Buzul 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) 6 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: değerli kardeşim yine bana kızacaksınız uyduruyorsunuz diyeceksiniz ama " { وَٱللَّهُ أَخْرَجَكُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لاَ تَعْلَمُونَ شَيْئاً وَجَعَلَ لَكُمُ ٱلْسَّمْعَ وَٱلأَبْصَارَ وَٱلأَفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ } مِنْ بُطُونِ أُمهَاتِكُم المراد الأرحام لأنها في البطون، والمظروف في مظروف يعتبر مظروفاً، كما لو قلت: في جيبي كذا من النقود أو في حافظتي كذا من النقود.. العبارتان معناهما واحد. وأمهاتكم: جمع أم، والقياس " :" Ve Allah sizi analarınızın karınlarından öyle bir halde çıkardı ki hiç bir şey bilmiyordunuz, öyle iken size, işitme, gözler, gönüller verdi ki şükredesiniz" لَلَبِثَ فِى بَطْنِهِۦٓ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ Le lebise fî batnihî ila yevmi yub’asûn(yub’asûne). (143-144) Eğer o, Allah’ı tespih edip yüceltenlerden olmasaydı, mutlaka insanların diriltileceği güne kadar balığın karnında kalırdı. b-t-n kelimesi bir şeyin iç tarafı dahili tarafı ve karın demektir.karın bölgesi iç bölgeye batın denir üst batın alt batın diye geçer ayette annelerinizin karınlarından der yine arılar karınlarından yani iç tarafından bal çıkarır. b-t-r asla mide demek değildir iç dahiliye demektir. zaten batın anlamı görünmeyen iç kısım zahir görünen dış kısım harici demektir. مِنْ بُطُونِ أُمهَاتِكُم المراد الأرحام لأنها في البطون beğendiğim bir müfessirin bu ayetteki açıklaması annelerin karınlarından manası rahim demektir. diyor. yani yunus balığıda memeli bir anne gibi ciğerleri ile kanı ile onu bebek gibi elbette besleyebilir solunum oksijen verebilir zaten bebeğin anne karnında dokuz ay yemeden içmeden ölmeden beslenmesi bir mucize değil mi kaldı ki zaten o mucizedir Allah direk sıfırdan yaratır gerekirse ama balığın karnında imkansız mış daha ne diyeyim batına mide derseniz konuşacak bir şeyde yok. İnsanların fantastik dünyasında bir çok düşsel karakter birçok şeyi yapabiliyorlar.İnsanlar fantastik masallar uydurabiliyorlar.Periler,vampirler,ejderhalar,üstün güçleri olan kahramanlar,zeus,posedion vs vs.Senin fantastik dünyanda da,allah birini balığın içinde yaşatmış olabilir.Biz sana inkar edilen gerçek nerede diye soruyoruz.Balığın içinde yaşayan adama inanmayan inkarcıdır demek de,örneğin perilere inanmayanlar inkarcıdır demekle aynıdır.Ve ikisi de yalan bir söylemdir. Haziran 29, 2019 tarihinde Buzul tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi mesele cin peri değil ipsiz zincirsiz boşlukta milyar gezegenler yıldızlar şiddetle hayali yörüngeden çıkmadan çarpışmadan dönüp dururlar normalde baksak boşlukta bir şey durmaz düşer çekimle ağırlıkla filan ama o kadar farklı cüsseli sema cisimleri farklı itim çekim farklı uzaklık farklı kütle farklı yörünge ile dengede düşmeden hattından çıkmadan dönerler biz yeryüzünde o kadar yollar trafk ışıkları kanunlar cezalar modern direksiyonlu vitesli arabalar ve başlarında ehliyeti olan tecrübesi olan akıl sahibi insan şoförler var ama yinede çarpışma ve kaza oluyor 400 kiloyu kaldırana 100 kilo kaldırabilirmisin demek hakarettir yada ahanda şu çocukta gelsin sana yardım etsin beraber 100 kiloyu kaldırın demek ise şirktir ve daha büyük hakarettir Allahın kuvvet ve kudreti ortada ister inan ister inanma. şu katidir ki modern pozitif bilim beşer mahsülüdür ve Allahın kainata koyduğu ilahi kanunların keşfi ile oluşur düzen olmadan ilim olmaz sabite olmadan kanun olmaz bak tüm kanunların sabitleri var hakikat sabit olandır diğeri o temel üzerine inşa edilir Allah yumurtadan da canlı yaratıyor tüm besinini hava boşluğunu gözenekleri yumrutaya derc edip 21 günde o civcip besin ve hava alıp gelişir en sonda gagası ile kabuğu kırar çıkar anne karnında göbek bağı bağlar anne ile 9 ay besler büyütür sonra doğar hazır organları ile hava alır beslenir kaldı ki doğduktan sonra bile tüm besinleri içinde olan süt ile yine anne besler.sonra dişler çıkar gıda yer o kadar farklı istisnai doğum var olma yolları mevcut ki hangisini sayarsın Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi Şura 37. Ve onlar, günahların büyüğünden ve fuhuştan içtinap ederler (sakınırlar). Ve öfkelendikleri zaman affederler. 6.mâ gadıbû: öfkelendikleri şey Enbiya 37.Zünnûn’u da hatırla. Hani öfkelenerek (halkından ayrılıp) gitmişti de kendisini asla sıkıştırmayacağımızı sanmıştı. Derken karanlıklar içinde, “Senden başka hiçbir ilâh yoktur. Seni eksikliklerden uzak tutarım. Ben gerçekten (nefsine) zulmedenlerden oldum” diye dua etti. 3.mugâdıben: gadaplanarak, öfkelenerek Neymiş, "gadap" Kuran'da Allah için kullanılıyormuş, @nogodbutAllah gibiler ikiyüzlü, utanmaz, arlanmaz bir yalancı oldukları için yalan söylemek, yalanı ortaya çıkınca da pişkince kıvırmak gayet normal bir davranış oluyor onlar için. Ayrıca bu Yunus denen herif hangi balığın karnında yaşamış? Bu balığın ismi cismi yok mu? Koskoca Allah Yunus'un hangi balığın karnında ikamet ettiğini bilmiyor mu? Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi Kuranla ters düşüp,kendine müslüman diyebilen,islamla ters düşen söylemlerini islamdandır diye pazarlayan,yalan söyleyen,ama yalan söylediğini kabul etmeyen biriyle de uğraşmak da epeyi zor bir iş.İnsanın özü tükenir bunlarla uğraşmaktan. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi ben hala anlatamadım az mantık bilen mesajlarımı okur. Allah için hep gadap kullanılmış gayz sadece insanlar için kullanılmış gadab kullar içinde kullanılması benim dediğimi yine yanlışlatmaz benim asıl vermek istediğim mesaj gayz ve gadap farkı var gayz ve gadap arapça orjinalde farklıdır ama meallerde ikiside öfke diye geçer yani gayz Allah için kullandığı bir ayet bulursanız dediğiniz doğru olur o dediklerinizin arapçasına bakmam lazım zira arapça bir tefsirde okuduğumu yazdım yanlışta olabilir kabul ederiz zira bir çok kaynağı okuyup yazdığımız için karışabiliyor ilk okuduğum tefsirin arapçasınıda yazabilirim bende yanlış tercüme etmiş olabilirim yani sadece yerine Allah için hep gadap geçmiş gayz .Allah için kullanılmaz diye yazmışlar ayetlerde baktığımda aynı şeyi gördüm yani Allah için hep gadap geçmesi gayz kullanılmaması mühimdir bunun üzerinde baktığım hepsinde ittifak var getirecekseniz buna getirin buzulu getirdiği ayetlerin arapçalarında esefle beraber geçer Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi arapça mealleri bakarsanız görürsünüz aynı ayeti farklı kişiler farklı tercüme etmiş zira kelimeler gerçekten esnek ve çok manaya geliyor benim ilk okuduğu tefsirde anladığım sadece manasında anladım ve yazdım ama Allah için hep gadap geçmiş manası daha baskın bu gadabın insanlar için geçmeyeceğini kapsamaz ama sadece lafı anlamı daraltıp sadece Allaha has kılıyor bu konuda haklısınız ama bana da hak verin zira gerçekten ilk okuduğum tefsirde ilk aklıma düşen mana sadece şeklinde oldu onu yazdım Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi benim diyeceğim asla meali mutlak doğru kabul etmeyin gerçekten çok dar ve kısıtlı tefsirler daha geniş şekilde açıklıyor delil ve senetler ile elmalılının türkçe tefsiri var arapça bilmeyen onu okuyabilir mealden çokdaha iyi elmalılının meali de orjinali güzel sadeleştirmesi bozulmuş Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) 9 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: ben hala anlatamadım az mantık bilen mesajlarımı okur. Allah için hep gadap kullanılmış gayz sadece insanlar için kullanılmış gadab kullar içinde kullanılması benim dediğimi yine yanlışlatmaz benim asıl vermek istediğim mesaj gayz ve gadap farkı var gayz ve gadap arapça orjinalde farklıdır ama meallerde ikiside öfke diye geçer yani gayz Allah için kullandığı bir ayet bulursanız dediğiniz doğru olur o dediklerinizin arapçasına bakmam lazım zira arapça bir tefsirde okuduğumu yazdım yanlışta olabilir kabul ederiz zira bir çok kaynağı okuyup yazdığımız için karışabiliyor ilk okuduğum tefsirin arapçasınıda yazabilirim bende yanlış tercüme etmiş olabilirim yani sadece yerine Allah için hep gadap geçmiş gayz .Allah için kullanılmaz diye yazmışlar ayetlerde baktığımda aynı şeyi gördüm yani Allah için hep gadap geçmesi gayz kullanılmaması mühimdir bunun üzerinde baktığım hepsinde ittifak var getirecekseniz buna getirin buzulu getirdiği ayetlerin arapçalarında esefle beraber geçer Gadap yalnızca allah için kullanılmıştır,kullanılır demek,gadap insanlar için kullanılmamıştır,kullanılmaz demektir.Sonra ayeti getirdim musa için kullanılmıştır dedim.Sen ama musa üzgün.Üzgün musa için kullanılmıştır dedin. Gadap yalnızca allah için kullanılmıştır. -Musa için,yani insanlar içinde kullanılmış. Ama musa üzgün.Üzgün musa için kullanılmış. -Üzgün musa için kullanılınca insanlar için kullanılmamış mı oluyor?Musanın duygu durumuyla ne ilgisi var.Ne alaka yani. Haziran 29, 2019 tarihinde Buzul tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi Allah için kullanılan gadap sade kullanılmış başka sıfat yok gadaben esefen başka sıfatla karışmış o manada dedim zira okuduğum tefsir de aslında bunu açıklıyordu yani sadece gadap kullanılır manasında yazmış ama biz yazım veya yanlıl anlama ile sadece Allah için dedik orda yanılmışız o ilk baktığım tefsire bir daha bakacağım o kadar tefsire baktım ki hangisi bulabilirmiyim bilmiyorum ama gerçekten bulursam orjinalini arapçasını buraya yapıştırayım arapça bilenler baksın bana hak verirler bazen o manayada geliyor diğer manayada bu konuda çok örnekler var takdim tehir meselesi misal az farkına varmazsan yanlış meal verisin çok ince ve dakik bir iş gaflette yanlış yapılır insan hali Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi balığın midesi diye bir şey geçmediği halde sanki yunus peygamber balığın midesin girmiş orda batın der batın rahim manasında da gelir her hangi bir iç kısım boşlukta olabilir ama karın bütün o boşlukları organları sakladığı için bir nevi depo olduğu için batın karın demiş bizde de karnım ağırıyor demek özel manada mide için kullanılıyor o yüzden karışabiliyor ama umumi manada karın tüm iç demek Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi ne ise iyi yazışmalar. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi 2 minutes ago, nogodbutAllah said: ben hala anlatamadım az mantık bilen mesajlarımı okur. Allah için hep gadap kullanılmış gayz sadece insanlar için kullanılmış gadab kullar içinde kullanılması benim dediğimi yine yanlışlatmaz benim asıl vermek istediğim mesaj gayz ve gadap farkı var gayz ve gadap arapça orjinalde farklıdır ama meallerde ikiside öfke diye geçer yani gayz Allah için kullandığı bir ayet bulursanız dediğiniz doğru olur o dediklerinizin arapçasına bakmam lazım zira arapça bir tefsirde okuduğumu yazdım yanlışta olabilir kabul ederiz zira bir çok kaynağı okuyup yazdığımız için karışabiliyor ilk okuduğum tefsirin arapçasınıda yazabilirim bende yanlış tercüme etmiş olabilirim yani sadece yerine Allah için hep gadap geçmiş gayz .Allah için kullanılmaz diye yazmışlar ayetlerde baktığımda aynı şeyi gördüm yani Allah için hep gadap geçmesi gayz kullanılmaması mühimdir bunun üzerinde baktığım hepsinde ittifak var getirecekseniz buna getirin buzulu getirdiği ayetlerin arapçalarında esefle beraber geçer Pişkin herif hala eşek gibi inat ediyor. Gayz sadece insanlar için kullanılmışmış. Mülk 8. Neredeyse cehennem öfkeden çatlayacaktır! Oraya her bir topluluk atıldıkça oranın bekçileri onlara, “Size bir uyarıcı gelmemiş miydi?” diye sorarlar. 3.min el gayzi: öfkeden Ya bu ayet ne? Bir insan bu kadar pişkin ve omurgasız olur mu? Gadap Allah için kullanılıyor diyor, öyle olmadığını gösteriyorsun, bu sefer başka yalan atlıyor, gayz sadece insan için kullanılıyor diyor, bunun öyle olmadığını gösterince de başka bir yalana, kıvırmaya atlar. Müslüman olmak bunu gerektirir çünkü. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi 3 minutes ago, nogodbutAllah said: balığın midesi diye bir şey geçmediği halde sanki yunus peygamber balığın midesin girmiş orda batın der batın rahim manasında da gelir her hangi bir iç kısım boşlukta olabilir ama karın bütün o boşlukları organları sakladığı için bir nevi depo olduğu için batın karın demiş bizde de karnım ağırıyor demek özel manada mide için kullanılıyor o yüzden karışabiliyor ama umumi manada karın tüm iç demek Ne demiş oldun şimdi? Bu Yunus denen herif hangi balığın karında yaşamış? Senin her boku bilen putun balığın adını, cinsini hatırlayamamış mı? Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi 3 dakika önce, sağduyu yazdı: Pişkin herif hala eşek gibi inat ediyor. Gayz sadece insanlar için kullanılmışmış. Mülk 8. Neredeyse cehennem öfkeden çatlayacaktır! Oraya her bir topluluk atıldıkça oranın bekçileri onlara, “Size bir uyarıcı gelmemiş miydi?” diye sorarlar. 3.min el gayzi: öfkeden Ya bu ayet ne? Bir insan bu kadar pişkin ve omurgasız olur mu? Gadap Allah için kullanılıyor diyor, öyle olmadığını gösteriyorsun, bu sefer başka yalan atlıyor, gayz sadece insan için kullanılıyor diyor, bunun öyle olmadığını gösterince de başka bir yalana, kıvırmaya atlar. Müslüman olmak bunu gerektirir çünkü. Kuranla ters düşen müslüman ama. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi cehenneme insan gibi canlı vasfı verilmiş zira cehennem başka yerde daha yok mu der o yüzden insani vasıflı olan cehenneme gayz sıfatı da verilir. öfkesinden çatlayacak denir anladığımız cennet cehennem ordaki ağaçlar bir nevi insan gibi şuurlu olacaklar misal meyveler eğilip kendisi gelir. gayz Allah için kullanılmamış öfke manasında Allah için kullanılan sadece gadap bu kadar daha neyi anlatayım. Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) balığın adı cinsi niye yazılsın biyoloji kitabı mı mühim olan peygamberi bir balığın karnında imtihana tabii tutulması balıkta denizde ağaçta dağda Allahın bir askeri bir emir eri bir kuludur rüzgarda öyle güneşte ay da sanki balığın cinsi yazılsa inanacaklar misal neml suresinde karıncanın cinsiyeti var dişi karınca deniyor sizin iş cinsiyeti aşmış akli kalbi bir sorun akıl ve kalbinde düşünce iman ve inkarında cinsiyeti yok Haziran 29, 2019 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi 3 minutes ago, nogodbutAllah said: cehenneme insan gibi canlı vasfı verilmiş zira cehennem başka yerde daha yok mu der o yüzden insani vasıflı olan cehenneme gayz sıfatı da verilir. öfkesinden çatlayacak denir anladığımız cennet cehennem ordaki ağaçlar bir nevi insan gibi şuurlu olacaklar misal meyveler eğilip kendisi gelir. gayz Allah için kullanılmamış öfke manasında Allah için kullanılan sadece gadap bu kadar daha neyi anlatayım. Demedim mi yine kıvırmaya başlar diye, insan pişkin ve omurgasız olmaya görsün. Be ikiyüzlü, pişkin herif, cehennem Allah'ı temsil etmiyor mu? Cehennemim öfkelenmesi diye bir şey olmadığına göre aslında burada öfkelenen Allah değil mi? Buna göre bu ayette kullanılan gayz dolaylı olarak Allah için kullanılmış olmuyor mu? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi 5 minutes ago, nogodbutAllah said: balığın adı cinsi niye yazılsın biyoloji kitabı mı mühim olan peygamberi bir balığın karnında imtihana tabii tutulması balıkta denizde ağaçta dağda Allahın bir askeri bir emir eri bir kuludur rüzgarda öyle güneşte ay da sanki balığın cinsi yazılsa inanacaklar misal neml suresinde karıncanın cinsiyeti var dişi karınca deniyor sizin iş cinsiyeti aşmış akli kalbi bir sorun akıl ve kalbinde düşünce iman ve inkarında cinsiyeti yok Be geri zekalı salak, balığın cinsi sadece biyoloji kitaplarında mı geçiyor? Bu geri zekalı salak bir de kendi kendini yalanlıyor, kendisi ile ters düşüyor Neml suresinden bahsederek. Neml suresinde karıncanın bile cinsiyetinden bahseden Allah balığın cinsini neden yazmamış, ha? Hangi cins balık olduğunu bilmiyor mu? Ayrıca bu salak ben balığın cinsi derken cinsiyetini kastettiğimi sanmış, cins tür, çeşit anlamında kullanılıyor burada. Mesela hangi cins balık derken, köpekbalığı mı, sazan mı, hamsi mi diye sormuş oluyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Haziran 29, 2019 gönderildi Raporla Share Haziran 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) 14 dakika önce, nogodbutAllah yazdı: balığın adı cinsi niye yazılsın biyoloji kitabı mı mühim olan peygamberi bir balığın karnında imtihana tabii tutulması balıkta denizde ağaçta dağda Allahın bir askeri bir emir eri bir kuludur rüzgarda öyle güneşte ay da sanki balığın cinsi yazılsa inanacaklar misal neml suresinde karıncanın cinsiyeti var dişi karınca deniyor sizin iş cinsiyeti aşmış akli kalbi bir sorun akıl ve kalbinde düşünce iman ve inkarında cinsiyeti yok Gel de gülme! Madem ki biyoloji kitabı değil, o zaman neden karıncanın cinsiyetini söylemiş? Karıncanın ki can da, balığın ki patlıcan mı ? Kabul et artık; taptığın tanrın meramını anlatmakta yetersiz kalmış. Hadi o beceremiyor, bari sen biraz hayal gücünü kullanarak, Yunus´un hangi balığın karnında keyif sürdüğünü çıkarmaya çalış. Binlerce balık türü var, küçüğü var, büyüğü var, var oğlu var. Hamsi balığı olmadığı kesin. Haziran 29, 2019 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts