karamsarhuman 0 Oluşturuldu: Haziran 1, 2019 Raporla Share Oluşturuldu: Haziran 1, 2019 Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 1, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2019 gönderildi mugalataya gerek yok tanrı olmayan birinin ben tanrıyım demesi yalan olur tanrı olan birininde ben tanrı değilim demesi de yalan olur ki yalan söyleyenden de tanrı olmaz asıl doğru olan tanrı olmayanın ben tanrı değilim demesi tanrı olanında ben tanrıyım demesi dir. buda bir insandır bir beşerdir. sarayda eğlencelerde aşırı zevke düşkün hayatını bir keşişten etkilenip bu sefer aşırı zühd takva yokluk içinde gerçeği bulacağını sandı daha sonra bu iki ağır olaydan da şunu anladı ki ne aşırı zevk nede aşırı zühd insanı gerçeğe ulaştırmaz ikisinin ortası yanidengeli hayat insanı gerçeğe ulaşıtır .iki aşırılıktan da uzak durma öğretisine sarıldı bu islamdaki sıratı müstakimdir orta vasat yoldur islam zaten hem ifratı hem tefriti yasaklar. "ifrat; herhangi bir konuda çok ileri gitme, ölçüyü aşma, aşırı davranma manasına gelir. tefrit ise herhangi bir konuda geri kalma, yeterli ölçüde olmama durumudur. " misal: cinsellikte çok aşırı gitme de sapmadır cinsellikten tamamen soğuk olup uzak turmakta sapmadır normali helal yolla bir eşe sahip olmadır. islam sadece 1400 yıllık değildir ilk insan dan bu yana vardır beşeri sanılan umum felsefelerde hukuklarda devlet tecrübesinde bu ilahi kadim öğretinin izleri vardır konfüçyüsüde aristoyuda budayıda kazırsanız altında kadim ilahi öğretinin izlerini bulacaksınız. bu arada günümüz budistlerininde pek öyle barışçıl olmadığı ortada arakanlı müslümanlara yaptıkları muamele ortadadır. Allah c.c. tek ilahtır tek doğru budur. bunun dışında ki tanrı iddiaları yalandır. Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 1, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 1, 2019 gönderildi (düzenlendi) 1: tanrı olmayan birinin,ben tanrıyım demesi,ile ben peygamberim demesi arasında ne fark vardır? 2: tanrı olan birinin ben tanrıyım demediği sürece herkes tanrı olabilr. bu olagandır. 3: asıl dogru olansa,ben tanrıyım dedikten sonra tanrı oldugunu ispatlamaktır. 4: buda bir insan olabilr, fakat öğretileri, her ırkın saygısını kazanıcak kadar değerlidir. 5: buda saraylarda zevk yapan biri değil aksine hayatını, bir keşiş olarak geçiren, ömrünü buda gelenkleriyle ve disipliniyle , yaşıyan çok ender bir değerdir. 6: islam sadece iman edenleri korur ve gözetler gerisi peri masalıdır.(cennete gitmeyi haketmeden cennete giden imanlılar) 7: helal! denilen kavram tam bir bilnmeyen muammadır, haram iken helal olan içki ve zina cennette helaldir. ayetleri. 8 :islam 1400 yılır vardır bu allahın emridir adem müslüman ve peygamber olsaydı kuranı kerım ve diğer insanlarda olurdu çünkü islamın mantıgı bu insanları aydınlatmak dağlara taşlara aydınlatmak değil. 9: konficyüs ve buda dinsizlik akımlarını yönlendiren felsee ögreticiileridir.. 10: günümüz budistçilerin yaptıgı, herşey ortadadır, yaptıkları dogrudur, çünkü islama göre budistlerde dinsizdir ve ölmeleri gerekir ama budistın el kitabında müslümanları öldürün diye bir ayet yoktur. Haziran 1, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 1, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2019 gönderildi tanrı ile peygamber farkı bile bilinmiyorsa ne yazayım ki. Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 1, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 1, 2019 gönderildi (düzenlendi) 8 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: tanrı ile peygamber farkı bile bilinmiyorsa ne yazayım ki. ben fark göremiyorum, açıklada anlıyalım.. allah tek ilahtır, bunu söylerken, ne kadar eminsin? Haziran 1, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 1, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 1, 2019 gönderildi (düzenlendi) 1: allah tektir demekle tanrı tektir demek arasındakı fark nedir?