akılsızşuursuzatom 0 Mayıs 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 19, 2019 gönderildi Bir saat önce, sağduyu yazdı: Öldüren kişiye göre değişiyor, peygamberim ya da babam peygamber deyince putun kuralları geçerliliğini yitiriyor. hem dilinize doladiginiz kısas ayetide öldüren kişi kimse o öldürülür.Misal ; hür birisi bir hür kişiyi öldürdü.Karsliginda keyfi olarak biri değil öldüren (hür) kişi öldürülür keza diğer kişiler içinde bu böyledir. Köle ve kadın kısmından bahsediyorum. Bunu carpitmak için hür oldurülurse öldürenin ailesinden biri değil öldüren hür kimse o öldürülür. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mayıs 19, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 19, 2019 gönderildi 1 saat önce, sağduyu yazdı: Öldüren kişiye göre değişiyor, peygamberim ya da babam peygamber deyince putun kuralları geçerliliğini yitiriyor. Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Bakara suresinin bu 178. ayeti, bu yanlış hükmü ortadan kaldırmak için inmiştir. Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur. Nüzul sebebi olan olayda hür, kadın, köle söz konusu olduğu için o kayıtlara yer verilmiştir. Daha sonra kısas konusunda genel hükmü ifade eden “Cana can...”(Maide, 5/45) ayeti inmiştir. (bk. Taberi, ilgili yer Link to post Sitelerde Paylaş
malta erigi 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi (düzenlendi) 2 hours ago, akılsızşuursuzatom said: hem dilinize doladiginiz kısas ayetide öldüren kişi kimse o öldürülür.Misal ; hür birisi bir hür kişiyi öldürdü.Karsliginda keyfi olarak biri değil öldüren (hür) kişi öldürülür keza diğer kişiler içinde bu böyledir. Köle ve kadın kısmından bahsediyorum. Bunu carpitmak için hür oldurülurse öldürenin ailesinden biri değil öldüren hür kimse o öldürülür. Yalan söylemeye utanmıyor musun? Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, rabbinizden bir hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem verici bir azap vardır. Mayıs 20, 2019 tarihinde malta erigi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi Bir saat önce, malta erigi yazdı: Yalan söylemeye utanmıyor musun? Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, rabbinizden bir hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem verici bir azap vardır. ben farklı bir şey mi dedim hür oldurülurse öldüren hürse onu oldürürler yani öldürenin kendisini.Bu katil hür olabilir köle veya kadın. olabilir.Kadin kadını oldururse kadın öldürülür hangi kadın? katil olan kadın gibi gibi Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 4 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Koskoca alemlerin yaratıcısı şunu demekten aciz, Kim kimi öldürmüşse ceza ona verilir, başkası bundan sorumlu tutulamaz, ceza verilemez, diyememiş. Garip.. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın demiş. Neden demiş? Çünkü islamda her insanın fiyatı aynı değildir. Bu ayetten başka anlam çıkmaz. Debelenme. Diyelim ki hür köleyi öldürdü, kime ceza vereceğiz? Ayette yazıyor mu? Köleye karşı hür kısas edilmez canım, islam pratiğinde böyle bir şey yok, çünkü köle maldır, kölenin parasını verirsin ya da köleni verirsin, ya da köleni öldürürler. Bitti. Dahası, kendi köleni öldürdünmü kısas da ortadan kalkar, öyle işte. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 3 saat önce, malta erigi yazdı: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu ayet şunu anlatıyor, Kan parasını bu ölçülere göre isteyin, köleye karşı hür parası istemeyin diyor. Suudi Araplar da bu ayet gereği, insan pazarlarındaki fiyatları açıklamışlar. Bu paraları maktülün ailesine verip kendinizi kurtarabilirsiniz. Hindu kadın sudan ucuz, bak. 100,000 riyals if the victim is a Muslim man 50,000 riyals if a Muslim woman 50,000 riyals if a Christian man 25,000 riyals if a Christian woman 6,666 riyals if a Hindu man 3,333 riyals if a Hindu woman. https://jeddahpcg.dfa.gov.ph/qisas-and-diyya-or-blood-money Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 5 saat önce, Abdülmalik yazdı: Koskoca alemlerin yaratıcısı şunu demekten aciz, Kim kimi öldürmüşse ceza ona verilir, başkası bundan sorumlu tutulamaz, ceza verilemez, diyememiş. Garip.. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın demiş. Neden demiş? Çünkü islamda her insanın fiyatı aynı değildir. Bu ayetten başka anlam çıkmaz. Debelenme. Diyelim ki hür köleyi öldürdü, kime ceza vereceğiz? Ayette yazıyor mu? Köleye karşı hür kısas edilmez canım, islam pratiğinde böyle bir şey yok, çünkü köle maldır, kölenin parasını verirsin ya da köleni verirsin, ya da köleni öldürürler. Bitti. Dahası, kendi köleni öldürdünmü kısas da ortadan kalkar, öyle işte. hür köleyi öldürürse isra suresindeki : kim bir cana haksız yere kıyarsa ayeti hükmünce kendisi öldürülür elbette. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 7 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: hür köleyi öldürürse isra suresindeki : kim bir cana haksız yere kıyarsa ayeti hükmünce kendisi öldürülür elbette. İslama göre insanlar eşit değildir. Köleye karşı hür kısas yapılamaz. Öldürülen kölenin sahibi ya kölenin parasını ister, ya da katilin kölesini öldürebilir. Başka bir bok da yapamaz. İsra 33 ve bakara 178’ın özeti budur. Ne kadar ilkel değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 21 dakika önce, Abdülmalik yazdı: İslama göre insanlar eşit değildir. Köleye karşı hür kısas yapılamaz. Öldürülen kölenin sahibi ya kölenin parasını ister, ya da katilin kölesini öldürebilir. Başka bir bok da yapamaz. İsra 33 ve bakara 178’ın özeti budur. Ne kadar ilkel değil mi? pardon isra suresinde ne diyormuş ??? Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: pardon isra suresinde ne diyormuş ??? İsra 33: Haklı bir sebep olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayınız! Bir kimse haksız yere öldürülürse, onun velisine yetki verdik. Ancak bu veli kısasta ileri gitmesin! Ona verdiğimiz yetkiyle, alacağı yardımı almıştır. Bu ayette, Bir kişi haksız yere öldürülürse velisinin kısas hakkı var diyor, ama katile kısas yapın demiyor ( dikkat ettin mi? ) çünkü bakara 178’ e göre kısas yapılır. Senin karını, kızını öldürdüler diyelim sen de ancak katilin karısını, kızını öldürebilirsin. Erkeği öldürürsen adil olmaz. Aşırılık olur. Kadın fiyat olarak erkeğin yarısıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 12 hours ago, akılsızşuursuzatom said: hem dilinize doladiginiz kısas ayetide öldüren kişi kimse o öldürülür.Misal ; hür birisi bir hür kişiyi öldürdü.Karsliginda keyfi olarak biri değil öldüren (hür) kişi öldürülür keza diğer kişiler içinde bu böyledir. Köle ve kadın kısmından bahsediyorum. Bunu carpitmak için hür oldurülurse öldürenin ailesinden biri değil öldüren hür kimse o öldürülür. 11 hours ago, akılsızşuursuzatom said: Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Bakara suresinin bu 178. ayeti, bu yanlış hükmü ortadan kaldırmak için inmiştir. Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur. Nüzul sebebi olan olayda hür, kadın, köle söz konusu olduğu için o kayıtlara yer verilmiştir. Daha sonra kısas konusunda genel hükmü ifade eden “Cana can...”(Maide, 5/45) ayeti inmiştir. (bk. Taberi, ilgili yer Bakara 178: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır. Maide 45. Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir. Eğer yanlışı düzeltmekse amaç "Öldüren öldürülür, hür, köle, kadın, erkek farketmez." denilirdi. Ha, sen "bizim put biraz mal, dili kullanmayı pek bilmiyor, anlatmak istediğini düzgün ifade edememiş" diyorsan o başka. Maide 45'de göze göz deniyor, sen göze karşı kulağı kısas edebilir misin? Nasıl göze karşı kulağı kısas edemiyorsan köleye köle denilen yerde köleye karşı da hürü kısas edemezsin. Bakara 178 kabileler arasındaki öldürmelerde kısası düzenliyor, bir kabileden biri gidip başka bir kabiledeki birini öldürürse öldürdüğü kişinin statüsüne bakılır, köle öldürülmüşse öldürenin kabilesinden de bir köle öldürülür, bir hür veya kadın değil. Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlarmış ya, işte bu ayet bu haksızlığı(!) gidermek için yazılmış, "Yok öyle bizim kadınımıza karşı sizin erkeğinizi öldürürüz demek, kadınınız öldürürüldüyse ancak bir kadın öldürebilirsiniz." denerek denge sağlanmış. Cahilin adalet anlayışı da bu kadar olur. Link to post Sitelerde Paylaş
malta erigi 0 Mayıs 20, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 20, 2019 gönderildi 19 hours ago, akılsızşuursuzatom said: ben farklı bir şey mi dedim hür oldurülurse öldüren hürse onu oldürürler yani öldürenin kendisini.Bu katil hür olabilir köle veya kadın. olabilir.Kadin kadını oldururse kadın öldürülür hangi kadın? katil olan kadın gibi gibi Sen okuduğunu da anlayamıyorsun galiba? "Insan öldüren kişi, kıssas olarak öldürülür" deseydi, senin dediğingibi olurdu. Link to post Sitelerde Paylaş
Mindsurfer 0 Mayıs 22, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 22, 2019 gönderildi Zengin bir aşiret lideri, kadın veya köle öldürdüğünde ona kısas yapılamıyor. "Kısasta hayat vardır" denilerek kastedilen, gerçekte budur. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts