Kindi 0 Oluşturuldu: Temmuz 24, 2019 Raporla Share Oluşturuldu: Temmuz 24, 2019 Batıya ait değerlerin hayatımıza hakim olması sonucu günümüzde Hz.Peygamberin evliliklerine yönelik bazı eleştiriler ortaya çıkmıştır. Bu eleştirilerin birçoğu ideolojik sebeplerledir. Hz. Peygamberin evlilikleriyle ilgili en çok eleştiri konusu olan evlilikleri Zeyd B.Hariseden boşanan halasının kızı Zeynep B. Cahş la yaptığı evlilik ve Hz. Aişe ile küçük yaşta evlilik yapmasıdır. (Bu iki evlilik ayrı başlıklarda iincelenecektir.) Bir diğer eleştiri konusu ise çok sayıda evlilik yapmış olmasıdır. Bu başlık altında Hz. Peygamberin çok sayıda evlenmesinin sebepleri üzerinde durup bu evliliklerin tarihsel bağlamları içinde nesnel bir bakış açısıyla değerlendireceğiz. Hz. Peygamberin Çok Kadınla evliliklerine Nasıl yaklaşılmalı Hz.Peygamberin çok kadınla evliliklerini ele almadan önce değerlendirmede temel almamız gereken bazı ilkelerden bahsetmek istiyorum 1- Öncelikle tarihi hadiseleri bağlamından kopararak ele alınmasının büyük sakıncalar doğurduğunu söylemeliyiz. Hz.Peygamberin evliliklerini kendi tarihi bağlamın ve o dönemin ahlaki değerleri açısından ele almadan doğru bir şekilde çözümlemek mümkün değildir. 2- Tarihi bir kişiliğin hayatının herhangi bir yönü ile ilgili yapılacak çalışmada kişinin hayatını parçalayıcı ve bütünü ihmal edici bir yöntemden kaçınmak gerekir. Hz.Peygamberin hayatını bir bütün olarak ele almadan çok kadınla evlilik bağlamında yapılacak değerlendirmeler bizi yanlış sonuca götürecektir. 3- Hz.Peygamberin yaşadığı dönemde çok kadınla evlendiği için eleştirilmediğini unutmamak gerek. O dönemin ahlaki değerleri açısından çok kadınla evlilik kötü görülseydi, Hz.Peygamberin çok kadınla evlilikleri yaşadığı dönemde eleştiri konusu yapılırdı. Düşmanları bunu fırsat bilerek yaptığı evliliklerin ne kadar yanlış olduğunu dile getirirdi. Halbuki bugün bu konuda elimize ulaşan hiçbir bilgi bulgu yoktur. O dönemin insanlarının Hz. Peygamberin evliliklerini eleştirdiğine dair. 4- Çok kadınla evlilik –zannedildiği kadar olmasa da- Hz. Peygamberin yaşadığı dönemde mevcuttu. 5- Unutulmaması gereken bir husus da Hz.Peygasmberin evlilik hayatının çoğu tek eşli olarak geçmiştir. Hz. Hatice ile olan evliliği Hz.Haticenin ölümüne kadar devam etmiş . Daha sonra birkaç yıl bekar kalmış. Daha sonra çocuklarının bakımı için yaşı epey ilerlemiş (50 yaşında)olan dul ve 3-4 çocuğu olan sevde ile evlenmiştir.Bir süre onunla da bekar olarak kalmıştır yani yaklaşık52-53 yaşına kadar bekar yaşamıştır. Diğer evliliklerini daha sonra yapmıştır. Arabistan şartlarında 25 yaşına kadar bekar kalmak ve kendisinden 10-15 yaş büyük dul bir kadınla evlenmek şehevi bir sebepten olmasa gerek. Ateist arkadaşlar Hz. Hatice ile evliliği maddi sebepten dolayı değerlendirecek olsada bu doğru bir tespit değildir. Çünkü Hz. Hatice öldüğünde malı mülkü azalmıştı İslamı tebliğ adına İnfakta bulunulmujştu. Eğer Hz.Peygamber hz.Hatice ile parası ile evlenseydi malını tüketmez daha çok zenginleşme yoluna giderdi ama bu servbet İslamı insanlara anlatma adına o dönemde yemek ziyafetleri gibi değişik harcamalara adandı. 6- Hz. Sevde dışındaki evliliklerinin çoğunu 52-53 yaşlarından sonra yaptığını düşünürsek gene Arabistan şartlarında şehevi bir sebepten olmadığı anlaşılmaktadır.(Sıcak bölgelerde ergenliğe erken girilir, şehevi arzular erken kırılır). 7- Hz. Peygamberin Hz.Haticeden 5 tane çocuğu olmuş geri kalan eşlerinden Maria(İbrahim) dışında hiç çocuğu olmamıştır. Eğer şehvetine düşkün bir erkek olsa bu kadar bayandan bir sürü çocuğu olması gerekirdi 8- Hz. Peygamber İslamı ilk tebliğ ettiği yıllarda Mekke müşrikleri Amcası Ebu Talibin yanına gelmiş ve yiğenini uyarmasını istemişlerdir. Mekkenin ileri gelenleri eğer istediği para ise en zenginimiz olsun, saltanat ise Mekkenin anahtarları onun olsun,eğer kadın ise istediği en güzel kızlarımız ile evlendirelim diye teklifte bulunmuştur. Ama Hz.Peygamber bunların hepsini reddetmiştir. Evliliklerinde şehevi bir amaç olsaydı ve peygasmberliğinde samimi olmasaydı İslamı tebliğ ettiği ilk yıllarda Mekke ileri gelenlerinin teklifini kabul ederdi. 9- Hz.Peygamberin hayatı incelendiğinde onun dünya zevklerine esir olmayan asgari ihtiyaçları giderecek şekilde hayatını idame ettiren bir insan olduğu görülecektir. Günlerdir evinde aş pişmeyen, hurma,su ve sütle hayatını geçiren, öldüğünde kendisine ait hiçbir şeyi olmayan,hasır üzerinde yaşayan bir insanla karşılaşıyoruz. Hadisleri de incelendiğinde oturma,yemek yeme ve yatma adabına kadar hiçbir uygulamasında dünya zevki namına bir şey yoktur. Böyle bir insanın nefsani zevklerin peşinden koştuğunu söylemek doğru olmasa gerektir. Bu açıklamalar ve ilkeler ışığında Hz.Peygamberin Evliliklerinin Sebepleri şunlardır; 1-Zaruretten Kaynaklanan Sebepler: Hz.Hatice nin vefatından sonra çocuklarının bakımını bir kadına emanet etmek ve yalnızlığını paylaşmak için Hz.Sevde ile evlenmiştir. 2-Dostlukları pekiştirmek için yaptığı evlilikler: Hz. Peygamberin Arkadaşı Hz.Ebu Bekir ve Hz.Ömer ile dostluklarını pekiştirmek için Hz.Aişe ve Hz.Hafsa ile yaptığı evliliktir. Kendi iki kızını da Hz.Osmanla evlendirmiştir. Bu dönemde dostluğu pekiştirmek adına bu evlilikler yaygındı ve önemsenirdi. 3-Siyasi ilişkileri geliştirmek için yapılan evlilikler: Hz.Peygamberin Medine de yaptığı evliliklerin önemli bir kısmı, sosyal ilişkileri geliştirmek , bazen gerginlikleri azaltmak amacıyla kabile liderlerinin kızını almak ya da ona kız vermek, sık sık başvurulan yöntemlerden biriydi. 70 kadar sahabinin şehit düştüğü Biri Maune olayından bir süre sonra Hz.Peygamber Arabistanın güçlü kabilelerinden Amir b. Sasa ile akrabalık kurmak istediği için Meymune ile evlendiği belirtilir. Bu evlilikten sonra Sasa kabilesi heyetler haline Medineye gelerek Müslüman olmuşlardır. 4-Düşmanlığı azaltmak amacıyla yapılan evlilikler: Hz.Peygamberin Beni Müstalik lideri Harisin kızı Cüveyriye ile yaptığı evlilik bu türden evliliktir.Bu evlilik sonucunda Hz. Peygamber onun kabilesini ve akrabalarını esirlikten kurtarmış ve çok sayıda insan Müslüman olmuştur. Reyhane ve Safiyye ile yaptığı evlilikte bu türden evliliktir. Bu iki kişiyle evlilik sonucu Yahudi kabilelerinin düşmanlığı azalmıştır. Mekke müşriklerinden Ebu Süfyanın kızı Ümmü Habibe ile yaptığı evlilikte Ümeyyeoğullarıyla aralarındaki düşmanlığı azaltmaktır. Hudeybiye barışı ve Mekke Fethinde işe yaramıştır. 5-Kadınların Sosyal Güvencesi olarak yapılan evlilikler: Hz.Peygamberin evliliklerini bazıları dul kalan bazı Müslüman hanımlarını himaye ve taltif etmektir. Ümmü Seleme ile yapılan büyük fedakarlıklara katlanan eşinin birini bedirde diğer eşini uhudda kaybeden bu kadını ödüllendirmek için yapmıştır. Ümmü Habibe ile olan evliliği de buna örnek olarak gösterilebilir. Ümmü Habibe Eşiyle birlikte Habeşistana hicret etmiş . Eşi mürted olup Hristiyanlığı seçmiştir. Daha sonra ölmüştür. Babasının evine de babası müşrik olduğundan dolayı dönmemiştir. Zaten çok eşlilik kavramı Hz.Peygamberin ve sahabenin hayatına medine döneminde girmiştir. Çünkü Uhud savaşı olmuş ve bu savaş sonucunda yetim ve dul kalan bir sürü insan vardı. O dönemde henüz devlet sistematiği yoktu ve sosyal güvenlik gibi kurumlar olmadığı için çok eşlilik uygulamaları olmuştu.Meşhur Nisa suresindeki ayet inince Hz.Peygamberde dul bayanlarla hem evlendi hem de sahabelere evlenmelerini tavsiye etti . Hz.Peygamberin Hz. Aişe dışındaki tüm evlilikleri de Dul bayanlarla olmuştur. O dönemde de dul ve yetim kalan bayanlar için evlenmek bir sosyal güvence ve korunma oluyordu bu bayanların da evlenmeye ihtiyaçları vardı. Evlenilmediği takdirde bu insanların bir sosyal güvencesi olmadığından çocuklarıyla perişan olurlardı ve başka kötü niyetli insanlar tarafından istismar edilebiliyorlardı. Başka insanlar tarafından da kötü gözle bakıp horlanılıyorlardı. O dönemde getirilen en büyük güvence ve iyilik evlilik kurumu olmultur. 6-Teşri amacıyla yapılan evlilik: Hz.Peygamberin Zeynep B. Cahş ile yaptığı evlilik Araplar arasında yaygın olan evlatlıkla ilgili uygulamaların kaldırılması amacıyla yapılmıştır. Araplar arasında evlatlık evlat gibi mütalaa edilir ona varis olunur ve evlatlık olan kişi de kendisini evlatlık alan şahsa varis olurdu. Evlatlığın eşi ile evlenmemek yasağı vardı.(Ayrı bir başlıkta incelenecektir.) 7-Kadınlara Dini Bilgileri Nakledecek Hanımlara İhtiyaç Duyma : Hz.Peygamberin özellikle kadınları ilgilendiren bazı özel bilgileri hanımları vasıtasıyla diğer Müslüman hanımlara öğretmesi bu evlilikler sayesinde gerçekleşmiştir. Hz. Peygamberden hanımlarının naklettikleri hadisleri incelediğimizde bu daha net görülecektir. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 25, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 25, 2019 gönderildi Adama bak, harem kurmuş bir arap bedevisinin evliliklerini savunacağım diye nasıl yırtınıyor? Yahu bu kadar bahane üreteceğinize bizim adam kadın düşkünüydü deyip, geçin. Bu kadar kıvranmaya ne gerek var? Bu arada bu bahaneler bu herifin kendi aklıyla düşünüp bulduğu bahaneler de değil, birileri bu bahaneleri üretmiş, bu herif de hiç üzerinde düşünmeden aynen kopyalayıp yapıştırmış. Biraz düşünebilse, aklını ve mantığını kullansa nasıl saçmaladığını belki görürdü ama nerede? Aşağıdaki hadis neyin ne olduğunu apaçık ortaya koyuyor zaten. Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Beni'l-Mustalik'ten Cüveyriye Bintu'l-Hâris, Sâbit İbnu Kays İbni Şemmâs radıyallahu anh'ın hissesine düşmüştü (esaretten kurtulmak için mukâtebe anlaşması yaptı). O, çok güzel bir kadındı, gözde onun için bir hisse vardı (gören göz haz duyardı). Mukâtebe bedelini ödemede yardım talep etmek üzere Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a geldi. Hz. Aişe devamla der ki: "Cüveyriye kapıda durduğu vakit onu görünce durumu hoşuma gitmedi (Resûlullah'ın onu beğenip evlenmeye kalkacağından korktum). Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın da benim onda gördüğüm (güzelliği) göreceğini derhal anladım. "Ey Allah'ın Resûlü dedi. Ben Hâris'in kızı Cüveyriye'yim. Durumum size meçhul değil. Ben Sâbit İbnu Kays'ın hissesine düştüm. Fakat hürriyetime kavuşmak için onunla mukâtebe yaptım. Size, mukâtebe (bedelini ödemem)de yardım istemek üzere geldim. Resûlullah: "Sana ondan daha hayırlısını söylesem ne dersin?" buyurdular. Cüveyriye: "O nedir?" dedi. "Senin yerine mukâtebe ücretini ödeyeyim ve seni zevce olarak alayım?" buyurdular. Cüveyriye de: "Kabul ediyorum!" dedi. (Bunun üzerine, Sabit İbnu Kays'a adam göndererek Cüveyriye'yi ondan talep etti. Sabit: "O senindir, Ey Allah'ın Resûlü! Annem babam sana feda olsun!" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm mukâtebe ücretini hemen ödedi. Cüveyriye ile evlendiğini işitince ellerindeki esirleri salıp azad ettiler ve: "Bunlar Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın artık akrabalarıdır (esir olarak tutulamazlar)!" dediler. Hz. Aişe devamla der ki: "Kavmine ondan daha hayırlı bir kadın görmedik; onun sebebiyle Benî Mustalik'ten yüz aile halkı azad olundu." Ebu Davud, Itk 2, (3931). Kendisinden özgürlüğü için yardım isteyen çaresiz bir kadına evlenme teklif edebilecek bir karakterde bir insan işte. İslam dininin ne rezil, pislik bir din olduğunu gösteren, adeta İslam dininin özeti olan bir hadis. Kölelik ve cariyelik var, ganimet var, yağma ve talan var. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Temmuz 25, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 25, 2019 gönderildi Benim kanımı donduran Safiye olayıdır. Koca ve babasını kestiği kadını cinayet günü akşamı yatağa atıp tecavüz edebilmek nasıl bir iştir,? hala tüylerim ürperir. Link to post Sitelerde Paylaş
Tengrizm18 0 Temmuz 25, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 25, 2019 gönderildi (düzenlendi) Kadın düşkünü ve pedofilli Muhammed'i savunmak için resmen kıvırıyorsun ama farkında değilsiniz. Temmuz 25, 2019 tarihinde Tengrizm18 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 25, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 25, 2019 gönderildi 16 hours ago, Abdülmalik said: Benim kanımı donduran Safiye olayıdır. Koca ve babasını kestiği kadını cinayet günü akşamı yatağa atıp tecavüz edebilmek nasıl bir iştir,? hala tüylerim ürperir. Safiye de aynen Cüveyriye gibi ganimet malıdır, o da Dıhye'nin hissesine düşmüş, birileri böyle güzel bir kadın Muhammed'e yakışır demiş, böylece Muhammed onu Dıhye'den almış. Asıl adı Zeynep olan bu kadına da ganimet malı anlamına gelen Safiye adı verilmiş. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 25, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 25, 2019 gönderildi (düzenlendi) 4 saat önce, sağduyu yazdı: Safiye de aynen Cüveyriye gibi ganimet malıdır, o da Dıhye'nin hissesine düşmüş, birileri böyle güzel bir kadın Muhammed'e yakışır demiş, böylece Muhammed onu Dıhye'den almış. Asıl adı Zeynep olan bu kadına da ganimet malı anlamına gelen Safiye adı verilmiş. bu konuda safiyenin iddetini beklememis diyenler olsa da 3 ay olan iddet beklenmiş.Savas zaten uzun sürmüştür.Safiye oradakilerin. itibarlı bir kızı olduğu için hz.muhammed gibi biriyle evlenmeyi kendine hem layık görmüş hem de yahudilerle akrabalik kurulmak istenmiştir. Aise konusu da zaten rivayetlerden anliyoruz ki 20li yaşlara yakinken evleniyor.Cunku 6-9 yaslarinda olsa daha adet bile görmemiş çocuklara karşı toplum tepki gösterir aleyhine kullanılabilirdi hz.muhammedin.Tabi cinsellik sapıklık değil bayanların özel durumlarını zeki ve genç bir bayanın anlatması ve hatta çoğu dini ibarelerin. bize hz.aise ile gelmiş olması onun hem arkadaşıyla samimiyet ama daha ziyade; genç olması nedeniyle daha iyi kavrama yeteneğine sahip olmasıdır. ZEYD in meselesi de artık kabak tadı veren bir durum; o toplum da var. olan yanlış bir algiyi kaldirmak icin olduğunu zaten başlığı açan arkadaşta söylemiş. Şehvet için yapsaydi musrikler teklif ettiğinde kabul eder makam. mevki ve kadın zaten alır davasından vazgecerdi. Temmuz 25, 2019 tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 50 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: bu konuda safiyenin iddetini beklememis diyenler olsa da 3 ay olan iddet beklenmiş.Savas zaten uzun sürmüştür.Safiye oradakilerin. itibarlı bir kızı olduğu için hz.muhammed gibi biriyle evlenmeyi kendine hem layık görmüş hem de yahudilerle akrabalik kurulmak istenmiştir. Aise konusu da zaten rivayetlerden anliyoruz ki 20li yaşlara yakinken evleniyor.Cunku 6-9 yaslarinda olsa daha adet bile görmemiş çocuklara karşı toplum tepki gösterir aleyhine kullanılabilirdi hz.muhammedin.Tabi cinsellik sapıklık değil bayanların özel durumlarını zeki ve genç bir bayanın anlatması ve hatta çoğu dini ibarelerin. bize hz.aise ile gelmiş olması onun hem arkadaşıyla samimiyet ama daha ziyade; genç olması nedeniyle daha iyi kavrama yeteneğine sahip olmasıdır. ZEYD in meselesi de artık kabak tadı veren bir durum; o toplum da var. olan yanlış bir algiyi kaldirmak icin olduğunu zaten başlığı açan arkadaşta söylemiş. Şehvet için yapsaydi musrikler teklif ettiğinde kabul eder makam. mevki ve kadın zaten alır davasından vazgecerdi. Zeyd meselesini hatırlattığın iyi oldu, Muhammed onca kadın arasında bir de gelinim dediği kadını koynuna almıştı, değil mi? Aişe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiğine dair hadisler var, ne kadar inkar etseniz de hadisler orada duruyor, bir yere gitmiyor. Artık bu çağda hadisi de yok edemeyeceğinize göre geriye kıvırmak kalıyor. Zaten Talak 4'e göre adet görmeyen kız çocukları ile evlenmek yasak değil. Yalnız neden müslümanlar Aişe'nin yaşını 18, 19 ya da 20'ye çekmeye çalışır anlamış değilim. 50 küsur yaşındaki bir adamın üstelik evli iken üstüne bir de torunu yaşındaki birisi ile evlenmesi yeteri kadar garip zaten, üstelik Aişe'in üzerine bir de sürüyle kadın daha almış, Aişe'nin yaşını ileriye çekmek neyi kurtaracak? Durumu daha hazmedilir hale mi getirecek? Bu arada Safiyye ile dönüş yolunda çadırda cinsel ilişkiye girmiş, Eyüp de kapısında sabaha kadar nöbet tutmuş, Safiyye Muhammed'e bir şey yapmasın diye. Seferden dönüş 3 aydan uzun sürmeyeceğine göre... Bu arada öyle akrabalık kurmak falan gibi komik gerekçeler sunmayın, sizler bu gerekçelerle kendinizi kandırabilirsiniz ama aklını ve mantığını kullananlara bunlar çok komik geliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 8 saat önce, sağduyu yazdı: Zeyd meselesini hatırlattığın iyi oldu, Muhammed onca kadın arasında bir de gelinim dediği kadını koynuna almıştı, değil mi? Aişe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiğine dair hadisler var, ne kadar inkar etseniz de hadisler orada duruyor, bir yere gitmiyor. Artık bu çağda hadisi de yok edemeyeceğinize göre geriye kıvırmak kalıyor. Zaten Talak 4'e göre adet görmeyen kız çocukları ile evlenmek yasak değil. Yalnız neden müslümanlar Aişe'nin yaşını 18, 19 ya da 20'ye çekmeye çalışır anlamış değilim. 50 küsur yaşındaki bir adamın üstelik evli iken üstüne bir de torunu yaşındaki birisi ile evlenmesi yeteri kadar garip zaten, üstelik Aişe'in üzerine bir de sürüyle kadın daha almış, Aişe'nin yaşını ileriye çekmek neyi kurtaracak? Durumu daha hazmedilir hale mi getirecek? Bu arada Safiyye ile dönüş yolunda çadırda cinsel ilişkiye girmiş, Eyüp de kapısında sabaha kadar nöbet tutmuş, Safiyye Muhammed'e bir şey yapmasın diye. Seferden dönüş 3 aydan uzun sürmeyeceğine göre... Bu arada öyle akrabalık kurmak falan gibi komik gerekçeler sunmayın, sizler bu gerekçelerle kendinizi kandırabilirsiniz ama aklını ve mantığını kullananlara bunlar çok komik geliyor. cinsellik olsaydı amaç her eşinden özellikle genç olanlardan çocukları olurdu bence Link to post Sitelerde Paylaş
bf1942 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: cinsellik olsaydı amaç her eşinden özellikle genç olanlardan çocukları olurdu bence Çocuk yapmadan cinsellik yaşanmaz mı? Doğum kontrol yöntemleri neden icat edilmiş? Eski mısırda bile bağırsaklardan prezervatif yapıyorlarmış. Genetik hastalığı olduğu içinde çocuğu olmayabilir. Ayrıca yaşlandıkça sperm kaliteside düşüyor.(radyasyon,kimyasallar,kopyalama hataları vb) Haticeden olan çocuklarıda çeşitli hastalıklardan ölmüş zaten. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 6 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: cinsellik olsaydı amaç her eşinden özellikle genç olanlardan çocukları olurdu bence Yani Muhammed bu kadınlar seks yapmamış mı diyorsun? Sadece kendisine hediye edilen cariyesi Marya ile mi cinsel ihtiyaçlarını gideriyormuş? Marya'dan çocuğu oldu ya. Bir erkek bir kadınla neden evlenir? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 16 dakika önce, sağduyu yazdı: Yani Muhammed bu kadınlar seks yapmamış mı diyorsun? Sadece kendisine hediye edilen cariyesi Marya ile mi cinsel ihtiyaçlarını gideriyormuş? Marya'dan çocuğu oldu ya. Bir erkek bir kadınla neden evlenir? Elbette yapmıştır ama birincil amaç cinsellik değil.Ateistler direk diğer siyasi ve insani amaçları bırakıp yani kabilelere bağlantı yakınlık kurma ve sahipsiz birakmama gibi unsurlari atlayip direk cinsellik olarak atfediyor ya burası biraz tuhaf Link to post Sitelerde Paylaş
bf1942 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Elbette yapmıştır ama birincil amaç cinsellik değil.Ateistler direk diğer siyasi ve insani amaçları bırakıp yani kabilelere bağlantı yakınlık kurma ve sahipsiz birakmama gibi unsurlari atlayip direk cinsellik olarak atfediyor ya burası biraz tuhaf Babasını kocasını öldürüp ilişki kurmanın neresi bağlantı yakınlık kurma?(safiye örneği) Adnan oktar ( harun yahya ) gibi çocukları anneleri ve babalarına düşman etmiş.Mallarına mülklerine el koymuş. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 14 dakika önce, bf1942 yazdı: Babasını kocasını öldürüp ilişki kurmanın neresi bağlantı yakınlık kurma?(safiye örneği) Adnan oktar ( harun yahya ) gibi çocukları anneleri ve babalarına düşman etmiş.Mallarına mülklerine el koymuş. kendi hür iradesiyle evlenmiş Hz.Muhammedle serbest kalması mümkünken o gitmemiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
bf1942 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı: kendi hür iradesiyle evlenmiş Hz.Muhammedle serbest kalması mümkünken o gitmemiştir. ne salak adamsın?babanı anneni öldüren bir adamla evlenir misin? Hür irade ile evlendiğine dair kanıtta yok. Evlillik için sözleşme yapın şahit tutun demiş ama kendi evlilikleri için yazılı sözleşme şahit yok. Anne ve babasının rızasını alma yok. Mafya lideri gibi haraç kesmek için sağa sola saldırıp durmuş. Savaş mektupları bile cizye verinceye kadar savaşın ayetini destekliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 42 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Elbette yapmıştır ama birincil amaç cinsellik değil.Ateistler direk diğer siyasi ve insani amaçları bırakıp yani kabilelere bağlantı yakınlık kurma ve sahipsiz birakmama gibi unsurlari atlayip direk cinsellik olarak atfediyor ya burası biraz tuhaf Siyasi amacı anlarım da insani amaç ne olabilir? Bir kadının kocasını, ailesini, akrabaları öldürtüp sonra da yatağa atmanın, 9 yaşındaki bir çocukla evlenmenin, evlatlığının karısını ile evlenmenin nasıl bir insani amacı olabiliyor? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 3 dakika önce, sağduyu yazdı: Siyasi amacı anlarım da insani amaç ne olabilir? Bir kadının kocasını, ailesini, akrabaları öldürtüp sonra da yatağa atmanın, 9 yaşındaki bir çocukla evlenmenin, evlatlığının karısını ile evlenmenin nasıl bir insani amacı olabiliyor? 9 yaşında veya 17 yaşında bir kızla evlenmek genç olanlara iyi şekilde özellikle bayanlara dini anlatabilmek için kavrayış açısından iyi bir kişi olması nedeniyle yine tebliğ müessesesi için evlenmiştir.2.olarak arkadaşlarıyla yakınlığı artırmak hz.ebubekir ve hz.omerin kızları bkz. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 2 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: 9 yaşında veya 17 yaşında bir kızla evlenmek genç olanlara iyi şekilde özellikle bayanlara dini anlatabilmek için kavrayış açısından iyi bir kişi olması nedeniyle yine tebliğ müessesesi için evlenmiştir.2.olarak arkadaşlarıyla yakınlığı artırmak hz.ebubekir ve hz.omerin kızları bkz. Şu dinin zavallılığına bak, haklılığını kendiliğinden kanıtlayamıyor, 9 yaşındaki çocuklardan medet umuyor. Demek ki din yaymanın en etkin yolu önüne geleni yatağa atmak, sonra da bu yatağa attıklarını militan gibi kullanmak. Vay be ne insani bir din! Bir de Muhammed dini genç olanlara, kadınlara anlatamayacak kadar mal biri mi ki, karılarını bu amaçla kullanıyor? Gerçi putun diğer elçisi Musa da konuşmasını bilmeyen bir malmış, onun için puttan kardeşi Harun'u da peygamber yapmasını istemiş, çünkü Harun'un ağzı daha iyi laf yapıyormuş. Bu put da nerede derdini anlatamayan bir mal var, onu elçi seçiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 3 dakika önce, sağduyu yazdı: Şu dinin zavallılığına bak, haklılığını kendiliğinden kanıtlayamıyor, 9 yaşındaki çocuklardan medet umuyor. Demek ki din yaymanın en etkin yolu önüne geleni yatağa atmak, sonra da bu yatağa attıklarını militan gibi kullanmak. Vay be ne insani bir din! Bir de Muhammed dini genç olanlara, kadınlara anlatamayacak kadar mal biri mi ki, karılarını bu amaçla kullanıyor? Gerçi putun diğer elçisi Musa da konuşmasını bilmeyen bir malmış, onun için puttan kardeşi Harun'u da peygamber yapmasını istemiş, çünkü Harun'un ağzı daha iyi laf yapıyormuş. Bu put da nerede derdini anlatamayan bir mal var, onu elçi seçiyor. bayanlara özel bazı meseleler vardır peygamber edep ve haya gereği o kadınlarla çok hemhal olmamış.O yüzden kadınlar kullanılmış ayrıca kadının halinden kadın anlar diye. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi Just now, akılsızşuursuzatom said: bayanlara özel bazı meseleler vardır peygamber edep ve haya gereği o kadınlarla çok hemhal olmamış.O yüzden kadınlar kullanılmış ayrıca kadının halinden kadın anlar diye. 9 yaşındaki bir çocuğu, evlatlığının karısını, kendisine hediye edilen cariyeyi, ailesini, akrabalarını öldürttüğü kadınları yatağa atarken edep ve haya pek aklına gelmemiş de kadınlara bazı meseleri anlatırken mi utanıyor? Hem hangi meseleler onlar? Yatakta erkeği nasıl tatmin etmeli, hangi taktikleri uygulamalı gibi meseleler mi? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Temmuz 26, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 26, 2019 gönderildi 11 dakika önce, sağduyu yazdı: 9 yaşındaki bir çocuğu, evlatlığının karısını, kendisine hediye edilen cariyeyi, ailesini, akrabalarını öldürttüğü kadınları yatağa atarken edep ve haya pek aklına gelmemiş de kadınlara bazı meseleri anlatırken mi utanıyor? Hem hangi meseleler onlar? Yatakta erkeği nasıl tatmin etmeli, hangi taktikleri uygulamalı gibi meseleler mi? örnek olarak regl durumları. olabilir.Koca-karı iliskilerinde evde nasıl davranmalilar gibi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts