Ebu Kafir 0 Temmuz 31, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 31, 2019 gönderildi 42 dakika önce, Kindi yazdı: Burada teklif kısmı rivayet edilmemiş diye sadece bu hadise bakarak öyle bir teklif yok hükmü mü çıkarılıyor . Bu hadiste yoksa benim sana verdiğim kaynaklardaki hadiste var sana şimdi hadis usulü mü anlatayım sayfalarca kendinize göre işinize geldiği gibi anlam çıkartıyorsunuz. Teklif konusunda ısrarlıysanız bunu gösteren sahih hadisi asıp kanıtlamanız uygun olur, desteksiz akıl yürütme ve tefsir denemeleri iddianızı kanıtlamıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Temmuz 31, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 31, 2019 gönderildi 55 minutes ago, Kindi said: Burada teklif kısmı rivayet edilmemiş diye sadece bu hadise bakarak öyle bir teklif yok hükmü mü çıkarılıyor . Bu hadiste yoksa benim sana verdiğim kaynaklardaki hadiste var sana şimdi hadis usulü mü anlatayım sayfalarca kendinize göre işinize geldiği gibi anlam çıkartıyorsunuz. Şaklaban herif hala benim vediğim kaynaklardaki hadislerde var diye kıvırıp duruyor, varsa versene o hadisleri. Link to post Sitelerde Paylaş
Duru akıl 0 Temmuz 31, 2019 gönderildi Raporla Share Temmuz 31, 2019 gönderildi 4 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Sizin de isabetle belirttiğiniz üzere iHTiLAM olmak ve (buluğa ermek) aynı şeydir. Bir de bu iki kelimeye siz dini açıdan yani islam açısından bakıyorsunuz ama öyle bir şey olamaz. Yani ihtilam, eğer ihtilam olanları mükellef yapsaydı yalnızca müslümanlar değil ihtilam olan herkes mükellef olurdu; yahudi, Hristiyan, ateist... Lütfen! Tıp var bilim var; akıl var izan var yani örneğin Türkiye'de 13'ünde aybaşı olduğuna göre cinsel ilişkide bulunma gücüne sahiptir diye hâlen kendisi* bebek olan bir kız... annelik ehliyetini kazanmış mıdır? * Alıntıladığınız iletimde ihtilam ve nikahın eş anlamlılığı ise özel olarak 24:60 ve 4:6 bağlamında söz konusu edilmiştir; yoksa genel olarak nikah, nikah kıymaktır yani evlenmek. "Nikah"ın "göstergesi ihtilam olan cinsel ilişkide bulunma gücü" olduğunu Muhammed Esed, Arap filologlara gönderme yaparak, 24:60'a düştüğü 84 nolu dipnotta belirtiyor. Oraya bakılabilir. Daha söylenmesi gerekenler var ama şimdilik bu kadar. _________________________________________________________________ *Bir bilim adamının bununla ilgili anısını okudum; yazıyı bulursam getireyim: Bu toplantıya gelirken yol kenarında küçük bir kız gördüm, diyor bilim adamı; küçük kız, bir şey olmuş şarampola düşmüş... ağlıyordu. Bebeğine mi ağlıyordu, kendisine mi? (Zira kendisi bebekti henüz.) Ağlıyordu yalnızca. Şarampola düşen bebeğini kaldırıp almadan, alamadan. . Şahsi kanaatim o ki , gayet yerinde , bilgilendirici bir paylaşım olmuş hakkını vermek gerek teşekkürler değerli paylaşımınız için , sadece sonda yazdığınız alıntının konuyla ilgisi nedir onu kısaca izah eder misiniz Hasan Bey , hani şu bilim adamı ve düşen bebekten söz eden kısım ? Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ağustos 1, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2019 gönderildi 5 hours ago, Duru akıl said: Şahsi kanaatim o ki , gayet yerinde , bilgilendirici bir paylaşım olmuş hakkını vermek gerek teşekkürler değerli paylaşımınız için , sadece sonda yazdığınız alıntının konuyla ilgisi nedir onu kısaca izah eder misiniz Hasan Bey , hani şu bilim adamı ve düşen bebekten söz eden kısım ? Ön kabullerden arınmış tavrınız için ben teşekkür ederim. O bilim adamının anlattığından benim çıkardığım: Küçük kız biyolojik olarak annedir, tamam, bebek yapmış ama annelik ehliyetini edinmemiş yani, Nisâ 6'daki kelimeyi kullanalım, rüşde ermemiş; ruhen KENDiSi bir bebek. Bir şey olmuş, belki ayağı taşa takılmış; kucağında bebeğiyle birlikte şarampola yuvarlanmış. Ruhen de anne olsaydı ilk yapacağı şey yerinden fırlamak ve bebeğini kapıp kucaklamak olurdu ama yalnızca ağlamış. Bilim adamınının anlattığında beni asıl etkileyen söz şu oldu: O ağlayan anne değildi, bir bebekti. Sevgili Duru Akıl, Nisâ 6'da üzerinde durulan da aynen bu. Yetimlerinizi ihtilama ermelerine kadar gözetin vebtelul yetâmé hattâ izâ belagun nikahe... Arkadan bir ŞART ifadesi geliyor: Sonra onların bir kısmında rüşd bulur iSENiZ fe iN énestum minhum rüşden mallarını onlara verin -fedfeû ileyhim emvalehum... Madem reşid olmuş durumdadırlar malları üzerinde kendileri tasarrufta bulunabilirler artık. Örneğin erkek iseler evlenirken mehir verebilirler, kadın iseler doğurdukları bebeklerine uygun gıda ve giysi satın alabilirler... Ama EĞER reşid değil iSELER mallarını kendilerine vermeyin; evlenemezler, haram haram. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 1, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2019 gönderildi 6 hours ago, Hasan Akçay said: Yetimlerinizi ihtilama ermelerine kadar gözetin vebtelul yetâmé hattâ izâ belagun nikahe... Adam nikah yazıyor, ihtilam okuyor, tam numunelik. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts