Jump to content

Allah:İnsan çok cahil ve zalimdir.


Recommended Posts

9 hours ago, Yeni Üye said:

 

Buzul bey, çocuk sahibi olmayı falan kötülüyorsunuz ama çocuk yetiştirme üzerinden bir örnek vereceğim size.

 

Öfkelenmek insan için acziyet göstergesidir ve kamil insanlar öfkelenmez ama mesela çocuk bir hata yaptığında hakikatte öfkelenmesen bile ona öfkelendiğini göstermelisin. Yani mecazen de olsa öfkelenmelisin. Bunu yapmazsan, onu olgun bir birey var sayar, kendi hayatı, kendi yaptıkları kendini ilgilendirir, karışmam dersen çocuğa kötülük yapmış olursun. Çünkü çocuk senin öfkelendiğini görünce bireysel ve sosyal kötünün farkına varır. Böyle böyle öğrenir. Terbiye olur. O yüzden en güzel terbiye biçimi tatlı sert terbiyedir. Ödülü vaad etmek ve kullanmak, Sopayı göstermek ama kullanmamaktır. Tanrı'nın insanlara kelamında gözettiği ve öğrettiği husus da budur. Yoksa O alemlerden müstağnidir. Basit kulcuklarının yaptıklarına öfkelendiğini söylemesi mecazen ve insani anlatım açısındandır. Hakiki öfke değildir.  

 

Hakiki öfke değilmiş! Yahu bu Allah denen sapık, sadist tanrı inanmıyor diye sonsuza kadar envai çeşit işkencelerle insan yakacakmış, daha nasıl hakiki olması gerekiyor? İnanmıyor diye insan mı yakılır be? Bunun neresinde akıl, mantık, vicdan ve adalet var?

 

Bu sapık arap bedevisinin insanlığa lanse ettiği tanrı da aynen kendisi gibi tam bir sapık, hem de öyle bir sapık ki, elinden kurtuluş yok, sonsuza kadar insanların derilerini değiştire değiştire yakıyor, yalvarmak, af dilemek falan da fayda etmiyor, öyle zorba bir sapık.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 88
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

On 26.06.2019 at 15:34, Buzul yazdı:

Şüphesiz, Allah iman edip salih ameller işleyenleri içlerinden ırmaklar akan cennetlere koyacak, orada altından bileziklerle, incilerle süsleneceklerdir. Oradaki giysileri ise ipektir.Hac 23

Orada olup burada olmayan ne var!!

akan irmaklar, altin bilezikler, inciler, ipek giysiler her yerdeler.

Biz aslinda cennette yasiyoruz da degerini bilmiyoruz. Bazi seylere ulasanlarimiz var bazilarina yok.

Cennette altin bilezigi , incileri ne yapacagiz? Ne ise yarayacak. Sonucta herkeste olacak seyin ne degeri olacak cennette.

Hurileri pirlanta yüzük ile mi etkileyecegim, masserati ile mi gezdirecegim? Duygular sahte, iliskiler sahte. Cennet herseyin yapmacik ve sahte oldugu bir yer olmuyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an da ğadab ğayz esef gibi kızma öfkeleme manasında bir çok kelam geçer

şu açık ki ğadab sadece Allah için kullanılmış

ğayz ise insanlar için kullanılmış.

ğadab  öfkeyi dışarı vurmak veya öfkeleneni cezalandırmak  ile ilgilidir

ğayz ise öfkesini yutmak sabretmek gibi manalara gelir.

Allah kadir kahar cebbar hakim olduğu için öfkesini neden yutsun sonucu ne ise onu yapar

ğayzın Allaha isnad edilmemesinin sebebi bir nevi ğayz da acizlik olmasıdır

misal: birine çok öfkelendiniz ama adam sizden kuvvetli ona bir yumruk atsanız oda sizi öldürebilir veya daha büyük zarar verir o yüzden onu istediğiniz şekilde cezalandırmaya gitmezsiniz

bir nevi acz hali

Allahı öfkelendirince Allah firavundan intikam aldı onu boğdu mealindeki ayette geçen ğadab değildir

esefdir. esef  de hüzün manasına gelir.bir nevi istemeden hüzün ile yapmak anlamıda vardır.

öyle meallerin en  sadesinden ayetleri buraya  yapıştırmak ile iş olsa idi her şey çok kolay olurdu.

 

bir çok ayette Allah "Eğer Allah, yaptıkları yüzünden insanları (hemen) cezalandırsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı yaratık bırakmazdı. Fakat Allah, onları belirtilmiş bir süreye kadar erteliyor. Vakitleri gelince (gerekeni yapar). Kuşkusuz Allah, kullarını görmektedir."

buyurmaktadır.

Allahın kızması kul kızması gibi değildir.

zira o hem adil hem rahim hem hakim hem celal hem cemaldir. kimseye zulmetmez.adaleti yerine getirir. 

şayet insan kızması gibi olsa idi tevbeyi kabul etme aff etme(günahı tamamen silme) günahın üzerini örtme(kefere) günahı iyiliğe değiştirme(tebdil) vb bir çok şeyi yapmazdı

yani affetme merhamet asıldır zatidir

cezalandırma ibret ve ders için arazidir.

zira terbiye etmede haddi aşanları hizaya getirme esasdır 

bir kişi kapıyı çalmadan sınıfa girse önce uyarılır  bir daha yapma denir

sonra tekrar ederse dışarı çık çalıp öyle gel denir yani haddini bil uyarıyı dikkate al denir

sonra da tekrar yaparsa ceza verilir 

veya bir gün çalmadan kapıyı açıp ben öğretmenim derse artık pataklanır 

zira kötü örnekoluyor

firavun ilahlık iddiasında bulunan bir zavalıdır bir çok kez uyarı ikaz almış

hz musa ile kaç mucize gösterilmiş hala haddini aşarsan dayağı hakk edersin.

f

Link to post
Sitelerde Paylaş

şu katidir  ki Allah c.c bir çok nevden yaratmış

bir kısmı melekler gibi sadece iyilik yapma itaat etme istidadı var isyan edemezler

bir kısmı şeytan gibi sadece isyan eder itaat edemezler

bir kısmı da  cansız gibi olanlar ki ne itaat ne isyan durumu var

ancak ağaçlar dağlar güneş ay kuşların Allahı lisanı halleri ile tesbih ettiği bir nevi melek gibi

sabit program ile boyun eğdirilmiş ve isyan istidadı olmadığı açıkça ve kati şekilde söylenir

 

son sınıf ise hem itaat hem isyan etme istidadı olan insandır ki bu sınıf

cuzi iradesi ve aklı ile iki halide seçebiliyor

 

hem iyi hem kötüyü seçme istidadı  olduğu için

hemde nefsi  ve aklı olduğu için iyilikte melekleri geçer

zira melekler mecburen tek seçenek iyiliği seçerler

oysa kötülük ortada cazib durur ken onu da seçebilecekken seçmeyip iyi olanı seçme çok kıymetlidir o yüzden melekleri iyilikte geçer

 

aynı şekilde iylik duruken kötülüğü seçme  sadece ktek kötülük seçeneği olan şeytandan da aşağı düşürür zira iyilik seçeneği var iken kötülüğü seçme o kötülüğü daha ağır kılar

 

bu yüzden bir toplumda zina alkol vb şeyler mecburen polisle kuvvetle yasaklansa

kişiye kötülüğü işleme ve seçme serbestiyetini kaldırıp tek seçeneğe hapsettiğin için

orda mecburen her kes iyiliği seçtiği için

gerçekten iman edip günah diye içmeyen ile

aslında içmek istediği halde  alkol bulamayan veya korkudan o işi yapmayan  tam manası ile ayrışmaz

zira akıl irade seçim hurriyeti iman ile inkar serbestisi isyan ile itaat seçimi kayboluyor

o yüzden sizin dininiz size bizim ki bize durumu var

 

belki o yasak altında kötülük yapamayan kişi fırsatı bulsa yine yapar.

ama iyiliği seçen kişiye de baskı uygulasan yine kötülük yapmaz

hür irade önemlidir

ilk insan günah işledi tevbe etti affedildi

şeytan isyan etti kovuldu

günahsız bir tür zaten var melekler

ama dereceleri sabit yükselemiyorlar

 

bu arada kader insanı robota dönüştürmez islam ekollerinde cebriyeciler böyle idi

kader insanın yapabileceklerinin önceden bilinmesidir

insan ise bu ne yapacaklarını bilmediği için bu ilimden etkilenmez

 

misal: insanın ölüm vakti Allah indinde sabit ve bellidir

ancak insan bu bilgiye sahib olmadığı için nerede ise ebediyen yaşayacak hiç ölmeyecek zannı ile yaşamaya devam eder

o yüzden ölüm döşeğinde bile ümidi var iyileşecek hayatına devam edecek

insan mutlak manada öleceğini bilir.ancak  ölüm vakti bir nevi gaybi ve sır ve gizli olduğu için rahatı bozulmuyor  bir nevi ilahi rahmettir

iyilik ve kötülükte böyle

insan iradesi ile neleri yapacağını bilmiyor yaşayarak öğreniyor ve o gaybi ilahi bilgi onun davranışlarına müdahale olarak algılanmıyor.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

Kur'an da ğadab ğayz esef gibi kızma öfkeleme manasında bir çok kelam geçer

şu açık ki ğadab sadece Allah için kullanılmış

ğayz ise insanlar için kullanılmış.

 

Ve lemmâ sekete an mûsel gadabu ehazel elvâh(elvâha), ve fî nushatihâ huden ve rahmetun lillezîne hum li rabbihim yerhebûn(yerhebûne)Araf 154

 

Mûsâ’nın öfkesi dinince levhaları aldı. Onların yazısında Rableri için korku duyanlara bir hidayet ve bir rahmet vardı.Araf 154

 

Gadap musa için de kullanılmış.Hani yalnızca allah için kullanılmıştı?Yalan at dur.Salla salla dur.Birde müslümanım diye geçiniyor bunlar.İnandığı,daha doğrusu inandırıldığı din ile ters düşen,islamda olmayan şeyleri islam adı altında,islamdandır diye pazarlayan,ama kendine müslüman diyen bir tutarsızsın.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

hz musa için iki yerde geçer ikisinde de başka bir sıfat ile kullanılıyor

ġadbâne esifen yani üzüntü hakim ilk önce sonra kızgınlık bir nevi kırgınlık yani üzüntü ile karışık kızgınlık diyelim

Allah için direk ğadabAllahu aleyhum denir

ancak bazı tefsirlerde gayzın Allaha insan edilemeyeceğini sadece yaratılanlara izafe edileceğini Allaha için kullanılan ise hep gadap olmuştur

diyorlar bundan çıkarılan netice şudur:gadap hem Allah hem de insana izafe edilebilir ancak ğayz Allaha asla isnad edilmez oda hep insana isnad edilmiş diyorlar

o yüzden sizin dediğinizi de kapsıyorlar.yani sadece ğadab Allaha isnad edilmiş diyenler yine doğru zira hz musa ya üzüntü ile karışık bir gadap sıfatı verilmiş

ama gadab kelimesi neticde kullanılmış.

 

bu şuna benzer:mavi dersin birde deniz mavisi gök mavisi dersin sonucularda ekstra sıfat geldiği için daha dar manaya hapsediyor

 

2 hem sayı hem çifttir ikisi birbirinden ayrılmaz

ama sayı dediğin zaman umumidir tüm sayıları kapsar tek çift erir orda.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

o yüzden sizin dediğinizi de kapsıyorlar.yani sadece ğadab Allaha isnad edilmiş diyenler yine doğru zira hz musa ya üzüntü ile karışık bir gadap sıfatı verilmiş

ama gadab kelimesi neticde kullanılmış.

Gadap yalnızca allah için kullanılmıştır diyordun.Ayeti getirdim.Bak musa için de kullanılmış,dedim.Şimdi de musaya üzüntü ile karışık gadap verilmiştir,bu şekilde kullanılmıştır diyorsun.Sen yalancı birisin.Ama pişkin pişkin hala konuşmayı sürdürebiliyorsun,görüldüğü gibi.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim  Kur'an da tüm gadap kelimelerinin topluca arapçalarına baktım

hz musa için gadaben esefen deniyor

 ancak gadap kelimesi ni yine barındırıyor

 

dediğim yanlış değil

Allah için hep gadap kullanılmış

ama gayz sadece Allah dışındakiler için kullanılmış

mühim olan burası

amacım gayz ile gadap farkını  yazmak

yani meallerde sadece kızma d öfke diye geçer

arapçada

gadab dışarı gösterilen öfke cezalandırma öfkesi

zaten hz musa hem üzülüyor hemde gadap ile kardeşinin saçlarını çekiyor v levhaları yere fırlatıyor yani gadab dışa yansıyor.

Allahın gadablarına uğramış kavimler helak edilmiştir yani dışarıya ceza yansımış

gayz ise içinde tutulan dışarı belirti verilmeyen öfke 

farkı var

bu ikisi meallerde öfke diye üstün körü geçmiş

 

meallere o yüzden bakmam bakmıyorum

orjinallerine bakıyorum

bu  detaylar ancak arabi Kur'an da fark edilir

tavsiyem arapçasını öğrenin birde öyle eleştirin daha sağlam olur 

 

 

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, nogodbutAllah yazdı:

kardeşim  Kur'an da tüm gadap kelimelerinin topluca arapçalarına baktım

hz musa için gadaben esefen deniyor

 ancak gadap kelimesi ni yine barındırıyor

 

dediğim yanlış değil

Allah için hep gadap kullanılmış

ama gayz sadece Allah dışındakiler için kullanılmış

mühim olan burası

amacım gayz ile gadap farkını  yazmak

yani meallerde sadece kızma d öfke diye geçer

arapçada

gadab dışarı gösterilen öfke cezalandırma öfkesi

gayz ise içinde tutulan dışarı belirti verilmeyen öfke 

farkı var

bu ikisi meallerde öfke diye üstün körü geçmiş

 

meallere o yüzden bakmam bakmıyorum

orjinallerine bakıyorum

bu  detaylar ancak arabi Kur'an da fark edilir

tavsiyem arapçasını öğrenin birde öyle eleştirin daha sağlam olur 

 

Ne pişkin biriymişsin sen böyle.Ne kadar yüzsüz biriymişsin sen böyle.Gadap yalnızca allah için kullanılmıştır diyordun.Musa içinde kullanılmıştır diyince,yok onla kullanılmış,bunla kullanılmıştır diyip kıvırıyorsun şimdi de,yalanını kabul etmemek için.Gadap onla da bunla da kullanılsa,demek ki yalnızca allah için kullanılmıyormuş,kafasız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sende ne inatçı ve kibirlisin

zaten küfründe bu inat ve kibirden kaynaklanıyor

 

bir gram arapçanız yok arapça olan kitap hakkında ahkam kesersiniz

en bozuk mealleri buraya yapıştırıp üzerinde tepinirsiniz

 

ingilizce bilmeden ingiliz birinin konuşmasını nasıl ki amanda adam saçmaladı hiç doğru bir şey söylemedi demek abes ise

nasıl ki ingilizce bir kitabı amanda çok yüzeysel okudum ama bir şey anlamadım demek hamakat ise

