Jump to content

Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?


Recommended Posts

47 minutes ago, Kaz said:

@Hasan Akçay

Sizi keyfi anlam vermekle eleştiriyorum ama sizi farklı görüş olarak kabul etmek zorundayım.

Uzaklaştırmayı ifade etmek için darebe fiilini kullanmak zorunda değildi ama onu kullanmış ya kuran açık değil yada sen.

İçerikte tam olarak bu anlama işaret ediyor.

 

 

Benim gördüğüm o ki gerçek açık ve basittir, o yüzden inanamayız;

koskoca gerçek bu kadar da basit olamaz ki deriz

ve onu içtenlikle arıyor olduğumuz halde görmemeye kendimizi mahkum ederiz.

 

Siz, sevgili Kaz,

cesur davranıyorsunuz bu hususta;

sizi candan kutluyorum.

 

Ana dili Arapça olanların Nisâ 34'ü tartışmalarına bir çok kez katıldım

genellikle yalnızca okumak suretiyle

ama görüş belirterek katıldığım da oldu.

 

Örneğin

"kavvâm"ın taşıdığı anlam 

Nisâ 135'te ne ise Nisâ 34'te odur;

öyle olması gerekir dedim.

 

Bana hak verdiler

ve yaptığım o açıklamayı

ondan sonra

ilginç bir şekilde referans gösterdiler.

 

Evet, akıl gerçeği arıyor ve aklın yolu bir;

ateist olmak, mümin olmak

anadili Arapça olmak, Türkçe olmak... fark etmiyor.

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 101
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

23 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

 

Benim gördüğüm o ki gerçek açık ve basittir, o yüzden inanamayız;

koskoca gerçek bu kadar da basit olamaz ki deriz

ve onu içtenlikle arıyor olduğumuz halde görmemeye kendimizi mahkum ederiz.

 

Siz, sevgili Kaz,

cesur davranıyorsunuz bu hususta;

sizi candan kutluyorum.

 

Ana dili Arapça olanların Nisâ 34'ü tartışmalarına bir çok kez katıldım

genellikle yalnızca okumak suretiyle

ama görüş belirterek katıldığım da oldu.

 

Örneğin

"kavvâm"ın taşıdığı anlam 

Nisâ 135'te ne ise Nisâ 34'te odur;

öyle olması gerekir dedim.

 

Bana hak verdiler

ve yaptığım o açıklamayı

ondan sonra

ilginç bir şekilde referans gösterdiler.

 

Evet, akıl gerçeği arıyor ve aklın yolu bir;

ateist olmak, mümin olmak

anadili Arapça olmak, Türkçe olmak... fark etmiyor.

.

 

Evet, koskoca gerçek çok basit: Kuran muhammed denen bedevinin uçkur meselesi için söylediği laflardan ibarettir. Bu kadar basit işte.

 

Bak, hani diyorsun ya, akıl var, izan var....

 

Bu ne gerzek, ne akılsız, ne izansız bir tanrıdır ki, lan bu beyinsiz bedeviler bunu dövün anlar, karıları döver diye aklına gelmiyor, orada açapık şekilde dövün diyerek buna sebebiyet veriyor. Bunu aklın alıyor mu?

 

Bir yaşar nuri denen dallama vardı. Dedikodulara göre, ölümüne yakın biraz ıslah olmuş, doğru yolu bulup deist olmuş falan. O bir meal yazdı zamanında. Böyle "uzaklaştırın" diyordu. Sonra, biraz daha akil baliğ olunca, tekrar meal yazdı bu kezde dövün diyordu. Ve açık açık dedi, araplar da, allahta, darabeyi dövün manasında kullanıyor. 

 

Basitçe, tarih tekrarlardan ibarettir, sanırım biraz daha arapça öğrenirsen, darabe dövme olacaktır sende. Sonra biraz daha okuyunca da, ıslah olur, doğru yolu bulup ateist olursun, ya da hiç olmadı deist falan.

 

Zira, akıl fikirden bahseden, az buçuk olsa da akla fikre sahipse, en kolay, en basit gerçek olan, allahın bir martavaldan ibaret olduğunu kolayca görecektir. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...