Jump to content
akılsızşuursuzatom

Tanrının varlığı belirsiz midir açık mıdır?

Recommended Posts

3 minutes ago, nogodbutAllah said:

Allahım daha ne yazsam boş:)

kaç kelam yazdım ya anlaşılmıyor ya anlamazlıktan geliniyor

o zaman bebeye anlatır gibi anlatayım:)

 

duygu ve düşünme maddi boyutla alakası nedir?

bunlar maddeyi aşkın şeyler midir yoksa tamamen madde ile açıklanabilir mi

akıl şuur zihin duygu beyinle irtibatı ve madde ile ilişkisi nedir?

sense kelimesi zaten sensor un da köküdür ingilizcede biz beş duyua five sense deriz arapçada havasatı hamse havasat hissin çoğuludur

misal deriz bacağım hissizleşti  veya narkozla hiss gitti filan evet bu hiss ve sense in belli maddi biyolojik tarafı var

ama bir çok dilde sense feeling think emotion mind gibi kelimeler kavramlar boşuna değil hepsinin birbirinden farkı var

hepsini bir torpaya doldurup  mind =brain mantığı materyalistik mantıktır

malum materyalist mantık çuvalladı tüm paradigmalar değişti idealistik romantik teistik filozofik mantıklar da var sadece kendi dar evren kabuğunda kalmayınız derim

 

 

Nesini anlayacaz senin zırvalıklarının? Anlaşılmayacak tarafı yok, saf bir cehalet, saf bir götten sallamaca, hepsi o. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

görmek istemeyen den daha kör

anlamak istemeyenden daha cahil kim olabilir

gözleri var görmezler

akılları var anlamazlar

kalbleri var idrak etmezler işte tam da bu inatçı güruhun robot resmidir:)

bu tiplere bir şey anlatma derdinde de değiliz ha

ola ki aklı başında sorgulayan insaf sahibi biri okur diye yazıyoruz

.

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, nogodbutAllah yazdı:

görmek istemeyen den daha kör

anlamak istemeyenden daha cahil kim olabilir

gözleri var görmezler

akılları var anlamazlar

kalbleri var idrak etmezler işte tam da bu inatçı güruhun robot resmidir:)

bu tiplere bir şey anlatma derdinde de değiliz ha

ola ki aklı başında sorgulayan insaf sahibi biri okur diye yazıyoruz

.

Demek allahı, melekleri, cinleri, şeytanları, balığın içinde yaşayan adamı, ejderhaya dönüşen asayı, cenneti, cehennemi gördün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, nogodbutAllah said:

görmek istemeyen den daha kör

anlamak istemeyenden daha cahil kim olabilir

gözleri var görmezler

akılları var anlamazlar

kalbleri var idrak etmezler işte tam da bu inatçı güruhun robot resmidir:)

bu tiplere bir şey anlatma derdinde de değiliz ha

ola ki aklı başında sorgulayan insaf sahibi biri okur diye yazıyoruz

.

 

Sen tabii ki, kendini iyi tarif etmişsin. Yalnız kalple hiç bir bok idrak edilmez, beyinle edilir ama arap putu nereden bilsin beyini, değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 hours ago, nogodbutAllah said:

görmek istemeyen den daha kör

anlamak istemeyenden daha cahil kim olabilir

gözleri var görmezler

akılları var anlamazlar

kalbleri var idrak etmezler işte tam da bu inatçı güruhun robot resmidir:)

bu tiplere bir şey anlatma derdinde de değiliz ha

ola ki aklı başında sorgulayan insaf sahibi biri okur diye yazıyoruz

.


Cinler, melekler, ebabil kuşları, şeytanlar inanılır şeyler değil. İnandırıcı değil.

 

İnsanın bunlara kendini inandırmaya çalışması kendini kandırmaktır.

 

Kendini kandırmaya teşvik etmek ve kendini kandırmaya çalışmayanlara da hakaretler etmek dinin dangalaklığıdır.

 

Doğruya doğru. Buna itiraz edebiliyorsan buyur et. Ama cevap vereceksen alıntı yap ya da adımı yaz, çünkü öteki türlü acaba bana mı yazdı diye dönüp dönüp bakmıyorum. 

 

Not: Sen bakara suresinde takılıp kalmışsın. Kişisel gelişimin orada durmuş. İstersen ömrün boyunca tek satır ilerleme, önemli değil. 

 

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, nogodbutAllah yazdı:

kalbleri var idrak etmezler

Kalp ? Idrak ?

Bunun gibi adamların bilime çamur atması normaldir. Ulan bu zaten bilimden haberi yok ? Yani insan birşey öğrenir öyle eleştirir anlarız. Kalbin idrak ettiğini söyleyen adama neyi öğretelim ?

3 saat önce, cengiz_han yazdı:

Allah belirsizdir.

Allah hakkında bilgi yoktur.

Allah'ın varlığını gösteren gözlem, ölçüm ,deney yoktur

Tanrı demek istemiştiniz galiba ?

Çünkü Allah gibi bir saçmalık için deneye ölçüme gerek yoktur. Çünkü saçmadır. Bunun için Kuran'ı okumanız yeterdir. Allah hakkında bilgi vardır. Allah tuzak kuran, azab eden ama aynı zamanda seven bir babadır. Ayrıca psikolojik rahatsızlıkları var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
36 minutes ago, kutsalcaydanlik said:

Çünkü Allah gibi bir saçmalık için deneye ölçüme gerek yoktur. Çünkü saçmadır. Bunun için Kuran'ı okumanız yeterdir.

 

Kuran'ı okumaya bile gerek yok, İslam'ın iddiası ne? Muhammed'e inanmayan herkes sonsuza kadar yanacakmış, bu iddianın deli saçmasından başka bir şey olmadığını kavramak için Kuran'ı okumaya falan gerek yok, biraz aklı ve mantığı kullanmak yeterli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...