Jump to content

Allah şirk koşmayı kesinlikle affetmez mi?


Recommended Posts

22 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

İyi olmuş, zaten saçmalamaktan başka bir şey yaptığın yok.

 

 

Türkiye'de, müslüman bir ailede, müslüman bir çevrede yetişmedin mi? Etrafın müslümanlarla çevrili değil miydi? Tv'den, medyadan, devletten, okuldan aklına gelebilecek bin türlü mecradan İslam propagandasına maruz kalmadın mı? Daha neyi inkar ediyorsun?

Burda inkar edilcek bişey var mı ki , örneğin ingilterede yaşıyor olsaydın Hristiyanlık propagandası , hindistanda hinduist , japonyada budist ya da şintoist propagandaya maruz kalmayacağını mı sanıyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 88
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

30 minutes ago, Duru akıl said:

Burda inkar edilcek bişey var mı ki , örneğin ingilterede yaşıyor olsaydın Hristiyanlık propagandası , hindistanda hinduist , japonyada budist ya da şintoist propagandaya maruz kalmayacağını mı sanıyorsun?

 

Hemen laf yetiştireceğine kime yazdığıma bak, mesajın neye cevap olarak yazıldığına bak, ondan sonra ahkam kes.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Hemen laf yetiştireceğine kime yazdığıma bak, mesajın neye cevap olarak yazıldığına bak, ondan sonra ahkam kes.

Şimdi şöyle bişey var tonton biraderim , ahkam kesmek ne demektir önce onu araştır kimseye öyle bişey yaptığım yok zaten bana göre de değil öyle şeyler maksat konuşmak muhabbet etmek (can sıkıntısı işte malum)

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Duru akıl said:

Şimdi şöyle bişey var tonton biraderim , ahkam kesmek ne demektir önce onu araştır kimseye öyle bişey yaptığım yok zaten bana göre de değil öyle şeyler maksat konuşmak muhabbet etmek (can sıkıntısı işte malum)

 

Sen biliyorsun herhalde ahkam kesmenin ne olduğunu, madem muhabbet etmek istiyorsun, ahkam kesmek üzerine bir şeyler anlat, can sıkıntın da gider belki bu arada.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 25.07.2019 at 09:11, HATEM yazdı:

Mürîdin irfânı zayıfsa Ay olarak gördüğü akıl nûrunu Allah zannedebilir. Veyâ Güneş olarak gösterilen Kendi Rûhunun nûrunu yine Allah zannetmesi mümkündür.
Halvet esnâsında Gösterilenler, Göklerin ve yerin Melekûtudur.
Melekût, Göklerin ve yerin Yönetim gücü, Yönetimi anlamındadır. Meselâ her insânın rûhu O insânın müdebbiri ve yöneticisidir. Bâtın, Zâhiri idâre eder.
Lâtif (soyut) olan, Kesîf (somut) olandan daha güçlüdür. Su, Kayayı aşındırır. Hava ise suyu iter. Su havayı itemez...

Su havayı iter.

Ayrıca hava somuttur.Göremezsin ama basıncını hızını ağırlığını ölçebilirsin.Derin havanın esintisini hisseder.Toz girdapları havanın hareketlerini görünür kılar.


 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, bf1942 yazdı:
On 25.07.2019 at 09:11, HATEM yazdı:

Mürîdin irfânı zayıfsa Ay olarak gördüğü akıl nûrunu Allah zannedebilir. Veyâ Güneş olarak gösterilen Kendi Rûhunun nûrunu yine Allah zannetmesi mümkündür.
Halvet esnâsında Gösterilenler, Göklerin ve yerin Melekûtudur.
Melekût, Göklerin ve yerin Yönetim gücü, Yönetimi anlamındadır. Meselâ her insânın rûhu O insânın müdebbiri ve yöneticisidir. Bâtın, Zâhiri idâre eder.
Lâtif (soyut) olan, Kesîf (somut) olandan daha güçlüdür. Su, Kayayı aşındırır. Hava ise suyu iter. Su havayı itemez...

Su havayı iter.

Ayrıca hava somuttur.Göremezsin ama basıncını hızını ağırlığını ölçebilirsin.Derin havanın esintisini hisseder.Toz girdapları havanın hareketlerini görünür kılar.

 


Hava denizi ittiği zamân Dağ gibi Dalgalar oluşuyor.
Deniz suyu,, havayı ittiği zamân ne oluşuyor? Hava denize "gel gel" diyor. Hava Denizden korkmuyor, su da Taştan korkmuyor. Ama su, Betonu bile çürütüyor.
Pratikte Suyun havayı itmesinin bir önemi yoktur.

Bu vesîleyle önemli bir ilâve yapayım;

Melekût, Göklerin ve yerin Yönetim gücü, Yönetimi anlamındadır.
Meselâ her insânın rûhu O insânın müdebbiri ve yöneticisidir. Bâtın, Zâhiri idâre eder. Bâtın latîf, zâhir kesîftir.
Lâtif (soyut) olan, Kesîf (somut) olandan daha güçlüdür. (Kesîf olanın potansiyel enerjisi elbette daha büyüktür, aşağıda bir nebze açıklayacağım)
Su, Kayayı aşındırır. Kaya, suyu aşındıramaz...
Hava ise suyu iter, Sû, Havayı itemez (İtmesinin pratikte bir önemi yoktur.)...
 

"Melek", kuvvetli, kuvvet sahibi demektir. Melek, Kuvvetle tedbîr (idâre) edendir. Melik ve mâlik de aynı köktendir.
Şimdi Hava mı suyu iter Su mu Havayı iter tartışması önemli bir yere gider.
Melek mi Güçlüdür İnsân mı güçlüdür sorusunu akla getirebilir. Pratikte Melek güçlüdür.
İsrâfil âleyhisselâmın gücünü akıl bile hayâl edemez. Cebrâil Bir ânda trilyonlarca km. Aşar.
Azrâil'in gücü hâkezâ, insânların canını almaktadır.
Meleklerin Güçleri de lâtîf olmalarından kaynaklanmaktadır.
Lâkin, Hiç bir melek, bağımsız değildir, Kendi Zâtı ile kâim değildir. Müstakill bir güçleri de yoktur.
Dikkat edin, Melekler İnsân ile kâimdir, İnsândan mahlûktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

6:78:{ فَلَماَّ رَأَى ٱلشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَـٰذَا رَبِّي هَـٰذَآ أَكْبَرُ فَلَمَّآ أَفَلَتْ قَالَ يٰقَوْمِ إِنِّي بَرِيۤءٌ مِّمَّا تُشْرِكُونَ
:Işıklarını saçarak doğan güneşi görünce "(Tamam) İşte benim rabbim (beni yöneten) budur; bu daha büyük" dedi; onun ışığı da kaybolunca dedi ki "Ey halkım! Sizin ortak saydığınız ne varsa ben onların hepsinden uzağım.


arapçada Kur'an da da geçen doğu batı manasıda şark-ğarb  vardır
batma manasında olan ğ-r-b dir.garb demetir.güneş gurub etti yani battı
ancak  ayette g-r-b geçmez   أَفَلَتْ  yani kök olarak  أَفَل geçer. bu kelime batma manasına gelmez gizlenme örtülme manasına gelir. arapçada güneş tutulması kusuf ile anlatılır k-s-f  kök olarak örtme gizleme manasına gelir bulut bir nevi  güneşi örter tutar
ayetteki battı sanılan أَفَل   gurup etti manasından farklıdır daha çok gayb manasına yakındır
gayb gizlenen demektir örtülü olan demektir
gayb hiç bir zaman yok manasına gelmez  vardır ama sen görmüyorsun 
أَفَل  daha çok dünya tarafından örtülen gizlenen güneşi tarif eder yani tutulmalara kusufa yakın bir şeydir gece bir nevi dünya tarafından güneşin tutulmasıdır
kaldı ki güneş tutulması  ay dünya ile güneş arasına girer ve güneş görünmez olur  ancak güneş hala vardır.orda durmaktadır

 

bu ayetin arapça tefsirlerinde  فَلَمَّآ أَفَلَتْ  zaten:
فلما أفل: أي غاب yani gayb zaten güneşin batışı içinde kullanılır ki
gayb kelimesi örtülü gizli saklı olan demektir asla yok olan demek değildir
gayb alemi deriz  gayba iman ederiz ama gayb yok demek değildir örtülü gizli göze görünmeyen demektir.
aslında batma manasında ğ-r-b de de gizlenme saklanma anlamı vardır
zaten gece leyl  6:76 da  cenne ‘aleyhi-lleylu  yani geceyi bir elbise gibi örten saklayan gizleyen manasında alır ki güneşide gizler saklar gece.cin cenin mecnun cennet kelimeleri hepsi saklanmış örtülmüş manasındadır cennete bol ağaçlardan toprağı saklanmış örtülmüş gizlenmiş demektir.
6:76:فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأَى كَوْكَبًا قَالَ هَذَا رَبِّي فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لا أُحِبُّ الآفِلِينَ
:Gece onun üstünü örtünce bir yıldız gördü de "İşte Rabbim bu!" dedi. Yıldız battığında ise "Batıp gidenleri sevmem!" diye konuştu.
aslında  أَفَل    kelimesi halden hale giren sabit olmayan manasındadır
Hakk kelimesi değişmez sabit demektir
sabit olanlar hidayet eder
misal kutup yıldızı sürekli aynı yerde doğduğu için denizciler ona bakıp yönleri bulurlar 
ancak oda gündüzleri gizlenir görünmez olur sadece geceleri iş görür
ay yıldız güneş hiç biri sabit değil halden hale girer bir görünür bir görünmez 
hele ay ince bir şeritle başlar sonra şişmanlar sonra rejime girer  kirpik kadar incelir hatta kaybolur
oysa güneş en azında göründüğü zaman hali sabit yani ay gibi değişmez daima şişman bir küre
oda ay gibi olsa idi karanlıktan soğuktan donar giderdik.
bir nevi bunlarada vurgu var gibi.
oysa Allah rabbil alemin hep sabittir bir ismide Hakktır ve  göklerin ve yerin nurudur.
 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

aslında kaybolma kayıp kelimesi arapça ğayb ğayıb yani bildiğimiz gayb kelimesinden türemiştir

kaybolan yok olmaz sadece o an gözüne görünmez yeri belli değil

hatta evin içinde de bir şey gayb  yani kayıb olur 

evin içinde olduğunu bilirsin ancak yeri belli değil o anda gözünden gizlenmiş saklanmış bir halde

örtülmüş setredilmiş demektir

o yüzden kayıp veya gayıb olan gaybi olan asla yok değildir o an görme sahanda değil  kapsama alanında değil sadece

 

"

Nasreddin Hoca evde tespihini kaybetmiş. Bakmış ki ev zifiri karanlık, tespihini sokakta aramaya başlamış. Hoca’nın yerde bir şey aradığını görenler:

– Hayırdır Hoca, ne arıyorsun?
– Evde tespihimi kaybettim, onu arıyorum.

– İlahi Hoca, evde neden aramıyorsun?
– Ne yapayım? Orası karanlık!

"

yanlış yerde ararsan bulamazsın

sonrada ahanda zaten yokmuş der geçersin:)  mecburi inkara saparsın kolaya kaçarsın.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 27.07.2019 at 19:57, nogodbutAllah said:

misal kutup yıldızı sürekli aynı yerde doğduğu için denizciler ona bakıp yönleri bulurlar 

 

Öznel ve büyülü düşünce meditasyonunu yarıda kesip kısa bir bilgi vermek istiyorum,

 

Kutup yıldızı, geceleri kuzey yönünde görünen en parlak yıldıza verilen isim. Şu an kuzey yönünde görünen en parlak yıldız polaris (alpha ursa minoris, küçük ayı'nın başı). Fakat her zaman öyle değildi. Dünya'nın dönüşü biraz topaça benzer. Yani kendi etrafında dönmesinin yanı sıra salınımı da var. Dolayısıyla dünya'dan bakıldığında gök yüzü her zaman sabit ve aynı görünmüyor. 4800 yıl önce kutup yıldızı polaris değil, thuban yıldızı idi. (alfa draconis, ejder takım yıldızı'nın başı)

 

 

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...