(ispat) 2: allah tektir demekle yehova tektir demek , arasındakı fark nedir?(/ispat) 3: örümce kadam tektir demekle allah tektir arasındakı fark nedir?(ispat) 4: muhammed peygamberdir demekle, peygamber değildir demek arasındakı fark nedir?()ispat) 5: bahhomet tanrıdır demekle, allah ilahtır arasındakı fark nedir?(ispat? bu kadar bilgi kirliliği varken allahı özel yapan şey nedir? 6: karamsar hüman tektir demekle karamsar hüman aslında çoktur demek arasındakı fark nedir? 7: karamsar hüman aslında insandır ve varolmuştur! demekle, karamsar hüman aslında , hiç varolmamış biri demek arasındakı fark nedir?(ölüm ) Haziran 1, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 1, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2019 gönderildi 1 hour ago, nogodbutAllah said: tanrı ile peygamber farkı bile bilinmiyorsa ne yazayım ki. Tanrı bir hayal ürünü bir karakterdir, peygamber de bu hayal ürünü karakterin kendisi ile iletişime geçtiğini iddia eden bir sahtekardır. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 1, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2019 gönderildi kardeşim şayet samimi şekilde kalben aklen bedenen inanmamaya inanıyorsan yolun açık olsun samimiyetin her türlüsüne ancak saygı duyulur ancak benim görebildiğim kadarı ile tam olarak inanmamaya inanmamanın verdiği şek şüphenin sancısı ile sağdan soldan bulduğu şeyleri delil kabul edip sarılma durumu var. yani bir sağlam delil olsa sadece ona sarılır ve olay biter ama milyon sağlam olmayan şey bir araya gelse sağlam bir şey oluşmaz bu biraz da doğaldır zira ateizmin kendi delilleri yok tek dayandığı şey teizmin deillerini çürüterek yok ederek kendine delil dayanak bulacağına inaniyor oysa şöyle bir durum vardır ki bir şey zatı ile delil olarak sağlam ise kendi başına ayakta durur bu yüzden ayakta kalmak var olmak için başka şeyleri yıkmaya ihtiyaç duymaz şimdi teizm zati olarak ayakta duruyor var olmak dayanmak için ateizmi çürütmesi yok etmesi gerekmiyor ama ateizm tam tersini yapması gerekir. şuna misal verebiliriz: bir kişi güneş yok dese güneşi yok etmesi gerekir bunu beceremeyeceğini göre evdeki kişiye güneşi göstermemesi sürekli karanlıkta bırakması gerekir ama bu nereye kadar en ufak bir ışık sızıntısı bulut arasından sızan bir aydınlık güneşi ispat eder. dolayısı ile güneşi yok etmek inkar etmek için güneşe delil olan tüm her şeyi yok etmen gerekir yerde perde ile engel ile bulut ile bir nevi başarılabilir ama her yerde her kese bunu yapmak zordur. güneşin delilini ışığını umum dünya insanlarına kapatman için dünyanın etrafını atmosferini çepe çevre siyah bir perde ile örtmen gerekir ama güneşin varlığını ispat için o kocaman perde de bir ufak deliğin açılması yeterli o sızıntı hemen ispat eder ateizm çok zor bir iştir imkansızı savunmaktır akli nakli mantıki ilmi tüm her şeyi gözü kapalı reddetmektir bu yüzden ateizme akıl hastalığı diyenler dahi var inkarınızda şek şüphe yoksa mutlu huzurlu devam ediniz kimse sizi zorlayamaz zorla da baskı ilede imanda olmaz zaten peygamber ile tanrı farklı düzeylerdir sonszuluk ile sayı kavramı ne kadar birbirine benzer ise onlarda o kadar benzer sonsuz sayı değildir bir kalıbı şekli yoktur sayıların tabii olduğu işlemleri onun üzerinde uygulayamazsın peygamber beşerdir tanrıyı peygamber seviyesine indirmek güneşi yere indirip ateş böceği ile kıyaslamak gibidir. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 2, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 2, 2019 gönderildi 4 hours ago, nogodbutAllah said: peygamber ile tanrı farklı düzeylerdir Eee, ben de onu dedim zaten, tanrı bir çorap kuklası, peygamber dediğin sahtekar ve şarlatanlar da bu çorap kuklasını kullanarak senin gibi malları kendi arzuları doğrultusunda kullanan sahtekarlardır. Bu peygamber dediğin günümüzdeki varisleri de hacı, hoca, şeyh, imam, rahip, papaz, haham gibi hayal satıp heybesini dolduran dolandırıcılardır. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Haziran 2, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 2, 2019 gönderildi (düzenlendi) 9 saat önce, nogodbutAllah yazdı: inkarınızda şek şüphe yoksa mutlu huzurlu devam ediniz kimse sizi zorlayamaz zorla da baskı ilede imanda olmaz zaten Muhterem Sıktı, artık...anlamanız mı kıt ?! Ateistlerin sizin taptığınız sözde tanrıyı inkar ettiği falan yok. Bunu size ve sizin zihniyettekilere daha kaç kere anlatacağız ? Önce siz reddetmek ile inkar etmek arasındaki farkı öğrenin, sonra burada İslam misyonerliği yapmaya yeltenin. Keza dört duvar arasında inancınızı ifa etmek yerine, başkalarına habire din güzellemesi yaptığınız için tümünüz utanmalısınız aslında. Ama yok, ille de kendinizden olmayanlara gazel okuyacaksınız. Sevsinler. İyi anlamanız için şu soruyu cevaplayın da görelim bakalım: Piyasadaki binlerce tanrı dururken, malum Arap tanrısına yönelmenizin sebebi, diğerlerini inkar etmek midir yoksa reddetmek midir ? Haziran 2, 2019 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 2, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 2, 2019 gönderildi (düzenlendi) peygamber ve allah farklı düzeyde değiller.aynı düzeydeler.çünkü allah peygambere ihtiyaç duymuştur. işte mantıksızlıkla burda başlıyor. tanrıların insanlara ihtiyacı varsa,, tanrıların kitaplara ihtiyacı varsa.. tanrıların sınava ihtiyacı varsa ve bu yüzden yaratıyorsa. işte o tanrılar varya o tanrılar tanrı olmayı haketmiyordur... ama nerdeeee?? bunu anlıyacak kafa teistlerde! nat kafa nato beyin nato mantık ... Haziran 2, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 2, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 2, 2019 gönderildi bir teist hayatındaki en büyük korkuyu atheistlerden değil, deistlerden almıştır... bunu açmak istemiyorum, açsamda işlerine gelmez,, her zaman olduğu gibi susmayı tercih ederler.. Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 2, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 2, 2019 gönderildi 10 saat önce, nogodbutAllah yazdı: kardeşim şayet samimi şekilde kalben aklen bedenen inanmamaya inanıyorsan yolun açık olsun samimiyetin her türlüsüne ancak saygı duyulur ancak benim görebildiğim kadarı ile tam olarak inanmamaya inanmamanın verdiği şek şüphenin sancısı ile sağdan soldan bulduğu şeyleri delil kabul edip sarılma durumu var. yani bir sağlam delil olsa sadece ona sarılır ve olay biter ama milyon sağlam olmayan şey bir araya gelse sağlam bir şey oluşmaz bu biraz da doğaldır zira ateizmin kendi delilleri yok tek dayandığı şey teizmin deillerini çürüterek yok ederek kendine delil dayanak bulacağına inaniyor oysa şöyle bir durum vardır ki bir şey zatı ile delil olarak sağlam ise kendi başına ayakta durur bu yüzden ayakta kalmak var olmak için başka şeyleri yıkmaya ihtiyaç duymaz şimdi teizm zati olarak ayakta duruyor var olmak dayanmak için ateizmi çürütmesi yok etmesi gerekmiyor ama ateizm tam tersini yapması gerekir. şuna misal verebiliriz: bir kişi güneş yok dese güneşi yok etmesi gerekir bunu beceremeyeceğini göre evdeki kişiye güneşi göstermemesi sürekli karanlıkta bırakması gerekir ama bu nereye kadar en ufak bir ışık sızıntısı bulut arasından sızan bir aydınlık güneşi ispat eder. dolayısı ile güneşi yok etmek inkar etmek için güneşe delil olan tüm her şeyi yok etmen gerekir yerde perde ile engel ile bulut ile bir nevi başarılabilir ama her yerde her kese bunu yapmak zordur. güneşin delilini ışığını umum dünya insanlarına kapatman için dünyanın etrafını atmosferini çepe çevre siyah bir perde ile örtmen gerekir ama güneşin varlığını ispat için o kocaman perde de bir ufak deliğin açılması yeterli o sızıntı hemen ispat eder ateizm çok zor bir iştir imkansızı savunmaktır akli nakli mantıki ilmi tüm her şeyi gözü kapalı reddetmektir bu yüzden ateizme akıl hastalığı diyenler dahi var inkarınızda şek şüphe yoksa mutlu huzurlu devam ediniz kimse sizi zorlayamaz zorla da baskı ilede imanda olmaz zaten peygamber ile tanrı farklı düzeylerdir sonszuluk ile sayı kavramı ne kadar birbirine benzer ise onlarda o kadar benzer sonsuz sayı değildir bir kalıbı şekli yoktur sayıların tabii olduğu işlemleri onun üzerinde uygulayamazsın peygamber beşerdir tanrıyı peygamber seviyesine indirmek güneşi yere indirip ateş böceği ile kıyaslamak gibidir. Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 3, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 3, 2019 gönderildi (düzenlendi) 20 saat önce, point yazdı: Budist rahipler neden dilencilik yapıyorlar? Doğru geçim yolu dilencilik mi? doğru geçimi biraz açabilirmisin? budistler nerdeyse bütün gününü eğitim ve ibadet ile geçirirler. kim yapıcak yemekleri? kim yıkıyacak? bulaşıkları ve çamasırları.kim alışveriş yapıcak? ta karınları doyucak,budizmde bunlar belirtilmemiş. budistlerin tamamı dilenmez, aralarında farklı bölümlere ayrıldıgı için, farklı sınıfta olanlar dilenir. Bhikku, Bhikshu (dişil Bhikkuni, Bhikshuni ), Budacılıkta, dünyadan el etek çekip tefekkür yolunu seçen ve dilenci keşiş cemaatine katılan kişi.Küçük yaşta manastır yaşamına katılabilmek olanaklaydıysa da (bazı münzevi cemaatlerine buluğ çağına erişmemiş çocuklar da girebilir) bhikku'luğa kabul edilebilmek için en az 21 yaşında olmak, ana babanın iznini almış bulunmak, borçlu olmamak, beden ve zihin bakımından da sağlıklı olmak gerekir. Bhikku terimi dilenmek anlamına gelen bir fiilin kökünden türemiştir.Budacı bir keşiş ya da rahibenin ayırt edici temel özelliği yoksul bir yaşam sürmesi ve maddi dünya ile ilişkisini kesmiş olmasıdır.Başlangıçta Bhikku'lar, Buda'nın (MÖ 6. yy) öğretilerini gündelik yaşama uygulamak ve tefekküre dalmak amacıyla ailelerini ve dünya uğraşlarını terk eden dilenci müritlerdi.Çoğunlukla köy ve kent yakınlarındaki orman içlerinde gruplar halinde inzivaya çekilir, yiyecek karşılığı çevre halkına dinsel doğruluğun (dhamma; Sanskrit dilinde, dharma) kurallarını öğretirlerdi.Budacı metinlerden, Buda'nın tarikata (Sangha) önceleri yalnız erkekleri kabul ettiği, ama daha sonra kadınların da rahibe olmasına izin verdiği anlaşılmaktadır.Gene de kadın tarikatları hiçbir zaman erkek tarikatları kadar genişlememiştir. Bir bhikku, gündelik yaşamın tüm ayrıntılarını düzenleyen Budacı manastır yasasının (patimokkha) bağlayıcı olan bütün kurallarına uymak zorundadır.Bu kuralların sayısı, farklı mezheplere göre 227-250 arasında değişir.Bhikkuni'lerin uyması gereken kuralların sayısı daha da çoktur.Kuralları çiğneyenler, ayda iki kez yapılan keşişler toplantısında (uposatha) günah çıkarır.Çiğnendiği takdirde tarikattan ömür boyu çıkarılmayı gerektiren dört kural vardır: Cinsel ilişki Can alma ya da bunu emretme Özgür rızayla verilmemiş bir şeye el koyma Kişinin kendi manevi yücelişine, gücüne ya da aydınlanma düzeyine ilişkin iddialarda bulunma Bhikku'ların saç ve sakalları hep traşlıdır.Giysileri iki parçalı bir cüppe ile bir atkıdan oluşur.Eskiden safranla boyalı paçavralardan yapılan bu giysiler günümüzde halktan kişilerce hediye edilmektedir.Bhikku'nun pek az şeye sahip olmasına izin verilir:Cüppesi, kuşağı, sadaka çanağı, bir ustura, giysilerini yamaması için iğne iplik ve küçük böceklerin içtiği suya girip zarar görmesini engelleyecek bir süzgeç. Bhikku gündelik yiyeceğini dilenerek toplar.Öğleden ertesi sabaha değin hiç katı yiyecek yiyemez.Özellikle bir keşiş için pişirilmiş olmaması koşuluyla et yiyebilir, ama kutsal günlerde et yemesi yasaktır.Halkın yiyecek bağışlaması bir erdem sayılır. Güneydoğu Asya'daki Theravada ülkelerinde keşişler para kullanamaz, beden çalışmasına giremez.Ama Çin ve Japonya'da durum farklıdır.Zen Budacılığının buralarda öteden beri geçerli olan kuralına göre çalışmadan geçen bir gün yiyeceksiz bir gün demektir. Haziran 3, 2019 tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
karamsarhuman 0 Haziran 3, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 3, 2019 gönderildi aslında biz buna dilenmek demiyelimde, yiyecek karşılıgı köylerden, budanın öğrettiği bilgelik ve dogru yol kavramlarını, öğretmek diyelim... çünkü dilenciler, para için dilenir bhikkularda para için değil bilgelik öğretmek karşılıgında karınlarını doyurma sanatı diyelim daha mantıklı olur bu kavram.. Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Haziran 3, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 3, 2019 gönderildi On 02.06.2019 at 00:21, nogodbutAllah yazdı: kardeşim şayet samimi şekilde kalben aklen bedenen inanmamaya inanıyorsan yolun açık olsun samimiyetin her türlüsüne ancak saygı duyulur ancak benim görebildiğim kadarı ile tam olarak inanmamaya inanmamanın verdiği şek şüphenin sancısı ile sağdan soldan bulduğu şeyleri delil kabul edip sarılma durumu var. yani bir sağlam delil olsa sadece ona sarılır ve olay biter ama milyon sağlam olmayan şey bir araya gelse sağlam bir şey oluşmaz bu biraz da doğaldır zira ateizmin kendi delilleri yok tek dayandığı şey teizmin deillerini çürüterek yok ederek kendine delil dayanak bulacağına inaniyor oysa şöyle bir durum vardır ki bir şey zatı ile delil olarak sağlam ise kendi başına ayakta durur bu yüzden ayakta kalmak var olmak için başka şeyleri yıkmaya ihtiyaç duymaz şimdi teizm zati olarak ayakta duruyor var olmak dayanmak için ateizmi çürütmesi yok etmesi gerekmiyor ama ateizm tam tersini yapması gerekir. şuna misal verebiliriz: bir kişi güneş yok dese güneşi yok etmesi gerekir bunu beceremeyeceğini göre evdeki kişiye güneşi göstermemesi sürekli karanlıkta bırakması gerekir ama bu nereye kadar en ufak bir ışık sızıntısı bulut arasından sızan bir aydınlık güneşi ispat eder. dolayısı ile güneşi yok etmek inkar etmek için güneşe delil olan tüm her şeyi yok etmen gerekir yerde perde ile engel ile bulut ile bir nevi başarılabilir ama her yerde her kese bunu yapmak zordur. güneşin delilini ışığını umum dünya insanlarına kapatman için dünyanın etrafını atmosferini çepe çevre siyah bir perde ile örtmen gerekir ama güneşin varlığını ispat için o kocaman perde de bir ufak deliğin açılması yeterli o sızıntı hemen ispat eder ateizm çok zor bir iştir imkansızı savunmaktır akli nakli mantıki ilmi tüm her şeyi gözü kapalı reddetmektir bu yüzden ateizme akıl hastalığı diyenler dahi var inkarınızda şek şüphe yoksa mutlu huzurlu devam ediniz kimse sizi zorlayamaz zorla da baskı ilede imanda olmaz zaten peygamber ile tanrı farklı düzeylerdir sonszuluk ile sayı kavramı ne kadar birbirine benzer ise onlarda o kadar benzer sonsuz sayı değildir bir kalıbı şekli yoktur sayıların tabii olduğu işlemleri onun üzerinde uygulayamazsın peygamber beşerdir tanrıyı peygamber seviyesine indirmek güneşi yere indirip ateş böceği ile kıyaslamak gibidir. “ ‘Siz ilahlarsınız’ diyorum, ‘Yüceler Yücesi’nin oğullarısınız hepiniz!’ Yine de insanlar gibi öleceksiniz, Sıradan bir önder gibi düşeceksiniz!” Mezmurlar 82 vahdeti vücut da aynı şeydir. Muhyiddin İbn Arabi'nin sözleri : "Vakit olur ki kul Rabb olur, şüphesiz, vakit olur ki kul, kul olur şeksiz.” (Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 90. Bosnevi, 1, 433) "Bizler Allah'ın zahiri suretleriyiz, O'nun tecellisiyiz. Alem ve kevn aslında bir hayal olduğu için biz O'yuz." (Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 159. Bosnevi, 345) “Halık (yaratıcı) ile mahluk bir tek şeydir.” (Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 78) “O’ bana hamdeder, be de O’na, O’ bana ibadet eder, ben de O’na. Bir hal içinde O’nu ikrar eylerim, a’yanda ise O’nu inkar eylerim.” (Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 83. Bosnevi, 1, 384-385) Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts