Jump to content
akılsızşuursuzatom

Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?

Recommended Posts

Nisa  34 te; nuşuzdan  şüphe  edersek  yani  kadın  görevlerini  keyfi  yere  yapmaz  kocasının  sözüne hiç  itimad  etmez  seviyeye  geldiğinde; nasihat, yatakları  ayırın,sonra  dövün der.Fakat  bir  sonraki  nisa 35.ayette  erkeğin  ve  kadının  ailesinden  2 heyet  gelsin  barıştırmak  için  diyor.Eger  orada  (dövün) diyorsa.2 aile  bir  araya  gelip  nasıl  barıştıracaklar  bunları. Kadının  ailesi  kızımızı  dovmusler  oh  ne  güzel barıştiralimda  yine  dövsün  mü  diyecekler?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
25 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Kadının  ailesi  kızımızı  dovmusler  oh  ne  güzel barıştiralimda  yine  dövsün  mü  diyecekler?

Öyle diyecekler tabi ki başka seçenek mi var? Yoksa kocası boş ol deyip karıyı siktir edecek, kadın ortalıkta kalacak.

İslamda kadın, “ beni kocam dövdü “ diye boşanabilir mi? Boşanamaz! İslamda karı dövmek yasaldır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Yoksa kocası boş ol deyip karıyı siktir edecek, kadın ortalıkta kalacak.

Ya da gıcıklık yapıp boşamayıp sürekli dövecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
48 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Nisa  34 te; nuşuzdan  şüphe  edersek  yani  kadın  görevlerini  keyfi  yere  yapmaz  kocasının  sözüne hiç  itimad  etmez  seviyeye  geldiğinde; nasihat, yatakları  ayırın,sonra  dövün der.Fakat  bir  sonraki  nisa 35.ayette  erkeğin  ve  kadının  ailesinden  2 heyet  gelsin  barıştırmak  için  diyor.Eger  orada  (dövün) diyorsa.2 aile  bir  araya  gelip  nasıl  barıştıracaklar  bunları. Kadının  ailesi  kızımızı  dovmusler  oh  ne  güzel barıştiralimda  yine  dövsün  mü  diyecekler?

İkinci ayetin bir anlamı yok kendi algına göre böyle anlamış olabilirsin ancak biz günümüzde bile kendi kızı şidet görürken ona kapısını açmayan aileler biliyoruz zorla barıştırmaya çalışan birazda olaya burdan bakmak lazımdır şaire düşman bir dinin bu tutumu çokta yadırganıcak gibi değil “Şairlere (gelince) onlara da sapıklar uyarlar.” (Şuara-224)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Nisa  34 te; nuşuzdan  şüphe  edersek  yani  kadın  görevlerini  keyfi  yere  yapmaz  kocasının  sözüne hiç  itimad  etmez  seviyeye  geldiğinde; nasihat, yatakları  ayırın,sonra  dövün der.Fakat  bir  sonraki  nisa 35.ayette  erkeğin  ve  kadının  ailesinden  2 heyet  gelsin  barıştırmak  için  diyor.Eger  orada  (dövün) diyorsa.2 aile  bir  araya  gelip  nasıl  barıştıracaklar  bunları. Kadının  ailesi  kızımızı  dovmusler  oh  ne  güzel barıştiralimda  yine  dövsün  mü  diyecekler?

 

Ne demeye getiriyorsun, ağzındaki baklayı çıkar hele bir.  Sen bugüne kadar neyi doğru anladın ki de bu malum pasajları doğru anlayasın?

Artı; ataerkil bir toplum nasıl bir şey, sen bunu gözünde canlandırabılir misin mesela ?

Şunu hiç unutma: Söz konusu olan bu toplumda "hür - köle - kadın" mentalitesi var, dolayısıyla eğer burada bir iki kelam etmeye yelteneceksen, bu tespiti heeç göz ardı etme.

Vee..yorum yapacaksan bu olgunun ışığında yorumunu yapacaksın. Hiç bosuna bu dini güzelleme moduna falan gireyim deme.

Kölelikte ısrar edene ve kadın dövene yaptırım var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
43 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

yani  oradaki  dövün  olamaz  demeye  çalışıyorum. 

 

Niye dövün olmazda, barıştırmak olur diyorsun ? Çünkü öyle işine geliyor. 

 

Bu bariz taraflılığın ortadayken gerçekten kendini tartışmaya değer biri olarak mı görüyorsun. 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Sütlü Kase yazdı:

 

Niye dövün olmazda, barıştırmak olur diyorsun ? Çünkü öyle işine geliyor. 

 

Bu bariz taraflılığın ortadayken gerçekten kendini tartışmaya değer biri olarak mı görüyorsun. 

 

 

ben  durumun  ilginç  olmasından  bahsettim.Darabehünne  uzaklaştirin  anlamına  gelir.Mesela  hz.muhammed  hz.aiseyi  babasının  evine  göndermiştir  bir  süreliğine 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

ben  durumun  ilginç  olmasından  bahsettim.Darabehünne  uzaklaştirin  anlamına  gelir.Mesela  hz.muhammed  hz.aiseyi  babasının  evine  göndermiştir  bir  süreliğine 

Atma Recep

Ayrıca sen bu Muhammed´in yanında mıydın da onun yatak komşusu gibi bu kadar kesin konuşuyorsun?

Evine göndermiş miş miş...sen bu sittin seneler sonra kulaktan dolma(rivayet) yazılan havadislerin kaç kaçının doğru yazıldıklarını zannediyorsun?

Var mı bu havadisler hakkında İslam dünyasında görüş birliği? 

Yok, o zaman sen de böyle Sorularla İslamiyet menşeili zırvalarla kafamızın etini ütülemekten vazgeç artık.

Bir bok bildiğin yok, aklınca çok bilmişlik yapacaksın....

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@akılsızşuursuzatom

Şimdi şöyle Sorularla İslamiyet sitesine bir bakayım dedim, bir de ne göreyim?

Neden bu sefer bu çok sevdiğin siteyi buraya taşımadığın anlaşıldı; bu site de dövün olarak anlıyor, yani hiç  işine gelmedi değil mi?

Onlar da paçayı kurtarmak için, "Efendim, buna rağmen peygamberimiz eşlerinden 1 ay ayrı kalmıştır." minvalinde akıllara zarar birşeyler eklemişler.

1 ay boyunca kimlerle idare etmiş peki, senin böyle zırvalara aklın yatıyor mu?

Şimdi "Bütün eşlerinden aynı zamanda ayrı kalmamıştır" dersen hiç şaşırmam, nasılsa boş beleş sallamak serbest.

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, liberalhristiyan yazdı:

İkinci ayetin bir anlamı yok kendi algına göre böyle anlamış olabilirsin ancak biz günümüzde bile kendi kızı şidet görürken ona kapısını açmayan aileler biliyoruz zorla barıştırmaya çalışan birazda olaya burdan bakmak lazımdır şaire düşman bir dinin bu tutumu çokta yadırganıcak gibi değil “Şairlere (gelince) onlara da sapıklar uyarlar.” (Şuara-224)

 

Bir taraftan şairlere veryansın ederken, diğer taraftan bu mălum kitabın birçok yerinin şiirsel bir yapıya sahip olduğunun farkında değil.

"Bu ne iştir?" diye sorarlar adama, pardon tanrıya.:D

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah hem avradı döv diyerek karı koca arasına ayrılık "fitne" sokuyor.hem de her iki tarafın ailesine seslenerek "gelin arayı bulun,barıştırın "diyor.ey Allah ,önce sen arayı bul.her iki tarafın ailesi kadarda olamıyormusun? Yok mu guzel nasihatlerin ? Yeri göğü yoktan var eden bir Tanrı "dövün" dedikten ve dövmekten başka çözüm üretmedikten sonra kul ne yapsın ? "Ben aradan çekiliyorum ,ne haliniz varsa görün "demek değil midir bu ? Allah ne yapacaklarınıda söylememiş ki .hem hükmüme kimseyi ortak etmem diyor hemde buyrun meseleyi siz halledin diyor.madem biz halledecektik niye Nisa 34'ü gönderiyorsun ? Ey Allah ,sen kullarınla alay mı ediyorsun ? Karıyı dövünce evde huzursuzluk dahada artar.Ey Allah sen tuzak mı kuruyorsun ?

 

"Allah tuzak kuranların en hayırlısıdır"

"Allah alay edendir '

 

"Dövün" emri veya tavsiyesi 34.ayetde ki cümlenin "son" vurgusu olan kelimedir.

Yani önce yataklarını ayıracaksın vesaire sonra döveceksin.hepsini bir arada yapmak manyaklık olur. "yatağımı ayırıp dövüyorum abüü " diyen bir angut var mı bilemiyorum.

"ülen önce yatağını ayır  ,bak bakalım avrat dize geliyor mu ,geliyorsa  karıyı niye dövüyorsun şirefsiz " dimezler mi adama ? "Abüü garının yatağını ayırdım akıllanmadı,noorüyüm ? " diye sorarsa ,bu sefer dersin ki "döv o zaman lan karıyı .fakat hafifçe vur ,ayet öyle diyo " adam gider karısını hafifçe döver.fakat kadın akıllanmaz .

Ve gelir der ki "gardaşım hafifçe dövmek çare değil,ağzını burnunu kırarsam belki akıllanır " .

Olmaz kardeşim ,hele kadın güzelse hiç olmaz,şaftı kayar.(kadın çirkinsede dövülmez )görüyor musun çözümsüzlüğü ? Arkidişler Kuran çözüm üretmez .çünkü Allah "alay edendir "ve "tuzak kurandır " .bizim bir akraba var,karısını dövmüş,sonra karısının erkek kardeşleri gelmiş adamı dövmüş.(kocası tuzağa düşmüş )kadının ağzı burnu yamulmuş mu ,hayır.ama netice bu.4 tane karıyı döversen,4 ünün erkek kardeşleri varsa,seni gelir yamulturlarsa hayatın kayar .

 

Allah Ayı yarar.

Allah el keser

vurun parmaklarına,vurun boyunlarına der.

Kadını da dövün demiş çok mu ?

Ay "kadındır" aynı zamanda.öyleyse kan çıkacak kadar dövebilirsin karıyı gibi bir mana çıkabilir.(Ayı yarmışya o bakımdan.ikiye ayrılmış ayı vajinaya benzetmek mümkündür) 

"Hafifçe dövün "...nerde yazıyor "hafifçe" ???

Uzaklaştırın mış...madem uzaklaştırıyorum,arabuluculara ne ihtiyaç var ?

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, Sütlü Kase yazdı:

 

Niye dövün olmazda, barıştırmak olur diyorsun ? Çünkü öyle işine geliyor. 

 

Bu bariz taraflılığın ortadayken gerçekten kendini tartışmaya değer biri olarak mı görüyorsun. 

 

 

ben  durumun  ilginç  olmasından  bahsettim.Darabehünne  uzaklaştirin  anlamına  gelir.Mesela  hz.muhammed  hz.aiseyi  babasının  evine  göndermiştir  bir  süreliğine 

 

2 saat önce, fezadabirtürk yazdı:

Allah hem avradı döv diyerek karı koca arasına ayrılık "fitne" sokuyor.hem de her iki tarafın ailesine seslenerek "gelin arayı bulun,barıştırın "diyor.ey Allah ,önce sen arayı bul.her iki tarafın ailesi kadarda olamıyormusun? Yok mu guzel nasihatlerin ? Yeri göğü yoktan var eden bir Tanrı "dövün" dedikten ve dövmekten başka çözüm üretmedikten sonra kul ne yapsın ? "Ben aradan çekiliyorum ,ne haliniz varsa görün "demek değil midir bu ? Allah ne yapacaklarınıda söylememiş ki .hem hükmüme kimseyi ortak etmem diyor hemde buyrun meseleyi siz halledin diyor.madem biz halledecektik niye Nisa 34'ü gönderiyorsun ? Ey Allah ,sen kullarınla alay mı ediyorsun ? Karıyı dövünce evde huzursuzluk dahada artar.Ey Allah sen tuzak mı kuruyorsun ?

 

"Allah tuzak kuranların en hayırlısıdır"

"Allah alay edendir '

 

"Dövün" emri veya tavsiyesi 34.ayetde ki cümlenin "son" vurgusu olan kelimedir.

Yani önce yataklarını ayıracaksın vesaire sonra döveceksin.hepsini bir arada yapmak manyaklık olur. "yatağımı ayırıp dövüyorum abüü " diyen bir angut var mı bilemiyorum.

"ülen önce yatağını ayır  ,bak bakalım avrat dize geliyor mu ,geliyorsa  karıyı niye dövüyorsun şirefsiz " dimezler mi adama ? "Abüü garının yatağını ayırdım akıllanmadı,noorüyüm ? " diye sorarsa ,bu sefer dersin ki "döv o zaman lan karıyı .fakat hafifçe vur ,ayet öyle diyo " adam gider karısını hafifçe döver.fakat kadın akıllanmaz .

Ve gelir der ki "gardaşım hafifçe dövmek çare değil,ağzını burnunu kırarsam belki akıllanır " .

Olmaz kardeşim ,hele kadın güzelse hiç olmaz,şaftı kayar.(kadın çirkinsede dövülmez )görüyor musun çözümsüzlüğü ? Arkidişler Kuran çözüm üretmez .çünkü Allah "alay edendir "ve "tuzak kurandır " .bizim bir akraba var,karısını dövmüş,sonra karısının erkek kardeşleri gelmiş adamı dövmüş.(kocası tuzağa düşmüş )kadının ağzı burnu yamulmuş mu ,hayır.ama netice bu.4 tane karıyı döversen,4 ünün erkek kardeşleri varsa,seni gelir yamulturlarsa hayatın kayar .

 

Allah Ayı yarar.

Allah el keser

vurun parmaklarına,vurun boyunlarına der.

Kadını da dövün demiş çok mu ?

Ay "kadındır" aynı zamanda.öyleyse kan çıkacak kadar dövebilirsin karıyı gibi bir mana çıkabilir.(Ayı yarmışya o bakımdan.ikiye ayrılmış ayı vajinaya benzetmek mümkündür) 

"Hafifçe dövün "...nerde yazıyor "hafifçe" ???

Uzaklaştırın mış...madem uzaklaştırıyorum,arabuluculara ne ihtiyaç var ?

arabuluculara  ihtiyaç  olması  eğer  kadın  baba  evine  yolllanirsa  2 aile  bir  araya  gelebilir.Yoksa  dövun  diye  düşünürsek belki  kadının  ve  kocanın  ailesinin  haberi  bile  olmayabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
23 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

ben  durumun  ilginç  olmasından  bahsettim.Darabehünne  uzaklaştirin  anlamına  gelir.Mesela  hz.muhammed  hz.aiseyi  babasının  evine  göndermiştir  bir  süreliğine

 

Hangi üstün arapça bilgine dayanarak bunu iddia ediyorsun? Madem kıçtan sallamakla oluyor ben de "satın" anlamına gelir diyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

ben  durumun  ilginç  olmasından  bahsettim.Darabehünne  uzaklaştirin  anlamına  gelir.Mesela  hz.muhammed  hz.aiseyi  babasının  evine  göndermiştir  bir  süreliğine 

 

https://sorularlaislamiyet.com/nisa-34-ayetteki-vedribuhunne-kelimesine-kadinlari-dovun-anlami-yerine-yatagini-ayir-anlami-vermek

 

Al bak çok sevgili siten ne demiş bu mevzuyla ilgili..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, teflon yazdı:

peki  nasıl  kadınlar  dövülecekmiş  suçsuz  hiçbir  yanlış  hareketi  olmayan  kadınlar  mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

peki  nasıl  kadınlar  dövülecekmiş  suçsuz  hiçbir  yanlış  hareketi  olmayan  kadınlar  mı?

 

Bize ne diye soruyorsun, putuna sorsana. Dövün diyen o.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
52 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Bize ne diye soruyorsun, putuna sorsana. Dövün diyen o.

 

 

sizin dediğiniz  ayetten  çıksa  bile  yani  dövun meselesi...Nuşuz  eden  itaatsizlik  eden  yani  erkeğin  kişiliğini  hiçe  sayan  evlilik  normalarina  riayet  etmeyen  kadın  dovülebilir. Yani  durum  sizin  dediğiniz  gibi  olsa  bile  faraza. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...