Hasan Akçay 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) 5 hours ago, akılsızşuursuzatom said: şunu anlamadım oradaki darebehunne kelimesine uzaklaştirin anlamı verilirken boşanma maksadiyla yapılan bir uzaklaştirma mı olur. Yoksa kadını ailesinin evine gönderme süre tanima hatayı anlama fırsatı verme manasinda olmaz mı bu durum? Süre tanıma. Nisa 34, Nisa 35, Nisa:128, Nisa 130 birlikte okunacak; bunlar bir bütün. Nisa 34: "nuşûz"undan endişe ettiğiniz kadınlar... ikaz edin onları, yataklarında yalnız bırakın ve uzaklaştırın. Nisa 35: erkeğin ailesinden bir hakem, kadının ailesinden bir hakem görevlendirin. Nisa 128: eğer kadın, kocasının "nuşûz"undan endişe ediyorsa... bu ikisinin bencil davranmayı bırakıp aralarını düzeltmesi gerekir. Nisa 130: ama eğer kararları kesin olup ayrılacaklarsa Allah kendi zenginliğinden verir onlara. Bu kadar açık ve net, amaç arayı düzeltmek. Kadın uzaklaştırılıyor (4:34) ki düşünmek için vakte sahip olacak, hatanın ayırdına varıp kocasıyla barışacak; hakemler gönderiliyor (4:35) ki karı koca barıştırılacak; ille ben ille ben demiyecekler (4:128) ki bu ikisi aralarını düzeltecek. yok kararları kesin olup ayrılacaklarsa (4:130) Allah onları ontolojik olarak varlıklı kılacak yani korkmasınlar, aç kalmazlar. . Ağustos 14, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi Ben böyle durumlarda kelime kelime çevirilere giderim. https://acikkuran.com/4/34 # Kelime Anlam Kök 1 er-ricalu: erkekler رجل 2 kavvamune: yöneticidirler قوم 3 ala: üzerinde 4 n-nisa'i: kadınlar نسو 5 bima: zira 6 feddele: üstün kılmıştır فضل 7 llahu: Allah 8 bea'dehum: bir kısmını بعض 9 ala: üzerine 10 bea'din: diğerinin بعض 11 ve bima: ve çünkü 12 enfeku: infak ederler نفق 13 min: -ndan 14 emvalihim: malları- مول 15 fessalihatu: iyi kadınlar صلح 16 kanitatun: ita'atkar olup قنت 17 hafizatun: korurlar حفظ 18 lilgaybi: gizliyi غيب 19 bima: karşılık 20 hafize: kendilerini korumasına حفظ 21 llahu: Allah'ın 22 vellati: kadınlara 23 tehafune: korktuğunuz خوف 24 nuşuzehunne: hırçınlık etmelerinden نشز 25 feizuhunne: öğüt verin وعظ 26 vehcuruhunne: onlara sokulmayın هجر 27 fi: 28 l-medacii: yataklarda ضجع 29 vedribuhunne: ve onları dövün ضرب 30 fein: eğer 31 etaa'nekum: size ita'at ederlerse طوع 32 fela: 33 tebgu: artık aramayın بغي 34 aleyhinne: onların aleyhine 35 sebilen: başka bir yol سبل 36 inne: çünkü 37 llahe: Allah 38 kane: كون 39 aliyyen: yücedir علو 40 kebiran: büyüktür كبر Nisa 34 Erkekler kadınlar üzerinde yöneticidir, Çünkü Allah bir kısmını diğerinden üstün kılmıştır ve çünkü geçim parasını verirler. İyi kadınlar kendilerinin korunmasına karşılık itaatkar olup gizliyi korurlar. Hırçınlık ettiğinden korktuğunuz kadınlara yataklarda sokulmayın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka yol aramayın. # Kelime Anlam Kök 1 ve in: eğer 2 hiftum: endişe duyarsanız خوف 3 şikaka: açılmasından شقق 4 beynihima: aralarının بين 5 feb'asu: gönderin بعث 6 hakemen: bir hakem حكم 7 min: -nden 8 ehlihi: erkeğin ailesi- اهل 9 ve hakemen: ve bir hakem حكم 10 min: -nden 11 ehliha: kadının ailesi- اهل 12 in: eğer 13 yurida: isterlerse رود 14 islahen: uzlaştırmak صلح 15 yuveffiki: bulur وفق 16 llahu: Allah 17 beynehuma: onların arasını بين 18 inne: çünkü 19 llahe: Allah 20 kane: كون 21 alimen: (herşeyi) bilendir علم 22 habiran: haber alandır خبر Nisa 35 Eğer aralarının açılmasından endişe duyarsanız, Erkeğin ve kadının ailesinden birer hakem gönderin. Uzlaştırmak isterlerse Allah onların arasını bulur. [kadir-i mutlak hezeyanları...] Şimdi @akılsızşuursuzatom sorusuna gelelim. Soru şu: Nisa 34'te dövün (darp edin) deniyor, Nisa 35'te de hakem atayıp barıştırın diyor, acaba Nisa 34'te dövün demiyor da başka bir şey diyor olabilir mi? Nisa 34'te Önce erkeğin üstün yaratıldığını ve kadına baktığını söyleyerek sonra gelecek ayetler için yer açıyor. Ondan sonra hırçınlık yaptığını düşündüğünüz kadınları dövün diyor. Buraya kadar açık ve net. Nisa 35'te de her iki aileden hakem atayıp barıştırın diyor. Bu ikisi birbiriyle çelişen kavramlar içermiyor. Tam aksine, çevrenizdeki sağlıksız ilişkiler aynen böyle yürür. İlişkinizde bir sorun var, bunu çözmeye çalışmak yerine tekrar tekrar nüksetmesine izin verirsiniz. Sonra da birileri sizi "barıştırır". Ve döngüden çıkamazsınız. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi 22 dakika önce, bayşapka yazdı: Ben böyle durumlarda kelime kelime çevirilere giderim. https://acikkuran.com/4/34 # Kelime Anlam Kök 1 er-ricalu: erkekler رجل 2 kavvamune: yöneticidirler قوم 3 ala: üzerinde 4 n-nisa'i: kadınlar نسو 5 bima: zira 6 feddele: üstün kılmıştır فضل 7 llahu: Allah 8 bea'dehum: bir kısmını بعض 9 ala: üzerine 10 bea'din: diğerinin بعض 11 ve bima: ve çünkü 12 enfeku: infak ederler نفق 13 min: -ndan 14 emvalihim: malları- مول 15 fessalihatu: iyi kadınlar صلح 16 kanitatun: ita'atkar olup قنت 17 hafizatun: korurlar حفظ 18 lilgaybi: gizliyi غيب 19 bima: karşılık 20 hafize: kendilerini korumasına حفظ 21 llahu: Allah'ın 22 vellati: kadınlara 23 tehafune: korktuğunuz خوف 24 nuşuzehunne: hırçınlık etmelerinden نشز 25 feizuhunne: öğüt verin وعظ 26 vehcuruhunne: onlara sokulmayın هجر 27 fi: 28 l-medacii: yataklarda ضجع 29 vedribuhunne: ve onları dövün ضرب 30 fein: eğer 31 etaa'nekum: size ita'at ederlerse طوع 32 fela: 33 tebgu: artık aramayın بغي 34 aleyhinne: onların aleyhine 35 sebilen: başka bir yol سبل 36 inne: çünkü 37 llahe: Allah 38 kane: كون 39 aliyyen: yücedir علو 40 kebiran: büyüktür كبر Nisa 34 Erkekler kadınlar üzerinde yöneticidir, Çünkü Allah bir kısmını diğerinden üstün kılmıştır ve çünkü geçim parasını verirler. İyi kadınlar kendilerinin korunmasına karşılık itaatkar olup gizliyi korurlar. Hırçınlık ettiğinden korktuğunuz kadınlara yataklarda sokulmayın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka yol aramayın. # Kelime Anlam Kök 1 ve in: eğer 2 hiftum: endişe duyarsanız خوف 3 şikaka: açılmasından شقق 4 beynihima: aralarının بين 5 feb'asu: gönderin بعث 6 hakemen: bir hakem حكم 7 min: -nden 8 ehlihi: erkeğin ailesi- اهل 9 ve hakemen: ve bir hakem حكم 10 min: -nden 11 ehliha: kadının ailesi- اهل 12 in: eğer 13 yurida: isterlerse رود 14 islahen: uzlaştırmak صلح 15 yuveffiki: bulur وفق 16 llahu: Allah 17 beynehuma: onların arasını بين 18 inne: çünkü 19 llahe: Allah 20 kane: كون 21 alimen: (herşeyi) bilendir علم 22 habiran: haber alandır خبر Nisa 35 Eğer aralarının açılmasından endişe duyarsanız, Erkeğin ve kadının ailesinden birer hakem gönderin. Uzlaştırmak isterlerse Allah onların arasını bulur. [kadir-i mutlak hezeyanları...] Şimdi @akılsızşuursuzatom sorusuna gelelim. Soru şu: Nisa 34'te dövün (darp edin) deniyor, Nisa 35'te de hakem atayıp barıştırın diyor, acaba Nisa 34'te dövün demiyor da başka bir şey diyor olabilir mi? Nisa 34'te Önce erkeğin üstün yaratıldığını ve kadına baktığını söyleyerek sonra gelecek ayetler için yer açıyor. Ondan sonra hırçınlık yaptığını düşündüğünüz kadınları dövün diyor. Buraya kadar açık ve net. Nisa 35'te de her iki aileden hakem atayıp barıştırın diyor. Bu ikisi birbiriyle çelişen kavramlar içermiyor. Tam aksine, çevrenizdeki sağlıksız ilişkiler aynen böyle yürür. İlişkinizde bir sorun var, bunu çözmeye çalışmak yerine tekrar tekrar nüksetmesine izin verirsiniz. Sonra da birileri sizi "barıştırır". Ve döngüden çıkamazsınız. hasan bey yukarıda açıklamış sanırım. Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) 19 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: hasan bey yukarıda açıklamış sanırım. O kendi anlayışına göre yorum yapmış, ben de kelime kelime çevirisine göre. Kuran insanları net bir şekilde sağlıksız ilişkilere doğru itiyor. Ağustos 14, 2019 tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) 1 hour ago, bayşapka said: Nisa 34'te Önce erkeğin üstün yaratıldığını ve kadına baktığını söyleyerek sonra gelecek ayetler için yer açıyor. Ondan sonra hırçınlık yaptığını düşündüğünüz kadınları dövün diyor. Buraya kadar açık ve net. Nisa 35'te de her iki aileden hakem atayıp barıştırın diyor. Bu ikisi birbiriyle çelişen kavramlar içermiyor. Tam aksine, çevrenizdeki sağlıksız ilişkiler aynen böyle yürür. İlişkinizde bir sorun var, bunu çözmeye çalışmak yerine tekrar tekrar nüksetmesine izin verirsiniz. Sonra da birileri sizi "barıştırır". Ve döngüden çıkamazsınız. Allah erkeği üstün yaratmıştır denmiyor, bazı insanları daha varlıklı kılmaktadır deniyor bimâ faddal allahu ba'dahum ba'da. Ba'da bazı demek yani bazı insanlar. Allah bazan erkekleri daha varlıklı kılar bazan kadınları. Örneğin Hz Hatice'yi daha varlıklı kılmıştır. Allah kadınları daha varlıklı kıldığında kadınlar mallarından harcarlar ve erkekleri ayakta tutarlar Aile olmanın gereğidir erkeğin kadını ayakta tutması ve kadının erkeği ayakta tutması. Üstünlüğün konusu ise cinsiyet değil malvarlığıdır Nitekim erkekler mallarından harcarlar deniyor, erkekliklerinden harcarlar denmiyor. . Ağustos 14, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) 33 minutes ago, Hasan Akçay said: Allah erkeği üstün yaratmıştır denmiyor, bazı insanları daha varlıklı kılmaktadır deniyor bimâ faddal allahu ba'dahum ba'da. Ba'da bazı demek yani bazı insanlar. Allah bazan erkekleri daha varlıklı kılar bazan kadınları. Örneğin Hz Hatice'yi daha varlıklı kılmıştır. Allah kadınları daha varlıklı kıldığında kadınlar mallarından harcarlar ve erkekleri ayakta tutarlar Aile olmanın gereğidir erkeğin kadını ayakta tutması ve kadının erkeği ayakta tutması. Üstünlüğün konusu ise cinsiyet değil malvarlığıdır Nitekim erkekler mallarından harcarlar deniyor, erkekliklerinden harcarlar denmiyor. . "Erkekler kadınlar üzerinde yöneticidirler" dedikten sonra "Allah bazılarını başkalarının üstünde üstün kılmıştır" demek ne demek? Ayrıca bu baris ilişkiyi kurmak yerine ortalığı bulandırmaya çalışmak ne demek? Ayrıca herkesin anlayacağı şekilde yazıldığını iddia eden bir kitaptan 100 ayet sonrasını cımbızlayıp bunların arka arkaya okunması gerekir demek ne demek? Sen iskemleye dayanarak yorum yazıyorsun. Ben ise açık ve net çevirisine dayanarak. Ağustos 14, 2019 tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi وَقُلْنَا يَٓا اٰدَمُ اسْكُنْ اَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلَا مِنْهَا رَغَداً حَيْثُ شِئْتُمَاۖ وَلَا تَقْرَبَا هٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِم۪ينَ ﴿٣٥﴾ :"﴾35﴿ “Ey Âdem! Sen ve eşin cennette oturun, istediğiniz yerinden rahatça yiyip için ve şu ağaca yaklaşmayın; yoksa zalimlerden olursunuz” dedik. " bu ve benzeri çok ayette hitap hep erkeğedir.Allahın erkeğe hitabı aile resinin tabii ve fıtri olarak erkek olduğu hakikatini gösterir. yani ey havva(kaldı ki havva ismi de Kur'an da yok habil kabil ismide yenilenin elma olduğu da hepsi diğer yerlerden islama geçmiştir.) ey havva haydi ademin elini tut cennete dolaş sakın ağaca yaklaşma demiyor demezde zira imam lider komutan peygamber nebi hep erkeklerden olması zaten bu ilahi kuralı bir kez daha perçinler kendini zorlayarak absürd modern feministik yorumlar yapacağım diye kasarak efendim fazl varlıktır yok kavaim bilmem nedir demenin lüzumu yoktur kadim geleneği zorlamanın ve dahası Kur'anın orjinal lafızları ortada dır ha şunu da söyleyelim nisa 34 de kavvamin güç olarak erkeğin kadın üzerinde hakim olduğu yani bedenen ve sonra gelen fazilet erdem ise hem kadında hem erkek de yani ahlaki akli ruhani hakimiyeti vurgular erkek hem güç hem ahlak olarak önde ise zaten imamdır yani reistir. rase reis baş demektir. vurma hadisesi de siyak sibaktan uzaklaştırma falan değildir son çare olarak hafifçe dövmedir ama bu ağız burun kırma şimdikiler gibi bıçak silah ile vurma değildir tabiiki bu aşamaya gelmeden boşanma talak ruhsat olarak vardır bir çok peygamberin eşi inanmamıştır ama bunun yanında eşleri müşrik kafir olduğu halde faziletli kadınlarda vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi وَقُلْنَا يَٓا اٰدَمُ اسْكُنْ اَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلَا مِنْهَا رَغَداً حَيْثُ شِئْتُمَاۖ وَلَا تَقْرَبَا هٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِم۪ينَ ﴿٣٥﴾ :"﴾35﴿ “Ey Âdem! Sen ve eşin cennette oturun, istediğiniz yerinden rahatça yiyip için ve şu ağaca yaklaşmayın; yoksa zalimlerden olursunuz” dedik. " bu ve benzeri çok ayette hitap hep erkeğedir.Allahın erkeğe hitabı aile resinin tabii ve fıtri olarak erkek olduğu hakikatini gösterir. yani ey havva(kaldı ki havva ismi de Kur'an da yok habil kabil ismide yenilenin elma olduğu da hepsi diğer yerlerden islama geçmiştir.) ey havva haydi ademin elini tut cennete dolaş sakın ağaca yaklaşma demiyor demezde zira imam lider komutan peygamber nebi hep erkeklerden olması zaten bu ilahi kuralı bir kez daha perçinler kendini zorlayarak absürd modern feministik yorumlar yapacağım diye kasarak efendim fazl varlıktır yok kavaim bilmem nedir demenin lüzumu yoktur kadim geleneği zorlamanın ve dahası Kur'anın orjinal lafızları ortada dır ha şunu da söyleyelim nisa 34 de kavvamin güç olarak erkeğin kadın üzerinde hakim olduğu yani bedenen ve sonra gelen fazilet erdem ise hem kadında hem erkek de yani ahlaki akli ruhani hakimiyeti vurgular erkek hem güç hem ahlak olarak önde ise zaten imamdır yani reistir. rase reis baş demektir. vurma hadisesi de siyak sibaktan uzaklaştırma falan değildir son çare olarak hafifçe dövmedir ama bu ağız burun kırma şimdikiler gibi bıçak silah ile vurma değildir tabiiki bu aşamaya gelmeden boşanma talak ruhsat olarak vardır bir çok peygamberin eşi inanmamıştır ama bunun yanında eşleri müşrik kafir olduğu halde faziletli kadınlarda vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) 3 hours ago, bayşapka said: "Erkekler kadınlar üzerinde yöneticidirler" dedikten sonra... Uçuk kaçık bir çeviri bu, alabildiğine çarpıtılmış. Bakın Allah bazan erkekleri, bazan kadınları daha varlıklı kılıyor; kadınları daha varlıklı kıldığında KADINLAR mallarından harcıyor ve KADINLAR erkekleri kavvâm ediyor yani kadınlar erkekler üzerinde yönetidirler mi diyeceğiz o zaman? Er ricâlu kavvâmûne alen nisa... Nisa 135'te de kavvâm aynen geçiyor: Müminler, adaleti ayakta tutanlar olun, kûnû kavvâmîne bil kıst. Yani adaletin, işini hakkıyla yapmasına destek olmak için onun ihtiyaçlarını karşılayacaksınız. Örneğin adalet fakülteleri açıp yargıçlar yetiştireceksiniz, adalet sarayları yapacaksnız, yargıçların aylıklarını vereceksiniz. Adaleti kavvâm edenler olacaksınız böylece yani ayakta tutanlar olacaksınız. Ama zinhar adaleti yönetmeye kalkmayacaksınız yoksa adalet ayakta kalamaz, yıkılır. Kadınlar ve erkekler de öyle; yetişkin insanlar onlar, çocuk değil; kendi kendilerini yönetirler. . Ağustos 14, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi 3 minutes ago, Hasan Akçay said: Uçuk kaçık bir çeviri bu, alabildiğine çarpıtılmış. Bakın Allah bazan erkekleri, bazan kadınları daha varlıklı kılıyor; kadınları daha varlıklı kıldığında KADINLAR mallarından harcıyor ve KADINLAR erkekleri kavvâm ediyor yani kadınlar erkekler üğzerinde yönetidirler mi diyeceğiz o zaman? Er ricâlu kavvâmûne alen nisa... Nisa 135'te de kavvâm aynen geçiyor: Müminler, adaleti ayakta tutanlar olun, kûnû kavvâmîne bil kıst. Yani adaletin, işini hakkıyla yapmasına destek olmak için onun ihtiyaçlarını karşılayacaksınız. Örneğin adalet fakülteleri açıp yargıçlar yetiştireceksiniz, adalet sarayları yapacaksnız, yargıçların aylıklarını vereceksiniz. Adaleti kavvâm edenler olacaksınız böylece yani ayakta tutanlar olacaksınız. Ama zinhar adaleti yönetmeye kalkmayacaksınız yoksa adalet ayakta kalamaz, yıkılır. Kadınlar ve erkekler de öyle; yetişkin insanlar onlar, çocuk değil; kendi kendilerini yönetirler. Dediğin şekilde olsaydı bazen kadınlar erkekleri, bazen de erkekler kadınları "ayakta tutar" derdi. Ama birinci ifade özellikle erkekler diyor, bazen erkeklerdir demiyor. İkinci ifadeye bakıp birincinin özellikle erkekler demesini atlıyorsun. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi 2 minutes ago, Hasan Akçay said: Uçuk kaçık bir çeviri bu, alabildiğine çarpıtılmış. Bakın.... Bırak burada bizi ikna etmeyi, git bu çevirileri yapanları ikna et, aranızda ortak bir metinde anlaşın, bakalım anlaşabiliyor musunuz? Sizler daha kendi dindaşlarınızı ikna edemiyorsunuz, gelip burada dinsizleri ikna etmeye çalışıyorsunuz. İşe bak, her müslüman kafadan ayrı bir ses çıkıyor, hepsi de en doğru benim bana inanın diye yırtınıp duruyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) 6 hours ago, bayşapka said: Nisa 34'te önce erkeğin üstün yaratıldığını ve kadına baktığını söyleyerek... Peki, bi daha lütfen: Nisa 34, erkeğin üstün yaratıldığını söylemiyor, Allah insanların bazısını bazısından daha varlıklı kılmaktadır diyor, faddal allahu ba'd ehum alâ ba'd. Şu konuda ise evet haklısınız: Nisa 34 erkekler mallarından harcar diyor -enfekû min emvâl ehum; erkekler kadınlara bakar demek bu. Tamam. Ama ayet o dönemdeki erkeklerden ve o dönemdeki kadınlardan söz ettiğine göre o döneme has bi durumdur bu; artı, bununla ilgili şu gerçeği göz önünde bulundurulması gerekir: Allah o dönemde bazı kadınları daha varlıklı kılmakta ve o varlıklı kadınlar da mallarından harcayıp erkekleri ayakta tutmaktadır. Ayette bu, insanların bazısını bazısından denerek, dile getiriliyor. . Ağustos 14, 2019 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi 1 minute ago, Hasan Akçay said: Peki, bi daha lütfen: Nisa 34, erkeğin üstün yaratıldığını söylemiyor, Allah insanların bazısını bazısından daha varlıklı kılmaktadır diyor, faddal allahu ba'd ehum alâ ba'd. Şu konuda ise evet haklısınız: Nisa 34 erkekler mallarından harcar diyor -enfekû min emvâl ehum; erkekler kadınlara bakar demek bu. Tamam. Ama ayet o dönemdeki erkeklerden ve o dönemdeki kadınlardan söz ettiğine göre o döneme has bi durumdur bu; artı, bununla ilgili şu gerçeği göz önünde bulundurulması gerekir: Allah o dönemde bazı kadınları daha varlıklı kılmakta ve o varlıklı kadınlar da mallarından harcayıp erkekleri ayakta tutmaktadır. Ayette bu, insanların bazısını bazısından denerek, dile getiriliyor. . Biliyorum, anladım, sonraki ayet cinsiyet ayırmıyor, önceki ayet neden ayırıyor diye sorunca da o da o zamanın durumuna göre öyle, ama o zaman da zamanın zengin kadınlarına örnek verip kendi kendini çürütüyorsun. Benim yorumum da şu. Yeterince saçmaladın. Zamanına göre kutsal kitap olmaz, kendinle çelişmeyi de bırak, keyfi ayet cımbızlamayı da. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi 11 hours ago, Hasan Akçay said: Tam aksine, ayetteki "darabe"nin dövmek olMAdığı kesindir çünkü o darabe nuşûz suçunun cezasıdır. Eşit suçun eşit cezası olur. Örneğin zina suçunu işleyen kadına da erkeğe de eşit ceza verilir (24:2). Ama ceza olarak 4:34'te nuşûz suçunu işleyen kadın darb edildiği halde 4:128'de nuşûz suçunu işleyen erkek darb edilmiyor. 4:24'teki darbedin eğer dövün olsaydı eşit suça eşit ceza kuralı gereğince kadınlar nuşûz eden kocalarını döverdi. * Yataklarınızı ayırın demiyor ki... iddiasına gelince, diyor güzel kardeşim, fahcurûhunne fîl medâcı' diyor, onları yataklarında yalnız bırakın demek bu. yataklarında -fîl medâcı' . Bunlar senin zavallı kıvırmaların sadece. Kadın ile erkek eşit değil ki zaten: "Hür; hür ile, köle; köle ile, dişi; dişi ile" Yeterince açık değil mi? Aynı ayetlerde "erkekler kadınlardan üstündür" demiyor mu? Zaten kendi yazdıklarında, tipik götveren bedevici kıvırması olarak öylece ortada duruyor. Nüşuz suç mu, zaten hiç bir yerde haddi yok, ne suçundan bahsediyorsun ki? 1400 sene hiç arapça bilen falan çıkmamış, gelmişniz burada araba arapça öğretmeye çıkıyorsunuz. Zavallı olduğunuz kadar rezilsiniz zaten. Ha, dövün yazsa ne yazar, yazmasa ne yazar? Bedevinin sıçırtması o zırvalıkta yazandan bana ne ki? Bunları gidip, böyük islam alimlerine, allahın yerdeki gölgesi olan şeyhlere falan falan anlat, ne uğraşırsın ki bizle? Sanki dövün yazmasa, benim için o lafların boktan başka bir anlamı olacak mı? Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi 12 hours ago, Hasan Akçay said: Tam aksine, ayetteki "darabe"nin dövmek olMAdığı kesindir çünkü o darabe nuşûz suçunun cezasıdır. Eşit suçun eşit cezası olur. Örneğin zina suçunu işleyen kadına da erkeğe de eşit ceza verilir (24:2). Ama ceza olarak 4:34'te nuşûz suçunu işleyen kadın darb edildiği halde 4:128'de nuşûz suçunu işleyen erkek darb edilmiyor. 4:24'teki darbedin eğer dövün olsaydı eşit suça eşit ceza kuralı gereğince kadınlar nuşûz eden kocalarını döverdi. * Yataklarınızı ayırın demiyor ki... iddiasına gelince, diyor güzel kardeşim, fahcurûhunne fîl medâcı' diyor, onları yataklarında yalnız bırakın demek bu. yataklarında -fîl medâcı' . Zavallılık zor zenaat... Darp nedir, bilir misin? Aç Türkçe sözlükte bile var, bu neyin zavallılığı? Kaç kere diyecez ki, dövün yazsa ne yazar, yazmasa ne yazar, bir bedevinin uçkur hikayeleri mi kaldı kala kala üstüne vazife? Bedevinin teki çıkmış, ortaya adam boyu sıçmış, sizde bu boku aklıycaz diye çırpınan zavallılarsınız işte. Ve bu çırpınışlarınız, sizi boka bulamaktan başka bir şeyde yapmıyor haliyle. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi Görüyüorum ki bir müminle kavga etmeye müthiş ihtiyacınız var; onun için olsa gerek ha bire sövüp sayıyor, hakaret üsütüne hakaret ediyorsunuz ama bu ihtiyacınızı, eğer isterse, benden başka birisiyle gidermeye çalışın. Ben kavga etmek istemiyorum, görüş alıp vermek istiyorum. Görüş alıp vermek isteyen olursa konuşurum, burada öyle birini bulamazsam ortam düzelince şansımı bi daha denemek üzere susarım. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi 5 minutes ago, Hasan Akçay said: Görüyüorum ki bir müminle kavga etmeye müthiş ihtiyacınız var; onun için olsa gerek ha bire sövüp sayıyor, hakaret üsütüne hakaret ediyorsunuz ama bu ihtiyacınızı, eğer isterse, benden başka birisiyle gidermeye çalışın. Ben kavga etmek istemiyorum, görüş alıp vermek istiyorum. Görüş alıp vermek isteyen olursa konuşurum, burada öyle birini bulamazsam ortam düzelince şansımı bi daha denemek üzere susarım. İyi olur, kıvırmaların can sıkmaya başlamıştı zaten. İnsan karşısında dürüst, mantıklı insan göremeyince hayal kırıklığına uğruyor. Aslında bunlar sadece ayrıntı, asıl cevap verilmesi gereken soru bir insanın başka bir insana inanmadı diye sonsuza kadar yakılması gerektiğine inanmanın mantığı ne, bunu anlat bize. Bir insan nasıl olur da şu insan şu insana inanmıyor, o halde sonsuza kadar yakılmalı diyebilir? Böyle bir inancı nasıl akıl, mantık, vicdan ve adaletle bağdaştırabilir? Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) razi nin arapça tefsirine baktım dediklerime pararlel şeyler söylüyor türkçesinide yapıştırayım belki anlayan çıkar ilk başta kocasının tokat attığı kadın hz peygambere şikayete gider hz peygamber kısas uygula der yani sende ona bir tokat at der sonra sabretmesini ve biraz beklemesini söyler bu ayet iner kavvammin ayeti. bu kadar kadim birikimi bir kalemde silmek moda oldu. Ağustos 14, 2019 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi (düzenlendi) insaf ehli birisi baksa görür ki erkek ailede reistir direktir adeta erkeksiz bir ailede çocukların terbiyeleri eksik kalır aile her yönden eksik kalır dağılır yani fıtraten görmekte yiz ki kadın şefkat yönünden çocukları büyütür erkek terbiye eder en ufak işte kadın pes eder çocuklarını babalarına söylemek ile yola getirmeye çalışır yani erkeğin aile gölgesi dahi terbiye edicidir erkeksiz aileleri biraz inceleyen dediğimi anlar **** bu arada zemahşeri de bu ayeti erkeğin kadına nafaka vermenin delili sayar dahası imam şaffi kadın velisi olmadan yani babası v.b. olmadan nikah kıyamaz babasının olurunu almak durumunda ki yukarıdaki sahiflerde imam şaffi geçer Ağustos 14, 2019 tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Abdülmalik 0 Ağustos 14, 2019 gönderildi Raporla Share Ağustos 14, 2019 gönderildi On 10.08.2019 at 18:51, akılsızşuursuzatom yazdı: Nisa 34 te; nuşuzdan şüphe edersek yani kadın görevlerini keyfi yere yapmaz kocasının sözüne hiç itimad etmez seviyeye geldiğinde; nasihat, yatakları ayırın,sonra dövün der.Fakat bir sonraki nisa 35.ayette erkeğin ve kadının ailesinden 2 heyet gelsin barıştırmak için diyor.Eger orada (dövün) diyorsa.2 aile bir araya gelip nasıl barıştıracaklar bunları. Kadının ailesi kızımızı dovmusler oh ne güzel barıştiralimda yine dövsün mü diyecekler? Yahu bu ilkel kitapta ne buluyorsunuz anlamıyorum? Kadın erkeğe niye itaat edecek? Kadın erkeğe itaat etmiyorsa ya sevmiyordur ya da fikirlerini beğenmiyordur. Dövmek ne be? Kadına boşanma hakkı da tanımıyorsunuz! Bunu bir anlasanız herşey çözülecek. Senin kızın bir müslümanın elinde böyle rezil, kepaze olunca iş işten geçmiş olacak, unutma! Sizin kadar aptal insanlar görmedim. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts