur:İRADE. Ve YOKTAN VAR ETME.. Eeee bu bir de tanri ise o zaman o irade, KEYFİ İRADE olur. Yani tanrı seni yaratmak istediği için yarattı. Dünyayı iyi yi kötüyu vs vs nasıl olacağı yine onun keyfinedir. İbrahimin oğlunu Kurban etmesi olayı yine bununla ilgilidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...