Jump to content

Hayalindeki tanrının masal olduğunun ispatı


Recommended Posts

5 saat önce, Pitaya yazdı:

Bu anlattigin seyler siyaset konusu. Cok konusmak istiyorsan, ateistcafe catisi altinda bir baslik olusturabilirsin. 

Hayır teferruat asla tabidir. İllidir..

 

Amerikanyaın doğaya hükmettiğini(tanrılık atfetmek) iddia etmek şirk değilmidir? Siz dinciler varya.. 

Ağzınızdan çıkanın nereye vardığını bile bilmeden bol keseden sallıyorsunuz! 

tarihinde poseiodon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 111
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

4 saat önce, memjan21 yazdı:

Asıl saçmalamayan sensin. Ortada tanrı kavramı yok iken hangi din çıkmış derken sen dinî sadece tanrıyla ilişkinlendirerek 5 bin yıllık tanrı ile uğraşırsin. Dinin tanrı ile alakası yok İlkin bunu anla. Din kültürün bir parçasıdır ve o kültürde bir davranış şekillidir. Mesela Güneşe neden tanrı denmiş? Hiç düşündün mü? 21 Mart'ta dünya yeşillenmeye başlar ve baharın gelişi kutlanır. Neolitik dönemde Ekim falan yapılıyor. Her 21 Mart'ta dünya renk değiştirmeye falan başlayınca, yani güneşin gelmesi ile yeni yeni şeyler olmaya başlıyor aaa işte bu bizim tanrımiz demişler işte. Tabi bunun yanıda ısınıyorlar. Düşünsene o dönemleri, mevsim şartlarını falan. Yani güneşin tanrı olduğunu anlamalari için uzun bir süre geçmiş. Durup dururken kimse tanrı var dememiş. Tanrının varlığına ihtiyaç duyulmuş İlkin. Çünkü onun yapması gereken işler var. İnsanlığın sorunları ve soruları çoğalınca Tanrıya ihtiyaçları olmuş. 

 

Mesela oruç güneşe yapılan bir ibadettir. Zaten tanrı kavramın içinde bu yok mudur. ? Bir şeylere ihtiyacin olur eğer tanrı bunları yerine getirirse ona şükranlarını sunmak için ibadet edersin. Mesela oruç sadece bir ibadettir. Hakkında hiçbir şey söylemeye gerek bile yok.. 

 

Din nedir? Google a soralim kisadan.

 

1.Tanrı düşüncesine dayalı toplumsal bir kurum.

2.

insanların doğaüstü güçlere, kutsal saydıkları türlü varlıklara, tanrılara ya da Tanrı’ya inanma, tapınma biçiminde katıldıkları gizemsel olgu.

 

2.sik zaten birbirinden evrimlesmis olgular.

 

Burada bana bos martaval okuma. Güneşe de tapsan, yagmurada, simsegede tapsan bu o seyi tanrisal bir güc olarak gordüklerindendir. Tanrı diyince aklina illa hersey güc yetiren tanrılar diye algilama. Cesit Cesit ve güclere veyahut gorevlere sahip olan tanrılar olmustur ve varda. 

Din kültürel bir olgudur lafini zaten dikkate bile almaya degmez. Birileri kalkip dünya tepsidir dedi diye onu dikkate alacak degilim. Tam bir komedi dükkani. Sen dinler den esinlenerek olusan kültürleri dinlerle corba etmissin. Dinin kültürü olur evet ama din olmadan kültürü olmaz. Kendi kendinize harakiri yapiyorsunuzda haberiniz yok. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, poseiodon yazdı:

Hayır teferruat asla tabidir. İllidir..

 

Amerikanyaın doğaya hükmettiğini(tanrılık atfetmek) iddia etmek şirk değilmidir? Siz dinciler varya.. 

Ağzınızdan çıkanın nereye vardığını bile bilmeden bol keseden sallıyorsunuz! 

Dinci mi? Ulan sizin ayik haliniz bile sarhos. Ne diyimki Ben size. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, bayşapka yazdı:

 

"Tanrı kavramı" ile "soyut tanrı" kavramı arasındaki fark nedir? 

Artık neden bahsettiğini bilmiyorum, aynı şeyi yazmaya başladık. 

Ne konustugunu kendin bilmiyormusunda bana soruyorsun? Soyut tanrılar bicimlendirilmis tanrılara denir. Yani zeus, yani thor, yani Odin, yani Brahma, yani Allah. Daha sayayimmi? 

