Jump to content

Recommended Posts

Yusuf suresi 26. ………….Kadının  ailesinden  bir  şahit  şahitlik  etti……………………

Veya ………. Kadının ailesinden olayı gören birisi gördüğü şey hakkında konuştu……………….

……..Eğer  yusufun  gömleği  önden  yırtılmışsa  kadın  doğru  söyledi…………

Sen nasıl bir şahitsin?  Gömleğin yırtıldığını biliyorsun ama önden mi yırtıldı yoksa arkadan mı yırtıldı bilmiyorsun.

Şahit misin değil misin?  Olayı gördün mü görmedin mi?

Vallahi gördüm hakim bey ama önden mi yırtıldı yoksa arkadan mı göremedim.

Lan koskoca gömleğin  önden mi yoksa arkadan mı yırtıldığını nasıl göremezsin?

Şimdi burada iş karıştı, burada şüpheli bir durum var.

Yusuf 28.  Kadının kocası yusufun gömleğinin arkadan yırtılmış olduğunu görünce…….

Kadının kocası kapının yanında  Yusuf ve kadınla karşılaşıyor ama daha gömleğin yırtılıp yırtılmadığının farkında değil.  Şahitlik eden yırtıldı ama önden mi arkadan mı bilmiyorum deyince bakıyor ve görüyor!

Kadının kocası yakını göremiyor herhalde, koskoca gömleği göremiyor.  Gözlükle yoksa büyüteçle veya dürbünle falan mı bakıyor  koskoca gömleği görmek için anlamadım ki ben bu işten bir şey.

Yusufcum sen gömleğin içine girdin, ay pardon yani giydin.  Senin gömleğin dilim dilim  ekmek gibi, pastırma gibi doğranırken  senin elin armut mu topluyordu, neden hiçbir şey yapmadın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hikaye anlatımı çerçevesinden bakarsan "şu gömleğin nereden yırtıldığına bakalım, hmm evet önden yırtılmış" gibi bir ifade o kadar da abes değil. TRT çocuk programları gibi ama abes değil. Yusuf, fiziksel güzelliği yüzünden zengin bir kadın tarafından taciz edilip sonra da hikayede yeterince drama yokmuş gibi ya zindanlarda hapis yatıyor ya da köle olarak satılıyor. Genesis'ten incile, incilden kuran'a kopyalanmış bir hikayenin anlatım şeklinden çok şey beklemiyorum. 

 

NOT: müslümanlar bu hikayeyi okumaz. Pek çoğu adam akıllı kitap bile okumamıştır. Onun yerine bir-iki ayetini cımbızlayıp yusuf'un durumundan "aha işte tecavüze karşı kuran'da hüküm var gördünüz mü ateyizler!?!?!" diye yutturmaya çalışır. Yatakta memnun değilsen kadını nasıl hafifçe döveceğini anlatan ayet varken "Kadınlara tecavüz etmeyin" ya da "köle edinmeyin" diye bir ayet olmadığı için kıvranmak ne kadar kötü. Müslüman olmak istemezdim. 

 

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
54 dakika önce, bayşapka yazdı:

kıvranmak ne kadar kötü. Müslüman olmak istemezdim. 

 

Bu sözün beni güldürdü, ben de sana gülümseten bir hikayemi anlatayım.

 

70'li yıllardı, kentte tanıştığım bir köy imamıyla arkadaş olduk, imamlık yaptığı köye 2-3 günde bir gider sohbet ederdik.

İmam, aydın ve olgun bir yapıya sahipti, benim ateist olmam ona zerre kadar itici gelmedi.

Lakin asıl sorun imamlık yaptığı köydeydi, köyün tamamı dinci yarısından fazlası da tarikatçıydı.

Devletin imamını istemiyorlardı, bu yüzden imama olmadık iftiralar, saldırılarda bulunuyorlardı.

Ayrıca köyde dinden başka bir şey konuşulmuyordu, hareketleri dahi tamamen dine bağlıydı.

Velhasıl günün birinde köyün bu hali bende aşırı bir sinir yaptı, biraz gençlik biraz da deli-dolu halimle ne olduysa o sinirden köyün meydanında allah yok diye bağırdım.

Sonra hırsımı alamadım, allah yok, din uydurma diye nutuk çekmeye başladım.

Çevreme baktım herkes var ama kimseden ses çıkmıyor.

O anda beni çok rahat linç edebilirlerdi amma velakin ne kadar korkak oldukları da açığa çıkmış oldu.

O olaydan sonra yine 2-3 günde bir köye gidiyordum, artık benim olduğum yerde kimse dinden bahsetmiyordu.

Köyün imamı artık iftira ve saldırılardan kurtulmuştu, sonra imamla dost olduk.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 01.08.2019 at 12:48, nane yazdı:

Şahit misin değil misin?  Olayı gördün mü görmedin mi?


Şâhitlik, Tanıklıktır.
Tanık olmak sâdece Görmek anlamına gelmez.
Duymak, hissetmek, tadmak, koklamak ve görmek yoluyla elde edilen bir bilgiyle tanıklık yapılabilir.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kedi dünyayı nasıl görür? Mesela benim gördüğüm yeşil yaprakları kedi de görür mü veya kedi başka bir renk mi görür?Eğer kedi dünyayı nasıl gördüğünü anlatabilseydi,  biz onun nasıl gördüğünü anlayabilir miydik?

Biz kuranı yazanın dünyayı nasıl gördüğünü  anlayabilir miyiz? Acaba kuranı yazan dünyayı nasıl gördüğünü anlatabildi mi ve biz onun anlatmak istediğini anlayabildik mi?

Bir bilim adamı kanser hastalığı ile mücadele etmek istiyorsa  kanseri her yönüyle tanımalıdır.

Kanser kötüdür diyerek kanserle mücadele edilmez.

Yusuf 53- Ben nefsimi temize çıkarmam. Hiç şüphesiz rabbimin merhamet ettiğinin dışında kalan nefis kötülüğü emreder. Doğrusu rabbim günahları bağışlar merhamet eder.

Günahları niçin bağışlar?

Merhamet ettiği için bağışlar.

Merhamet nedir?

Bir insanın kötü bir duruma düşmesinden dolayı üzülmeye  ve ona yardım isteği duymaya merhamet denir.

Günahlar sizi kötü bir duruma düşürür, ben de size acırım, yardım ederim ve geçmiş günahlarınızı bağışlarım diyor.

Yani günaha girmezseniz Allah size merhamet edemez. Bu kitaba göre günahsız insan yoktur.  Benim günahım yok diyen en büyük günahkardır ve Allahın gazabını hak eder.

‘’Ben 5 vakit namaz kılıyorum, zina yapmıyorum, hiç günahım yok; cennete gideceğim.’’ Öyle bir şey yok.  Sen bir kere şeytanla karşılaşmadan  Sıratı müstakim de yürüyemezsin.  A'RAF-16.

Sen zaten şeytanla hiç karşılaşmamışsan sıratı müstakimde değilsin, ters yönde giden şeytanın ta kendisisin.

Yusuf 23. Evinde bulunduğu kadın  onu (–yusufu- ) istedi, onun (–yusufun-) nefsinden.

Yusufu istemesi yetmiyor, Yusufu nefsinden istiyor. Ne demişti Yusuf – Ben nefsimi temize çıkarmam-

Yusuf 29. Yusuf sen bundan veya bu işten  vazgeç. Yusuf sen bundan yüzçevir. Yusuf sen bundan uzaklaş.

Yusuf hiçbir şey yapmadı diyorsanız bunu anlamanız mümkün değil. Yusuf sen bundan hiç kimseye bahsetme diye saçmalayıp durursunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 02.08.2019 at 19:31, HATEM said:


Şâhitlik, Tanıklıktır.
Tanık olmak sâdece Görmek anlamına gelmez.
Duymak, hissetmek, tadmak, koklamak ve görmek yoluyla elde edilen bir bilgiyle tanıklık yapılabilir.

 

 

 

Duyarak mı anladı gömleğin yırtıldığını?

Çarşaf yırtılmış olamaz mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yusuf 67. Ey Oğullarım  tek  bir kapıdan  girmeyin, ayrı ayrı kapılardan girin

Babalarının bu isteği oğullarına Allah katından hiçbir fayda sağlamıyor.

Yakup  oğullarının Mısıra veya şehre  ayrı ayrı kapılardan girmesini istemekle sadece içindeki bir haceti ortaya koymuş oluyor.

Neden ortaya koymuş oluyor? Çünkü o Allahın ona öğrettiği  ve insanların çoğunun bilmediği bir ilim sahibidir.

Yakup gizli bir ilme sahip ve bu sahip olduğu gizli ilim onu, oğullarından onlara hiçbir fayda sağlamayacak bir iş yapmalarını istetiyor. Yani Yakup gizli ilmi açığa vurmak istiyor.

Ayrı ayrı,  farklı kapılardan girmek  yakubun oğullarına bir fayda sağlamıyorsa  ve bu eylem sadece gizli bir bilgiyi  açığa çıkarıyorsa  kapı  gizli bir bilgiye sahiptir. Yani kapı oğullarla ilgili  gizli bir bilgiye sahiptir. 

Kapılar oğullarla ilgilidir.

Her oğul farklı bir kapıdan girmelidir.

Bir oğulun girdiği kapıya  başka bir kardeşi girmemelidir.

Kapıdaki veya kapılardaki gizli bilgi nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, nane yazdı:
On 02.08.2019 at 19:31, HATEM yazdı:


Şâhitlik, Tanıklıktır.
Tanık olmak sâdece Görmek anlamına gelmez.
Duymak, hissetmek, tadmak, koklamak ve görmek yoluyla elde edilen bir bilgiyle tanıklık yapılabilir.

 

 

 

Duyarak mı anladı gömleğin yırtıldığını?

Çarşaf yırtılmış olamaz mı?


Çarşaf yırtılmış olamaz.
Kapıdan çıkıldığında zâten herkes gömleğin yırtıldığını görüyor.

Burada ben, işitmenin verdiği bilgiyle şâhitlik (tanıklık) yapıldığını söylemiyorum. Muhtemelleri sıraladım.

Dikkat edilmesi gereken asıl önemli husûs şudur:
Şâhitlik eden kişi, Mısır Azîzinin eşi Züleyhâ'nın yakınlarından (ehlinden) birisi...
Dikkat, Hz. Yûsuf'un yakınlarından değil, Züleyhâ'nın yakınlarından...
Çok Dikkat,, Bu kişi Züleyha'nın aleyhinde şâhitlik yapacak.

Âyet-i kerîmeleri okurken, Mühimm ses efektleri ile uyarılmadığımız için veyâ onlarca yıllık bir hâdise tek bir cümlede ifâde edildiğinde
Anlatılan konunun cesâmetini idrâk etmemiz zor oluyor hele bir de İlâhî kelâmı, Ahmed'in Mehmed'in kelâmı gibi okursak vay hâlimize...

Böyle bir konuda, yakınının aleyhinde şâhitlik yapabilmek cesâret, fedâkârlık, hakşinaslık gerektirir. Çok Zor bir görev.
Âyet-i kerîmede şâhitliğin iki defâ zikredilmesinin mu'cîzevî sebeblerinden birisi bu olsa gerek.
Ya'nî bu zor görevi yerine getirmek için şâhidin hâdiseyi görmesi yetmiyor. Tabir-i Câizse Ayrıca bir tanıklığa karâr vermesi lâzım.
Bu Tanık, Züleyha'nın bayan kölelerinden birisi de olabilir.
Ve tanıklığı esnâsında Azîz'i inandırma bağlamında Azîz'e sığınması gerekir.
Böyle olunca, bu zayıf kölenin olayı görmüş olması yetmez. Bunun kendisi de farkındadır...
Gördüğünü, inkâr edilemez bir delîl ile isbatlama ihtiyâcı belki kendisi için ölüm-kalım mes'elesidir.

Netîcede şâhidin olayı görmüş veyâ görür gibi duymuş olması kendini güvende hissetmesi için yetmemektedir.
Yine bu durumda "Gömlek Önden Yırtıldıysa" veyâ "Gömlek arkadan yırtıldıysa" önermelerini mantık sâhiplerine sunmak, 
Şâhidin vâkıayı gözleriyle görmediği anlamına gelmemektedir.
 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapıya doğru yarışıyorlar.

Sonra gömlek yırtılıyor.

Daha sonra da kapıda  kadının kocası ile karşılaşıyorlar.

Ayrıca ‘’elfeya’’ kelimesi karşılaşmak  anlamında olmayabilir.

Kapıdan dışarı çıktıklarına dair bir ifade yok.

 Yarış yapacak derecede hızlı koşabilmeleri için evin veya odanın içinin çok büyük olması gerekir.

Şahit konuştuktan sonra kadının kocası bakıp görüyor gömleğin ‘’yırtıldığını’’

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, nane yazdı:

Kapıya doğru yarışıyorlar.

Sonra gömlek yırtılıyor.

Daha sonra da kapıda  kadının kocası ile karşılaşıyorlar.

Ayrıca ‘’elfeya’’ kelimesi karşılaşmak  anlamında olmayabilir.

Kapıdan dışarı çıktıklarına dair bir ifade yok.

 Yarış yapacak derecede hızlı koşabilmeleri için evin veya odanın içinin çok büyük olması gerekir.

Şahit konuştuktan sonra kadının kocası bakıp görüyor gömleğin ‘’yırtıldığını’’

 

 

7 saat önce, nane yazdı:

Yusuf ve Züleyha arasında yaşanan olay müslümanların hiç görmedikleri bir olay.

Hiç kar görmemiş, hiç buz görmemiş birine karı buzu nasıl anlatabilirsin.

Kar desen anlamaz buz desen anlamaz.


Ne demek istiyorsun?
Ne iddiâ ediyorsun?
Neye i'tirâz ediyorsun?
Kekeleme...

İlk mesajında şâhitlik konusunda yürüttüğün mantığın, zırvalamak olduğunu gösterdim.
Kur'ânla alay ederken ben senin düşünce bozukluğunu gösterdim ve Kur'ân seninle alay ediyormuş meğer...
Atlı süvârî olduğunu iddiâ ediyorsun ama Tozlar dağılınca Altındakinin eşşek olduğu görülüyor.
Sizin zırvalamalarınızı hayra dönüştürmek benim  çok hoşuma gidiyor.
Çünkü yaptığınız her i'tirâz Allah'ın izniyle Kur'ânın muc'îze kelâmının açığa çıkmasına vesîle oluyor.

tarihinde HATEM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yusuf suresi niye Kuran da diger surelere kıyasla "tek"  ve "en uzun " tam macera tadında tamamlanmış tam bir öyküdür,hiç düşündünüz mü? 

Tevrat da ki en uzun öykülerden biri de Yusuf' un hikayesidir de o yüzden.

Kuran yazarları bakmış başı sonu belli bitmiş mükemmel bir öykü var Tevrat da , fırsat bu fırsat olduğu gibi alalım demişler.fakat bazı ufak değişikliklerle...nedir bu değişiklikler açın Tevrat da ki Yusuf' un hikayesini okuyun : (Yaratılış 39.sayfa / 12.ayet )

Tevrat da ki hikayede Yusuf  elbisesini -tam parça halinde - olduğu gibi kendisine ilişki teklif eden kadının evinde bırakıp dışarı çıkıyor.kadının  ilişki  teklifini reddettiği halde suçlu ilan edilip zindana atılıyor.

Belli ki gömlek yırtılması Kuranı yazanların fantazisi.(Tevrat tahrif olmuşsa,tahrif edenler bu detaydan hangi gerekçeyle  rahatsız olup "gömleğin yırtılması " mevzusunu tahrif ettiler -sildiler- ayrı soru) Kuran yazarları belli ki öyküye gizem katmak istemişler.nede olsa araplarda "binbir gece masalları "nı uyduracak kadar bol fantazi var.

Gömleğinin arkadan yırtılması Yusuf' u aklamış .

Belki kadın Yusuf'u tehdit etti "bana sarkıntılık ettin,seni kocama şikayet edeceğim "dedi.Yusuf da kaçmayı uygun buldu ve tam kaçarken kadın Yusuf'u yakalamak icin 

arkadan gömleğini tuttu ve gömlek yırtıldı.gömleğin arkadan yırtılmasıyla ilgili daha pek cok

varsayımlar üretilebilecekken,kadının kocasının "hımm ,gömlek arkadan yırtılmış,demekki bizim avrat suçlu " demesi çok saçma.böyle bir olay gerçekten yaşansa

ve kadının kocası siz olsanız aynı yargıya varırmıydınız ? 

İşin daha tuhafı Yusuf'u aklayan adam Yusuf'u zindana atmaya karar vererek kendisiyle çelişmiş .karısına da bir şey demiyor.Yusuf' u zindana atacak kadar tepkili ama karısına karşı tepkisiz.bu adam pezevenk mi ki karısına karşı zerre tepkisiz? Milletin diline düşmekten zevk mi almış?  Karısını suçlamasaydı ,karısı dile düşmezdi.Kuran da adamın karısı dile düşüyor.fakat dillendirenler sadece kadınlar .garip...

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 

3 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

Yusuf suresi niye Kuran da diger surelere kıyasla "tek"  ve "en uzun " tam macera tadında tamamlanmış tam bir öyküdür,hiç düşündünüz mü? 

Tevrat da ki en uzun öykülerden biri de Yusuf' un hikayesidir de o yüzden.

Kuran yazarları bakmış başı sonu belli bitmiş mükemmel bir öykü var Tevrat da , fırsat bu fırsat olduğu gibi alalım demişler.fakat bazı ufak değişikliklerle...nedir bu değişiklikler açın Tevrat da ki Yusuf' un hikayesini okuyun : (Yaratılış 39.sayfa / 12.ayet )


Yûsuf Kıssâsı, ibretli ve faydalı öğütler içerdiği için Kur'ân da da etraflıca zikredilmiş...
Objektif bakan kişi, Geçmiş kitaplarda anlatılan bir hâdise (hâdîseler bütünü -kıssâ) hakkında Kur'ânın,
Geçmiş ümmetlerin de bilmediği detay bilgiler vermesini/verebilmesini Çok ilginç bulmalıdır.
Kur'ânın, Semavî dîn kitaplarındaki bilgiler hakkında tashîh yapması ve yaşanmış vâkıalara dâir ilâve detâylar vermesi, Müslümânlar için ilginç değildir.
Çünkü müslümânlar, Kur'ânın ilâhî ve mu'cîze kelâm olduğunu biliyorlar.
Fakat ateistlik veyâ misyonerlik iddiâsında olanlar bu Kur'ânda, geçmiş hâdiseler hakkında verilen ilâve bilgiler ve muazzam detayların
Ya Geçmiş kitaplar ile arasındaki çelişkiyi  ya da mantık kuralları bakımından tutarsızlığını ortaya koymaları gerekir. Olmayan çelişki de ortaya konamaz.
Böyle Nutuk atmakla olmaz.
Yûsuf Kıssâsının Hem Tevrat'ta hem de Kur'ân'da genişçe zikredilmesi, Kur'ân'ın ilâhî kitab olmasıyla çelişmez.
Bilâkis Kıssâ hakkında hiçbir beşerî kaynakta olmayan ilâve bilgiler, Kur'ânın ilâhîliğine mantıken delîll olur.

 

4 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

Tevrat da ki hikayede Yusuf  elbisesini -tam parça halinde - olduğu gibi kendisine ilişki teklif eden kadının evinde bırakıp dışarı çıkıyor.kadının  ilişki  teklifini reddettiği halde suçlu ilan edilip zindana atılıyor.

Belli ki gömlek yırtılması Kuranı yazanların fantazisi.(Tevrat tahrif olmuşsa,tahrif edenler bu detaydan hangi gerekçeyle  rahatsız olup "gömleğin yırtılması " mevzusunu tahrif ettiler -sildiler- ayrı soru) Kuran yazarları belli ki öyküye gizem katmak istemişler.nede olsa araplarda "binbir gece masalları "nı uyduracak kadar bol fantazi var.

 


Tevrat'taki, Hz. Yusuf'un Gömleğinin Züleyhâ'da (Oda da) kalması bilgisi İle Kur'ânda Gömleğin yırtılması bilgisi arasında hiç  bir çelişki yok.
Bilâkis bu iki bilgi birbirini tamâmlıyor ve hâdiseyi daha iyi anlamamızı sağlıyor.
Nane nin en baştaki soruları burada cevap buluyor.

Oda da kimse yoksa, Bağırışma sesleri duyuluyor. Ve Hz. Yusuf'un Gövdesi çıplak olduğu için Gömleğin incelenmesi Öneriliyor. Gömleğin yırtılma sesi de duyulmuşsa
veyâ Gömlek hakkında "Bu gömlek yırtılmış" denmişse,, Gömleğin önden veyâ arkadan yırtılması hakkında bir mantık önermesi yapılıyor.

Gömlek Yırtılması, Tevrat'taki bilgileri tamâmlayıcı bir mu'cîze bilgidir diyorum.
Gömlek yırtılması hakkında,, "Kur'an Yazarlarının fantazisi" iddiâsında bulunmak için hâdisede,, Gömlek yırtılmasının neyle çeliştiğini ortaya koymalısın.
Nutuk çekmekle olmaz.

Gömleğin Yırtılması mevzûsunun Tevrat'tan tahrîf yoluyla silinmiş olabileceğini düşünmek çok bozuk bir mantık yürütmedir.
Tevrat'ta Gömlek yırtılması bilgisinin verildiğini veyâ verilmesi gerektiğini nerden çıkartıyorsun? Bu detayın, Tevrat'ta anlatılmamış, Kur'ânda anlatılmış olması gâyet normaldir.

Gömlek yırtılmasının gizemli olduğunu düşünmen senin fantazi âleminde yaşadığını gösteriyor. Gömlek yırtılması, vakıayı açıklayan bir detay.

 

4 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

Gömleğinin arkadan yırtılması Yusuf' u aklamış . 


Fantezi Dünyânın iğrençliği burada açıkça kendini belli ediyor.

 

4 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

Belki kadın Yusuf'u tehdit etti "bana sarkıntılık ettin,seni kocama şikayet edeceğim "dedi.Yusuf da kaçmayı uygun buldu ve tam kaçarken kadın Yusuf'u yakalamak icin 

arkadan gömleğini tuttu ve gömlek yırtıldı.


Beyinsiz, Yûsuf'un sarkıntılık edebilecek bir insân olduğuna dâir geçmiş kitaplarda tek bir emâre göstersene. 
Sâhibi, bütün mülkünü, güzel ahlâkı sebebiyle ve hem de köle olmasına rağmen Hz. Yûsuf'a emânet etmiş.
Bir kadın, sarkıntılık eden kişiyi yakalayıp ne yapacak? Yakalamak için arkadan koşması sana normal mi geliyor, Kapkaççıdan Cüzdânını mı alacak?

 

5 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

gömleğin arkadan yırtılmasıyla ilgili daha pek cok varsayımlar üretilebilecekken,


Üret de beyinsizliğin daha çok ortaya çıksın.

 

5 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

kadının kocasının "hımm ,gömlek arkadan yırtılmış,demekki bizim avrat suçlu " demesi çok saçma.böyle bir olay gerçekten yaşansa

ve kadının kocası siz olsanız aynı yargıya varırmıydınız ? 


Niye saçma? Geri zekâlı mısın? Niye saçma olduğunu söyle?
Adam Yûsuf'u tanıyor, Karısını da biliyor. Kendisini de biliyor.
Yûsuf'un Güzel ve Ahlâklı olduğu herkesin ma'lumu. Züleyhâ'da Yûsuf'a yakışıklılığı sebebiyle âşık...
Adam Kendisini biliyor dediğim, Belki Züleyha'yı ihmâl ettiğini v.s. biliyor.
Bunun neresi saçma?
Geri zekâlı, Çevremizdeki insânların kocalarını o peygamberle mi kıyâs ediyorsun?

 

5 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

İşin daha tuhafı Yusuf'u aklayan adam Yusuf'u zindana atmaya karar vererek kendisiyle çelişmiş .karısına da bir şey demiyor.Yusuf' u zindana atacak kadar tepkili ama karısına karşı tepkisiz.bu adam pezevenk mi ki karısına karşı zerre tepkisiz? Milletin diline düşmekten zevk mi almış?  Karısını suçlamasaydı ,karısı dile düşmezdi.Kuran da adamın karısı dile düşüyor.fakat dillendirenler sadece kadınlar .garip...


Çelişmemiş. Bak, Benim yapacağım yorum, önceden yapılmış.
Potifar, Yûsuf’un suçsuz olduğunu anlamıştı, fakat onu cezalandırmadığı takdirde karısı hakkında dedikodu yapılacağını düşünerek Yûsuf’u hapse attırmıştır (Tora, I, 319).
Karısına ne diyor ne demiyor, Karısı ile münâsebeti nedir? Burada müneccimlik yapacak değiliz. Karısına nasıl bir tepki vermiş bilmiyoruz.
Sonuçta bir cinsel ilişkinin olmadığı ayan beyan ortada.
Zâten biraz kafan çalışsa, Züleyhâya bir cezâ veremeyeceğini de çıkartman gerekir.
Olayı örtbas etmek için Yûsuf'u haksız şekilde zindâna atan koca, Kadına alenen cezâ verebilir mi? Verirse Halka boynuzlandığını belgelemiş olur.
Karısına alenen tepki verirse mi Dile düşer yoksa Yûsuf'u zindana atıp sessiz kalırsa mı? Bunları düşünemiyor musun?
Kur'ânda Züleyhâ Halk nazarında dile düşmüyor. Kur'ân Züleyhâ'yı da bir vechile ma'zur gösteriyor.
Züleyha Arkadaşlarını çağırıyor, Bakın diyor, gönlümü kaptırmakta haksız mıyım?

Eşşşşşek gibi okumayın bu kitabı, İnsân gibi okuyun. Zâten eşşekleri yaklaştırmıyorlar. O da ayrı mes'ele...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, HATEM yazdı:

 


Yûsuf Kıssâsı, ibretli ve faydalı öğütler içerdiği için Kur'ân da da etraflıca zikredilmiş...
Objektif bakan kişi, Geçmiş kitaplarda anlatılan bir hâdise (hâdîseler bütünü -kıssâ) hakkında Kur'ânın,
Geçmiş ümmetlerin de bilmediği detay bilgiler vermesini/verebilmesini Çok ilginç bulmalıdır.
Kur'ânın, Semavî dîn kitaplarındaki bilgiler hakkında tashîh yapması ve yaşanmış vâkıalara dâir ilâve detâylar vermesi, Müslümânlar için ilginç değildir.
Çünkü müslümânlar, Kur'ânın ilâhî ve mu'cîze kelâm olduğunu biliyorlar.
Fakat ateistlik veyâ misyonerlik iddiâsında olanlar bu Kur'ânda, geçmiş hâdiseler hakkında verilen ilâve bilgiler ve muazzam detayların
Ya Geçmiş kitaplar ile arasındaki çelişkiyi  ya da mantık kuralları bakımından tutarsızlığını ortaya koymaları gerekir. Olmayan çelişki de ortaya konamaz.
Böyle Nutuk atmakla olmaz.
Yûsuf Kıssâsının Hem Tevrat'ta hem de Kur'ân'da genişçe zikredilmesi, Kur'ân'ın ilâhî kitab olmasıyla çelişmez.
Bilâkis Kıssâ hakkında hiçbir beşerî kaynakta olmayan ilâve bilgiler, Kur'ânın ilâhîliğine mantıken delîll olur.

 


Tevrat'taki, Hz. Yusuf'un Gömleğinin Züleyhâ'da (Oda da) kalması bilgisi İle Kur'ânda Gömleğin yırtılması bilgisi arasında hiç  bir çelişki yok.
Bilâkis bu iki bilgi birbirini tamâmlıyor ve hâdiseyi daha iyi anlamamızı sağlıyor.
Nane nin en baştaki soruları burada cevap buluyor.

Oda da kimse yoksa, Bağırışma sesleri duyuluyor. Ve Hz. Yusuf'un Gövdesi çıplak olduğu için Gömleğin incelenmesi Öneriliyor. Gömleğin yırtılma sesi de duyulmuşsa
veyâ Gömlek hakkında "Bu gömlek yırtılmış" denmişse,, Gömleğin önden veyâ arkadan yırtılması hakkında bir mantık önermesi yapılıyor.

Gömlek Yırtılması, Tevrat'taki bilgileri tamâmlayıcı bir mu'cîze bilgidir diyorum.
Gömlek yırtılması hakkında,, "Kur'an Yazarlarının fantazisi" iddiâsında bulunmak için hâdisede,, Gömlek yırtılmasının neyle çeliştiğini ortaya koymalısın.
Nutuk çekmekle olmaz.

Gömleğin Yırtılması mevzûsunun Tevrat'tan tahrîf yoluyla silinmiş olabileceğini düşünmek çok bozuk bir mantık yürütmedir.
Tevrat'ta Gömlek yırtılması bilgisinin verildiğini veyâ verilmesi gerektiğini nerden çıkartıyorsun? Bu detayın, Tevrat'ta anlatılmamış, Kur'ânda anlatılmış olması gâyet normaldir.

Gömlek yırtılmasının gizemli olduğunu düşünmen senin fantazi âleminde yaşadığını gösteriyor. Gömlek yırtılması, vakıayı açıklayan bir detay.

 


Fantezi Dünyânın iğrençliği burada açıkça kendini belli ediyor.

 


Beyinsiz, Yûsuf'un sarkıntılık edebilecek bir insân olduğuna dâir geçmiş kitaplarda tek bir emâre göstersene. 
Sâhibi, bütün mülkünü, güzel ahlâkı sebebiyle ve hem de köle olmasına rağmen Hz. Yûsuf'a emânet etmiş.
Bir kadın, sarkıntılık eden kişiyi yakalayıp ne yapacak? Yakalamak için arkadan koşması sana normal mi geliyor, Kapkaççıdan Cüzdânını mı alacak?

 


Üret de beyinsizliğin daha çok ortaya çıksın.

 


Niye saçma? Geri zekâlı mısın? Niye saçma olduğunu söyle?
Adam Yûsuf'u tanıyor, Karısını da biliyor. Kendisini de biliyor.
Yûsuf'un Güzel ve Ahlâklı olduğu herkesin ma'lumu. Züleyhâ'da Yûsuf'a yakışıklılığı sebebiyle âşık...
Adam Kendisini biliyor dediğim, Belki Züleyha'yı ihmâl ettiğini v.s. biliyor.
Bunun neresi saçma?
Geri zekâlı, Çevremizdeki insânların kocalarını o peygamberle mi kıyâs ediyorsun?

 


Çelişmemiş. Bak, Benim yapacağım yorum, önceden yapılmış.
Potifar, Yûsuf’un suçsuz olduğunu anlamıştı, fakat onu cezalandırmadığı takdirde karısı hakkında dedikodu yapılacağını düşünerek Yûsuf’u hapse attırmıştır (Tora, I, 319).
Karısına ne diyor ne demiyor, Karısı ile münâsebeti nedir? Burada müneccimlik yapacak değiliz. Karısına nasıl bir tepki vermiş bilmiyoruz.
Sonuçta bir cinsel ilişkinin olmadığı ayan beyan ortada.
Zâten biraz kafan çalışsa, Züleyhâya bir cezâ veremeyeceğini de çıkartman gerekir.
Olayı örtbas etmek için Yûsuf'u haksız şekilde zindâna atan koca, Kadına alenen cezâ verebilir mi? Verirse Halka boynuzlandığını belgelemiş olur.
Karısına alenen tepki verirse mi Dile düşer yoksa Yûsuf'u zindana atıp sessiz kalırsa mı? Bunları düşünemiyor musun?
Kur'ânda Züleyhâ Halk nazarında dile düşmüyor. Kur'ân Züleyhâ'yı da bir vechile ma'zur gösteriyor.
Züleyha Arkadaşlarını çağırıyor, Bakın diyor, gönlümü kaptırmakta haksız mıyım?

Eşşşşşek gibi okumayın bu kitabı, İnsân gibi okuyun. Zâten eşşekleri yaklaştırmıyorlar. O da ayrı mes'ele...

 

Senin beynini ikiye üçe katlayacak akıl var bende.senin müslüman olduğundan da şüpheliyim.

İslamın sonu yakındır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayın yaşandığı memlekette mahkeme,kanun,adalet,hakim yok mu ki ayak üstü Yusuf'u gömleğiyle yargılanmışlar .böyle bir yargılama mı var ? ne aptalca !!! Suçsuz olduğu halde Yusuf'un zindana atılması kararı çarşıda pazarda dedikodu nedeni  olmamış mı? 

Kuran da anlatıldığı gibiyse kesin olmuştur.ee bu sefer adam ve karısı daha da rezil olur.hem kadının rezilliği hemde Yusuf'a edilen haksızlık dillendirilir.bari Yusuf'u zindana atmada daha fazla rezil olma.

 

Özellikle İncil' e göre (Hindt kutsal metinlerine göre de ) Kuran "iblis" tarafından vahyedilmiştir.İblis "ben Allah' ım " diyerek insanları tuzağa düşürmüştür.iblis hayattadır ve belkide paralı adamları internette de cirit atmaktadır.kah müslüman kimliğinde kah deist kimliğinde,hristiyan  kah da tengrici kimliginde gezinirler tıpkı iblis gibi alay eder tuzağa düşürürler .

