Jump to content

Müslüman üyeler, şeytanın size bir sorusu var.


Recommended Posts

4 saat önce, HATEM yazdı:

Bir şey Bilinmeden yaratılmaz
Yaratılmadan önce bilinir.
Yaratılmadan önce bilinen varlığın, bilinebilmesi için
bilinmeden önce vâr olması gerekir.
Çünkü vâr olmayan bir şey bilinemez.

İlim ma'luma tâbidir demiştim.
ya'nî ilim değil, ma'lum (bilinen şey) önceliklidir.


Burada,
"İlim ma'luma tâbidir" sözünü
Anlayabilen kimse yok mu?
Karamsarhuman düşünce düzeyinde olmayı kimseye yakıştıramam.
Birisi ben anladım desin de bu tavukla uğraşmayayım, çünkü ne anlatsam anlamayacak...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 81
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

44 dakika önce, HATEM yazdı:


Burada,
"İlim ma'luma tâbidir" sözünü
Anlayabilen kimse yok mu?
Karamsarhuman düşünce düzeyinde olmayı kimseye yakıştıramam.
Birisi ben anladım desin de bu tavukla uğraşmayayım, çünkü ne anlatsam anlamayacak...

İlim ma'luma  kadere iman  demek,  bizim imanla işimiz yok, önce sen bunu anla, biz deistiz, tanrı ianncının imanla işi yoktur. bunuda anladıysan devam edelim, yok anlamadıysan,  atheistler hiç anlamaz, seni çünkü sen akıl fukarası  mantık yoksunu, 

israf dölüsün..  doğuştan eziksin, azıcık yorsam ,altına edersin, git kendi seviyende biriyle , at koştur.

yani teistlerle..birde böbürlenmiyormu? mal seni ciddiye bile almam ben..  :0_80cbc_37a71a73_L:

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu ben ne ?anlatıyorum, mal ne anlıyor? şeytanı yaratan, kötülük veren, şeytanmı?  daha bunu bile anlamadan yorum 

yapmayın yahu,,

şeytanın iradesimi var? 

şeytanın sınavımı var? (cinler aleminde),

şeytan ademe secde etse ne olucakki? ampul kafalı, teist! 

cennetemi gidicek? bravo şeytan en doğrusunu yapmış, 

ben insan olduğum halde , deve sidiği içenlerle yaşamayı kendime hakaret sayarım..

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, malta erigi yazdı:

Lucifer isimli bir dizi seyrediyorum. Bu dizide şeytan, allah'a karşı baya öfkeli ve davasında da haklı görünüyor.

aynen dostum, o diziyi bende izlemiştim yıllar önce, şeytan kötü olmayı seçmedi, onu kötü  yaratan tanrılara kızgındır.

ben şeytan  olmak istemezdim, çok fena bir durum dostum saygılarımla.. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

şeytan iradesiyle kötü olmayı seçmedi, şeytanın iradesini bilerek yaratan tanrılar şeytanı kötü yarattı. bunu anladığım gün, 

deizmin en büyük savunucılarından biri oldum... 

insanların düşünme ve seçme iradesi bile, özgür değildir,

özgür irade olsaydı. şu saydıklarım olucaktı..

 

1: yaşadığımız yerleri biz belirlerdik.

2: ne zaman doğup ne zaman ölmeyi biz belirlerdik.

3: genlerimiz biz belirlerdik.

4: tanrıları  görme hakkını biz belirlerdik.

5: en önemliside, yaratılma veya yaratılmama hakkımızı biz belirlerdik.. 

bu seçenekler olsaydı bile, yine hiç birşey değişmezdi ,özgür irade dışında , sınav daha mantıklı olurdu..

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Ahmed Bildi" denildiği zamân, akla şu soru gelir: Ahmed neyi bildi?
Akıl, Bilinen şeyi arar.
"Ahmed Gördü"  denildiği zamân, yine akıl önce şu sorunun cevâbını arar; Ahmed neyi gördü?

Meselâ Bahçede bir erik ağacı var.
Ahmed'in bildiği ve gördüğü şey, Bahçedeki erik ağacı ise
Ahmed'in erik ağacı hususunda bilgisini belirleyen Erik ağacıdır. Ahmed değil...
Ahmed'in ilmi erik ağacını meydana getirmez. Erik Ağacı Ahmed'in ilmini oluşturur.
Ahmed'in ilmi veyâ görme duyusu, ma'luma (bilinene/görünene) tâbidir. Ya'nî Erik ağacına tâbidir.
Konu, Erik ağacının bilgisi ve görüntüsüyse, Erik ağacı, Ahmetin bilmesinden ve görmesinden önce gelir.
Ahmed Erik ağacına bilgi vermez, Erik ağacı Ahmed'e bilgi verir.

Eşyânın hakikatleri, Kâinâtların asılları,, Yaratılan her şeyin çekirdeği,,
Allah'ın Ezelî ve ebedî ve mahlûk olmayan kendi isimleridir.
Bu isimlerin her birinin, Allah'ın ilminde,, ilmî sûretleri vardır. Bunlara a'yân-ı sâbite denir.
Bütün Kâinâtlar, bu ilmî sûretlere göre yaratılmış ve yaratılmaya devâm ediyor.
Allah'ın kendini bilmesinden ibâret olan bu ilmî sûretler, Bir tasarım ve irâde koyma netîcesinde yaratılmamıştır.
Çünkü bunlar, sonradan yaratılmış şey'ler değildir. Allah'ın kendisi gibi ezelî olan isimleridir. İsimlerinin ilim mertebesindeki sûretleridir.
Erik ağacı örneğinde olduğu gibi Allah (c.c.) bu hakikatleri, İrâde sıfâtıyla ve ilmiyle tasarlayarak yaratmamıştır.
Erik ağacı örneğinde olduğu gibi, Allah ilmini bu ilmî sûretlerden alır.
İrâde koyma ve kudretinin taallukuyla Yaratma,, tasarlama ve form verme bu sâbit hakikatlere sâbit asıllara istinâden sonradan devreye girer.

Başlığı açan şapşal tavığın zannettiği ve inkâr ettiği düzeydeki tanrı tasavvurunun Gerçek Tanrı olan Allah ile bir ilgisi yoktur. Kendi hayâlinin bir ürünüdür.
Her şeyin Allah tarafından tasarlanıp yaratıldığını, Yokluğun ve yokluğa mensûbiyetin de Allah tarafından tasarlandığını düşünen bu şebeğin
Bu düşünceye binâen coşup ta yaptığı bütün çıkarımlar zırvadır. Zınnadana câhil zırvalarıdır. Fakat bu cevaplara vesîle olduğu için faydalı oluyor.
Yokluk, yaratılmaz, tasarlanmaz, yokluğa mensûbiyet de yaratma ve tasarlamayla îzâh edilmez. Yaratma ve tasarlama ve irâde koyma ve cebir,, varlık için geçerlidir.
İnsânların hakikati ve Allah'ın da isimlerinin ilmî sûreti olan bu a'yân-ı sâbitler, yokluk düzeylerinin sûretleridir.
Dolayısıyla Allah'ın Zât'ı ile insânların hakikati arasında bir varlık ilişkisi yoktur, Allah-u a'lem...

Şimde ben bu şapşal tavuğa ne kadar anlatsam da anlamayacak
Aranızda insâna yakın bir mahlûk var mı diye sordum fakat nâfile,

Yaban eşşekleri gibi kaçıyosunuz, tartışmalarda maymuna dönüyorsunuz dediğim zamân
siz anca küfürle cevap verme kabiliyetindesiniz, elinizden başka şey gelmez.

Burası hakkında, hayvanat bahçesi tanımlaması yapmıştım, hem de tel örgüleri olmayan bir hayvanat bahçesi...
Buranın sâkinleri, birçok hayvânın karakterini karışım olarak tek başına gösterebilme kâbiliyetlerine de sâhip.
O yüzden, Tavuk maymun şebek eşşek domuz deniz fili gibi hayvânlardan hangisiyle hitâb etmem gerektiğini şaşırıyorum.

Yukarıda verdiğim bilgiler, "forum iti" olarak maruf şahsın, sürekli tekrârladığı sorulardan birinin de cevâbının temelini oluşturur.
Allah niçin sürekli Cehenneme odun olacak kâfirleri yaratıyormuş.
Küfretmeden soru cümlesi kurmayı becerebilseydi ve laf dinleyebilecek bir kafa tasına sâhip olsaydı
şimdiye kadar soruları çoktan cevap bulurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, HATEM yazdı:
2 saat önce, HATEM yazdı:



Başlığı açan şapşal tavığın zannettiği ve inkâr ettiği düzeydeki tanrı tasavvurunun Gerçek Tanrı olan Allah ile bir ilgisi yoktur. Kendi hayâlinin bir ürünüdür.
Her şeyin Allah tarafından tasarlanıp yaratıldığını, Yokluğun ve yokluğa mensûbiyetin de Allah tarafından tasarlandığını düşünen bu şebeğin
 




hahaha fazla söze gerek yok, herşey ortada, er yada geç bu cevabı vericektin zaten, sizlerin neden teist olduğunu 

 çok iyi anlıyorum. size göre herşey sizin mantığınıza göre doğrudur.

iyide buda benım mantığım , bak buda budanın mantığı, kutsal bilgelik ve kutsal ibadet.

bak buda hristo mantıgı baba oğul kutsal ruh, bak buda yehovanın mantıgı, bak buda çoklu tanrılaırn mantığı, 

ben diyormuyum? zeus yıldırım fırlattı kabede ki hacılar geberdi diye, en zından zausun yıldırım tanrısı olduğunu 

biliyoruz mitolojik olarak.. 

bak evladım, sen daha toysun, senin aklın ermez deistlere,

burdakı herkes senden şunu istiyor, hala anlamadınmı? 


.
sayın hatemin..?allahın hatemle ile bir ilgisi yoktur. Kendi hayâlinin bir ürünüdür.

:0_80cbc_37a71a73_L:
 

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
14 saat önce, HATEM yazdı:

Bir şey Bilinmeden yaratılmaz
Yaratılmadan önce bilinir.
Yaratılmadan önce bilinen varlığın, bilinebilmesi için
bilinmeden önce vâr olması gerekir.
Çünkü vâr olmayan bir şey bilinemez.

İlim ma'luma tâbidir demiştim.
ya'nî ilim değil, ma'lum (bilinen şey) önceliklidir.

 

2 saat önce, HATEM yazdı:

"Ahmed Bildi" denildiği zamân, akla şu soru gelir: Ahmed neyi bildi?
Akıl, Bilinen şeyi arar.
"Ahmed Gördü"  denildiği zamân, yine akıl önce şu sorunun cevâbını arar; Ahmed neyi gördü?

Meselâ Bahçede bir erik ağacı var.
Ahmed'in bildiği ve gördüğü şey, Bahçedeki erik ağacı ise
Ahmed'in erik ağacı hususunda bilgisini belirleyen Erik ağacıdır. Ahmed değil...
Ahmed'in ilmi erik ağacını meydana getirmez. Erik Ağacı Ahmed'in ilmini oluşturur.
Ahmed'in ilmi veyâ görme duyusu, ma'luma (bilinene/görünene) tâbidir. Ya'nî Erik ağacına tâbidir.
Konu, Erik ağacının bilgisi ve görüntüsüyse, Erik ağacı, Ahmetin bilmesinden ve görmesinden önce gelir.
Ahmed Erik ağacına bilgi vermez, Erik ağacı Ahmed'e bilgi verir.


Sonunda burayı anladın değil mi? Anlamış gibi bi hâlin var.
Ateist forum hayvanat bahçesinin TAVIĞINA bile öğrettik elhamdülillah.

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, HATEM yazdı:

 


Sonunda burayı anladın değil mi? Anlamış gibi bi hâlin var.
Ateist forum hayvanat bahçesinin TAVIĞINA bile öğrettik elhamdülillah.

Örümcek beyinli dangalak. 

Hicbirseyi aciklayabilmis degilsin.

Almișsin agzina dildoyu dișlerini fircaliyor gibisin. Senin bu boș sayiklamalarina karsilik anlayisla bir yorum olarak degil ancak hakaret edilerek verilebilir. Hayvanat bahcesi dedigin sey camilerin ici ve bahcesidir. 

Senin bir an evvel ölmen gerek. Parazit beynini ele gecirmis, bokun icinde yüzdürüyor. Tedavin mümkün degil, zaten konusan sen degilsin ,parazitin.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

>> Çünkü vâr olmayan bir şey bilinemez.
 

@HATEM,

 

Birincisi, ağzı bozuk bir serserisin. Seni suçlamıyorum, çünkü kuran yazarları da senin gibi köprü altı ağzıyla yazmış. 

İkincisi, dediğin herhangi bir şeye itiraz edildiğinde başkalarını anlamamakla suçluyorsun. 

