Jump to content

Tanrı’nın varlığının anlamı


Recommended Posts

50 dakika önce, kirec yazdı:

Evet ...

İnsan hayatta karşılaştığı olaylara böyle anlamlar yüklemiş...

Hikayeyle destanla şiirle ilhamla yoğurup böyle türlü türlü dinler inançlar kültürler oluşmuş..,

 

Evet; varsa yoksa insanlar. Herşey, ama harbiden herşey, bizlerin eseri.

Hal böyle iken, bazı tanrıları diğerlerinden üstün görmek, ona ayrıcalıklar tanımak neyin nesidir?

Daha açık sorayım...

Bir Arap tanrısının, Afrikalı Maassai kabilesinin tanrısı olan Enkai´den ne gibi bir üstünlüğü var?

Sonuçta hepsi varlıklarını(!) insanlara borçludur, insanları aradan çıkardığınızda hepsi anında buharlaşırlar.

Din tacirleri, dini siyasete alet eden siyasiler, misyonerler, hacılar, hocalar vs...bunların tümü insanlara hayal ürünlerini pazarlıyorlar!

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 113
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

49 minutes ago, kavak said:

 

Evet; varsa yoksa insanlar. Herşey, ama harbiden herşey, bizlerin eseri.

Hal böyle iken, bazı tanrıları diğerlerinden üstün görmek, ona ayrıcalıklar tanımak neyin nesidir?

Daha açık sorayım...

Bir Arap tanrısının, Afrikalı Maassai kabilesinin tanrısı olan Enkai´den ne gibi bir üstünlüğü var?

Sonuçta hepsi varlıklarını(!) insanlara borçludur, insanları aradan çıkardığınızda hepsi anında buharlaşırlar.

Din tacirleri, dini siyasete alet eden siyasiler, misyonerler, hacılar, hocalar vs...bunların tümü insanlara hayal ürünlerini pazarlıyorlar!

Tanrının Mozart sesi...

 

Diye bir ifade okumuştum...

 

Mozartin bir eserini dinleyince sanırım böyle söylenmis...

 

Tabi ki eseri ortaya çıkaran insan ...

 

Ama bu bakış açısıyla aynı zamanda Tanrı...

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, kirec yazdı:

İnsanda seçebilme yeteneği olduğu için sorumlu oluyor...

 

Şeytan insana zorla kötülük yaptırabilemez sadece teşvik eder ...

 

İnsan iradesini iyilik yada kötülük yapacak şekilde kendisi kullanabiliyor...

 

Ama bu özgür iradeyi Tanrı verdiği için de iyilik ve kötülük te ondan gelir deniyor...

İnsanın iradesi varsa, neden kötülük şeytandan  iyilikte allahtan gelir? insanın kötü ve iyi iradesi Allaha ve Şeytana mı bağlıdır? yanlış anlamayınız, efendim açıklamanızı, pek inandırıcı ve mantıklı bulmadım, iyi günler. 

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, kirec yazdı:

Evet ...

 

İnsan hayatta karşılaştığı olaylara böyle anlamlar yüklemiş...

 

Hikayeyle destanla şiirle ilhamla yoğurup böyle türlü türlü dinler inançlar kültürler oluşmuş..,

 

 

Allah'ın zamansız olması Müslümanların en son dayandığı kapılardan ya da kalelerden birisi. Zamansız bir varlık bir kitap gönderiyor, içeriği tam ve kapalı. Yani dışarıdan bir şey ekleme yapamazsın. Kitabın içinde, faizden, kadın-erkek tut, hayvanlara nasıl davranacağımıza dair bir sürü şey var. O dönem bu içerik kabul edilmiş ve ileride derece de rağbet görmüş. Ama gel görelim ki ortada ki hayat buna elverişli mi? Yani kitabın içeriği kusursuz olmalı, evrensel olmalı. Tüm toplumlara, çağlara hitap etmeli. Oysa ortada ki kitabın böyle bir özelliği yok. O halde öyle bir tanrı da yok. Bizim aklımızın mükemmellik ölçüsü hep tanrı oldu. Şöyle bir yüzyıllara bakarsanız geriye doğru, hep değişti ve değişiyor insanın doğası. Mesele 20. Yüzyılda hakikat ve anlam arayışı şimdi ise güç. Tanrı da siliniyor yavaş yavaş insan zihninde. İnsanların mutlak olan şeyler değil daha esnek olan şeylere ihtiyaç var artık. Felsefe ve bilim gibi

Link to post
Sitelerde Paylaş
50 minutes ago, Doğuştan işşiz said:

İnsanın iradesi varsa, neden kötülük şeytandan  iyilikte allahtan gelir? insanın kötü ve iyi iradesi Allaha ve Şeytana mı bağlıdır? yanlış anlamayınız, efendim açıklamanızı, pek inandırıcı ve mantıklı bulmadım, iyi günler. 

Hepsi insandan aslında..

 

Dışardan bir şey geldiği yok...

 

Şeytan insanın kotu allah iyi yönü...

 

Gibi.,

Link to post
Sitelerde Paylaş
35 minutes ago, memjan21 said:

Allah'ın zamansız olması Müslümanların en son dayandığı kapılardan ya da kalelerden birisi. Zamansız bir varlık bir kitap gönderiyor, içeriği tam ve kapalı. Yani dışarıdan bir şey ekleme yapamazsın. Kitabın içinde, faizden, kadın-erkek tut, hayvanlara nasıl davranacağımıza dair bir sürü şey var. O dönem bu içerik kabul edilmiş ve ileride derece de rağbet görmüş. Ama gel görelim ki ortada ki hayat buna elverişli mi? Yani kitabın içeriği kusursuz olmalı, evrensel olmalı. Tüm toplumlara, çağlara hitap etmeli. Oysa ortada ki kitabın böyle bir özelliği yok. O halde öyle bir tanrı da yok. Bizim aklımızın mükemmellik ölçüsü hep tanrı oldu. Şöyle bir yüzyıllara bakarsanız geriye doğru, hep değişti ve değişiyor insanın doğası. Mesele 20. Yüzyılda hakikat ve anlam arayışı şimdi ise güç. Tanrı da siliniyor yavaş yavaş insan zihninde. İnsanların mutlak olan şeyler değil daha esnek olan şeylere ihtiyaç var artık. Felsefe ve bilim gibi

Tanrıyı mutlak değişmez olarak gören tasavvurlara göre böyle...

 

Ama bence tanri da evrimlesen gelişen öğrenen bir varlık...

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, kirec yazdı:

Tanrıyı mutlak değişmez olarak gören tasavvurlara göre böyle...

 

Ama bence tanri da evrimlesen gelişen öğrenen bir varlık...

İşte o tanrı olmaz o zaman. Ona başka bir şey demek zorunda kalırsınız. Çünkü adını geçen tanrı kitabında kendinisinin karakterinden sıkı sıkıya bahsetmiş ve tembihlerde bulunmuş.

 

Biz insanlar iki yüzlüyüz. Özellikle İslam coğrafyasında yaşamış olanlar daha bir iki yüzlü. Yani bu elbette kaderleri yapacak birşeyleride yok buna karşın. Yukarıdaki iletide bunu söylemek istedim. Önümüzde zamansız bir tanrı, ve onun hayatımızla ilgili herşeyi söylediği, eksiksiz, tüm zamana uygun, evrensel vs bir kitap, öteki tarafta ise hayat. İki ara bir derede kalan insanlar. Şimdi ne yapsın bu insanlar diye de sormuyor değilim hani.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 minutes ago, memjan21 said:

İşte o tanrı olmaz o zaman. Ona başka bir şey demek zorunda kalırsınız. Çünkü adını geçen tanrı kitabında kendinisinin karakterinden sıkı sıkıya bahsetmiş ve tembihlerde bulunmuş.

