Jump to content

Peygamberin evliliklerini yeniden okuyalım


Recommended Posts

Batıya ait değerlerin hayatımıza hakim olması sonucu günümüzde Hz.Peygamberin evliliklerine yönelik bazı eleştiriler ortaya çıkmıştır. Bu eleştirilerin birçoğu  ideolojik sebeplerledir.

Hz. Peygamberin evlilikleriyle ilgili en çok eleştiri konusu olan evlilikleri Zeyd B.Hariseden boşanan halasının kızı Zeynep B. Cahş la yaptığı evlilik ve Hz. Aişe ile küçük yaşta evlilik yapmasıdır. (Bu iki evlilik ayrı başlıklarda iincelenecektir.)

Bir diğer eleştiri konusu ise çok sayıda evlilik yapmış olmasıdır. Bu başlık altında Hz. Peygamberin çok sayıda evlenmesinin sebepleri üzerinde durup bu evliliklerin tarihsel bağlamları içinde nesnel bir bakış açısıyla  değerlendireceğiz.

Hz. Peygamberin Çok Kadınla evliliklerine Nasıl yaklaşılmalı

Hz.Peygamberin çok kadınla evliliklerini ele almadan önce değerlendirmede temel almamız gereken bazı ilkelerden bahsetmek istiyorum

1-      Öncelikle tarihi hadiseleri bağlamından kopararak ele alınmasının büyük sakıncalar doğurduğunu söylemeliyiz. Hz.Peygamberin evliliklerini kendi tarihi bağlamın ve o dönemin ahlaki değerleri açısından ele almadan doğru bir şekilde çözümlemek mümkün değildir.

2-      Tarihi bir kişiliğin hayatının herhangi bir yönü ile ilgili yapılacak çalışmada kişinin hayatını parçalayıcı ve bütünü ihmal edici bir yöntemden kaçınmak gerekir. Hz.Peygamberin hayatını bir bütün olarak ele almadan çok kadınla evlilik bağlamında yapılacak değerlendirmeler bizi yanlış sonuca götürecektir.

3-      Hz.Peygamberin yaşadığı dönemde çok kadınla evlendiği için eleştirilmediğini unutmamak gerek. O dönemin ahlaki değerleri açısından çok kadınla evlilik kötü görülseydi, Hz.Peygamberin çok kadınla evlilikleri yaşadığı dönemde eleştiri konusu yapılırdı. Düşmanları bunu fırsat bilerek yaptığı evliliklerin ne kadar yanlış olduğunu dile getirirdi. Halbuki bugün bu konuda elimize ulaşan hiçbir bilgi bulgu yoktur. O dönemin insanlarının Hz. Peygamberin evliliklerini eleştirdiğine dair.

4-      Çok kadınla evlilik –zannedildiği kadar olmasa da- Hz. Peygamberin yaşadığı dönemde mevcuttu.

5-      Unutulmaması gereken bir husus da Hz.Peygasmberin evlilik hayatının çoğu tek eşli olarak geçmiştir. Hz. Hatice ile olan evliliği Hz.Haticenin ölümüne kadar devam etmiş . Daha sonra birkaç yıl bekar kalmış. Daha sonra çocuklarının bakımı için yaşı epey ilerlemiş (50 yaşında)olan dul ve 3-4 çocuğu olan sevde ile evlenmiştir.Bir süre onunla da bekar olarak kalmıştır yani yaklaşık52-53 yaşına kadar bekar yaşamıştır. Diğer evliliklerini daha sonra yapmıştır. Arabistan şartlarında 25 yaşına kadar bekar kalmak ve kendisinden 10-15 yaş büyük dul bir kadınla evlenmek şehevi bir sebepten olmasa gerek. Ateist arkadaşlar Hz. Hatice ile evliliği maddi sebepten dolayı değerlendirecek olsada bu doğru bir tespit değildir. Çünkü Hz. Hatice öldüğünde malı mülkü azalmıştı İslamı tebliğ adına İnfakta bulunulmujştu. Eğer Hz.Peygamber hz.Hatice ile parası ile evlenseydi malını tüketmez daha çok zenginleşme yoluna giderdi ama bu servbet İslamı insanlara anlatma adına o dönemde yemek ziyafetleri gibi değişik harcamalara adandı.

6-       Hz. Sevde dışındaki evliliklerinin çoğunu 52-53 yaşlarından sonra yaptığını düşünürsek gene Arabistan şartlarında şehevi bir sebepten olmadığı anlaşılmaktadır.(Sıcak bölgelerde ergenliğe erken girilir, şehevi arzular erken kırılır).

7-      Hz. Peygamberin Hz.Haticeden 5 tane çocuğu olmuş geri kalan eşlerinden Maria(İbrahim) dışında hiç çocuğu olmamıştır. Eğer şehvetine düşkün bir erkek olsa bu kadar bayandan bir sürü çocuğu olması gerekirdi

8-      Hz. Peygamber İslamı ilk tebliğ ettiği yıllarda Mekke müşrikleri Amcası Ebu Talibin yanına gelmiş ve yiğenini uyarmasını istemişlerdir. Mekkenin ileri gelenleri eğer istediği para ise en zenginimiz olsun, saltanat ise Mekkenin anahtarları onun olsun,eğer kadın ise istediği en güzel kızlarımız ile evlendirelim diye teklifte bulunmuştur. Ama Hz.Peygamber bunların hepsini reddetmiştir. Evliliklerinde şehevi bir amaç olsaydı ve peygasmberliğinde samimi olmasaydı İslamı tebliğ ettiği ilk yıllarda Mekke ileri gelenlerinin teklifini kabul ederdi.

9-      Hz.Peygamberin hayatı incelendiğinde onun dünya zevklerine esir olmayan asgari ihtiyaçları giderecek şekilde hayatını idame ettiren bir insan olduğu görülecektir. Günlerdir evinde aş pişmeyen, hurma,su ve sütle hayatını geçiren, öldüğünde kendisine ait hiçbir şeyi olmayan,hasır üzerinde yaşayan bir insanla karşılaşıyoruz. Hadisleri de incelendiğinde oturma,yemek yeme ve yatma adabına kadar hiçbir uygulamasında dünya zevki namına bir şey yoktur. Böyle bir insanın nefsani zevklerin peşinden koştuğunu söylemek doğru olmasa gerektir.

Bu açıklamalar ve ilkeler ışığında Hz.Peygamberin Evliliklerinin Sebepleri şunlardır;

1-Zaruretten Kaynaklanan Sebepler: Hz.Hatice nin vefatından sonra çocuklarının bakımını bir kadına emanet etmek ve yalnızlığını paylaşmak için Hz.Sevde ile evlenmiştir.

2-Dostlukları pekiştirmek için yaptığı evlilikler: Hz. Peygamberin Arkadaşı Hz.Ebu Bekir ve Hz.Ömer ile dostluklarını pekiştirmek için Hz.Aişe ve Hz.Hafsa ile yaptığı evliliktir. Kendi iki kızını da Hz.Osmanla evlendirmiştir. Bu dönemde dostluğu pekiştirmek adına bu evlilikler yaygındı ve önemsenirdi.

3-Siyasi ilişkileri geliştirmek için yapılan evlilikler: Hz.Peygamberin Medine de yaptığı evliliklerin önemli bir kısmı, sosyal ilişkileri geliştirmek , bazen gerginlikleri azaltmak amacıyla kabile liderlerinin kızını almak ya da ona kız vermek, sık sık başvurulan yöntemlerden biriydi. 70 kadar sahabinin şehit düştüğü Biri Maune olayından bir süre sonra Hz.Peygamber Arabistanın güçlü kabilelerinden Amir b. Sasa ile akrabalık kurmak istediği için Meymune ile evlendiği belirtilir. Bu evlilikten sonra Sasa kabilesi heyetler haline Medineye gelerek Müslüman olmuşlardır.

4-Düşmanlığı azaltmak amacıyla yapılan evlilikler: Hz.Peygamberin Beni Müstalik lideri Harisin kızı Cüveyriye ile yaptığı evlilik bu türden evliliktir.Bu evlilik sonucunda Hz. Peygamber onun kabilesini ve akrabalarını esirlikten kurtarmış ve çok sayıda insan Müslüman olmuştur. Reyhane ve Safiyye ile yaptığı evlilikte bu türden evliliktir. Bu iki kişiyle evlilik sonucu Yahudi kabilelerinin düşmanlığı azalmıştır. Mekke müşriklerinden Ebu Süfyanın kızı Ümmü Habibe ile yaptığı evlilikte Ümeyyeoğullarıyla aralarındaki düşmanlığı azaltmaktır. Hudeybiye barışı ve Mekke Fethinde işe yaramıştır.

5-Kadınların Sosyal Güvencesi olarak yapılan evlilikler: Hz.Peygamberin evliliklerini bazıları dul kalan bazı Müslüman hanımlarını himaye ve taltif etmektir. Ümmü Seleme ile yapılan büyük fedakarlıklara katlanan eşinin birini bedirde diğer eşini uhudda kaybeden bu kadını ödüllendirmek için yapmıştır. Ümmü Habibe ile olan evliliği de buna örnek olarak gösterilebilir. Ümmü Habibe Eşiyle birlikte Habeşistana hicret etmiş . Eşi mürted olup Hristiyanlığı seçmiştir. Daha sonra ölmüştür. Babasının evine de babası müşrik olduğundan dolayı dönmemiştir. Zaten çok eşlilik kavramı Hz.Peygamberin ve sahabenin hayatına medine döneminde girmiştir. Çünkü Uhud savaşı olmuş ve bu savaş sonucunda yetim ve dul kalan bir sürü insan vardı. O dönemde henüz devlet sistematiği yoktu ve sosyal güvenlik gibi kurumlar olmadığı için çok eşlilik uygulamaları olmuştu.Meşhur Nisa suresindeki ayet inince Hz.Peygamberde dul bayanlarla hem evlendi hem de sahabelere evlenmelerini tavsiye etti . Hz.Peygamberin Hz. Aişe dışındaki tüm evlilikleri de Dul bayanlarla olmuştur.  O dönemde de dul ve yetim kalan bayanlar için evlenmek bir sosyal güvence ve korunma oluyordu bu bayanların da evlenmeye ihtiyaçları vardı. Evlenilmediği takdirde bu insanların bir sosyal güvencesi olmadığından çocuklarıyla perişan olurlardı ve başka kötü niyetli insanlar tarafından istismar edilebiliyorlardı. Başka insanlar tarafından da kötü gözle bakıp horlanılıyorlardı. O dönemde getirilen en büyük güvence ve iyilik evlilik kurumu olmultur.

6-Teşri amacıyla yapılan evlilik: Hz.Peygamberin Zeynep B. Cahş ile yaptığı evlilik Araplar arasında yaygın olan evlatlıkla ilgili uygulamaların kaldırılması amacıyla yapılmıştır. Araplar arasında evlatlık evlat gibi mütalaa edilir ona varis olunur ve evlatlık olan kişi de kendisini evlatlık alan şahsa varis olurdu. Evlatlığın eşi ile evlenmemek yasağı vardı.(Ayrı bir başlıkta incelenecektir.)

7-Kadınlara Dini Bilgileri Nakledecek Hanımlara İhtiyaç Duyma : Hz.Peygamberin özellikle kadınları ilgilendiren bazı özel bilgileri hanımları vasıtasıyla diğer Müslüman hanımlara öğretmesi bu evlilikler sayesinde gerçekleşmiştir. Hz. Peygamberden hanımlarının naklettikleri hadisleri incelediğimizde bu daha net görülecektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 84
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Adama bak, harem kurmuş bir arap bedevisinin evliliklerini savunacağım diye nasıl yırtınıyor? Yahu bu kadar bahane üreteceğinize bizim adam kadın düşkünüydü deyip, geçin. Bu kadar kıvranmaya ne gerek var? Bu arada bu bahaneler bu herifin kendi aklıyla düşünüp bulduğu bahaneler de değil, birileri bu bahaneleri üretmiş, bu herif de hiç üzerinde düşünmeden aynen kopyalayıp yapıştırmış. Biraz düşünebilse, aklını ve mantığını kullansa nasıl saçmaladığını belki görürdü ama nerede?

 

Aşağıdaki hadis neyin ne olduğunu apaçık ortaya koyuyor zaten.

 

Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Beni'l-Mustalik'ten Cüveyriye Bintu'l-Hâris, Sâbit İbnu Kays İbni Şemmâs radıyallahu anh'ın hissesine düşmüştü (esaretten kurtulmak için mukâtebe anlaşması yaptı). O, çok güzel bir kadındı, gözde onun için bir hisse vardı (gören göz haz duyardı). Mukâtebe bedelini ödemede yardım talep etmek üzere Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a geldi.

Hz. Aişe devamla der ki: "Cüveyriye kapıda durduğu vakit onu görünce durumu hoşuma gitmedi (Resûlullah'ın onu beğenip evlenmeye kalkacağından korktum). Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın da benim onda gördüğüm (güzelliği) göreceğini derhal anladım.

"Ey Allah'ın Resûlü dedi. Ben Hâris'in kızı Cüveyriye'yim. Durumum size meçhul değil. Ben Sâbit İbnu Kays'ın hissesine düştüm. Fakat hürriyetime kavuşmak için onunla mukâtebe yaptım. Size, mukâtebe (bedelini ödemem)de yardım istemek üzere geldim. Resûlullah:

"Sana ondan daha hayırlısını söylesem ne dersin?" buyurdular. Cüveyriye: "O nedir?" dedi.

"Senin yerine mukâtebe ücretini ödeyeyim ve seni zevce olarak alayım?" buyurdular. Cüveyriye de: "Kabul ediyorum!" dedi. (Bunun üzerine, Sabit İbnu Kays'a adam göndererek Cüveyriye'yi ondan talep etti. Sabit: "O senindir, Ey Allah'ın Resûlü! Annem babam sana feda olsun!" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm mukâtebe ücretini hemen ödedi. Cüveyriye ile evlendiğini işitince ellerindeki esirleri salıp azad ettiler ve: "Bunlar Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın artık akrabalarıdır (esir olarak tutulamazlar)!" dediler. Hz. Aişe devamla der ki: "Kavmine ondan daha hayırlı bir kadın görmedik; onun sebebiyle Benî Mustalik'ten yüz aile halkı azad olundu."

Ebu Davud, Itk 2, (3931).

 

Kendisinden özgürlüğü için yardım isteyen çaresiz bir kadına evlenme teklif edebilecek bir karakterde bir insan işte. İslam dininin ne rezil, pislik bir din olduğunu gösteren, adeta İslam dininin özeti olan bir hadis. Kölelik ve cariyelik var, ganimet var, yağma ve talan var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 hours ago, Abdülmalik said:

Benim kanımı donduran Safiye olayıdır. Koca ve babasını kestiği kadını cinayet günü akşamı yatağa atıp tecavüz edebilmek nasıl bir iştir,? hala tüylerim ürperir. 

 

 

Safiye de aynen Cüveyriye gibi ganimet malıdır, o da Dıhye'nin hissesine düşmüş, birileri böyle güzel bir kadın Muhammed'e yakışır demiş, böylece Muhammed onu Dıhye'den almış. Asıl adı Zeynep olan bu kadına da ganimet malı anlamına gelen Safiye adı verilmiş.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Safiye de aynen Cüveyriye gibi ganimet malıdır, o da Dıhye'nin hissesine düşmüş, birileri böyle güzel bir kadın Muhammed'e yakışır demiş, böylece Muhammed onu Dıhye'den almış. Asıl adı Zeynep olan bu kadına da ganimet malı anlamına gelen Safiye adı verilmiş.

bu  konuda  safiyenin  iddetini  beklememis  diyenler  olsa da  3 ay  olan  iddet  beklenmiş.Savas  zaten  uzun  sürmüştür.Safiye oradakilerin. itibarlı  bir  kızı  olduğu için  hz.muhammed  gibi  biriyle  evlenmeyi  kendine  hem  layık görmüş  hem de  yahudilerle  akrabalik  kurulmak  istenmiştir.

 

Aise  konusu da  zaten  rivayetlerden  anliyoruz  ki  20li  yaşlara  yakinken  evleniyor.Cunku  6-9 yaslarinda  olsa  daha  adet  bile görmemiş  çocuklara  karşı  toplum  tepki  gösterir aleyhine  kullanılabilirdi hz.muhammedin.Tabi  cinsellik sapıklık değil  bayanların  özel durumlarını  zeki  ve  genç  bir  bayanın  anlatması  ve  hatta  çoğu  dini  ibarelerin. bize  hz.aise  ile  gelmiş  olması  onun hem  arkadaşıyla samimiyet ama  daha  ziyade; genç  olması nedeniyle  daha  iyi  kavrama  yeteneğine sahip  olmasıdır.

 

ZEYD in  meselesi  de  artık  kabak  tadı  veren  bir  durum; o  toplum da  var. olan  yanlış bir  algiyi  kaldirmak  icin  olduğunu zaten  başlığı açan arkadaşta  söylemiş. Şehvet  için yapsaydi  musrikler  teklif ettiğinde kabul eder  makam. mevki  ve  kadın zaten alır davasından  vazgecerdi.

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
50 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

bu  konuda  safiyenin  iddetini  beklememis  diyenler  olsa da  3 ay  olan  iddet  beklenmiş.Savas  zaten  uzun  sürmüştür.Safiye oradakilerin. itibarlı  bir  kızı  olduğu için  hz.muhammed  gibi  biriyle  evlenmeyi  kendine  hem  layık görmüş  hem de  yahudilerle  akrabalik  kurulmak  istenmiştir.

 

Aise  konusu da  zaten  rivayetlerden  anliyoruz  ki  20li  yaşlara  yakinken  evleniyor.Cunku  6-9 yaslarinda  olsa  daha  adet  bile görmemiş  çocuklara  karşı  toplum  tepki  gösterir aleyhine  kullanılabilirdi hz.muhammedin.Tabi  cinsellik sapıklık değil  bayanların  özel durumlarını  zeki  ve  genç  bir  bayanın  anlatması  ve  hatta  çoğu  dini  ibarelerin. bize  hz.aise  ile  gelmiş  olması  onun hem  arkadaşıyla samimiyet ama  daha  ziyade; genç  olması nedeniyle  daha  iyi  kavrama  yeteneğine sahip  olmasıdır.

 

ZEYD in  meselesi  de  artık  kabak  tadı  veren  bir  durum; o  toplum da  var. olan  yanlış bir  algiyi  kaldirmak  icin  olduğunu zaten  başlığı açan arkadaşta  söylemiş. Şehvet  için yapsaydi  musrikler  teklif ettiğinde kabul eder  makam. mevki  ve  kadın zaten alır davasından  vazgecerdi.

 

Zeyd meselesini hatırlattığın iyi oldu, Muhammed onca kadın arasında bir de gelinim dediği kadını koynuna almıştı, değil mi? Aişe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiğine dair hadisler var, ne kadar inkar etseniz de hadisler orada duruyor, bir yere gitmiyor. Artık bu çağda hadisi de yok edemeyeceğinize göre geriye kıvırmak kalıyor. Zaten Talak 4'e göre adet görmeyen kız çocukları ile evlenmek yasak değil.

 

Yalnız neden müslümanlar Aişe'nin yaşını 18, 19 ya da 20'ye çekmeye çalışır anlamış değilim. 50 küsur yaşındaki bir adamın üstelik evli iken üstüne bir de torunu yaşındaki birisi ile evlenmesi yeteri kadar garip zaten, üstelik Aişe'in üzerine bir de sürüyle kadın daha almış, Aişe'nin yaşını ileriye çekmek neyi kurtaracak? Durumu daha hazmedilir hale mi getirecek?

 

Bu arada Safiyye ile dönüş yolunda çadırda cinsel ilişkiye girmiş, Eyüp de kapısında sabaha kadar nöbet tutmuş, Safiyye Muhammed'e bir şey yapmasın diye. Seferden dönüş 3 aydan uzun sürmeyeceğine göre...

 

Bu arada öyle akrabalık kurmak falan gibi komik gerekçeler sunmayın, sizler bu gerekçelerle kendinizi kandırabilirsiniz ama aklını ve mantığını kullananlara bunlar çok komik geliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Zeyd meselesini hatırlattığın iyi oldu, Muhammed onca kadın arasında bir de gelinim dediği kadını koynuna almıştı, değil mi? Aişe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girdiğine dair hadisler var, ne kadar inkar etseniz de hadisler orada duruyor, bir yere gitmiyor. Artık bu çağda hadisi de yok edemeyeceğinize göre geriye kıvırmak kalıyor. Zaten Talak 4'e göre adet görmeyen kız çocukları ile evlenmek yasak değil.

 

Yalnız neden müslümanlar Aişe'nin yaşını 18, 19 ya da 20'ye çekmeye çalışır anlamış değilim. 50 küsur yaşındaki bir adamın üstelik evli iken üstüne bir de torunu yaşındaki birisi ile evlenmesi yeteri kadar garip zaten, üstelik Aişe'in üzerine bir de sürüyle kadın daha almış, Aişe'nin yaşını ileriye çekmek neyi kurtaracak? Durumu daha hazmedilir hale mi getirecek?

 

Bu arada Safiyye ile dönüş yolunda çadırda cinsel ilişkiye girmiş, Eyüp de kapısında sabaha kadar nöbet tutmuş, Safiyye Muhammed'e bir şey yapmasın diye. Seferden dönüş 3 aydan uzun sürmeyeceğine göre...

 

Bu arada öyle akrabalık kurmak falan gibi komik gerekçeler sunmayın, sizler bu gerekçelerle kendinizi kandırabilirsiniz ama aklını ve mantığını kullananlara bunlar çok komik geliyor.

cinsellik  olsaydı  amaç  her  eşinden  özellikle  genç  olanlardan  çocukları  olurdu  bence

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

cinsellik  olsaydı  amaç  her  eşinden  özellikle  genç  olanlardan  çocukları  olurdu  bence

Çocuk yapmadan cinsellik yaşanmaz mı?
Doğum kontrol yöntemleri neden icat edilmiş?

Eski mısırda bile bağırsaklardan prezervatif yapıyorlarmış.

Genetik hastalığı olduğu içinde çocuğu olmayabilir.
Ayrıca yaşlandıkça sperm kaliteside düşüyor.(radyasyon,kimyasallar,kopyalama hataları vb)

Haticeden olan çocuklarıda çeşitli hastalıklardan  ölmüş zaten.


 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

cinsellik  olsaydı  amaç  her  eşinden  özellikle  genç  olanlardan  çocukları  olurdu  bence

 

Yani Muhammed bu kadınlar seks yapmamış mı diyorsun? Sadece kendisine hediye edilen cariyesi Marya ile mi cinsel ihtiyaçlarını gideriyormuş? Marya'dan çocuğu oldu ya.

 

Bir erkek bir kadınla neden evlenir?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Yani Muhammed bu kadınlar seks yapmamış mı diyorsun? Sadece kendisine hediye edilen cariyesi Marya ile mi cinsel ihtiyaçlarını gideriyormuş? Marya'dan çocuğu oldu ya.

 

Bir erkek bir kadınla neden evlenir?

 

 

Elbette  yapmıştır  ama  birincil  amaç  cinsellik  değil.Ateistler  direk  diğer  siyasi  ve  insani  amaçları  bırakıp  yani  kabilelere  bağlantı  yakınlık  kurma  ve  sahipsiz  birakmama  gibi  unsurlari  atlayip  direk  cinsellik  olarak  atfediyor ya   burası  biraz tuhaf 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Elbette  yapmıştır  ama  birincil  amaç  cinsellik  değil.Ateistler  direk  diğer  siyasi  ve  insani  amaçları  bırakıp  yani  kabilelere  bağlantı  yakınlık  kurma  ve  sahipsiz  birakmama  gibi  unsurlari  atlayip  direk  cinsellik  olarak  atfediyor ya   burası  biraz tuhaf 

Babasını kocasını öldürüp  ilişki kurmanın neresi bağlantı yakınlık kurma?(safiye örneği)
Adnan oktar ( harun yahya )  gibi çocukları anneleri ve babalarına düşman etmiş.Mallarına mülklerine  el koymuş.
 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, bf1942 yazdı:

Babasını kocasını öldürüp  ilişki kurmanın neresi bağlantı yakınlık kurma?(safiye örneği)
Adnan oktar ( harun yahya )  gibi çocukları anneleri ve babalarına düşman etmiş.Mallarına mülklerine  el koymuş.
 

kendi  hür  iradesiyle  evlenmiş  Hz.Muhammedle serbest  kalması  mümkünken o gitmemiştir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

kendi  hür  iradesiyle  evlenmiş  Hz.Muhammedle serbest  kalması  mümkünken o gitmemiştir. 

ne salak adamsın?babanı anneni öldüren bir adamla evlenir misin?

Hür irade ile evlendiğine dair kanıtta yok.

Evlillik için sözleşme yapın şahit tutun demiş ama kendi evlilikleri için yazılı sözleşme şahit yok. 
Anne ve babasının rızasını alma yok.

Mafya lideri gibi haraç kesmek için sağa sola saldırıp durmuş.
Savaş mektupları bile cizye verinceye kadar savaşın ayetini destekliyor.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
42 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Elbette  yapmıştır  ama  birincil  amaç  cinsellik  değil.Ateistler  direk  diğer  siyasi  ve  insani  amaçları  bırakıp  yani  kabilelere  bağlantı  yakınlık  kurma  ve  sahipsiz  birakmama  gibi  unsurlari  atlayip  direk  cinsellik  olarak  atfediyor ya   burası  biraz tuhaf 

 

Siyasi amacı anlarım da insani amaç ne olabilir? Bir kadının kocasını, ailesini, akrabaları öldürtüp sonra da yatağa atmanın, 9 yaşındaki bir çocukla evlenmenin, evlatlığının karısını ile evlenmenin nasıl bir insani amacı olabiliyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Siyasi amacı anlarım da insani amaç ne olabilir? Bir kadının kocasını, ailesini, akrabaları öldürtüp sonra da yatağa atmanın, 9 yaşındaki bir çocukla evlenmenin, evlatlığının karısını ile evlenmenin nasıl bir insani amacı olabiliyor?

9 yaşında  veya  17  yaşında  bir  kızla  evlenmek  genç  olanlara  iyi  şekilde  özellikle  bayanlara  dini  anlatabilmek  için  kavrayış  açısından  iyi  bir  kişi  olması  nedeniyle  yine  tebliğ  müessesesi  için  evlenmiştir.2.olarak  arkadaşlarıyla  yakınlığı  artırmak  hz.ebubekir  ve  hz.omerin  kızları  bkz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

9 yaşında  veya  17  yaşında  bir  kızla  evlenmek  genç  olanlara  iyi  şekilde  özellikle  bayanlara  dini  anlatabilmek  için  kavrayış  açısından  iyi  bir  kişi  olması  nedeniyle  yine  tebliğ  müessesesi  için  evlenmiştir.2.olarak  arkadaşlarıyla  yakınlığı  artırmak  hz.ebubekir  ve  hz.omerin  kızları  bkz.

 

Şu dinin zavallılığına bak, haklılığını kendiliğinden kanıtlayamıyor, 9 yaşındaki çocuklardan medet umuyor. Demek ki din yaymanın en etkin yolu önüne geleni yatağa atmak, sonra da bu yatağa attıklarını militan gibi kullanmak. Vay be ne insani bir din!

 

Bir de Muhammed dini genç olanlara, kadınlara anlatamayacak kadar mal biri mi ki, karılarını bu amaçla kullanıyor? Gerçi putun diğer elçisi Musa da konuşmasını bilmeyen bir malmış, onun için puttan kardeşi Harun'u da peygamber yapmasını istemiş, çünkü Harun'un ağzı daha iyi laf yapıyormuş. Bu put da nerede derdini anlatamayan bir mal var, onu elçi seçiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Şu dinin zavallılığına bak, haklılığını kendiliğinden kanıtlayamıyor, 9 yaşındaki çocuklardan medet umuyor. Demek ki din yaymanın en etkin yolu önüne geleni yatağa atmak, sonra da bu yatağa attıklarını militan gibi kullanmak. Vay be ne insani bir din!

 

Bir de Muhammed dini genç olanlara, kadınlara anlatamayacak kadar mal biri mi ki, karılarını bu amaçla kullanıyor? Gerçi putun diğer elçisi Musa da konuşmasını bilmeyen bir malmış, onun için puttan kardeşi Harun'u da peygamber yapmasını istemiş, çünkü Harun'un ağzı daha iyi laf yapıyormuş. Bu put da nerede derdini anlatamayan bir mal var, onu elçi seçiyor.

bayanlara  özel bazı  meseleler  vardır  peygamber  edep  ve  haya  gereği  o  kadınlarla  çok  hemhal  olmamış.O  yüzden  kadınlar  kullanılmış  ayrıca  kadının  halinden  kadın  anlar  diye. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, akılsızşuursuzatom said:

bayanlara  özel bazı  meseleler  vardır  peygamber  edep  ve  haya  gereği  o  kadınlarla  çok  hemhal  olmamış.O  yüzden  kadınlar  kullanılmış  ayrıca  kadının  halinden  kadın  anlar  diye. 

 

9 yaşındaki bir çocuğu, evlatlığının karısını, kendisine hediye edilen cariyeyi, ailesini, akrabalarını öldürttüğü kadınları yatağa atarken edep ve haya pek aklına gelmemiş de kadınlara bazı meseleri anlatırken mi utanıyor?

 

Hem hangi meseleler onlar? Yatakta erkeği nasıl tatmin etmeli, hangi taktikleri uygulamalı gibi meseleler mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

9 yaşındaki bir çocuğu, evlatlığının karısını, kendisine hediye edilen cariyeyi, ailesini, akrabalarını öldürttüğü kadınları yatağa atarken edep ve haya pek aklına gelmemiş de kadınlara bazı meseleri anlatırken mi utanıyor?

 

Hem hangi meseleler onlar? Yatakta erkeği nasıl tatmin etmeli, hangi taktikleri uygulamalı gibi meseleler mi?

örnek  olarak  regl  durumları. olabilir.Koca-karı  iliskilerinde  evde  nasıl  davranmalilar  gibi 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...