Jump to content
kirec

Tanrının işleyişi...

Recommended Posts

47 minutes ago, kirec said:

İnsanın nasıl çalışacağını belirlerken özgür iradeli olmasını ayarlamıştır...

 

 

 

Nasıl ayarlamış? Nasıl çalışacağını bilmediği sihirli bir parça mı eklemiş? Bu tanrı denen zımbırtı insanın karar verme ve seçme mekanizmasını tasarlarken nasıl bir mekanizma yaptığını bilmiyor muymuş?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, kirec yazdı:

Evet sanırım iyi bir tanrinin varligina dair inanç psikolojik bir rahatlama sağlıyor...

 

Dikkat ederseniz varlığına dair inancimizdan söz ediyoruz...

 

böyle bir tanrının varlığını arzuluyoruz umuyoruz ümit ediyoruz yani inanıyoruz...

 

Belki yoktur...

 

Ama ben yok olduguna dair de bir kesinlik göremedim...

 

Ama nasıl bir varlık olduğu nasıl çalıştığı gibi konularda sürekli düşünmeyi de seviyorum...

 

 

 

Düşünmekten kimseye zarar gelmez, olsa olsa insanın ufku genişler. 
Ama yavaş ama hızlı; o da kişiden kişiye göre değişir.

 

Bugüne kadar hiç kimse tanrıyı/tanrıları varlayamadı...

Varlayabilen var ise, buyursun bize izah etsin ve varladığı tanrıyı kolundan tutup buraya getirsin.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Homeostazis diye bir şey var...

 

Canlı organizmanın canlılığını devam ettirmek için çalışan bir işleyiş...

 

Bunu da ben tanrının isleyisine bir örnek olarak düşünüyorum...

 

Yani Tanrı evrenin homeostazis mekanizması gibi çalışıyor olabilir...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Eğer tanrı var diyorsan her şeyin sorumlusu o olur, insanı hiç bir şekilde sorumlu tutamazsın, ne yaptığı iyilikten ne de kötülükten ama sen ne yapıyorsun, bütün iyilikleri bir tanrıya mal edip kötülükleri insanlara yüklüyorsun, bu adalet mi? Bu düşüncenin neresinde akıl, mantık var?

 

Ben tanrı yok dediğim için iyi şeyleri de, kötü şeyleri de insanlığa yüklerim, bu düşünce tutarlıdır, ama sen tanrı var dediğin için iyi şeyleri tanrıya, kötü şeyleri insana yükleyemezsin, bu tutarsızlıktır. Ne zaman tüm iyilikleri de, tüm kötülükleri de var olduğunu iddia ettiğin tanrıya yüklersin işte o zaman tutarlı olursun.

 

14 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Bu tanrılar özgür irade denen zımbırtıyı başka yerden satın alıyorlar galiba. Yahu bu tanrı denen zımbırtı insanın beynine nasıl çalıştığını bilmediği sihirli bir mekanizma falan mı koyuyor da özgür irade özgür irade deyip duruyorsunuz?

 

Özgür irade sihirli bir kelime gurubu galiba, bu kelimeleri söyleyince her şey halloluyor inananlara göre. Nasıl olabilir diye düşünmek, akıl yürütmek hiç yok, sihirli kelimeleri söyle her şey hallolsun.

 

Bir tanrının bizzat, tamamen kendi tasarladığı, nasıl çalışacağını kendisinin belirlediği bir mekanizma nasıl özgür olabiliyor?

Tüm iyilikleride tanrıya yükleyelim... tüm kötülükleride... tanrı sürekli çelişkili işler yapıyor. Kimisinin iyiliğini istiyor, kimisinin kötülüğünü.

 

Tanrı yok diyorsunda özgür iradeye inanıyormusun nasıl iyiliğide kötülüğüde insanlığa yükleyebilirsin?

 

Bir sihirli kelimede imtihan; ben başıma bir kötülük geldiği zaman sınandığımı düşünüyorum, buda tanrının kötülüklerini aklıyor, geriye iylikleri kalıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Nuri Kara said:

Bir sihirli kelimede imtihan; ben başıma bir kötülük geldiği zaman sınandığımı düşünüyorum, buda tanrının kötülüklerini aklıyor, geriye iylikleri kalıyor.

 

Peki bir bebeğin başına kötülük geldiğinde ne düşünüyorsun?

 

Bir de kötülük nasıl aklanıyor? Kötülük kötülüktür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Peki bir bebeğin başına kötülük geldiğinde ne düşünüyorsun?

 

Bir de kötülük nasıl aklanıyor? Kötülük kötülüktür.

Kötülük kötülüktür, acı acıdır. Acı çekmeye kötü gözle bakıldığı için, yoksa kötülük aklanamaz. Çektirdiği acılar sebebe dayalı olarak aklanıyor: mesela dost acı söyler ama bu onu kötü birisi yapacağına aksine iyi biri yapar acının aklandığı örnekler çoğaltılabilir.

 

Gözü kapalı bir inançtan ziyade acının aklanabildiğini bildiğim için bebekler acı çektiğinde bir bildiği vardır diyorum. Ek olarak ben bebekken çektiğim acıları hatırlamıyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
8 minutes ago, Nuri Kara said:

Kötülük kötülüktür, acı acıdır. Acı çekmeye kötü gözle bakıldığı için, yoksa kötülük aklanamaz. Çektirdiği acılar sebebe dayalı olarak aklanıyor: mesela dost acı söyler ama bu onu kötü birisi yapacağına aksine iyi biri yapar acının aklandığı örnekler çoğaltılabilir.

 

Gözü kapalı bir inançtan ziyade acının aklanabildiğini bildiğim için bebekler acı çektiğinde bir bildiği vardır diyorum. Ek olarak ben bebekken çektiğim acıları hatırlamıyorum.

 

 

Dost acı söyler sözü ile birine bile bile acı çektirmeyi nasıl bir araya getirdin ki? Arada nasıl bir bağlantı kurdun?

 

Quote

Gözü kapalı bir inançtan ziyade acının aklanabildiğini bildiğim için bebekler acı çektiğinde bir bildiği vardır diyorum. Ek olarak ben bebekken çektiğim acıları hatırlamıyorum.

 

Senin bu mantığına göre bebeklere istediğimizi yapabiliriz, acı da çektiririz, nasıl olsa hatırlamayacaklar değil mi? Nasıl mantık kuruyorsun, anlamak mümkün değil. İnsan bazen acaba bir psikopata mı yazıyorum diye düşünmeden edemiyor.

 

Ayrıca bir bebeğe acı çektirmenin nasıl bir mantığı olacak? Söz konusu bu tanrı denen zımbırtı olunca her şey normal karşılanıyor, hiç bir mantık, ahlak kuralı işlemiyor, acaip bir düşünme biçimi.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Dost acı söyler sözü ile birine bile bile acı çektirmeyi nasıl bir araya getirdin ki? Arada nasıl bir bağlantı kurdun?

 

 

Senin bu mantığına göre bebeklere istediğimizi yapabiliriz, acı da çektiririz, nasıl olsa hatırlamayacaklar değil mi? Nasıl mantık kuruyorsun, anlamak mümkün değil. İnsan bazen acaba bir psikopata mı yazıyorum diye düşünmeden edemiyor.

 

Ayrıca bir bebeğe acı çektirmenin nasıl bir mantığı olacak? Söz konusu bu tanrı denen zımbırtı olunca her şey normal karşılanıyor, hiç bir mantık, ahlak kuralı işlemiyor, acaip bir düşünme biçimi.

 

Bir bebeğe acı çektirene bir büyüğe acı çektirenden daha çok nefret duyarım vede daha çok celallenirim daha çok üzülürüm... İnsanları yaftalamadan önce iki kez düşün. Sen bebekken çektiğin acıları hatırlıyormusun. Gerçeklere göre bir mantık oluşturmaya çalışıyorum. Hayvanlar anı yaşar dediğimde nasıl olsa bu acının etkiside geçecek hadi hayvanlara acı çektirelimmi demiş oluyorum.

 

Evet dost bile bile acı çektirir, sonrasında kazanacaklarını düşündüğü için. Al istersen başka bir şeyle bağlantı kurayım: çocuklar zorla hastaneye götürülür acı çekecekleri biline biline. Bi tane daha: insan zor durumda başkalarının yanında durmaya devam edip etmeyeceklerini merak eder. Zorlukları beraber atlatmış insanların dostlukları daha güçlüdür. Yanında duracağını bildiğin birisiyle acını paylaşırsın oda senin yüzünden acı çeker... Beğenmediysen bunları biraz düşün kendin beğeneceğin bir tane bul, çok var daha...

 

Acı diye birşey varsa bundan bütün canlılar etkilenir. Bebeğin büyüyünceye kadar etrafında kalkanmı olsaydı? Tabii sen kim daha hızlı koşuyor diye imtihan edeceğin için, Hızlı koşmak tam bir maarifet, sana gerçek bir maarifetten bahsedeyim, acıyı göze alıpda doğru olanı yapmak. Acı olmasaydı acıyı göze almak diyede birşey olmazdı vede bunun bir benzeri yokki yerine koyulsun...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, Nuri Kara yazdı:

 

Tüm iyilikleride tanrıya yükleyelim... tüm kötülükleride... tanrı sürekli çelişkili işler yapıyor. Kimisinin iyiliğini istiyor, kimisinin kötülüğünü.

 

Tanrı yok diyorsunda özgür iradeye inanıyormusun nasıl iyiliğide kötülüğüde insanlığa yükleyebilirsin?

 

Bir sihirli kelimede imtihan; ben başıma bir kötülük geldiği zaman sınandığımı düşünüyorum, buda tanrının kötülüklerini aklıyor, geriye iylikleri kalıyor.

İmtihan  test üretilen şeyin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için yapılır.

Allah'ın ürettiği şeyler hatalı mı?

Yoksa ürettiği şeylerin hakimiyeti başka tanrılara ait mi?

İkiside değilse Allah imtihan ediyor diyemezsin.

tarihinde mirasyedi tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Nuri Kara yazdı:

 

Tüm iyilikleride tanrıya yükleyelim... tüm kötülükleride... tanrı sürekli çelişkili işler yapıyor. Kimisinin iyiliğini istiyor, kimisinin kötülüğünü.

 

Tanrı yok diyorsunda özgür iradeye inanıyormusun nasıl iyiliğide kötülüğüde insanlığa yükleyebilirsin?

 

Bir sihirli kelimede imtihan; ben başıma bir kötülük geldiği zaman sınandığımı düşünüyorum, buda tanrının kötülüklerini aklıyor, geriye iylikleri kalıyor.

Yaptığı çocuğu gökte oturan bir tanrıya sınamak için yarattıran, yaptığı çocuğa, var olmasına neden olduğu kişiye alay eder, söver gibi gökte oturan bir allah var, o seni sınamak için yarattı diyen kişiye müslüman denir. Kafaya bak. Yaptığınız çocuğu uydurduğunuz tanrıların sınavına sokacak kadar ahmak, farkındalıksız kişilersiniz. Özünüzde de farkındalıksızlığın getirdiği kibirli bir pişkinlik de var o yüzden. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çocuk yapıyorsun, sonra çocuğuna allah seni sınamak için yarattı diyorsun. Hangi kafa çocuğunu bir tanrıya sınamak için yarattırır. İşte bu kafa. Kusursuz bir tasarım gerçekten. Bu tasarımı yapanı kutlarım 😄

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
19 minutes ago, Nuri Kara said:

Bir bebeğe acı çektirene bir büyüğe acı çektirenden daha çok nefret duyarım vede daha çok celallenirim daha çok üzülürüm... İnsanları yaftalamadan önce iki kez düşün. Sen bebekken çektiğin acıları hatırlıyormusun. Gerçeklere göre bir mantık oluşturmaya çalışıyorum. Hayvanlar anı yaşar dediğimde nasıl olsa bu acının etkiside geçecek hadi hayvanlara acı çektirelimmi demiş oluyorum.

 

Bir bebeğin başına kötülük geldiğinde ne düşünüyorsun dediğimde ama bebekler çektiği acıları hatırlamaz ki diyen kim? Ben bebeğe yapılan kötülükten bahsediyorum, sen bu yapılan kötülüğe değil, bebeğin hatırlamamasına odaklanıyorsun. Bir bebeğin çektiği acıları, gördüğü kötülükleri hatırlamaması ona yapılan kötülüğü, çektirilen acıyı aklamış mı oluyor? Madem bir bebeğe acı çektirene nefret duyuyorsun o zaman tanrı dediğin hayal ürünü zımbırtıyı hangi mantıkla aklıyorsun? Kendi kendini yaftalayan sensin.

 

30 minutes ago, Nuri Kara said:

Evet dost bile bile acı çektirir, sonrasında kazanacaklarını düşündüğü için. Al istersen başka bir şeyle bağlantı kurayım: çocuklar zorla hastaneye götürülür acı çekecekleri biline biline. Bi tane daha: insan zor durumda başkalarının yanında durmaya devam edip etmeyeceklerini merak eder. Zorlukları beraber atlatmış insanların dostlukları daha güçlüdür. Yanında duracağını bildiğin birisiyle acını paylaşırsın oda senin yüzünden acı çeker... Beğenmediysen bunları biraz düşün kendin beğeneceğin bir tane bul, çok var daha...

 

Yapacakları sınırlı bir insanla her şeye gücü yeten bir tanrıyı kıyaslamak nasıl bir mantık? İnsanın elinden gelen bu, peki tanrına nasıl bir bahane bulacaksın? Onun da elinden gelen bu mu? Mesela bir insan çocuğa acı çektirmemek elinde olsa o çocuğa daha baştan acı çektirir mi?

 

39 minutes ago, Nuri Kara said:

Acı diye birşey varsa bundan bütün canlılar etkilenir. Bebeğin büyüyünceye kadar etrafında kalkanmı olsaydı? Tabii sen kim daha hızlı koşuyor diye imtihan edeceğin için, Hızlı koşmak tam bir maarifet, sana gerçek bir maarifetten bahsedeyim, acıyı göze alıpda doğru olanı yapmak. Acı olmasaydı acıyı göze almak diyede birşey olmazdı vede bunun bir benzeri yokki yerine koyulsun...

 

Herhalde bu acıları, kötülükleri başka bir tanrı yapıyor da senin tanrın koşturup bunları engellemeye çalışıyor. Yahu bu tanrı kurgusunda acıyı da, kötülüğü de yaratan bizzat tanrının kendisi. Peki amaç ne? Bir insan yaratıp sonra da inanmıyor diye sonsuza kadar yakmanın mantığı ne?

 

Ayrıca bu imtihan palavrası da ne? Bu her şeyi bilen tanrı bizzat kendi tasarladığı insanın nasıl çalışacağını bilmiyor mu? Nasıl çalışacağını bildiği, nasıl çalışacağını kendi ayarladığı bir insanı kendi tasarladığı şekilde çalıştı diye yakmasındaki geri zekalılığı göremiyor musun?

 

Farz edelim ki sen evinde elini çırptığında ışıkları yakan bir düzenek yaptın. Sonra da ellerini çırptın, düzenek de ışığı yaktı, sen ışıkları yaktı diye küplere binip düzeneği parça parça mı ediyorsun?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, mirasyedi yazdı:

İmtihan  test üretilen şeyin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için yapılır.

Allah'ın ürettiği şeyler hatalı mı?

Yoksa ürettiği şeylerin hakimiyeti başka tanrılara ait mi?

İkiside değilse Allah imtihan ediyor diyemezsin.

Robotlardan farklı olduğumuz için, sanki Allah proğramlamış gibi konuşuyorsun özgür iradede olmadan imtihandanda söz edilemez. Özgür iradede ise birşeyi sunarsın vede cevaplamasını beklersin. Allah kurallara bağımlıdır, çelişen iki şeyi yapmaz. Herşeyi kuşatmış olsada çelişki diye birşey var olduğu sürece sınırları olması kaçınılmazdır.

 

 

Bir saat önce, Buzul yazdı:

Yaptığı çocuğu gökte oturan bir tanrıya sınamak için yarattıran, yaptığı çocuğa, var olmasına neden olduğu kişiye alay eder, söver gibi gökte oturan bir allah var, o seni sınamak için yarattı diyen kişiye müslüman denir. Kafaya bak. Yaptığınız çocuğu uydurduğunuz tanrıların sınavına sokacak kadar ahmak, farkındalıksız kişilersiniz. Özünüzde de farkındalıksızlığın getirdiği kibirli bir pişkinlik de var o yüzden. 

 

56 dakika önce, Buzul yazdı:

Çocuk yapıyorsun, sonra çocuğuna allah seni sınamak için yarattı diyorsun. Hangi kafa çocuğunu bir tanrıya sınamak için yarattırır. İşte bu kafa. Kusursuz bir tasarım gerçekten. Bu tasarımı yapanı kutlarım 😄

Müslümanları ne sanıyorsun bilmiyorum ama onlarda insan, çocuğu çocuk sahibi olmak için yapıyorlar. Ben bir çocuk yapayımda Allah onu sınasın canım böyle istedi diye sapık bir düşünceye sahip müslüman, hristiyan... bulamazsın.

 

 

40 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Bir bebeğin başına kötülük geldiğinde ne düşünüyorsun dediğimde ama bebekler çektiği acıları hatırlamaz ki diyen kim? Ben bebeğe yapılan kötülükten bahsediyorum, sen bu yapılan kötülüğe değil, bebeğin hatırlamamasına odaklanıyorsun. Bir bebeğin çektiği acıları, gördüğü kötülükleri hatırlamaması ona yapılan kötülüğü, çektirilen acıyı aklamış mı oluyor? Madem bir bebeğe acı çektirene nefret duyuyorsun o zaman tanrı dediğin hayal ürünü zımbırtıyı hangi mantıkla aklıyorsun? Kendi kendini yaftalayan sensin.

 

 

Yapacakları sınırlı bir insanla her şeye gücü yeten bir tanrıyı kıyaslamak nasıl bir mantık? İnsanın elinden gelen bu, peki tanrına nasıl bir bahane bulacaksın? Onun da elinden gelen bu mu? Mesela bir insan çocuğa acı çektirmemek elinde olsa o çocuğa daha baştan acı çektirir mi?

 

 

Herhalde bu acıları, kötülükleri başka bir tanrı yapıyor da senin tanrın koşturup bunları engellemeye çalışıyor. Yahu bu tanrı kurgusunda acıyı da, kötülüğü de yaratan bizzat tanrının kendisi. Peki amaç ne? Bir insan yaratıp sonra da inanmıyor diye sonsuza kadar yakmanın mantığı ne?

 

Ayrıca bu imtihan palavrası da ne? Bu her şeyi bilen tanrı bizzat kendi tasarladığı insanın nasıl çalışacağını bilmiyor mu? Nasıl çalışacağını bildiği, nasıl çalışacağını kendi ayarladığı bir insanı kendi tasarladığı şekilde çalıştı diye yakmasındaki geri zekalılığı göremiyor musun?

 

Farz edelim ki sen evinde elini çırptığında ışıkları yakan bir düzenek yaptın. Sonra da ellerini çırptın, düzenek de ışığı yaktı, sen ışıkları yaktı diye küplere binip düzeneği parça parça mı ediyorsun?

Eğer bebekler hakkında konuşacaksan kendini onların yerine koyman lazım, çünkü acıyı kendilerine göre algılayacaklar, benim elimdede bu var çünkü bebekliğimi herkes gibi hatırlamıyorum. Sen kendi açından acıya bakmaya devam edersen farklılıkları göremezsin. Allah kurallara bağımlıdır, çelişki diye birşey var olduğu sürece gereklilikler vardır. Allah canının istediğini yapan bir sapık değil. Bir insan yaratıp inanmıyor diye yakmak nedir ya beraber sövelim. Özgür iradede birşeyi sunarsın vede cevaplamasını beklersin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Nuri Kara yazdı:

Robotlardan farklı olduğumuz için, sanki Allah proğramlamış gibi konuşuyorsun özgür iradede olmadan imtihandanda söz edilemez. Özgür iradede ise birşeyi sunarsın vede cevaplamasını beklersin. Allah kurallara bağımlıdır, çelişen iki şeyi yapmaz. Herşeyi kuşatmış olsada çelişki diye birşey var olduğu sürece sınırları olması kaçınılmazdır.

 

 

 

Müslümanları ne sanıyorsun bilmiyorum ama onlarda insan, çocuğu çocuk sahibi olmak için yapıyorlar. Ben bir çocuk yapayımda Allah onu sınasın canım böyle istedi diye sapık bir düşünceye sahip müslüman, hristiyan... bulamazsın.

 

 

Eğer bebekler hakkında konuşacaksan kendini onların yerine koyman lazım, çünkü acıyı kendilerine göre algılayacaklar, benim elimdede bu var çünkü bebekliğimi herkes gibi hatırlamıyorum. Sen kendi açından acıya bakmaya devam edersen farklılıkları göremezsin. Allah kurallara bağımlıdır, çelişki diye birşey var olduğu sürece gereklilikler vardır. Allah canının istediğini yapan bir sapık değil. Bir insan yaratıp inanmıyor diye yakmak nedir ya beraber sövelim. Özgür iradede birşeyi sunarsın vede cevaplamasını beklersin.

 

 

Ozgür irade diyorsun da, özgür irade ile seçme şansım olsaydı ben Türkiye'de doğmak istemezdim. Ne iradesi !hayatımdaki hersey benim kontrolümun dışında gerçekleşiyor. Kaldı ki tanrı herseyi biliyor furyasına özgür iradeyi nasıl katiyorsunuz anlamıyorum. Özgür irademe göre yapacagim şeyi tanrı biliyor mu ? Biliyorsa özgür irade değildir. Bilmiyorsa tanrı herşeyi bilen yüce bir varlık değildir. Her iki sonuçta da tanriniz köşeye sıkışıyor. 

Üstelik firavun ve Musa olayında tanrı Firavun'un kalbini karartmis istese de artık iman edemezmis. Herkese özgür irade sunan tanriniz firavun a neden özgür iradesiyle seçme hakkı sunmadi. Cehenneme atmak için kalbini karartti.

tarihinde Salvolimpos tarafından düzenlendi
Yazim hatasi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Nuri Kara yazdı:

Müslümanları ne sanıyorsun bilmiyorum ama onlarda insan, çocuğu çocuk sahibi olmak için yapıyorlar. Ben bir çocuk yapayımda Allah onu sınasın canım böyle istedi diye sapık bir düşünceye sahip müslüman, hristiyan... bulamazsın.

Yaptıkları çocuğu, sanki o kişinin var olmasına neden olan kendileri değilmiş gibi uyduruk allahlarına sınamak için yarattıracak, çocuğum gökte oturan bir allah var o seni sınamak için yarattı diyecek kadar ahmaklar, yolun sonunda cehenneme gitmek var diyip, çocuk yaparak bir başkasına bu yola sokacak kadar da dayatmacı ve acımasızlar. Düşün yani. Çocuklarına bu yolunda sonunda cehennem var, biz de sana bu sınavı dayattık, cehenneme gidersen orada seni kaynar sulara atacaklar, zakkum yedirip, irin içirecekler diyorlar. Uyduruk da olsa, kafaya bak ya. Bir başkasını bu yola sokmayı kendilerine hak olarak görüyorlar.  Ne kadar merhametli, şefkatli kişiler bunlar böyle.  Yaptıkları çocuğu var oluşa zorlayarak, acı, ızdırap, hastalık, kötülük dolu bir yere sürmeleri, yaşama içgüdüsü olan, ölümden korkan canlılara ölüm sürecini yaşatmaları da ayrı bir konu tabi. Ki sizler çocuğumun ölmesini istemem diyen, çocuklarının doğumlarına neden olarak onları öldüren, çocuklarınız ölünce başında ağıt yakıp, gözyaşı dökerken de, benim birini yaratmam onu öldürdüğüm anlamına gelir, ölüm nerede olursanız olun sizi bulur diyen tanrılara tapınarak zihinsel uyumsuzluğun dibine vuran tiplersiniz. Şimdi sorsan çocuğunun hastalanmasını ister misin diye, yok derler.  Sonra giderler, sizlere acılar, hastalıklar vereceğim diyen tanrılarına yalakalık yaparlar. Hayır birde kusursuz tasarımız diye ortada dolanıyorlar, şu zihinsel tutarsızlıklarıyla.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Nuri Kara yazdı:

Robotlardan farklı olduğumuz için, sanki Allah proğramlamış gibi konuşuyorsun özgür iradede olmadan imtihandanda söz edilemez. Özgür iradede ise birşeyi sunarsın vede cevaplamasını beklersin. Allah kurallara bağımlıdır, çelişen iki şeyi yapmaz. Herşeyi kuşatmış olsada çelişki diye birşey var olduğu sürece sınırları olması kaçınılmazdır.

 

Yaşama gelmek, seçimin olanaksız olduğu bir dayatmayken  ne özgür iradesinden, ne seçiminden söz ediyorsun sen?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Nuri Kara yazdı:

Robotlardan farklı olduğumuz için, sanki Allah proğramlamış gibi konuşuyorsun özgür iradede olmadan imtihandanda söz edilemez. Özgür iradede ise birşeyi sunarsın vede cevaplamasını beklersin. Allah kurallara bağımlıdır, çelişen iki şeyi yapmaz. Herşeyi kuşatmış olsada çelişki diye birşey var olduğu sürece sınırları olması kaçınılmazdır.

Ataları tarafından atalar dini hristiyanlığa programlanmış, atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılandırılmış haçlı hristiyan askerleri kurmaca bir evrende islama inanmaya programlanmış olsalardı islam için, ataları tarafından atalar dini islama inanmaya programlanmış müslüman askerler kurmaca evrende hristiyanlığa inanmaya programlanmış olsalardı, hristiyanlık için savaşacaklardı. İçine doğulan koşullara göre, atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılanan, dış etkenlerden etkilenen zihinlerin özgür iradesinden söz edilemez. Atalarının dinine inanmaya programlanmak bir seçim de değil. Kahve mi içsem, çay mı içsem acaba diyip, bu ikisi arasında bir seçim yapabilirsin. Ama burada bir seçim bile yok. Ataların inanç ve öğretilerine göre yapılandırılma var ortada.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Nuri Kara yazdı:

Robotlardan farklı olduğumuz için, sanki Allah proğramlamış gibi konuşuyorsun özgür iradede olmadan imtihandanda söz edilemez. Özgür iradede ise birşeyi sunarsın vede cevaplamasını beklersin. Allah kurallara bağımlıdır, çelişen iki şeyi yapmaz. Herşeyi kuşatmış olsada çelişki diye birşey var olduğu sürece sınırları olması kaçınılmazdır.

 

ALLAH'ın sıfatları içinde HAKİM sıfatı vardır.

ALLAH herşeye  hakim ise özgür irade yoktur.
Özgür iradem var demek ben ALLAH'a bağımlı değilim ALLAH'ın hakimiyeti dışındayım demektir.

Bağımlı olan özgür olamaz.

ALLAH'ın tasarladığı evrende  yaşayan kendiside ALLAH'ın tasarımı olan insan özgür olamaz.

 

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
59 dakika önce, Salvolimpos yazdı:

 

 

Ozgür irade diyorsun da, özgür irade ile seçme şansım olsaydı ben Türkiye'de doğmak istemezdim. Ne iradesi !hayatımdaki hersey benim kontrolümun dışında gerçekleşiyor. Kaldı ki tanrı herseyi biliyor furyasına özgür iradeyi nasıl katiyorsunuz anlamıyorum. Özgür irademe göre yapacagim şeyi tanrı biliyor mu ? Biliyorsa özgür irade değildir. Bilmiyorsa tanrı herşeyi bilen yüce bir varlık değildir. Her iki sonuçta da tanriniz köşeye sıkışıyor. 

Üstelik firavun ve Musa olayında tanrı Firavun'un kalbini karartmis istese de artık iman edemezmis. Herkese özgür irade sunan tanriniz firavun a neden özgür iradesiyle seçme hakkı sunmadi. Cehenneme atmak için kalbini karartti.

1 TL ' en varsa param var dersin 100 bin TL ' en yok diye param yok demezsin: özgür iraden var diyorumda herşeyi sen seçiyorsun demiyorum.

 

 

Bir saat önce, Salvolimpos yazdı:

Kaldı ki tanrı herseyi biliyor furyasına özgür iradeyi nasıl katiyorsunuz anlamıyorum. Özgür irademe göre yapacagim şeyi tanrı biliyor mu ? Biliyorsa özgür irade değildir. Bilmiyorsa tanrı herşeyi bilen yüce bir varlık değildir. Her iki sonuçta da tanriniz köşeye sıkışıyor. 

 

Bende bundan bahsediyorum, çelişkiler olduğu sürece Allah kurallara bağımlıdır. Allah gerçekleşmiş olan herşeyi biliyor. Gerçekleşmesi ihtimallere bağlı olmayan herşeyi biliyor ama özgür iradeyi bilemez. Bu onu sizin gözünüzde aciz yaparsa yapsın beni bağlamaz.

 

 

25 dakika önce, malta erigi yazdı:

@Nuri Karahayvanlar anı yaşar dediğine göre hiç hayvan beslemedin

Geleceği düşünmezler, geçmişe takılı kalmazlar. Neden aksini düşünüyorsun?

 

 

23 dakika önce, Buzul yazdı:

Ataları tarafından atalar dini hristiyanlığa programlanmış, atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılandırılmış haçlı hristiyan askerleri kurmaca bir evrende islama inanmaya programlanmış olsalardı islam için, ataları tarafından atalar dini islama inanmaya programlanmış müslüman askerler kurmaca evrende hristiyanlığa inanmaya programlanmış olsalardı, hristiyanlık için savaşacaklardı. İçine doğulan koşullara göre, atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılanan, dış etkenlerden etkilenen zihinlerin özgür iradesinden söz edilemez. Atalarının dinine inanmaya programlanmak bir seçim de değil. Kahve mi içsem, çay mı içsem acaba diyip, bu ikisi arasında bir seçim yapabilirsin. Ama burada bir seçim bile yok. Ataların inanç ve öğretilerine göre yapılandırılma var ortada.

Dediğim gibi özgür iradeden bir miktar olması özgür irade var demek için yeterlidir. Kaldıki Allah insanı kendi iradesi dışında gerçekleşenlerden sorumlu tutmaz. Nekadardır? Hangi insan sevdiklerine zarar verir. Hangi insan hayatı boyunca peşinde gittiği şeye durup dururken ters birşey yapar. Savruk bir hayatımız yok. Tutarlı yaşıyoruz. Buda böyle bir müdahalenin olmadığını gösterir; atalarının yolunu takip etmeyen nice insanda var. Atalarının yolu belli olabilir, sonuçta hristiyan kendi atalarını takip edecek müslüman olan birinin atasını takip edecek değil! Atalarının yolunu takip etmeyen nice insanda var. Bu bile özgür iradenin varlığına bir işaret aynı şartlar hakkında farklı sonuçlar doğabiliyor. Herşeyi kapsayan bir özgürlüğe bende inanmıyorum. Ama bize bırakılmış olan kısımlar var zaten buralardan imtihan ediliyoruz. Bu kadarını söyleyebilirim fazlasını sorsanızda cevap veremem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...