Jump to content

Herkesin Bir Kur-an'ı Var.


Recommended Posts

Benim kendimce anlamlar yüklediğim bir Kur-an'ım var. Başkalarıda cümlelere farklı anlamlar yüklüyorlar, çok basit şeylerde bile ayrılıklar var, detaylara girince iş içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Ateistlerin bile kendi kafalarında bir Kur-an var, bazen anlaşamamaları beni şaşırtmaz. Sizin suçladığınız o şeyleri sahiplenmiyorum... Beni kendi düşünceme göre suçlamadığınız sürece beni bağlamaz. Aynı şey bütün inandım diyenler için geçerli. Biri namaz yok diyor siz namazı kötülerseniz onu bağlarmı? Neyse siz kendi kafanızdaki Kur-an'ı kötülemeye devam edin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
24 minutes ago, Nuri Kara said:

Benim kendimce anlamlar yüklediğim bir Kur-an'ım var. Başkalarıda cümlelere farklı anlamlar yüklüyorlar, çok basit şeylerde bile ayrılıklar var, detaylara girince iş içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Ateistlerin bile kendi kafalarında bir Kur-an var, bazen anlaşamamaları beni şaşırtmaz. Sizin suçladığınız o şeyleri sahiplenmiyorum... Beni kendi düşünceme göre suçlamadığınız sürece beni bağlamaz. Aynı şey bütün inandım diyenler için geçerli. Biri namaz yok diyor siz namazı kötülerseniz onu bağlarmı? Neyse siz kendi kafanızdaki Kur-an'ı kötülemeye devam edin.

 

Benim Kuran'ım var diyorsan, Allah diyorsan sahipleniyorsun demektir. Kuran İslam dininin kitabıdır, Allah da İslam dininin tanrısıdır. Bu dinin kitabının içeriği, tanrısının özellikleri içine sinmiyorsa ne diye Kuran, Allah kelimelerini kullanıyorsun? Başka kelime mi yok?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Nuri Kara yazdı:

Benim kendimce anlamlar yüklediğim bir Kur-an'ım var. Başkalarıda cümlelere farklı anlamlar yüklüyorlar, çok basit şeylerde bile ayrılıklar var, detaylara girince iş içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Ateistlerin bile kendi kafalarında bir Kur-an var, bazen anlaşamamaları beni şaşırtmaz. Sizin suçladığınız o şeyleri sahiplenmiyorum... Beni kendi düşünceme göre suçlamadığınız sürece beni bağlamaz. Aynı şey bütün inandım diyenler için geçerli. Biri namaz yok diyor siz namazı kötülerseniz onu bağlarmı? Neyse siz kendi kafanızdaki Kur-an'ı kötülemeye devam edin.

Hüküm,itikat ve siyasi yönden ayrılıklar var, kendine haslar, ancak biri din hakkında kendisi sonuca varacak yetkinlikteyse bunun tutarlı olması  açık olması açıklanması ve yazılı olması gerekir yoksa yoktur ki bir tartışmada kimin neyi savunduğu belli olsun. Mesela burada ben ehli sünnetim dersen ona göre cevap alırsın itikadım şudur ve şu mezhebin imamının ameli görüşlerini kabul ediyorum demek gibi örneğin hanefi maturidi,şafi eşari,şiiliğin bir kolundansındır imama tabisindir, veya günümüz kurancısısındır. Kötülemek eleştiri değildir ama eleştiri de kötülemek değildir herkes neyi savunduğunu belli ederek konuşur veya tarafsızca görüşünü belirtir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
53 dakika önce, Kaz yazdı:

Hüküm,itikat ve siyasi yönden ayrılıklar var, kendine haslar, ancak biri din hakkında kendisi sonuca varacak yetkinlikteyse bunun tutarlı olması  açık olması açıklanması ve yazılı olması gerekir yoksa yoktur ki bir tartışmada kimin neyi savunduğu belli olsun. Mesela burada ben ehli sünnetim dersen ona göre cevap alırsın itikadım şudur ve şu mezhebin imamının ameli görüşlerini kabul ediyorum demek gibi örneğin hanefi maturidi,şafi eşari,şiiliğin bir kolundansındır imama tabisindir, veya günümüz kurancısısındır. Kötülemek eleştiri değildir ama eleştiri de kötülemek değildir herkes neyi savunduğunu belli ederek konuşur veya tarafsızca görüşünü belirtir.