Kavram ise ilk ortaya atilan ve o seyi tanimlamak icin ortaya atilan bir tasarimdir. 

Adi üstünde Kavram. Tespit. Anlatim sekli

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Pitaya yazdı:

Din nedir? Google a soralim kisadan.

 

1.Tanrı düşüncesine dayalı toplumsal bir kurum.

2.

insanların doğaüstü güçlere, kutsal saydıkları türlü varlıklara, tanrılara ya da Tanrı’ya inanma, tapınma biçiminde katıldıkları gizemsel olgu.

 

2.sik zaten birbirinden evrimlesmis olgular.

 

Burada bana bos martaval okuma. Güneşe de tapsan, yagmurada, simsegede tapsan bu o seyi tanrisal bir güc olarak gordüklerindendir. Tanrı diyince aklina illa hersey güc yetiren tanrılar diye algilama. Cesit Cesit ve güclere veyahut gorevlere sahip olan tanrılar olmustur ve varda. 

Din kültürel bir olgudur lafini zaten dikkate bile almaya degmez. Birileri kalkip dünya tepsidir dedi diye onu dikkate alacak degilim. Tam bir komedi dükkani. Sen dinler den esinlenerek olusan kültürleri dinlerle corba etmissin. Dinin kültürü olur evet ama din olmadan kültürü olmaz. Kendi kendinize harakiri yapiyorsunuzda haberiniz yok. 

Anlayışldi sen bir ahmaksin sana laf anlatmak zor.

 

Mesela neden din kültürü deriz, edebiyat kültürü,. sosyo kültür falan.. çünkü bunlarin hepsi kültürde birleşir. Ve tüm bunlara dil ile yön verirsin.

 

Mesela İslam kültürü, Yahudi kültürü derken milletlerin kendilerine göre dinleri oluşuyor kültürlerinin içinde. Yukarıda bahsettik, davranışlarimiz falan. Hala çocuk gibi Google sormalar falan. Kitaplardan oku bazı şeyleri daha sağlıklıdır. Ne sorduğuna bak ve ne yazdığımıza? İlk kez Zerdüşt tarafından doğaüstü bir güç olduğunu zaten ben söyledim sana ahmak. Ayrıca tanri düşüncesine dayalı olmadığıni söylemedim zaten. Bizzat yine söylüyorum ama bu simdiki tanrılar için. Her toplum tanrı fikrini taşımaz mesela ve bunun örnekleri de çok. Dinler kültürün değişmesi ile değişirler. Reform yaparlar yapmak zorundadırlar. Kimse tanrıyı yontmuyor, çünkü dinlerin içinde ki ibadet şeklilleri ya da yapılmasında ki zorluklar hafifletilmeye çalışıliyor. Kısacası tanrı değişiyor çünkü din değişiyor. Eğer kültür değişmiyor olsaydı dinler ve tanrı da aynı kalırdı. Ama asıl mesele nasıl yaşadığındir bunu dünyada ki öteki coğrafyalarla kiyaslaya bilirsinde. 

 

Ama çok eski çağlara gidersen güneşe aya falan onlarda ihtiyaç duyulduğu için var olmuştur tanrı. Bir de bak bak bakalım tanrı için ne yazmış Google. Kimse yontmuyor tanrıyı, kabileler birleşince ortak kararlar almışlar yaşam alanlarında. Buu kararlara şimdi ahlak diyoruz,

yani var olan bu yeni çeşitli yapıyı bir arada tutması için bir kavram gerekti ve o tanrı oldu. İnsanlar Tanrıyi dinlerine göre yontulmamiss aksine kültürlerine göre tanrıyi icat etmişler.

 

Kısacası yoktu ama onu var ettik.

tarihinde memjan21 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, memjan21 yazdı:

Anlayışldi sen bir ahmaksin sana laf anlatmak zor.

 

Mesela neden din kültürü deriz, edebiyat kültürü,. sosyo kültür falan.. çünkü bunlarin hepsi kültürde birleşir. Ve tüm bunlara dil ile yön verirsin.

 

Mesela İslam kültürü, Yahudi kültürü derken milletlerin kendilerine göre dinleri oluşuyor kültürlerinin içinde. Yukarıda bahsettik, davranışlarimiz falan. Hala çocuk gibi Google sormalar falan. Kitaplardan oku bazı şeyleri daha sağlıklıdır. Ne sorduğuna bak ve ne yazdığımıza? İlk kez Zerdüşt tarafından doğaüstü bir güç olduğunu zaten ben söyledim sana ahmak. Ayrıca tanri düşüncesine dayalı olmadığıni söylemedim zaten. Bizzat yine söylüyorum ama bu simdiki tanrılar için. Her toplum tanrı fikrini taşımaz mesela ve bunun örnekleri de çok. Dinler kültürün değişmesi ile değişirler. Reform yaparlar yapmak zorundadırlar. Kimse tanrıyı yontmuyor, çünkü dinlerin içinde ki ibadet şeklilleri ya da yapılmasında ki zorluklar hafifletilmeye çalışıliyor. Kısacası tanrı değişiyor çünkü din değişiyor. Eğer kültür değişmiyor olsaydı dinler ve tanrı da aynı kalırdı. Ama asıl mesele nasıl yaşadığındir bunu dünyada ki öteki coğrafyalarla kiyaslaya bilirsinde. 

 

Ama çok eski çağlara gidersen güneşe aya falan onlarda ihtiyaç duyulduğu için var olmuştur tanrı. Bir de bak bak bakalım tanrı için ne yazmış Google. Kimse yontmuyor tanrıyı, kabileler birleşince ortak kararlar almışlar yaşam alanlarında. Buu kararlara şimdi ahlak diyoruz,

yani var olan bu yeni çeşitli yapıyı bir arada tutması için bir kavram gerekti ve o tanrı oldu. İnsanlar Tanrıyi dinlerine göre yontulmamiss aksine kültürlerine göre tanrıyi icat etmişler.

 

Kısacası yoktu ama onu var ettik.

Senin beynin uyusmus ve ne dedigini bilmiyorsun bile. Belliki seni daha fazla kaale almamak gerekiyor. Sen hem anlatilani anlamayan, hemde ne dedigini bilmeyen birisin. Yazdım seni kenara. Din kültürü :D bunu iyi malzeme edecegim komik anlatimlarima. Tanrı kavramindan alip, isi tee din kültürüne kadar getirdin ya, ne diyim ben sana. Tanrı kavrami nereeee, kültürlerini dinlere gore yapilandirmak nereeee. Azicik akil beee, Azicik akil beee. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Pitaya yazdı:

Senin beynin uyusmus ve ne dedigini bilmiyorsun bile. Belliki seni daha fazla kaale almamak gerekiyor. Sen hem anlatilani anlamayan, hemde ne dedigini bilmeyen birisin. Yazdım seni kenara. Din kültürü :D bunu iyi malzeme edecegim komik anlatimlarima. Tanrı kavramindan alip, isi tee din kültürüne kadar getirdin ya, ne diyim ben sana. Tanrı kavrami nereeee, kültürlerini dinlere gore yapilandirmak nereeee. Azicik akil beee, Azicik akil beee. 

Sizin gibi sosyoloji bilmeyenlere davarlara ancak bu kadar anlatırlir ? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, Pitaya yazdı:

tüm hiz sacmalamaya devam. Sen sayiklaya dur güzelim.

Sen önce dilin, kültürün ve sosyolojinin ne olduğunu öğren. Bunları öğrendiğin zaman dinin de tanrının ne olduğunu ve nasıl icat edildiğini anlayacaksın. Konuşmaya gerek yok seninle anlaşmamiz imkansız.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, memjan21 yazdı:

Sen önce dilin, kültürün ve sosyolojinin ne olduğunu öğren. Bunları öğrendiğin zaman dinin de tanrının ne olduğunu ve nasıl icat edildiğini anlayacaksın. Konuşmaya gerek yok seninle anlaşmamiz imkansız.

Bis baskasina sunu ögren bunu ögren diye atifta bulunmadan önce, o bahsettigin seyi kendin bi ögren.

Sosyoloji Tanri kavrami ortaya ciktiktan sonra, ve bazi toplumlarin bu kavram baz alinarak kültürel evrimlesmesini konu alir. Ama sen tee basindan beri corba ettin ve yaptigin corbayida karistirmaya inatla devam ediyorsun. Sana alti yandi dedikce sen hala yok daha degil diyip karistirmaya devam ediyorsun.

 

Sana söyle bir örnek vereyim. Evrimlesme süresinde, ilk ayaga kalkip yürüyen biri oldu ve sonra bunu icinde bulundugu toplumdaki diger kisilere ögrettimi? Atesi toplum olarak mi buldular? Yoksa 1 kisi buldu ve bunu digerlerine ögrettimi? Bir baska örnek. Einstein göreliilik kurami ni kendisimi düsünüp digerlerine anlatti yoksa, grup olarak mi? Tanri Kavram ida bu sekilde ortaya cikti. Sivri beyinli birileri bunu düsündü ve digerlerine anlatti ve digerlerinede bu mantikli geldigi veya korktuklari icin o seye iman etti. O seyin ne oldugunun hic önemi yok! Istersen yillanmis sarap olsun. Sen bugün bos bi tenekeye bile tanrisal özellikler yükleyebilirsin istersen, bunu bide baskalarinada yedirdinmi, teneke dininin temellerini atmis olursun. Ondan sonra o teneke dinine uygun bir sekilde evrillesen kültürlerini sosyolojiyla anlayip aciklayabilirsin.

 

Basa dönelim. Neydi konumuz? TANRI KAVRAMI nasil ortaya cikti. Bunun altini doldurabilecekmisin, sen ondan haber ver. Dolduramiyorsanda bunu ehillerine birak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
53 dakika önce, Pitaya yazdı:

Sana söyle bir örnek vereyim. Evrimlesme süresinde, ilk ayaga kalkip yürüyen biri oldu ve sonra bunu icinde bulundugu toplumdaki diger kisilere ögrettimi? Atesi toplum olarak mi buldular? Yoksa 1 kisi buldu ve bunu digerlerine ögrettimi? Bir baska örnek. Einstein göreliilik kurami ni kendisimi düsünüp digerlerine anlatti yoksa, grup olarak mi? Tanri Kavram ida bu sekilde ortaya cikti. Sivri beyinli birileri bunu düsündü ve digerlerine anlatti ve digerlerinede bu mantikli geldigi veya korktuklari icin o seye iman etti. O seyin ne oldugunun hic önemi yok! Istersen yillanmis sarap olsun. Sen bugün bos bi tenekeye bile tanrisal özellikler yükleyebilirsin istersen, bunu bide baskalarinada yedirdinmi, teneke dininin temellerini atmis olursun. Ondan sonra o teneke dinine uygun bir sekilde evrillesen kültürlerini sosyolojiyla anlayip aciklayabilirsin.

 

 Basa dönelim. Neydi konumuz? TANRI KAVRAMI nasil ortaya cikti. Bunun altini doldurabilecekmisin, sen ondan haber ver. Dolduramiyorsanda bunu ehillerine birak.

Bak ne güzel söylemişsin şu şunu buldu, bunu buldu diye. Einstein bı anda ahada Görelilik kuramini buldum mu dedi zannediyorsun. O da kendisinden önceki fizikçilerin kuramları, teorileri ile uğraşıp kendi kuramı yazdı. Evrimsel süreci yanlış takip ediyorsun. Sosyoloji kavramını belki de ilk kez İbn-i Haldun sürdü piyasa ama daha önce sosyal ilişkiler yoktu mu diyeceksin.

 

Anlamadığın şey bu. Tanrı sadece bir fikir. Filmin bir yerinden sonra insanlığın gerek duyduğu bir şey. Dinler ortadan kalkıyor ve dünyanin ateist nüfusu artıyor. Tanrı her şeyden bağımsız var olamaz bir anda. Bir takım istekler onu var etti tarih boyunca..kimi zaman kabileleri yönetmek, kimi zaman imparatorlukları, kimi zaman köleleri. Tanrı sanal ya da somut olsun farketmez bir fikir ve tüm fikirlerin bir temel dayanağı olmalıdır. Hiçbir insan fikri keyfine değildir. Mesela İsa kölelere bakıp ne diyor biliyorsun mu? Bana inanın, ben sizi sonsuz mutluluğa, huzura kavuşturacağım, kölelere söylüyor bunu, çünkü tanrı sizi seviyor diyor. Yani İsa keyfine mi böyle bir şey yaptı. Çünkü kölelerin tanrıya veyahut onun sevgisine burada olmasa bile başka bir hayatta ihtiyaçları var. İşte bu bir ihtiyaç meseledir kısaca.

 

Dinler de tanrının temel dayanağıdir. Bak çok basit söyleyim, eğer dinler olmasaydı tanrı fikri var olabilir miydi? Ve ne tuhaftır ki tanrıyı sahiplenen ona inanan her toplumun bir dinî var. Dinlerin en büyük gücü nedir, tanrı emirleri değil midir? Tanrı, şöyle olamamizi istiyor, şunlara kızar, bunlari bunları sever derken, tüm bahsetti şeyler tanri tarafından yapılmasi istenilen şeyler mi, yoksa toplumsal düzen için mi? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, memjan21 yazdı:

Bak ne güzel söylemişsin şu şunu buldu, bunu buldu diye. Einstein bı anda ahada Görelilik kuramini buldum mu dedi zannediyorsun. O da kendisinden önceki fizikçilerin kuramları, teorileri ile uğraşıp kendi kuramı yazdı. Evrimsel süreci yanlış takip ediyorsun. Sosyoloji kavramını belki de ilk kez İbn-i Haldun sürdü piyasa ama daha önce sosyal ilişkiler yoktu mu diyeceksin.

 

Anlamadığın şey bu. Tanrı sadece bir fikir. Filmin bir yerinden sonra insanlığın gerek duyduğu bir şey. Dinler ortadan kalkıyor ve dünyanin ateist nüfusu artıyor. Tanrı her şeyden bağımsız var olamaz bir anda. Bir takım istekler onu var etti tarih boyunca..kimi zaman kabileleri yönetmek, kimi zaman imparatorlukları, kimi zaman köleleri. Tanrı sanal ya da somut olsun farketmez bir fikir ve tüm fikirlerin bir temel dayanağı olmalıdır. Hiçbir insan fikri keyfine değildir. Mesela İsa kölelere bakıp ne diyor biliyorsun mu? Bana inanın, ben sizi sonsuz mutluluğa, huzura kavuşturacağım, kölelere söylüyor bunu, çünkü tanrı sizi seviyor diyor. Yani İsa keyfine mi böyle bir şey yaptı. Çünkü kölelerin tanrıya veyahut onun sevgisine burada olmasa bile başka bir hayatta ihtiyaçları var. İşte bu bir ihtiyaç meseledir kısaca.

 

Dinler de tanrının temel dayanağıdir. Bak çok basit söyleyim, eğer dinler olmasaydı tanrı fikri var olabilir miydi? Ve ne tuhaftır ki tanrıyı sahiplenen ona inanan her toplumun bir dinî var. Dinlerin en büyük gücü nedir, tanrı emirleri değil midir? Tanrı, şöyle olamamizi istiyor, şunlara kızar, bunlari bunları sever derken, tüm bahsetti şeyler tanri tarafından yapılmasi istenilen şeyler mi, yoksa toplumsal düzen için mi? 

Tabikide einstein hicten var etmedi, ama tek bir kisiye kadar yolu var onun. Newtonun elmanin düsüsüne tepkisi misal. Elma daha oncede düstü ama kimse yercekimini aklina dahi getirmedi. Bak bastan uyarayim, mesele newton un sonra dan halli veya haksiz ciktigi değil. Ortaya koydugu fikirdir. 

Newton tanrı kavraminin ilk ortaya ciktigi donemlere kiyasla besikte bebek kalir. Tanrı kavraminin kokeni coook eski. Belki hala tam bir insan olamamistik bile. 

 

Simdiki bahsedilen tanrılari, misal insanin tanrı olduğunu, Brahma yi Allahi

tabiki dinler bicimlendirdi ve yonttu. Konu tanrılardan cok tanrı kavraminin nasil ortaya ciktigi olduuu icin, tanrılarin kim oldugunun pek onemi yok. 

 

Bosa tartismak istemiyorum artik. Bu gercek degismez. Tanrı kavrami elbetteki dinler den önce cikti ortaya ve dinlerde akabininde olusmaya basladi. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, Pitaya yazdı:

Tabikide einstein hicten var etmedi, ama tek bir kisiye kadar yolu var onun. Newtonun elmanin düsüsüne tepkisi misal. Elma daha oncede düstü ama kimse yercekimini aklina dahi getirmedi. Bak bastan uyarayim, mesele newton un sonra dan halli veya haksiz ciktigi değil. Ortaya koydugu fikirdir. 

Newton tanrı kavraminin ilk ortaya ciktigi donemlere kiyasla besikte bebek kalir. Tanrı kavraminin kokeni coook eski. Belki hala tam bir insan olamamistik bile. 

 

Simdiki bahsedilen tanrılari, misal insanin tanrı olduğunu, Brahma yi Allahi

tabiki dinler bicimlendirdi ve yonttu. Konu tanrılardan cok tanrı kavraminin nasil ortaya ciktigi olduuu icin, tanrılarin kim oldugunun pek onemi yok. 

 

Bosa tartismak istemiyorum artik. Bu gercek degismez. Tanrı kavrami elbetteki dinler den önce cikti ortaya ve dinlerde akabininde olusmaya basladi. 

Hadi insan olduğunu anlayan o İlk tür olalım. O ilk bilince gidelim hani o gözünde ki perde indiği ana. İnsanın bir tanrının varlığıni bilmesi ya da düşünmesi için zihninde bir şeylerin toparlanmasi falan gerekmez mi? Bende tartışmak istemiyorum ama şunu yinelemek istiyorum, o ilk tür, İlkin çevreyi falan anlaması gerekir, olanlara bir anlam bulması falan gerekmez mi? Bunun gibi bazi gereklilikleri çözmesi gerekir, işte tanrı bu hala devam eden çözümsüzlüğün son, veyahut ilk adımı olduğuna ve olacağına inanılmıştır. Tanrı bir ihtiyaç halinde var olmuştur. insanlığın ona ihtiyacı kalmadığı gün her şey gibi o da hiç olacaktir. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, memjan21 yazdı:

Tanrı bir ihtiyaç halinde var olmuştur. insanlığın ona ihtiyacı kalmadığı gün her şey gibi o da hiç olacaktir. 

 

 

Ben de Tanrinin bilgisizliğe karşı oluşan korkuyu bastırma ihtiyacına karşı doğduğunu düşünüyorum. 

Ve belirtmiş olduğun gibi, bu korkuyu bastırma ihtiyacı kalmadığında insan tanrıyı reddedebilir. 

tarihinde Erinc tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 04.06.2019 at 23:08, Pitaya said:

Ne konustugunu kendin bilmiyormusunda bana soruyorsun? Soyut tanrılar bicimlendirilmis tanrılara denir. Yani zeus, yani thor, yani Odin, yani Brahma, yani Allah. Daha sayayimmi? 

Kavram ise ilk ortaya atilan ve o seyi tanimlamak icin ortaya atilan bir tasarimdir. 

Adi üstünde Kavram. Tespit. Anlatim sekli

 

Evet say da, bence kelimelerini tanımlamadığın için anlamlarını yitirmiş. 

 

Soyut (abstract) ve kişileştirilmiş (anthropomorphic) iki kavram arasında fark var. 

Soyut, deizmin tanrısı. Deizmin tanrısının üstüne kötülük iyilik kavramı eklediğin zaman soyutluğu azalır. Arş'ın üstünde meleklerin taşıdığı tahtında oturan ve cehennemle diyaloğa giren tanrı modelini koyarsan soyutluğu iyice azalır, artık kişileştirilmiş olur. Soyut ayrı, kişileştirilmiş ayrı. Bence kavramları karıştırıyorsun. 

 

Konuya geri dönecek olursak, bu konu insanların hissettiği tanrının kendileriyle hiç çelişmemesi, onları sürekli kayırması ve bu sebeple kendi uydurdukları bir masal olması.

 

İbrahimi dinlerin propagandasını yapıştırman konuyu derinleştirmedi, sadece ilgisiz yerlere götürdü. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrılar insan aklının zihinsel, düşünceleri olabilr, doğrudur, buna itiraz etmek , yersiz olucaktır, fakat,bu tanrının veya bir yaratmak 

gücüne sahip olan varlığın olmadığını, kanıtlamaz,

tanrılar her bin yılda 1 kerecik, zihinsel formasyona uğramıştır, bunun sonucundada, çoklu teklı ve farklı ,dinsel olgular ve sistemler, hortlamıştır, tanrı kavramı, veya tanrılar kavramı biz insanlara zararları oldugunu her zaman görmezden geldik,

tanrılar icat edildikten sonraki süreçlerde ise;

insanlık modernleşerek, ayrışmaya başlamış ve savaşmıştır.

sonuç olarak zihinsel bir tanrı imkansızdır.şahdamarından yakın bir tanrı asla var olmamıştır. olsaydı insanlar farklı algılamaz 

 ve savaşmazdı. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...