zira dil bilmeden anlamaman normal az ingilizce öğren öyle oku sonra yorumuna hakk verelim

diyorum ki ısrarla bu kitabın dili arapça

orjinalden bir okuyun

bir şiirin tercümesi olmaz

Kur'an aynı zamanda gelmiş geçmiş tüm arab şiirlerinin belağatının zirvesidir

arapça Kur'an da sadece mana bulunmaz seciye kafiye manevi sanatlar belağat icaz beyan hepsi görünür

neden anlayışımız bu kadar  bozuk ve yüzeysel

ben de daha önce mealden okudum namaz sureleride latince transkripsiyondan ezberleip okuduk

hiç bir şey anlamadık

ne zaman ki arapça okuduk gördük anladık

bambaşka bir dünyanın kapıları açıldı

ama kalp kirlenmiş  küflenmiş kapatılmış ise göz bir şey görmez akılda anlamaz

böyle gidersiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

sende ne inatçı ve kibirlisin

zaten küfründe bu inat ve kibirden kaynaklanıyor

 

bir gram arapçanız yok arapça olan kitap hakkında ahkam kesersiniz

en bozuk mealleri buraya yapıştırıp üzerinde tepinirsiniz

 

ingilizce bilmeden ingiliz birinin konuşmasını nasıl ki amanda adam saçmaladı hiç doğru bir şey söylemedi demek abes ise

nasıl ki ingilizce bir kitabı amanda çok yüzeysel okudum ama bir şey anlamadım demek hamakat ise

zira dil bilmeden anlamaman normal az ingilizce öğren öyle oku sonra yorumuna hakk verelim

diyorum ki ısrarla bu kitabın dili arapça

orjinalden bir okuyun

bir şiirin tercümesi olmaz

Kur'an aynı zamanda gelmiş geçmiş tüm arab şiirlerinin belağatının zirvesidir

arapça Kur'an da sadece mana bulunmaz seciye kafiye manevi sanatlar belağat icaz beyan hepsi görünür

neden anlayışımız bu kadar  bozuk ve yüzeysel

ben de daha önce mealden okudum namaz sureleride latince transkripsiyondan ezberleip okuduk

hiç bir şey anlamadık

ne zaman ki arapça okuduk gördük anladık

bambaşka bir dünyanın kapıları açıldı

ama kalp kirlenmiş  küflenmiş kapatılmış ise göz bir şey görmez akılda anlamaz

böyle gidersiniz.

Araf 154de musel gadabu yazıyor.Yani musanın öfkesi.Bunun mealle ne ilgisi var.Arapçası musel gadabu işte.İnandırıldığı kitap ile ters düşen,inandırıldığı din ile ters düşen söylemlerini islam adı altında pazarlayan,ama kendine müslüman diyebilen tutarsız pişkin yalancı.İnkarcı arıyorsan da kendine bak ilk önce yüzden.

 

musel gadabu musel gadabu musel gadabu musel gadabu musel gadabu musel gadabu 

 

Kaç kez daha yazayım,anlaman için.Musel gadabuya başka nasıl anlam vereceksin.Bozuk mealler diyor birde.Musel gadabuya sen doğru meal ver de,bozukluğu bizde görelim.Hadi bakalım.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim onu biliyorum bıktım yazmaktan

onun öncesi nde 

7:150  "وَلَمَّا رَجَعَ مُوسٰٓى اِلٰى قَوْمِه۪ غَضْبَانَ اَسِفاًۙ قَالَ بِئْسَمَا خَلَفْتُمُون۪ي مِنْ بَعْد۪يۚ اَعَجِلْتُمْ اَمْرَ رَبِّكُمْۚ وَاَلْقَى الْاَلْوَاحَ وَاَخَذَ بِرَأْسِ اَخ۪يهِ يَجُرُّهُٓ اِلَيْهِۜ قَالَ ابْنَ اُمَّ اِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُون۪ي وَكَادُوا يَقْتُلُونَن۪يۘ فَلَا تُشْمِتْ بِيَ الْاَعْدَٓاءَ وَلَا تَجْعَلْن۪ي مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِم۪ينَ ﴿١٥٠﴾

 

غَضْبَانَ اَسِفاًۙ

yine hz musa için

 

20:86: "فَرَجَعَ مُوسٰٓى اِلٰى قَوْمِه۪ غَضْبَانَ اَسِفًاۚ قَالَ يَا قَوْمِ اَلَمْ يَعِدْكُمْ رَبُّكُمْ وَعْدًا حَسَنًاۜ اَفَطَالَ عَلَيْكُمُ الْعَهْدُ اَمْ اَرَدْتُمْ اَنْ يَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّكُمْ فَاَخْلَفْتُمْ مَوْعِد۪ "

 

غَضْبَانَ اَسِفًاۚ

 

yani o 154 de ki 150 deki nin devamı

sadece tek başına gadab kul için kullanılmışsa tamam diyeceğiz


 

yani benim dediğim sizinkini kapsıyor ama inat ediyorsunuz

kaç arapça tefsirde baktım gadap sadece Allah için yazmış

bazıları gayz sadece kul için yazmış

bazıları başka şeyler yazmış

ama Allahın gadabı ile insanın gadabı zaten bir olmaz

insan cehaleti ile tam bilmeden kızar zarar verir zulm eder

Allah tüm hakikati bildiği için gadabı mutlaktır adildir ona gadab denmez zaten yani insani anlamda denmez

Allahın mutlak gadab veya türkçesi gazap

ama siz haşa Allahıda insan bellediğiniz için

ahanda Allahda insan gibi kızıyor dersiniz  bak bak Kur'an  Allahtan değil insan olan muhammeden dersiniz

bu farklar mealle ortaya çıkmaz 

dar çapınızda çırpınır gidersiniz

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

kardeşim onu biliyorum bıktım yazmaktan

onun öncesi nde 

7:150  "وَلَمَّا رَجَعَ مُوسٰٓى اِلٰى قَوْمِه۪ غَضْبَانَ اَسِفاًۙ قَالَ بِئْسَمَا خَلَفْتُمُون۪ي مِنْ بَعْد۪يۚ اَعَجِلْتُمْ اَمْرَ رَبِّكُمْۚ وَاَلْقَى الْاَلْوَاحَ وَاَخَذَ بِرَأْسِ اَخ۪يهِ يَجُرُّهُٓ اِلَيْهِۜ قَالَ ابْنَ اُمَّ اِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُون۪ي وَكَادُوا يَقْتُلُونَن۪يۘ فَلَا تُشْمِتْ بِيَ الْاَعْدَٓاءَ وَلَا تَجْعَلْن۪ي مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِم۪ينَ ﴿١٥٠﴾

 

غَضْبَانَ اَسِفاًۙ

yine hz musa için

 

20:86: "فَرَجَعَ مُوسٰٓى اِلٰى قَوْمِه۪ غَضْبَانَ اَسِفًاۚ قَالَ يَا قَوْمِ اَلَمْ يَعِدْكُمْ رَبُّكُمْ وَعْدًا حَسَنًاۜ اَفَطَالَ عَلَيْكُمُ الْعَهْدُ اَمْ اَرَدْتُمْ اَنْ يَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّكُمْ فَاَخْلَفْتُمْ مَوْعِد۪ "

 

غَضْبَانَ اَسِفًاۚ

 

yani o 154 de ki 150 deki nin devamı

sadece tek başına gadab kul için kullanılmışsa tamam diyeceğiz


 

yani benim dediğim sizinkini kapsıyor ama inat ediyorsunuz

kaç arapça tefsirde baktım gadap sadece Allah için yazmış

bazıları gayz sadece kul için yazmış

bazıları başka şeyler yazmış

ama Allahın gadabı ile insanın gadabı zaten bir olmaz

insan cehaleti ile tam bilmeden kızar zarar verir zulm eder

Allah tüm hakikati bildiği için gadabı mutlaktır adildir ona gadab denmez zaten yani insani anlamda denmez

Allahın mutlak gadab veya türkçesi gazap

ama siz haşa Allahıda insan bellediğiniz için

ahanda Allahda insan gibi kızıyor dersiniz  bak bak Kur'an  Allahtan değil insan olan muhammeden dersiniz

bu farklar mealle ortaya çıkmaz 

dar çapınızda çırpınır gidersiniz

 

Bak yalancı ve pişkin kişi.Gadap yalnızca allah için kullanılmıştır dedin ilk başta.Sonra musa içinde kullanılmıştır denilince,ama üzgün musa için gadap sözcüğü kullanılmıştır diyip kıvırmaya başladın.Sanki üzgün musa için kullanılınca gadap insanlar için kullanılmamış oluyor.Musa üzgün olabilir,mutlu da olabilir,kızgın da olabilir,nefret ediyor da olabilir.Ne alaka yani.

 

Kuran tabiki de insan yazımıdır.Kuran saçma sapan,yanlış ve tutarsız söylemlerle dolu bir insan uydurmasıdır.Ayrıca yoktan canlılar tasarlayıp,yaratan,bu canlıları kurduğu düzenin içine salan,sonra dabu canlılarla uğraşıp onlara yıldız,yıldırım atan,dolu taneleri atan bir tanrı profili de oldukça gülünç.Böyle bir tanrıya tapınan biri olarak allahın insan gibi kızmasını mı aklın almıyor?

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

7:150 den zıplayıp 154 e geçersen tabii o olur.

amacın niyetin doğru olanı bilmek değil

çamura yatmak o yüzden ayan beyan gözünle görsen yine inkar edersin

Allahı inkar eden en büyük inadı işlemiş olur

kulları mı inkar etmeyecek

diyelim sizin dediğiniz doğru olsun

Allahın gadaplanmasını kul gibi mi kabul edeceksiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

insan da görür Allah da görür basar insan içinde kullanılır

ancak Allahın görmesi sonsuzdur  sen belli düzeyde görürsün yakın uzak perde bulut vb engeller ile sınırlısın

kaldı ki görmede ışığa muhtaçsın

Allahın görmesi vasıtasızdır ve göz gibi uzuv ile değildir

 

Allah c.c. belli sıfatları insana da vermiş ama bazı isim ve sıfatlar  sadece Allaha aittir.

Allahı insan gibi görme  Kur'anı herhangi bir kitap gibi görme hastalığı inat ve kibrin veya cehaletin eseridir 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

7:150 den zıplayıp 154 e geçersen tabii o olur.

amacın niyetin doğru olanı bilmek değil

çamura yatmak o yüzden ayan beyan gözünle görsen yine inkar edersin

Allahı inkar eden en büyük inadı işlemiş olur

kulları mı inkar etmeyecek

diyelim sizin dediğiniz doğru olsun

Allahın gadaplanmasını kul gibi mi kabul edeceksiniz?

Allaha,meleklere,cinlere,şeytanlara,cinlerin alev toplarıyla vurulmasına,şeytanların yıldızlarla taşlanmasına,balığın içinde yaşayan adama,yılana dönüşen asaya inanmayan hiçbir şeyi inkar etmiş olmaz,çünkü ortada inkar edilen bir gerçek yoktur.Sanki sen bunları gerçekleyip,doğruladın,kanıtladın.Ama müslümanlar ortada sanki ortada kabul edilmeyen gerçekler varmış da,bunlar kabul edilmiyormuş havası oluştururlar.

Şu inandığın allah öfkeleniyor ya hani.Allahın öfkesi insanın ki gibi mi olur diyorsun ya hani.Öfke de bir duygu.Bu allahın duyguları yok mu?Öfkelenirken nasıl bir duygu durumu içinde oluyor?Onun öfkelenmesi nasıl oluyor.Açıkla bakalım.

 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

sizi daha çok vahşet resimleri video zebrayı yiyen aslan filan ile Allahın haşa zalimliğini merhametsizliğini ispatlama serencamı ile tanıdım ve bir çok şey yazdık

hala inatla devam edince cevap yazmayı bıraktım

aynı yola döndünüz

balığın karnında yaşamaya engel olan nedir bir açıklasanız bizde öğrenelim

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, nogodbutAllah yazdı:

sizi daha çok vahşet resimleri video zebrayı yiyen aslan filan ile Allahın haşa zalimliğini merhametsizliğini ispatlama serencamı ile tanıdım ve bir çok şey yazdık

hala inatla devam edince cevap yazmayı bıraktım

aynı yola döndünüz

balığın karnında yaşamaya engel olan nedir bir açıklasanız bizde öğrenelim

 

O sırtlanı o şekilde,etçil bir şekilde tasarlayan,o yesin diye de zebraları tasarlayıp,bu yeryüzüne salan,doğum yoluyla acı,ızdırabı dayattırıp,çoğalttıran,bu acımasız düzenin sürekliliğini sağlayan sonsuz şefkat,merhamet sahibi iyi bir tanrı vardır söylemi oksimoroncadır.

Balığın içinde yaşayan adamı gördün mü sen?Yok.Eeee ortada inkar edilen gerçek nerede diye soruyorum bende.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:)

değerli kardeşim

yine bana kızacaksınız

uyduruyorsunuz diyeceksiniz ama

"

{ وَٱللَّهُ أَخْرَجَكُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لاَ تَعْلَمُونَ شَيْئاً وَجَعَلَ لَكُمُ ٱلْسَّمْعَ وَٱلأَبْصَارَ وَٱلأَفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ }

مِنْ بُطُونِ أُمهَاتِكُم المراد الأرحام لأنها في البطون، والمظروف في مظروف يعتبر مظروفاً، كما لو قلت: في جيبي كذا من النقود أو في حافظتي كذا من النقود.. العبارتان معناهما واحد. وأمهاتكم: جمع أم، والقياس 

 

"

:" Ve Allah sizi analarınızın karınlarından öyle bir halde çıkardı ki hiç bir şey bilmiyordunuz, öyle iken size, işitme, gözler, gönüller verdi ki şükredesiniz" 

لَلَبِثَ فِى بَطْنِهِۦٓ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ
Le lebise fî batnihî ila yevmi yub’asûn(yub’asûne).
(143-144) Eğer o, Allah’ı tespih edip yüceltenlerden olmasaydı, mutlaka insanların diriltileceği güne kadar balığın karnında kalırdı.

 

b-t-n kelimesi bir şeyin iç tarafı dahili tarafı ve karın demektir.karın bölgesi iç bölgeye batın denir üst batın alt batın diye geçer

ayette annelerinizin karınlarından der yine arılar karınlarından yani iç tarafından bal çıkarır.

b-t-n asla mide demek değildir iç dahiliye demektir. zaten batın anlamı görünmeyen iç kısım zahir görünen dış kısım harici demektir.

مِنْ بُطُونِ أُمهَاتِكُم المراد الأرحام لأنها في البطون

beğendiğim bir müfessirin bu ayetteki açıklaması annelerin karınlarından manası rahim demektir.

diyor.

yani yunus balığıda memeli bir anne gibi ciğerleri ile kanı ile onu bebek gibi elbette besleyebilir solunum oksijen verebilir

zaten bebeğin anne karnında dokuz ay yemeden içmeden ölmeden beslenmesi bir mucize değil mi

kaldı ki zaten o mucizedir Allah direk  sıfırdan yaratır gerekirse ama balığın karnında imkansız mış

daha ne diyeyim

batına mide derseniz konuşacak bir şeyde yok.

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...