Jump to content
Düşünen Hayvan

Tanrı Kıskanç mı ki niye Şükür Etmeliyiz?

Recommended Posts


Kutsal kitaplara göre ve güya bizi yaratan tanrılara göre dünya hayatı aldatıcı , alçak ,boş, pislik ve kötü bir yerdir.  Öyle ise biz dünyaya gelmeden önce daha iyi bir yerde yaşamış olmalıyız.

O zaman tanrılara ne için teşekkür edeceğiz?  Yani bizi daha iyi bir yerden  böyle boktan , çirkin ve aldatıcı bir yere getirdiğin için ulu tanrım sana teşekür ederiz demek aptallık değil de nedir?  Bizi sonsuzluktan alıp kısa ve geçici ve aldatıcı bir dünyaya koyduğun için teşekkür etmemiz hiç de akıllıca değil.

 

Ayrıca bizi sonsuzlukta yaratıp sonra neden dünyaya indiriyor?  Bizi kıskandığı için mi , yoksa ademle havvanın uckur davasına mı bizi bu dünyada tutuyor. Uçkur konusu allah için çok önemli olmalı ki dünyada o kadar sorun varken muhammedin çükü için ayet geliyor.

 

Hani kimse kimsenin günahına ortak olamazdı?

 

Nerede kaldı masumiyetlik?

 

Havvanın ademe sürtünmesinin cezasını biz niye çekiyoruz değil mi?

 

Madem ki bu kadar bilgili bir tanrı var o zaman havvayı kısır yaratsaydı böylece ademle istediği kadar fantazi seks yapar ve hamile kalmazdı.  Üstelik de cennet gibi ütopik bir yerden dünya gibi aldatıcı bir yere gelmek zorunda kalmazlardı. Merhameti sonsuz tanrı bunu hesap edememiş mi? Demek ki insanlar seks yapabildiği için tanrı insanı kıskanmış ve  bizi daha kötü bir yere ışınlamış olmalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence senin bu önermenden daha mantıksızca olan bir gerçeklik var, herşeyi daha önceden bilipte , bizleri yaratan bir 

 tanrı gerçeği var, 

evreni yarattığı iddia edilen, tanrının kime ? neyi? ispat etmesi bir zorunluluktur.... 

herşeye gücü yeten bir varlıgın insanlarla ne işi var? 

insan gibi zayıf amaçsızca varolmuş bir canlı yı niçin yaratıyorsun? 

dinsel yorum yapmıyorum, bu sefer farklı bir yorum yapıyorum,

niçin varolduk?

niçin ölüyoruz?

niçin doğuyoruz?

niçin evren var?

 

cennet ve cehennem de yaşamak daha mantıklı değilmi? herşeye gücü yeten tanrı sınavsız yaratamıyormu? işte bu en güçlü

 iddiamdır.. çıksın gelsin lanet tanrıda görelım boyunun ölçüsünü korkak ödlek vicdansız lanet bir varlık, 

cesaret ibile yok gizleniyor... lanet olasıca..pislik...:276:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

herşeye gücü yeten tanrı.

 

1: sınavsızda yaratır.

2: herkesi teist yaratır.

3: dualara anında cevap verir.

4: kötü birinin islah olmasının imkansız olduğunu bilir.

5: iyi  birininde zaten islahlı yaratıldıgını bilir.

6: sadece dünyayı yaratır. diğer galaksileri yaratmaz.

7 :sadece yaşanılabilr. gezegenler yaratır. (diğer 8 gezgenler yaşanılabilr değildir, hiç bir işe yaramıyan gezegenler yaratılmış?

8: dahada önemlisi, herşeye gücü gerçekten yetiyorsa, sınav yaparak, neyi test ediyor? bir şeyi test ediyorsanız

gücünüz yetmediği için anlamadıgınız için test ediyorsunuz demektir....

9: herşeye gücü yetseydi, herşeyi mükemmel yaratırdı, ama ne yaratılış kusurlarla doludur.

sadece insan hayvan ve bitki değil evren bile kaos ve kusurlarla yaratılmıştır...

10 her zaman daha iyi yaratamayan sonsuz olasılık içinde sonsuz kere sonsuz daha iyi yaratma becerisine sahip olmuyan biri nasıl tanrı olabilrki?

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Düşünen Hayvan

 

Kıskançlığıyla alakası yok; şükür kavramını anlamak gerekiyor; Şükür kendimiz için yapılır karşı tarafın buna ihtiyacı olabilirde olmayabilirde; çünkü karşı tarafı olduğu gibi görmek vede onu iyi görmek minnet duymak vesaire insana iyi gelir, hissettirir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
52 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Şükür kendimiz için yapılır karşı tarafın buna ihtiyacı olabilirde olmayabilirde;

Şükür, köleci toplumlarda köleliği meşrulaştırmak için uydurulmuş bir kavramdır.

Şükrü kendimiz için yaparız doğrudur ama bunu köleliğimizi onaylıyoruz anlamında yaparız. Bu kavramı böylece genişletmek gerek.

Teistler Tanrı’ya niye şükrederler? Kendilerini, öldürmediği, yaşattığı, beslediği için. Burada kölelik kavramı zihinlerde meşrulaştırılır.

Köle sahibine niye şükretmelidir? Kendini öldürmeyip beslediği, yaşattığı için.

Tanrı’ya ve kula kölelik arasında kavram olarak hiçbir fark yoktur. İkiside aynı amaca hizmet eder.

 

tarihinde Abdülmalik tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Köle yoksa sahip de olmaz, sahip köleye muhtaçtır, köleye muhtaç olan sahibin şükür etmesi gerekirken  kölenin şükür etmesi de ayrı bir dengesizlik.

Oysa kölenin sahibe ihtiyacı yoktur, hatta sahip olmadan daha müreffeh bir yaşam geçirir, çünkü köle bütün değerlerini sahibe verir.

Bir yaratıcının kendi yarattığı canlıların değerlerini ve yaşamını elinden almaya ihtiyacı olmadığına göre demek ki, burada muhammed kendi sahipliği için bir din peydahlamıştır.

Anlaşılacağı gibi şeyhler, şıhlar, tarikat liderleri ve tayyip gibi din tacirleri bugün muhammedin tahtını sürdürmektedirler, bu da ibadet ve şükür doğrudan bu din tacirlerine yapılmaktadır. Dolayısıyla adı konmasa da islam müritlerinin allahı bu din tacirleridir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın buda bir şükür yolu ama şükür sadece öyle olmaz ki aynı zamanda ona buna yani basit şeylerede şükredilebilir; sahip olduklarımız öyle yada böyle bağlantılı inanan birisi için yaratıcısıyla; bu yüzden normal şeylere de şükredilebilir;: Bu durumda huzur ona kavuşacaktır; çünkü ellerindekinin kıymetini bilen onlara bakar; böylelikle huzuru bulur; ellerindekinin kıymetini bilmeyen; bilemeyen sahip olmadıklarına bakar böyleliklede mutsuz olur; mutsuz olunca kendisine yapar; şükür kölelikle bağlaştırıldığı gibi bağdaştırılamayabilirde;

 

@Abdülmalik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

şükür sadece öyle olmaz ki

 

Şükür sadece öyle olur, bütün şükürler bunun içindir, alta bak.

 

17 dakika önce, lawrenceKrauss yazdı:

FAKİRE ŞÜKRETMEYİ ÖĞRETTİLER ZENGİNİN DÜZENİ BOZULMASIN DİYE

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

Haklısın buda bir şükür yolu ama şükür sadece öyle olmaz ki aynı zamanda ona buna yani basit şeylerede şükredilebilir; sahip olduklarımız öyle yada böyle bağlantılı inanan birisi için yaratıcısıyla; bu yüzden normal şeylere de şükredilebilir;: Bu durumda huzur ona kavuşacaktır; çünkü ellerindekinin kıymetini bilen onlara bakar; böylelikle huzuru bulur; ellerindekinin kıymetini bilmeyen; bilemeyen sahip olmadıklarına bakar böyleliklede mutsuz olur; mutsuz olunca kendisine yapar; şükür kölelikle bağlaştırıldığı gibi bağdaştırılamayabilirde;

 

 

Üste bak: Şükür kendi halinden memnun olmaktır aynı zamanda; bu gayreti bırakmak anlamına gelmek zorundada değil; tekdüzeliğe diretmeyiniz...

 

@bilgivehis

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Nuri Kara said:

Kıskançlığıyla alakası yok; şükür kavramını anlamak gerekiyor; Şükür kendimiz için yapılır karşı tarafın buna ihtiyacı olabilirde olmayabilirde; çünkü karşı tarafı olduğu gibi görmek vede onu iyi görmek minnet duymak vesaire insana iyi gelir, hissettirir.

 

Madem Allah'ın bizim teşekkürümüze, övgümüze, yüceltmemize ihtiyacı yok, ne diye bana şükredin, beni övün, yüceltin diye mesaj atıp duruyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
47 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

şükür kölelikle bağlaştırıldığı gibi bağdaştırılamayabilirde;

Böyle bir seçenek yok. Şükür düpedüz köleliği onaylamaktır. Aklı dolayısıyla özgürlüğünün olmadığını kabul ediştir.

Kendi halinden memnun olmayana da şükrettirilir, bunu kaçırıyorsun. Koca üniversite mezunlarının asgari ücrete şükrettirilmesi gibi.

İnsan hakları ve özgürlüklerin olmadığı yerde şükür devreye girer. Çalışan, üreten ve hakkı verilen insanlar şükretmezler, çünkü insan hakkı ve özgürlüklerin olduğu yerde çalışan hakkını doğal alarak alır, bunun içinde şükretmeye gerek duymaz. Eğer hak ve özgürlükler yoksa kölelik vardır. Köle de ne kadar çalışırsa çalışsın, üretsin yaşadığına şükreder.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, sağduyu yazdı:

Madem Allah'ın bizim teşekkürümüze, övgümüze, yüceltmemize ihtiyacı yok, ne diye bana şükredin, beni övün, yüceltin diye mesaj atıp duruyor?

 

Sadece övün dese neyse, övmezsen birde sinirden küplere biniyor, türlü türlü işkencelerle tehdit ediyor.

Dahası çocuk tecavüzcüsü katilleri bile affederim ama benden başkasına tapanı asla affetmem diyor muham.. pardon allah. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Madem Allah'ın bizim teşekkürümüze, övgümüze, yüceltmemize ihtiyacı yok, ne diye bana şükredin, beni övün, yüceltin diye mesaj atıp duruyor?

 

Atıyor çünkü gerçeklik budur; gerçekliğe çağrı diyebiliriz;

 

3 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Böyle bir seçenek yok. Şükür düpedüz köleliği onaylamaktır. Aklı dolayısıyla özgürlüğünün olmadığını kabul ediştir.

Kendi halinden memnun olmayana da şükrettirilir, bunu kaçırıyorsun. Koca üniversite mezunlarının asgari ücrete şükrettirilmesi gibi.

İnsan hakları ve özgürlüklerin olmadığı yerde şükür devreye girer. Çalışan, üreten ve hakkı verilen insanlar şükretmezler, çünkü insan hakkı ve özgürlüklerin olduğu yerde çalışan hakkını doğal alarak alır, bunun içinde şükretmeye gerek duymaz. Eğer hak ve özgürlükler yoksa kölelik vardır. Köle de ne kadar çalışırsa çalışsın, üretsin yaşadığına şükreder.

 

 

Varlığa atıf yapmak gibi çünkü şükür köleliğin çağrısı değildir; bende karşıyım haline şükretmeye benim yaptığım elimden geleni yapmak sonra şükretmek; yani şükretmeye daha iyisi varken halinden memnun olmak değilde en iyi hale getirip halinden memnun olmak olarak bakılmalı; böyle olunca zulümlere başkaldırının önü kesilmez; kesilmemiş olur;

 

2 saat önce, Ebu Kafir yazdı:

 

Sadece övün dese neyse, övmezsen birde sinirden küplere biniyor, türlü türlü işkencelerle tehdit ediyor.

Dahası çocuk tecavüzcüsü katilleri bile affederim ama benden başkasına tapanı asla affetmem diyor muham.. pardon allah. 

 

Biner mi neden binsin ihtiyacı mı var? Biner yalancılara; gerçekliğin üstünü örtenlere; her şeye rağmen küçük görenlere...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
31 minutes ago, Nuri Kara said:

 

Atıyor çünkü gerçeklik budur; gerçekliğe çağrı diyebiliriz;..

 

İyi atıyorsunuz ama...

 

Senin gerçeklik algın 1400 yıl önceki arap zırvaları sadece.

 

34 minutes ago, Nuri Kara said:

Biner mi neden binsin ihtiyacı mı var? Biner yalancılara; gerçekliğin üstünü örtenlere; her şeye rağmen küçük görenlere...

 

Hadi be, kimi kandırdığını sanıyorsun, Kuran'da açık açık yazıyor işte, şirk hariç her suçu bağışlarım diye. Eğer yalancılara, gerçeğin üstünü örtenlere kızan bir tanrı olsa senin gibiler kaçacak delik arardı. 1400 yıl önceki arap palavralarını gerçek diye insanlığa kakalamaya çalışanlar senin gibiler değil mi?

 

Nisa 48: Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur.

 

Bir de dilediği kimseler için bağışlarmış. Yani keyfine bağlı, ortada bir standart, kural falan yok, tamamen keyfine kalmış. Böyle keyfine göre hareket bir tanrıya hangi mantıkla güvenebilirsin? Senin de kıçına kazığı sokup sonsuza kadar kebap yapmayacağının garantisi mi var? Sapığın biri küçük bir çocuğa tecavüz ederken oturup seyredecek kadar şerefsiz, aşağılık, sapık bir tanrıya hangi mantıkla güveniyorsun? Hangi mantıkla böyle aşağılık, şerefsiz, sapık bir tanrıyı yüceltip kutsuyorsun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
54 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

İyi atıyorsunuz ama...

 

Senin gerçeklik algın 1400 yıl önceki arap zırvaları sadece.

 

 

Hadi be, kimi kandırdığını sanıyorsun, Kuran'da açık açık yazıyor işte, şirk hariç her suçu bağışlarım diye. Eğer yalancılara, gerçeğin üstünü örtenlere kızan bir tanrı olsa senin gibiler kaçacak delik arardı. 1400 yıl önceki arap palavralarını gerçek diye insanlığa kakalamaya çalışanlar senin gibiler değil mi?

 

Nisa 48: Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur.

 

Bir de dilediği kimseler için bağışlarmış. Yani keyfine bağlı, ortada bir standart, kural falan yok, tamamen keyfine kalmış. Böyle keyfine göre hareket bir tanrıya hangi mantıkla güvenebilirsin? Senin de kıçına kazığı sokup sonsuza kadar kebap yapmayacağının garantisi mi var? Sapığın biri küçük bir çocuğa tecavüz ederken oturup seyredecek kadar şerefsiz, aşağılık, sapık bir tanrıya hangi mantıkla güveniyorsun? Hangi mantıkla böyle aşağılık, şerefsiz, sapık bir tanrıyı yüceltip kutsuyorsun?

 

Her şeyi bilen insanlık şirkide biliyor; iddia ediyorum yeryüzünde şu anda şirkin ne olduğunu bilen bir kişi var; anlatayım; bir insan hata yapar hatanın ismi şudurki; iyi bir amaç veya bilinmez bir amaç için yapılan kötü işlerdir; yanlış yapar yanlış şudurki; şirk koşmaktır; amaç yanlıştır her şeye rağmen yapılan kötü işlere denir; Allah Yüce Allah iyiliği emreder bu yüzden yapılan iyi işlerin hepsi aynı zamanda ona kulluk yapmak olarak değerlendirilir; değerlendirilen budur şudur vesaire her şeydir; kim anladı kimin inandığı beni alakadar etmez; söylüyorum sadece banane inanmayandan kime ne bana ne bana niye ne değil hiçbirşey; inanan kendisine inanır inanmayan kendisine; şirk neymiş:!

 

Bilerek yanlış yapmakmış; iyilikleri göz ardı etmek yanlış olanı yapmanın sebepleri doğrultusunda olur; kim anladı; şirk neymiş; kim anladı; sorun anlamadıysanız; kim inandı buna kimse ee banane;

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Nuri Kara said:

 

Her şeyi bilen insanlık şirkide biliyor; iddia ediyorum yeryüzünde şu anda şirkin ne olduğunu bilen bir kişi var; anlatayım; bir insan hata yapar hatanın ismi şudurki; iyi bir amaç veya bilinmez bir amaç için yapılan kötü işlerdir; yanlış yapar yanlış şudurki; şirk koşmaktır; amaç yanlıştır her şeye rağmen yapılan kötü işlere denir; Allah Yüce Allah iyiliği emreder bu yüzden yapılan iyi işlerin hepsi aynı zamanda ona kulluk yapmak olarak değerlendirilir; değerlendirilen budur şudur vesaire her şeydir; kim anladı kimin inandığı beni alakadar etmez; söylüyorum sadece banane inanmayandan kime ne bana ne bana niye ne değil hiçbirşey; inanan kendisine inanır inanmayan kendisine; şirk neymiş:!

 

Bilerek yanlış yapmakmış; iyilikleri göz ardı etmek yanlış olanı yapmanın sebepleri doğrultusunda olur; kim anladı; şirk neymiş; kim anladı; sorun anlamadıysanız; kim inandı buna kimse ee banane;

 

Karman çorman bir şeyler zırvalamışsın, ne dediğin bile anlaşılmıyor. Sarhoş kafayla mı yazıyorsun iletilerini?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, sağduyu yazdı:

 

Karman çorman bir şeyler zırvalamışsın, ne dediğin bile anlaşılmıyor. Sarhoş kafayla mı yazıyorsun iletilerini?

 

Soru sor öyleyse;

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
14 minutes ago, Nuri Kara said:

 

Soru sor öyleyse;

 

Hangi soruya cevap verdin de soru sor diyorsun?  Madem istedin, al bir soru:

 

Sapığın biri küçük bir çocuğa tecavüz ederken oturup seyredecek kadar şerefsiz, aşağılık, sapık bir tanrıya hangi mantıkla güveniyorsun? Hangi mantıkla böyle aşağılık, şerefsiz, sapık bir tanrıyı yüceltip kutsuyorsun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Karman çorman bir şeyler zırvalamışsın, ne dediğin bile anlaşılmıyor. Sarhoş kafayla mı yazıyorsun iletilerini?

 

Bilinmez amaç nasıl olur NuriKara? Cevap vereyim NuriKara;

 

Amacın ötesinde amacı öğrenme yoludur bilinmez amaç; bilmediğin zaman yaparsın ama sonuçlarını beklersin;? Yani sonuçlarını bilmeden yaparsın sonuçlarını öğrenmek için yaparsın;

 

Amaç yanlıştır demişsin yanlış amaçla yanlış davranışı mı kast ettin?

 

Hayır yanlış davranışı kast etmedim; aslında yanlış amaç yanlış davranışı doğurur ama doğru amaç ilede yanlış davranışlar -bilgisizlik yüzünden- yapılabilir; Yanlış amaçlar yanlış isteklerden doğarlar;

 

"iyilikleri göz ardı etmek yanlış olanı yapmanın sebepleri doğrultusunda olur;" biraz daha açarmısınız cümleyi rica etsem NuriKara; açayım NuriKara; Kendi kendine konuşmaya mecbur bırakıldım; bırakıldın; deliyim

 

Yanlış olanı yapmanın sebepleri vardır; bu sebepler doğrultusunda doğru olan şeyler göz ardı edilir; edilebilir; edilmemelidir;

 

Sarhoş muymuşum? Açıklayabiliyorum bak; Anlıyabiliyorum öyleyse sarhoş değil;

 

33 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Hangi soruya cevap verdin de soru sor diyorsun?  Madem istedin, al bir soru:

 

Sapığın biri küçük bir çocuğa tecavüz ederken oturup seyredecek kadar şerefsiz, aşağılık, sapık bir tanrıya hangi mantıkla güveniyorsun? Hangi mantıkla böyle aşağılık, şerefsiz, sapık bir tanrıyı yüceltip kutsuyorsun?

 

Bendeki mantığı sen anlayamazsın anlatmıyorum o yüzden diğer sorularına cevap verilmediği gibi; istediğim soru yukarıdaki yazıyı anlamak için sorulacak olan bir soruydu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...