Jump to content

Nisa-34 dövün diyorsa bir sonraki ayet neyin nesi?


Recommended Posts

52 dakika önce, haci yazdı:

 

Epeyidir yoksun. Seni de dönmüş görmek güzel. Benim görmeyi istediğim yazarların ilkisin. Anibal o listeye giremez bile.. Ama senden paslarını silecek biridir. Umarım iyisindir.

Teşekkür ederim Haci abim.

İyiyim ,işte rutin hayat,sen de iyisindir umarım

Senden çok şey öğrendim,öğrenmeye de devam edeceğim.

sevgiler saygılar

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 101
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Nisa 34 dövün yazdığı kuşkusuz söylenebilir, fiilin sözlük anlamı dışında sonra söylenen de eğer itaat ederlerse onlara haddi aşmayın ileri gitmeyin yazıyor böyle bir durum var ki buna istinaden ifade edilmiş islamda ideal erkek ve kadın var tefsiri burada : https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Nisâ-suresi/527/34-ayet-tefsiri

Bu sisteme uyulmazsa sistem çöker islami evlilik olmaz, ancak hümanist bakarsak birine vurmak kötüdür.

İslami çerçevede kadının erkekle geçimli davranma yönünde itaat etmesi beklenmiş çünkü boşanma istenen bir şey değil dövmek son seçenek olarak sunulmuş olması da dikkat çekici bir nokta burada geçenler erkeğin yetkileri ve evliliği koruması için tedbirleridir isterse yapar istemezse yapmaz ama bunları yapmaya salık verilmiş.

İslam dini getirdikleri için savaşmış bir dindir böyle bir ayet bana hiç şaşırtıcı gelmedi.

Eğer geçimsizlik varsa geçimsiz olan kadın olmak zorunda mıdır?

*Erkeğin kadını dövme yetkisi onu ayrıcalıklı ve hukuk önünde üstün kılar nüşuz yüzünden dövdüm diyebilir ancak bunu islama göre darp suçu yapmayan nedir bunun cevaplanması gerek özel hayatta cereyan eden bu olay nasıl kanıtlanacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 11.08.2019 at 07:17, akılsızşuursuzatom yazdı:

ben  durumun  ilginç  olmasından  bahsettim.Darabehünne  uzaklaştirin  anlamına  gelir.Mesela  hz.muhammed  hz.aiseyi  babasının  evine  göndermiştir  bir  süreliğine 

İşte o ilginçlik  dinin ve o metinleri söylediği iddia edilen tanrinin sahte olduğu gerçeğidir

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, Kaz said:

...islamda ideal erkek ve kadın var tefsiri burada : https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Nisâ-suresi/527/34-ayet-tefsiri

 

 

Diyanetin o çevirisi çarpıtmalarla malul.

 

Örneğin çeviride

erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar 

deniyor:

 

AKIL sahibiyiz, değil mi, övgü Allah'a;

o halde kullanalım bize verilmiş olan o nimeti.

Okuduğumuzu AKLIMIZ ile okuyalım.

 

Allah'ın  insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması... sebebiyle

erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar.

 

Arapça bilmemiz şart değil,

aklımızı kullanalım yeter.

 

Erkekler kadınların neden yöneticisi ve koruyucusuymuş?

Çünkü Allah insanların bir kısmını diğerlerinden üstün kılarmış;

örneğin Allah halterci erkekleri,  bedenen, diğer erkeklerden üstün kılarmış.

o halde halterci erkekler diğer erkeklerin yönetcisi ve koruyucusu mudur?

 

AKLIMIZ

eğer

insanların bir kısmının bir kısmından üstün kılınması sebebiyle

bedenen üstün olan halterci erkeklerin diğer erkekleri yönetmesini kabul ederse

malen üstün olan erkeklerin de kadınları yönetmesini kabul eder.

 

SiZiN aklınız

kabul ediyor mu

bu herzeyi?

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Kaz yazdı:

islama göre darp suçu yapmayan nedir bunun cevaplanması gerek

Kuranda itaat tanımı belirtilmediği için kişisel yoruma bırakılmıştır. Cevap bu.

Bana göre sınır yoktur. Çünkü islama göre kadın maldır, seks ve kuluçka makinesidir. Evlenmeden önce onu alabilmek için para ödersin. Mal olduğu içinde istediğin tasarrufta bulunabilirsin. Kimse kendi malını tekmeleyip vurduğu için ceza almaz. Öldürse bile ceza almaz. Kadına karşı kadın kısas edilir. Olmadı kadının ailesine kan parası verir kurtulur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, Abdülmalik yazdı:

Kuranda itaat tanımı belirtilmediği için kişisel yoruma bırakılmıştır. Cevap bu.

Bana göre sınır yoktur. Çünkü islama göre kadın maldır, seks ve kuluçka makinesidir. Evlenmeden önce onu alabilmek için para ödersin. Mal olduğu içinde istediğin tasarrufta bulunabilirsin. Kimse kendi malını tekmeleyip vurduğu için ceza almaz. Öldürse bile ceza almaz. Kadına karşı kadın kısas edilir. Olmadı kadının ailesine kan parası verir kurtulur.

Konu  çok  muğlak  bir  tarafta  sizin  gibi  islam  kadını  aşağilar  diyenler  bir  yanda  kadın  islamda  çok  değerlidir  her  türlü  hakka  sahiptir  diyenler.Mesela  hasan  akçay  bey  farklı  açıklıyor  bu  ayeti

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Kendi zamanında yaşayan insanlar için" evrenin yaratıcısı tarafından mucizevi bir şekilde dünyaya gönderilmiş, insanların icat ettiği bir iletişim aracının üzerine yazılmış, geçmişi son derece kuşkulu bir bilgiyi "akıl yürütmeyle" günümüze getirmeye çalışıyorsunuz. 

 

 

Bunun insan icadından farkı nedir? 

 

Zamanı için gönderilmiş kutsal kitap olmaz.

Akıl yürütmeyle başka anlamlara yorulan kutsal kitap olmaz.

 

Din akademisyenleri kitapta ne yazıyorsa onu anlatır, en azından çoğu doğruyu söylüyor.

Amatör dinciler kitaplarını beğenmez, boş vakitlerinde fikirler icat edip ayetlerini çarpıtmakla uğraşır. 

 

 

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Konu  çok  muğlak  bir  tarafta  sizin  gibi  islam  kadını  aşağilar  diyenler  bir  yanda  kadın  islamda  çok  değerlidir  her  türlü  hakka  sahiptir  diyenler.Mesela  hasan  akçay  bey  farklı  açıklıyor  bu  ayeti

 

Hasan Akçay ve benzeri kişiler bize islam’ın nasıl olması gerektiğini arapça kelimelerin anlamını istediği tarafa doğru çarpıtıp kendi ahlak ve vicdanını referans alarak anlatıyor.

Tarafsız gözle bakabilen insanlar ise islam’ın 1400 yıldır nasıl yaşandığını, uygulandığını ve uygulanmaya devam ettiğini anlatıyor.

Türkiye’de bugün şeriat kurulsa hasan’ın ütopik hayallerindeki gibi değil, şimdiye kadar nasıl yaşandıysa o şekilde yaşanacağından kesin olarak emin olabilirsiniz, bunun ipuçlarını diyanetin zaman zaman verdiği beyanatlardan da görmek mümkün.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Konu  çok  muğlak  bir  tarafta  sizin  gibi  islam  kadını  aşağilar  diyenler  bir  yanda  kadın  islamda  çok  değerlidir  her  türlü  hakka  sahiptir  diyenler.Mesela  hasan  akçay  bey  farklı  açıklıyor  bu  ayeti

Çok mu muğlak? Yapma ya.

İslamda kadın mal statüsündedir. Çocuk, seks ve yemek yapmaktan başka bir işe yaramaz. Erkeğin yarısı kadar değeri vardır. Erkekte kadının üzerinde her türlü tasarrufa sahiptir. Dövmekten öldürmeye kadar değişen ranjda hakkı vardır. Parası olan rahatça karıyı öldürebilir. Üç kelime ile sokağa atabilir. Boşamayıp sürekli döverek,  karıya verdiği mehiri de alıp karıyı defedebilir. Kadın ve kızlar birinci derece erkek yakını olmadan sokağa adım bile atamaz, okula gidemez, kesinlikle çalışamaz. Yazın sıcağında kara çarşafla gezer..Daha sayayım mı?

Ulen hayvanlar daha özgür be!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisâ 34:

 

Allah insanların bazısını bazısından daha varlıklı kıldığı için

ve erkekler mallarından harcadıkları için

erkekler kadınların üzerinde ayakta tutanlar konumundadır.

 

Erricâlu kavvâmûne alen nisâ

bimâ faddala Allâhu ba’dahum alâ ba’din

ve bimâ enfekû min emvâlihim.

 

*

 

Erdemli kadınlar ise

Allah'a itaat ederek

"gıyab"da iffeti korurlar

çünkü Allah korur iffeti.

 

Fes sâlihâtu kânitâtun

hâfizâtun lil "gayb"i

bimâ hafiza Allâhu.

 

*

 

İsyanından endişe ettiğiniz kadınları

uyarın,

yatakta yalnız bırakın

ve uzaklaştırın.

 

Vellâtî tehâfûne nuşûzehunne

fe’izûhunne,

vehcurûhunne fîl medâci’i

vadribûhun.

 

*

 

Dediğinize gelirlerse

onların aleyhine yol aramayın.

 

Fe in eta’nekum

fe lâ tebgû aleyhinne sebîlâ.

...

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
13 hours ago, Hasan Akçay said:

Diyanetin o çevirisi çarpıtmalarla malul.

 

Örneğin çeviride

erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar 

deniyor:

 

AKIL sahibiyiz, değil mi, övgü Allah'a;

o halde kullanalım bize verilmiş olan o nimeti.

Okuduğumuzu AKLIMIZ ile okuyalım.

 

Allah'ın  insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması... sebebiyle

erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar.

 

Arapça bilmemiz şart değil,

aklımızı kullanalım yeter.

 

Erkekler kadınların neden yöneticisi ve koruyucusuymuş?

Çünkü Allah insanların bir kısmını diğerlerinden üstün kılarmış;

örneğin Allah halterci erkekleri,  bedenen, diğer erkeklerden üstün kılarmış.

o halde halterci erkekler diğer erkeklerin yönetcisi ve koruyucusu mudur?

 

AKLIMIZ

eğer

insanların bir kısmının bir kısmından üstün kılınması sebebiyle

bedenen üstün olan halterci erkeklerin diğer erkekleri yönetmesini kabul ederse

malen üstün olan erkeklerin de kadınları yönetmesini kabul eder.

 

SiZiN aklınız

kabul ediyor mu

bu herzeyi?

 

Hasan Bey siz farkında mısınız ne yaptığınızın?

Neyi "mürşit" edindiğinizin?

 

Siz kuranı kenara çekip, aklınızı birinci sıraya koymuşsunuz çoktan beri, ama bunun farkında değilsiniz sanırım sadece.

Kuran size değil, siz kurana yol gösteriyorsunuz.

Daha doğrusu aklınız.

 

Zaten aklınla okuyacaksan, yol gösterici aklın olacaksa, kurana ne hacet?

Kuranı aklını öne koymadan yorumlayamıyor, anlayamıyorsan, kuranın işi orada bitmiştir.

Çünkü sen kitabı kullandığını zannederken, aslen aklını, hatta aklınla birlikte insanlığının binlerce yıldır birikmiş sosyo-kültürel değerlerini kullanıyorsun.

Kuranı buna göre yargılıyor, anlam biçiyorsun. Değer biçiyorsun.

 

Bu iş böyle olsaydı eğer allah baba kısa bir not gönderirdi bize;

Derdi ki: "Aklınızı kullanın". Hepsi bu.

Bunca tantanaya, kitaba, peygambere, ızdıraba da gerek kalmazdı.

 

Aklın kurana yol göstermeyecek. Sosyo-kültürel mirasın da. Beşeriyat da..

Kuran onlara yol gösterecek.

Kuranın aklına ihtiyacı olmaması, buna mahal verilemesi gerekirdi.

Referans noktanın kuran olması lazım. Aklın ya da sosyo-kültürel birikimlerin değil.

Ama sen "kuran'a referans" getiriyorsun. 

 

Aklımın bazı herzeleri kabul etmemesi için kurana ihtiyacım yok.

Kurana aklı alet etmek, kurana küfürdür; şirktir.

 

Ayrıca halterci benzetmeniz de gayet olmamış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an da düşünme ile alakalı çok sayıda kelime lafız ayet vardır

tefekkür fikretme

tezekkür zikretme anma

teakul akletme

tefekkuh fıkh etme ince düşünme

tedebbür  

itibar

nazar etme

vb çok sayıda düşünme fikretme ile alakalı ayetler vardır

Kur'an asla körükörüne taklidi  kabul etmez

o yüzden atalarınızı körü körüne taklid etmeyiniz ya onlar akleden düşünen kimseler değilse yine de onları takib edecek misiniz der

bir çok peygamber inkarcı müşrik babalarına karşı çıkmış tevhidi anlatmıştır

hz ibrahim bunlardandır

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

@nogodbutAllah

 

Boşuna dememiş islam büyükleri "kuran akıl işi değil, nakil işidir" diye.

Düşün düşün ama, kuranın sahasında düşünme. 

Kuranın sahasına girince düşünme.

Çünkü o senin yerine düşünmüş, düşünülmüş zaten.

Var oluş nedeni "o".

 

Sen kuranı aklınla yargılamaya başladığın vakit, varoluş nedenini de ortadan kaldırıyorsun.

Aklını kurana esas kılıyorsun.

Kuranı aklına değil.

Bu açık bir küfürdür, şirktir.

 

Buna göre kuran ayrıca "akıldan akıla", "kültürden kültüre", insandan insana değişkendir.

İnsana ve kültürüne edilgendir.

 

Apaçık olmak şudur:

Okuduğunuz şey, "anladığınız şey" olmalıdır.

Düz.

Gavurca tabiri ile "literally".

Yorum yok o yok bu yok.

Araya akıl girmeyecek. Giremeyecek!

Girerse kuran soytarı olur.

 

Ama kuranda bu yok ki. Apaçıklık..

Sizler kuranı rezil pespaye, adeta palyaço ediyorsunuz.

Her birinizin aklı ve türlü yorumları önünde ayrı ayrı dans ediyor, adeta sürünüyor.

 

O ayet aslında yanlış çevrilmiş dediğiniz vakit de, bunu düpedüz ilan etmiş oluyorsunuz.

O ayet yanlış çevrilmiştir lafzı, aslen kuranın tanrı ürünü olamayacağının da itirafıdır.

Hem kanıtı, hem itirafı.

Birinin evet kölelik yok dediği yerde, öbürü kaldırılmamış diyorsa eğer, bu resmen soytarılıktır.

Birinizin tomurcuk meme dediğine, öbürü eş büyüklükte üzüm diyorsa eğer bu  pespayeliktir.

Kuranı soytarı etmektir. 

1400 yıllık bir arapsaçı olduğunu da ilan etmektir.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
8 hours ago, teflon said:

Aklımın bazı herzeleri kabul etmemesi için kurana ihtiyacım yok.

 

 

Elbette

yani ben de aynı şeyi söyledim:

 

Gözümüzün önündeki bir ifadeyi doğru okumamız için

Arapça bilmemiz şart değil,

bize verilmiş olan aklı kullanalım yeter.

 

*

 

2 + 2 = 5'tir  hükmü zırvadır;

bizim bu zırvayı reddetmemiz için

ihtiyacımız olan şey akıldır.

 

Tıpkı şu zırva gibi:

 

Allah'ın

halterci erkekleri başkalarından daha güçlü kılmış olması nedeniyle

halterci erkekler başkalarının yöneticisi ve koruyucusudur. 

 

Ve tıpkı şu zırva gibi:

 

Allah'ın 

insanların bazısını bazısından daha varlıklı kılmış olması nedeniyle

erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur.

 

Zırva!

Çünkü neden-sonuç ilişkisi arar akıl;

neden-sonuç ilişkisi bu zırvalarda yok.

 

*

 

Kurân'ın sözlüğü

kendisidir.

 

Nis 135'e bakar mısınız,

Nisâ 34'te yönetici diye tercüme edilen kavvâm

Nisâ 135'te geçiyor:

 

İnananlar,

mahkemede doğru söyleyerek

adaletin "kavvâm"ı olun

kûnû "kavvâm"îne bil kıst.

 

Adaletin, örneğin doğru tanıklık ederek, ihtiyacını karşılamak suretiyle

ayakta tutanı olun demek bu; yöneticisi olun değil.

Çünkü adalet özyönetime sahipse ayakta kalabilir.

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
23 hours ago, Hasan Akçay said:

 

 

Diyanetin o çevirisi çarpıtmalarla malul.

 

Örneğin çeviride

erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar 

deniyor:

 

AKIL sahibiyiz, değil mi, övgü Allah'a;

o halde kullanalım bize verilmiş olan o nimeti.

Okuduğumuzu AKLIMIZ ile okuyalım.

 

Allah'ın  insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması... sebebiyle

erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar.

 

Arapça bilmemiz şart değil,

aklımızı kullanalım yeter.

 

Erkekler kadınların neden yöneticisi ve koruyucusuymuş?

Çünkü Allah insanların bir kısmını diğerlerinden üstün kılarmış;

örneğin Allah halterci erkekleri,  bedenen, diğer erkeklerden üstün kılarmış.

o halde halterci erkekler diğer erkeklerin yönetcisi ve koruyucusu mudur?

 

AKLIMIZ

eğer

insanların bir kısmının bir kısmından üstün kılınması sebebiyle

bedenen üstün olan halterci erkeklerin diğer erkekleri yönetmesini kabul ederse

malen üstün olan erkeklerin de kadınları yönetmesini kabul eder.

 

SiZiN aklınız

kabul ediyor mu

bu herzeyi?

.

 

Senin aklın, öyle salak salak günde bilmem kaç kere dömelip durmayı kabul ediyor mu?

 

Senin aklın, senede bir ay dangalak gibi aç susuz gezmeyi kabul ediyor mu?

 

Senin aklın, insanın domuz boku soslu kara çamurdan yaratıldığını kabul ediyor mu?

 

Yaz yaz, evet, nereye kadar, ne değişir?

 

Senin aklın, bi dene tanrı olacak, her millete peygamber yolladım diyecek, ama ne vikinglere, ne keltlere ne de romalılara, ne de hatta kartacalılara, dahası türklere bir tek bile göndermiş olmayacak. BU peygamber yollama sevdalısı sakat, manyak ve ahmak tanrı, en sonunda gelecek, çöldeki pedofilin birini peygamber edecek. Sonrada işi gücü bırakıp, evlatlığının karısını halasının kızını falan falan diye, ona karı ayarlamaya çıkacak. O da yetmez gibi, hangini hangi sırayla sikebileceğini falan tanzim edecek. Senin aklın bunu kabul ediyor mu?

 

Bu kadar manyak, salak işleri kabul edecen, edecen, bir allahın açık seçik dövün dediği şeyi mi kabul etmiycen? Geç bunu...

 

İşine geliyorsa efendi. Allah denen bedevi martavalının dediği, istediği bu. Allah senin aklının keyfine göre değil, muhammedin sikinin keyfine göre kurallarını koyar, kimsin ki sen? 

 

Ha, zaten martaval mı, evet, ama emin olabileceğinden tek şey var, eğer o kuran allahın lafıysa, sen bir kafirsin ve cehennemde beklerim, gel bir çayımızı içersin.

 

Haaa, bu arada, allahın muhammedin sikinin hevası için koştuğunu da ben demiyorum, müminlerin anası ayşe söylüyor, onun yalancısıyım valla.

 

"Görüyorum ki, senin Allah'ın yalnız senin şeyinin keyfi için koşturuyor." (Kaynak: Buhari, Tefsir, 7; Tecrid, Hadis, 1721; Müslim, Rıda, 49, 50, Hadis, 1464; Ibni Mace, Nikah, 57, Hadis, 200; Ahmet Ibn-i Hanbel, 6/134, 158, 261)

tarihinde anibal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, anibal yazdı:

 

Senin aklın, öyle salak salak günde bilmem kaç kere dömelip durmayı kabul ediyor mu?

 

Senin aklın, senede bir ay dangalak gibi aç susuz gezmeyi kabul ediyor mu?

 

Senin aklın, insanın domuz boku soslu kara çamurdan yaratıldığını kabul ediyor mu?

 

Yaz yaz, evet, nereye kadar, ne değişir?

 

Senin aklın, bi dene tanrı olacak, her millete peygamber yolladım diyecek, ama ne vikinglere, ne keltlere ne de romalılara, ne de hatta kartacalılara, dahası türklere bir tek bile göndermiş olmayacak. BU peygamber yollama sevdalısı sakat, manyak ve ahmak tanrı, en sonunda gelecek, çöldeki pedofilin birini peygamber edecek. Sonrada işi gücü bırakıp, evlatlığının karısını halasının kızını falan falan diye, ona karı ayarlamaya çıkacak. O da yetmez gibi, hangini hangi sırayla sikebileceğini falan tanzim edecek. Senin aklın bunu kabul ediyor mu?

 

Bu kadar manyak, salak işleri kabul edecen, edecen, bir allahın açık seçik dövün dediği şeyi mi kabul etmiycen? Geç bunu...

 

 

Harika sorular bunlar sayın anibal.

 

Din denen şey, bünyesinde o kadar çok akıldışı şeyler barındırıyor ki... Sadece kadın dövmeyi emretmesi değil ki akla aykırı olan tek mevzu...

 

1400 sene önce çöldeki bir arabın mağarada otururken görünmez bir tanrıyla görünmez bir melek aracılığıyla konuşmaya başladığı herzesiyle başlıyor zaten akıldışılıklar... Temelinde palavra var bu çatının, her şeyden önce.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazı müslümanlar, günümüzde yaşanan İslam´ın temelini oluşturan bazı unsurlarını (örneğin hadisleri) bir çırpıda yok hükmünde sayarken, mesele malum kitaba değer biçmeye gelince aynı kıstası kullanmıyorlar. Bu yaptıkları pek hoş değil.

 

Arkadaş; bu sözde tanrı, insanları sapına kadar sınıflara ayırıyor (hür - köle - kadın), insanları ötekileştiriyor ve birbirine düşman kılıyor, hakaretler yağdırıyor, tehdit ediyor, sadece bir tek kendisine tapılmasını istiyor vs.  Bu kitabın içi mitlerden, efsanelerden ve eskilerin masallarından neredeyse geçilmiyor. Akıl ve mantığınızı samimi olarak kullandığınızda, bu noktaların sadece bir teki dahi, bu sözde tanrıyı ve kıtabını topyekün reddetmeye yeter de artar bile.
   
Ancak görünen o ki, Arap tanrısı bunların iliklerine kadar işlemiş. Piyasadaki tüm yazıtların ve tabii ki tanrıların insan ürününden ibaret olduğunu kavrayabilmek, bunlara çok zor geliyor galiba. Ben dindarlarda gözlemlenen bu fenömene, tee çocuklukta başlayan ve hayat boyunca süregelen toplumsal beyin yıkanması diyorum. Resmen hipnoz edilmiş gibiler.

 

Bunlar bizlerin de başından geldi geçti, yani bilmediğimiz meseleler değil nihayetinde.
Eee...öldük mü? Hayır.
Ama kim öldü? Sadece o değil, piyasada fiyakalarından geçilmeyen tüm tanrılar öldü!

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'a göre erkeğe itaat etmeyen dövülür.Reformist müslimler bu ayeti kıvırırlar.Ama Kuran ilkel ve çağdışı olduğu için,kadın dövmeyi de emretmesine şaşırmamak .Ve kadın dövmek kötü ve ahlaksızcadır.Ama arapların dinine göre kadın dövmek normal bir şey gibi gözüküyor.

tarihinde Tengrizm18 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 16.08.2019 at 08:50, Abdülmalik yazdı:

Kuranda itaat tanımı belirtilmediği için kişisel yoruma bırakılmıştır. Cevap bu.

Bana göre sınır yoktur. Çünkü islama göre kadın maldır, seks ve kuluçka makinesidir. Evlenmeden önce onu alabilmek için para ödersin. Mal olduğu içinde istediğin tasarrufta bulunabilirsin. Kimse kendi malını tekmeleyip vurduğu için ceza almaz. Öldürse bile ceza almaz. Kadına karşı kadın kısas edilir. Olmadı kadının ailesine kan parası verir kurtulur.

Kadın doğal olarak doğurur önemli olan farklı cinslere yüklenen toplumsal roller ve bir sorun ortaya çıkarsa bunun hukuki sonuçlarıdır kısas suç işlendiği takdirde uygulanıyor köle maldır alınır satılır tasarrufta bulunulabilir, islam zulme sıcak bakmamasıyla öne çıkıyor kastım müslüman biri için zulüm hoş görülmemiş. Evlenmeden önce ödenen para evlenilen kişiye yöneliktir daha sonra o paradan vazgeçip kocasından kurtulabilir ama hür değilse kölesi olarak kalmaya devam eder kafir değilse adam öldürmek islama göre büyük günah ancak kölenin öldürülmesi durumunda ona suç iftirası atılırsa bu yargılamada kanıtlar nasıl değerlendirilecek sorusu önemli biraz daha eski bir dönemde yaşadığımızı düşünelim hür köleyi öldürüp olay yerini manipüle edebilir bu islami bir davranış olmayacaktır ancak bu düşünülmesi gereken en son şeydir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...