Jump to content

Kısas caydırıcıdır hayat kurtarır:Kısasta sizin için hayat vardır


Recommended Posts

Kısas yapılan fiile  aynı ile mukabeledir. fıkıhta öldüren kişi öldürülür.aslında denge eşitlik demektir.
makas kelimesi de kök olarak k-s-s dan gelir.malum makasta karşılıklı olarak terazi gibi simetrik iki kol vardır.kesme  kırpma saçı traş etme gibi manalarıda vardır.
Zemahşeri tefsirinde bu ayeti açıklarken der ki: yahudiler de kısas esas tı aff ve diyet haram idi
hristiyanlarda aff esas tı kısas ve diyet haram idi
islam ise orta yol sıratı müstakim olup yerine göre aff diyet kısas helaldir.fakat bu ayetin öncesinde affa ayrıca vurgu yapılır.


2:179:" وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيٰوةٌ يَٓا اُو۬لِي الْاَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ"
:"Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki (bu hükme uyarak) korunursunuz."


ilk bakışta sanki çelişki var gibi durur. bir ölümde katlde nasıl hayat olur?


Cenabı Hak bazı ayetlerde o ölüden diri,diriden ölüyü çıkarır mealinde ferman eder.


adeta karanlıktan nur,nurdan karanlığa çıkarır gibidir.


maturidi (eşari kesim ve tarikatler pek sevmezler) bu ayetin tefsirinde mealen der ki: başkasını öldürmeye giden kişi ,kendisininde kısasla öldürüleceğini bildiğinden,öncelikle kendi nefsinin öldürülmesi ağır gelir ve bu işten vazgeçer.yani iki hayat kurtulmuş olur : hem kendisi hemde öldüreceği kişi.

aslında iki kişi kurtulmaz daha çok kişi kurtulur


şöyle ki: kısas olmazsa sen birini vursan ,maktülün yakınları düşman olur öç almaya çalışır gelir seni vurur. senin yakınların düşmanlıkla gider onlardan bazılarını vurur kin kan davaları zincirleme gider
oysa ki öldürülen kısas ile öldürülürse olaya nokta konur sadece  2 kişi gider
kaldı ki kısas icracı değil caydırıcıdır yani o iki kişinin ölümünü dahi baştan engelliyor caydırıyor
izan ve insaf ile bakıp görüyoruz ki: öldürülen kişilerin yakınları,katile ömür boyu hapis verilse dahi içleri soğumuyor idam istiyor. yani bu kısastır işte.akıl kalb vicdan izan yine fıtri yol olan kısası istiyor

veya katil kişi az yatıp çıkıyor. maktul yakınları isyan ediyor adalet yerine gelmedi deyip gidip çıkan katili vururyor.yine silsile düşmanlıklar başlıyor.kısas işte böyle hayattır.
insanın en değerli varlığı hayatıdır.insan ve diğer canlılar fıtraten hayatını tehlikelerden helaklardan koruyacak şekilde değişik refleks ve savunma mekanizmalarına psikolojik manevi donanımlara sahiptirler.


o yüzden kimse  kendi hayatı pahasına diğerini öldürmez
ancak nefsi meşru savunmalarda karşıdaki kişi canına kast edecek şekilde seni öldürmeye geliyorsa
sen de nefsi müdafada onu engelleyebilirsin
bu yine direk öldürme değildir.önce onu engelleyecek başka yollar var ise onlar kullanılır.en son kaçınılmaz olursa meşru savunma yapılır
intihar ise aslında kısasın  uygulanamayacağı haldir.o yüzden kişi başka nefsi öldürmesi yasaklandığı gibi kendi nefsini de öldürmesini haram kılınmıştır.
aslında kendini öldürebilen birisi gözünü kırpmadan başkasınıda rahatça öldürebilir zira kısas burda akim kalır
işte intihar bombacıları.islam aleminde bu fiiler haramdır


zira hem kendini hem başlarını öldürür.yahi ölerek öldürür.veya öldürerek ölür bu korkunç bir zulmettir.
oysa islam yaşatarak yaşama dinidir.sende yaşayacaksın başkasınıda yaşatacaksın
hatta bazen başkasını yaşatmak için kendi hayatını  tehlikeye atma dahi caiz değildir.
misal: biri boğuluyorken sen kıyıda yüzme bilmediğin halde can havli ile atlayıp kurtarmaya çalışsan kendinide diğerinide öldürmüş olursun
başka yollar var ise müracat edilir


ancak yüzme bilirsin kuvvetin tam boğulanı kurtarmazsan onu öldürmüş gibisin
mecbursun atlayıp onu kurtaracaksın
ancak işler ters gitti onu kurtardın sen boğuldun bu artık şehadet sayılır zira bile bile tehlikeye atlama değildir

bu islam ne güzeldir bu Kur'an ne müthiştir
keşke islam alemi tam Kur'ani sahih sünneti bilse uygulasa.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısasta hayat yoktur.

Katili katletmekle ona ceza vermiş olmuyorsun, cezadan kurtarmış oluyorsun, Ben katil olsam, ömür boyu hapis yatmak yerine ölümü tercih ederdim.

Ayrıca islamda kısas hür, hürü öldürmüş ve erkek olması dışında katile yapılmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şark kurnazı bir önceki ayeti kasten yazmamış ki, bu aşağılık dinin ne pislik olduğu göze batmasın.

 

Bakara 178: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Artı, 2/178´deki en göze batan ama bir o kadar da müslümanlar tarafından saklamaya ve örtbas edilmeye çalışılan bir husus vardır.

hür - köle - kadın.  Kast sistemi gibi anasını satayım. Sevsinler, şu göya herşeye gücü yeten malum tanrıyı.:D

Sıralama aynen böyledir; müslümanların alayı da gelse bu sıralamayı değiştiremezler.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ölüm ,aklen ruhen kalben ömür boyu hapisten daha iyi olsa idi bütün ömür boyu hapislerin intihar etmesi gerekirdi

ama öyle bir durum yok. demek müebbed alsam ölümü seçerim marjinal hayali bir durum

 

tam tersi idam verilenlerden akşamdan sabaha saçlarının beyazladığı söylenir

ölüm her  canlının karşılaşabileceği en çetin şeydir.daha ötesi yoktur

hele dirilmeye ahirete inanmayan için kat be kat karanlık hicran acı yokluktur.

ve en caydırıcı şey ölümdür 

o yüzden islamda rabıta-i mevt vardır.

azma isyan doymazlık durumlarında  ölüm hatırlanır

ve dünyanın geçiciliği  zikredilir

fıtrat olarak insan hayata yaşamaya programlanmıştır

 

intihar ötenazi marjinal bir durumdur.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
28 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

tam tersi idam verilenlerden akşamdan sabaha saçlarının beyazladığı söylenir

:D:D

Evet, böyle bir mit var.

Ancak siz harbiden bunun doğru olduğuna inanıyor musunuz, yani akşamdan sabaha langırt diye tüm saçların beyazladığını mı zannediyorsunuz ?

Bu arada şu meşhur kast(!) sistemini teget geçmişsiniz.

 

 

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Artı, her zamanki gibi nutuk atmaya(İslam güzellemesi monoloğu) devam edecekseniz, ki öyle gözüküyor,  buna misyonerlik denir.

Bence en iyisi mi @Emre Karaköse karar versin, sizin Hrıstiyan ya da Müslüman misyoneri olup olmadığınızı söylesin.

Evet Emre, o ulvi ve tarafsız(!) kararınızı bekliyoruz.:D

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostoyevski’  malum idama mahkum olur tam infaz anında kurtulur

o ölüm ile hayat arasında geçirdiği kısa anlar o kadar uzamıştır ki

yazar tüm ününü düşüncelerini esererini adeta bu kısacık anda yaşadığı uzun zamana bağlıdır

 

kanser gibi ölümcül hastalıklara yakalanan hatta ölüm anında dahi insanlar ölümü kendine yakıştırmazlar bir ümitle kurtulacaklarına inanırlar

 

ve ümidin hastalıkları iyileştirdikleride vakidir

 

dirilme yeniden hayat ebedi cennet öyle bir ümit tir ki ölümü hiçe indirir

zira ölümü mutlak yokluklatan hiçlikten kurtarmıştır.

asıl ümitsizlik mutlak yokluktur

ve bu ölümüde aşan daha büyük bir sancıdır

 

Kur'an adeta ümitsizliği yeisi mümine yasaklar

ve ancak inanmayanlar ümitsiz olur der

 

bazı ayetlerde o kadar aşkın bir ümit aşılar ki

 

günahların çokluğu hataların büyüklüğü karşısında affedilemeceğini düşünüp ümitsizliğe düşene adeta ip atar

tutun yukarı çık o derin karanlık yeis çukurundan der  ümidin geniş ayınlık alemine seni çıkarır

 

psikyatride ölüm korkusu tüm korkuların kaynağıdır der

ve doğrudur da

misal yılan yükseklik örümcek kapalılık  karanlık korkusu panik atak hastalık vs

hepsinin temelinde ölüm korkusu vardır

yılan zehirler öldürür

yükseklikten düşersem ölürüm

örümcek zehirlidir öldürür

 karanlıkta ya birisi arkamdan bıçaklasa öldürür

kapalı yerde ya kalp krizi geçirsem ya sesimi duyuramazsam ya kimse beni görmeze

ya bu hastalık beni ölüme götürüyorsa

panik atak zaten her anı ile ölüm korkusunun somutlaşmış hali

 

ölümü öldür ve korkmaktan korkma

korku ve ölüm senden korksun.

işte dirilme ebedi hayat ahiret cennet

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakıyorum, yine bilindik kaytarma manevraları...

Dininiz imanınız ve elbette hayatınız, ne idigü belirsiz mitlerin peşinden gitmek. Kaldı ki dinlerin temeli mitlere, efsanelere dayanır.

Bak ne diyeceğim...

İnsanların saçları öyle akşamdan sabaha beyazlamaz, kim söylemişse epeyi sallamış anlaşılan.

Detaylarına girmeye heeç niyetim yok, çünkü dediğim dedik çaldığım düdük modundan çıkacağınız yok.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, kavak yazdı:

Kast sistemi gibi

Gibi değil, direkt kast sistemi.

 

Müslümanlıkta insanlar fiyatlandırılmıştır,

Pahalıdan ucuza sıralama şöyle.

 

Müslüman erkek > müslüman kadın > erkek köle > cariye > gayri müslim ( hristiyan, yahudi vs) > ateist, putperest.

 

Ateist, putperest, gayri müslim ( eğer size cizye ödemiyorsa) öldürmenin hiçbir cezası da yoktur. 

 

Akıl ve mantık dini işte, ne yapcan.

tarihinde Abdülmalik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, nogodbutAllah said:

Kısas yapılan fiile  aynı ile mukabeledir. fıkıhta öldüren kişi öldürülür.aslında denge eşitlik demektir.,

............

 

Baştan sona safsata.

Kıssas hem vahşet ve ilkellik, en önemlisi "acizliktir".

Bu arada, tecavüzün mukabelesi nedir misal?

 

Ayrıca pratikte de zinhar senin dediğin gibi falan işlemez.

 

Neymiş? Öldüren ölünce iş orada bitiyor(muş)..

E o vakit tam da senin örnek verdiğin kan davaları neden var? Bir öldürüyor, öbürü de onu öldürüyor. Ama..ama iş orada bitmiyor? Devam ediyor bu meret..Hayırdır?

Neymiş? Kendisinin öldürüleceğini bilince vazgeçer(miş)..

E o vakit tam da senin örnek verdiğin idam cezası, uygulana diyarlarda neden cinayet denen musibete, öldürmeye son vermiyor? Özellikle islam coğrafyaları?

Öldürme var ama cinayet devam ediyor. El kol kesme her tür vahşet var, ama hırsızlık vb. devam ediyor? Herkes kendi hayatı pahasına başkasını öldürüyor ve öldürmeye debam edecek. Gerisi boş laf. Geçiniz.

 

Arkadaş, dünyanın birçok yerinde idam yok. Şu danimarkalı mı ne bir manyak vardı terorist, bilmem kaç kişiyi öldüren..Adam değil ölüm cezası, süreli bir ceza aldı. Peki ne oldu? Millet ortalığı mı yakıp yıktı, adamı mı kesmeye kalktı..? Hayır. Dünyayı kendi vahşetinden ibaret sanıyor olman bizi ve dünyanın kalanını bağlamıyor gördüğün üzere. Pratiğin burada da patladı.

 

Peki katili öldürünce adalet yerine gelir mi? Hayır gelmez. Aciz bir telafi girişimidir sadece aslen. Yani az ceza verdi de adalet yerine gelmedi yok anam falan diye bir şey de yok. Adalet zaten önceden korunması, muhafaza edilmesi gereken, sonradan yerine getirilemeyecek, eşitlenemeyecek bir kavram. Özellikle bu meselelerde. İzafi yani. Göz göre göre kadın cinayetleri işleniyor. Kadın yetişin diyor, duyan yok. Adam en sonunda vuruyor. Sen de adamı idam ettin. Ne oldu? Adalet mi yerine geldi şimdi? Ben o devleti yakarım! Hem de böyle cayır cayır yakarım. Adam ölmüş ne..! Benim canım gitmiş. Sen o adamın öldürene, ne güzel de öldürdüm diye böbürleneceğin yerde, önce benim canımın, sevdiceğimin hayatını muhafaza edeceksin. Çekerim emaneti, severim(!) adaleti mevzusu yani.

 

Kendini öldüren herkesi öldürür(müş)!

Ne alaka? Kel alaka. Boş, bomboş bir laf. 

Kendi adına konuş. Boş atma.

 

Tecavüze, sübyancılığa bir cezası, bırak cezayı, tanımı bile olmayan bu islam ne güzeldir(!)..Yersen...

Bırak tanımı, bir de teşvik eder, önünü açar, yoruma, elin adamının insafına bırakır, elin şuncacık sabisini bu güzel(!) din.

Ama iş peygamberin düzebilecekleri(kusura bakmayın ama öyle) listesine gelince aman ha boş geçmez bu güzel(!) din. Yersen..

 

Bak seçim yenileniyor. Ne güzel adalet he mi?!!

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

Dostoyevski’  malum idama mahkum olur tam infaz anında kurtulur

o ölüm ile hayat arasında geçirdiği kısa anlar o kadar uzamıştır ki

yazar tüm ününü düşüncelerini esererini adeta bu kısacık anda yaşadığı uzun zamana bağlıdır

 

kanser gibi ölümcül hastalıklara yakalanan hatta ölüm anında dahi insanlar ölümü kendine yakıştırmazlar bir ümitle kurtulacaklarına inanırlar

 

ve ümidin hastalıkları iyileştirdikleride vakidir

 

dirilme yeniden hayat ebedi cennet öyle bir ümit tir ki ölümü hiçe indirir

zira ölümü mutlak yokluklatan hiçlikten kurtarmıştır.

asıl ümitsizlik mutlak yokluktur

ve bu ölümüde aşan daha büyük bir sancıdır

 

Kur'an adeta ümitsizliği yeisi mümine yasaklar

ve ancak inanmayanlar ümitsiz olur der

 

bazı ayetlerde o kadar aşkın bir ümit aşılar ki

 

günahların çokluğu hataların büyüklüğü karşısında affedilemeceğini düşünüp ümitsizliğe düşene adeta ip atar

tutun yukarı çık o derin karanlık yeis çukurundan der  ümidin geniş ayınlık alemine seni çıkarır

 

psikyatride ölüm korkusu tüm korkuların kaynağıdır der

ve doğrudur da

misal yılan yükseklik örümcek kapalılık  karanlık korkusu panik atak hastalık vs

hepsinin temelinde ölüm korkusu vardır

yılan zehirler öldürür

yükseklikten düşersem ölürüm

örümcek zehirlidir öldürür

 karanlıkta ya birisi arkamdan bıçaklasa öldürür

kapalı yerde ya kalp krizi geçirsem ya sesimi duyuramazsam ya kimse beni görmeze

ya bu hastalık beni ölüme götürüyorsa

panik atak zaten her anı ile ölüm korkusunun somutlaşmış hali

 

ölümü öldür ve korkmaktan korkma

korku ve ölüm senden korksun.

işte dirilme ebedi hayat ahiret cennet

 

Ölümü öldürmek ! İlginç bir iddia , bu yazdığın şeyin ucuz bir metafor olmayıp , gerçeği yansıtan bir fikir olduğunu ispat eder misin , yani ölümü öldürmek dediğin şeyi başarmış ve böylece mezara gitmekten kurtulmuş bir tek kişi var mı dünyada?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet kisasta hayat yoktur. Hür köleyi öldürürse hüre ceza yoktur. Üstelik Allah putu zengini böylece koruma altına alıp katile parayla kurtulma yolunu açmış. Hani insan çok değerliydi? Geçmiş zaman olmuş , ama çoğu insanın kanı üç koyuna  yada 10 çuval buğdaya satılmıştır.

tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

Kısas yapılan fiile  aynı ile mukabeledir. fıkıhta öldüren kişi öldürülür.

Niye öldürülür, belki tövbe edip tanrisindan af dileyecek ve bir daha yapmayacagina yemin verecek. Neden sınavı yarım kalıyor. Hayatinin geri kalaninda sevap üstüne sevap yıkacak belkide . Musa bir yumrukta adam öldürdü ve kimse kisas demedi. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

İsa der ki bana iman eden asla ölmeyecek, ölsede yaşayacaktır .Kuran da buna itiraz edilir ve denir ki her nefis ölümü tadıcıdır.Ebedi olan sadece Allah' tır.

İsa ölümü nasıl ölümsüzlükle,hayatla bağdaştırmışsa,Kuranda da aynı şey iddia edilmek istenmiş olabilir.yani : " Ey İsa sen bana iman eden asla ölmeyecek,ölsede yaşayacak diyordun.bak Kuranda aynısını söylüyor ,kısasta hayat var diyor. "

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 18.05.2019 at 20:06, deadanddark yazdı:

Niye öldürülür, belki tövbe edip tanrisindan af dileyecek ve bir daha yapmayacagina yemin verecek. Neden sınavı yarım kalıyor. Hayatinin geri kalaninda sevap üstüne sevap yıkacak belkide . Musa bir yumrukta adam öldürdü ve kimse kisas demedi. 

 

 

Adem oğluna kısas yapmadı

 

Hızır delisi çocuğu öldürdü kısas istenmedi

 

Musa kavgada adam öldürdü firavunun kısas istemesine karşı büyük put musayi savundu kısas demedi.

 

Kim bilir daha neler var..

Link to post
Sitelerde Paylaş
31 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı:

 

 

Adem oğluna kısas yapmadı

 

Hızır delisi çocuğu öldürdü kısas istenmedi

 

Musa kavgada adam öldürdü firavunun kısas istemesine karşı büyük put musayi savundu kısas demedi.

 

Kim bilir daha neler var..

şeriatlar  kurallar  zamana  göre  değişir .

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...