Haklısında her ayete bakışımı açıklamam için çokfazla yazı yazmam gerek, çünkü kabül ettiğim bir görüş yok, öznel bir bakışım var, söylediklerimin önceden söylenip söylenmemiş olması umurumda değil. Günümüz kurancısı saydıklarının içinde en yakını olsada çok uzak. Yeri geldikçe kendimce düşündüklerimi anlatmaya çalışıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an senin bakış acinla varolan birşey değil. Şeriatın kuralları katıdır, keskindir, nettir. Bu noktada ben kendi kuranima inanıyorum dediğin zaman zaten Müslümanlıktan çıkıp küfre girmiş oluyorsun. E bu noktada da Kur'an'ın ayetlerini savunmanın bir manası yok. Orda ne yazarsa yazsın sen kendi ahlaki sinirlarini çizip kendi ahlaki sinirlarinin içinde yaşayacaksın demektir. Buda bir başka insana zarar vermedigin sürece müslüman olmandan çok daha iyi bir durumdur bence. Nitekim müslümanlar zaten Allah var beni imanimdan dolayı cennete atacak iman etsem yeter cezami çeker cennete girerim diyip her türlü ahlaksızlığı yaparlar.

Ama ben hayatımı pozitif ve mutlu yönde geçirmek istiyorum.  Evrensel ahlak sınırlarına bağlı , toplumsal ahlak sınırlarına bağlı kaldığım sürece de benim için hayat güzel geçecek. Şeytanlarla, zindanlarla, azaplarla veya ırmaklara hurilerle hayatımı heder etmiyorum. Benim yaşantımın içinde benim kurallarım var. Çamurdan yaratanın kuralları benim hayatimda geçerli değil .

tarihinde Salvolimpos tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Salvolimpos said:

Kur'an senin bakış acinla varolan birşey değil. Şeriatın kuralları katıdır, keskindir, nettir. Bu noktada ben kendi kuranima inanıyorum dediğin zaman zaten Müslümanlıktan çıkıp küfre girmiş oluyorsun. E bu noktada da Kur'an'ın ayetlerini savunmanın bir manası yok. Orda ne yazarsa yazsın sen kendi ahlaki sinirlarini çizip kendi ahlaki sinirlarinin içinde yaşayacaksın demektir. Buda bir başka insana zarar vermedigin sürece müslüman olmandan çok daha iyi bir durumdur bence. Nitekim müslümanlar zaten Allah var beni imanimdan dolayı cennete atacak iman etsem yeter cezami çeker cennete girerim diyip her türlü ahlaksızlığı yaparlar.

Ama ben hayatımı pozitif ve mutlu yönde geçirmek istiyorum.  Evrensel ahlak sınırlarına bağlı , toplumsal ahlak sınırlarına bağlı kaldığım sürece de benim için hayat güzel geçecek. Şeytanlarla, zindanlarla, azaplarla veya ırmaklara hurilerle hayatımı heder etmiyorum. Benim yaşantımın içinde benim kurallarım var. Çamurdan yaratanın kuralları benim hayatimda geçerli değil .

Hadi müslümanların bir kısmı hemen tekfir ediyor anlıyorum....

 

ama ateist olduğunuz halde işte Kur'an'ın ben surasını başka anlıyorum yada kabul etmiyorum diyen birini niye tekfir etmeye bu kadar heveslisiniz...

 

Sen Kur'an'ın tümünü red ediyorsun öteki yarısını...

 

Niye tümünü reddetmek yada kabul etmek zorunda olsun birisi...

 

Yarısını beğenir kabul eder diğer yarısını kabullenemez red edebilir...

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, kirec said:

Hadi müslümanların bir kısmı hemen tekfir ediyor anlıyorum....

 

ama ateist olduğunuz halde işte Kur'an'ın ben surasını başka anlıyorum yada kabul etmiyorum diyen birini niye tekfir etmeye bu kadar heveslisiniz...

 

 

Kuran'ın kendisi ayetleri inkar edenlerin kafir ve cehennemlik olduğunu söylüyor, ateist ise sadece bunu dile getiriyor.

 

Ali İmran 21-22. Allah’ın âyetlerini inkâr edenler, Peygamberleri haksız yere öldürenler, insanlardan adaleti emredenleri öldürenler var ya, onları elem dolu bir azap ile müjdele. Onlar, amelleri, dünyada da, ahirette de boşa gitmiş kimselerdir. Onların hiç yardımcıları da yoktur.

 

Maide 10. İnkâr edip âyetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar cehennemliklerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Salvolimpos yazdı:

Kur'an senin bakış acinla varolan birşey değil. Şeriatın kuralları katıdır, keskindir, nettir. Bu noktada ben kendi kuranima inanıyorum dediğin zaman zaten Müslümanlıktan çıkıp küfre girmiş oluyorsun. E bu noktada da Kur'an'ın ayetlerini savunmanın bir manası yok. Orda ne yazarsa yazsın sen kendi ahlaki sinirlarini çizip kendi ahlaki sinirlarinin içinde yaşayacaksın demektir. Buda bir başka insana zarar vermedigin sürece müslüman olmandan çok daha iyi bir durumdur bence. Nitekim müslümanlar zaten Allah var beni imanimdan dolayı cennete atacak iman etsem yeter cezami çeker cennete girerim diyip her türlü ahlaksızlığı yaparlar.

Ama ben hayatımı pozitif ve mutlu yönde geçirmek istiyorum.  Evrensel ahlak sınırlarına bağlı , toplumsal ahlak sınırlarına bağlı kaldığım sürece de benim için hayat güzel geçecek. Şeytanlarla, zindanlarla, azaplarla veya ırmaklara hurilerle hayatımı heder etmiyorum. Benim yaşantımın içinde benim kurallarım var. Çamurdan yaratanın kuralları benim hayatimda geçerli değil .

Onların zihniyetindeki müslümanlıktan çıkıyorum. Kur-an'ın ahlaksız mantıksız bir kitap olduğunu düşünseydim Allah'ın gönderdiğini düşünmezdim. Kur-an'ın ayetlerini bu yüzden savunuyorum. İncil'in, Tevrat'ın ayetlerinide aynı hararetle savunurum.

 

Ahlak bir insanın başına gelebilecek en iyi şeydir. Ahlakı gözeterek kendi kurallarını koyan benim din kardeşimdir: yoksa müslümanlarda hristiyanlarda... benim dindaşlarım değiller. İyi bir insan olmaya çalışanla aynı hayatı yaşıyoruz demektir, Kur-an'dan öğüt almaması bu gerçeği değiştirmez. Onun beni dindaşı olarak görmeside umurumda değil: iyi olmaya çalışan bir insanı dindaşım olarak görüyorum. 

 

Müslüman değilim, kelime anlamı olarakda Kur-an'da yazdığını düşündüğüm şeylere teslim olmuyorum. Geçmişte kaldı, hala öğüt alınabilir ama artık uygulanmaması gereken ayetler var. O zaman için doğru olduğuna inanıyorum ama artık doğru değiller: küfrün dibine vurdum sanırım :). Herşeyi aklamıyorum Kur-an'daki. Gerçekten yazdığını düşündüğüm şeyleri yapmayı ahlaksız buluyorum.

 

 

1 saat önce, kirec yazdı:

Hadi müslümanların bir kısmı hemen tekfir ediyor anlıyorum....

 

ama ateist olduğunuz halde işte Kur'an'ın ben surasını başka anlıyorum yada kabul etmiyorum diyen birini niye tekfir etmeye bu kadar heveslisiniz...

 

Sen Kur'an'ın tümünü red ediyorsun öteki yarısını...

 

Niye tümünü reddetmek yada kabul etmek zorunda olsun birisi...

 

Yarısını beğenir kabul eder diğer yarısını kabullenemez red edebilir...

 

 

Kur-an'ın bir kısmını reddedip müslüman olunabilirmiki? bence onun ismi teslim olan yerine öğüt alan filan olurdu. Ki Kur-an alemlere öğüt olsun diye indirildiğini söylüyor. Öğüt almak körü körüne yapmak değildir, nedense hiçkimse bu ayetleri konuşmuyor. Hiç öğüt almadan müslümanım diye geçiniyorlar; tek yaptıkları yazanları onlarıda anladıkları meçhul körü körüne yapmak... Akıl sahipleri öğüt alsınlar diye. Akıl sahipleri düşünüp öğüt alsınlar diye ayetlerimizi açıklarız. Böyle ayet dolu. Akıl düşmanları, düşünme sapıtırsın diye gezinip sonra müslümanım diyorlar, onlarda Kur-an'ın bir kısmını reddediyorlar en azından ben farkındayım. Allah'ın cennetini hakketmek için müslüman olmam gerektiğini düşünmüyorumki. Onlar kendi cennetlerinden beni çıkartmışlar banane. Müslüman sıfatını kaybetmişim umurumda değil, tekfir etsinler. Bende onları tekfir ediyorum.

 

Bizim sahip olduğumuz inanç ki ben olmadan sen böyle düşünüyordun, bende sen olmadan böyle düşündüm; bundan tekfir edilmediğim sürece sorun yok. Bundanda ancak Allah tekfir edebilir: kısacası benim dinim iyi olmayı kötü olmamayı emrediyor: çünkü Allah iyileri seviyor, kötüleri sevmiyor. Kur-an ancak iyiyi öğütleyebilir, bir ders kitabı olabilir bana bilemeyeceklerimi anlatabilir. Teslim olunacak bir kitab olamaz. İyi olanlar Kur-an'ın ne söylediğinden bağımsızdır ama Kur-an kötüyü öğütlemez. İyi ve kötüyü doğa belirler, Kur-an bunlara işaret eder... Kısacası, ahlaklı olmak bir insanın başına gelebilecek en iyi şeydir, oda insanın kendisine bağlıdır. Ahlakı ise doğa belirler, doğayı ise akıl ve vicdan ile anlayabiliriz. Doğa Allah'ın değiştirilemeyecek olan kitabıdır. Yoksa Kur-an değiştirilebilir ki değiştiriliyorda. Aslını ararken bende değiştiriyor olabilirim. En azından aslını arıyorum, kimisi gibi işime geldiği gibi değiştirmiyorum. Bu yüzden kabül etmediğim şeyler var Kur-an'da öyle yazdığını düşünüyorumda kabül etmiyorum. Amma çok konuştum...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman değil, reformcusun Nuri. Sana bizim gösterdiğimiz hoşgörüyü din kardeşlerin göstermez. Kendine dikkat et, koyun gibi boğazlar seni müsloşlar. Islam gerçekten allah'ın dini olsa, bir tane islam olurdu. Iktidarsız allahınız kendi dinini korumaktan aciz görünüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, sağduyu said:

 

Kuran'ın kendisi ayetleri inkar edenlerin kafir ve cehennemlik olduğunu söylüyor, ateist ise sadece bunu dile getiriyor.

 

Ali İmran 21-22. Allah’ın âyetlerini inkâr edenler, Peygamberleri haksız yere öldürenler, insanlardan adaleti emredenleri öldürenler var ya, onları elem dolu bir azap ile müjdele. Onlar, amelleri, dünyada da, ahirette de boşa gitmiş kimselerdir. Onların hiç yardımcıları da yoktur.

 

Maide 10. İnkâr edip âyetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar cehennemliklerdir.

Müslümanların ateistlerle tartışırken ayet okumaları gibi bir duruma düşüyorsun...

 

adam diyor ki ben kitabın bu bölümlerini kabul etmiyorum ...

 

Ayetleri inkar edenler yahut yarısını kabul edip yarısını kabul etmeyenler cehennemdedir vs diyen bölümleri kabul etmiyor mesela...

 

Sen zaten hiç birisini kabul etmiyorsun...

 

Bunu anlamak bu kadar mı zor...

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Nuri Kara said:

Onların zihniyetindeki müslümanlıktan çıkıyorum. Kur-an'ın ahlaksız mantıksız bir kitap olduğunu düşünseydim Allah'ın gönderdiğini düşünmezdim. Kur-an'ın ayetlerini bu yüzden savunuyorum. İncil'in, Tevrat'ın ayetlerinide aynı hararetle savunurum.

 

Ahlak bir insanın başına gelebilecek en iyi şeydir. Ahlakı gözeterek kendi kurallarını koyan benim din kardeşimdir: yoksa müslümanlarda hristiyanlarda... benim dindaşlarım değiller. İyi bir insan olmaya çalışanla aynı hayatı yaşıyoruz demektir, Kur-an'dan öğüt almaması bu gerçeği değiştirmez. Onun beni dindaşı olarak görmeside umurumda değil: iyi olmaya çalışan bir insanı dindaşım olarak görüyorum. 

 

Müslüman değilim, kelime anlamı olarakda Kur-an'da yazdığını düşündüğüm şeylere teslim olmuyorum. Geçmişte kaldı, hala öğüt alınabilir ama artık uygulanmaması gereken ayetler var. O zaman için doğru olduğuna inanıyorum ama artık doğru değiller: küfrün dibine vurdum sanırım :). Herşeyi aklamıyorum Kur-an'daki. Gerçekten yazdığını düşündüğüm şeyleri yapmayı ahlaksız buluyorum.

 

 

Kur-an'ın bir kısmını reddedip müslüman olunabilirmiki? bence onun ismi teslim olan yerine öğüt alan filan olurdu. Ki Kur-an alemlere öğüt olsun diye indirildiğini söylüyor. Öğüt almak körü körüne yapmak değildir, nedense hiçkimse bu ayetleri konuşmuyor. Hiç öğüt almadan müslümanım diye geçiniyorlar; tek yaptıkları yazanları onlarıda anladıkları meçhul körü körüne yapmak... Akıl sahipleri öğüt alsınlar diye. Akıl sahipleri düşünüp öğüt alsınlar diye ayetlerimizi açıklarız. Böyle ayet dolu. Akıl düşmanları, düşünme sapıtırsın diye gezinip sonra müslümanım diyorlar, onlarda Kur-an'ın bir kısmını reddediyorlar en azından ben farkındayım. Allah'ın cennetini hakketmek için müslüman olmam gerektiğini düşünmüyorumki. Onlar kendi cennetlerinden beni çıkartmışlar banane. Müslüman sıfatını kaybetmişim umurumda değil, tekfir etsinler. Bende onları tekfir ediyorum.

 

Bizim sahip olduğumuz inanç ki ben olmadan sen böyle düşünüyordun, bende sen olmadan böyle düşündüm; bundan tekfir edilmediğim sürece sorun yok. Bundanda ancak Allah tekfir edebilir: kısacası benim dinim iyi olmayı kötü olmamayı emrediyor: çünkü Allah iyileri seviyor, kötüleri sevmiyor. Kur-an ancak iyiyi öğütleyebilir, bir ders kitabı olabilir bana bilemeyeceklerimi anlatabilir. Teslim olunacak bir kitab olamaz. İyi olanlar Kur-an'ın ne söylediğinden bağımsızdır ama Kur-an kötüyü öğütlemez. İyi ve kötüyü doğa belirler, Kur-an bunlara işaret eder... Kısacası, ahlaklı olmak bir insanın başına gelebilecek en iyi şeydir, oda insanın kendisine bağlıdır. Ahlakı ise doğa belirler, doğayı ise akıl ve vicdan ile anlayabiliriz. Doğa Allah'ın değiştirilemeyecek olan kitabıdır. Yoksa Kur-an değiştirilebilir ki değiştiriliyorda. Aslını ararken bende değiştiriyor olabilirim. En azından aslını arıyorum, kimisi gibi işime geldiği gibi değiştirmiyorum. Bu yüzden kabül etmediğim şeyler var Kur-an'da öyle yazdığını düşünüyorumda kabül etmiyorum. Amma çok konuştum...

