Jump to content

Allah:İnsan çok cahil ve zalimdir.


Recommended Posts

6 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

:)

değerli kardeşim

yine bana kızacaksınız

uyduruyorsunuz diyeceksiniz ama

"

{ وَٱللَّهُ أَخْرَجَكُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ لاَ تَعْلَمُونَ شَيْئاً وَجَعَلَ لَكُمُ ٱلْسَّمْعَ وَٱلأَبْصَارَ وَٱلأَفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ }

مِنْ بُطُونِ أُمهَاتِكُم المراد الأرحام لأنها في البطون، والمظروف في مظروف يعتبر مظروفاً، كما لو قلت: في جيبي كذا من النقود أو في حافظتي كذا من النقود.. العبارتان معناهما واحد. وأمهاتكم: جمع أم، والقياس 

 

"

:" Ve Allah sizi analarınızın karınlarından öyle bir halde çıkardı ki hiç bir şey bilmiyordunuz, öyle iken size, işitme, gözler, gönüller verdi ki şükredesiniz" 

لَلَبِثَ فِى بَطْنِهِۦٓ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ
Le lebise fî batnihî ila yevmi yub’asûn(yub’asûne).
(143-144) Eğer o, Allah’ı tespih edip yüceltenlerden olmasaydı, mutlaka insanların diriltileceği güne kadar balığın karnında kalırdı.

 

b-t-n kelimesi bir şeyin iç tarafı dahili tarafı ve karın demektir.karın bölgesi iç bölgeye batın denir üst batın alt batın diye geçer

ayette annelerinizin karınlarından der yine arılar karınlarından yani iç tarafından bal çıkarır.

b-t-r asla mide demek değildir iç dahiliye demektir. zaten batın anlamı görünmeyen iç kısım zahir görünen dış kısım harici demektir.

مِنْ بُطُونِ أُمهَاتِكُم المراد الأرحام لأنها في البطون

beğendiğim bir müfessirin bu ayetteki açıklaması annelerin karınlarından manası rahim demektir.

diyor.

yani yunus balığıda memeli bir anne gibi ciğerleri ile kanı ile onu bebek gibi elbette besleyebilir solunum oksijen verebilir

zaten bebeğin anne karnında dokuz ay yemeden içmeden ölmeden beslenmesi bir mucize değil mi

kaldı ki zaten o mucizedir Allah direk  sıfırdan yaratır gerekirse ama balığın karnında imkansız mış

daha ne diyeyim

batına mide derseniz konuşacak bir şeyde yok.

 

İnsanların fantastik dünyasında bir çok düşsel karakter birçok şeyi yapabiliyorlar.İnsanlar fantastik masallar uydurabiliyorlar.Periler,vampirler,ejderhalar,üstün güçleri olan kahramanlar,zeus,posedion vs vs.Senin fantastik dünyanda da,allah birini balığın içinde yaşatmış olabilir.Biz sana inkar edilen gerçek nerede diye soruyoruz.Balığın içinde yaşayan adama inanmayan inkarcıdır demek de,örneğin perilere inanmayanlar inkarcıdır demekle aynıdır.Ve ikisi de yalan bir söylemdir.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 88
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

mesele cin peri değil

ipsiz zincirsiz boşlukta milyar gezegenler yıldızlar şiddetle hayali yörüngeden çıkmadan çarpışmadan dönüp dururlar

 

normalde baksak boşlukta bir şey durmaz düşer

çekimle ağırlıkla filan

ama o kadar farklı cüsseli sema cisimleri farklı itim çekim farklı uzaklık farklı kütle farklı yörünge ile  dengede düşmeden hattından çıkmadan dönerler

 

biz yeryüzünde o kadar yollar trafk ışıkları kanunlar cezalar modern direksiyonlu vitesli arabalar ve başlarında ehliyeti olan tecrübesi olan akıl sahibi insan şoförler var 

ama yinede çarpışma ve kaza oluyor 

 

400 kiloyu kaldırana 100 kilo kaldırabilirmisin demek hakarettir yada ahanda şu çocukta gelsin sana yardım etsin beraber 100 kiloyu kaldırın demek ise şirktir ve daha büyük hakarettir

Allahın kuvvet ve kudreti ortada ister inan ister inanma.

 

şu katidir ki modern pozitif bilim beşer mahsülüdür ve Allahın kainata koyduğu ilahi kanunların keşfi ile oluşur

düzen olmadan ilim olmaz

sabite olmadan kanun olmaz

bak tüm kanunların sabitleri var

hakikat sabit olandır diğeri o temel üzerine inşa edilir

Allah yumurtadan da canlı yaratıyor tüm besinini hava boşluğunu gözenekleri yumrutaya derc edip 21 günde o civcip besin ve hava alıp gelişir en sonda gagası ile kabuğu kırar çıkar

anne karnında göbek bağı bağlar anne ile 9 ay besler büyütür sonra doğar hazır organları ile  hava alır beslenir kaldı ki doğduktan sonra bile tüm besinleri içinde olan süt ile yine anne besler.sonra dişler çıkar gıda yer

o kadar farklı istisnai doğum var olma yolları mevcut ki  hangisini sayarsın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şura 37. Ve onlar, günahların büyüğünden ve fuhuştan içtinap ederler (sakınırlar). Ve öfkelendikleri zaman affederler.

6.mâ gadıbû: öfkelendikleri şey

 

Enbiya 37.Zünnûn’u da hatırla. Hani öfkelenerek (halkından ayrılıp) gitmişti de kendisini asla sıkıştırmayacağımızı sanmıştı. Derken karanlıklar içinde, “Senden başka hiçbir ilâh yoktur. Seni eksikliklerden uzak tutarım. Ben gerçekten (nefsine) zulmedenlerden oldum” diye dua etti.

3.mugâdıben: gadaplanarak, öfkelenerek

 

Neymiş, "gadap" Kuran'da Allah için kullanılıyormuş, @nogodbutAllah gibiler ikiyüzlü, utanmaz, arlanmaz bir yalancı oldukları için yalan söylemek, yalanı ortaya çıkınca da pişkince kıvırmak gayet normal bir davranış oluyor onlar için.

 

Ayrıca bu Yunus denen herif hangi balığın karnında yaşamış? Bu balığın ismi cismi yok mu? Koskoca Allah Yunus'un hangi balığın karnında ikamet ettiğini bilmiyor mu?

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben hala anlatamadım

az mantık bilen mesajlarımı okur.

Allah için hep gadap kullanılmış

gayz sadece insanlar için kullanılmış

gadab kullar içinde kullanılması benim dediğimi yine yanlışlatmaz

benim asıl vermek istediğim mesaj

gayz ve gadap farkı var

gayz ve gadap arapça orjinalde  farklıdır

ama meallerde ikiside öfke diye geçer

yani gayz Allah için kullandığı bir ayet bulursanız dediğiniz doğru olur

o dediklerinizin arapçasına bakmam lazım

zira arapça bir tefsirde okuduğumu yazdım

yanlışta olabilir kabul ederiz

zira bir çok kaynağı okuyup yazdığımız için karışabiliyor

ilk okuduğum tefsirin arapçasınıda yazabilirim

bende yanlış tercüme etmiş olabilirim

yani sadece yerine Allah için hep gadap geçmiş

gayz .Allah için kullanılmaz diye yazmışlar 

ayetlerde baktığımda aynı şeyi gördüm

yani Allah için hep gadap geçmesi gayz kullanılmaması mühimdir

bunun üzerinde baktığım hepsinde ittifak var

getirecekseniz buna getirin

 

buzulu getirdiği ayetlerin arapçalarında esefle beraber geçer

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

arapça mealleri bakarsanız görürsünüz

aynı ayeti farklı kişiler farklı tercüme etmiş

zira kelimeler gerçekten esnek ve çok manaya geliyor

benim ilk okuduğu tefsirde anladığım sadece manasında anladım ve yazdım

ama Allah için hep gadap geçmiş manası daha baskın

bu gadabın insanlar için geçmeyeceğini kapsamaz

ama sadece lafı anlamı daraltıp sadece Allaha has kılıyor

bu konuda haklısınız

ama bana da hak verin zira gerçekten ilk okuduğum tefsirde ilk aklıma düşen mana sadece  şeklinde oldu

onu yazdım

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

ben hala anlatamadım

az mantık bilen mesajlarımı okur.

Allah için hep gadap kullanılmış

gayz sadece insanlar için kullanılmış

gadab kullar içinde kullanılması benim dediğimi yine yanlışlatmaz

benim asıl vermek istediğim mesaj

gayz ve gadap farkı var

gayz ve gadap arapça orjinalde  farklıdır

ama meallerde ikiside öfke diye geçer

yani gayz Allah için kullandığı bir ayet bulursanız dediğiniz doğru olur

o dediklerinizin arapçasına bakmam lazım

zira arapça bir tefsirde okuduğumu yazdım

yanlışta olabilir kabul ederiz

zira bir çok kaynağı okuyup yazdığımız için karışabiliyor

ilk okuduğum tefsirin arapçasınıda yazabilirim

bende yanlış tercüme etmiş olabilirim

yani sadece yerine Allah için hep gadap geçmiş

gayz .Allah için kullanılmaz diye yazmışlar 

ayetlerde baktığımda aynı şeyi gördüm

yani Allah için hep gadap geçmesi gayz kullanılmaması mühimdir

bunun üzerinde baktığım hepsinde ittifak var

getirecekseniz buna getirin

 

buzulu getirdiği ayetlerin arapçalarında esefle beraber geçer

 

Gadap yalnızca allah için kullanılmıştır,kullanılır demek,gadap insanlar için kullanılmamıştır,kullanılmaz demektir.Sonra ayeti getirdim musa için kullanılmıştır dedim.Sen ama musa üzgün.Üzgün musa için kullanılmıştır dedin.

 

Gadap yalnızca allah için kullanılmıştır.

-Musa için,yani insanlar içinde kullanılmış.

Ama musa üzgün.Üzgün musa için kullanılmış.

-Üzgün musa için kullanılınca insanlar için kullanılmamış mı oluyor?Musanın duygu durumuyla ne ilgisi var.Ne alaka yani.


 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah için kullanılan gadap sade kullanılmış başka sıfat yok

gadaben esefen başka sıfatla karışmış o manada dedim

zira okuduğum tefsir de aslında bunu açıklıyordu

yani sadece gadap kullanılır manasında yazmış

ama biz yazım veya yanlıl anlama ile sadece Allah için dedik orda yanılmışız

o ilk baktığım tefsire bir daha bakacağım  o kadar tefsire baktım ki hangisi bulabilirmiyim bilmiyorum

ama gerçekten bulursam orjinalini arapçasını buraya yapıştırayım

arapça bilenler baksın 

bana hak verirler 

bazen o manayada geliyor diğer manayada

bu konuda çok örnekler var

 takdim tehir meselesi misal

az farkına varmazsan yanlış meal verisin

çok ince ve dakik bir iş

gaflette yanlış yapılır insan hali

Link to post
Sitelerde Paylaş

balığın midesi diye bir şey geçmediği halde 

sanki yunus peygamber balığın midesin girmiş

orda batın der

batın   rahim manasında da gelir her hangi bir iç kısım boşlukta olabilir ama karın bütün o boşlukları organları sakladığı için bir nevi depo olduğu için batın karın demiş

bizde de karnım ağırıyor demek  özel manada mide için kullanılıyor

o yüzden karışabiliyor

ama umumi manada karın tüm iç demek 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, nogodbutAllah said:

ben hala anlatamadım

az mantık bilen mesajlarımı okur.

