Jump to content

Kısas caydırıcıdır hayat kurtarır:Kısasta sizin için hayat vardır


Recommended Posts

Bir saat önce, sağduyu yazdı:

 

Öldüren kişiye göre değişiyor, peygamberim ya da babam peygamber deyince putun kuralları geçerliliğini yitiriyor.

hem  dilinize  doladiginiz  kısas  ayetide  öldüren  kişi  kimse  o  öldürülür.Misal  ; hür  birisi  bir  hür  kişiyi  öldürdü.Karsliginda  keyfi  olarak  biri  değil  öldüren  (hür) kişi  öldürülür  keza  diğer  kişiler  içinde  bu  böyledir. Köle  ve  kadın  kısmından  bahsediyorum. Bunu  carpitmak  için  hür  oldurülurse  öldürenin  ailesinden  biri  değil  öldüren  hür  kimse  o  öldürülür.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Öldüren kişiye göre değişiyor, peygamberim ya da babam peygamber deyince putun kuralları geçerliliğini yitiriyor.

Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Bakara suresinin bu 178. ayeti, bu yanlış hükmü ortadan kaldırmak için inmiştir. Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur. Nüzul sebebi olan olayda hür, kadın, köle söz konusu olduğu için o kayıtlara yer verilmiştir. Daha sonra kısas konusunda genel hükmü ifade eden “Cana can...”(Maide, 5/45) ayeti inmiştir. (bk. Taberi, ilgili yer

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

hem  dilinize  doladiginiz  kısas  ayetide  öldüren  kişi  kimse  o  öldürülür.Misal  ; hür  birisi  bir  hür  kişiyi  öldürdü.Karsliginda  keyfi  olarak  biri  değil  öldüren  (hür) kişi  öldürülür  keza  diğer  kişiler  içinde  bu  böyledir. Köle  ve  kadın  kısmından  bahsediyorum. Bunu  carpitmak  için  hür  oldurülurse  öldürenin  ailesinden  biri  değil  öldüren  hür  kimse  o  öldürülür.

Yalan söylemeye utanmıyor musun?

 

 Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, rabbinizden bir hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem verici bir azap vardır.

tarihinde malta erigi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, malta erigi yazdı:

Yalan söylemeye utanmıyor musun?

 

 Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir. Bu, rabbinizden bir hafifletme, bir rahmettir. Bundan sonra kim haddi aşarsa ona elem verici bir azap vardır.

ben  farklı  bir  şey  mi  dedim  hür  oldurülurse  öldüren hürse  onu  oldürürler yani  öldürenin  kendisini.Bu  katil  hür  olabilir  köle  veya  kadın. olabilir.Kadin  kadını  oldururse  kadın  öldürülür  hangi  kadın? katil  olan  kadın  gibi  gibi 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. 

Koskoca alemlerin yaratıcısı şunu demekten aciz,

Kim kimi öldürmüşse ceza ona verilir, başkası bundan sorumlu tutulamaz, ceza verilemez, diyememiş. Garip..

 

Hüre hür, köleye köle, kadına kadın demiş. Neden demiş? Çünkü islamda her insanın fiyatı aynı değildir. Bu ayetten başka anlam çıkmaz. Debelenme. 

 

Diyelim ki hür köleyi öldürdü, kime ceza vereceğiz? Ayette yazıyor mu? Köleye karşı hür kısas edilmez canım, islam pratiğinde böyle bir şey yok, çünkü köle maldır, kölenin parasını verirsin ya da köleni verirsin, ya da köleni öldürürler. Bitti.

Dahası, kendi köleni öldürdünmü kısas da ortadan kalkar, öyle işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, malta erigi yazdı:

Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında kısas size gerekli kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ancak her kime, kardeşi tarafından bir şey bağışlanırsa artık ona hakkaniyetle uymalı ve diyeti ona güzellikle ödemelidir.

Bu ayet şunu anlatıyor, Kan parasını bu ölçülere göre isteyin, köleye karşı hür parası istemeyin diyor.

Suudi Araplar da bu ayet gereği, insan pazarlarındaki fiyatları  açıklamışlar. Bu paraları maktülün ailesine verip kendinizi kurtarabilirsiniz. Hindu kadın sudan ucuz, bak. 

 

100,000 riyals if the victim is a Muslim man

50,000 riyals if a Muslim woman

50,000 riyals if a Christian man

25,000 riyals if a Christian woman

6,666 riyals if a Hindu man

3,333 riyals if a Hindu woman.

 

https://jeddahpcg.dfa.gov.ph/qisas-and-diyya-or-blood-money

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Koskoca alemlerin yaratıcısı şunu demekten aciz,

Kim kimi öldürmüşse ceza ona verilir, başkası bundan sorumlu tutulamaz, ceza verilemez, diyememiş. Garip..

 

Hüre hür, köleye köle, kadına kadın demiş. Neden demiş? Çünkü islamda her insanın fiyatı aynı değildir. Bu ayetten başka anlam çıkmaz. Debelenme. 

 

Diyelim ki hür köleyi öldürdü, kime ceza vereceğiz? Ayette yazıyor mu? Köleye karşı hür kısas edilmez canım, islam pratiğinde böyle bir şey yok, çünkü köle maldır, kölenin parasını verirsin ya da köleni verirsin, ya da köleni öldürürler. Bitti.

Dahası, kendi köleni öldürdünmü kısas da ortadan kalkar, öyle işte.

hür köleyi öldürürse isra suresindeki : kim bir cana haksız yere kıyarsa ayeti hükmünce kendisi öldürülür elbette. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

hür köleyi öldürürse isra suresindeki : kim bir cana haksız yere kıyarsa ayeti hükmünce kendisi öldürülür elbette. 

İslama göre insanlar eşit değildir. Köleye karşı hür kısas yapılamaz. Öldürülen kölenin sahibi ya kölenin parasını ister, ya da katilin kölesini öldürebilir. Başka bir bok da yapamaz.

İsra 33 ve bakara 178’ın özeti budur.

Ne kadar ilkel değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

İslama göre insanlar eşit değildir. Köleye karşı hür kısas yapılamaz. Öldürülen kölenin sahibi ya kölenin parasını ister, ya da katilin kölesini öldürebilir. Başka bir bok da yapamaz.

İsra 33 ve bakara 178’ın özeti budur.

Ne kadar ilkel değil mi?

pardon  isra  suresinde  ne  diyormuş ????

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

pardon  isra  suresinde  ne  diyormuş ????

İsra 33: Haklı bir sebep olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayınız! Bir kimse haksız yere öldürülürse, onun velisine yetki verdik. Ancak bu veli kısasta ileri gitmesin! Ona verdiğimiz yetkiyle, alacağı yardımı almıştır.

 

Bu ayette, Bir kişi haksız yere öldürülürse velisinin kısas hakkı var diyor, ama katile kısas yapın demiyor ( dikkat ettin mi? ) çünkü bakara 178’ e göre kısas yapılır. Senin karını, kızını öldürdüler diyelim sen de ancak katilin karısını, kızını öldürebilirsin. Erkeği öldürürsen adil olmaz. Aşırılık olur. Kadın fiyat olarak erkeğin yarısıdır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

hem  dilinize  doladiginiz  kısas  ayetide  öldüren  kişi  kimse  o  öldürülür.Misal  ; hür  birisi  bir  hür  kişiyi  öldürdü.Karsliginda  keyfi  olarak  biri  değil  öldüren  (hür) kişi  öldürülür  keza  diğer  kişiler  içinde  bu  böyledir. Köle  ve  kadın  kısmından  bahsediyorum. Bunu  carpitmak  için  hür  oldurülurse  öldürenin  ailesinden  biri  değil  öldüren  hür  kimse  o  öldürülür.

 

11 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlardı. Bakara suresinin bu 178. ayeti, bu yanlış hükmü ortadan kaldırmak için inmiştir. Ayette özetle deniliyor ki; “Bir kadını kadın öldürdüyse, onun kısası söz konusu kadın; bir erkeği bir erkek öldürdüyse onun kısası söz konusu erkek, bir köleyi bir köle öldürdüyse onun kısası da söz konusu köle olur. Yani: katil kim ise, o kısas olur. Nüzul sebebi olan olayda hür, kadın, köle söz konusu olduğu için o kayıtlara yer verilmiştir. Daha sonra kısas konusunda genel hükmü ifade eden “Cana can...”(Maide, 5/45) ayeti inmiştir. (bk. Taberi, ilgili yer

 

 

Bakara 178: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

 

Maide 45. Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.

 

Eğer yanlışı düzeltmekse amaç "Öldüren öldürülür, hür, köle, kadın, erkek farketmez." denilirdi. Ha, sen "bizim put biraz mal, dili kullanmayı pek bilmiyor, anlatmak istediğini düzgün ifade edememiş" diyorsan o başka.

 

Maide 45'de göze göz deniyor, sen göze karşı kulağı kısas edebilir misin? Nasıl göze karşı kulağı kısas edemiyorsan köleye köle denilen yerde köleye karşı da hürü kısas edemezsin.

 

Bakara 178 kabileler arasındaki öldürmelerde kısası düzenliyor, bir kabileden biri gidip başka bir kabiledeki birini öldürürse öldürdüğü kişinin statüsüne bakılır, köle öldürülmüşse öldürenin kabilesinden de bir köle öldürülür, bir hür veya kadın değil.

 

Cahilye devrindeki insanlardan bazıları, kendi adamlarını daha şerefli gördükleri için; karşı tarafa: “Biz şerefliyiz; bizim öldürülen kadınımıza karşılık sizin erkeğiniz; bizim kölemize karşılık sizin hür bir adamınız kısas olacaktır.” diyorlarmış ya, işte bu ayet bu haksızlığı(!) gidermek için yazılmış, "Yok öyle bizim kadınımıza karşı sizin erkeğinizi öldürürüz demek, kadınınız öldürürüldüyse ancak bir kadın öldürebilirsiniz." denerek denge sağlanmış. Cahilin adalet anlayışı da bu kadar olur.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

ben  farklı  bir  şey  mi  dedim  hür  oldurülurse  öldüren hürse  onu  oldürürler yani  öldürenin  kendisini.Bu  katil  hür  olabilir  köle  veya  kadın. olabilir.Kadin  kadını  oldururse  kadın  öldürülür  hangi  kadın? katil  olan  kadın  gibi  gibi 

Sen okuduğunu da anlayamıyorsun galiba? "Insan öldüren kişi, kıssas olarak öldürülür" deseydi, senin dediğingibi olurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...