İblis "alay edendir ".Kuran da ki "ben Allah' ım "diyen de alay edendir.İblis Tuzak kurandır .Kuran da ki Allah da "tuzak kurandır " .

İncil' e göre islam ve iblisin egemenliği  son bulacak ...İncil' i Kuran ayetleriyle kıysaladığımda bu "son" un yakın olduğunu gördüm.İncil Tanrı kelamıysa islamın ve iblisin sonu yakındır.

Kuran düşünemeyen bireyler ister.bu manada Kuran insan aklının düşmanıdır.bu tür akla zarar ayetleri,hikayeleri inandırmakla insanların mantıklı düşünme becerisini dumura uğratır.islamdan çıkmanız gerekir ki çelişkileri,mantık hatalarını,asıl niyeti farkedebilesiniz.

 

Bakın:  

12 gezegen Güneş etrafında gezinir ve aydınlanır.

İsa güneştir ve 12 havariyi aydınlatmak üzere görevlendirir.

Gezegenler Güneşin etrafından ayrılmaz.

Havarilerde İsa' nın etrafından...

Aynı kuralı/ örneği islama,tatbik edelim

 

Hacılar "kara "taş ve küpün etrafında dolanırlar.

karanlığa secde ederler ve karanlığa kölelik ederler.

karanlığın olduğu yerde "akıl" ne işe yarar bana söyleyin.

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yusuf'un odadan uzaklaşması,kaçması için suçlu olması gerekmez.iftiraya uğradığını düşünmüş olduğu için kaçmıştır.kaçarken de kadın Yusuf' un gömleğini arkadan tutmuştur.

Madem Yusuf zina etmeyecek kadar "masum" ,nasıl olurda kadın Yusuf' a bu kadar rahat iftira atabilir ve kocası "Yusuf' tan şüphelenip " ayak üstü yırtılan gömlekle Yusuf'un yargılanmasına ses çıkarmaz? 

Orda ki eleman demiş ki " önden yırtılması suçluluğuna,arkadan yırtılması suçsuzluğuna işaret eder " 

Dememiş ki " Yusuf böyle bir şey yapmaz " ...kadının kocası dememiş ki " Yusuf bunu yapmaz,iftira etmeyin " ...üstelik halkın Yusuf' un zina etmeyecek kadar temiz olduğunu bilmesine rağmen nasıl olurda Yusuf'u zindana arttırır?  Mantıksızlık,mantıksızlık,mantıksızlık...

Belli ki Yusuf da zina edecek potansiyeli görmüşler.halkta belli ki Yusuf'un suçluluğuna ,ihtimal vermiş.kimseden itiraz gelmemiş.bilmem kaç sene zindanda kapalı kalmış.

Yusuf iftiradan kaçarken kadın arkadan gömleği tuttu ve gömlek yırtıldı diyelim.

Ayett de diyor ki eleman " arkadan yırtılmış sa şöyle önden yırtılmışsa böyle "...önden arkadan yırtılması o an fark edilemeyecek birşey mi ki "yırtılmışsa "diyor.doğru cümle şu olmalı:  " gömlek arkadan yırtılmış,kadın suçludur "...elemanda ki korkusuzlukta ilginç.sofrasında oturdugu,ekmeğini yediği adamın karısını suçlu çıkarmış.madem o kadar adilsin madem kadının kocası bu kadar adil ,Yusuf'u niye zindana arttırmış, ?

Yusuf madem aklanmış,masum,niye ve nasıl kadın Yusuf'a iftira alabilmiş?  Bana inanmazlar diye düşünmemiş?  Yusuf iftiradan kaçarken gömleği arkadan yırtılmış.önden de yırtılabilirdi.kadın ani bir hareketle Yusuf'un gömleğini önden tutabilirdi.Yusuf da kaçarken gömlek yırtılabilirdi.bu durumda gömlek önden yırtılmış diye kadının suçsuzluğuna,Yusuf'un suçluluğuna hükmedileceği kesin.temelden yanlış yargılamaya sebeb olacak bir detay gömleğin önden mi arkadan mı yırtıldığı.

Yusuf kadını yanlış anladığı içinde kaçmış olabilir.

Bu durumda kadın "beni yanlış anladı.kendisine iftira ettiğimi söyledi ve huzurumdan kaçtı.bende bana haksızlık ettiğini düşünüp kaçmasına mani olmak istedim " de diyebilir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yusuf 23. ………ve gallekati l ebvab…………

Ve kadın kapıları kapadı.

Bu evin kaç kapısı var?

Bir tane değil, iki tane de değil, en az üç tane kapı kapamış  olması gerekiyor.

İki kapı kapamış olsa – babeyn- denmiş olması gerekir.

Hangi kapıları kapamış olabilir?

Evin dış kapısını, arka kapısını, bir de odanın kapısını kapamış olsun diyelim.

Kadın bu kapıları niye kapatıyor?

İzinsiz habersiz kimse gelmesin diye kapatıyor.

Bu eve kim gelebilir?  Herhalde sarı çizmeli Mehmet ağa gelemez.

Ama o da ne?  Kadının kocası birden  odanın kapısında beliriveriyor, nereden çıktığı belli olmayan şahit konuşmaya başlıyor.

Bu kadın kapıları niye kapatmıştı?

Kadın kapıları kapatıyor sonra da –heyte leke- diyor. Bunu –gel- diye çeviriyorlar. Ama –ne hoş sana- da olabilir.

Siz kadının yerinde olsanız  Yusufu nefsinden istedikten sonra, yani zina, fuhuş teklif ettikten sonra mı kapıları  kapatırsınız, yoksa teklif etmeden önce mi kapıları kapatırsınız?

Madem Yusuf kaçacaktı kadın kapıları kapatırken neden kaçmadı? Kadın kapıları kapatırken kendisine fuhuş teklif edildiğini biliyordu.

Arka kapıdan kaçıverseydi.

Bu kitaba inanırsın veya inanmazsın, Bu kitap doğrudur veya yanlıştır, ben bunları tartışmıyorum.

Bu kitap ne anlatıyor kardeşim?  Tanrı var mı, yok mu?  Ne bileyim ben kardeşim.

Benim bunları bilebilecek kadar çok büyük bir aklım yok ki.

Birileri benim önüme bir kitap koymuş.

Önüme bir kitap konmuşsa, eh demekki sen bunu anlayabilirsin denmiş.

Kadın –heyte leke- senin için ne güzel, ne hoş dedikten sonra.

Yusuf –meaazallahi- diyor. Euzübillahi demiyor. Eğer bir fiilin önüne –m- harfi gelirse, mesela mescid gibi, o zaman fiil bir cisme veya bir mekana dönüşür.

Yani mescid dediğin zaman secde anlaşılmaz secde ettiğin yer anlaşılır. Veya memleket dediğin zaman malik olmak, sahip olmak anlaşılmaz  sahip olunan yer anlaşılır. Menzil dediğin zaman inmek anlaşılmaz, bir şeyin indiği, vardığı yer anlaşılır.

Meaazallahi; Allaha sığınılacak yer veya Allahın sığınılacak yeri.

İnnehü rabbi ahsene mesvaye; Doğrusu hiç şüphesiz rabbim benim oturduğum konakladığım  yeri güzel yaptı veya güzelleştirdi.

Konu yer veya mekan. Bu yer neresi? Bu yer veya mekan Allaha ait olan bir yer.

Eğer inanan bir Müslüman bunları okuyorsa ben onun inkar etmesi için bunları yazmıyorum.

Kimsenin inanması inanmaması beni ilgilendirmez. Uyanın gözünüzü açın diyorum. Bu millet bence dünyanın en saf milleti, en savunmasız, en sahipsiz, en acıyanı olmayan bir millet. Eğer bu milletin bir sahibi acıyanı olsaydı  saidi nursi gibi bir delinin zırvalarıyla zihinlerin bulandırılmasına izin verilmezdi.

Yusufu nefsinden istedi sonra kapıları kapadı. Eğer Yusuf kaçacak olsaydı kadın kapıları kaparken kaçardı. Kaçmadığına göre  bu kapı başka kapı.

Daha önce ne demiştim.

Kapıdaki veya kapılardaki gizli bilgi nedir?

Yakubun oğullarının her birisi ayrı ayrı farklı kapılardan mısıra girmelidir.

Yakubun bu isteği onlardan hiçbir sıkıntıyı gidermiyor veya onlara hiçbir fayda sağlamıyor. Öyleyse bu işi neden yapıyorlar.  Çünkü Yakup nefsindeki bir haceti ortaya koymak istiyor. Yani yakubun nefsinde  Bir gereksinim var, ihtiyaç duyulan bir şey var ve bunu ortaya koyuyor. Peki ortaya koyulan bu hacetin kapılarla ve oğullarla ne ilgisi var? Aslıda bilmecenin cevabı basit.

Kapı veya kapılar yakup ve oğullarının ihtiyaç duyduğu bir şeydir. Fakat herkes  ayrı ayrı farklı kapılardan  girmelidir.  Yakup insanların  büyük çoğunluğunun bilmediği bir bilgiye sahiptir ve bu gizli bilgi kapıyla ilgilidir.

Kapıdaki gizli bilgi; dişi cinsel organdır. 

Uyumayın, uyanın gözünüzü açın, salak sulak hocalara kul köle olmayın.

Kadın kapıları yani cinsel organını neyle kapatıyor?  Kapıyla kapatıyor. Kapı yusufun neyi olur bu durumda? Yusufun cinsel organı olur.

Kapı kadının cinsel organı ise kadının bedeni ne olur? Kadının evi olur.

Ne demişti Yusuf; meaazallahi.  Allaha sığınılacak yer. Kadının vücudu (evi) Allaha sığınılacak yer oluyor.

Lev la en raa bürhane  rabbihi.

Bürhan; bir şeyle ilgili kesin kanıt demek.

Hikayemizdeki kesin kanıt neydi?  Gömleğin arkadan mı yoksa önden mi yırtıldığıydı.

Eğer Yusuf  rabbinin bürhanını,  kesin kanıtını  yani gömleğin arkadan ‘’yırtılmasını’’  (kocası) gördü diye (düşünmeseydi) olmasaydı

Kezalike  li nasrife anhü ssue ve l fahşae.

İşte bu (düşünce)   Yusuftan  kadının kötü arzusunu ve fuhuşu  uzaklaştırmamız  içindi.

Kapıya doğru yarışıyorlar.  Yani ilişkideki hareketler çok hızlanmış. 

Ve kaddet kamisahü min dübür

Gömlek yusufun üzerindeyse  Yusuf gömleğin içindedir.

Yusuf kadınla ilişki halinde olduğuna göre  ve gömlek Yusufun suçlu veya suçsuz olduğunu belirleyen kesin delil olduğuna göre, gömlek giyilmiş kirletilmiş  mahrem yerdir.

Yani Yusuf son anda  ters ilişkiye geçerek  zinadan ve fuhuştan kurtulmuş oluyor.

Ve bütün bunlar olurken de ne kadının kocasından ne de şahitten gizlenmeye gerek görmüyorlar.

Buna da zenb veya zünub diyorlar.  Küçük günah veya kuyruk demek oluyor.

Kabul etmesi ve inanması çok zor. Allah inananlara kolaylık versin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...