Allah için hep gadap kullanılmış

gayz sadece insanlar için kullanılmış

gadab kullar içinde kullanılması benim dediğimi yine yanlışlatmaz

benim asıl vermek istediğim mesaj

gayz ve gadap farkı var

gayz ve gadap arapça orjinalde  farklıdır

ama meallerde ikiside öfke diye geçer

yani gayz Allah için kullandığı bir ayet bulursanız dediğiniz doğru olur

o dediklerinizin arapçasına bakmam lazım

zira arapça bir tefsirde okuduğumu yazdım

yanlışta olabilir kabul ederiz

zira bir çok kaynağı okuyup yazdığımız için karışabiliyor

ilk okuduğum tefsirin arapçasınıda yazabilirim

bende yanlış tercüme etmiş olabilirim

yani sadece yerine Allah için hep gadap geçmiş

gayz .Allah için kullanılmaz diye yazmışlar 

ayetlerde baktığımda aynı şeyi gördüm

yani Allah için hep gadap geçmesi gayz kullanılmaması mühimdir

bunun üzerinde baktığım hepsinde ittifak var

getirecekseniz buna getirin

 

buzulu getirdiği ayetlerin arapçalarında esefle beraber geçer

 

 

Pişkin herif hala eşek gibi inat ediyor.

 

Gayz sadece insanlar için kullanılmışmış.

 

Mülk 8. Neredeyse cehennem öfkeden çatlayacaktır! Oraya her bir topluluk atıldıkça oranın bekçileri onlara, “Size bir uyarıcı gelmemiş miydi?” diye sorarlar.

3.min el gayzi: öfkeden

 

Ya bu ayet ne?

 

Bir insan bu kadar pişkin ve omurgasız olur mu? Gadap Allah için kullanılıyor diyor, öyle olmadığını gösteriyorsun, bu sefer başka yalan atlıyor, gayz sadece insan için kullanılıyor diyor, bunun öyle olmadığını gösterince de başka bir yalana, kıvırmaya atlar. Müslüman olmak bunu gerektirir çünkü.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, nogodbutAllah said:

balığın midesi diye bir şey geçmediği halde 

sanki yunus peygamber balığın midesin girmiş

orda batın der

batın   rahim manasında da gelir her hangi bir iç kısım boşlukta olabilir ama karın bütün o boşlukları organları sakladığı için bir nevi depo olduğu için batın karın demiş

bizde de karnım ağırıyor demek  özel manada mide için kullanılıyor

o yüzden karışabiliyor

ama umumi manada karın tüm iç demek 

 

Ne demiş oldun şimdi? Bu Yunus denen herif hangi balığın karında yaşamış? Senin her boku bilen putun balığın adını, cinsini hatırlayamamış mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Pişkin herif hala eşek gibi inat ediyor.

 

Gayz sadece insanlar için kullanılmışmış.

 

Mülk 8. Neredeyse cehennem öfkeden çatlayacaktır! Oraya her bir topluluk atıldıkça oranın bekçileri onlara, “Size bir uyarıcı gelmemiş miydi?” diye sorarlar.

3.min el gayzi: öfkeden

 

Ya bu ayet ne?

 

Bir insan bu kadar pişkin ve omurgasız olur mu? Gadap Allah için kullanılıyor diyor, öyle olmadığını gösteriyorsun, bu sefer başka yalan atlıyor, gayz sadece insan için kullanılıyor diyor, bunun öyle olmadığını gösterince de başka bir yalana, kıvırmaya atlar. Müslüman olmak bunu gerektirir çünkü.

Kuranla ters düşen müslüman ama.

Link to post
Sitelerde Paylaş

cehenneme insan gibi canlı vasfı verilmiş

zira cehennem başka yerde daha yok mu der

o yüzden insani vasıflı olan cehenneme gayz sıfatı da verilir.

öfkesinden çatlayacak denir

anladığımız cennet cehennem ordaki ağaçlar bir nevi insan gibi şuurlu olacaklar

misal meyveler eğilip kendisi gelir.

gayz Allah için kullanılmamış öfke manasında Allah için kullanılan sadece gadap bu kadar

daha neyi anlatayım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

balığın adı cinsi niye yazılsın biyoloji kitabı mı

mühim olan peygamberi bir balığın karnında imtihana tabii tutulması

balıkta denizde ağaçta dağda Allahın bir askeri bir emir eri bir kuludur

rüzgarda öyle güneşte ay da

sanki balığın cinsi yazılsa inanacaklar

misal neml suresinde karıncanın cinsiyeti var dişi karınca deniyor

sizin iş cinsiyeti aşmış

akli kalbi bir sorun

akıl ve kalbinde düşünce iman ve inkarında cinsiyeti yok

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, nogodbutAllah said:

cehenneme insan gibi canlı vasfı verilmiş

zira cehennem başka yerde daha yok mu der

o yüzden insani vasıflı olan cehenneme gayz sıfatı da verilir.

öfkesinden çatlayacak denir

anladığımız cennet cehennem ordaki ağaçlar bir nevi insan gibi şuurlu olacaklar

misal meyveler eğilip kendisi gelir.

gayz Allah için kullanılmamış öfke manasında Allah için kullanılan sadece gadap bu kadar

daha neyi anlatayım.

 

Demedim mi yine kıvırmaya başlar diye, insan pişkin ve omurgasız olmaya görsün.

 

Be ikiyüzlü, pişkin herif, cehennem Allah'ı temsil etmiyor mu? Cehennemim öfkelenmesi diye bir şey olmadığına göre aslında burada öfkelenen Allah değil mi? Buna göre bu ayette kullanılan gayz dolaylı olarak Allah için kullanılmış olmuyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 minutes ago, nogodbutAllah said:

balığın adı cinsi niye yazılsın biyoloji kitabı mı

mühim olan peygamberi bir balığın karnında imtihana tabii tutulması

balıkta denizde ağaçta dağda Allahın bir askeri bir emir eri bir kuludur

rüzgarda öyle güneşte ay da

sanki balığın cinsi yazılsa inanacaklar

misal neml suresinde karıncanın cinsiyeti var dişi karınca deniyor

sizin iş cinsiyeti aşmış

akli kalbi bir sorun

akıl ve kalbinde düşünce iman ve inkarında cinsiyeti yok

 

 

Be geri zekalı salak, balığın cinsi sadece biyoloji kitaplarında mı geçiyor? Bu geri zekalı salak bir de kendi kendini yalanlıyor, kendisi ile ters düşüyor Neml suresinden bahsederek. Neml suresinde karıncanın bile cinsiyetinden bahseden Allah balığın cinsini neden yazmamış, ha? Hangi cins balık olduğunu bilmiyor mu?

 

Ayrıca bu salak ben balığın cinsi derken cinsiyetini kastettiğimi sanmış, cins tür, çeşit anlamında kullanılıyor burada. Mesela hangi cins balık derken, köpekbalığı mı, sazan mı, hamsi mi diye sormuş oluyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

balığın adı cinsi niye yazılsın biyoloji kitabı mı

mühim olan peygamberi bir balığın karnında imtihana tabii tutulması

balıkta denizde ağaçta dağda Allahın bir askeri bir emir eri bir kuludur

rüzgarda öyle güneşte ay da

sanki balığın cinsi yazılsa inanacaklar

misal neml suresinde karıncanın cinsiyeti var dişi karınca deniyor

sizin iş cinsiyeti aşmış

akli kalbi bir sorun

akıl ve kalbinde düşünce iman ve inkarında cinsiyeti yok

 

 

Gel de gülme! :D

Madem ki biyoloji kitabı değil, o zaman neden karıncanın cinsiyetini söylemiş?

Karıncanın ki can da, balığın ki patlıcan mı ?

Kabul et artık; taptığın tanrın meramını anlatmakta yetersiz kalmış.

Hadi o beceremiyor, bari sen biraz hayal gücünü kullanarak, Yunus´un hangi balığın karnında keyif sürdüğünü çıkarmaya çalış.

Binlerce balık türü var, küçüğü var, büyüğü var, var oğlu var.

Hamsi balığı olmadığı kesin. :D

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...