Kuran'da bir kötülüğün emredildigi bir pasaj görsem ne yapmalıyım...

 

Bu konularda çok uzun düşünüp tartıştım...

 

Sonuç ta eğer akla vicdana aykiriysa isterse kuran ayeti diye önüme getirseler onu reddetmek bence tanrının benden bekledigidir...

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, kirec yazdı:

Kuran'da bir kötülüğün emredildigi bir pasaj görsem ne yapmalıyım...

 

Bu konularda çok uzun düşünüp tartıştım...

 

Sonuç ta eğer akla vicdana aykiriysa isterse kuran ayeti diye önüme getirseler onu reddetmek bence tanrının benden bekledigidir...

Birşey doğru olduğu için onu yapmak, birşeyi Kur-an söylüyor diye yapmak, biz kimizki Kur-an'dan daha iyi bileceğiz, belkide Kur-an'dan daha iyi bilmeye gerek yoktur. Bilmemiz gereken körü körüne yapmanın, taklitçiliğin kötü olduğudur. Ne yani Allah koruyamadığı, öhöm, korumadığı bir kitabamı teslim olmamızı istiyor? Evren veya doğa kitabını koruduğu bu kadar açıkken, neden doğa kitabına değilde Kur-an'a teslim olalım?

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 hours ago, kirec said:

Müslümanların ateistlerle tartışırken ayet okumaları gibi bir duruma düşüyorsun...

 

adam diyor ki ben kitabın bu bölümlerini kabul etmiyorum ...

 

Ayetleri inkar edenler yahut yarısını kabul edip yarısını kabul etmeyenler cehennemdedir vs diyen bölümleri kabul etmiyor mesela...

 

Sen zaten hiç birisini kabul etmiyorsun...

 

Bunu anlamak bu kadar mı zor...

 

Bazı insanların nasıl bir mantık kurduğunu anlamak gerçekten zor, neye göre mantık kuruyorlar, neye göre düşünüyorlar, tutarlılık var mı, standartları ne? İşine geldi mi kabul ediyor, işine gelmedi mi inkar ediyor, sabun gibi.

 

Ana soru şu: Muhammed iddia edildiği bir tanrının elçisi mi, yoksa sahtekar ve yalancı mı? Bu sorunun cevabını eğip bükmeden doğrudan cevapladığı takdirde her şey netleşecek.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 hours ago, kirec said:

Kuran'da bir kötülüğün emredildigi bir pasaj görsem ne yapmalıyım...

 

Bu konularda çok uzun düşünüp tartıştım...

 

Sonuç ta eğer akla vicdana aykiriysa isterse kuran ayeti diye önüme getirseler onu reddetmek bence tanrının benden bekledigidir...

 

Kuran'ın bir arap bedevisinin hezeyanlarından, yalanlarından, palavralarından oluştuğunun farkında olabilsen uzun uzun düşünmene gerek kalmayacak, resmin tamamına bakmak yerine parça parça bakıp bir anlam çıkarmaya çalışıyorsun. Bu kitap bir yalancının sözlerinden ibarettir dediğinde mesele kökten çözülüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, Nuri Kara said:

Birşey doğru olduğu için onu yapmak, birşeyi Kur-an söylüyor diye yapmak, biz kimizki Kur-an'dan daha iyi bileceğiz, belkide Kur-an'dan daha iyi bilmeye gerek yoktur. Bilmemiz gereken körü körüne yapmanın, taklitçiliğin kötü olduğudur. Ne yani Allah koruyamadığı, öhöm, korumadığı bir kitabamı teslim olmamızı istiyor? Evren veya doğa kitabını koruduğu bu kadar açıkken, neden doğa kitabına değilde Kur-an'a teslim olalım?

Ben teslim olmamız gereken bir kural kitap din varsa bunun vicdan olduğuna kanaat getirdim...

 

Vicdana uygun bir söz ister Kuran'da ister İncil Tevrat yahut başka herhangi kutsal addedilen yahut addedilmeyen kitaplarda geçsin bence tanridandir ve uyar beniserim...

 

Vicdana uymayan sözü bizzat Tanrı söylese bile onu reddederim...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu menem kitaptan bir türlü kopamayanlara küçük bir tavsiyem var. Maddi imkanınız el verdikçe, bilhassa 5 büyük dinin yaşanmadığı yerlerdeki insanların yaşadıkları yerleri gezip dolaşın, onların diyarlarını ve yaşamlarını izleyin. Dolaşın, dolaşın ki ufkunuz genişlesin. Belki o zaman, saçma sapan şeyleri can havliyle savunduğunuzun farkına varırsınız.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 08.09.2019 at 19:48, Nuri Kara yazdı:

Haklısında her ayete bakışımı açıklamam için çokfazla yazı yazmam gerek, çünkü kabül ettiğim bir görüş yok, öznel bir bakışım var, söylediklerimin önceden söylenip söylenmemiş olması umurumda değil. Günümüz kurancısı saydıklarının içinde en yakını olsada çok uzak. Yeri geldikçe kendimce düşündüklerimi anlatmaya çalışıyorum.

Eskiden insanlar öyle yapıyorlardı günümüzde kurandaki din çıktı onun bile kitabı var, yeri geldikçe düşüncelerini yazman toplu olarak yazmak gibi değildir gelişigüzel kaçar, söylenmiş olması mühim de değil ne olduğu önemli.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, kavak said:

Bu menem kitaptan bir türlü kopamayanlara küçük bir tavsiyem var. Maddi imkanınız el verdikçe, bilhassa 5 büyük dinin yaşanmadığı yerlerdeki insanların yaşadıkları yerleri gezip dolaşın, onların diyarlarını ve yaşamlarını izleyin. Dolaşın, dolaşın ki ufkunuz genişlesin. Belki o zaman, saçma sapan şeyleri can havliyle savunduğunuzun farkına varırsınız.

 

Evet bence iyi bir tavsiye...

 

Ama artık iletişim sayesinde dünya küçüldü...

 

Diğer insanların farklı yaşamları inanclari kültürleri ile karsilastikca bizimki de onlardan biri sadece diye düşünüyoruz...

 

Hepsinin içinde iyi güzel etkileyici şeyler var tersi de...

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 08.09.2019 at 21:35, kirec yazdı:

Hadi müslümanların bir kısmı hemen tekfir ediyor anlıyorum....

 

ama ateist olduğunuz halde işte Kur'an'ın ben surasını başka anlıyorum yada kabul etmiyorum diyen birini niye tekfir etmeye bu kadar heveslisiniz...

 

Sen Kur'an'ın tümünü red ediyorsun öteki yarısını...

 

Niye tümünü reddetmek yada kabul etmek zorunda olsun birisi...

 

Yarısını beğenir kabul eder diğer yarısını kabullenemez red edebilir...

 

 

 

Dinlerin en büyük özelliği mutlak doğru olduklarını iddia etmeleri değil mi? İnsan olarak doğruyu, hakikati bulamayacağımıza dayanıyor dinlerin tüm iddiası. Dinin bir kısmını kabul edip bir kısmını etmeyen bir müslüman nasıl olabilir? Böyle birinin doğru kabul ettiği şeylerin referans noktası ne olacak? Eğer neyin doğru neyin yanlış olduğunu bireysel, toplumsal vijdanımızla bulabiliyorsak dinler neden gönderildi? 

 

On 08.09.2019 at 13:06, Nuri Kara yazdı:

Benim kendimce anlamlar yüklediğim bir Kur-an'ım var. Başkalarıda cümlelere farklı anlamlar yüklüyorlar, çok basit şeylerde bile ayrılıklar var, detaylara girince iş içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Ateistlerin bile kendi kafalarında bir Kur-an var, bazen anlaşamamaları beni şaşırtmaz. Sizin suçladığınız o şeyleri sahiplenmiyorum... Beni kendi düşünceme göre suçlamadığınız sürece beni bağlamaz. Aynı şey bütün inandım diyenler için geçerli. Biri namaz yok diyor siz namazı kötülerseniz onu bağlarmı? Neyse siz kendi kafanızdaki Kur-an'ı kötülemeye devam edin.

 

Bu görüşe ben de katılıyorum hatta daha da genelliyorum. Bence bir dine mensup ne kadar insan varsa, o dinin o kadar farklı yorumu var. Sokaktan aynı dine mensup iki kişi çevirin, her konuda %100 aynı dini yoruma sahip olmaları bence imkansızdır. Bu da dinlerin pratikte mutlak ve değişmez olmadığını gösteriyor. Bunu kabul ettiğimizde artık değer yargılarımız dinin tekelinden çıkmış oluyor. Halbuki dinlerin en büyük iddiası neyin doğru neyin yanlış olduğunu tanrı katından mutlak, değişmez ve açık olarak bildirmiş olmalarıdır. 

 

11 saat önce, sağduyu yazdı:

Ana soru şu: Muhammed iddia edildiği bir tanrının elçisi mi, yoksa sahtekar ve yalancı mı? Bu sorunun cevabını eğip bükmeden doğrudan cevapladığı takdirde her şey netleşecek.

 

Bu soru o kadar basit bir soru değil, ya o ya o gibi bir basitliğe indirgenmemeli. Milyonlarca insanı arkasından sürükleyen ideolojilerin bile yok olup gittiği dünyada binlerce yıldır devamlılığını sağlıyor ibrahimi dinler. Bence ortada kesinlikle samimi bir inanç var. Bir insanın ya da bir grup insanın bir araya gelip iktidar için ortaya attıkları bir şey binlerce yıl ayakta durabilir miydi? 

 

9 saat önce, kirec yazdı:

Ben teslim olmamız gereken bir kural kitap din varsa bunun vicdan olduğuna kanaat getirdim...

 

Vicdana uygun bir söz ister Kuran'da ister İncil Tevrat yahut başka herhangi kutsal addedilen yahut addedilmeyen kitaplarda geçsin bence tanridandir ve uyar beniserim...

 

Vicdana uymayan sözü bizzat Tanrı söylese bile onu reddederim...

 

O zaman referansımız din değil vicdan oluyor. Neyin doğru neyin yanlış olduğunu vicdanımızla bulabiliyorsak dinlerin işlevi nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
54 minutes ago, ck789 said:

Bu soru o kadar basit bir soru değil, ya o ya o gibi bir basitliğe indirgenmemeli. Milyonlarca insanı arkasından sürükleyen ideolojilerin bile yok olup gittiği dünyada binlerce yıldır devamlılığını sağlıyor ibrahimi dinler. Bence ortada kesinlikle samimi bir inanç var. Bir insanın ya da bir grup insanın bir araya gelip iktidar için ortaya attıkları bir şey binlerce yıl ayakta durabilir miydi? 

 

Konu bu kadar basit aslında. Dallandırıp budaklandırmaya, karmakarışık hale getirmeye gerek yok. Gerçek kaç insanın inanıp inanmaması veya samimi olup olmaması ile belirlenmez.

 

İslam dini açısından bakarsak Muhammed "Bir tanrı beni elçi seçti, bana inanmayan herkesi sonsuza kadar yakacak." derken doğru mu söylüyor yoksa yalan mı? Bunu hristiyanlık ve yahudiliğe de uygulayabiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...