sağduyu 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi 2 hours ago, Kindi said: O coğrafyada kocası babası ölmüş biri zaten tutunamaz. Biriyle evlenmek zorunda. Eğer evlenmezse ya köle olacak yada esir statüsünde hapiste olacak. Aşağılık herife bak, sanki kadının kocası doğal sebeplerle ölmüş gibi sunuyor. Bunlar böyle utanmaz, arlanmaz işte. Alooo, o kadının kocasını, babasını öldürten senin peşinden gittiğin arap bedevisi, kocasını, babasını öldürttüğü kadının çaresizliğinden faydalanan da senin peşinden gittiğin arap bedevisi. Bir insan daha ne kadar alçalabilir acaba? Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) On 26.07.2019 at 03:57, sağduyu said: Talak 4'e göre adet görmeyen kız çocukları ile evlenmek yasak değil. Elbet yasak değil ama âdet görmeden önce boşamak koşuluyla. Talâk 1'deki hükme göre eşlerinizi boşarken boşanma işleminin tamam olması için gerekli olan bekleme süresini göz önünde bulunduracaksınız. Hiç âdet görmemiş eşlerinizin bekleme süresi 3 kamerî aydır. Talâk 4'ün konusu işte ellâî lem yahıdne-hiç âdet görmemiş olan eşlerinizin bekleme süresidir; siz onları boşamakta iken hiç âde görmemiş durumdalar. Yapılan araştırmalara göre Türkiye'de âdet gecikmesi gibi bir sağlık sorunu olmayan kızlar ilk âdetlerini ortalama 12.7 yaşında görüyor, yaklaşık 13. Kısacası bir kızı 13 yaşından önce boşamak koşuluyla 13 yaşından önce eş alabilirsiniz. Talâk 4'teki hüküm bu. Siz hiç âdet görme bakımından sağlıklı bir kızı 13 yaşından önce eş alıp ta 13 yaşından önce boşayan yani Kuran'a itaat eden bir müslüman gördünüz ya da duydunuz mu? Temmuz 29, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hersey_Bilim_2014 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) "Hz. Peygamberin Çok Kadınla evliliklerine Nasıl yaklaşılmalı" Bu cümleden sonra devamini okumadim. Benim hangi konuya nasil yaklasacagimi kendim belirlerim. Bu yazizyi yazan ve onun gibi düsünen insanlarda bunu kavrayabilip, kendi beynini kendileri kullansaydi bizim gibi ateistlere de gerek kalmayacakti. Temmuz 29, 2019 tarihinde Hersey_Bilim_2014 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi 2 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Kısacası bir kızı 13 yaşından önce boşamak koşuluyla 13 yaşından önce eş alabilirsiniz. Talâk 4'teki hüküm bu. Saçmalığın böylesi görülmemiştir. Sıçmalık da diyebiliriz. Geri zekalımısın sen? Bence geri zekalısın. Link to post Sitelerde Paylaş
memjan21 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) 19 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Saçmalığın böylesi görülmemiştir. Sıçmalık da diyebiliriz. Geri zekalımısın sen? Bence geri zekalısın. Hayır saçmalık değil, doğruyu söylüyor. Muhammed peygamber, peygamberliğini ilan ettiğinde amcası kabul etmiyor, peygamberin Rukiye adındaki kızı, oğlu ile evli, boşuyor oğlunu. Peygamberliğini ilan ettiğinde 40 yaşında idi ama kendisi 33 yaşında iken Rukiye doğmuş. Yani kızını 5/6 yaşların iken hadi 7 olsun bu yaşlarda evlendirmiş olmalı. İslam kaynakları bunu söylüyor. Temmuz 29, 2019 tarihinde memjan21 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi 1 dakika önce, memjan21 yazdı: Hayır saçmalık değil, doğruyu söylüyor. Muhammed peygamber, peygamberliğini ilan ettiğinde amcası kabul etmiyor. Ve peygamberin Rukiye adındaki kızı, oğlu ile evli. Peygamberliğini ilan ettiğinde 40 yaşındaki idi ama kendisi 33 yaşında iken Rukiye doğmuş. Yani kızını 5/6 yaşların iken hadi 7 olsun bu yaşlarda evlendirmiş olmalı. İslam kaynakları bunu söylüyor. Biraz uyanık olun be. Yukarıdaki gerzek, kız adet görmeye başlayınca cinsel ilişki kurabilirsiniz demeye, bunu normalleştirmeye çalışıyor. 13 yaşını farazi vermiş, kız 9 yaşında da adet görebilir, Ayşe gibi. 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girme gibi. Link to post Sitelerde Paylaş
memjan21 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi 1 dakika önce, Abdülmalik yazdı: Biraz uyanık olun be. Yukarıdaki gerzek, kız adet görmeye başlayınca cinsel ilişki kurabilirsiniz demeye, bunu normalleştirmeye çalışıyor. 13 yaşını farazi vermiş, kız 9 yaşında da adet görebilir, Ayşe gibi. 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girme gibi. E tamam işte. Böyle şeyler normal şeyler diyorum ben de Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi 3 hours ago, Hasan Akçay said: Elbet yasak değil ama âdet görmeden önce boşamak koşuluyla. Talâk 1'deki hükme göre eşlerinizi boşarken boşanma işleminin tamam olması için gerekli olan bekleme süresini göz önünde bulunduracaksınız. Hiç âdet görmemiş eşlerinizin bekleme süresi 3 kamerî aydır. Talâk 4'ün konusu işte ellâî lem yahıdne-hiç âdet görmemiş olan eşlerinizin bekleme süresidir; siz onları boşamakta iken hiç âde görmemiş durumdalar. Yapılan araştırmalara göre Türkiye'de âdet gecikmesi gibi bir sağlık sorunu olmayan kızlar ilk âdetlerini ortalama 12.7 yaşında görüyor, yaklaşık 13. Kısacası bir kızı 13 yaşından önce boşamak koşuluyla 13 yaşından önce eş alabilirsiniz. Talâk 4'teki hüküm bu. Siz hiç âdet görme bakımından sağlıklı bir kızı 13 yaşından önce eş alıp ta 13 yaşından önce boşayan yani Kuran'a itaat eden bir müslüman gördünüz ya da duydunuz mu? Sen ne saçmalıyorsun? Ayetin neresinde 13 yaşından önce boşamak şartı ile adet görmemiş kızlarla evlenebilirsiniz yazıyor? Senin mantığınla düşünürsek adetten kesilmişleri de adetten kesilmeden önce boşamak lazım. 6 minutes ago, memjan21 said: Hayır saçmalık değil, doğruyu söylüyor. Muhammed peygamber, peygamberliğini ilan ettiğinde amcası kabul etmiyor, peygamberin Rukiye adındaki kızı, oğlu ile evli, boşuyor oğlunu. Peygamberliğini ilan ettiğinde 40 yaşında idi ama kendisi 33 yaşında iken Rukiye doğmuş. Yani kızını 5/6 yaşların iken hadi 7 olsun bu yaşlarda evlendirmiş olmalı. İslam kaynakları bunu söylüyor. Adet görmemiş kızla evlenirsen onu adet görmeden boşamak zorundasın diyerek saçmalıyor. Böyle bir zorunluluk yok, adam adet görmeden önce evlendiği kızı ister adet görmeden önce boşar, ister adet gördükten sonra isterse hiç boşamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
Kindi 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) 7 saat önce, Abdülmalik yazdı: Evet bu cevabı bekliyordum. Kansızlık bunu gerektirirdi. Ben Safiye’nin yerinde olsam kendimi kurtarmak için ailemin katilinin altına yatardım, o kadar da kansızım diyorsun. Allah’ınız sizi ıslah etsin. Başka sorum yok. Eminim zavallı safiye sizi görse suratınıza tükürürdü. Kansız sen ve senin gibiler Safiyye kimlerin suratına tükürdü sana anlatayım Babası Medine de Beni Nadirin Reisi olarak bir sözleşme imzalamıştı , barış sözleşmesi ama kalleşlik etti ve sözleşmeyi bozdu Ama buna rağmen bu insanlar Haybere gönderildi canlarına dokunulmadı Fakat orada da rahat durmadı Beni Kureyzayı ve Mekkelileri kışkırtıp Hendek savaşına sebep oldu. İnsanlar canlarını zor kurtardı. Daha da yetmedi Safiyyenin kocası ve babası Mekke müşriklerini yeniden savaş için kışkırtıyorlardı ve gatafanlıları da yanlarına almak istediler hatta hurmalıklarından pay vermek istediler gatafanlıların savaşa katılmaları için onların bu hareketleri Hayberin sebebini oluşturdu bugünün tabiriyle kendileri kaşındı bu insanlar bütün bunları yaparken kaybetmeyi ve sonunda çocuklarının eşlerinin birilerine köle olmasını göze almıştı bu ahmaklar Kalleş bir baba ve kocanın suratına tükürdü Safiyye sen merak etme Bütün bunlara rağmen insanlar köleleştirilmeyip hatta ellerindeki hurmalıklara bile dokunulmadı zımni statüsünde Hayberde yaşadı bu insanlar öldürülmemiş, esir edilip hapsedilmemiş özgür olmuş ve serbest bırakılmış ama kadın hz.peygamberi seçmiş oku: https://islamansiklopedisi.org.tr/safiyye (sağduyu isimli zevata da cevap olsun ) zaten sonra ki hayatına da bakıldığında hiçte zorla evlendirilmiş bir insan hayatı yoktu mesut ve bahtiyardı o siz olayları okuyamıyorsanız bu Hz.Safiyye nin suçu değil Temmuz 29, 2019 tarihinde Kindi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi 4 hours ago, Hasan Akçay said: Kısacası bir kızı 13 yaşından önce boşamak koşuluyla 13 yaşından önce eş alabilirsiniz. Talâk 4'teki hüküm bu. Siz hiç âdet görme bakımından sağlıklı bir kızı 13 yaşından önce eş alıp ta 13 yaşından önce boşayan yani Kuran'a itaat eden bir müslüman gördünüz ya da duydunuz mu? 13 yaş haddini geçiyorum. Aslen o sizin şahsi yorumunuz ama neyse. Hatta bir ölçü olarak dursun. 12 yaşında bir kızla evlendim. Bir süre hevesimi aldım. Sonra baktım olacak gibi değil. Bana olgun biri lazımmış meğer, evi de adamakıllı çevirecek.. Şimdi ben onu 13 yaşından önce boşarsam, ve o ara adet görürse ne olacak? 13'e gelmeden.. Adet görmezse ne olacak? Ne fark edecek? Ben işimi görüp, pisliğimi yapmışım zaten bir kere? 12'sinde alıp, 14'ünde boşarsam ne olacak? Artık 3 ay beklemek gibi bir derdim yok. 1 aylık periyotta da çözerim işi.. Peki o çocuk mesela, adet görmeden önce, tam o araya denk gelecek şekilde hamile kalmışsa ne olacak? Tıbben bu mümkün.. 3 ayda karın davul gibi değil, hiç şişmeyebilir de.. 10-12 sinde alıp, 14'ünde boşamama engel nedir? Ayet şart koşmuyor ki, sadece adet görülmediği durumlara dair bir çözüm sunuyor. Müslüman erkeğin işini kolaylaştırıyor.. Koşul nerede? Link to post Sitelerde Paylaş
Kindi 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) Konu başlığı bu değil ki , konu nereden nerelere gelmiş erken yaşta evlilik konusu ayrı bir başlık konusu ama birkaç cümle sarfetmek gerekirse adet görmemişler konusu bu videoda anlatılıyor Nisa Suresi 6 Yetimleri deneyin. Evlenme çağına (buluğa) erdiklerinde, eğer reşid olduklarını görürseniz, mallarını kendilerine verin. Büyüyecekler (ve mallarını geri alacaklar) diye israf ederek ve aceleye getirerek mallarını yemeyin. (Velilerden) kim zengin ise (yetim malından yemeğe) tenezzül etmesin. Kim de fakir ise, aklın ve dinin gereklerine uygun bir biçimde (hizmetinin karşılığı kadar) yesin. Mallarını kendilerine geri verdiğiniz zaman da yanlarında şahit bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter. Ayette Evlenme çağından bahsediliyor. Demek ki o dönemde bir evlenme çağı var. Ayrıca evlenme çağı yeterli değil Rüşt (Reşit olma halinden bahsediyor) yani karı-zararı ayırabilme, doğruyu yanlışı seçebilme halidir. Ayette yetimlerden bahsetse de zaten yetimler aynı zamanda çocuktur. Mallarını verme konusunda evlenme çağı ve reşit olmayı ifade eden din evlenme konusunda hiç ergen olmayan bir zamanda evlenmeyi emreder mi ???? ayrıca Ahzap Suresinde 49 : Ey müminler! Mümin kadınlarla nikâh akdi yapıp da onlara dokunmadan kendilerini boşayacak olursanız, onların iddet beklemelerini isteme hakkınız yoktur. Bu durumda onlara müt'alarını vererek güzel bir şekilde boşayın Talak suresi evlenmeyle ilgili değil, boşanmayla ilgilidir. İddet bekleme sürelerini anlatır. İddet süresi boşanan bir kadının başka bir erkekle evlilik yapması için bekleme süresidir. Bir kadının iddet beklemesi için kendisiyle cinsel ilişkiye girilmesi gerekir. Eğer girilmediyse zaten Ahzap suresi 49 da iddet bekleme süresi yoktur diyor. Demek ki Talak 4 bahsedilen kendisiyle evlenilen ilişkiye girilen ve boşanan kadından bahsediyor. Onunda kim olduğu videoda anlatılıyor. Tıbbi bir durum Temmuz 29, 2019 tarihinde Kindi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Temmuz 29, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2019 gönderildi (düzenlendi) 20 minutes ago, Kindi said: Konu başlığı bu değil ki , konu nereden nerelere gelmiş erken yaşta evlilik konusu ayrı bir başlık konusu ama birkaç cümle sarfetmek gerekirse adet görmemişler konusu bu videoda anlatılıyor Nisa Suresi 6 Meseleyi aklamak adına, aslen kendi topuğuna sıkan nisa 6 yı öne sürecek kadar saf olamazsınız herhalde değil mi? Nisa 6 değil engellemek, sabi sübyanla evliliğin meşruluğunu tam olarak "mühürleyen" bir ayettir. Ve orada asıl sorgu sual meselesi olan, kaygı duyulan şey evilik yaşı değil, "mal"dır. Koşul mal için, evliliği kim takar... Sen evlenmiş kızda mal vermek için neden rüşt arıyorsun..? 9-10 yaşında aldığın için olabilir mi mesela? Dikkati bir kez daha çekelim, evlenmek için değil, malı verip vermemek için arıyor bu rüştü.. Evlilik çağı eğer rüşt ile eşdeğer olsa idi, o zaman böyle bir pasaja, şarta şurta gerek duyar mıydı? Derdi ki; kız evlenmişse veyahut evlenme çağına geldi ise, bu zaten onun rüşte erdiğinin de kanıtıdır. Çünkü kurana göre ancak rüşte erenle evlenilir. Bu bağlamda evlenmiş kızda ikinci bir kez rüşt aramanıza gerek yoktur.. Ama öyle değil nedense..Bu araplar evlenmiş kızda bile rüşt aramışlar her ne hikmetse(!) Orası da evilik "çağı" dediği de şüpheli zaten. Nikaha ermek, ulaşmak. Çağına değil. Temmuz 29, 2019 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi 4 hours ago, teflon said: 13 yaş haddini geçiyorum. Aslen o sizin şahsi yorumunuz ama neyse. Hatta bir ölçü olarak dursun. Neden geçiyorsunuz, geçmeyin; "yaş ölçütü"ne itiraz etmekte haklısınız tıpkı Kurân'da söylendiği gibi düşünüyorsunuz: ölçüt ilk âdettir, yaş değil. Ben Türkiye'den örnek verdiğim için 13 dedim. Yaş, ülkeden ülkeye değişir. Talâk 4'ün sözünü ettiği eşiniz hiç âdet görmemişken boşamakta olduğunuz kadındır yani "delayed puberty-âdet gecikmesi"ne uğramış... "Menarche-ilk âdet"ini 18'ine kadar görmeyen bir kız tıbben âdet gecikmesi yaşamaktadır. Ağır işler yapan kızlar yaşıyor "âdet gecikmesi"ni. Örneğin kuyudan kovayla su çekip bahçe sulayan kızlar, sırtında odun taşıyan ya da başının üstünde su taşıyan kızlar, ağır cimnastik hareketleri yapan kızlar, balerinalar... O kız evlenme yaşına geldiğinde hiç âdet görmemişken evlenir. bir süre sonra hiç âdet görmemişken boşanır. Talâk 4'ün konusu budur. Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi 6 saat önce, Kindi yazdı: bugünün tabiriyle kendileri kaşındı Yapma ya, Kuran okumuyorsun galiba. Kuran da sürekli yahudileri küçümseyen, düşmanlık tohumu eken, hedef gösteren kim? Kim kaşınıyor acaba? Yahudi lideri antlaşmayı bozmuşmuş! Beni küçümseyen, hedef gösteren, yok etmeye çalışan bir kişinin benle yaptığı antlaşmayı olduğu gibi yırtar, atarım, böyle bir insana güvenmem. Gururlu olmak bunu gerektirir. Safiyye bunu anlamayacak kadar beyinsiz mi idi de katliam akşamı katiliyle beraber oldu? Üstelik bu kızın vahşi Kureyza katliamına da şahitlik etmiş olması lazım. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi Talak 4. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmemiş olanlar hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Henüz adet görmemiş olanlar kimlerdir? 1. Yaşı küçük olduğu için adet görmemiş olanlar. 2. Çeşitli nedenlerle adet görme yaşını geçtiği halde adet görmeyenler. Bu ayetin "yaşı küçük olduğu için adet görmemiş olanları" kapsamadığını iddia etmek için Kuran'da "Adet görmemiş olanlarla evlenmek yasaktır" veya "Evlenme çağı adet gördükten sonra başlar" gibi bir ayet göstermek gerekiyor. Var mı böyle bir ayet? Ya da ayetin "çeşitli nedenlerle adet görme yaşını geçtiği halde adet görmeyenler" şeklinde olması gerekiyor. Bir de ayet kadınlardan bahsediyor, adet görmemiş olanlar çocuktur, dolayısıyla onları kapsamaz diyenler var. Ayet evli olanlardan bahsettiğine ve evli bir kişiye çocuk denemeyeceğine göre kadın denmesi gayet normal. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi Ek olarak, bu ayet dile getirildiği yer ve dönemdeki insanlara da hitap ediyor yani 600'lü yıllardaki arap toplumuna da. Peki bu dönemdeki araplarda küçük çocuklarla evlenme var mıydı? Vardı. Normal karşılanıyor muydu? Karşılanıyordu. Peki ayet "Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmemiş olanlar hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır." şeklinde söylenirse bu dönemdeki insanlar ne anlar? Günümüzde 18 ve ailesinin izni ile 16 yaşından önce evlenmek yasak olduğu için ve kanunda apaçık belirtildiği için beynimiz otomatik olarak ayeti düzeltiyor, peki aynı otomatik düzeltmeyi 600'lü yıllarda yaşayan arapların beyni de yapabilir mi? Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi 7 hours ago, Hasan Akçay said: Neden geçiyorsunuz, geçmeyin; "yaş ölçütü"ne itiraz etmekte haklısınız tıpkı Kurân'da söylendiği gibi düşünüyorsunuz: ölçüt ilk âdettir, yaş değil. Ben Türkiye'den örnek verdiğim için 13 dedim. Yaş, ülkeden ülkeye değişir. Talâk 4'ün sözünü ettiği eşiniz hiç âdet görmemişken boşamakta olduğunuz kadındır yani "delayed puberty-âdet gecikmesi"ne uğramış... "Menarche-ilk âdet"ini 18'ine kadar görmeyen bir kız tıbben âdet gecikmesi yaşamaktadır. Ağır işler yapan kızlar yaşıyor "âdet gecikmesi"ni. Örneğin kuyudan kovayla su çekip bahçe sulayan kızlar, sırtında odun taşıyan ya da başının üstünde su taşıyan kızlar, ağır cimnastik hareketleri yapan kızlar, balerinalar... O kız evlenme yaşına geldiğinde hiç âdet görmemişken evlenir. bir süre sonra hiç âdet görmemişken boşanır. Talâk 4'ün konusu budur. Talak 4'ün konusu bu değil, bu sizin yorumunuzdur. Geçiyorumdan kastım, adet yaşının değişkenliği üzerine idi. 9 da olabilir bu. Ama ben oraya takılmıyorum şimdilik demek istedim. Ayetin neresinde açık bir hüküm şeklinde "adet gecikmesi" geçiyor? E siz o vakit, ayette açık bir şekilde bulunmayan bir husus için kuran ve de allah adına hüküm vermiş olmuyor musunuz? Ayetin kesin hükmü budur diyebilir misiniz, küfre, şirke grime riskini de alarak? Kimi kast ettiğine "siz karar veriyorsunuz". Kuran ve allah adına karar verebilir misiniz? Ayet "adet görmemiş olanlar" diyor. Açık, net ve kesin bilgi budur. Şimdi bu ayete göre Benim 11-12 yaşında adet görmemiş bir kızı alıp da, bir iki sene keyfime bakıp hevesimi alıp da, 14 yaşında ve velev ki adet gördükten sonra boşamama engel nedir? Adet görmediyse, ayete göre 3 ay beklerim. O arada görmeye başlamışsa, bir ay bekler devam ederim. Ya da diyelim ki, 13'ünde aldım, adet gecikmesi falan yaşadığı için, 18 yaşında boşanmaya karar verdiğim halde, 3 ay bekleyip öyle boşadım..? Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi (düzenlendi) 49 minutes ago, teflon said: Ayetin neresinde açık bir hüküm şeklinde "adet gecikmesi" geçiyor? "Onların bekleme süresi 3 kamerî aydır" yazıyor: ıddetuhunne selâsetu eşhur; o eşinizle cinsel ilişkide bulunduğunuzu gösterir bu, yoksa bekleme süresi söz konusu olmazdı. Cinsel ilişkide bulunmaksızın boşanan eşiniz için bekleme süresi söz konusu değildir (33:49). "Âdet gecikmesi" gibi bir sağlık sorunu olmayan bir kızla, o kız ilk âdetini görmeden önce cinsel ilişkiye giremezsiniz (3:6); isterseniz bunu, ayetlere dayanarak, ayrıca anlatmaya çalışayım ama şunu bilin: ilk âdetini görmemiş bir kızla cinsel ilişkide bulunmak haramdır. Artı, uygulama da buna göredir; kendini müslüman sayan hiç bir erkek ilk âdetini görmemiş bir hanımla cinsel ilişkide bulunmaz; örneğin 6 yaşındaki kızla evlenilebileceğini iddia eden Nurettin Yıldız dahi o iddiasının hemen ardından bunu dile getirdi. . Temmuz 30, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi 21 minutes ago, Hasan Akçay said: "Âdet gecikmesi" gibi bir sağlık sorunu olmayan bir kızla, o kız ilk âdetini görmeden önce cinsel ilişkiye giremezsiniz (3:6); isterseniz bunu, ayetlere dayanarak, ayrıca anlatmaya çalışayım ama şunu bilin: ilk âdetini görmemiş bir kızla cinsel ilişkide bulunmak haramdır. 3:6. O, sizi rahimlerde, dilediği gibi şekillendirendir. O’ndan başka ilâh yoktur. O, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. Bu ayetin neresinde adet görmeyen kızla ilişkiye giremezsiniz yazıyor? Kastettiğin ayet 4:6 ise o da şu: 4:6. Yetimleri deneyin. Nikaha erdiklerinde, eğer reşid olduklarını görürseniz, mallarını kendilerine verin. Buyur, bu ayette ilk adetin görülmeden ilişkiye girilmeyeceğine dair bir ifade göster. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Temmuz 30, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 30, 2019 gönderildi 9 minutes ago, sağduyu said: 3:6. O, sizi rahimlerde, dilediği gibi şekillendirendir. O’ndan başka ilâh yoktur. O, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir. Bu ayetin neresinde adet görmeyen kızla ilişkiye giremezsiniz yazıyor? Kastettiğin ayet 4:6 ise o da şu: 4:6. Yetimleri deneyin. Nikaha erdiklerinde, eğer reşid olduklarını görürseniz, mallarını kendilerine verin. Buyur, bu ayette ilk adetin görülmeden ilişkiye girilmeyeceğine dair bir ifade göster. Affedersiniz, yanlışlıkla 3:6 yazmışım; doğrusu, siz de kolayca farkettmişsiniz, 4:6'dır. 4:6'yı müzakere etmek istiyor musunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts