Jump to content

Talak Suresi 4.ayet


Recommended Posts

ateistler'in vb kişilerin en fazla kullandığı ayetlerden biri de budur. ayette “henüz” kelimesi ayete sıfırdan eklenmiştir. bu ufacık ekleme de manayı tamamen değiştirmiştir. “henüz adet görmeyen” denildiğinde akla tek şey gelir. o da ergenliğe ulaşmadığı için henüz adet görmemiş çocuklar! oysa durum farklıdır.

henüz adet görmemiş diyebilmek için ayette “ellaaiii lemma yahıdne” kelimesinin geçiyor olması gerekir. ancak ayette “lem yahıdne” ifadesi geçer. ayette, adetten kesilmiş, yani menopoz dönemine girmiş kadınların bekleme süresi 3 ay deniyor. 3 ay beklemenin sebebi nedir? kadının hamile olup olmadığının anlaşılmasıdır. adet görmeyen çocuk hamile kalabilir mi? hayır. o zaman 3 ay beklemesine de gerek yoktur. hamile kalan kadın adet görmez. ancak hamile olduğunun anlaşılması süre alır. bu durumda olan kadınlar için de bekleme süresi 3 aydır. hamileliği kesin olanlar ise doğuma kadar bekler.
meallerde adet görmemiş kızlar olarak çevrilen “vellai lem yahidne” ifadesidir. ayrıca ayette geçen “nisa” kelimesi kuran’da yetişkin kadınlar için kullanılan bir kelimedir. adet görmeyen kişi eğer çocuk olsaydı o zaman ” vildan, veled, benat…”kelimelerinin geçiyor olması gerekirdi. ancak ayette yetişkin kadınların tanımlandığı “nisa”kelimesi geçmektedir. ve olması gereken doğru çeviri de aşağıdaki gibidir. 

65:4- menopoz dönemine girerek aybaşından kesilen kadınlarınıza gelince, kuşkunuz varsa, bekleme süreleri üç aydır. aybaşı hali görmeyen ve gebe olanların süresi, yüklerini bırakmalarıyla sona erer. kim allah'ı dinlerse, onun işini kolaylaştırır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, KuranMumini2698 said:

65:4- menopoz dönemine girerek aybaşından kesilen kadınlarınıza gelince, kuşkunuz varsa, bekleme süreleri üç aydır. aybaşı hali görmeyen ve gebe olanların süresi, yüklerini bırakmalarıyla sona erer. kim allah'ı dinlerse, onun işini kolaylaştırır. 

 

Ayetin doğrusu şu:

 

Talak 4. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

 

Ayete göre İslam'da adet görmemiş kız çocuklarla evlenmek caizdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Ayetin doğrusu şu:

 

Talak 4. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

 

Ayete göre İslam'da adet görmemiş kız çocuklarla evlenmek caizdir.

Ayetin neresinde "henüz" kelimesi geçiyor?  Ayette, adetten kesilmiş, yani menopoz dönemine girmiş kadınların bekleme süresi 3 ay deniyor. 3 ay beklemenin sebebi nedir? kadının hamile olup olmadığının anlaşılmasıdır. adet görmeyen çocuk hamile kalabilir mi? hayır. O zaman 3 ay beklemesine de gerek yoktur. hamile kalan kadın adet görmez. ancak hamile olduğunun anlaşılması süre alır. bu durumda olan kadınlar için de bekleme süresi 3 aydır. hamileliği kesin olanlar ise doğuma kadar bekler. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, KuranMumini2698 said:

Ayetin neresinde "henüz" kelimesi geçiyor?  Ayette, adetten kesilmiş, yani menopoz dönemine girmiş kadınların bekleme süresi 3 ay deniyor. 3 ay beklemenin sebebi nedir? kadının hamile olup olmadığının anlaşılmasıdır. adet görmeyen çocuk hamile kalabilir mi? hayır. O zaman 3 ay beklemesine de gerek yoktur. hamile kalan kadın adet görmez. ancak hamile olduğunun anlaşılması süre alır. bu durumda olan kadınlar için de bekleme süresi 3 aydır. hamileliği kesin olanlar ise doğuma kadar bekler. 

 

Okulda Türkçe, dilbilgisi ve yabancı dil derslerinde uyukladığın ve yeteri kadar çalışmadığın için "henüz" kelimesini görememen normal. Tavsiyem tekrar bu derslere çalışman, yeteri kadar çalışırsan, dogmalardan kurtulursan, kafan da alırsa belki görebilirsin ama şüpheliyim.

 

Ayet gayet açık ve net. İslam'a göre adet görmemiş kız çocukları ile evlenmek caizdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, KuranMumini2698 said:

Ayetin neresinde "henüz" kelimesi geçiyor?  Ayette, adetten kesilmiş, yani menopoz dönemine girmiş kadınların bekleme süresi 3 ay deniyor. 3 ay beklemenin sebebi nedir? kadının hamile olup olmadığının anlaşılmasıdır. adet görmeyen çocuk hamile kalabilir mi? hayır. O zaman 3 ay beklemesine de gerek yoktur. hamile kalan kadın adet görmez. ancak hamile olduğunun anlaşılması süre alır. bu durumda olan kadınlar için de bekleme süresi 3 aydır. hamileliği kesin olanlar ise doğuma kadar bekler. 

O kadar zorlama bir çıkarımda bulunuyorsun ki... Hamile kadınlarla ilgili hüküm zaten hemen bir sonraki cümlede var. Senin söylediğin şekilde olsa, ortaya nasıl bir anlamsızlık çıkar göremiyor musun? Senin cahil arapların bile bu kadar saçmalamaz. Saçmalayamaz, çünkü bu kadarını kimseye yedirmezler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yine mahhonun başına ki , eki koymayı unuttuğu ayetlern biri,bir başka önemli noktaysa,mahoun bu cümleyi kuranın farklı yerlerindede 

kullanmış olması, 

tarafsız bir gözle kuranı okuyan herkesin,

ilk farkediceği şeylerden biride, muhammedin kelime haznesinin çok kısıtlı olmasıdır.

RABBİNİZDEN SİZE GERÇEKLERİ GÖSTEREN DELİLLER GELDİ,ARTIK KİM GÖZÜNÜ AÇAR HAKKI İDRAK EDERSE,

KENDİ YARARINA KİM DE (HAKKIN KARŞISINDA)KÖRLÜK EDERSE KENDİ ZARARINADIR.

BURAYA DİKKAT! EDİN BEN BAŞINIZA BEKÇİ DEĞİLİM.

KURAN KİMİN SÖZÜ?

ALLAHINMI? YOKSA MAHONUNMU?

 

 

Related image

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

GALİBA BU RAYLI SİSTEM, HEM HARAKETLİ HEM SABİT, AYRICA SÖKÜLÜP TAKILABİLİYOR DA BU DAĞLAR, OYNAR BAŞLIKLI, BU NE LANN.... AYET AYET DEĞİL, BİLGİ KİRLİLİĞİ RESMEN. ACIYORUM ŞU MÜSLÜMAN OLANLARA, KURANI ANLAMADAN ,MÜSLÜMAN OLUNUR, KURANI ANLIYANLAR, ZATEN OLMUYOR DOĞAL OLARAK..

:0_80cbc_37a71a73_L:

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

yine mahhonun başına ki , eki koymayı unuttuğu ayetlern biri,bir başka önemli noktaysa,mahoun bu cümleyi kuranın farklı yerlerindede 

kullanmış olması, 

tarafsız bir gözle kuranı okuyan herkesin,

ilk farkediceği şeylerden biride, muhammedin kelime haznesinin çok kısıtlı olmasıdır.

RABBİNİZDEN SİZE GERÇEKLERİ GÖSTEREN DELİLLER GELDİ,ARTIK KİM GÖZÜNÜ AÇAR HAKKI İDRAK EDERSE,

KENDİ YARARINA KİM DE (HAKKIN KARŞISINDA)KÖRLÜK EDERSE KENDİ ZARARINADIR.

BURAYA DİKKAT! EDİN BEN BAŞINIZA BEKÇİ DEĞİLİM.

KURAN KİMİN SÖZÜ?

ALLAHINMI? YOKSA MAHONUNMU?

 

 

1 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

yine mahhonun başına ki , eki koymayı unuttuğu ayetlern biri,bir başka önemli noktaysa,mahoun bu cümleyi kuranın farklı yerlerindede 

kullanmış olması, 

tarafsız bir gözle kuranı okuyan herkesin,

ilk farkediceği şeylerden biride, muhammedin kelime haznesinin çok kısıtlı olmasıdır.

RABBİNİZDEN SİZE GERÇEKLERİ GÖSTEREN DELİLLER GELDİ,ARTIK KİM GÖZÜNÜ AÇAR HAKKI İDRAK EDERSE,

KENDİ YARARINA KİM DE (HAKKIN KARŞISINDA)KÖRLÜK EDERSE KENDİ ZARARINADIR.

BURAYA DİKKAT! EDİN BEN BAŞINIZA BEKÇİ DEĞİLİM.

KURAN KİMİN SÖZÜ?

ALLAHINMI? YOKSA MAHONUNMU?

 

Kur'an edebi bir metin olduğu için her zaman "de ki" işareti  olacak değil. Roman kitaplarında "dedi ki" kelimesi olmaz. Çünkü kitabı okuyan kişinin o sözü kim söyleceğini bilir. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, KuranMumini2698 yazdı:

 

Kur'an edebi bir metin olduğu için her zaman "de ki" işareti  olacak değil. Roman kitaplarında "dedi ki" kelimesi olmaz. Çünkü kitabı okuyan kişinin o sözü kim söyleceğini bilir. 

 

ya ya demi, ki eki olmasada olur, zaten maho yazmış, ?

Related image

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

yine mahhonun başına ki , eki koymayı unuttuğu ayetlern biri,bir başka önemli noktaysa,mahoun bu cümleyi kuranın farklı yerlerindede 

kullanmış olması, 

tarafsız bir gözle kuranı okuyan herkesin,

ilk farkediceği şeylerden biride, muhammedin kelime haznesinin çok kısıtlı olmasıdır.

RABBİNİZDEN SİZE GERÇEKLERİ GÖSTEREN DELİLLER GELDİ,ARTIK KİM GÖZÜNÜ AÇAR HAKKI İDRAK EDERSE,

KENDİ YARARINA KİM DE (HAKKIN KARŞISINDA)KÖRLÜK EDERSE KENDİ ZARARINADIR.

BURAYA DİKKAT! EDİN BEN BAŞINIZA BEKÇİ DEĞİLİM.

KURAN KİMİN SÖZÜ?

ALLAHINMI? YOKSA MAHONUNMU?

 

 

Related image

Ayette "ravasiye" kelimesi geçiyor. "Ravasiye" kelimesinin anlamı "sağlam dağlar"demektir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, KuranMumini2698 yazdı:

Ayette "ravasiye" kelimesi geçiyor. "Ravasiye" kelimesinin anlamı "sağlam dağlar"demektir. 

sakın o revasiye olmasın, ?arapçada dağ! cebel demektir.ama sen cibalda diyebilirsin..

revasiyenin anlamı sağlam dağlar değil, sabit! dağlar anlamına gelir.

sağlam ve sabit farklıdır, değilmi? 

bir ayette revasiye kelimesi geçiyorsa, yarım akıllı,pardon yarım akıllı sana iltifat olur, (beyni yok)  diğer ayette, neden oynar başlıklı dağlar geçiyor, hadi açıklada gülelim.. :0_80cbc_37a71a73_L:

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

sakın o revasiye olmasın, ?arapçada dağ! cebel demektir.ama sen cibalda diyebilirsin..

revasiyenin anlamı sağlam dağlar değil, sabit! dağlar anlamına gelir.

sağlam ve sabit farklıdır, değilmi? 

bir ayette revasiye kelimesi geçiyorsa, yarım akıllı,pardon yarım akıllı sana iltifat olur, (beyni yok)  diğer ayette, neden oynar başlıklı dağlar geçiyor, hadi açıklada gülelim.. :0_80cbc_37a71a73_L:

Kur'an'da şu ayetlerde "ravasiye" kelimesi geçiyor; 27:61,31:10 ve 50:7 bu ayetlerde geçiyor ve "sağlam dağlar"anlamında geçiyor.  

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...