Üçüncüsü inceltme harflerine bir takıntın var. 

Forumdaki iletişiminin tamamı bunun üzerine kurulu. 


Konuya allah açısından bakılınca saçma olduğu baris belli, sen insan açısından bakıyorsun, anlaşılmamaktan yakınıyorsun.  

Konuyu sen anlamamışsın.

 

Şimdi tartışacaksan vahşiliği bir yana bırakıp adam gibi tartış. 

 

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 24.05.2019 at 13:46, karamsarhuman said:

FotoÄraf açıklaması yok.

Tanrı kötülük yapmak için bir varlık yaratsa ve o varlığın da başka bir seçeneği hiç olmasa o zaman o varlığa kötü diyemeyiz..

 

Çünkü iyi ve kötü ancak seçenek yapabilen varlıklar için geçerli bir tanımlama olabilir...

 

Sadece kendine programlanan şeyi yapan bir robot nasıl iyi erdemli yada erdemsiz olabilir...

 

Tabi şeytan kendine emredileni yapmak zorunda olan bir varlık olarak geçmiyor...

 

Rahatlıkla tanrıya karşı gelebiliyor seçeneği var yani ...

 

Bu yüzden kötülük yaptığında kötüdür...

Link to post
Sitelerde Paylaş
29 dakika önce, kirec yazdı:

Tanrı kötülük yapmak için bir varlık yaratsa ve o varlığın da başka bir seçeneği hiç olmasa o zaman o varlığa kötü diyemeyiz..

 

Çünkü iyi ve kötü ancak seçenek yapabilen varlıklar için geçerli bir tanımlama olabilir...

 

Sadece kendine programlanan şeyi yapan bir robot nasıl iyi erdemli yada erdemsiz olabilir...

 

Tabi şeytan kendine emredileni yapmak zorunda olan bir varlık olarak geçmiyor...

 

Rahatlıkla tanrıya karşı gelebiliyor seçeneği var yani ...

 

Bu yüzden kötülük yaptığında kötüdür...

işte burda fena zıçtın, şeytanın iradesi var gözüküyor, allah şeytana iradesiyle soruyor ,ademe secde et diyor, ademde etmiyor.

madem şeytan bir kukla allah şeytana ademe secde et dermi? yahuu ben seni zeki  teist zannederdim. 

ama şimdi gözümden fena düştün, 

başka bir seçeneği olmuyan şeytana sorulurmu? ademe secde et denirmi? kafadan sakatmı? bu allah .şeytan robot değilki

robotla şeytanı kıyaslaman , kopardı beni..

robota bırak allahı ben bile sormam, siz ne içiyorsunuz deve sidiğimi?

 

tanrıya karşı gelemezsinki,o zaman insandan ne farkı kalır? şeytanın.. .:0_80cbc_37a71a73_L:

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, kirec yazdı:

Tanrı kötülük yapmak için bir varlık yaratsa ve o varlığın da başka bir seçeneği hiç olmasa o zaman o varlığa kötü diyemeyiz..

 

Çünkü iyi ve kötü ancak seçenek yapabilen varlıklar için geçerli bir tanımlama olabilir...

 

Sadece kendine programlanan şeyi yapan bir robot nasıl iyi erdemli yada erdemsiz olabilir...

 

Tabi şeytan kendine emredileni yapmak zorunda olan bir varlık olarak geçmiyor...

 

Rahatlıkla tanrıya karşı gelebiliyor seçeneği var yani ...

 

Bu yüzden kötülük yaptığında kötüdür...

?Image result for robot ÅeytanImage result for robot Åeytan

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, karamsarhuman yazdı:
35 dakika önce, kirec yazdı:

Tanrı kötülük yapmak için bir varlık yaratsa ve o varlığın da başka bir seçeneği hiç olmasa o zaman o varlığa kötü diyemeyiz..

 

Çünkü iyi ve kötü ancak seçenek yapabilen varlıklar için geçerli bir tanımlama olabilir...

 

Sadece kendine programlanan şeyi yapan bir robot nasıl iyi erdemli yada erdemsiz olabilir...

 

Tabi şeytan kendine emredileni yapmak zorunda olan bir varlık olarak geçmiyor...

 

Rahatlıkla tanrıya karşı gelebiliyor seçeneği var yani ...

 

Bu yüzden kötülük yaptığında kötüdür...

işte burda fena zıçtın, şeytanın iradesi var gözüküyor, allah şeytana iradesiyle soruyor ,ademe secde et diyor, ademde etmiyor.

madem şeytan bir kukla allah şeytana ademe secde et dermi? yahuu ben seni zeki  teist zannederdim. 

ama şimdi gözümden fena düştün, 

başka bir seçeneği olmuyan şeytana sorulurmu? ademe secde et denirmi? kafadan sakatmı? bu allah .şeytan robot değilki

robotla şeytanı kıyaslaman , kopardı beni..

robota bırak allahı ben bile sormam, siz ne içiyorsunuz deve sidiğimi?

 

tanrıya karşı gelemezsinki,o zaman insandan ne farkı kalır? şeytanın.. .:0_80cbc_37a71a73_L:


Sen içip içip te mi yazıyorsun, nasıl bu kadar sersem olabilirsin.
Tavuk düzeyinden de indin, sersem tavuk gibisin.

Adam sana şeytânın bir kukla olmadığını söylüyor.
Şeytânın kukla olduğunu iddiâ eden sensin.
Kendi kendine cevap mı vermeye başladın.

Senin de ayarlarını bozduk herâlde,
Sağlığın sözkonusuysa, bozulacaksa
Söyle, yazmayayım.
 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, HATEM yazdı:


Sen içip içip te mi yazıyorsun, nasıl bu kadar sersem olabilirsin.
Tavuk düzeyinden de indin, sersem tavuk gibisin.

Adam sana şeytânın bir kukla olmadığını söylüyor.
Şeytânın kukla olduğunu iddiâ eden sensin.
Kendi kendine cevap mı vermeye başladın.

Senin de ayarlarını bozduk herâlde,
Sağlığın sözkonusuysa, bozulacaksa
Söyle, yazmayayım.
 

sorunda bu  zaten  kötü yaratılmışsa, zaten androittir. robottur. kireç kafayı yedi sonuda, hem robot hemde irade olmazki.

sen  zaten  doğuştan yemişsin, 

 

siz ikiniz kendi kendinizi ele veriyorsunuz, adam bana şeytanın kukla olduğunu söylüyor ama kendisi bile anlamıyor. 

şeytan kendisine emredileni yapıyor, bunu anlamak çokmu zor?

tas kafalılar.

sadece kötü yaratılmış, bir varlığa secde et demenin mantığı varmı? siz bu manrığı çözene kadar ben çoktan atı alıp üsküdara 

geçtim bile kapagıda oraya bıraktım, geçerken alırsınız unutmayın.. :0_80cbc_37a71a73_L::smashfreak:

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

yok böyle bir mantık, şeytan hem kötü yaratılıcak, sonrada allah gel diyecek, ahada bu adem ilk insan, buna secde et bakalım.

bir robotuda kötü yaratsam, bir programcı olarak, başka bir robot yaratsam, ona secde edermi? etmez değilmi?

kötü yaratmışsın zaten, sormanın mantığı ne? 

ben insanım allahın gelsin bana sorsun, benim iradem var, aam ben ademe secde etmem, çünkü ben daha zekiyim. oda arap bokuyla yıkanmış bir döl israfı... 

:0_80cbc_37a71a73_L:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tek tanrıcı dinciler çıkmazı da bu işte. Tek tanrı uydurunca kötülüğün nereden geldiğini, kaynağını açıklayamıyorlar, suçu yine bu tek tanrının yarattığını ileri sürdükleri şeytan adlı karaktere yüklüyorlar. Çok tanrıcılar bu tek tanrıcı dinciler kadar aptal değillermiş, hiç olmazsa birden fazla tanrı kurgulayarak farklı özellikleri farklı tanrılara atayarak mantıklı bir kurgu ortaya koymuşlar, tek tanrıcılar ise kötülüğü açıklayabilmek için debelenip duruyorlar.

 

Tek tanrıcı dincilere göre kötü şeytan. Peki şeytanı kim yaratmış: Tanrı (Allah, Yahve, God). Peki bu tanrı şeytanı niçin yaratmış? Kötülük yapması için yani şeytanın işi kötülük yapmak. Peki burada asıl sorumlu kimdir? Kötülük yapması için tasarlanan şeytan mı, yoksa onu kötülük yapması için tasarlayan tanrı mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...