Jump to content

Karikateist'in İddiasına Cevap (20-38)


Recommended Posts

33 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Yusuf 111 ayetini oku. Ayette " bilinç sahipleri için bir ders vardır" cümlesi vardır. Yani bu sureden ders çıkarmamız gerekir. Yani tecavüz olayını bu sureden ders çıkararak öğreniyoruz. Evlilik yaşı "olgunluk yaşıdır."

 

Ayetleri dikkatli okursanız, yetimleri ”nikaha erişecekleri çağa kadar” deneyin diyor. Şayet kendilerinde bir ”olgunluk” görürseniz onlara mallarını verin diyor. İkinci ayette de yetimin malına, ”o malını kontrol edebileceği erginlik yaşına erişinceye kadar” en güzel şeklin dışında dokunmayın deniyor. Küçük bir çocuk para kavramını bilmez. Tasarruf nedir, hesaplı alışveriş nedir, parasını hangi alanda değerlendirirse artırabilir bunları bilemez. Çocuğun eline para verirseniz onunla ya şeker alır ya çikolata. Dolayısıyla malını kontrol edeceği çağ bedensel değil, zihinsel olgunluk çağıdır. Aynı şekilde nikaha erişecekleri çağ da, bedensel olgunluğa eriştikleri ergenlik dönemi değil, malını kontrol edebileceği, zihinsel olgunluğa eriştikleri erginlik/gençlik çağıdır.

 

Ayette “ruşden” kelimesi geçer.

 

“Rüşd: Doğru yolu bulabilme yeteneği
 

 

Okuduğunu bile anlamayacak kadar beyni pelteleşmiş birisine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zor. Tecavüze yeltenmenin cezasının hapsedilmek olduğunu söyleyen hikayedeki kadın.

 

Ayette rüşt kelimesi geçiyormuş, aferin, rüşt kelimesini görebilmişsin, bu da bir şey. O ayette geçen rüşt yetimin mallarını vermek için gereken şart, evlilik için değil. Yahu sen daha türkçe okuduğunu anlamıyorsun. Ayette açık açık yetimin malını vermek için reşit olana kadar bekleyin yazıyor, sen bunu evlenmek için reşit olana kadar bekle anlıyorsun.

 

Nisa 92. Bir mü’minin bir mü’mini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mü’mini yanlışlıkla öldürürse, bir mü’min köleyi azad etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir.

 

Al, şu ayeti bir incele bakalım.

 

1. Neden bir müminin bir mümini öldürmesi deniyor da bir müminin ya da bir insanın başka bir insanı öldürmesi denmiyor? Mümin olmayanları öldürmek suçtan sayılmıyor herhalde.

 

2. Bu ayette geçen mümin köle ifadesi ne ha? Kuran'a göre kölenin mümin olması bile yetmiyor kölelikten kurtulmak için, kölenin özgürlüğüne kavuşması için sahibinin yanlışlıkla başka bir mümini öldürmesi gerekli. Bu bile yetmeyebilir, çünkü yanlışlıkla mümin öldüren herifin sürüyle kölesinden piyango hangisine vurursa artık.

 

Yahu sizlerde nasıl bir vicdan, nasıl bir ahlak var da bu pislikleri, bu iğrençlikleri, bu çarpıklıkları savunabiliyorsunuz? Şu iğrenç zihniyetin savunulacak tarafı mı var? Ne uğruna bütün bu savunmalar? Ölünce arabın hayali cennetinde bir kaç huri ile alem yapabilirim beklentisi ile bu aşağılık zihniyet savunulur mu? Ölünce sana karı vereceğim diyen bir tanrı mı olur? Bu mu yere göre sığdıramadığınız, övüp kutsadığınız tanrı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 85
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

10 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Okuduğunu bile anlamayacak kadar beyni pelteleşmiş birisine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zor. Tecavüze yeltenmenin cezasının hapsedilmek olduğunu söyleyen hikayedeki kadın.

 

Ayette rüşt kelimesi geçiyormuş, aferin, rüşt kelimesini görebilmişsin, bu da bir şey. O ayette geçen rüşt yetimin mallarını vermek için gereken şart, evlilik için değil. Yahu sen daha türkçe okuduğunu anlamıyorsun. Ayette açık açık yetimin malını vermek için reşit olana kadar bekleyin yazıyor, sen bunu evlenmek için reşit olana kadar bekle anlıyorsun.