 

Biz insanlar iki yüzlüyüz. Özellikle İslam coğrafyasında yaşamış olanlar daha bir iki yüzlü. Yani bu elbette kaderleri yapacak birşeyleride yok buna karşın. Yukarıdaki iletide bunu söylemek istedim. Önümüzde zamansız bir tanrı, ve onun hayatımızla ilgili herşeyi söylediği, eksiksiz, tüm zamana uygun, evrensel vs bir kitap, öteki tarafta ise hayat. İki ara bir derede kalan insanlar. Şimdi ne yapsın bu insanlar diye de sormuyor değilim hani.

 

 

Tanrı bu kitapta şöyle anlatılıyor öyleyse böyledir diyen sıkı dindardan ne farkımiz var...

 

Ya kitap yanlışsa...

 

Tanrıyı yanlış bir kitapta böyle anlatiliyor diye ille öyle kabul etmek zorunda mıyım...

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Doğuştan işşiz yazdı:

İnsanın iradesi varsa, neden kötülük şeytandan  iyilikte allahtan gelir? insanın kötü ve iyi iradesi Allaha ve Şeytana mı bağlıdır? yanlış anlamayınız, efendim açıklamanızı, pek inandırıcı ve mantıklı bulmadım, iyi günler. 

İnsanın iyi ve kötü iradesi Allah'a ve şeytana bağlıdır. Aslında bunlara temsil olarak bakılabilir. Allah iyilikleri temsil ederken şeytan kötülükleri temsil ediyor. İyiliklere başka bir isimde verilebilir. Allah demeyinde sevgi deyin, adalet deyin. Şeytan demeyinde körlük deyin. Evrimsel olarakda bakarsanız, insana seçim şansı sunulan şeyler belli. Buna bilinç demiştim başka mesajlarımda. Sevgi diye birşey var isteyen seviyor. Bazıları gözlerini kapatıyor çünkü bu mümkün.

 

 

2 saat önce, memjan21 yazdı:

Allah'ın zamansız olması Müslümanların en son dayandığı kapılardan ya da kalelerden birisi. Zamansız bir varlık bir kitap gönderiyor, içeriği tam ve kapalı. Yani dışarıdan bir şey ekleme yapamazsın. Kitabın içinde, faizden, kadın-erkek tut, hayvanlara nasıl davranacağımıza dair bir sürü şey var. O dönem bu içerik kabul edilmiş ve ileride derece de rağbet görmüş. Ama gel görelim ki ortada ki hayat buna elverişli mi? Yani kitabın içeriği kusursuz olmalı, evrensel olmalı. Tüm toplumlara, çağlara hitap etmeli. Oysa ortada ki kitabın böyle bir özelliği yok. O halde öyle bir tanrı da yok. Bizim aklımızın mükemmellik ölçüsü hep tanrı oldu. Şöyle bir yüzyıllara bakarsanız geriye doğru, hep değişti ve değişiyor insanın doğası. Mesele 20. Yüzyılda hakikat ve anlam arayışı şimdi ise güç. Tanrı da siliniyor yavaş yavaş insan zihninde. İnsanların mutlak olan şeyler değil daha esnek olan şeylere ihtiyaç var artık. Felsefe ve bilim gibi

Kitabın içeriği kusursuz olmalı ama daha öncede incil vardı ondan öncede tevrat tüm çağlara hitab etmek gibi bir iddiası olsa tevrat ilk ve son olurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
29 dakika önce, Nuri Kara yazdı:

İnsanın iyi ve kötü iradesi Allah'a ve şeytana bağlıdır. Aslında bunlara temsil olarak bakılabilir. Allah iyilikleri temsil ederken şeytan kötülükleri temsil ediyor. İyiliklere başka bir isimde verilebilir. Allah demeyinde sevgi deyin, adalet deyin. Şeytan demeyinde körlük deyin. Evrimsel olarakda bakarsanız, insana seçim şansı sunulan şeyler belli. Buna bilinç demiştim başka mesajlarımda. Sevgi diye birşey var isteyen seviyor. Bazıları gözlerini kapatıyor çünkü bu mümkün.

 

 

Kitabın içeriği kusursuz olmalı ama daha öncede incil vardı ondan öncede tevrat tüm çağlara hitab etmek gibi bir iddiası olsa tevrat ilk ve son olurdu.

Yahudilerin kutsal kitaplarından olan yaşeya de ahiret inancı yoktur. Üstelik İsa ya da İncil kuran gibi mi zannediyorsunuz? İsa bu dünya için hiçbir şey söylemez. Bu dünyada hiçbir şeye karışmaz. Hiçbir şeyde bilmez. Hukuk, ekonomi, demokrasi vs vs vs ülke felan yönetemez. Sadece bana inanın der, o kadar.

 

Ama Muhammed ve Kur'an öyle mi? Sizin probleminiz şu, İslam; kapalı, mutlak dışarıdan hiçbir şeye muhtaç ya da gerek duymadığı için ne felsefe ne de din ile uzlaşabild, çünkü herşey kitapta. Bu yüzden iki yüzlüyüz ama en çokta siz. İki dünyanız var birincisi Kur'an'ın getirdiği paradigma, ikisini hayat şartları ve ona uyumluluk. Size de hak veriyorum siz de elinizdekini kaybetmekten korkuyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an hukukta belirler hem ceza hem boşanma hem ticaret hem insan ilişkilerinde

misal adam öldüren zina yapan yalan hırsızlık yapan yalan şahitlik yapana ne ceza verilir

veya hangi durumlarda boşanılır yeniden evlenmek için kadın ne kadar bekler iddet müddeti nedir

hangi hukukta doğmamış çocuğun hakkını korur nesli bellirli ve arındırmış kılar

kürtaj o yüzden cinayettir

Kur'an  savaş hukukunuda belirler özellikle savunmayı meşru görmüş saldırıyı haddi aşmak olarak belirlemiş

esirlere nasıl davranılacağını ganimet durumunuda belirlemiş

Kur'an devlet ve millet yönetiminide belirlemiş adalet ve kıstasıda belirlemiş

misal doğru terazi ile ölçün ve hile yapmayın der  bizi aldatan bizden değildir der peygamber pazarda ıslak buğdayı alta koyup kuru olanı üste çıkaran çürükleri arkaya saklayıp iyileri vitrine koyan 

Kur'an sadece insan için değil hayvanlar için de ölçüler getirir hayvana ne kadar yük vurulur ne kadar dinlendirilir veya göçmen yaralı hayvanlar için hastane beslenme barınak yaptıranda bu dindir

bitkilerin ve taşların dahi zikrettiğini bilinci olduğunu söyler yani tabiatta doğaya  zarar veremezsin

islam medeniyetinde atom bombası fikri gelişmez zira hem insan hem tabiat hem bitki hem hayvan her şeyi tahrip eder

hala abd nin attığı japnyada ot bitmez sakat bebeler doğar çift başlı buzağılar radyason filan

Kur'an hem dünyayı düzenler hemde ebedi hayatı düzenler

iki dünyalıdır Kur'an

der ki ölürüm toprak olurum yok olurum  nasılca cehennem dirilme yok deyip haksızlık kötülük etme

nasılsa kimse görmüyor istediğim fenalığı yaparım deme her yapığını ve kalbinde olanıda açık ve gizli olanıda Allah bilir haberdar ve kaydeder

ahirette diriltip kitabını önüne çıkarır mizanı yapar cezanı keser hemde ebedi olarak

o yüzden  ben kuvvetliyim zenginim kimse hesap soramaz yada beni göremez sorgulayamaz deme senden kuvvetli zengin ölümsüz baki hakim olan Allah var ve hesabını mutlaka sorar

der ahiret fikri ile dünyayı da düzenler arındırır kişilere çeki düzen verdirir.

 

bu gün tüm her yerde gizli veya açık kameralar var

suçlar azaldı veya suç işleyen yakalanıyor

veya gizli kamera ile bakıcının bebeğe zulmü belgelenip haspe gönderiliyor

veya hırsız ilk önce kamerayı kırar yönünü değiştirir sonra fiilini işler

kırmızıdan geçen kamera ile belgelenip ceza adresine postalanıyor

her zaman ve zeminde alim habir latif basir semi olan birinden kaçmak gizlenmek imkansız olduğuna  göre mümin en emin olandır

vicdan dediğimiz şey esasen üsten bir bakış ve kameradır kendini gözetleme ve gözetleyen bir üst gözünde olduğuna inanmaktır

Kur'an ve islam hayatın her alanında vardır 

doğumdan ölüme evlenmeden boşanmaya

sevaptan günaha iyilikten kötülüğe

öldürmeden hayat kurtarmaya

doğrulktan yalana her şeyi kapsar.

 

 

tarihinde nogodbutAllah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, kirec yazdı:

Tanrının Mozart sesi...

Diye bir ifade okumuştum...

Mozartin bir eserini dinleyince sanırım böyle söylenmis...

Tabi ki eseri ortaya çıkaran insan ...

Ama bu bakış açısıyla aynı zamanda Tanrı...

 

İlahi kireç...

Bu menem tanrılar bizimle hayat bulup bizimle yok oluyorlar ise, ki öyle zaten ve bunu siz de bir yere kadar kabul ediyorsunuz.

Yani onlar bize muhtaç ve böyle bir tanrıyı aklı başında birisi nasıl kabul eder?

Dahası da var; böyle bir tanrının yaptırım gücü sıfırdır.

O halde şu 3 günlük dünyadaki değerli zamanımızı neden bunlara ayıralım?

Vicdan, akıl diyorsunuz ancak akıl dışı varlıkları savunmaktan da bir türlü vazgecemiyorsunuz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, kavak said:

 

İlahi kireç...

Bu menem tanrılar bizimle hayat bulup bizimle yok oluyorlar ise, ki öyle zaten ve bunu siz de bir yere kadar kabul ediyorsunuz.

Yani onlar bize muhtaç ve böyle bir tanrıyı aklı başında birisi nasıl kabul eder?

Dahası da var; böyle bir tanrının yaptırım gücü sıfırdır.

O halde şu 3 günlük dünyadaki değerli zamanımızı neden bunlara ayıralım?

Vicdan, akıl diyorsunuz ancak akıl dışı varlıkları savunmaktan da bir türlü vazgecemiyorsunuz.

 

Akildisi varlıkları vicdanla sinirlandiriyorum...

 

Yani bana ister melek ister cin ister şeytan ister buda   ister İsa ister Musa ister Hızır ister Cebrail ister Tanrı gelip bir şey söylesin...

 

 

Vicdana uygunsa alırım değilse reddederim....

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, kirec yazdı:

Akildisi varlıkları vicdanla sinirlandiriyorum...

Yani bana ister melek ister cin ister şeytan ister buda   ister İsa ister Musa ister Hızır ister Cebrail ister Tanrı gelip bir şey söylesin...

Vicdana uygunsa alırım değilse reddederim....

 

Yahu muhterem, bütün mesele de bu zaten!

O saydıklarınızın hiç birinin bir şeyler getirdiği falan yok...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, kavak said:

 

Yahu muhterem, bütün mesele de bu zaten!

O saydıklarınızın hiç birinin bir şeyler getirdiği falan yok...

Eğer öyleyse sorun yok...

 

Bu şekilde geldiği iddia edilen hiç bir şeyi dikkate almazsiniz...

 

Benim amacim bu şekilde bir şeyler geldiğine inanan insanlar için bir şey söylemeye çalışmak...

 

Tanrının insanın vicdanına aykırı şeyler istemeyecegi emretmeyecegi fikrini ileri sürüyorum...

 

Bu yolla da dinlerin verdiği hasarın birazı azaltılabilir belki...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Nuri Kara yazdı:

İnsanın iyi ve kötü iradesi Allah'a ve şeytana bağlıdır. Aslında bunlara temsil olarak bakılabilir. Allah iyilikleri temsil ederken şeytan kötülükleri temsil ediyor. İyiliklere başka bir isimde verilebilir. Allah demeyinde sevgi deyin, adalet deyin. Şeytan demeyinde körlük deyin. Evrimsel olarakda bakarsanız, insana seçim şansı sunulan şeyler belli. Buna bilinç demiştim başka mesajlarımda. Sevgi diye birşey var isteyen seviyor. Bazıları gözlerini kapatıyor çünkü bu mümkün.

 

 

Kitabın içeriği kusursuz olmalı ama daha öncede incil vardı ondan öncede tevrat tüm çağlara hitab etmek gibi bir iddiası olsa tevrat ilk ve son olurdu.

benim sorumlulugumu kim belirliyor? irademmi yoksa benmi? eğer ben belirliyorsam, tanrıya ve şeytana ne gerek varki? bende tanrıyım o zaman,ayrıca şeytanında irade özgür değildir, şeytanı sadece kötü iradeyle yaratıp ademe secde etmesini beklemek ise, düpedüz akıl ile dalga geçmektir,şeytanın özgür iradesi olsaydı zaten şeytan olmazdi ki. 

Bu durumda Allaha nasıl sevgi ve merhametli diyebiliriz ki?

Şeytan kötülüğü temsil ediyor, dediniz, kötülülük şeytandan geliyor demediniz,bu durumda iyilik ve kötülük Allah tan gelmiyormu?

İyilik ve kötülük Allahtan geliyorsa, şeytan başta olmak üzere, dünyadaki tüm insanların, iyi kötü iradeleri

sadece sınırları olan bir , otobana benzer, daha önce şeritleri çizilmiş ve yolun sonuna da otogar yapılan bir duraktır, irade.

 

 

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, kirec yazdı:

Tanrının insanın vicdanına aykırı şeyler istemeyecegi emretmeyecegi fikrini ileri sürüyorum...

Eğer bir Tanrı varsa,

Tanrı için insan bir hayaldir. İnsanın Tanrı’ya göre bir anlamı yoktur, çünkü insan Tanrı’ya göre bir gerçeklik, anlam ifade edemez. Bu yüzden Tanrı eğer varsa insanlara birşey veremez.

Tanrının iyi ya da kötü birşey verebilmesi için ilk önce kendi anlamsızlığını çözmesi gerekir. Bu da imkansızdır.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, memjan21 yazdı:

Yahudilerin kutsal kitaplarından olan yaşeya de ahiret inancı yoktur. Üstelik İsa ya da İncil kuran gibi mi zannediyorsunuz? İsa bu dünya için hiçbir şey söylemez. Bu dünyada hiçbir şeye karışmaz. Hiçbir şeyde bilmez. Hukuk, ekonomi, demokrasi vs vs vs ülke felan yönetemez. Sadece bana inanın der, o kadar.

 

Ama Muhammed ve Kur'an öyle mi? Sizin probleminiz şu, İslam; kapalı, mutlak dışarıdan hiçbir şeye muhtaç ya da gerek duymadığı için ne felsefe ne de din ile uzlaşabild, çünkü herşey kitapta. Bu yüzden iki yüzlüyüz ama en çokta siz. İki dünyanız var birincisi Kur'an'ın getirdiği paradigma, ikisini hayat şartları ve ona uyumluluk. Size de hak veriyorum siz de elinizdekini kaybetmekten korkuyorsunuz.

yahudilerde ahiret inancı vardır, bi yanlışınız olmasın,bunu destekleyen ayetlerde var,sadece kuran  gibi değildir, sadece 

farklı şekilde anlatılmış, ahiret inancı.

Eski ahitler öncesi ve sonrası olmak üzere ,sadece farklı anlatılmıştır.

tarihinde Doğuştan işşiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...