Jump to content

Yaratılış Düşüncesini Direk Allaha Bağlayan Müslümanlar


Recommended Posts

Müslümanlar yaratılışla ilgili bir şey savunduğunda bunu direk allaha bağlıyor.

 

Örn, sinekler mükemmel uçuyor, öyleyse bunu "Allah" yarattı... 

 

Mesela yabancı belgesellerde adam "God" yani İngilizce Tanrı kelimesini kullanıyor, bunu Allah olarak çeviriyorlar.

 

Buradan müslümanlara sesleniyorum. Bir yaratıcının olması, Dünya'nın size mükemmel gelmesi, bunları allahın yarattığı anlamına gelmiyor.

 

Uzaylıların tasarlamadığı ne malum? Belki bir kişi değil de uzaylı bir grup tarafından tasarlanmıştır.. 

 

Meseleyi allaha getirirsek, ahlaka uygun olmayan bir yapısı vardır. Mesela kuranda köleliği yasaklamamıştır, insanşarın kimisinin köle olmasının önüne geçen bir tanrı profili yoktur. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 65
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Neden allah diye sorduğunuzda diğer dinlerden daha çok kerametimiz var, mütevatirdir, şudur budur derler, yağ gibi kayıp giderler. 

Gerçek: çünkü ortadoğulular.

 

Neden ahlaksız, neden hakaret ediyor, neden adam kayırıyor diye sorarsanız ister yaratır ister yok eder evren onun sana ne derler.

Gerçek: çünkü ortadoğulular.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Üç semavi dinlerinde tanrisinin temel Özelliği, tanrının irade sahibi olması ve her şeyi yoktan var etmiş olmasıdır. Eğer tanrınin iradesi varsa, o iradeyi keyfi kullanır. İrade yani 'İstek' meselesi. O ister yaratır ister yok eder. İyi ve kötü onun bileceğidir. Kısacisi Allah'tan gelen baş göz üstünedir, çünkü engel olunmaz ona. Bu da köle ruhlu insanlarin, toplumlarin geçmişten şimdiye dek yaşattığı bir fikir işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiye de kasıtlı bilgi kirliliğiyle şu üç farklı konu birbirine karıştırılıyor; Yaratıcı – Herşeye kadir tanrı – Din.

Bir yaratıcı olsa bile (misal uzaylı bir ırk) her şeye kadir tanrı olmak zorunda değildir.

Tanrı kendi başlığı altında incelenebilir ama ciddiye alınabilmesi için bir takım şüphe götürmez kanıtlara ihtiyaç duyar lakin bu kanıtlara asla rastlamıyoruz ve evren tanrı yokken nasıl olması gerekiyorsa o şekilde karşımızda duruyor.

 

Özelde işi buraya vardırmaya bile gerek yok, allah 7. yüzyıl vahşi çöl araplarının ilkel tasarımıdır. Teorik tanrı payesini zaten asla hak etmez..

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Ey insanlar! Siz Allah'a muhtaçsınız, Allah ise müstağnidir (muhtâc olmayandır), övülmeğe layık olandır." (Fâtır 15)

Hakk'tan perdeli olanlara göre, Bütün insânlar çevresine ve kendisine muhtâctır.
Oksijene, muhtâctır. Suya muhtâctır. Birçok elemente birçok bileşiğe muhtâctır.
Annesine, babasına, fırıncıya, tâmirciye, öğretmene doktora,,Birçok insâna muhtâçtır.
Kaşına gözüne, Eline koluna, beynine, kalbine, böbreğine muhtâctır.
Özetle insân, Âleme ve her şeye muhtâctır.
Yukarıdaki âyet-i kerîme bizim Âleme değil aslında Allah'a muhtâc olduğumuzu anlatıyor.
Çünkü âlem, Allah'ın zâhir olduğu, açığa çıktığı bir tecellîgâhtır, bir aynadır.
Biz, Oksijenle nefes aldığımızı, suyla kandığımızı, Gıdalarla doyduğumuzu zannederiz.
Gerçekte, O'nunla nefes alır, O'nunla kanar, O'nunla doyarız.
O'nunla ağlar, O'nunla güleriz.

O'nun celâli ve cemâlî içinde başlangıçtan ebedîyete kadar yüzer gideriz.

Varlık,, özü i'tibâriyle bir mahlûk değildir. Varlığın hal ve formları birer mahlûktur.
Hakk Teâlâ Mutlak varlıktır,, Varlığın ta kendisidir.
Bu anlamda, âlemlerdeki bütün yaratılışlar, Hakk'ın bir yaratmasıdır.
Âlemlerdeki hiç bir mukayyed varlık (mahlûk), kendi kendisiyle kâim olmadığı için, muhtâc olduğu için
Hiç bir mukayyed varlık, kendi kendisine yeterli olmadığı için
Bütün Kâinât/Kâinâtlar, her bir şey Hakk'a muhtâctır.
Bizler fakiriz (muhtâc anlamında), Allah (c.c.) ise zengindir (muhtâc olmamak anlamında)
Ve övgü Allah'a mahsûstur, Gölge ve hayâl (aynadaki görüntü) mesâbesinde olan âlemlere değil...


"Biz gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri ancak HAKK İLE YARATTIK. O saat (kıyamet), mutlaka gelecektir. Şimdilik onlara güzel muamele et." (Hicr 85)

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, HATEM yazdı:

Ey insanlar! Siz Allah'a muhtaçsınız, Allah ise müstağnidir (muhtâc olmayandır), övülmeğe layık olandır." (Fâtır 15)


Tam tersi.

İnsanların tanrıya değil, Tanrı’nın insanlara ihtiyacı vardır. İnsanlar olmasa Tanrı ne işe yarar? Kendini ifade edebilir mi? Koca bir hiç olacağı muhakkak.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

yaratılış gerçekten var ise, insanlar insanlara muhtaç olucak biçimde, varolduğu en büyük gerçektir, 

bir insan tanrıya nasıl muhtaç olabilrki? daha bunun cevabı bile bilnmiyorken , teistler havagazı basıyor.

3 adet hidrojen bombasına bakıyoruz, gizli bir el 3 adet hidrejen atarsa ne dünay kalır nede allah. bir sonraki nesil

tanrılardan habersiz varolmaya devam eder, tıpkı yüzbinlerce yıl oldu gibi..

ona insanlar olmazsa tanrılar ne işe yarar demiyelimde, daha etkili bir cevap verelim, teistlere,

düşünebilen canlılar olmasa tanrılar allahlar ne ise yarar? 

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Tam tersi.

İnsanların tanrıya değil, Tanrı’nın insanlara ihtiyacı vardır. İnsanlar olmasa Tanrı ne işe yarar? Kendini ifade edebilir mi? Koca bir hiç olacağı muhakkak.

 


Tanrı nın insânlara ihtiyâcı var. Evet,Yanlış duymadın Tanrı nın (ilâhın) insânlara ihtiyâcı var.
Evet, insânların Tanrı ya ihtiyâcı yok, İnsânların, Tanrıların tanrısı Allah'a ihtiyâcı var.

Sana bu konunun dersini çok acı bişekilde (döverek) vermiştim ama Öğrenmeni sağlayamamışız.
Dönüp dönüp duruyorsun.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

biz tanrılara muhtaç olsaydık, insanlarla yaşamazdık, insanlarla yaşıyorsak, bunun bedeli çok ağırdır.

bir insan bir insanı rahatlıkla öldürebilir, bu durumda canı veren allah canı almaz, canı bir insan alır, 

  o zaman allahlar tanrılar, hiç bir işe yaramaz,

neden?

1: doğmayı biz ayarlamıyoruz.

2: ölmek için doğuyoruz, 

bu durumda daha önceden belli olan kaderlerin ne anlamı kalırki?

3: hani nerde özgür irade?

4: ölümü aklımız değil bir insan belirliyor veya eceliyle tanrı belirliyor.

5: bu dünyada zengin doğmak torpilli bir kaderdir?

6 :bu dünyada fakir doğmaksa değersiz bir kaderdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

teistlere daha zor bir soru soralım.

aynur çok zengin dogdu ve öldü . iyi oldugu içn cennette gitti.

mustafa çok fakir dogdu ve acılarla ezikliklerleöldür gitti. oda iyi oldugu için cennette giti.,

 

 

şimdi.

1: ahmet cennette gitti aynurda cennette gitti.

ama aynur çok rahat bir yaşam sürerek cennette gitti.

mustafa isede çok ezilde ve acılarla cennette gitti.

yaşamdakı bu dengesizliğin hakkını kim vericek mustafaya?

bu nasıl bir ilahtırkı?

yaşamda bazılarına torpil geçiyor.

 

bu zihinsel anlayış tanrı olmayı haketmiyor.

böyle bir tanrı asla saygı kazanmaz benım zihnimde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrıların tanrısı  allahmı? bu müslümallar sonunda  contayı tamamen yaktı. 

sıralamyı bile yanlış yazmışlar, önce tanrı geldiyse allahların tanrısı  tanrı olur.. tanrıların tanrısı allah ne lann.. akıl fukaraları..:0_80cbc_37a71a73_L:?

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, bayşapka yazdı:

 

Sana inanmıyorum. 

kafayı gerçekten yemiş, ciddiye alınıcak biri değil, ayrıca bir doktora görünmesi gerekiyor, durumu kritik! rüyasında 

allahın vahiy verdiğine inanıyor, ve  vahiye benzer şiirler yazıyor,  conta gitmiş, artık dikiş tutmaz bu teist. .  ?:0_80cbc_37a71a73_L:

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
42 dakika önce, bayşapka yazdı:

 

Sana inanmıyorum. 


Acaba problem, inanmamak mı Anlamamak mı?
İstesen de inanamazsın gibi, çünkü anlamıyorsun.
Teorik düşünme noktasında arızânız var gibi...

Koku duyusu olmayan bir arkadaş tanımıştım.
Siz de de teorik, soyut düşünce ârızâsı var zannediyorum. Ateistlerin genelinde var.
Hele yukarıdaki şahıs, aman Allahım, çok fecî...

tarihinde HATEM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dinciler varoluşu kusursuz olarak niteliyorlar. Halbuki doğada birçok canlı yumurtası veya yavrusu kusurlu dünyaya gelir ve adapte olamadığı için yaşayamaz. Sonunda yem olur.
 kalanlari da biz görüp ne kadar harika yaratilmislar diye gotumuzden uydururuz. Aslında kusursuz yaratılmak değil adapte olabilenler hayatta kalır. Diğerlerini zaten görmezsin bile?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hikayeleri günümüze kadar yazılı olarak gelen en eski ve haliyle bilinen en kıdemli tanrı(lar) Sümer tanrılarıdır. Sümerlerin Eridu şehrinde, tanrı(lar), insanlaşmaya ve isimlendirilmeye başlandı. Elbette tee o zamanlarda hikayeleri de yazıldı.
Zamanımıza kadar epeyi tanrı piyasaya sürüldü; insanlarda ne kadar karakter farkı var ise, neredeyse bir o kadar farklı özelliklere sahip tanrı(lar) gün yüzüne çıktı.

Nihayet karşımızda sayıları bir hayli kabarık olan tanrılar topluluğu var ve alayının tek bir ortak paydası vardır. İstisnasız tümü, şüphesiz bizlerin sayesinde hayat(!) buldular ve hălen de öyledir. Muhtemelen insanlık var oldukça, tanrıları da onlara eşlik edeceklerdir.

Tabii bu arada "benim tanrım en yakışıklısı", diyenler çıkacaktır. Olsun.

O kadar kusur, her insanda olur.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
47 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı:

Dinciler varoluşu kusursuz olarak niteliyorlar. Halbuki doğada birçok canlı yumurtası veya yavrusu kusurlu dünyaya gelir ve adapte olamadığı için yaşayamaz. Sonunda yem olur.
 kalanlari da biz görüp ne kadar harika yaratilmislar diye gotumuzden uydururuz. Aslında kusursuz yaratılmak değil adapte olabilenler hayatta kalır. Diğerlerini zaten görmezsin bile?

 


Yayın eğriliği, onun (yayın) doğruluğundandır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...