Jump to content

ayetteki mantık hatasını gören, parmak kaldırsın.


Recommended Posts

37 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

arkadaşım  sana bir soru  sordum,  hadis nedir?  evet seni dinliyorum bu son şansın.. 

Anlamamak için mi programladın güzel kardeşim kendini ? Sana hadisin ne olduğuna dair yazdığım uzun yazıyı gösteriyorum, gir bak. Yok ben bakamam diyorsan buraya o yazıyı kopyalayayım. Boş yere yer işgal etmesin, konu ile alakasız çünkü.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 91
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

3 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Anlamamak için mi programladın güzel kardeşim kendini ? Sana hadisin ne olduğuna dair yazdığım uzun yazıyı gösteriyorum, gir bak. Yok ben bakamam diyorsan buraya o yazıyı kopyalayayım. Boş yere yer işgal etmesin, konu ile alakasız çünkü.

hadis peygamber sözüdür ne anladın bundan? gazalı rafabi buhari kim oluyorda? hadis  yazıyor arkadaşım,

adı üstünde peygamber sözüdür... 

farabi gazali buharidemi peygamber? ki hadis yazabiliyor....  

 

istediğin  yere bak her yerde , haklı olduğumu görüceksin, siz kim ? kuranı anlamak kim? 

1.

Hazreti Muhammet’in, Müslümanlarca büyük değer verilen, genel kural niteliğindeki sözleri ve davranışları.

2.

bu sözleri ve davranışları konu alan bilim.

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Anlamamak için mi programladın güzel kardeşim kendini ? Sana hadisin ne olduğuna dair yazdığım uzun yazıyı gösteriyorum, gir bak. Yok ben bakamam diyorsan buraya o yazıyı kopyalayayım. Boş yere yer işgal etmesin, konu ile alakasız çünkü.

 

5 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Anlamamak için mi programladın güzel kardeşim kendini ? Sana hadisin ne olduğuna dair yazdığım uzun yazıyı gösteriyorum, gir bak. Yok ben bakamam diyorsan buraya o yazıyı kopyalayayım. Boş yere yer işgal etmesin, konu ile alakasız çünkü.

neymiş arkadaşım? hadis öğrendinmi? 

istediğin argümanı getir anında çürütürüm.. 

yanlış anlama  benimle tartışmak istiyorsan, önce 62 36 ayeti tek tek ezberle anlamlarını bul.

hadis neymiş çok iyi ögren sona  gel , tartışalım, önce seviyeni bil arkadaşım.. 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
50 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Bi sakin konuşalım. Eğer sakin konuşmayacaksak ben konuşmadan çekilirim.
Hadisin ne olduğuna gelince; profilimde yazdığım kişisel sayfama (bahadirbasaran.com) girip orada "hadis nedir? dindeki yeri ve önemi nedir?" başlığıyla yazdığım yazımı okuyun.

Henuz ortada bir kitap yok, ayetler var iken kuran kelimesi ne icin kullanilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, deadanddark yazdı:

Henuz ortada bir kitap yok, ayetler var iken kuran kelimesi ne icin kullanilir.

Kur'an kelimesi ile kitap kelimeleri birbirlerinden farklı manadadır.

 

Ayette "arapça Kur'an yaptık" geçer. Kur'an kelimesi iki kapak arasındaki mushafın tamamına kullanılabildiği gibi, herhangi bir sureye de kullanılabilir. Yani mesela siz Kur'an ayetlerinden 3-4 ayeti okusanız ve karşınızdakine "Kur'an okudum" deseniz bu doğru cümle olur.

Kitap kelimesi ise hiç söz konusu değil söz konusu ayette.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Kur'an kelimesi ile kitap kelimeleri birbirlerinden farklı manadadır.

 

Ayette "arapça Kur'an yaptık" geçer. Kur'an kelimesi iki kapak arasındaki mushafın tamamına kullanılabildiği gibi, herhangi bir sureye de kullanılabilir. Yani mesela siz Kur'an ayetlerinden 3-4 ayeti okusanız ve karşınızdakine "Kur'an okudum" deseniz bu doğru cümle olur.

Kitap kelimesi ise hiç söz konusu değil söz konusu ayette.

ya arkadaşım senin kafa almıyormu? kitap olarak indirdik diyen, mealcilerdir.... bizde biliyoruz kitap  olarak inmediğini.

nasıl kitap olarak inicek arkadaşım? 1400 yıl önce kim kitap haline getiricek? matbaamı var.

matbaa 1080 yılında çinliler tarafından icat edildi diyoruz . bize taş atıcagına mealcilere taş at.. 

bildiğin parşöment yahuu,, ilk parşöment tevrat döneminde kullanıldı, önce babilde sonrada mısırda ilk  10 emir..  tablet biçiminde indi sonrada musa bu tabletleri parşömetlere yazdı senin kaynakların havagazı ,, sana gerçek  kaynak verdım neden gelmiyorsun? 

 

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Kur'an kelimesi ile kitap kelimeleri birbirlerinden farklı manadadır.

 

Ayette "arapça Kur'an yaptık" geçer. Kur'an kelimesi iki kapak arasındaki mushafın tamamına kullanılabildiği gibi, herhangi bir sureye de kullanılabilir. Yani mesela siz Kur'an ayetlerinden 3-4 ayeti okusanız ve karşınızdakine "Kur'an okudum" deseniz bu doğru cümle olur.

Kitap kelimesi ise hiç söz konusu değil söz konusu ayette.

arkadaşım, bana hava atma,  gösterdiğin tüm kaynaklar 1950 den sonra yazılan arapça veya türkçe meallerdir. ben 18 yyda ait bir kuran

 buldum şu an elimde zariyat!  süresinde diyorki... biz genişleyeniz!  burda genişleyen evren  değil allahtır..  gerçek kuranda evrenin genişlediği palavradır.. evrenın genişlemesi ayetlerini elmalılı hamdi ve yaşar nurı ve diğerleri yazmıştır... 19 50 den  sonrakı tüm mealler sahtedir.. önce bunu anla .. 

 

Ebu Cafer Taberî (doğum:838, ölüm:923):

51:47 Biz semayı bir kuvvetle bina ettik. şüphesizki ;biz genişlik sahibiyiz.

 

şimdide 1950 de nsonra yazılan çakma meallere bakalım..

 

Ahmet Varol Meali

zariyat 47.. Göğü de biz güçle bina ettik ve biz onu genişletmekteyiz. [4

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Sorunuzu tam olarak anlayamadım, biraz daha açar mısınız?

¿Yorumda ayette gecen kuran isminin kitap olan , islam dininin kutsal kitabi olan kitabin bitmis halini kastetmedigini soyledin. Neden bitmis haline kuran diyorsunuz? Gercek tevrat nasil inmis, gercek holybibel nasil inmis, kuran gibi mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

hatta bazı mealciler dogruyu yazmışlar bravo onlara..

 

zariyat 47.  

Abdulbaki Gölpınarlı Meali

Ve biz, gökleri kurduk kudretle, onlardan daha üstününü, daha büyüğünü kurmaya da gücümüz yeter.

 

tarihinde karamsarhuman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, karamsarhuman yazdı:

arkadaşım, bana hava atma,  gösterdiğin tüm kaynaklar 1950 den sonra yazılan arapça veya türkçe meallerdir. ben 18 yyda ait bir kuran

 buldum şu an elimde zariyat!  süresinde diyorki... biz genişleyeniz!  burda genişleyen evren  değil allahtır..  gerçek kuranda evrenin genişlediği palavradır.. evrenın genişlemesi ayetlerini elmalılı hamdi ve yaşar nurı ve diğerleri yazmıştır... 19 50 den  sonrakı tüm mealler sahtedir.. önce bunu anla .. 

Öncelikle şunun altını çizmek istiyorum: Ben bu siteye islam dini ve Kur'an hakkındaki tartışmalara katılıp, inancımı delilleri ile ispat etmek için katıldım. Ne birine hakaret etmeye ya da birini hakir görmeye niyetim var, nede biri tarafından hakir görülmeye ve hakaret edilmeye niyetim var. Lütfen konuşmalarınızı ya değiştirin, ya da artık mesajlarımı alıntılamayın, inancınız size kalsın. Benimki de bana kalsın.

 

18.yy dan kalma Kur'an da değişiklik olduğu meselesine gelince: Kütüphanelerimizde 500-600 yıllık tefsir kitaplarımız mevcuttur. Bu kitaplar içerisinde bakarsanız aynı ayet evrenin genişlemesi şeklinde yer alır. Yani dediğiniz yanlış bir bilgi. Bahsettiğim kitapların baskıları bende de mevcut. Bu o kadar net bir gerçek ki getirdiğiniz argüman çok cılız kalıyor işi bilenler katında. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, deadanddark yazdı:

¿Yorumda ayette gecen kuran isminin kitap olan , islam dininin kutsal kitabi olan kitabin bitmis halini kastetmedigini soyledin. Neden bitmis haline kuran diyorsunuz? Gercek tevrat nasil inmis, gercek holybibel nasil inmis, kuran gibi mi?

 

Kuran kelimesi iki kapak arasındaki tüm ayetlere kullanıldığı gibi, belli bir sureye ya da bir satırlık ayete de kullanılır.
Mesela siz 2 satır ayet okusanız ve "Kur'an'dan iki satır okudum" deseniz bu doğru olacağı gibi "Kur'an okudum" demekte doğru olur. Yani Kur'an'ın sadece bütün olan o kitaba kullanılması geçersiz bir iddiadır.

Birde şunu unutmamak gerekir; O zamanlarda yaşayan insanlar akıldan yoksun değildi. Üstelik onlar Arap idi. Yani Kuran şayet kitabın tamamı manasına gelseydi o zaman kitap tamamen inmeden bu cümlenin kullanılması mantıksız olacağı için hem o zamanki mü'minler imanlarından dönerlerdi hem de Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'i mat etmek isteyenler bu argümanı kullanırlardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, bahadirbasaran yazdı:

Birde şunu unutmamak gerekir; O zamanlarda yaşayan insanlar akıldan yoksun değildi. Üstelik onlar Arap idi. Yani Kuran şayet kitabın tamamı manasına gelseydi o zaman kitap tamamen inmeden bu cümlenin kullanılması mantıksız olacağı için hem o zamanki mü'minler imanlarından dönerlerdi hem de Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'i mat etmek isteyenler bu argümanı kullanırlardı.

Yaniliyorsun, ayetlerin devam edecegi ve hepsinin bir kitaba sonradan donecegini ve gercektende dönmüs oldugunu görmüs oldular ve böyle düsündüler. Cunku daha once de kitaplar geldi.

Peki bu kuran kelimesi özel degilse diger kitaplarda gecmis olmali ve oradanda arap diline yerlesmeliydi, neden böyle olmadi.

tarihinde deadanddark tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, deadanddark yazdı:

Yaniliyorsun, ayetlerin devam edecegi ve hepsinin bir kitaba sonradan donecegini ve gercektende dönmüs oldugunu görmüs oldular ve böyle düsündüler. Cunku daha once de kitaplar geldi.

Peki bu kuran kelimesi özel degilse diger kitaplarda gecmis olmali ve oradanda arap diline yerlesmeliydi, neden böyle olmadi.

 

Sizin demiş olduğunuz şey bir yorum. Doğruya ve yanlışa ihtimalli.

 

Kur'an kelimesinin tahliline girmemiz gerekir burada. Kur'an kelimesi arapçada "okudu" manasına gelen "ka-ra-e" fiilinin mastarıdır. Arap gramerinde mastarlar bazen ism-i mef'ul bazen ism-i fail manasında kullanılırlar. Burada da siyak-sibak bize meful manasını gösteriyor ki "okunan şey" demektir.

 

Yani ayette geçen Kur'an kelimesi ayetlerden her birine, surelere vb kullanılabilir. Burada kitap olarak anlamak sizin yaptığınız yoruma binaen mümkün olsada kesin böyledir denilemez. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, deadanddark yazdı:

Yaniliyorsun, ayetlerin devam edecegi ve hepsinin bir kitaba sonradan donecegini ve gercektende dönmüs oldugunu görmüs oldular ve böyle düsündüler. Cunku daha once de kitaplar geldi.

Peki bu kuran kelimesi özel degilse diger kitaplarda gecmis olmali ve oradanda arap diline yerlesmeliydi, neden böyle olmadi.

 

Bir şeyin diğer kitaplarda geçmemesi o şeyin yokluğuna delil olmaz. Ki orada geçtikten sonra arap diline yerleşmesi diye bir şey söz konusu değil. Kur'an kelimesi zaten arap kökenli bir kelime.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...