 

Nisa 92. Bir mü’minin bir mü’mini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mü’mini yanlışlıkla öldürürse, bir mü’min köleyi azad etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir.

 

Al, şu ayeti bir incele bakalım.

 

1. Neden bir müminin bir mümini öldürmesi deniyor da bir müminin ya da bir insanın başka bir insanı öldürmesi denmiyor? Mümin olmayanları öldürmek suçtan sayılmıyor herhalde.

 

2. Bu ayette geçen mümin köle ifadesi ne ha? Kuran'a göre kölenin mümin olması bile yetmiyor kölelikten kurtulmak için, kölenin özgürlüğüne kavuşması için sahibinin yanlışlıkla başka bir mümini öldürmesi gerekli. Bu bile yetmeyebilir, çünkü yanlışlıkla mümin öldüren herifin sürüyle kölesinden piyango hangisine vurursa artık.

 

Yahu sizlerde nasıl bir vicdan, nasıl bir ahlak var da bu pislikleri, bu iğrençlikleri, bu çarpıklıkları savunabiliyorsunuz? Şu iğrenç zihniyetin savunulacak tarafı mı var? Ne uğruna bütün bu savunmalar? Ölünce arabın hayali cennetinde bir kaç huri ile alem yapabilirim beklentisi ile bu aşağılık zihniyet savunulur mu? Ölünce sana karı vereceğim diyen bir tanrı mı olur? Bu mu yere göre sığdıramadığınız, övüp kutsadığınız tanrı?

Yusuf 111'de "akıl  sahipleri için ders vardır." demektedir. Bu kıssadan tecavüz olayı ile ilgili ders çıkaracağız.  Anlamak istemiyorsun mal ve evlilik yaşı "olgunluk yaşı"dır.  

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Okuduğunu bile anlamayacak kadar beyni pelteleşmiş birisine laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zor. Tecavüze yeltenmenin cezasının hapsedilmek olduğunu söyleyen hikayedeki kadın.

 

Ayette rüşt kelimesi geçiyormuş, aferin, rüşt kelimesini görebilmişsin, bu da bir şey. O ayette geçen rüşt yetimin mallarını vermek için gereken şart, evlilik için değil. Yahu sen daha türkçe okuduğunu anlamıyorsun. Ayette açık açık yetimin malını vermek için reşit olana kadar bekleyin yazıyor, sen bunu evlenmek için reşit olana kadar bekle anlıyorsun.

 

Nisa 92. Bir mü’minin bir mü’mini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mü’mini yanlışlıkla öldürürse, bir mü’min köleyi azad etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir.

 

Al, şu ayeti bir incele bakalım.

 

1. Neden bir müminin bir mümini öldürmesi deniyor da bir müminin ya da bir insanın başka bir insanı öldürmesi denmiyor? Mümin olmayanları öldürmek suçtan sayılmıyor herhalde.

 

2. Bu ayette geçen mümin köle ifadesi ne ha? Kuran'a göre kölenin mümin olması bile yetmiyor kölelikten kurtulmak için, kölenin özgürlüğüne kavuşması için sahibinin yanlışlıkla başka bir mümini öldürmesi gerekli. Bu bile yetmeyebilir, çünkü yanlışlıkla mümin öldüren herifin sürüyle kölesinden piyango hangisine vurursa artık.

 

Yahu sizlerde nasıl bir vicdan, nasıl bir ahlak var da bu pislikleri, bu iğrençlikleri, bu çarpıklıkları savunabiliyorsunuz? Şu iğrenç zihniyetin savunulacak tarafı mı var? Ne uğruna bütün bu savunmalar? Ölünce arabın hayali cennetinde bir kaç huri ile alem yapabilirim beklentisi ile bu aşağılık zihniyet savunulur mu? Ölünce sana karı vereceğim diyen bir tanrı mı olur? Bu mu yere göre sığdıramadığınız, övüp kutsadığınız tanrı?

25:68 ayetini oku. Haksız yere bir insanı öldürdüğün zaman cehenneme atılırsın. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, KuranMumini2698 said:

25:68 ayetini oku. Haksız yere bir insanı öldürdüğün zaman cehenneme atılırsın. 

 

Yani diyorsun ki, benim put salak, yapmış burada bir yanlışlık, ama falan ayette düzeltmiş. Peki bu geri zekalı put neden bu ayette böyle bir salaklık yapmış? Bu ayeti yazarken aklı neredeymiş?

 

Bu put haksız yere derken neyi kastetmiş peki? Mesela hangi nedenler haksız yere öldürmeye giriyor? Kuran'dan ayetlerle yaz, kafandan neden uydurma.

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Yusuf 111'de "akıl  sahipleri için ders vardır." demektedir. Bu kıssadan tecavüz olayı ile ilgili ders çıkaracağız.  Anlamak istemiyorsun mal ve evlilik yaşı "olgunluk yaşı"dır.  

 

Hala aynı yerde otluyorsun, Kuran'ın kınadığı bir kadının sözlerine denize düşen yılan gibi sarılmışsın. Senin putunun aklına gelmemiş mi tecavüze yeltenmenin veya tecavüz etmenin cezası hapistir demek de Yusuf'a iftira attığı söylenen bir kadının sözlerine mal bulmuş mağribi sarıldın.

 

Başka ayetlerde de firavun bana karşı gelenleri çarmıha gereceğim, öldüreceğim diyor, senin mantığına göre firavunlara karşı gelmenin cezası öldürülmek mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Hala aynı yerde otluyorsun, Kuran'ın kınadığı bir kadının sözlerine denize düşen yılan gibi sarılmışsın. Senin putunun aklına gelmemiş mi tecavüze yeltenmenin veya tecavüz etmenin cezası hapistir demek de Yusuf'a iftira attığı söylenen bir kadının sözlerine mal bulmuş mağribi sarıldın.

 

Başka ayetlerde de firavun bana karşı gelenleri çarmıha gereceğim, öldüreceğim diyor, senin mantığına göre firavunlara karşı gelmenin cezası öldürülmek mi?

Bu kıssadan ders alınması gerektiğini söylemektedir. Tecavüz olayını ders alacaksın. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Yani diyorsun ki, benim put salak, yapmış burada bir yanlışlık, ama falan ayette düzeltmiş. Peki bu geri zekalı put neden bu ayette böyle bir salaklık yapmış? Bu ayeti yazarken aklı neredeymiş?

 

Bu put haksız yere derken neyi kastetmiş peki? Mesela hangi nedenler haksız yere öldürmeye giriyor? Kuran'dan ayetlerle yaz, kafandan neden uydurma.

Savunma savaşı dışında öldürmeler haksız yere öldürmelerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Bu kıssadan ders alınması gerektiğini söylemektedir. Tecavüz olayını ders alacaksın. 

 

Yusuf tecavüz mü etti diyorsun yani? Peki sen bilirsin.

 

2 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Savunma savaşı dışında öldürmeler haksız yere öldürmelerdir.

 

Ayet yaz ayet, senin fikrini sormuyorum, Kuran hangi nedenleri haklı görüyor diye sordum.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Yusuf tecavüz mü etti diyorsun yani? Peki sen bilirsin.

 

 

Ayet yaz ayet, senin fikrini sormuyorum, Kuran hangi nedenleri haklı görüyor diye sordum.

4:29, 4:30,4:92,5:32,17:33 ve 6:151 bu ayetleri okuduğunuz zaman kimi öldürmeyeceği görürsünüz. Kadın, Yusuf'a tecavüz ediyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
22 minutes ago, KuranMumini2698 said:

4:29, 4:30,4:92,5:32,17:33 ve 6:151 bu ayetleri okuduğunuz zaman kimi öldürmeyeceği görürsünüz. Kadın, Yusuf'a tecavüz ediyor. 

 

Kadın Yusuf'a tecavüz mü ediyor? Dildo mu kullanmış Yusuf'a tecavüz ederken? Hem tecavüz edip hem de tecavüzün cezası hapsedilmek mi demiş?

 

Yani senin mantığına göre kadın Yusuf bana tecavüz etti, bunun cezası Yusuf'un ve tüm sülalesinin katledilmesidir dese sen bu kadının sözlerini yine de Kuran'ın sözleri diye savunacaktın, ha?

 

4:92. Nisa 92. Bir mü’minin bir mü’mini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mü’mini yanlışlıkla öldürürse, bir mü’min köleyi azad etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir.

 

Ayette müminin mümini öldürmesinden bahsediyor. Yahu sen de tam salak çıktın, ben neden müminin mümini öldürmesi diyor da insanın insanı öldürmesi demiyor diye soruyorum, sen de gelmiş aynı ayeti bana örnek diye gösteriyorsun.

 

17:33. Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.

 

Yine sana hangi haklı nedenler diye sordum, sen de gelmiş bu ayeti yazmışsın, bu ayetin neresinde bu haklı nedenler sıralanıyor?

 

Allah hangi canların öldürülmesini haram kılmış, hangilerini kılmamış?

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Kadın Yusuf'a tecavüz mü ediyor? Dildo mu kullanmış Yusuf'a tecavüz ederken? Hem tecavüz edip hem de tecavüzün cezası hapsedilmek mi demiş?

 

Yani senin mantığına göre kadın Yusuf bana tecavüz etti, bunun cezası Yusuf'un ve tüm sülalesinin katledilmesidir dese sen bu kadının sözlerini yine de Kuran'ın sözleri diye savunacaktın, ha?

 

4:92. Nisa 92. Bir mü’minin bir mü’mini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mü’mini yanlışlıkla öldürürse, bir mü’min köleyi azad etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir.

 

Ayette müminin mümini öldürmesinden bahsediyor. Yahu sen de tam salak çıktın, ben neden müminin mümini öldürmesi diyor da insanın insanı öldürmesi demiyor diye soruyorum, sen de gelmiş aynı ayeti bana örnek diye gösteriyorsun.

 

17:33. Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.

 

Yine sana hangi haklı nedenler diye sordum, sen de gelmiş bu ayeti yazmışsın, bu ayetin neresinde bu haklı nedenler sıralanıyor?

 

Allah hangi canların öldürülmesini haram kılmış, hangilerini kılmamış?

Kur'an'daki savaş ile ilgili ayetleri oku. Sadece savunma savaşı (nefsi müdafaa) yaptığın zaman  insan öldürebilirsin. Çünkü kendini savunacaksın. Nisa 92'de bir mü'mini öldürmeyi söylemektedir. 25:68, 17:33 bütün insanları haksız yere öldürmeyin demektedir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Kur'an'daki savaş ile ilgili ayetleri oku. Sadece savunma savaşı (nefsi müdafaa) yaptığın zaman  insan öldürebilirsin. Çünkü kendini savunacaksın. Nisa 92'de bir mü'mini öldürmeyi söylemektedir. 25:68, 17:33 bütün insanları haksız yere öldürmeyin demektedir. 

 

Yani haklıyken öldürebiliriz. Haklı olduğumuzu neye göre belirleyeceğiz? Sana hangi nedenler diye soruyorum, sen hala papağan gibi haksız yere öldürmeyin diyorsun.

 

Tevbe 5'te müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün yazıyor.

 

Kehf 74, 80: Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

 

Mesela bu ayetlere göre ilerde ana babasını küfre sürükler diye yolda gördüğümüz herhangi bir çocuğu öldürebilir miyiz?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Yani haklıyken öldürebiliriz. Haklı olduğumuzu neye göre belirleyeceğiz? Sana hangi nedenler diye soruyorum, sen hala papağan gibi haksız yere öldürmeyin diyorsun.

 

Tevbe 5'te müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün yazıyor.

 

Kehf 74, 80: Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

 

Mesela bu ayetlere göre ilerde ana babasını küfre sürükler diye yolda gördüğümüz herhangi bir çocuğu öldürebilir miyiz?

 

 

Sizin yaptığınız sahtekarlıktır. Çünkü 9:1-2-3-4 okumadan hemen 9:5 ayetinde bir cümle alıyorsunuz ve sahtekarlık yapıyorsunuz. Kehf Suresi'nde ayete baktığın zaman "çok kötü bir iş yaptın" demektedir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah zamandan ve mekandan bagımsızdır, diye ayet , sonrada yine allah karar değiştiriyor olmalı, bir karar ver ülenn..

 zamandan bagımsızmısın? yoksa zamanlımısın?

ayetler kendi kendini rezil ediyor zaten, açıklamaya gerek yok.. sanırım allahın katında dünya yılı zaman olarak geçmiyor.

 

bu kadar ucuz bir savunu ancak teiizmden çıkar.

zamandan münezzehit demek, zamanı ve mekanı yaratan demektir, yaratıcı sıfatlarıda bu yöndedir.

sen tut evrenı yarat sonrada zamanın içine gir dünya yıllarını kullan ve katlarda yaşa.

tam arap zekası ..

 

bir karar ver ülen ...allah zamandan bagımsızmı? değilmi? bir karar ve ülenn.  ayetleri değiştirdinmi? yoksa değiştirmedinmi? sanırım mahonun ve allahın kafası karışık... :0_80cbc_37a71a73_L:

 

Related image

 

Image result for ayetlerdeki çeliÅkiler

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

beylerrr görüldüğü gibi allah zaman ve mekandan bagımsız değildir, arap zekasına göre, zaman ve mekanın içindedir.

bilmsel olarak bunu gösterme ihtiyacı hissettim.. gama ışını x ışını mor ötesi ışınlar

kızıl ötesi ışınlar hatat mikro dalga frekans  bile zaman ve mekandan oluşuyor..

allah boyutlarası bir varlık olmalı... . ..?

 

Related image

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Sizin yaptığınız sahtekarlıktır. Çünkü 9:1-2-3-4 okumadan hemen 9:5 ayetinde bir cümle alıyorsunuz ve sahtekarlık yapıyorsunuz.

 

Ben neden sahtekarlık yapayım, Allah diye bir tanrıya yalakalık yapıp huri beklentisi içinde olan ben değilim, sensin. Beklentisi olan sahtekarlık yapar. Önceki ayetlerde de haram ayetler çıktıktan sonra bu müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün yazıyor.

 

10 minutes ago, KuranMumini2698 said:

Kehf Suresi'nde ayete baktığın zaman "çok kötü bir iş yaptın" demektedir. 

 

Kehf 74, 80: Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

 

Bu ayetlere savunman bu mu? Vah vah! Peki bu put neden çok kötü bir iş yapan herifi Musa'ya akıl hocası atamış? Musa çok kötü iş yaptın dedikten sonra neden hala bu herifin peşinden ayrılmamış? Herif Musa'yı azarlayınca sus pus olmuş?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Ben neden sahtekarlık yapayım, Allah diye bir tanrıya yalakalık yapıp huri beklentisi içinde olan ben değilim, sensin. Beklentisi olan sahtekarlık yapar. Önceki ayetlerde de haram ayetler çıktıktan sonra bu müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün yazıyor.

 

 

Kehf 74, 80: Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

 

Bu ayetlere savunman bu mu? Vah vah! Peki bu put neden çok kötü bir iş yapan herifi Musa'ya akıl hocası atamış? Musa çok kötü iş yaptın dedikten sonra neden hala bu herifin peşinden ayrılmamış? Herif Musa'yı azarlayınca sus pus olmuş?

 

Musa'nın akıl hocası olduğunu nerden çıkardın ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

:ders:allahında kafası karışık olmalı... Image result for ayetlerdeki çeliÅkilerImage result for ayetlerdeki çeliÅkiler

Nahl 93 'de geçen "yeşa'u" kelimesinin anlamı "dilediğine/dileyene/dilediğiniz" gibi anlamlara gelir. O kelimenin Kur'an'da geçtiği yerlere baktığınız zaman benim dediklerimi göreceksiniz.BKNZ(2:258,2:223,7:19,7:161,18:29,25:45,27:87,34:13 ve 39:15) bu ayetlerde aynı kelime geçer anlamı "dilediğiniz/dileyene" anlamı olarak geçer. 

 

Fussilet 9-12 ve Naziat Suresi'nde çelişki yoktur. Çünkü, Kur'an çevirisi yapanlar yanlış çeviriyor. Ayette "sümme" kelimesi geçer ve Arapça'da en çok anlama gelen kelimelerden biridir. Arapça'da "sümme" kelimesi "sonra/bir de/dahası" gibi anlamlara gelir. O ayetlerde "sonra" kelimesi yerine "bir de/dahası" gibi kelimeler kullanılması gerekir. Eğer "bir de/dahası" gibi kelimeler kullanıldığı zaman çelişki olmaz.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...